Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

  • Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
Moikka

Mä en oo oikeen ees päässy taas koneelle lukemaan tätä pinoa kun tuntuu että tätä touhua tässä taas riittää kun tytöt kotosalla. Meijän 5-vuotiasta harmittaa jos oon vaan tässä koneella päivisin, hänellä kun ei oo mitään tekemistä siskon ollessa koulussa. Mitähän mä oikeesti keksin sen kanssa :/ Mä oon miettiny et jos johonkin äiti-lapsi kerhoon mentäisiin välillä mutta onko siellä enää meijän tytön ikäsiä, yleensä niissä on alle 3-vuotiaita. Päiväkotiinkin tytön voisi viedä muutaman kerran viikkoon mutta mä oon niin huono viemään ja varsinkin laiska etten jaksas kävellä moneen otteeseen päivän aikana päikkikselle, se kun ei tässä ihan meijä vieressä kuiteskaan oo, ja tyttö ei jaksas ikinä kävellä tai jos kävelis niin menis varmaan tunti :\|

Heili kivalta kuulostas se kotiesittelijä =) niitähän on aika paljon kaikenlaisia. Ainut vaan et tupperista mä en tykkää mut ei sekään mua haittaa vaik sellanenkin saatais. Se jonathan-ulkovaatejuttu mua kiinnostas kovasti.
Tosi hyvin teijän poitsukka kehittyy jos meinaa lähtee jo ryömimään =) Manu ei viel tommosista ymmärrä, ei se tykkää ees masullaan olla, karjuu vaan ja murisee jos niin laittaa, pääkin retkottaa viel miten sattuu. Yritti kyllä tässä yks päivä kipata ittensa masulta selälleen mut ei raukka onnistunu :D

Jotain mun piti viel kirjottaa mut en nyt millään muista :snotty: Ainii Manu nukku toissa yönä läpi yön heräämättä. Kävi illalla 9:ltä nukkumaan ja heräs ekan kerran syömään aamulla 7:ltä ja siihen sitten heräskin. Yleensä on kyllä pidempään nukkunu mut nyt ei näköjään uni enää maistunu.

Joulukorttikuviakin otettiin eilen pihalla kun oli niin talvista, tais onnistua ihan kivasti. Ja onneksi mies vaihtoi eilen talvikumit alle, uskallan jopa liikkua johonkin autolla :)

Hellu ja Manu kohta 3 kk
 
Hellu: Onkos täällä jotain seurakunnan kerhoa johon 5-vuotiaan voisi viedä? Joissakin kaupungeissahan on kerhoja, tietysti jos ei kuulu kirkkoon niin en tiiä voiko silloin viedä.
Tänään käytiin koko porukalla Kontissa ja pitsalla. Sai kerrankin syödä rauhassa kun poika nukkui koko ajan. Nyt on päässyt pari päivää helpommalla kun mies on vapaalla. Pitää välillä seuraa tuolle meidän sylivauvalle.
Esittelijöitähän vaikka millaisia. Olin kerran sellaisessa kynttiläesittelyssä, mutta se ei ehkä lasten kanssa ole kovin hyvä idea.
 
Hellu meidän suunnalla täällä puolen kaupunkia ne äiti-lapsikerhot ovat tarkoitettu äideille, joiden lapset 0-3 vuotiaita! Esitteissä ainakin lukee niin. Elikäs, nämä meidän 4-5-alle 6 vuotiaat ovat sitten väliinputoajia. Ei oo mitään kivaa, paitsi seurakunnan kerho (josta mulla on oma mielipiteeni, jota nyt en ala läpi käymään) ja päiväkoti.
Tulkaa meille iltapäivisin useammin kylään niin on tekemistä?! Tai aloittakaa jouluaskartelut, mekin ollaan Antonin kanssa askarreltu jonku verran.
:D =)
 
Meillä on ollu jo useampi "kuiva" yö Eevin kanssa =) eli ei ole puklaillu syötön jälkeen vaan on nukkunut hyvin :D No tänään otin ekan gefilusjugurtin sitten 2 viikkoon, katotaan onko sillä vaikutusta. Viikonlopun aikana tuo Eevin puklailu on radikaalisti vähentynyt, joten jotain hyötyä äipän diettailusta on ollu tai sit vaan joku ihme käynyt.

No kakka-asia on ennallaan eli joku kuitenkin vielä suolistoa ärsyttää, ja huomenna sit mennään verikokeisiin jossa katotaan allergiavasta-aineet maitoon ja viljoihin. Sitten äippä joutuukin pumppaamaan maidot tissistä pois, kun Eeville aloitetaan kokeeksi Almiron pepti-korvike. Katotaan alkaako masuvaivat sillä helpottaa. Vielä en tiiä miten pitkään korviketta kokeillaan, huomenna olen asiassa viisaampi :whistle:

Harmittaa vaan, kun ei sit voi imettää :ashamed: Meillä on ollut raivaria tissillä, eli ens huudetaan pitkään ennekun rauhottuu syömään ja parin minuutin päästä alkaa huuto ja on nostettava hetkeks pois :/ Taitaa käydä jotenkin kipeetä hällä tai sit just tuo maito vaan suihkuaa liian kovasti suuhun.

Kävin tänään hierojalla, ihanaa oli olla 1½-tuntia hoidettavana =) No niska-hartiaseutu on niiiiiiin jumissa, ettei tosta vielä apua ollu. Vaatii vielä muutamat kerrat ennenkun nää jumitukset aukeaa :whistle: Inhottava jomotus ja kihelmöinti on tuossa vasemmalla puolen niskaa ja hartiaa \|O

Joo hei toi esittelijä olis ihan kiva juttu =) kuulostellaan mitä Heili saa vastausta ;)

Ukko on vähän flunssassa mut kuitenkin tänään piti päästä mummolle yäkylään ;) Nyt me sit ollaan kolmistaan, täällä on ihan liian hiljasta kun poju ei ole härräämässä ympärillä :ashamed: Napanuora kiristää täällä vieläkin :LOL: No juu, mie lähen vähän telkkaa kattoon ennen unille käyntiä :wave:

Ukkis ja Eevi<br><br>
 
Hei vaan kaikille,te taidatte kaikki olla Lappee-imatra suunnalta...?Täällä ei taida Kouvolan läheltä ketään olla?Ihania kuvia teillä profiilissa,miekin lisään omani...Hurjat on kelit nyt,ainakin täällä.ja vielä enemmän itäänpäin taitaa olla pahemmat..?Yritin tytön kanssa ulkoilla,mutta piti kääntyä pihalta takaisin.No nukkuuhan tuo parvekkeella kun on lasitettu.
Niin olis ihan kysyttävääkin.Minkä ikäisenä teillä lapset lähteny lattialla liikkeelle?Meidän neiti vaan maata möllöttää eikä hirmuisesti harkitse liikkuvansa..ikää tuli just 4kk pari päivää sitten.
 
Pitkätossu tervetuloa joukkoomme kirjavaan! Poikani muuten tykkää kauheasti Peppi Pitkätossusta.. Ja piirtelee siitä kuviakin minulle. :D Se vauvan liikkeelle lähtö on hyvin yksilöllistä, jotkut vauvat kääntyvät selältä mahalleen vasta 6-7kk iässä, toiset taas seisovat jo siinä vaiheessa. Ei kannata "vertailla" omaa vauvaa toisten vauvoihin. Meillä esikoinen lähti n. 4,5kk iässä mönkimään eteenpäin ja 8kk iässä käveli jo. Tämä pikkukakkonen on nyt 3kk iässä alkanut mönkiä ja TOIVON, ettei lähtisi yhtä aikaisin kävelemään kuin esikoinen. Mitä kauemmin vauva pysyy paikoillaan, sitä helpompi häntä on hoitaa. ;) Varmasti siis siinä liikkeelle lähdössä, oli se kääntymistä, mönkimistä tai mitä on normaalia kaikki 3-12kk välisenä aikana.

Ja sit päivän aiheeseen;

V ***n LUMIPYRY minkä teit! Mie en saanut esikoista aamulla vietyä kerhoon, hädin tuskin sain talosta ovea auki..Ja itkuhan siinä tuli, kun on miestä niin ikävä, kun hän on työmatkalla ja lumityöapua ei mistään löydy.. No, laitoinpa sitten kaikille tutuille miespuolisille ihmisille tekstarin; Tarjoan pitsan sille, joka tulee lumityöavuksi. Meni ehkä 3 minuuttia kun sain lumityöapua ja parin tunnin päästä oli piha jo kolattu! Varmaankin tässä iltapäivällä joutuu taas uuden rundin heittämään, että mies pääsisi illalla kotiin.

Mie VIHAAN tämmösiä tilanteita. Sitä tuntee ittensä niin avuttomaksi.
Miekii kävin puolikuntosena, vauva kantoliinassa kolaamassa tuonne vähän polkua, että pääsis ees autokatokseen..Ja siinäkin meni melkein tunti, että sain lapion levyisen kaistaleen tehtyä sinne...

*huokaus*

Jospa huomenna ei enää satais.


Heili
 
Sai kyllä vaunuilla lumihangessa. Välillä ei meinannut päästä eteenpäin kunnolla. Jospa huomenna olisi helpompi työnnellä vaunuja.
Onneksi meillä on huoltoyhtiö joka hoitaa pihatyöt, tänään vain ei kunnolla auranneet, varmaan niin kiire joka puolella.
Nyt meillä poitsu heräilee päikkäreiltä ja on varmaan jo nälissään, syö päivällä tiheään, mutta yöt nukkuu syömättä.
 
moi

tajuton keli ulkona, lunta tulee kuulemma vielä 30 cm lisää!!!!!ennusti naapuri, kävin aamulla tekee vähän lumitöitä ja koville otti..tytön sain onneksi nukkumaan suojaan autokatokseen kun tuuli ja tuiversi niin..meillä ollut ihan hullu aamu, pojat keksineet kaikkea kivaa; toinen kuristi toista, toinen meni kirjahyllyyn NUKKUMAAN ,ym....mut paljon saatu aikaiseksi, nyt pullan tuoksu tulee jo uunista...kauppaan yritän lähteä kun mies tulee kotiin, näinköhän sitä uskaltaa lähteä tonne tuiskuun

 
meijuska harmaana
Heissan!
Miekii liityn mukaan, jos sais jostain revittyä aina sen verran aikaa että kerkeis kirjotella. Elikkäs asustellaan Simpeleellä, omakotitalossa, perheeseen kuuluu poikanen (31.10.04) ja tyttönen (1.8.06), ja iskä(11.2.78) =)
 
Mie olen ihan raato. Olen koko päivän tehnyt lumitöitä aina kun pienimmäinen nukkuu.. Ei hetken hetkeä lepoa tänään..

Mies tulee myöhään illalla ja lähtee aamulla töihin, niin kaivelimpa hänen autonsa tuolta penkasta esiin..

Ei tullu täällä päin kuuloonkaan liikkua vaunujen kanssa, kun tiet aurattiin ihan vasta äsken. Ja se mitä aurattiin niin auton mentävä kaistale vaan..Et pitäs niinku vaunutella autotiellä, jos tahtoo.. Onneks meilläkin on tuo kuisti tuossa tai katos, mikä ikinä onkaan, missä vauvaa on hyvin pystynyt pitää päiväunosilla.

 
Jep, aivan hirveä määrä lunta :eek: Ja kuulemma yöllä tulee samanverran lisää...myöhän hukutaan tuohon lumeen. Jouduin muuten minäkin lapion varteen tänään, huoltoyhtiö oli huonosti aurannu meijän parkkiksen niin ei saatu autoja siihen :\| Kiva oli aamulla laittaa ekaluokkalainen kouluun kun jalkakäytäviä ei oltu aurattu viel, tai ainakaan tätä kivisalmen pätkää, voiskast en tiiä. Sai kahlata tuol lumes ja huomen varmaan sama juttu. Ja huomen ois viel Manun neuvola, onneks sentään autolla päästään sinne, vaunujen kanssa en tosiaankaan lähe tarpomaan :\|

Sanmar ei oo mahollista tytön kanssa ku mennä johonkin seurakunnan äiti-lapsi kerhoon, tyttö on joka toisen viikon isällään niin silloin käy päikyssä eli ei ole oikeutettu käymään näissä kerhoissa jotka on tarkoitettu kotona oleville lapsille. Tosi hölmöö, mut minkäs voit. Avoimessa päiväkodissa vois kai käydä koska onhan mulla tuo Manukin, mut en mä vissiin viiti keskustaan asti lähteä kerhoilemaan.

Heili kiva jos saatas se jonathan-esittelijä =) ihanaa kun jaksat nähdä vaivaa meijän pikkujoulujen eteen =)


Tervetuloa Meijuska ollaankohan me oltu samaan aikaan laitoksella kun meijän herra on syntyny 3.8 :D vai ootko ees synnyttäny EKKS:ssa?

No mä painun nyt nukkuun, huomen aikanen herätys kun pitää miestä viedä töihin ja luultavasti joudun lumitöihinkin vielä :eek:

Hellu ja Manu
 
Neuvolassa käyty ja rokote saatu. Itse rokotteen anto ei tehnyt Manulle kipeää mitä nyt vähän parkui mutta nyt sitten huutaa senkin eestä. Pari tuntia on huudellu mutta kuumeiselta ei vaikuta. Meillä ei oo ees suppoja koska en viittiny lähtee tuossa tuiskussa enää apteekkiin, toivotaan et niille ei nyt tulis tarvetta. Mitehän ens yö menee :x Uudet mitat on nyt sitten 62 cm ja vähän reilu 6700g. Vähän heikosti herra kannattelee päätään mut ei vielä huolestunu, kun kuuli ettei juurikaan pidetä ees masullaan. Hienosti hymyili terkalle koko ajan ja papereihin tulikin merkintä "hymypoika".

Heili tuliks teille osuuspankilta postia? meille tuli ja siin luki et saa hakee jonkun yllärin sieltä vauvalle, mikähän se ois? joku body?

Juu, meijän pihaa ei oo nyt pariin päivään aurattu, voitte uskoo miten paljon lunta on, ite saadaan heiluu lapioitten kans et päästään autolla lähtemään jonnekin. Omituista toimintaa meijän huoltoyhtiöltä.

Hellu ja Manu 3kk
 
Hellu juu tuli osuuspankilta kirje, vaan enpä jaksanut vaivautua lahjuksia hakemaan ja pistin jo poiskin sen lappusen. Kerro, jos käyt hakemassa, että mitä menetin. =) Siellä teillä sentäs pääsee AUTOLLA ajamaan... Täällä on puita kaatuneena pitkin tietä ja autoja ojassa ja bussitkaan ei täällä kulje.. Täys kaaos ja mie en oo kotoa liikahtanu mihinkään moneen päivään. Ehkä huomenna tai sunnuntaina yritän kauppaan selviytyä..

Heili
 
Talvista viikonloppua tulin toivottelemaan =)

Meitin korvikekokeilu loppui tällä erää lyhyeen, kun tytsi alkoi puklailla korviketta ihan antaumuksella :/ Soittelin polille, ja antoivat luvan imettää. Pidän vielä maidottoman ja viljattoman dieetin ens viikon keskiviikkoon jolloin saadaan verikokeiden tulokset.

Eilen selvittelin netistä lääkelaitoksen sivuilta, mitä miun syömistä antibiooteista sanotaan. Selvisi sitten, että Trikozol-kuurin aikana pitäis olla imettämättä :eek: Ja Kefexin-kuuri saattaa aiheuttaa vauvalle allergiareaktioita :kieh: Mie vielä tiukkasin sillon sairaalassa, että voihan kuurien aikana imettää turvallsesti, niin luvan antoivat. Hittolainen miten nyt ärsyttää :kieh: :kieh:

Juttelin ehkäisyneuvolan terkkarin kans tästä mein Eevin masujutuista, niin hän oli lastenlääkäriltä kuullut, että monet antibiootit poistuu todella hitaasti vauvan elimistöstä, jopa 3-4kk kuurin loputtua voi vielä vauva oireilla :\| Niin ja ton Trikozolin tiedoissa sanottiin, että sen eliminaatio alle 8viikkoisen vauvan elimistöstä on todella hidasta kun maksa ei pysty sitä vielä kunnolla käsittelemään.

Mie olen vakaasti sitä mieltä nyt, että Eevin masuvaivat ja kumma kakka on ihan noiden antibioottien aiheuttamia. Toivotaan, että olen oikeassa eikä mitään allergioita ilmenis :whistle:

No juu, tulipahan avauduttua mutta kun ÄRSYTTÄÄ lääkäreiden välinpitämättömyys :kieh: \|O

Tuosta lumimyräkästä... Meillä on vaan etupiha putsattu, takapihalle eikä edes roskapöntölle ole asiaa ilman kunnon saappaita kun lunta on yli polven :eek: Pitänee pyytää joku iha traktorilla tuuppaamaan, kun eihän sitä lumimäärää kolalla saa liikuteltua :whistle: No juu, tulipahan talvi sit yhdellä kertaa :LOL:

Keskiviikkona piti pakosti lähtee liikkeelle, kun oli se ehkäisyneuvola. Kävin hakemassa ehkäisykapselin reseptin, se asennetaan käsivarteen 16.11. 170? maksaa mut on 3-vuodeksi. Tosin samalla hinnalla olis saanu hormoonikierukan 5 vuodeks mut mie en värkkejä sisuksiin huoli ;)

No juu, eipä muuta kun mukavaa talvista viikonloppua :D Myö varmaan suunnataa mökille.

Ukkis ja Eevi, jolle ens maanantaina tulee jo 2kk täyteen :heart:

Höh, ei meille vaan ole Osuuspankista mitään ylläripaketin lappua tullu. No Ukon aikaan tuli ja se olis ollu vissiin sellanen kirjanen ja tuttipidike, jos en väärin muista ;) <br><br>
 
Aika hölmöä ettei ole vaihtoehtoja lapsille. Kumma ettei ajatella niitä jotka on vuorotellen vanhemmillaan.
Meillä kanssa huoltoyhtiö oli pari päivää tekemättä lumityöt, vain "pääväylät" putsattu. Itse sai auton takaa lumet kolata. Itku ois tullut jos ois aamulla pitänyt töihin lähteä.
Käytiin tänään kävellen kaupungilla. Jalkakäytäviä ei ollut putsattu kuin ihan keskustassa ja helsingintien varresta. Onneksi oli mies työntämässä vaunuja.
 
Ukkis ja eikun valituskirjelmää tekemään. Tuossahan on jo hoitovirhe käynyt kun on määränneet sellaista antibioottia, jonka aikana ei saa imettää! Se on kyllä ihme, ettei vauvalle se korvikemaito käynyt yhtään..Mut kaipa nekin on niin yksilöllisiä juttuja. Meillä muuten Kefexin ei aiheuttanu pojalle muuta kun kauheita kaasuvaivoja, onneks. Ja nekin loppu hetkessä, luulempa et se toinen niistä antibiooteista on se pahis teijän tapauksessa. Niin joo ja Zhitromax-kuurinhan mie söin kans, mut sitähän ne lapsillekin määrää korvatulehduksiin yms. eli ei pitäs haitata imetystä, enkä usko et siitä noi kaasuvaivat ois tullu meillä.

Jeesh. Mie täällä jatkan siivouspäivän urakkaa.. Meinaapi olla loppumaton tää työ.. :whistle:

Heili
 
Ukkis mäkin oon syönyt trikozol-kuurin silloin ku E on syntyny :\| Siellä ne lapsivuodeosastolla tyrkkäs mulle sen kuurin eikä kyllä kukaan sanonu ettei sais imettää :\| E:lle ei kyllä mitään tullukaan siitä, se on ollu se rauhallisin ja tyytyväisin vauva meillä =)

ja pizzan tekoon takaisin...
 
Heipsis hei,
se ois lapsoset saatu unten maille! ihana hiljasuus... Pitäis kai itekkin painuu pehkuihin kohta.
Hellu: päästiin jo sillon 3.8 pois sairaalasta, kyllä synnytin ekks:sässä.
Miten teijän pikkuset muuten nukkuu yöllä? Meillä on Elsa ruvennu nukkumaan tosi hienosti, en tii mistä johtuu. Eli tyty käy unille tuossa 21-22 ja herää ekan kerran syömään vasta 7.30-8.00! saa äitikin oikein prinsessa unet! paitsi yleensä kyllä tuo pikkumies hiipii aamuyöllä isin ja äitin viekkuun :)
Huomenna ois Iiron 2-vuotis kemut! oikeestihan synttärit oli jo aiemmin, mutta oltiin kuumeen kourissa, niin juhlitaan vasta nyt. oon siivonnu ja leiponu tänään oikeen urakalla :attn:
Toivttavasti juhlat onnistuu hyvin nyyt tää äitykkä lähtee unten maille.
 
Meillä 4,5 kk ikäinen poika nukkuu 10-12 tuntia syömättä. Nukkumaan menee yleensä 21-22 ja nukkuu usein 9-9.30. Välillä nukkunut jopa puoli yhteentoista. Yösyönnit jäi pois 1,5 kk iässä kun ei enää tarvinnut herättää syömään.
 
Meillä Edvin 3kk menee nukkumaan n. 20 ja herää klo 5-6 aikaan tankkaamaan, elikäs syö rintaa ja simahtaa siihen sitten ja seuraavan kerran herää 8-9 aikaan. Valvoo tunnin-maksimissaan pari ja sit on jo ekat päiväunet meillä. :D Minusta ihan hienosti menee nuo yöt, vaikka aamuvarhain syötänkin poikaa. Oishan se ihme, jos tollanen 7555g:n painoinen jöntikkä jaksais olla syömättä niin pitkän ajan, että 12 tuntia. =) Niin joo ja hänen aamuvaippansa on aina ihan kuiva, vasopressiini toimii vai mitä se neuvolatäti sanoi. Esikoinenkin oli pienenä jo yökuiva. Ja sit kun herää niin sit sitä pissaa tuleekin.. Ollaan tässä mietitty pissattamista lavuaariin aamuisin, mut ei ole vielä tullut aloitettua sellaista.

Lueskelin tuolta muista pinoista kirjoituksia ja hämmästyin sitä, että ihmiset alkaa jo 3 kk ikäisille vellejä ja soseita antamaan.. Onkohan siinä mitään järkeä, kun kyllä normaalisti tässä iässä vielä maidon pitäisi riittää hyvinkin ravinnoksi. :eek: Noh kukin taklaa tyylillään.

Lumihommia ollaan tehty edelleen, nimittän katolta ollaan pudoteltu lumia, kun kerran plussakelit on tulossa. Voipi olla katto lujilla noiden lumimäärien alla muuten.

Heili
 
Me ruvettiin antamaan makuannoksia 4 kk iässä kun päivällä syödään noin tunnin välein, ainut pitempi jakso on päiväunet. Kaikenlisäksi ruokailut kestää 30-60 minuuttia kerrallaan. Saa kyllä vain sosetta ruokalusikallisen verran maksimissaan päivässä, muuten imetän tiuhaan. Yöt onkin sitten henkireikänä.
Jokainen tietysti itse päättää mikä toimii omalta kohdalla. Toiset imettää tiheästi kellon ympäri ja toiset taas aloittavat soseet yms. jos syödään liian tiheästi.
 
Sanmar, miulla oli esikoinen just semmonen tissuttelija, että oli tissillä aina vähintään 30 minuuttia, joskus jopa 1,5 tuntia putkeen..Ja ihan jatkuvasti. Kaipa se oli hänen tapansa vaan nautiskella ruuasta. Tai siis maidosta. Tämä pikkukakkonen onkin ollut laitokselta asti semmonen pikasyöppö. Ihmiset aina kysyy, että nytkö se jo söi, kun annan hänelle rintaa.. 3-10 minuuttia kestää meillä imetys ja tiheimmillään 3-4h välein annan rintaa. Hyvin ovat yksilöllisiä nuo vauvelit tuon suhteen. :D Tuli vaan mieleen. Niin ja esikoinen oli täysimetyksellä 6kk ikään. =)
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 13:29 Heili Karjalasta kirjoitti:
Lueskelin tuolta muista pinoista kirjoituksia ja hämmästyin sitä, että ihmiset alkaa jo 3 kk ikäisille vellejä ja soseita antamaan.. Onkohan siinä mitään järkeä, kun kyllä normaalisti tässä iässä vielä maidon pitäisi riittää hyvinkin ravinnoksi. :eek: Noh kukin taklaa tyylillään.


Heili
Vaan kun kaikilla ei ole niitä 10-12 tuntisia yöunia nukkuvia vauvoja... :headwall: Eikä aina maito tosiaan riitä... asiat ei oo niin mustavalkoisia. Meillä vauva nukkuu parin tunnin pätkissä öisin eikä ole yksikään näistä meidän neljästä lapsesta pitkiä unia nukkunu ennen 6kk. Eli hyvällä omalla tunnolla on alettu syöttää aiemmin jo kiinteitä, jos ei tiedä miten hirveetä se yliväsymys on, ei kannata arvostella. :(
 

Yhteistyössä