Jyvässeudun äidit vol. 2

Syyskaisla, me ollaan pojan kanssa käyty syksy MLL:n järjestämässä muskarissa täällä Palokassa. On ollut ihan mukavaa ja aika edullistakin moneen muuhun muskariin verrattuna, muistaakseni 45 ? Palokan MLL:n jäsenille. Luulisin, että keskustassakin on vaikka mitä muskaritoimintaa:)
 
Syyskaisla http://www.jyvaskyla.fi/paivahoito/perhepuistot/makimatinperhepuisto/toiminta

ite ajateltiin mennä tonne jossain välissä :) Nyt kun muutetaan pian keskustasta pois niin voi kyllä olla, että pitää etsiä joku muu muskariryhmä/paikka :)
 
heipskukkuu kaikille =)

eli lelukutsut on meillä 7.12 klo:17.30- ,noin kymmenen henkeä mahtuu ihastelemaan ja tottakai ostamaan leluja :D ilmoittautumiset otan vastaan mahd. pian =)
käykää tutustumssa valikoimaan osoitteessa leikkien.fi. esittelijällä on osa leluista ja peleistä mukanaan,mutta kaikkea hän ei toki voi kantaa meille,joten etukäteis tutustuminen on tarpeen. lelut tulee noin viikon sisällä minulle ja sopimuksen mukaan minä ajelen ne teille tai te haette lelut kotiin :)

täällä nuhassa kärvistellään,eppuli on varsin räkäinen ja itselläkin on aikas kehno olo ollut koko päivän..toivottavasti villasukat,tee ja c-vitamiini on auttaneet ;)
 
minä ainakin ilmottaudun lelukutsuille. toivottavasti ei vaan oo hirmu kalliita nuo lelut nii sais jotain ostettuukin.. :)
kiitos nessulle kahvitteluista! meillä neiti nukahti melko nopeesti kotiin tulon jälkeen. oli siis rankka kyläily. :LOL:
olisko lenkille lähtijöitä tällä viikolla?
 
lueskelin tuossa pinoa taaksepäin ja
nessu86
halinalle81
Tii-na
karvapallo(?)
ankeli
mandor
syyskaisla ja
hippula
on jo ilamissut halukkuuden tulla kutsuille,eli mukaan mahtuu vielä pari.voin toki ottaa tilauksia vastaan vaikket itse tulisikaan,saadaan samoilla postimaksuilla =) ja otan yli kymmenen ilmoittautujaa,kun on näin tautinen aika et valitettavasti aina joku peruu viimehetkellä tulonsa.lapset saa tulla mukaan,mut jos mahdollista,kannattaa jättää vauvoja kotiin ettei tuu kaahee tungos ;)

joku kyseli mahtuisko salaatti porukkaan mukaan:minun puolesta ainakin mahtuu,ei tuu niin paljon erilaisia ja saadaan ruokaisampi salaatti aikaan..limsojakin vois jakaa parille tuojalle,sitä saa laskea sellaisen 2dl/juoja eli 2dl x 15..kaikki ei kuitenkaan juo ni toiset voi juoda enemmän..
ja sit vois joku tuoda kahvipaketin,jos ei kaikki glögistä ja limpasta perusta..ja sitä menee nessulla sit jälkeenkinpäin,uskon näin :D
 
Kiitokset vaan vieraille tämän päiväisestä :flower: Päivä meni nopeaan ja mukavaa oli. Neitikin nukahti melko pian ja nukkui liki 2 tuntia :D Että rankkaa se oli meidänkin neidille nähdä paljon vauvoja :D

Nepsusen lelukutsuille mä tulen ainaskin ilman tyttöä.

Pikkujouluista vielä Mä tänään ehdottelinkin jo päivällä meillä että joku voisi tuoda pikkujouluihin kertakäyttölautasia, -mukeja, -haarukoita, -veitsiä. Ei olis kaamee tiski sitten lauantaiaamuna :whistle: Mymmeli lupaskin tuoda jotain noista. Mä vielä kattelin tuota syömislistaa, ja varsinkin makeaa syötävää on paljon jo. Jos joku vielä jotain haluaa, niin sitte suolasta mun mielestä, ja sitäkään ei enää kovin paljoa tarvitse tuoda :LOL: Mites me salaattiporukka; käynkö mä vaikka ostaa ennakkoon silloin pe tarpeet ja annatte sitten muutaman roposen vaikka? Ja käykö siihen siis makarooni, kinkkukuutio, tuorekurkku tai suolakurkku, tomaatti, joku juusto vaikka feta? Lauraliina ja Karvapallo tuo niitä patonkeja, mutta pitäiskö niitä ostaa vielä kolmaskin paketti? Kun se varmaan menis salaatin kanssa ja kun makeeta syötävää on paljon ja suolasta ei niinkään? Niin ja nepsusen ehdottoma kahvi on ihan kiva, meillä sitä menee kyllä :D Ja voin mä halukkaille keitellä illalla kahvitkin vielä... =)

Ankeli kyselit lenkille. Huomenna ja torstaina en oikein ehdi, mutta perjantaina mä voisin lähtee?
 
katotaan sitä lenkille menoa sitten lähempänä ku mun isä saattaa tulla sillon kylään. se selvii huomenna.
mä ilmottelen sitten lähempänä lelukutsuja et voinko jättää Ilonan kotiin siksi aikaa. ku ei tuon miehen työasioista ota selvää..
nessu, lähdetkö tänään aerobiciin illalla? pääsis jopa pyörällä ku on plussa keli.. :D
 
Olipas viikossa tullut paljon tekstiä.. Pikkujouluja näköjään jo kovasti suunniteltu. Nopsaan lukasin kirjotukset ja mietin mitä voisin tuoda.. Onko joukossa juuston syöjiä..? Jos vaik muutaman erilaisen juuston ostaisin (aura,brie, joku "perus", vuohenjuusto...?) ja vaik viinirypäleitä? Niitähän vois sit illan mittaan napostella.. Mutta jos ei kukaan muu kun minä juustoista tykkää niin sit mietin jotain muuta....

Tosiaan reissusta kotiuduttu (Egyptissä oltiin viikko). Yllättävän hyvin meni kaikki, menolento oli kaikkein raskain. Jeeralla jäi yöunet pahasti kesken eikä sit kentän hälinässä malttanut nukkua. Koneessakaan ei meinannut uni tulla ja muutamat raivarit vetäs ennenku rauhottu... Kyl siinä tuli jo manattua et pitikin lähteä..... :p Mutta siitä eteenpäin loma sujuikin sit ihan leppoisissa merkeissä. Tyttö nautti rannalla touhuamisesta ja altaassa polskuttelusta! :) Kovasti sai huomiota paikallisilta ja sen kyl sit loppulomasta huomaskin et rupes jo vaatimaan sen huomionsa. Jos ei joku hetkeen ollu päätä silittämässä niin ei muuta ku kiljumaan niin kyllä joku ( jos ei muut niin äiti tai isi) alko huomiota antamaan... Saa nähä olettaako et kotonaki sama meininki jatkuu... :p

nyt ei kyl auta kauaa koneella istua,laukut oottaa alakerrassa purkamista... (yks inhottavimmista hommista ikinä...) Pikkujouluja odotellessa.... :) 'blackjoy ja Jeera
 
VNT
Heippa!

Kuinkas hyvin te tunnette toisenne eli uskaltaako ihan uusi vauvanodottaja tulla mukaan? =) Vähän ujostuttaa tunkea mukaan porukkaan, mutta toisaalta ystävien ja tuttavien lukumäärä on tällä hetkellä aika lähellä nollaa eli tarvetta sosialisoinnille olisi.
 
blackjoy, ihana kuulla et loma meni hyvin =) ihan tuli kateuden puuska kun itsekkin vois aurinkoa katsoa piitkästä aikaa ;) no ei,ihan onnellinen oon et jotkut ees pääsee :hug: ja joo,laukkujen pakkaaminen on top kolmessa inhoimmista töistä kotona...
minä ainakin syön juustoja,kannatan =) ei montaa sorttia tarvii,2 tai kolme hyvä :wave:

vnt,ei olla kovin tuttuja,mitänyt täällä ollaan rupateltu ja osan kans pari kertaa nähty,eli mukaan vaan :hug:
 
Joo, tälle mammalle on kanssa vielä uudet ympyrät..

Mymmeli tulisin mielelläni maanantaina Me&I kutsuille, laitatko vielä tietoa ajasta ja tarvitsisin toki sitten tietoa paikastakin :)

Täällä kolottaa vasenta olkapäätä ja niskaa oikein urakalla. Tuntuu lähes tulehtuneelle koko seutu ja pahentunut on päivä päivältä. Älysin tänään, että kanniskelen pitkälti juuri vasemmalla puolla poikaa ja tietty pesulla on se myös vasemmalla kädellä, että se taitaa vaikuttaa. Tekisi niin hyvää aloittaa taas kuntosalilla tai jumpassa käynti. On varmaan vähitellen otettava itseä niskasta kiinni asian suhteen!
 
Muakin me&i kutsut kiinnostais muuten, mutta mulla ei ole nyt tästä mallistosta enää mitään ostettavaa :D Kaikki tarvittava (ja enempikin) on jo ostettu. Mutta heti kun uus mallisto tulee niin toivottavasti joku pitää kutsut. Meillä on maanantaina myös 4kk nla/lääkäri ja ekavauva-kerho, joten en oikein ehtisikään.
 
mä oon jo ihan tippunu teidän porukasta :ashamed: katotaa jos saisin itteni tungettua vielä tänne..? :whistle: meillä on saku kasvanu jo 9kk ikäiseksi (mihin se aika katoaa?) ja se on alkanu nyt jo seisomaa ilman tukee :O ja kävelee tukia pitkin,istuu, ryömii konttaa,löytyy 4 hammastakin jo :LOL:

me muutettiin vähän aikaa sitten ristikiveen,ei täältä ois ketään mammoja? oisin niin seuran tarpeessa että.. mies tekee töissä jotai 15h päivää ni on olo aika yksinäinen..
täytyy kattoo jos saisin itteni joskus taas ängettyä tapaamisiinki...

ja mitähän mun vielä pitäis kirjottaa.. no emmä nyt muista,mut kiva jos mahdun vielä porukkaan :)
 
Hienoa, lähettämäni teksti hävisi jonnekin...

Blackjoy, kiva kuulla että loma on mennyt hienosti ja matkatkin suht kivasti. Voi kun tekis mieli itsekin lähteä täältä pimeydest aurinkoon.

Ja uusille, tervetuloa vaan. Kyllähän tänne mahtuu!

Kävin hakemassa eilen itselle sen a-virusrokotteen (possupiikin siis). Olkavarsi on ihan samperin kipeä vieläkin ja yöllä palelin ihan älyttömästi. Kuin olisi kuumehorkassa, mutta ei kuitenkaan yhtään normaalia enempää lämpöä! :/ Ja lihaksia särki ihan pirusti. Että en ihmettele, kun Ainolla oli viime viikolla kelju olo tuon rokotteen jälkeen.

No ni, nyt tuo neiti ehti jo keittiössä jättää sormensa laatikoiden väliin, sillä aikaa kun äiti plastailee :( Ja eilen putosi sängystä. Että sattuu ja tapahtuu, kun oppinut nousemaan ylös tukee vasten ja ryömii joka paikkaan kiinnostuneena...
 
Pahus sentään, kirjoitin pitkän tekstin ja sit koko kone sammu, noh uusi yritys.

Meillä pikku mies täyttää ensi viikolla 6kk, saas nähdä miten poitsu on taas kasvanut kun neuvolaan mennään. Meillä ollaan edelleen täysimetyksellä, pelkkää tissiä on syönyt, eikä vieläkään olla kokeiltu tuttipulloa. Pitäis varmaan kokeilla kun on ne pikkujoulutkin tulossa ja sitten ei ole koko iltana tissiä tarjolla. Ensi viikolla ajateltiin aloitella kiinteet sapuskat kun tulee se puoli vuotta täyteen. Viime viikolla poitsu oppi "möyrimään" hassusti eteeenpäin ja eilen illalla puhelimessa ollessani huomasin, että herranjestas, nythän poika ryömii jo ihan kunnolla pitkin olohuonetta ja eniten tietysti kiinnostaa kaikki isoveljen tavarat. :)

Hippula80 ja karvapallo : Lähdettäänkö ensi viikolla vaunulenkille, vaikka heti maanantai aamupäivästä? Tottakai muutkin halukkaat lenkkeilijät saa tulla mukaan :) Me kolme asutaan suht lähekkäin toisiamme, niin ois helppo treffata.
Minä voisin jättää isomman pojan isukin hoiviin, niin saan lenkkeillä ihan rauhassa, ettei esikoinen hermostu rattaissa. Hippula80, jos sulla on vanhempi poika hoidossa, niin tule mukaan pikku miehen kanssa. Ilmoitelkaa...
 

Yhteistyössä