Jyvässeudun äidit vol. 2

minä voisin alustavasti ilmoittautua lelukutsuille :) Pikkujouluihinkin olisin kyllä mielelläni tullut, mutta ollaan sillon reissussa..

satais nyt äkkiä taas lunta, masentaa tää ilma, kun on niin pimeetä ja märkää :/ pääsis kunnolla joulutunnelmaankin :)

Halinalle81 Pistin yv:llä mun sijainnin :D

nessu86 Suurinpiirtein tiedänkin tuon paikan missä asut, oon itekin asunut siellä Keltinmäellä yhdessä välissä.. :)

Täällä kärsitään perjantain kunniaksi päänsärystä. Viime yönkin sain nukuttua tosi huonosti, taitaa niskat olla jumissa ja siitä toi pääkipu. No, josko toi burana nyt pian auttais :kieh:
Mä vielä harkitsen noita lelukutsuja, kuulostaa kyllä hauskalta! :)

Olisko teillä kenelläkään kiinnostusta osallistua Partylite kutsuille joko marraskuun aikana tai sitten joulukuun alussa? Mä oon suunnitellut jo hetken pyytäväni esittelijän pitämään kutsuja mutta en vieläkään oo saanu aikaiseksi järkätä. Nyt kun tässä näitä kutsuja on joka paikkaan niin pistänpä mäkin oman korteni kekoon :D B)

nessu me tullaan Ilonan kanssa kahvittelemaan tiistaina!
ja nepsusen lelukutsuille voin kans tulla jos sellasia oot järkkäämässä.
tevetuloa uudet tulokkaat minunkin puolesta!
kaikille muillekin kutsuille saatan osallistua jos ei satu päällekkäin jonkin muun suunnitelman kanssa.

mites se salaatti porukka, ostetaanko me ne tarpeet etukäteen vai tuoko jokainen jotakin? ku ajattelin vaan et jos nessu meinaa tehdä sitä etukäteen minun tai lauraliinan avustamana, niin olis kätevämpää jos ne olis hankittu jo aiemmin. vois tehdä vaikka niin et joku ostaa tarpeet ja muut maksaa sille sit sen oman osansa paikan päällä.
mitä siihen salattiin oli tulossa? siis lähinnä mitä juustoa yms.. ku ajattelin et vuohenjuusto olis hyvää , mut se ei oikein sovi tuon kinkun kanssa. :p
mut näistähän voidaan vielä keskultella sitten kahvitteluissa tarkemmin..
minä ainakin aion juoda jotain hyvää alkoholipitoista sekä lähteä myös jatkoille. meillä kun tuo tyttö pärjää hyvin isänsäkin kanssa. :D
nykyisin oikeastaan onkin enemmän isin tyttö ku aina pitäis olla isin sylissä ja osaa jo sanoakin isi. äiti tulee vähän harvemmin.. :/ mut ehkä se on vaan vaihe kun äiti ei kelpaa sylkyttäjäks tai muuta. ja onhan se isälle kiva ku töistä tullessa tyttö kipittää ovelle vastaan ja huutaa isi!

mut nyt lähden paistamaan joulutorttuja tai pipareita! :xmas:

Hei ja tervetuloa uusille!

Täällä ollaan sairastettu flunssaa koko perheen voimin ja ite olen vieläkin vähän pihalla vaikka tänään ei kuumetta enää ole ollutkaan.. :( Oltiin viime viikonloppuna sukujuhlissa Itä-Suomessa ja vähän vajaasta 50 vieraasta n. 15 henkeä oli saanut juhlamuistoksi flunssan.. Ja tämä huolestunut äityliini hilasi sitten meidän poitsun heti ekana kuumepäivänä tk:hon, kun pikkuraukka oli ihan reppana. Mutta onneksi ei löytynyt mitään kovin huolestuttavaa ja nyt poika onkin jo paranemaan päin. Ja tk:ssa oli kerrankin nopsaa ja ystävällistä palvelua! :D Eivätkä onneksi olleet kovin murtyneita vaikka olikin ns. "turha" käynti, mutta sainpahan ainakin mielenrauhan!

Tänne oli tullut niin paljon juttua, etten kaikkea ole saanut edes luettua.. Minä voisin tuoda sitten varmaankin pikkujouluihin croisantteja/kinkkupiirakkaa/ sämpylöitä tai jotain muuta pikkusuolaista..? Niitä ei kai ollut vielä listalla? Minä vähän aattelin lähteä pikkujouluihin autolla tai jos jonkun kyyttiin mahtuu niin vielä parempi :) Mutta jos itse ajelen niin voin ottaa täältä Palokan suunnalta kyytiläisiä. En vaan oikein tiiä lähtiskö sitten vielä jatkoille vai ei.. Sitä edellisenä viikonloppuna on kyllä kanssa yhdet pikkujoulut ja voi olla, että niissä menee ainakin myöhempään niin ehkä näistä joutaisi aikaisemmin kotiin..

Olikohan nyt ketä tulossa sinne Me&I kutsuille ma 30.11? Mandy ja Lara olivat ainakin näiltä näkymin tulossa mutta muita? Flunssa on tuhonnut viimeisetkin jäljellä olevat aivosolut ja nyt en jaksa kahlata tätä ketjua kovin paljoa taakse päin.. :D Sen esittelijän kanssa oli puhe, että aloitellaan n. 17.30 ja sitä ennen voisi varmaan jo aloittaa kahvittelun..?

Nessulle kiitokset kahvittelukutsusta, en vielä tiiä saadaanko ens viikolla autoa käyttöön mutta olisi kiva tulla. Pitääpä tarkistaa asia.

Nyt tulikin pitkät sepustukset, hyvää viikonloppua kaikille!

Heippa!

Nessu, voisin tulla piipahtamaan tiistaina :) Emme kovin kauan ehdi olemaan, kun tulee serkku Vaasasta kylään myöhemmin päivällä mutta kiva kuitenkin tulla käväsemään. Laitatko vielä osoitteen tulemaan, en onnistunut löytämään sitä mistään =)

Ja voinko tuoda jotain?

Mukavaa viikonloppua!

Ankeli salaatti voidaan tehdä ihan kuin sovitaan, joko niin että käyn ostaa tarpeet etukäteen ja veloitan sitten jonkun euron muilta, ja sitte joko sinä ja/tai lauraliina jos haluatte tulla tänne vähän aikaisempaan jo valmistelee pippaloita =) Sopii näinkin. Niin jasalaattiin tulevasta juustosta, ihan sama mulle oikeestaan mitä tulee. Mä teen ihan jostain perusjuustosta kuutioita yleensä...

sachwall laitan sulle osoitteeni yksityisviestinä. Ja ei tarvitse tuoda mitään kahveelle.

Me&I-kutsut niin houkuttaisi, mutta en tiiä uskallanko tulla, kun varmaan erehdyn tuhlaamaan liikaa :snotty:

Mymmeli ei "turhia" lääkärikäyntejä mielestäni ole, jos pikkuinen kipeä.. Saa ainakin itse mielenrauhan ja tarkistettua ettei pikkuinen ole pahemmin kipeä. Itsekin ylihuolestuneena äitinä käytin alkukesästä pariinkin otteeseen lääkärissä räkäistä tyttöä, joka oli kuumeillut jo pari päivää ja ei suostunut mitään juomaan.

Teenpäs vielä listaa kuka meinaa tuoda mitäkin pikkujouluihin:

Mymmeli - pikkusuolaista (croissantit tai kinkkupiirakka kuulosti minusta ainakin hyvälle :p )
Lara - glögiä ja sipsejä
Halinalle - joulutorttuja
Outiko - karkkia ja suklaata
Mandy - limpparia ja mehua
Lauraliina - patonkeja
Mira - pipareita
Kukkaiskeiju - pikkuleipiä
Sachwall - karkkia ja popcornia
Karvapallo - patonkia
Nessu, Ankeli, Nepsunen? - Salaattitarpeet

Alkaahan tässä olla jo vaikka mitä naposteltavaa :p Jokainen miettiköön itse määriä mitä tuo ja tekee, eikö? 17 on tällä hetkellä ilmoittautunut pikkujouluihin.

näistä pikkujouluista taitaakin tulla ruokakutsut ku on vaikka minkälaista syötävää!! :p mut jos yli jää nii on ainakin nessulle seuraavalle päivälle evästä. :LOL:

meillä on Ilona oppinut suuttumaan ihan kunnolla. välillä viskoo tavaroita jos joku ei mene mielen mukaan. muutaman kerran on ruvennut minua tai miestä läpsimään ku väsyneenä on suuttunu jostain. on vaan sanottu että ei saa lyödä ja jos vielä jatkaa niin joutuu nurkkaan arestiin. siellä se sitten huutaa ku ei sais tulla pois. :/ on kyllä aina sen jälkeen lopettanu lyömisen. pitää pienestä asti jo opettaa että ketään ei saa lyödä, ettei sitten mahdollisessa päivähoidossa lyö muita lapsia jos joku vie esim lelun kädestä tai jotain.

mulla on muuten työhaastattelu ens viikolla!!! :eek: saa nähdä saanko/otanko työn ku en vielä oikeestaan tiedä työnkuvasta mitään muuta kun että haastattelisin lapsiperheitä jotain kirjaa varten. palkastakaan ei ole mitään hajua, joten en vielä tiedä haluanko edes tuota työtä, mutta jostakinhan se olis alotettava. ens viikon lopulla tiedän taas enemmän. olishan se ainakin erilaista työtä aiempaan verrattuna ja sitähän mä olen halunnutkin..

mulle sopii että tulen vähän aiemmin vaikka auttamaan nessua valmisteluissa, jos mies vaan tulee ajoissa töistä. mut voin ilmotella siitä sitten ku olen keskustellut toisen puoliskoni kanssa asiasta. :D
mut palaillaan myöhemmin! :)

Tervehdys,

Kirjoittelut jäi heti alkumetreillä, kun olin tänne kirjautunut, ollut muuttoa, nettikatkoa ym. mutta nyt ryhdistäydyn. Eli meidän perhe, minä, mies ja pikkupoikamme 3,5kk, asutaan täällä keskustan tuntumassa. Kovinkaan paljoa ei lapsiperhetuttuja ole täällä, joten mielelläni tutustuisin teihin jyvässeudun mammoihin. Muutoin Jyväskylässä tullut asuttua jo pidempäänkin.

Jos pikkujouluihin vielä mahtuu, niin tulisin mielelläni. Ja myös esim. ne Me&I-kutsut ja lelukutsut kiinnostavat, jos ei vaan tule sairastumisia tms. Toistaiseksi ollaan vielä onnistuttu välttämään tautiaalto..

Tällä erää ei enempää, iltahommat vielä vaatii viimesilaustaan, kun rauha muutoin laskeutunut. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!!

mää en tosissaan vielä tiiä mitä tois :eek:
kakku taitaa jäähä tosiaan tekemättä kun niin iso porukka kyseessä että ei yks riittäis ja toiseen ei varmaan oo aikaa :D

mitä jos toisin myös suklaata? voisin harjotella teihin noita itetehtyjä konvehteja, tietää että uskaltaako antaa lahjaks jouluna :D

nessu, saatta olla että peruuntuu meidän osalta tuo tiistai. alma ollu nuhassa torstaista ja eilen käväs kuumekkin kylässä.. mutta laitan vaikka viestiä sulle jos ei tullakkaan :)

lara79
Nessu laitatko osoitteesi mulle jos vaikka pääsisin tulemaan tiistaina. En ole varma pääsenkö tulemaan kun tiistaina aamupäivällä viedään tyttöä possurokotteelle, saa nähdä kauan sielä menee... aikataulun mukaan meinaavat saada loput 6-35kk rokotettua 3:ssa tunnissa ensi tiistaina... kuulostaa aika lyhyeltä ajalta kun tietääkseni vasta puolet tuosta ikäluokasta rokotettu...

Laralle lähti yv:tä.

Mangopapu suklaakonvehdit kuulsotaa kyllä ihan :p nam. Toivottavasti Alma ei olisi kovasti kipeä!

Syyskaisla eiköhän tänne vielä yksi mahdu joukkoon =) Sopu sijaa antaa, eikö :whistle:

Ankeli ja muutkin, toivottavasti ei nyt ihan mahdottomasti jäis meille syötäviä, saatte mammat kuulkaas syödä niin että napa paukkuu :LOL: Tai sitte joudutte tulee viel heti sillon maanantaina kahville :whistle:

Meillä avokki oli eilisiltana työporukkansa kanssa Lutakossa keikalla. Kotiutui joskus yöllä ja aamulla makas rapuloissaan.. kiva. Tyttösen kanssa lähettiin sitte jo ennen yhdeksää ulos, kun kävi hermoon, kun toinen makaa sängyssä ja itsellä erittäin huonosti nukuttu yö takana :( Aino heräili viime yönä monen monta kertaa, pisin unipätkä jäi minulla 3 tuntiin. Niin ja vielä nytkin täällä koneella notkun :ashamed: Nukuin kyllä päivällä sitten vähän univelkaa pois. Käytiin alkuillasta kattoo joulukaudenavausta ja ilotulitusta Harjulla. Oli muuten aika hienon näköistä, Ainokaan ollut millään ilotulitteiden paukkeesta =)

Mä lupasin tuoda pikkujouluihin mehua ja limsaa. Minkähän verran sitä kannattais varata? Moni kuitenkin juo varmaan niitä siduja ja oluita. Tuon jotain tiivistemehua, niin ei tarvi hirveesti roudata purkkeja.

huomisesta kahvittelusta tulen vielä illalla kertomaan, joudunko perumaan sittenkin :( Aino on vähän räkäinen ja en ole varma lähteekö nostaa lämpöä, kovin on ainakin kiukkuinen. Jos on vaan vähän nuhainen, niin pidän kahvit ja ketkä haluaa voi tulla. Mutta iltasella tulen vielä kertoilemaan kuinka tässä käy.

voi ei, toivottavasti ei ainollekkin tuu räkätauti. tosi kurja juttu pienillä kun ei oikein mikään auta. paitsi kunto-ohjaajalta sain vinkin, että kun hieroo lasta tosta solisluiden alapuolelta niin pitäis tukkonen nenä aueta.. ei auttanu meillä hieronnat, sipulit, valkosipulit eikä sängyn korottamisetkaan :/

meillä onneks nyt nuhasta jo melkein selvitty, vielä piti tänään pikkusen lämpöä. luultavasti ei siis olla tulossa huomenna mutta katellaan vielä!

mandy, ei varmaan ihan kauheesti tarvi lisäjuomia, varmaan kaikki huolehtii suurinpiirtein ite nestetasapainosta :D toki kiva että ois kuitenki vähän jotain miedompaa, ettei vallain käydä villeiks..

eipä ole tullut taas kirjoiteltua aikoihin.. lueskelin tässä noita em. juttuja ja huomasin, että joku oli järkkäämässä lelukutsuja... Nepsunen muistaakseni...? Täällä olisi yksi innokas osallistuja, jos sellaiset kutsut pidät. :)

Syyskaisla: Minäkin asun tässä keskustan tuntumassa ja vaunuiluseura olisi tervetullutta. Meillä pikkumies vähän reilu 2kk ja isompi veli 2v 10kk..
Halinalle: Olisitko innokas joku päivä ulkoilemaan poikien kanssa? Meillä isompi poika on ainakin keskiviikkona kotona eli miten olisi silloin? Voisinkin laittaa sulle vielä tekstarin, niin katsotaan...!

-Hippu ja pojat

Tietääkö kukaan lasten muskaritoiminnasta täällä Jyväskylässä? Olisi kiva tietää mistä siihen voisi kysellä lisäinfoa ja olisko sellaista alkamassa esim. vuoden vaihteessa ja minkähän ikäisenä niihin voi mennä eli onko olemassa vaikkapa vauvoille omaansa? Kiinnostaisi kovasti kuulla tietoja, jos jollain kokemusta.

Hippula80: vaunuiluseura olisi kyllä tervetullutta, tänäänkin tuli kierrettyä taas yksinään 1,5 h. Tosin nyt viimeaikoina hiekoitushiekkojen tultua tuntuu, että unet tahtoo välillä kärsiä epätasaisesta tiestä. Kun usein nukkuu myös parvekkeella ilman keinutteluja. Tänäänkin puolet reissusta katseli valppaana, kunnes alkoi kitinää kyllästymisestä tulla. Voihan se olla, että pojalla vaan iltapäivällä tulee nykyisin jo unikiintiö täyteen nopeammin kuin ennen. Tuntuu jotenkin hupaisalle, että vaunujen tärinä saisi toisen hereille kun yleensä päin vastoin :)

Mitenkähän niiden pikkujoulujen tuomisista, katselin listaanne ja mietin, että onko esim. salaattitarpeissa vielä jaettavaa tms? Tai keksisikö vielä jotain "uutta"?

Yhteistyössä