Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

• Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
Moroo!

Mie sain tämän päivän hyvän mielen aikaiseksi, kun huomasin Euromarketin myyvän minun kauan metsästämääni Ecover-sarjaa, siis pesuaineita! Ne on luontoystävällisiä ja pesuainejäämät vauvan vaatteisiin minimoituja noita käytettäessä. Ja ne on huippuihania pesuaineita myös (Ecover delicate) vaippoihin. :D :D :D Ostinpa sitten koko sarjan, eli vessanpesuaineta myöten Ecoveria. Ollaampahan sitten ekologisia.

Nuo Elmerin ja Hellun muumimukikeskustelut jäivät vähän mieleen eiliseltä ja näin sitten muumimukeista untakin. Oli tullu uusia retromuumimukeja, joissa on pienen pieniä eri värisiä muumeja. :D Vinkkinä vaan Arabialle, jos alkaa ideat loppumaan kesken!

Heili

Lisäys: Edvin reppana sai kauheat vatsan purut miun eilisistä herkutteluista! Hurjasti tuli aamusella pieruja. Meillä on tosiaan ollut tarkka ruokavalio, että ei sipulia ja ei suklaata jne.. Niin ei ole tottunut tuollaisiin. Onneksi ei ollut kipeä, piereskeli vaan niin, että tuntui peitto lepattavan. :D <br><br>

Hellu: Oletko kokeillut rintamaitoa silmien rähmimiseen? Jotkin sanovat sen auttavan.
Tänään sai taas lenkkeillä sateessa, onneksi on sateen kestävät varusteet. Meillä aloiteltiin tänään puuroa, hyvin maistui hedelmäsoseen kera.

Hellu: Oletko kokeillut rintamaitoa silmien rähmimiseen? Jotkin sanovat sen auttavan.
Tänään sai taas lenkkeillä sateessa, onneksi on sateen kestävät varusteet. Meillä aloiteltiin tänään puuroa, hyvin maistui hedelmäsoseen kera.

nopeasti tulin vaan kiittämään mukavista pikku-jouluista =) :xmas: Harmi vaan, kun mein piti Eevin kans niin aikaisin lähteä.

Nyt on muuten poju kuumeessa, tai aamulla oli 38 vähän yli 38 :( Ei sitten suostunut päikkäreille, 2½-tuntia yritin tainnuttaa.Toki siskokin kärttyili sen verran, että häiritsi poikaa :\| No nyt iskä on nukuttamassa. Eevi taasen kiukkuaa masua, mie en saanu vastuttettua kahvin himoa :ashamed: Rassu joutuu äipän takia.
Ja nuhakin vaivaa edelleen :/

No eipä enempiä, Hyvää Itsenäisyyspäivää =)

Ukkis ja Eevi huomenna tasan 3kk :heart:

Heipä hei!

Meillä oli 4 kk neuvola tänään. Painoa ei ollut tullut lisää kuin 390 g kolmessa viikossa eli tällä hetkellä Joonatan painaa 8345g, pituutta on 68cm ja py huitelee 44 sentissä. Arvelinkin, että painon nousuun on vaikuttanut tuo tissillä kiukkuaminen. Neuvolan tädin mukaan tuo kiukuttelu on ihan silkkaa lakkoilua rinnalla. Kehoitti antamaan lypsettyä maitoa pullosta. Tuntuu vaan niin ikävältä lopettaa imettäminen päivällä. Yöllä ja muutenkin puoliunessa tissi kelpaa. No täytyy nyt katsoa, josko yrittäisi kuitenkin vielä. Kiinteitäkin kehotti maistelemaan, mutta taidan jättää vielä toistaiseksi antamatta. Laiska kun olen. :LOL: On vaan niin helppoa imettää (siis silloin kun se onnistuu...) kun ei tarvitse lämmitellä ruokia tms. No päivä kerrallaan.

Illanjatkoja ja oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Marja ja Joonatan (tänään tasan 4kk)

Pupu Tupuna
Huomenta ja oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :wave:

Meilläkin pojalla taas nuha.. Viime yö oli taivaallinen!!! Mies otti pojan ja patjan ja nukkui olkkarissa ja yritti pullosta syöttää. Siitä ei vaan tunnu mitään tulevan, poika pistää suun suppuun ja sylkee korvikkeet mäkeen :whistle: :whistle:

Eli tissille tuli, mut pikaisen syötön jälkeen lähti takasin ja mä sain NUKKUA =) =) :heart: =)

Sit heräskin vasta kuuden jälkeen ja mä olin ihan ihmeissäni. Miten hää voi nukkua noin hyvin toisessa huonessa :headwall:
Me kokeillaan ens yö samaa juttua ja jos toimii,ni sit alkaa uudet nukkumisjärjestelyt. :saint:

Pupu ja tisu-Eemil viikkoa vajaat 5kk :heart:

Hyvää itsenäisyyspäivää! :flower:

Minäkin olen nyt tullut kipeäksi. Kurkkuun koskee ja tuntuu, että ois kuumetta. En kyllä ole mitannut.

Aloin tässä täytekakkua väsäämään, kun meillä on miehen kanssa kihlavuosipäivä. :D Pääs itteltä vähän niinkun unohtumaan, mutta mies kyllä muisti... :whistle: :ashamed:

Loppuviikko täynnä hulinaa, on hammaslääkäriä, kampaajaa, kauneushoitolaa ja kahet pikkujoulut ja sunnuntaina pitäs lähtee reissuunkin keskenään lasten kanssa. Mies jääpi kotia pitämään pystyssä.

Heili

Hyvää Itsenäisyyspäivää!
Näyttää olevan nuhaa liikkeellä. Meillä on onneksi jo ohi.
Onko teillä helppoa matkustaa lasten kanssa? Meillä nykyisin poika ei meinaa viihtyä pitempiä matkoja kaukalossa. Hyvällä lykyllä nukkuu suurimman osan matkaa, mutta jos ei niin...matkustaminen rasittavaa.
Tissittely kyllä tuntuu välillä helpommalta kuin kiinteitten anto. Ei tarvitse keitellä eikä lämmitellä. Meillä on rinnassa olemiset hieman vähentyneet kun aloiteltiin puurokin. Jos nyt yhden päivän perusteella voi sanoa.

Hyvää itsenäisyyspäivää =)

Meillä on menny koko päivä karjalanpiirakoita tehdessä (n. 60 kpl) ja piparkakkutalo oottaa tuolla kasaamista...

Manu on nyt alkanu heräämään yöllä syömään, nukkuu n. 4-5 tuntia ja sitten huutelee tissille, tarviskohan poika jo jytympää ruokaa :/ no katellaa, ei mua noi heräämiset niin kovin rasita, ainakaa vielä... Ja eilen illalla manu päätti taas valvoa, 12 aikaan oli viellä ihan silmät sepposen selällään pinniksessään, no poika ottikin iltatorkut vielä 9-10 illalla ettei ihmekään...Aamulla sit onneks nukkuu pitempään, mä kun oon ite iltavirkku niin ei haittaa vaik poika vähän valvookin, aamulla mä taas sit nukkusin vaik kuin pitkään :LOL:

Nyt pitää mennä siivoomaan keittiötä, ihan ku pommi ois räjähtäny siellä...

Hellu ja Manu

Nauheeda kun on dedä dukodda ja ei oikeidn meidnaa happi kulkeda. Kävin hammaslääkärissäkin tälleen ihanan tukkosena.. Noo..Pakko mikä pakko. Ja iltapäivällä ois kampaaja-aika..Huomenna ja ylihuomenna pikkujoulut! Meinas vähän iskea stressiä maidon pumppaamisen suhteen, mutta eilen illalla kun kokeilin taas pitkästä aikaa, miten tuo pakastemaito maistuu pojalle, niin UPPOSHAN se!! Jeee. Ei tarvi ihan niin kauheesti panikoida maidon lypsämisestä ja siitä, miten paljo tarvii lypsää. Onneks on tullu pitkin syksyä pumppailtua tota maitoo pakkaseen. Ja en heittäny kaikkee menemään sillon kun huomattiin, ettei poika syö pakastemaitoa. Näköjään tilanteet voi muuttua! (Se pakastemaito muuten maistuu ihan ihmeelliselle miun ja miehen suuhun.. Ja alkuun tosiaan vauvankin suuhun!).

Eikai tänne muuta. Niin no, esikoisen kanssa yhtä taistelua eilinen.. :kieh: :kieh: :kieh: 5 vuotiaat osaa joskus olla niin IHANIA. :kieh:

Heili

Pupu Tupuna
Moi,
meilläkin pojalla vetää öisin tukkoon nenän mut päivällä ihan jees taas. :/ Mä sain tänään kahvit sänkyyn :LOL: Esikko tuli herättämään muumimukin kanssa... Vitsit, että tuli taas tippa linssiin ja hirvee syyllisyys, eihän ny lapsen tarvi aikuista passata :ashamed:

Mutta toisaalta, onhan se ihana nähdä et toisella on empatiakykyä. Ajatteli kai,et saadaan äiti hereille heti. :whistle:

Heili, meil ei kelpaa pullosta mikkään, ihan turhautti taas kun mies koitti yöllä syöttää ni ei siitä vaan tuu mitään. Lopulta herättää koko talon ja on pakko tarjota tissiä :headwall: Noh, kai se enne armeijaa tästä eroon pääsee.. :whistle:

Tänään ois illalla taas kynttiläkutsut, ihan kiva mutta kun telkasta tulis kaikkee kivaa.... :whistle: Noh, ken leikkiin ryhtyy jne.

Päivänjatkoja! :wave:

Eevin 3kk neuvolakuulumiset: painoa 4980g ja pituutta 59,5cm, tonttulakki 39,5cm. Kasvu on tällähetkellä lievästi laskevaa, joten pikkuhiljaa alotellaan soseita, siis kun 4kk alkaa lähestyä :whistle: Ainut käyrä, mikä menee siellä missä pitää on pipon mitta :D Muuten mennään siellä -10% tasolla. Muttei sentään huolestuttavilla käyrillä.

Terkkari oli sitä mieltä, että voidaan myös alotella maissivellin antoa ilta-aikaan, jospas se helpottais illan tissimaratoniin =) tyttö kun nykyään tankkaa pitkät tovit tissillä mutta ei sittenkään jaksa kun 3h nukkua, ja yölläkin syödään n3h välein :whistle: Mamma on ihan finaalissa, kun unet on tosi pätkittäiset :ashamed:

eipäs tässä muuten kummoisia, näinköhän sitä jaksais Housen kattoa ;) En oo koukussa en, en.. :LOL: :LOL:

Ukkis ja tissi-Eevi 3kk1pv :D

Nyt mie oon hehkee ja kimaltava ja punatukkainen!!! :D

Kävin kampaajalla, sitten menin ja ostin ittelleni pikkujoulujakun ja kimalletta huuliin ja muitakin uusia meikkejä. Vitsi, miten ihanaa!!! :D

Pikku-Edvin oli pärjäilly hienosti miun hammaslääkärin ajan ja kampaajan ajan ja vielä shoppailureissunkin ajan; Pakastemaidon avulla!

Ihanaaa!!! :D :D :D

Pikkasenko jännittää huomiset pikkujoulut ja ihmisten näkeminen ja kaikki, pitkästä aikaa.. Mut semmonen positiivinen jännitys ja kihelmöinti päällä..

Niin joo, tehän ette ookkaan ihmisiä... :whistle: :whistle: :whistle: Kun te ootte "mammoja". Niinku miekii. :D

Heili

Ukkis mä oon kattellu kans sitä housea, oon kyl ihan sekasin ku välil katon niitä jaksoja canal+:lta joka näyttää kakkoskautta...Mut hyvä sarja se on.

Manu on taas iltaunillaan, tuskin kävi vielä yöunille sen verra vähän söi... se on taas pitkä ilta mulla tiedossa, toivottavasti päästään ennen 1 nukkumaan :eek: No mä otan kutimet taas esille kohta niin menee aika paremmin, onneks Manu ei sentään kiukkua vaan viihtyy lattialla mun vieressä kattelemassa mun neulomisjuttuja :D Mä en kyl ymmärrä miten tuo herra on yhtäkkiä vetässy tän rytminsä näin...tänä aamunakin nukuttiin 10 asti...Juu herra heräs nyt :/

Mä oon tutkaillu tänään noita kestovaippajuttuja ja löysin sellasen kivan näkösen vaipan ku nupsukka. Osaatkos Heili tai joku muu sanoa siitä mitään? Meinasin jos sitä kokeilis ja sit sitä iguleen vaippaa? Tuota nupsukkaa löytyy www.kestovaipat.net

Mulla on taas yksinäinen viikonloppu eessä, mies lähtee lauantai-aamuna pikkujouluihin ja takasin tulee varmaankin sunnuntaina illalla :/ se ei tiiä missä ne pikkujoulut on, semmonen tapa noilla on töissä ollu, lauantai-aamuna pitää olla valmiina passi mukana ja pomot kertoo sitten matkan kuluessa että mihin sitä tänä vuonna lähetään, tylsää mun mielestä :(

Ens viikolla onkin sitten hirmusti hommaa, esikon luokan pikkujoulut, toisen tytön tarhan joulujuhlat ja sit meijä äiti perinteisesti pitää tytöille pikkujoulut heidän luonaan :)

Manu taitaa nyt haluta maitoa joten toivottelen kaikille hyvät yöt, meijän yö alkaa luultavasti vasta 1 aikaan \|O

Hellu ja Manu

Hellu meillä taistellaan nukkumaan MENEMISEN kanssa. Meinaapi jäpikkä tapella unta vastaan ihan kauhiasti! Ja siitä Nupsukka vaipasta luin kestovaippainfon sivuilta, että siinä onpi pidempi nukka ja se nukka ei oikein jaksa "nousta" jos ei ole kuivausrumpua, joten suosittelevat rummulliseen kotiin sitä semmoista velour nupsukkaa. Ohan siellä sitten niitä muita, pallotrikoo-vaippoja. En osaa kyllä sanoa, miten mahtaapi istua minkäkii kokoiselle vauvalle se vaippa ja ei taida olla "koko vaippa iän vaippa" se vaippa. Noi kokohommat on vähä arpapeliä joskus, meillähän Edvinillä on nyt joissain vaipoissa S, joissain M ja joissain L koko jo käytössä. Kannattaa kysellä valmistajalta, mikäli ostat sieltä sen vaipan! Ja mittailla vauvan vyötärön ympärys ja reiden ympärys. Niissä Iguleen vaipoissa tosiaan on se hyvä piirre, että soppii 4-16 kiloisille vauvoille.

Nyt mie meen!

Ainiin Hellu, mie tekstaan sulle huomenna vaikka! Jos ennättäs nähdä ennen kun lähen sinne reissuun!

Heili

Heipsan tännekkin!
Käytiin pikku myyn kanssa maanantaina neuvolassa. Pituus 57,5cm, paino 4950g ja pipo 39.ikää oli silloin 7vk ja 3pv,kuulemma mennään ihan ihannepainossa. Sais jo pian tulla lumi,kun ulkona on niin pimeää ja harmaata,pitä sitä nyt jouluna olla kunnon kinokset! :saint:

T.johanna ja pikku myy tasan 8vk

Tämä nuhanenä kävi eilen illalla pikkujouluissa, tänään toisissa. Ja nyt päivällä hiivittiin linnoituksen joulumarkkinoilla poikien kanssa. Niin ja Hellukin tavattiin. :flower:

Nyt pitää alkaa pumppaamaan tuota maitoa Edille, että riittääpi taas kun mamma on poissa.

Heili

meillä on parina iltana nyt maisteltu maissivelliä tissin päälle, suht hyvin on uponnu muttei vielä unen pituuteen ole vaikuttanu :whistle: Tänään annoin ekan kerran maistaa Tuttelia, kun tuntuu tosiaan, että likka olis vähän väliä tissillä :whistle: Taitaa miun maito olla tosiaan kurria eli rasvatonta kun ei nälkää pidä kun pari tuntia. No päästiinhän sitä sentään 3kk pelkällä tissillä :D Ihan mieluusti alan tissin lisänä antaa korviketta, jos sillä saadaan painokäyrät oikeille reiteille ja tyttö tyytyväiseksi =) Tyttö vaan on nyt enempi sit pulautellu, taitaa korvike mahassa myllätä :kieh: Niin ja eilen illalla sai hirveet ilmavaivat, liekö maissivelli aiheuttanu mut onneks meni sit ohi, tyty vaan huus naama punaisena ja massu pinkeenä :/

No nyt sekä neiti että ruoka kutsuu ;)

Ukkis ja Eevi

Pupu Tupuna
Heili Laittelinkin sulle tossa jo vastausta :)

Pakko vielä mainostaa kaikille, että multa voi varata esittelyjä, liikun kumminkin täällä Jno-Lpr-T-saari-Savitaipale tienoolla :D

Yhteistyössä