Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

  • Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
Pupu Tupuna
Moikka,

mitäs teillä muilla? tää repii kohta hanurinsa,jos ei yöt ala luistamaan kohta :kieh: :kieh: :kieh: 4 kertaa syö poika ja sitten huutaa vielä syönnin päätteeksi, ei suostu nukkumaan vaan kääntyy väkisin mahalleen missä ei viihdy. ja jos laittaa tyynyjä esteeksi suuttuu vielä enempi \|O

viime pe käytin lääkärissä ja löyty korvatulehdukset kummastaki korvasta, se selitti viime viikon kärttyisyyttä ja valvomista, mutta jäi sitten päälle oikein kunnolla. ei meillä ole kyl vielä nukuttukaan 1 syötön öitä,mutta nyt mua korpee siis jo TODELLA. kUn ei koskaan saa nukkuu!!! :snotty:


sori vuodatus, pää alkaa vaan hajoomaan tähän väsymykseen :ashamed: :'(


Heilille,,, mäkin aloin kutomaan ja tosta ekasta sätöksestä ei kyl saanu selvää, mikä se on :whistle: Mies pottuili,että mä tein sitten Pelle Miljoona-kotsan. Ja siltä se kieltämättä näyttää..pitäskö antaa naapurin isopäiselle ukolle vaaleanpunainen kissankorvahattu :whistle:

mutta kiva idea oli, ja siitä sain muutenki kipinän taas käsitöihin. huomas vaan miten ruostuneet noi taidot jo oli :D


meitin poika muuten tulee huomenna 4kk :)
 
Pupu :hug: Voi ei..Mie tiedän esikoisen ajoilta millasta on kun vauvalla on korvatulehdus! Antonilla oli 2kk iästä alkaen lähes joka kuukausi tai joka toinen kuukausi korvatulehduksia. Oli jatkuvasti lääkärissä käyntiä ja itkevää lasta. Mut sit siihen jo silleen turtui ja ties aika nopsaan millon pitää taas lähteä vastaanotolle.. Mie en tiiä viitinkö kertoa meidän öistä Edvinin kanssa.. :ashamed: :whistle: Oikeesti, semmoset tuttavaperheetkin joilla itkee vauvat yöllä (esim. eräs 9,5kk tyttölapsi joka ei käsittääkseni ole kovin hyvin nukkunut tuohon mennessä vielä yhtään yötä...)..Niin näyttävät minulle suunnilleen keskisormea, jos avaan suuni. Edvin näemmä on koko ajan hyvin tyytyväisesti nukkunut yönsä. Ainoa on se, että hän herää klo 5-6 aikoihin syömään tissiä ja jatkaapi siitä sitten klo 8-9 asti yöuniaan. Niin, ilta kasin aikaan hän menee nukkumaan illalla. :ashamed: :whistle: Toivoisin kyllä kaikille lapsiperheille yhtä hyvä unisia lapsia kuin meillä! :heart: :hug:

Mie täällä haaveilen ompelukoneen ostosta. On päässä jo visioita lastenvaatteista, joita ompelisin. Lohikäärmehattuja ja eläinaiheisia, iloisen kirjavia juttuja ja kaikkea pientä kivaa... :D Sais vaan sen koneen. *vink vink joulupukille* :xmas: ;) Niin ja noita kestovaippajuttuja kun on tullut "opiskeltua" tässä niin kovin, niin tiedän jo millaisia kestovaippoja haluaisin ommella myös. =)

Heili
 
Terve! Käytiin tänään meidän pikku myyn kanssa 1kk tarkastuksessa neuvolassa. Paino oli 4180g ja pituus 54cm, syntyessään myy painoi 3298g ja pituus oli 50cm,eli neito on kasvanut ihan mukavasti. =)
Rintamaitoa pääasiassa nautiskellaan mutta joskus joudutaan turvautumaan tutteliin jos tuntuu että nälkä kurnii vilä vatsassa..
Kovin usein ei pääse tänne kirjoittelemaan,kun ei ole omaa konetta, mutta joulun jälkeen olisi tarkoitus sellainen ostaa..

Kuulemisiin! t:Johanna ja pikku myy
 
Niin,pitää nauttia kun myy on vielä niin pieni ja avuton.. =)

Mulle tää vauva tuli vähän niin kuin yllättäen, kun en heti hoksannut et olen raskaana.. Mulla kun on aina ollut epäsäännölliset menkat yms..
Mutta en sano että ei olis tätä meidän vauvaa ilolla otettu vastaan :heart:
Synnytyskin oli mielestäni helppo (avautumisvaihe 16h ja ponnistus 12 min) Kätilöt ja kaikki sanoivat että olin tosi rauhallisen näköinen; miks sitä pitäiskään kaikista asioista ruveta stressaamaan.. ;)
Näin ne elämäntilanteet muuttuu yllättäen,enkä yhtään kaipaa entistä elämää ja helpolla olen siinä mielessä päässyt kotona, kun pikky myy on todella rauhallinen tytteli, paitsi silloin kun pitää saada ruokaa..
 
nostelen vaan pikaisesti :wave:

Pupulle SuperSuuri voima :hug: Täällä kans tulee valvottua, vaikka Eevi suht hyvin nukkuu yöt mut välillä jää ähisemään ja puhisemaan sänkyyn syötön jälkeen niin eipähän mammalle meinaa enää uni silmään tulla :kieh: Toissa yönäkin vissiin yhteensä 4h nukuin jos sitäkään \|O Viime yönä taisin jopa 4-5h saada pätkissä unta. Alkaa jo psyykelle käydä tää jatkuva univelka mut eiköhän tää joskus helpota :whistle:

No juu, eipä muuten kummoisia, samaa vanhaa ;)

Ukkis ja Eevi, neiti temperamentti :D

Ja minälle lappeenrannasta olen mutta saanen tiedustella miks kyselet?
 
Heipä hei kaikki mammat! Aivan ihania pipoja oli Heilin blogissa:) rupes sormet syyhyymään tuommosia, vaikka taitoja niiden tekemiseen ei liiemmin ole... Olen siis 4,5 kk Minjan ja 7 v Eetun äipyli Lappeenrannan länsiosastolta. Yritän joskus käydä teitä moikkaamassa, huono kun olen päivittämään täällä netissä omia kuulumisiani:(
 
Heips!

3 kk neuvola takana päin (eilen) ja piikki saatu. :'( Mitat 7955g ja 65,5cm (s. 4226g ja 56cm). Hirveä huuto pääsi, kun täti tuikkasi. :( Onneksi käytiin varmuuden vuoksi hakemassa apteekista suppoja. Illalla jo ehdin ajattelemaan, että selvittiin ilman sivuvaikutuksia, mutta kuinkas sitten kävikään. Yhden aikaan alkoi hirveä huuto. Kuumetta 38,2 astetta. Kaiken päälle kova nuha. :snotty: Onneksi rauhoittui supolla. Vaikka nokka vaivaa vieläkin niin kuumetta ei ole enää. *tähän sellainen hymiö, joka pyyhkii otsaansa*
 
morot :wave:

Kohta pitää lähtee ehkäisyneuvolaan, laitetaan tohon vasempaan "alliin" ehkäisykapseli. Paikallispuudutuksessa onneks laitetaan niin ei pitäis koskee kovasti :whistle: Miun pitää sitä ennen tehhä raskaustesti :D Pitää olla varma, ettei ole "pullaa uunissa" no eipä ole vaaraa kun toi seksielämä(mitä se on ) on niiin vähäistä vielä :LOL:

Nojuu, eipä miulla kummoisia ;)

Ukkis ja Eevi, jolla on taas pulauttelut lisääntynyt :kieh:
 
Pupu Tupuna
Ukkis ja Heili, kiitos :hug: Täällä edelleen pandannäköisenä... :x Noh, en viiti enempiä meiän yörettelöistä jauhaa, ne kun vaa jatkuvat. MUTTA alan epäillä että pikkuherralla on syykin valvomiseen, kaula,niska,taipeet ja vähän selässäkin on selkeetä allergialänttiä :eek:

meillä alkoi tokalla pojalla just näin ja sitten kohta jo juotiinkin profylaccia ja syötiin hirvenlihaa kun ei mitään muutakaan saanu antaa \|O Hitto,jos onkin kyse taas allergiasta ni mie en ala mittään! lääkärille näytin ja hää ei osannu sanoo mitään. onneksi ens viikolla on neuvolalääkäri,jospa sit tapahtus jotain. :/

Ukkis, vitsit,aika koomista ois munkin tehdä testi.. meillä kun kerran kuussa halataan :LOL: pidemmälti.. No juuh,mutta kerrohan sit sattuiko ja millanen hökötys on tai siis että toimiiko halutulla tavalla. Äh, aivot ei mulla kyllä enää pelaa,kun sönkötän tällain :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Mie lähen kohta hakemaan likan kerhosta ja sit lupasin käydä työpaikalla hakemassa yhdistyksen matskuja, mietin just että mennäkö kera vauvan vai ei? Ois meinaa ihana päästä ilman,mutta arvatkaa vaan,haluuko ne kaikki nähdä beibin :headwall:

Noh, taidan päättää sit vasta pihalla,kun toi mies miut sinne heittääpi.

jaksuja kaikille :wave:

Pupu ja vaaveli 4kk,jo :D
 
nyt on karmee mustelma vasemmassa "allissa" ja käsi vielä puolikuntoinen :whistle: Puudutuksen laitto kirpaisi mut itte kapselin laitto ihon alle vaan tuntui muttei koskenut. Lääkäri sanoikin, että kunnon mustelma on tulossa laittokohtaan. Sattui olemaan sama lääkäri, joka oli avustamassa Eevin synnytyksessä (neitin ulosautto tarttes imukuppia) ja peräti vielä muisti miut :whistle: Taisin sen verran kovasti tiuskia lääkärille, kun ei meinannu saada imukuppia paikoilleen ja tytön ulosautto vähän kesti(kivut oli hirveet selässä kun siis luomuna hitto piti synnyttää :kieh: ) Kyseli stten, että jäikö synnytyksestä mikään painamaan mieltä etc. tuli sitten hetki juteltua siitäkin asiasta.

Lekuri sanoi, että tän kapselin kanssa menkat saattaa loppua kokonaan. Saapi nähä kui ämmän käy, menkat kun ei ole miulla vielä alkaneet ;) En pistäs pahakseni vaikka jäiskin menkat pois, sen verran runsaat on ollu tän pienen ihmisiän ajan moiset ällötykset.

Niin ja se r-testi näytti ihan negatiivista :LOL: Hitto olisin kyllä persuksilleni lentäny jos plussa olis tullu :LOL: :LOL:

No juu, kättä pakottaa jonnin verran jotta lopettelen tällä erää :kieh:

Pupulle toivottavasti ei olis allergiaa pojulla. Niin ja miekin aikas pandan näköisenä tallaan menemään kun silmän ympärysiho on rutikuivaa, kiitos atopian ja ihanan talvi-ilman+ väsy painaa :ashamed:

Ukkis ja Eevi temperamentti
 
Teilläpä on isoja vauvoja. Meillä ei ollut 3 kk neuvolassa vielä edes 6 kg. Saa nähdä miten ensi viikolla on 4 kk neuvolassa. Kasvanut oli kuiteskin käyrien mukaan joten ei tarvinnut huolestua vähäisestä painon noususta. Kai poika vain kuluttaa niin paljon.
Meillä on muutaman illan ollut ihme nautiskelija. Imenyt rintaa noin 5-10 minuuttia ja sitten pitänyt 5-10 min tauon jonka jälkeen taas sama ruljanssi. Haluaa vain välillä seurustella eikä yhtään näytä että rupeaisi nukkumaan. Toivottavasti on vain ohi menevä kausi.
 
Neuvolakuulumisia;ikää 3 kk 3vkoa 7885g ja 64,5cm, 43cm py. Aurinkoinen ja tyytyväinen vauva. Lääkäri sanoi vain, että terve poika. =) Isommalta kurkattiin korvat, sillä hän itki viimeyön, tulehdushan se sieltä löytyi.

Eipä tänne ihmeempiä. Silmät ristissä istun, kun tuo esikoinen itki ja parkui viimeyön ja vaihteli sänkyä useaan otteeseen..Kävi välillä miun vieressä ja välillä omassaan nukkumassa.


 
Heippis kaikki! Lauantaina on 25.11 klo 11-14 tunnelmalliset adventtimyyjäiset Steinerkoululla Lappeenrannassa. Paljon leivonnaisia, käsitöitä, joululahjaideoita ja riisipuuroa tarjolla! Tulkaa pyörähtämään, ken lähellä asustelee:)
Joulua odotellessa..
 
morot :wave:

Käsi on vieläkin kippee :kieh: no jospas se ajastaan paranis.

Eipäs tänne kovin kummoisia kuulu, väsyttää pirusti kun tän äipän yöunet ei meinaa sitten millään parantua :kieh: :ashamed: Hitto, vaikka Eevi syö vaan kerran yössä niin mikä piru se valvottaa \|O En meinaa millään saada uudestaan unenpäästä kiinni, toki tyttökin välistä jää ähisemään joksikin aikaa ennen kun kunnolla simahtaa.

Mie olen tehny ISON joululahja ja uudenvuoden pyynnön, että mie saisin ens vuonna NUKKUA yöt kunnolla :whistle:

No juu, enpä viitti enempiä valittaa.

Ukkis ja Eevi

P.S. Ehdotelkaa ajankohtaa pikkujouluille, mie en ossaa ny sanoa kummoisia aikoja
 
nostelen vaan :wave:

viime yö meni sit lähes kokonaan valvoessa :kieh: :ashamed: :'( 20 yli 10 kävin petiin mutta uni ei vaan tullu vaikka olis isämeitää-lukenu :(

Liekö tää hormoonikapseli alkanu vaikuttaa näin, että valvoa pitää. No katotaan saako tänä yönä unta. Päivällä en yrittänykkään päikkäreitä vaan kävin tytön kans kaupungilla hummailemassa, ja äsken tultiin saunasta. No ei pidä liikoja toivoa, mut eipä toi uni olis pahitteeks :whistle:

Ukkis ja Eevi huomenna jo 11 viikkoa :heart:
 
Pupu Tupuna
Meillä meni kans viime yö ihan käteen.. poika heräs 1-1,5tunnin välein ja mä olen ihan rikki. Neuvolassa sit käytiin ja lääkäri totes että pikkuherra on ottanu sellasen kasvupyrähdyksen,että ruoka ei tahdo riittää. Siispä kunnon soosit kehiin :p

4kk mitat oli 7820g ja 67,5cm, pitkä poika :)
 
Meillä olikin 5 kk neuvola, sekoilin kun puhuin 4 kk neuvolassa. Mitat oli paino 6025 g, pituus 61 cm, päänymp.41,7 cm. Soseiden antoa suositteli kun kasvu hidasta. Huolestua ei kuulemma kuiteskaan tarvitse. Puurotkin voi kohta ottaa mukaan. Imetyksen voi kuulemma rajata puoleen tuntiin. Itse tuntuu että en raski lopettaa kesken kaiken imetystä kun meillä imetään pitkään kerrallaan.
 
Tänään käytiin kontrollikäynnillä lastenpolilla. Eipä tuolla kummoisia tapahtunut, seurataan nyt neuvolassa painon kehitystä ja miten kiinteiden aloitus aikanaan tilannetta muuttaa. Eli tuleeko allergiaoireita yms. sitä ei tietenkään toivota ;) Tytöstä otettiin paino ja pituus polilla, ja pituutta on nyt 59cm eli 1,5cm tullu kahdessa viikossa =) painoa saatiin polin digivaa'alla 4815g, kaks viikko sitten neuvolan "ikiaikaisella" vaa'alla saatiin painoa 4520g. Vieläkin menee miinuskäyrällä muttei huolestuttavalla tavalla =)

Lastenlääkäri sanoi, että jos paino pitkään pysyttelee miinuskäyrällä niin olis syytä miettiä kiinteämmän ruoan antamista jo 4kk iässä eikä sitkutella pelkällä tissillä :whistle: Eevihän on vielä ihan äidin tissin varassa :D

Meitin tytöstä on tullu oikeen höpöttäjä :D Hirmusti tulee juttua, usein vielä nyrkki suussa :LOL: Eli nyrkit maistuu, välistä oikeen lussuttaa äänekkäästi :D

Eipäs tänne muuten kummoisia, mites olis ens viikolla kaffetreffit joku päivä???

Ukkis ja Eevi jo 11vkoa 1pv :D :heart:
 
nostelen vaan :wave:

Ei mittää uutta tällä rintamalla, viikonloppua vietellään =) Eilen haettiin uus sänky meille, 20cm leveämpi kun vanha. Jos nyt mahduttais paremmin kaikki samaan petiin :D Vaikka sais noi muksut omissa sängyissään pysyä ;)

Ukkis ja Eevi
 

Yhteistyössä