Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

• Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
Pupu Tupuna
Huhuu, onpa täällä hiljaista :/

maviksille... mä laitan sulle viestiä tässä, kunhan saan ton pojan isille hyyssättyä. Jännä kun hän ei sitten yhtään viihdy koneen ääressä,joten tuppaa jäämään pikaisiksi nää palstailut :D :D :D

Eevi sai kauheat ilmavaivat tuttelista :( Yhteen kertaan jäi, nyt on vaan tissiä saanu. Maissivelliäkään ei ole annettu, kun tyty ei huoli pulloa. Äsken yritin lusikalla vähän antaa mut eipä tuo uponnu. Eilen piti melkein 6h syöntivälin, kun aloitti ilta 5 aikaan hirveet parkukohtaukset :/ Vasta klo 20.30 aikaan, suihkuttelun rauhoittamana sit söi, kummastakin otti ja klo22 nukahti 6h unille =) heräsi vasta puol 3 tissille, ja sit aamu 6 jälkeen.
Mikä lie eilen vaivasi, huus ja peppu paukkui, teki kyl eilen 2kertaa tosi isot ja löysät satsit vaippaan. Joku miun syöminen vissiin laittanu masun sekaisin :ashamed:

Esikko on ollu viikon kipeä, kuume vähän reilu 37 ja kova yskä. Poika on myös tosi kiukkuinen, eikä ole yli viikkoon kunnolla syöny :kieh: Alkaa tää mamma olla niin fyysisesti kun henkisesti tosi lopussa :'( :ashamed: Kun vaan sais tän he**eyinmoisen väsymyksen nukuttua pois :\|

No juu, en viitti enempiä valittaa.

Ukkis ja tissi-Eevi

Heippa kaikki piiiiiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa!!

Juu tätä äippää tosiaan pitää kiireisenä nuo lapsukaisemme, elikkäs
poika on nyt 1,5 ja tyttö sen 4 kk

...että eipä tässä paljon muuta sitten ehdikkään tekemään!

mutta mutta ihan hyvin on mennyt, välillä tuntuu ett kädet loppuu kesken ja joskus tietty väsymystä pukkaa, mutta onneks tuo mieskin kiitettävästi hoitaa oman osansa lapsista ja kodista. Ruokaa se laittaa meillä oikeestaan aina. Mä oon lähinnä noista lasten soseista/mömmöistä vastannut.
Ollaan oltu myös terveinä jonka takia jaksaa ihan erilailla. Viikonloppuisin äiti saa nukkua päikkäreitä tai sit jään aamusta nukkumaan.
Meillä on molemmilla yksi "oma" ilta joilloin harrastetaan ja toinen hoitaa lapset illalla yksin.

Rupesin antamaan nyt pari viikkoa sitten sosetta neidille, täysimetyksellä mentiin, kivasti heräs usein vain kerran joskus muutamana yönä varmaan vahingossa "unohti" herätä syömään.

No nyt rupes heräileen taas pari kolme kertaa... ja koska aamulla/päivällä en voi nukkua vauvan kanssa kun esikko herää/on hereillä 100 % niin ruvettiin antaa sosetta jospa sit yöt sujuis taas kivasti, eka pari lusikallista ja nyt tuo neitokainen syö purkin aamulla ja purkin illalla.
Muuten siis edelleen kaikissa väleissä saa tissiä.

Ja todellakin huomaa, että pitää nälkää paremmin loitolla. Yöllä nyt on viel heränny, mutt taitaa olla muita syitä, kun hirmuinen nälkä, sillä usein eka kerta n 5 h unen jälkeen onkin nälkä mutt sit saattaa vain tuttikin kelvata. Viime yö meni taas mukavasti, nukkumaan 2130 heräs 0200 ja 0615 ja sit nukkui 0800 asti.

Meidän päivät menee suunnilleen näin.
aamulla tyttö hereillä reilut 2 h jonka jälkeen on ihan valmista vaunuihin ja nukkuu päikkärit 2/3 h ulkona. Pojan kanssa ulkoillaan tai sateella puuhataan sisällä (kerhossa/muskarissa).

sitten taas jaksaa jumppailla matolla, "leikkiä" isoveikan kanssa, jutustella ja syödä sen saman parisen tuntia, toiset päikkärin myös ulkona, pituus vaihtelee joskus pari tuntia, yleensä vähemmän on toiset kestäneet.

Illalla tyttö on musta aika kauan hereillä n 5 h joskin saattaa ottaa pikku tirsat n puol tuntia sisällä.

sitten unille siinä 20:30/21:00
nukkuu 4/5 h ja sen jälkeen saattaa herätä joko syömään tai tuttia...
Poitsu herää useimmiten 0730/0800 kun hän menee samoihin aikoihin nukkumaan, eli 20:30 pitäis olla jo sängyssä ja hiljaista.

tämmöistä täällä!
mitähän kaikkea on kysytty, kommentoitu...
joskus tuntuu lapsien roudaaminen ihan extremeurheilulajilta ja hiki on oikeeastan koko ajan!!!
:LOL:

palaillaan taasen, kaikille terkkuja ja mukavaa Adventtiaikaa ... sieltä se Joulu jo kurkistaa!
Jospa viel tulis lunta... nytkin kun taas vaan sataa vettä...

Pamuk, poju ja tyty

hippo76 harmaana
:wave: miekin ilmottaudun näiltä kulmilta!!Eli meillä on kolme poikaa 2 ja 4 vuotiaat isot jässikät ja nyt viikon vanha pikkumies...syntymäpaino 4370g ja 50,5 cm pitkä ja syntymäpaikka ekks!!Yhtä hulinaa ollut siitä asti kun kotiuduttiin ja ei paljon enää koneelle meinaa ehtii..jaksamista kaikille!!!niin ja kotona olen ollut jo yli 4 vuotta ja meinaan olla vielä 3 vuotta ennen kuin työt kutsuu!! ;)

täällä sitä edelleen nuhassa, äippä ja tytär :snotty: Pojullakin vielä yskää ja nuhaa mut ei enää kuumetta :whistle: Eevillä on lisäksi kova ja räkäinen yskä, isoveli tainnut tartuttaa :kieh: Rassu on nuhan ja yskän takia nukkunut yöllä aikas levottomasti, joten äipän unet on jäänyt olemattomiksi :(

Tänään sentään sain raahauduttua kaupungille, muutaman joululahjan sain hommattua mut myös unohdin yhden, pojun pikkujoululahjan =) :kieh: Miulla on tosiaan muisti menny kun dementikoilla :ashamed: Tää jatkuva väsymys on saanu pään ihan jumiin :kieh: :ashamed:

Mutta eiköhän tää vielä joskus ala helpottaa ;)

Mukavaa viikonloppua :D

Ukkis ja räkä-Eevi

Pupu Tupuna
Voi että Ukoneevinäiti, toi sairastaminen koettelee kyllä niitä vähäisiä voimia,mitä on tossa vaiheessa. :/ Toivotaan,että helpottaisi pian ja saisit levätyksi joululomalla... onko miehelläsi lomaa tuolloin?

Meillä oli tänään 5kk-neuvola ja tuli piikkikin. Mitat oli 8110g/68,6cm, painonnousu vähän hidastunut. Allergiseksi todettiin, ilmeisesti maidolle ainakin. Nyt sit vältettävä viljoja, eksoottisia hedelmiä soseissa,naudanlihaa, ei vellejä,korviketta tms. \|O

jA minä kun ajattelin,et ois alettu antaa iltaisin korviketta kun tuntuu ettei rintamaito riitä... Terkka suositti jatkamaan nyt ainakin kuukauden imetystä ennallaa, ei saa ottaa omia dieettejä käyttöön. Tästä selvitinkin jo tuolla Heinähippusissa.

Mutta pistää kyl vähän masentamaan, kun muistan niin hyvin ton toisen poikamme moniallergian. Nytkin Eemil raapii ,selkeesti kutittaa ihoa.

Sit noista lahjoista, Ukkis, jos yhtään lohduttaa niin arvaas mitä mä ostin tolle miun ukolle.... :whistle: :whistle: :whistle: ;)

SAMAN LEVYN,MIKÄ LÖYTYY JO TUOLTA CD-TELINEESTÄ... :headwall: :headwall:

Eivät suostu vaihtamaankaan, kun nois ei oo niitä sinettejä enää nykyisin. AAARGH, dementiaa tää tosiaan on. Hitsi,mä oon oikeesti pöllö. :ashamed:

mut kaikesta huolimatta,hyvää viikonloppua!

Eilen palailtiin kotiin kotiseudulta. Lahjat tuli jaettua, ei tunnu yhtään joululta.
Meillä on ensi viikolla 6 kk neuvola, saa nähdä onko poika kasvanut mitenkä, pari viime kertaa on ollut aika hitaalla kasvulla. Vähän mietityttää mitähän neuvolassa sanotaan kun meillä ei olla vielä käännytty selältä mahalleen. Mahalta selälleen on kyllä kääntyillyt. Mutta nyt kutsutaan. päikkärit ohi.

:flower: Terveisiä Savonlinnasta, josta juuri kotiuduimme! Matka meni mukavasti ja joulunajan sukulaisvierailut olikin nyt siinä!!! Jeee! Nyt voidaan keskittyä ensimmäisen oman joulun laittamiseen ja viettämiseen. :heart:

Edvin on ollut edelleen tyytyväinen, aurinkoinen poika. Kääntyy nyt jo paremmin selältä mahalleen ja mahalta selälleen, enää ei pienet myhkyräisetkään kääntymäalustalla haittaa. Paitsi jos on ihan älyn pehmeä patja niin sit ei vielä päästä ympäri. Tulevalla viikolla on 5 kk neuvola, pitäskin tarkistaa että tuleekos siellä nyt taas joku piikki vai ei...

=) Minä taidan olla ainoa ihminen maailmassa, jolla on joulufiilikset ilman luntakin. :D

:xmas: :xmas: :xmas:

Heili

Tervetuloa Hippo :)

Myö ollaa oltu koko porukka enemmän ja vähemmän kipeinä tää viikonloppu. Tytoillä on ollut nuhaa ja kurkkukipua. Pienemmällä neidillä todettiin eka korvatulehduskin vielä :( onhan se onnistunu 5 vuotta sitä välttelemäänkin...Miehellä on kuumetta ja mulla koskee kurkkua ja korviakin särkee kovin :( Manu taitaa olla ainut tällä hetkellä joka on terve =) toivottavasti pysyykin terveenä. Mun pitäs huomenna lähtee vielä viimosille jouluostoksille, muutama lahja ostamatta. Eiköhän se oo sitten siinä, saa alkaa rauhottumaan joulun viettoon. Vaikka siivoukset on vielä tekemättä niin suurin osa hommista jo tehty, joululaatikot tehtiin eilen :p

Mä kävin eilen illalla yhdellä oluella kaverin kanssa, oli ihan kiva päästä vähän kotioloista pois, mutta johan mulle kerkes siinä parin tunnin aikana tulla hirmu ikävä meijän Manua ja tuntu pahalta myös tytöt jättää kotiin vaikka nukkuivatkin jo kun lähdin...Oonkohan mä oikeesti liian kiinni Manussa, pitäsköhän mun välillä olla siitä erossa enemmänki ku pienen lähikauppareissun ajan :/

Hellu ja Manu

Pupu Tupuna
Päivitin etusivua... JONTSU79, haluatko että lisään pikkuneidin myös listaan? en löytänyt synt.päivää ja mittoja ;) Onnea kauniista nimestä! :flower:

Heili, yritin tavoitella siuta... ois niistä kynttilöistä asiaa.. mut yritän vielä puhelimella :wave:

täällä vielä vähän räkäisenä äippä ja tytär, poju on jo onneks terve vaikka välistä vähän nokka vuotaa. Eevillä on vieläkin tosi räkäinen yskä, käytettiin lauantaina lääkärissä, onneks korvat puhtaat ja nielu myös. Varalle kirjoitti zithromax-reseptin mutten ole hakenut. Näyttäis menevän ohi ilman ab-kuuria. Hellulle ja perheelle pikaista paranemista!

Nyt ollaan sit maissivelliä iltaisin pullosta otettu ja tarvittaessa tisua päälle. Sellaiset 100-140ml jaksaa syödä ja sit sylkee pullon pois. Mitenkään ihmeesti ei ole yöuniin vielä auttanut, viimekin yönä syötiin puol 1, 03.00 ja sit aamulla kuuden jälkeen. Päivälläkin syödään n.3hvälein. Nyt olen myös parina aamuna antanut Nan-korviketta tisumaidon lisäksi, näyttäis siltä että tuo Nan sopis Eeville. Ei ainakaan masuitkuja ole tullut =) Tuttelista tuli hirveät ilmavaivat ja itkut mutta pientä puksuttelua on vaan Nan "aiheuttanut" Olis tosi hyvä jos tuo edes kävis ettei tartteis apteekin korvikkeisiin mennä, tietty onhan sit vielä se BabySemp mutta sitä kun ei joka kaupasta saa.

Kattellaan joskos sosetta jo ens viikolla alettaisiin maistelemaan, nyt kun massu näyttäis tottuneen tuohon maissivelliin ja Naniin. Neiti on aikas herkkä on masun kanssa niin en ole uskaltanut sotkea kiinteitä vielä mukaan.

Nyt yritän käydä unille, joskos ehtisin edes vähän nukkua ennen yön syömisrupeamia ;)

Ukkis ja räkä-Eevi 3kk2vko huomenna :heart: :D

Päivää!

Meillä taas tohinapäivä ollut. esikoisen sukulaiset pölähtivät lyhyellä varotusajalla Kouvolasta meille kylään..Mulla kun oli muita suunnitelmia tänään, niin jäipä ne sitten toteuttamatta.. (Meinasin Joutsenossa käydä Annukassa shoppailemassa..)

Neuvolassa oltiin aamupäivällä, nyt just ei oo se kortti tässä kun jäi autoon, mutta 8, 260 tais olla pojan paino.. Nyt unohtu jo kaikki muut mitat! Mut siis +12% on paino keskivertoon ja keskipituuskäyrästä hitusen yläpuolella menee pituus vielä. Kyllä se siitä tasottuu! Kiinteitä ei suositellut aloitettavan tämän vuoden puolella, joten tammikuun lopun neuvolaa odotellaan ja mietitään sitten sitä asiaa.

Nyt on vähän kiirus.. Joulu pukkaa päälle..

Onkos halukkaita kahvittelijoita joulun jälkeiselle viikolle?

:xmas: :xmas: :heart: :xmas: :xmas: <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 17:20 Pupu Tupuna kirjoitti:
Päivitin etusivua... JONTSU79, haluatko että lisään pikkuneidin myös listaan? en löytänyt synt.päivää ja mittoja ;) Onnea kauniista nimestä! :flower:

Heili, yritin tavoitella siuta... ois niistä kynttilöistä asiaa.. mut yritän vielä puhelimella :wave:

Joo,voisithan sä laittaa meidän neidin tiedot listaan. Eli Jessica syntyi 13.10.2006 koksissa paino:3298g ja pituus oli 50cm.
Meidänkin neitillä on ollut nenä vähän tukkeessa,mutta keittosuolaliuos on onneksi siihen vaivaan auttanut.Muuten ollaan tähän asti terveinä pysytty ja toivottavasti pysytäänkin.
Joulukin on tosissaan jo melkein ovella, toivottavasti tulisi vielä sitä ennen paljon lunta. Hyvät joulut kaikille jo nyt, jos sattuu et en enää ennen joulua pääse täällä käymään :saint:

T:Jontsu ja Jessica 2kk ja 1vk

hippo76 harmaana
Mein vauvaan iski nuha ja tultiin äsken lastenosastolta jossa vuorokausi tarkkailussa oltiin.toivottavasti helpottaa ettei tarvi palata sinne vaikka ihan kodikas ja viihtyisä paikka onkin.sairaalana ekks ja teille muille voi olla myös tuttu paikka??Mie en ole isompien kanssa siellä ollutkaan mutta pienret nuhanenät ottavat helposti tarkkailuun kun meinkin poitsu huomenna vasta 2 vko vanha... ;) !!Hauskaa joulun odotusta kaikille!!jännätään vielä tuleeko musta joulu näille kulmille?? :/

Taitaapi muillakin pukata joulu vähän niinkun päälle ja olla kiirettä... :D

Älkää viittikö stressata kauheesti, syökää hyvin ja rentoutukaa!!! Siivota, hössöttää ja stressata kerkii ens vuonnakin!

Hauskaa joulunaikaa kaikille Kaakonseudunvauvaperheille!!!

:heart: :xmas: :heart: :xmas: :heart: :xmas: :heart: :xmas: :heart:

Yhteistyössä