Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

  • Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
Pupu Tupuna
Elmeri-81, lisäsin sut listaan =) etusivulle. Heili, se koristeideakin on ihan hyvä. Mitenkäs tehdään, tuodaanko sellaiset lahjukset? Huomenna olen Lappeenrannassa käymässä, eli voin sit kattoa jotain kivaa.

 
Heili Myö tultais ja mielellään Joonatanin kanssa. Laitatko yv:llä osoitteen ja vähän ajo-ohjeita.

Ajattelin, jos mie tekisin meille vaikka pitsaa, kun se alkaa jo olla lounasaikakin. Miltä kuulostaa? Ilmoitelkaahan, jos jollakulla on jotain erikoisruokavalioita.
 
Heippa!

Joo siis pikkujoulujen idea vois olla nyyttärit + lahja mukaan!!! En tiiä tarviiko sitä loppujen lopuksi rajata, että mitä voi tuua.. Jotain pientä 4-6 euroa hintaraja vaikka. Ja voipi tuua useammankin paketin, jos tahtoo sit saada useamman. ;)

Ja partylite-esittely pikkujouluissa ois!


Ja kaikki ovat edelleen :heart: -mellisesti tervetulleita!!

Heili


Ilmoittautuneita;

Pupu Tupuna + Tyttö *mokkapalat tms*
Hellu + Manu *jotain kaupasta* (ehdotus; coctail-piirakoita)
Ukkis + Eevi
Maviks + Joonatan *pitsaa*
Elmeri+ tyttö
Tiuhti + Tytär *suolaista*
Tiuhdin kaveri + vauva
Anna + pojat *salaattia*
Mie + pojat *juomapuolet, piparit, suklaata ym*
<br><br>
 
moi

pitkästä aikaa täälläkin, tuppaa unohtua kun tonne heinähippuihin kirjoittele,,,voi vitsi mulla taitaa jäädä nuo pikkujoulut väliin,ma on niin aina tohinaa täys kun esikoisella kerhoa ym..ja nyt kun meillä ei oo enää kun yks auto niin taitaa jäädä tulematta..laitan viestiä jos jotenkin saisin asiat menemään niin että pääsisin...


meidän typy ollu 2 vkoo !!!! kakkaamatta, luumumehua hänelle antelen ja odotan suurta räjähdystä =) , mut onneksi ei itkeskele mahaansa eli ei taida häntä kovin vaivata...nyt puutuu käsi tällä yksisormijärj. et pitää lopettaa ja mennä korjaa pyykit..

moi
 
Mie oon taas kinkkisessä tilanteessa, kun vasen ylävisuri on tulehtunut ja hammaslääkäri siihen penisiliinikuuria tarjosi. No arvatenkaan en vielä kuuria hakenut vaan yritän nyt toista konstia eli corsodylillä purskutella ja harjata tota visuria. Jos ihan pahaksi äityy niin sitten on kuuri haettava, mut tyttö joutuu sitten korvikkeelle. Mie en enää toisen masua enempää halua antibiooteilla sotkea :ashamed: Katotaan kuin ämmän käy.

Mitäs mie sitten toisin..... ÖÖÖÖÖHHHH hmmmm, emmie keksi, no kyl mie jotain yritän kehittää :whistle:

Mie lähen nyt purskuttelemaan ja kiusaamaan tota visuria ja sit unille(hope so!!!) :whistle:

Ukkis ja Eevi kohta jo 3kk :D

sitäpä vaan, että jos uutukaisemmat pinoilijat ei tiiä niin tytön massu on miun aiemmista kuureista ihan sekaisin. Sopii lukea aiemmilta sivuilta "tilityksiäni"<br><br>
 
Voi vitsi kun kattoo tota Heilin tekemää listaa pikkujouluista...meitä on tosi paljon tulossa ja tuo herkkujen määrä :p Pitää vissiin paastota koko viikonloppu :kieh:

Käykö Heilille semmonen juttu et jos mä tuon niitä piirakoita niin voisko ne paistaa siinä teillä? olis helpompi niin.

Manulle tuli takasin se silmätulehdus (kerroinkohan mä siitä edellisestä täällä), soitin neuvolaan ja se täti sano että pitää puhdistaa sitä silmää keitetyllä vedellä. Hyvä et soitin sinne, oisin meinaan tehny vaikeimman kautta ja menny suoraan lääkärille tai kävelly voiskan apteekkiin tänään. Ei kai tuo sitten tarttuvaa ole, et uskallan maanantaina tulla pojan kanssa jouluihin. Emmalla on välillä ollu sitä tarttuvaa "mallia", päiväkodista sen on aina saanut.

Ukkis toivotaan että et tarvitse antibiootteja =)

Hellu ja Manu
 
Hellu Edvinillähän oli silmätulehdus kanssa, kuukausi sitten. Piti käyttää päivystyksessä silloin kun hän meni niin hurjan levottomaksi hetkessä. Siis samana päivänä kun se tulehdus tuli.. Ja silmä meni aina vaan pahemmaksi. Saatiin sitten silmätipat siihen, ja niitä laitettiin kolmena päivänä niin parani hyvin. Kannattaa seurailla vauvan vointia, että tarviiko kuurin vaiko ei. Meillä ei ois selvitty ilman, kun se niin rajuksi meni. Ja luulisin, että tarttui päiväkodilta, kun Edvin siellä silloin tällöin käy paijattavana.. Antonilla oli pienenä kanssa silmätulehduksia ja me kyllä, valitettavasti, aina tarvittiin ne silmätipat kun se tuli niin kipeäksi niiden tulehdustensa kanssa! Meillä kyllä ollaan semmosia infektioihmisiä, kun varsinkin Antonilla oli aina tulehduksia korvissa ja silmissä..Ja mullakii on aika usein vaikka sun mitä.

Ukkis mites hammas voipi? Mullahan tulehtu raskausaikana viisurit 4 kertaa! Sama juttu Antonin aikaan myös.. Ihmeellisiä juttuja, ja muuloin ei koskaan tulehdu.. *koputtaa puuta*. Mie meen ens viikolla hammaslääkäriin näyttää viisureitani, tammikuussa ois ajatuksena leikata ne poies.


Heili<br><br>
 
Valitettavan harvakseltaan saan aikaiseksi kirjoittaa, mutta lukaisemassa piipahdan.. B)

Mukavalta kuulostavat nuo teidän pikkujoulusuunnitelmat, ihmeesti se joulun odotus nousee esiin, vaikka keli on hieman vähäluminen..

Meidän pienin on nyt 9 viikkoinen ja hyvin vaihtelevasti menee. Herkkämasuinen on edellen ja ihokin oireilee herkästi. Ja ennen kaikkea nukkuminen huononee merkittävästi, jos minä en katso syömisiäni tarkkaan. Hyvin kyllä kasvaa, 2 kk neuvolassa oli 7 kg ja reilut 62 senttiä.

Minullakin meinaa hammas kipeytyä ja kai tulehhtua, mutta luulen tainnuttaneeni sen burana-kuurilla. Antibiooteista en välittäisi minäkään. En kyllä edes tajunnut ottaa yhteyttä hammaslääkäriin, kun pelkäsin sen tietävän automaattisesti juurihoitoa tms.

Kestovaipoista oli taannoin juttua. Meillä on nyt käytössä fuzzit mikroinsertin kanssa sekä villahousujen kanssa erilaisia sisävaippoja. Onkos kukaan testannut tätä uutta bambukangasta? Meinasin tilata bambufleeceä ja -froteeta kokeiluun. Jos saisin aikaiseksi ommella lisäimuja ja pari sisävaippaa.


:wave:
 
hammas edelleen kiukkuilee, ei meinaa saada suuta kunnolla auki. Eikä lusikkaa/haarukkaa suuhun :kieh: Corsodylillä oon harjannu visuria ja purskutellu sit vielä päälle sitä tököttiä. Ja yötä vasten olen 600mg buranan ottanut.

Eipä tänne kummempia, meil olis tänään "miun" firman eli appiukon firman pikkujoulut. Ollaan koko porukka syömässä anoppilassa, ja työmiehet tulee kans. Eipä näiden muksujen kans pitkään voi olla mut eipä kyllä jaksais ittekään olla, väsy ja oma sänky kutsuu nyt jo :whistle:

No juu, kohta päästään jouluruokaa maistelemaan ekan kerran tänä vuonna :D

Ukkis ja Eevi, joka taas masuaan vaikertaa ja itkee hikipäässä :ashamed:
 
Pupu Tupuna
Susu, hienoo että The big boom on vihdoin ohi :D meidän jäpikkä kyl kakkii päivittäin,mutta välillä vaan ihan pikkasen. ja muutenki se on jo sellasta kunnon tahmatöhnää,kun syö noita kiinteitä... :whistle:
 
Heipsan!
Tulin taas pikaisesti täällä käymään.Ma olis pikku myyn ensimmäinen lääkärikäynti,saas nähdä paljon tyttö on viime kerrasta kasvanut, kohtahan ei jaksa enää myytä edes nostaa =)
Semmoista vaan kyselen,että millä keinolla voisin myylle opettaa tutin imemistä, kun iltaisin tytsy nuokkuisi vaan rinnalla,eikä ole nälkä vaan pitää tissiä tuttina...
17.12 pidetäänkin sitten jo ristiäiset,saa myykin vielä ennen joulua nimen.
Eipä tässä muuta tällä kertaa,tulen sitten ma kertomaan paljon tyttö on kasvanut :)

T: Jontsu ja pikku myy 7vk 1pv
 
Sellasta vaan että haluatteko että tuo piirakoiden lisäksi myös munavoita vai riittääkö pelkät piirakat? Myö tehtii just ite karjalanpiirakoita, tai lähinnä mies teki :LOL: ja mä vaan avustin mutta tuli tosi hyviä :p Harmi kun tehtiin aika vähän niin en niitä sitten huomenna tuo, luulen että tän illan aikana tulee syötyä nuo loputkin tuosta pelliltä...

Tiiättekö, mä oon alkanu harkitsemaan noita kestovaippoja Manulle, sillee et kertiksetkin ois viel mukana kuvioissa, mies vaan vastustaa, luulee et se on tosi vaikeeta. Meinasin jos hommaisin vaik pari vaippaa ja kokeiltais, voihan se olla et mäkään en sit tykkää :/ mut mietitään...

Hellu ja Maukkis (niinkuin tytöt sanoo)
 
Pupu Tupuna
Mayday Mayday, mä joudun turvautumaan keksipukettiin, tuli vieraita torppa täyteen enkä kehtaa alkaa kesken kaiken leipomaan... Pitää vielä fiksata toi esittelyliinakin huomiseksi.

Mä tulen vaan sillai sit käväsemään esittelyn merkissä kun on toi lekuriaika,mutta pienen lahjan hommasin kuitenkin. Nähdään huomenna! :xmas: :xmas: :xmas:
 
Hellu hyvä juttu, jos uskaltaudut kokeilemaan kestoja! Täältä saat vinkkejä, jos kiinnostaapi kuulla miun suosikkivaipoistani.. ;) Henkilökohtaisesti en ole kokenut liian työlääksi kestoilua, eniten siinä on vienyt aikaa se kestoilumaailmaan perehtyminen kun on halunnut saada vähän KAIKESTA tietoa ja selvitellä materiaaleista ja vaippatyypeistä tärkeimpiä seikkoja.. Se mitä vaippojen pesuun ja käyttöön tulee, niin "ongelmallisinta" lienee vaippojen kuljettaminen reissussa mukana ja sitten pesussa se, että jos on aivan liian vähän vaippoja niin joutuu koko ajan pesemään niitä. Niin jos meinaa täyskestoilla. Reissuillahan voi kertistellä, jos sitä haluaa vielä rinnalla jatkaa.. Okei. En paasaa aiheesta enempää. Voidaan kyllä jutella jos haluat.

Pikkujouluista tuli mieleen, ettei nyt ole sitten perinteisiä joulutorttuja lainkaan tulossa, enkä kyllä millään viitsisi lähteä enää kauppaan ajelemaan sen taikinan takia.. Ja mietin tässä just, että pitäiskö aamupäivällä sittenkin..tai vaikka leipoa jotain. On vaan ideat lopussa.

:whistle:

Noo, voihan joku meistä ajaa lähikauppaan hakemaan jotain, jos jotain oleellista vielä tarvitaan.. =)
 
Tuli vain mieleen osaisiko joku kertoa onko pienille lapsille omaa päivystystä vai pitääkö mennä jonottamaan tavalliseen?
Minä en taida nyt päästä pikkujouluihin kun lukaisin vasta niistä ja ne ois jo huomenna. Meinataan pitää huomenna rauhoittumispäivä kun on nyt ollut sen verran toimintaa. Pari päivää meni jouluostoksilla ja viikonloppuna oli vieraita käymässä. Tänään olikin sitten taas nukkumaan meno vaikeaa.
Itse olen kerran ollut partylifen kutsuilla ja meillä onkin yksi kynttilälyhty, saatiin lahjaksi. Kynttilät on tullut poltettua jo aika päiviä sitten =)
Hauskaa pikkujouluja teille kaikille!
 
Sanmar myö ollaa jouduttu ainakin meijän tyttöjen kanssa jonottamaan ihan siellä normipäivystyksessä. Ja onpa kerran sattunu sillee että siellä oli samaan aikaan meijän kanssa äiti ihan tosi pienen vauvan kanssa (ehkä kuukauden vanha) ja sekin siellä jonotti samaan malliin kuin muutkin, mut tais päästä vähän etuileen jonossa =) ja hyvä niin kun pieni itki niin kovin...

Manu sitten yllätti viime yönä, söi jo 3 aikaan (yleensä vasta aamulla) ja päättikin valvoa tunnin verran...väsyttää koska ite kävin nukkumaan vasta 12 jälkeen...Eilisen Manu lähestulkoon nukkuikin eli kostautui sitten yöllä...

Mutta nyt pitää lähteä suihkuun, kohtahan myö jo nähään osan kanssa =)

Hellu ja Manu jo ekoilla unilla
 
Onneksi meillä on vakuutus, mutta viikonloppuisin taitaa olla ainoa vaihtoehto päivystys. Itse olen kotoisin Kuopiosta ja muistelisin että siellä on lapsilla eri päivystys. Ainakin veljenpoikaa käytettiin Alavan lastensairaalassa kun sairastu (siitä on jo useampi vuosi), käytäntö saattaa olla tietysti eri. Mutta on siellä edelleen lastensairaala.
Meillä oli aamu aivan mahdoton. En olisi saanut käydä keittiössä enkä syödä mitään. Nyt onneksi nukkuu lenkin jälkeen niin jos olisi illasta paremmalla tuulella.
 
:xmas: :xmas: :xmas: Kiitos pikkujouluihin osallistuneille!!! :xmas: :xmas: :xmas: (ja tervetuloa muuloinkin meille kylään!)


Päivystys on kyllä täällä lappeenrannassa ***seestä.. Kun ei tosiaan ole lapsille mitään etuoikeuksia. Eikä yksityisellä ole illalla enää 19 jälkeen vastaanottoa ja viikonloppuisin ei ole lainkaan. Isommissa kaupungeissa, joissa olen asunut ja esim Espoossahan on yksityisilläkin päivystyksiä iltamyöhäänkin ja jopa yöllä.


Heili
 
Pupu Tupuna
Kiitos tosiaan paljon Heilille!!! ja oli kiva saada kasvot nikeille, tosin aivan kaikkien oikeita nimiä en muista edelleenkään... :whistle:

Heili, laittelen sulle yytä siitä tilauksesta,emännän edusta yms. kunhan täällä vähän rauhoittuu. Timpuria ramppaa taas, kun alkoi varaston teko, en käsitä miksi ne käy meidän vintillä? :eek:
 
Kiitos teille kaikille pikkujouluissa olleille, kiva oli nähdä =) ja erityiskiitos Heilille kun jaksoi emännöidä :flower:

Elmeri-81 meniköhän nikki nyt oikein...niin tämän päivän tilanne muumien suhteen sellanen että muutamia vielä löytyy, kannattaa nopeasti käydä hakemassa pois, ne menee kuulemma kuin kuumille kiville =)

Myö käytii Manun kanssa neuvolassa aamulla, poika hirmusti taas kasvanu, painoa tullu taas kilo kuussa elikkäs nyt 7800g :eek: Milloha tuo paino alkaa tasaantumaan...pituuttakin oli jo 66cm eli on poika ottanu kasvupyrähdyksen. Lääkärillä käytiin samalla ja Manu teki taas temppunsa siellä. Lääkäri nosti poikaa kainaloista ja Manuu nauratti, lääkäri sitten siinä lisää naurattamaan niin poika veti kunnon megapuklut lääkärin päälle ja sen jälkeen pissas pitkin lääkärin pöytää, siinä meni pissaan kaikki lääkäriin välineet tietokoneita myöten.... :LOL: Sai poika merkinnän lääkärin omiin muistiinpanoihin tuosta tempusta. Silmätulehdus tais tulla taas takasin, aamulla silmät rähmi tosi pahasti, lääkäri ei siihen mitään sanonu, kuulemma yleistä...No keitellään taas vettä ja puhistellaan sillä, enpä oikein muuta keksi.

Hellu ja Manu 4kk
 

Yhteistyössä