Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

• Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
nelikon äippä
heipat kaikille pitkästä aikaa!

Pinja kasvaa ja opittu ollaan vaikka mitä uutta. :D
neiti kääntyilee massulta selälleen ja selältä massulleen.

tänään kun otin neidin vaunuista pois yritti hän kovasti nostella päätänsä sieltä ihan kuin haluisi istumaan.. :eek:

yöt meillä nukutaan kokonaisuudessaan,mitä nyt kolme viimeistä yötä on mennyt kitinällä,mutta sieltä on tulossa alas kulmahammas.. ;)
kuola valuu ja nyrkkiä vedetään suuhun..

ruokailua ollaan maidosta nyt lisäilty..velliä juodaan maidon joukossa ja kasviksia syödään sekä puuroa ja hedelmäsosetta.. :whistle:

huomenna meillä onkin neuvola niin nähdään miten neiti on taas kasvanut.mitähän vielä..??

niin meillä alettiin rakentamaan maanantaina sitä hissiä,niin kohta sitten loppuu ravaaminen kolmanteen kerrokseen lasten ja vaunujen kanssa.. B)

mutta kai sitä tarvii mennä,kun lapset huutelee!!

t.tuire ja Pinja torstaina 4kk :heart:

Huomenta!

Minä täällä kuuntelen kun Edvin kikattaa ääneen lelukaarensa leluille ja vahingossa osuu käsillään niihin ja ne liikkuu.. Jätkä viihtyis ton laitteen kanssa lattialla vaikka kuin pitkän tovin. Ja mie kun kirosin sitä sillon kun sukulaiset sen lahjaksi toi.. :D

Ruokakauppaan pitäs tästä selviytyä. Ei vaan millään kehtais lähtee.. Kauhee homma aina raahata ne kolme täpötäyttä kauppakassia ja vauva kotiin ja laittaa kaikki jääkaappiin.. No, kyllä mieskii sanoi voivansa tehdä sen, mut emmie viiti toista vaivata kun hää käy töissä joka päivä ja mie vaan täällä kotona ton pikkumiehen kanssa lorvailen.. :whistle:

Eipä tänne oikein muuta kuulukaan. :)
*muoks* eikun kuuluupa; Sovittelin eilen vanhoja farkkuja kaapin pohjalta, kuudet ei mahtunu kiinni, mut YHDET joissa on vähän joustoa, ne meni ihan hyvin päälle!!!

Heili :p <br><br>

pikaisesti ennen aamupuurolle menoa :D

Myö käytiin eilen Eevin kans vyöhyketerapeutilla hakemassa hoito-ohjeita masukiukutteluun. Tais jotain tehoa ohjeista olla kun jopa 4,5h putkeen tyttö iltayöstä nukkui =)

Mie kävin puol 10 aikaan petiin, kun oli ihan "kuoleman"väsynyt. Tytsi jäi iskän kans alakertaan nukkumaan. Heräsin sit puol 1 yöllä siihen kun vasen tissi oli taas räjähdyspisteessä :whistle: Ihan häpsähdin kellonaikaa, ja sitä kun kaksikko olikin vielä alakerrassa. Kävin sit hakemassa tytön tissille, ja iskän viereen nukkumaan :D

Yölläkin sain parin tunnin pätkät nukuttua, joten pidemmät unet pitkään aikaan takana, mut väsymys edelleen kovaa =) :ashamed: :headwall:

No juu mut nyt äkkiä puurolle, ennen kun taas tissi-iitalle pitää maitoo antaa ;)

Ukkis ja Eevi

Onpas nätti kastemekko Edvinillä, onkos se ihan perintömekko? Sulonen on kyllä poikakin =)

Nyt pitää kysyä kun muistan että mistä oot ostanu Heili tuon kalapotkiksen joka Edvinillä tuossa kuvassa päällä? mun piti kysyy tätä jo jossain tapaamisessa kun oli niin kivannäkönen puku =)

Omaa napaa sen verran että myö käytiin neuvolassa tänään, pojalla ikää melkein 2,5 kk:tta ja painoa vähän vajaa 6 kiloa =) Pituuttakin oli tullut reippaasti, oli nyt 60 cm. Neuvolan jälkeen myö käveltiin prismalle ja käytiin siin kirppiksellä, siel oli muutes muutama kestovaippa myynnissä jos jotakuta kiinnostaa. Niitä ei yleensä näe kirppareilla. Sit innostuin käymään vielä siinä kontissa joka on se joku kierrätystavaratalo, eipä siel oikeen mitään ollu, ainakaan mulle. Hassu juttukin kävi siellä, jätin vaunut vähäksi aikaa parkkiin kassan läheisyyteen niin johan siihen meni pariskunta ihmettelemään niitä ja kysyivät myyjältä että mitä maksavat :LOL: ja siis Manu veteli unta niissä vaunuissa eikä sitä voi oikein olla huomaamatta...

No joo, täytyy kai mennä suihkun kautta nukkumaan että jaksaa huomenna siivoilla.

Hellu

Edvinin kastemekko on itseasiassa nyt semmonen perintömekko, siis hänelle se on tehty, mutta ajattelin käyttää tulevillekin lapsosille ja jos lasten lapsille sitten joskus...

Ja Hellulle tiedoksi, että se kalapuku on HM:n valikoimaa. Itseasiassa meillon vielä erikseen housut ja paitakin samaa sarjaa, ne saatiin rotinoiksi ystävättäreltäni ja tuon potkarin olin sattunut ostamaan. Siellä vastasyntyneiden puolella noita on joskus ollut... Tuo taitaa olla kokoa 62 (tai 68), alkaa kohta jäämään pieneksi, on jo sen verran pinkeä.

Harmi kun ei ite jaksa kierrellä kirppareita, joskus tulee innostus mut harvemmin.. Ja noita kestovaippoja tulee ostettua ihan uutena, olen vähän ronkeli ja nirso niiden suhteen... Pitää sattua just mieleiset värisävyt ja kaikkee. Ja aattelin, että jos ne kestäskii sit paremmin seuraavat vauvelit, kun ei oo ollu kun yhellä naperolla. =) Viimeksi kun kävin kirpparilla, löysin vielä kaupassakin myynnissä olevan, Bamse-hupparin ja housut. Oli muistaakseni 3-4 e hintaa.. Ja ihan ku uudet.

Heili

:whistle: Mietin tässä, että sanonko vaiko en. No, sanon. Oletteko muuten ajatelleet kestositeitä / kuukuppia käyttää kunhan ensimmäiset kuukautiset ovat tulleet ja kierto alkaa taas pyörimään? Mie täällä innolla odotan jo kuukautisia, vinopino uusia, ihastuttavia (pinkkejä, mustia ja kirjavia!) kestopikkuhousunsuojia on hankittuna ja upouusi kuukuppi. Kuukuppia en ole koskaan käyttänyt, mutta ajatuksena olisi ainakin kokeilla, kehuuvat paremmaksi kuin tampooneja. Ja nuo siteet on olleet ihan hyviä, kun minullakin on ollut ihme vuoteluja tässä. Ne hengittää paremmin, istuu pöksyihin paremmin, eivät tunnu oikeastaan yhtään miltään ja ovat hurjan söpöjäkin....

:ashamed: :whistle: =)

Tulihan tuota taas mainostettua.. B)

:D Hyvin nukutun yön jälkeen täällä kirjoittelen!

Edvin on alkanut nukkumaan todella pitkiä yöunia nyt sitten joka yö. Kyllä sen heti huomaa omassa kropassaankin; Ei nukuta aamulla niin kauheesti kun ei tarvi heräillä tissille ja toisekseen tissit pakkaa täyteen maitoa ja ihan "paakulle" asti, toivottavasti tuosta ei ala kehkeytymään taas jotain tulehduksia. Onneksi hän herättyään kyllä tehokkaasti imasee rinnan aina littanaksi. =)

Tänään (ja eilen ja huomenna) ois jotain syksytapahtumaa Oprissa. Olen tässä pohtinut, että menisikö vaiko ei.. Oikeastaan mitään asiaa ei sinne ole, mutta jos kuitenkin.. :whistle:

Toivottavasti teille muillekin kuuluu hyvää, näin 13. päivänä ja perjantaina!

:wave:

Heili ja ihana-Edvin

Heilille olen todella kateellinen siun pitkistä yöunista :ashamed: Meillä kun nää yöt menee miten mene :kieh: Mie saan ehkä 2-4h kunnon unta yöllä, ja päivällä kun en osaa nukahtaa niin alan olla jo niin yliväsynyt etten kohta osaa enää yölläkää nukkua :ashamed: :kieh: No oon yrittänyt lohduttaa itteäni, ettei tää onneks ihan ikuista ole vaan ehkäpä jo muutaman kuukauden-puolen vuoden päästä helpottaa. Ainakin niin kävi Ukon kanssa. Toki jätkä sai jo 2kk iästä tuttelia lisänä ja velliäkin 4kk lähtien. Eevi on vielä ihan rintamaidossa kiinni.

Hitsi miten sitä sais noita kuvia liitettyä tähän viestiin??? No en nyt jaksa alkaa opettelemaan mut paremmalla ajalla ja virkeemmällä ajatuksen juoksulla yritän :whistle:

Meillä ei sit vissiin ne vyöhyketerapeutin antamat hierontaohjeet kuitenkaan tehoa, ainakin Eevi edelleen masuaan itkee välilä ihan kirkuu kipua :ashamed: Oon alkanut tosiaan miettiä, joskos vika on miun syömisissä mut mistäs sitä osais alkaa karsia :ashamed: Kahvia en juo kun ehkä kerran viikossa, sipulia ei ole nyt ruuassa ollu eikä paprikaa tms. Meinasin olla nyt ilman omenoita mut en tiiä mitä muuta osais tehä.

Pitää otta nää masuvaivat maanantaina puheeks, kun mennään Eevin kans yhteisneuvolaan. Rela-tippoja oon antanu lähes päivittäin. Melkein joka syötön päälle itketään masua, jopa tunti pa :ashamed: Nytkin vielä itketään, kun sai 14 aikaan tussiä. Kohta taas jo lisää pitäis antaa, Hitto kun on ihan avuton olo ittellä :headwall:

No juu, enpä valita enempiä ettei mene muidenkin päivä pilalle :whistle:

Ukkis ja masuvaivainen Eevi 5vkoa

Hei kaikille,
liittyisin mukaan jutusteluun, nuorimmainen on kaksiviikkoinen napakka poika, joka juuri nyt nauttii isompien sisarusten sadun lukemisesta...

Asustellaan täällä Imatran kupeessa, rauhallista seutua on. Mies on päivät töissä ja minulla päivät hurahtavat iltaan täällä kotona.

Eevi-vauvan äiti tuossa kirjoitti masukivuista. Oletko jättänyt itseltäsi pois maitotuotteita, kananmunaa tai kotimaisia viljoja? Meidän nuorimmainen reagoi ärhäkästi minun syömään suklaaseen :/ ja kananmunaan sekä maitoon. Hyvin näyttää auttavan noiden välttäminen, mutta vielä jokin mättää, mutta ei ainakaan vielä pahasti. Luulen, että vielä pitäisi se vehnäkin jättää pois. Voihan voi. On olevinaan minulle niin vaikeaa katsoa mitä suuhunsa pistää ja juuri sitä ei-sallittua tekisi niin mieli.. Toisaalta on todella palkitsevaa nähdä miten hyvä vauvan on olla ilman suklaamaitoa...

Minuun iski edellisen lapsen vauva-aikana oikein perusteellinen kestovaippavimma (aiemmin tunsin vain Vekkuli-kuoret ja harsot). Nyt vielä olen ollut suht iisisti, mutta pikkuvaippoja tulee valitettavan useasti osteltua.

Kantoliinaan tutustuin jo silloin esikoisen aikaan, mutta kolme vuotta sitten hörähdin niihinkin ihan maan perusteellisesti. Nyt niitä löytyy jos minkälaista, mutta tällä hetkellä käytössä on pääasiassa tuo pitkä trikoinen liina.

Ekks:ssa käytiin nuorimmainenkin synnyttämässä ja eihän se paikka ainakaan parempaan suuntaan ollut kolmessa vuodessa muuttunut.

Jaahas, nyt ruokahommiin ennen suurempaa mekkalaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 16:06 Rouva Virtanen kirjoitti:
Hei kaikille,
liittyisin mukaan jutusteluun, nuorimmainen on kaksiviikkoinen napakka poika, joka juuri nyt nauttii isompien sisarusten sadun lukemisesta...

Asustellaan täällä Imatran kupeessa, rauhallista seutua on. Mies on päivät töissä ja minulla päivät hurahtavat iltaan täällä kotona.

Eevi-vauvan äiti tuossa kirjoitti masukivuista. Oletko jättänyt itseltäsi pois maitotuotteita, kananmunaa tai kotimaisia viljoja? Meidän nuorimmainen reagoi ärhäkästi minun syömään suklaaseen :/ ja kananmunaan sekä maitoon. Hyvin näyttää auttavan noiden välttäminen, mutta vielä jokin mättää, mutta ei ainakaan vielä pahasti. Luulen, että vielä pitäisi se vehnäkin jättää pois. Voihan voi. On olevinaan minulle niin vaikeaa katsoa mitä suuhunsa pistää ja juuri sitä ei-sallittua tekisi niin mieli.. Toisaalta on todella palkitsevaa nähdä miten hyvä vauvan on olla ilman suklaamaitoa...

Minuun iski edellisen lapsen vauva-aikana oikein perusteellinen kestovaippavimma (aiemmin tunsin vain Vekkuli-kuoret ja harsot). Nyt vielä olen ollut suht iisisti, mutta pikkuvaippoja tulee valitettavan useasti osteltua.

Kantoliinaan tutustuin jo silloin esikoisen aikaan, mutta kolme vuotta sitten hörähdin niihinkin ihan maan perusteellisesti. Nyt niitä löytyy jos minkälaista, mutta tällä hetkellä käytössä on pääasiassa tuo pitkä trikoinen liina.

Ekks:ssa käytiin nuorimmainenkin synnyttämässä ja eihän se paikka ainakaan parempaan suuntaan ollut kolmessa vuodessa muuttunut.

Jaahas, nyt ruokahommiin ennen suurempaa mekkalaa...
Terve vaan :wave: Mistä päin Imatraa olet :whistle:

Kiitti Heilille kun kerroit täällä siitä oprin hintaviiruksesta, en tiennyt siitä ollenkaan kun meille ei lehtiä tule :\| No sen innoittamana lähin pikasesti kaupungilla käymään ja eksyin lindexiin samalla jossa oli kiva lastenvaatetarjous, meijän koululainen nimittäin tarvi vaatetta just :)

ukkis syötkö paljon ruisleipää? vauvan masuvaivat voi johtua siitäkin tai sitten se on vaan ikään kuuluvaa ja menee ohi ajan myötä :/ Ootko muutes cuplaton-tippoja kokeillu, vauvalle siis? Meille se oli ihan ihmelääkettä, parin päivän käytön jälkeen hävis kaikki turhat kitinät ja Manu alko nukkumaan kunnon unia. Nyt ollaan jo lopetettu käyttö kun ei mitään masuvaivoja enää ole :)

Manu nukkui viime yönä ekaa kertaa pinniksessä ja hyvin meni :) aiemminhan Manu on nukkunu pikku kopassaan, alkoi vaan käymään niin että pojulla oli aina herätessään naama kiinni kopan reunassa niin oli parempi siirtyä isojen vauvojen sänkyyn. Pitäs vaan jostain löytää yksivärinen pinnasuojus sänkyyn, mut missään ei oo ku vaan kuviollisia :( . Nyt oon virittänyt sänkyyn peiton niin että se pinnis ei tunnu Manusta niin suurelta. Saa köllötellä vielä pikku pesässä :)

Oottelen tässä miestä kotiin töistä, lähetään kauppaan. Samalla vois kai hakea cittarista jonkun lahjuksen, laittoivat sieltä tänään postia et saa hakea jonku peiton ilmatteeks. Kiva kun muistavat näin vauvaperheitä :)

Hellu ja Manu 2kk

Hellu kiva kun löysit jotain! Meillä esikoinen katosi Lindexiltä tänään ja myyjien kanssa häntä etsittiin.. Luulin, että hän on tv:tä katselemassa, mutta ei.. Sitten melkein sain jo slaakin kun mietin, et se on menny hissiin/rullaportaisiin leikkimään ja ties minne joutunut..Parkkipaikalle sinne katolle tai ulos. No, herra olikin mennyt "marsukauppaan". Eli eläinkauppaan siihen viereen. Huh, hyvä kun löyty. Meillekin muuten tuli se peittohomma CM:stä tänään. Mut emmie varmaan sitä ees hae, kun en oo kauheesti lahjuksien perään, yleensä. :D

Ukkis meillä oli kaalilaatikkopäivä eilen ja huomas heti, että Edvinin mahaan otti pahasti. Annoin sitten Disflatyl-tippoja hänelle ja olen tänäänkin vielä antanut. Kauheen pahan hajusia pieruja nimittäin on ollut ja semmosta levottomuutta ja itku lähtee sillee "KRÄÄÄÄÄKS" tyyliin ja naama on heti punasena. Niin.. Mulla on kans suklaa, kaakao, kaali, sipuli, herne, omena, paprika, kauheen rasvaset ruuat ja mausteiset ruuat nyt ollu pannassa..Siks, että esikoisen ajoilta muistan millasia mahavaivoja nuo aiheuttivat. Ja karkit. Ne kans aiheutti mahavaivoja, en sit tiiä mikä niissä.

Kiva nähdä uusia täällä! Tervetuloa vaan. Ja ilmeisesti tätä keskustelua seurailee useampi, mitä kirjoittelee, terveisiä vaan niille "äänettömillekin". :wave:

Ainiin. Tänään näin Coffee housessa kaksi mammaa vauvoineen.. Ihan pieniä vauvoja olikin.. Niin.. Oli vinhan näköistä, kun kaksi äitiä imetti siellä rivissä. :D Terveisiä niillekin mammoille, mikäli sattuuvat palstaa seuraamaan.

Joku on tänään nimmarisankari
;) :D

Heili

moi

tännekin...

Ukkis meillä masuvaivoja ja lähinä ilmavaivoja tehnyt kananmuna, maito , suklaa ja valkosipuli ja ne oonkin joutunut karsimaan ruokavaliosta..selvästi ovat auttaneet..ja relatipat siinä sivussa menee...

Rouva Virtaselle tervetuloa joukkoon ,samoilla seuduilla asutaan

mut nyt moi

Piona
Moilla kaikille!

Rouva Virtasta aion vaivata ja muuta kestovaippailijaa...mistä täältä saa riisipaperia vai tilaatteko netistä?

Mulla on kaikki niin alkuvaiheessa vaikka masu jo valtava, mutta aattelin huutonetin kautta alkaa ostella. Ootteko tehneet siellä hyviä kauppoja?

Hyvää viikonloppua kaikille!

Piona

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 22:34 Piona kirjoitti:
Moilla kaikille!

Rouva Virtasta aion vaivata ja muuta kestovaippailijaa...mistä täältä saa riisipaperia vai tilaatteko netistä?

Mulla on kaikki niin alkuvaiheessa vaikka masu jo valtava, mutta aattelin huutonetin kautta alkaa ostella. Ootteko tehneet siellä hyviä kauppoja?

Hyvää viikonloppua kaikille!

Piona

vaippani mie tilaan www.igulee.fi:stä lähinnää. Mutta myös esim vaippa-agentilta olen tilannut Fuzzeja, koska siellä oli edullisin tarjous niistä. Ja sit pikku-eerossa taas ei oo toimitus eikä postikuluja, niin sieltä on kannattanu kans tilailla. Olen kyllä tilannut todella monesta muustakin paikasta, mutta nuo ovat suosikkejani nyt!

Piona
Heippa Heili!

Ai, et ilman riisipaperiakin selviää..mitä sä sit laitat? Talouspaperia? Mulla on nyt sellanen projekti, että alkaisin tehdä imuja. Miltä kuulostaa? Alle froteeta ja pari kerrosta joustofroteeta. Aattelin tehdä sellasia vähän isompia kuin pieni terveysside( katoin sittarissa mallia). Kommentoisitko miltä kuulostaa? Oonko ihan hakoteillä?

Piona

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2006 klo 17:38 Piona kirjoitti:
Heippa Heili!

Ai, et ilman riisipaperiakin selviää..mitä sä sit laitat? Talouspaperia? Mulla on nyt sellanen projekti, että alkaisin tehdä imuja. Miltä kuulostaa? Alle froteeta ja pari kerrosta joustofroteeta. Aattelin tehdä sellasia vähän isompia kuin pieni terveysside( katoin sittarissa mallia). Kommentoisitko miltä kuulostaa? Oonko ihan hakoteillä?

Piona
heippa,

Mie en oo tosiaan tykänny riisipapereista ja en ole niitä siksi käyttänyt. Alle 10 kpl kokeilin ja koin ne turhiksi, koska ne A. Eivät pidä peppua kuivan tuntuisena ja B. Meneevät aina ruttuun, eivätkä aina edes pitäneet kakkaa sen vuoksi "sisällään". Ja C. Niitä ei voi vetää pönttöön vaan ne pitää laittaa roskikseen haisemaan. Eikä niitä voi edes hävittää biojätteeseen, koska ovat ihmisperäistä jätettä. Jos kuivaliinaa tarvitsen, niin minulla on fleeceä sitä varten ja sitten olen tilannut iguleelta sellaisia tiimalasin mallisia imuja, joissa on "kuivaliina" samassa.

Itse tein imuja kotona Froteesta. Mahdollisimman paksusta ja imukykyisestä (Eurokankaasta ostin). Ja otin semmosen "tiimalasimallin" niihin.. Ovat kyllä varmaankin terveyssidettäkin suurempia. Noilla kestovaippasivustoilla varmasti löytyisi imujen kokojakin sinulle ihan tarkalleen, että saat sieltäkin varmaan tiedon minkä kokoisia ne ovat "normaalisti". Ja mie tein sit semmosia "ekstravahvistuksia" imuihin, eli ompelin kahden froteekerroksen väliin useampia kerroksia siihen keskiosaan sitä froteeta, niin, että tuli jopa 4-6 kerrosta.. Ja noita imuja käytän nyt lähinnä PUL-taskuvaippojen sisällä esim hamppu tai bambuimun kanssa.

En tiedä, millaisia vaippoja olet ajatellut vauvallesi käyttää? Minulla itselläni jäi aika nopsaan ne harsoilut, kun huomasin miten paljon parempia ja pidempi vaihtovälisiä muotoonommellut sisävaipat ovat. Nyt käytän lähinnä niitä taskuvaippoja, jotka tosiaan pitävät kosteuden kun on se pul-kuori ja sisävaippoja villahousujen kanssa. Joskus ihan kotioloissa kietasen harson + villikset pojalle, mut tosiaan heti ekasta pissasta ja yleensä tunnin sisällä on vaihdettava sellainen paketti. Vaikka harson välissä oiskin mitä imuja.

Heili

Piona
Heilille.

Pongasin kaksi vekkulin kuorta tänään kirppikselta(3 euroo maksoivat) ja yhdet all in one huudin netistä. Mielestäni all jutut eivät niin kätevilta kuulosta mutta lähinnä tarkkailen koko juttuja ja matskuja. En tiedä ees minkä firman ovat..oranssit, tehdasvalmisteiset! 8 euroo.

Kannaattko mielestäni tehdä pöksyjä ruskovillasta. Eikö niillä ole tehdäs jossain Kouvolan lähellä? Oletko käynnyt?

Haluaisin vielä kirjoittaa, mutta voimat ihan pois! Eli öitä!

piona

Yhteistyössä