Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

  • Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
Monella vauvallahan se on niin että vaikka alotat kiinteiden annon niin ei ne yöunet siitä parane. Meijän pienempi likka söi samaan malliin muutaman kerran yössä vaikka puuroa saikin illalla. Mut en kyllä kiellä sitä ettei se joillakin auttas.

Esikko alkoi saamaan kiinteetä sapuskaa 3 kk:n iässä neuvolan suosituksesta koska oli tutteli-linjalla ja sitä tuttelia meni turhan paljon päivän aikana. Yöuniin se ei vaikuttanu, tyttö nukkui yönsä kokonaan jo parin kuukauden iästä lähtien.

Toinen tyttö oli pelkästään rintaruokinnalla puoli vuotiaaksi ja nyt ajattelin tähdätä samaan. Mutta varmaksi en voi mitään sanoa, ei sitä tiiä vaik poju alkais tarviimaan ennemmin jo kunnon sapuskaa.

Eihän mulla muuta, viikonloppu meni kivasti, ulkoiltiin paljon ja nukuttiin hyvin :)

Hellu ja Manu
 
Kiva kuulla että on muitakin tissuttelijoita. Muuten tuskin jaksaisi imettää niin tiuhaan jos yöt olisivat samanlaisia kuin päivät.
Kenenkään ei kannata tuntea huonoa omaa tuntoa jos soseet aloitetaan aikaisin maidon menekin tai kasvun takia. Ei ne neuvolassa taida turhan hanakasti suositella soseita aikaisin.
 
Mie kun olisin halunnu imettää,mutta neiti teki totaalisen ja lopullisen tissilakon 3kk iässä.Sitten huomasin että se herää yöllä tunnin välein syömään ja syö välillä 100ml ja toisinaan 150ml kerralla.Neuvolassa meinasivat että on aika hurja määrä maitoa noin pienelle,eikä se näytä silti nälkää pitävän poissa.Mentiin silloin +8käyrillä...Neuvolan täti kehoitti minuu alkaa antamaan makuannoksia soseesta ja lopulta tytölle sai antaa kerran päivässä niin paljon kun masu veti...Ja näin meillä nykyään herätään vain 2-3 kertaa yöllä ottamaan maitohörppy,kun tyttö nukkuu 20.30-6.30 ajan...

Olisin todellakin halunnut täysimettää 6kk asti ja aloittaa vasta sitten soseet...mutta kun lapsella oli niin nälkä... =)
 
Pikkujouluasiaan sen verran, että ainakin toinen Jonathan jälleenmyyjä tai esittelijä, what ever, ilmoitti, ettei hän enää järjestä niitä kutsuja.. Ja että sähköpostilla voi hänen kauttaan tilata tuotteita! Odotellaas vielä sen toisen vastausta.

http://heilintekeleet.blogspot.com/

Tuossa linkkivinkki, jos joku haluaa kurkata miun blogin. :D

Heili
 
Heilin tekemät pipot oli suloisia :) Mä en osaa ees villasukkaa tehä, ei oo oikeen ikinä innostanu nuo kutomiset yms. :ashamed: Mun mummo sitten tekee meille kaikki villasukat talveks, siis lapsille, siinä sillä onkin kova homma kun näitä lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia on iso liuta :D

Meille ei mitään ihmeitä kuulu, kuhan tylsistytään täällä kotona :\|

Hellu ja Manu 3kk
 
moro :wave: Kiva blogi Heilillä =) ja ne pipot oli kivoja. Laitahan pientä ohjetta, montako puikkoa tarvii ja miten arvioit silmukoiden määrän, jotta tulee vauvalle/isommalle sopiva pipo??? ja miten teet korvatupsut ym... Josko vaik yrittäis joskus tehhä ;)

Tänään saan Eevin labravastaukset. Huomenna on sit Eevin 2kk lääkärineuvola, saadaan uudet mitat =)

Eevi on alkanut raivota tissillä, ei meinaa suostua syömään :/ Tyttöä pitää tutilla huijata, antaa ekaks vähän imeä sitä ja sit äkkiä tissiä tilalle :whistle: Välillä meinaa hermo pettää niiin tyttäreltä kun äipältäkin :ashamed:

No juu, huomenna sit lissää :wave:

Ukkis ja Eevi 2kk2pv :heart: <br><br>
 
Terve! Täältä haminasta päin löytyisi äippä ja neljäviikkoinen tyttönen. Ens ma olis 1kk neuvola, saas nähdä paljonko "pikku myy" on kasvanut. Tuntuu että hereillä ollessaan tytteli ei muuta teekkään kuin syö vaan.. =)
 
Ukkikselle veljen tyttären 1 vuotiaan pipoon, jonka päänympärys on 47cm, laitoin 80 silmukkaa.. Ja noiden "minipipojen" silmukkaluvut näät sieltä blogista. Neljällä sukkapuikolla olen nuo neulonut ja lankana oli pörröisessä Teddy ja siloisemmassa neuleessa Aino. Helppoa ja nopeaa neuloa. Ja tupsut olen tehnyt omaa luovuuttani hyväksi käyttäen, sormilla näperrellen ja solmien.. :D

Mie löysin tänään tieno Pyöröpuikko nimiseen liikkeeseen kun olin eräitä puikkoja ostamassa itselleni.. Noo.. Sieltä tarttui viisi kerää lankaa mukaan villahousuja ja ties mitä varten! AIVAN ihanat lankavalikoimat siellä!!!

Heili

ps. Kiitos Hellu taas kahvitteluseurasta!

PPS. Tervetuloa "pikku Myyn" äidillekin, jonka nimi meni kyllä jo muistista poies.. Varmasti kun kirjoittelet aktiivisesti, niin opin senkin. =)
 
Helei!!
Meillä oli 3kk neuvola eilen, Elsan uudet mitat on sitten tasan 7kg ja 64,5cm. meiän pullukka prinsessa :heart: rokotteen sai, ei vissiin ees tajunnu, että joku pisti :)
ainii, ja 2vee synttäritkii meni hienosti =)
 
Pupu emmie itekään tiiä missä välissä mie ennätän neulomaan.. :whistle: Tai no, joka välissä.. Mie neulon aina jos istahdan kattomaan telkkaria, mie neulon kun mies vie lapset pihalle, mie neulon kun vauva loikoilee lattialla, mie neulon kun silmä välttää.. Ja laitan ne tiskit tiskikoneeseen, sit mie taas neulon. :whistle: :whistle: :whistle: Onneksi mies suo minulle sen oman ajan joka päivä, silloinkin voi vaikkapa; N e u l o a. :whistle:

*puikot suihkien*

Heili
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 16:34 Heili Karjalasta kirjoitti:
Pupu emmie itekään tiiä missä välissä mie ennätän neulomaan.. :whistle: Tai no, joka välissä.. Mie neulon aina jos istahdan kattomaan telkkaria, mie neulon kun mies vie lapset pihalle, mie neulon kun vauva loikoilee lattialla, mie neulon kun silmä välttää.. Ja laitan ne tiskit tiskikoneeseen, sit mie taas neulon. :whistle: :whistle: :whistle: Onneksi mies suo minulle sen oman ajan joka päivä, silloinkin voi vaikkapa; N e u l o a. :whistle:

*puikot suihkien*

Heili

ihanasti ilmastu :D :D :D
 
Heili nuo on aivan ihanat pökät ja tosi hyvät värit =) Miten ihmees oot niin nopsaan kerenny neuloo nuo, mul menee varmaan vuosi :LOL:
Kävin ostamassa itekin vähän lankaa tänään, saa nähä miten onnistun niillä sun ohjeilla.

Hellu ja Manu joka sai tänään aivan mahtavat retropotkarit :heart:
 
Eevin 2kk neuvolakuulumisia.... Pituutta nyt 57,5cm ja painoa 4520g ja pipo 38,5cm =) hoikkahan tuo tytteli on kun paino menee -10%käyrällä mut eiköhän tuo painokin ala jossain vaiheessa kivuta käyrille ;)

Labravastauksetkin saatiin, eli Eeviltä testattiin verikokeesta maito, vehnä ja kaura ja kaikkien osalta vastaukset oli negatiiviset =) 100%han tuo ei ole mutta suuntaa-antava eli ei pitäis olla allergiaa noille :D

Kiitos Heili ohjeesta =) Jospas sitä joskus sais aikaiseksi lankoja hommata ja kokeilla ;) Niin ja nois siun villapöksyt oli tosi ihanat ja retroväriset :D

Eevi on nyt "keksinyt" kakkia kunnon plöröt aamuyöstä :kieh: parina yönä on temput tehny :whistle: Viime yönä alkoi jo syötöllä peppu pöristä ja sit röyhyllä kun oli olalla niin sellanen rutina kävi että :LOL: Noh eihän se yöllä naurata mut pakkohan vaippa on vaihtaa mut onneks on nukahtanut ihan hyvin uudestaan. Kakka vaan on vieläkin sitä tummaa juoksevaa sinappia mut eiköhän se siittä.

Mie muuten meinaan ottaa potilasasiamieheen yhteyttä ja yritän saada jotain selvitystä miks moisia antibioottimyrkkyjä imettävälle määrätään. Neuvolalääkärikin sanoi eilen, että "tyttö itkee mahaa kun tyttö on saanut myrkkyä!" Meillä on muuten georgialainen iso "mafiooson" näköinen neuvolalääkäri :LOL:

No juu, eipäs muuta kun Mukavaa talvista Isänpäivä-viikonloppua =)

Ukkis ja jo kovasti jokelteleva Eevi :heart: <br><br>
 
Ukkis kiva juttu ettei Eevillä ole allergiaa =)

Heilii taas vaivaan, elikkäs mä oon nyt edenny villapöksyjen teossa siihen vaiheeseen kun pitäs alkaa lahkeita tekemään. Enkä oikeen ymmärrä et miten mä niitä silmukoita alan väsäämään siihen :/ Napataanko niistä lahkeensuista vaan jotain silmukoita siihen puikolle? ja pyöröpuikollakos teit ne kanssa? ja mitä laitoit lahkeitten pituudeks?

Hellu, joka ei tajuu neulomisesta yhtään mitään :LOL:
 
Me ollaan mummolassa. Tämä on pohjosemmassa, mutta lunta on vähempi kuin kotona.
Lääkäreiden pitäisi olla kyllä tarkempia mitä määräävät. Olen kuullut muitakin tapauksia joissa on määrätty sopimatonta lääkettä. Serkkuni joutui jopa sairaalaan kun lääke ei sopinut jatkuvan lääkityksen kanssa yhteen. Ikäviä juttuja jälkikäteen huomata.
 
Hellu[/b elikäs mie tein niin, että kun oli se "vyötäröosa" housusta, eli suora pötkö valmiina, otin 4 silmullaa vähemmän eteen ja loput taakse, eli jätin ne "takaosan" silmukat pyöröpuikolle ja saman paksuiselle sukkapuikolle rupesin neulomaan sitä etupuolta. Tein kavennuksia aina alussa puikkoa niin kauan, kunnes puikolle eteen jäi 14 silmukkaa. Ja taakse sama homma, mut kavennuksia niin kauan kunnes jää 16 silmullaa. Sit siitä etuosasta mie neuloin ainaoikein neuletta n. 5-6 cm ja päättelin sen. Ja sit ompelin sen sinne taaksen haaraan kiinni. Sit siitä tuli niinkun "pikkuhousut".. Ja sit sieltä 36-40 silmukkaa keräsin sukkapuikoille ja neuloin sitten ne lahkeet joustinneuleena 2o 2v. Meillä Edvinilla on sen verran tuota reisimakkaraa, että olen 40 kerännyt aina niitä silmukoita hänelle. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2006 klo 18:45 UkonEevinäiti kirjoitti:
kotona taasen, mökillä oltiin viikonloppu =)

Eipäs tänne muuten mittää ihmeempiä kuulu :whistle: samaa vanhaa.

Päivitin profiiliin uuden kuvan meitin muksuista :D

Mukavaa alkavaa viikkoa =)

Ukkis ja Eevi
Mistä päin olet? :whistle:
 
Heili juu tuolleen just teinkin :), taisin vaan laittaa lahkeisiin 44 silmukkaa :D. No housut on kohta valmiit ja vähän kokeeks niitä kokeiltiinkin, vähän tiukat kyllä on :\| teenköhän mä niin tiukkaa et ois tarvinnu enemmän silmukoita...Ajattelin kyllä toisetkin vielä tehä, kun niin ihanaa lankaa löysin et jos niistä tekisin sit vähä reilummat.

Nyt ruuanlaittoon...

Hellu ja Manu
 
Hellu mitäs lankaa sie käytit niihin, minkä nimistä? Mullahan nuo on niinku villavaippahousuja, niin siksi pitää olla kevyesti huopuvaa, 100% villaa, jota ei ole käsitelty superwash-käsittelyllä, elikäs käsinpestäviä pitää olla langat.. Ja noiden paksuus on yleensä sitä luokkaa, että suositellaan neulomaan 5-6, jotku langat jopa 7-8 puikoilla.. Eli siis paksua ja nopeakutoista lankaa ovat. :D Mie vaan neulon noi 3,5-4 puikoilla. Sopivan tiuhaa tulee, eivät sitten pesussa huovu niin kovin. Mie muuten oon pessy ja lanoliinittanu (tekee niistä kosteuttapitävät) noi aina pesukoneessa, vaikka ovatkin käsin pestäviä. Villaohjelmalla menee ihan hyvin. Kävin taas tänään Pyöröpuikossa. Ostin KAUHEEN säkillisen lankoja. Ois vaikka mitä ideoita päässä ja pitäs saaha kaikki tehtyä. Viikonloppuna sain suklaanruskea-vadelman väriset raidalliset pökät tehtyä. Mulla muuten on vyötärössä noissa 76-80 silmukkaa. Niin ja ohan se vähän käsialastakin kiinni, et millasta neulosta tulee..Mulla lienee semmonen suht tiivis käsiala..?!

Mitäpä tänne muuta.. :wave:

:xmas: Robbarissa kävin jouluvaloja ostelemassa, kun naapureillakin niitä jo alkaa olla. Ajattelin tällä tai ens viikolla laittaa jouluverhoja ikkunoihin lasten iloksi (ja tietysti itseni!). Miehen mielestä on huvittavaa laittaa jo nyt jouluverhoja, mut minkäs sille mahtaa kun on jouluihmiseksi syntynyt... :ashamed: :whistle:

Taidanpa lähte neulomaan, niin ei mene hyvää Edvinin nukkumisaikaa hukkaan. :p


Heili
 

Yhteistyössä