Jyvässeudun äidit vol. 2

hyvää sunnuntaita mammat!

voisiko joku vielä kerrata vähän niitä pikkujoulu-aikatauluja ja suunnitelmia kun ne on kadonnu tänne viestien syöveriin :)
tulisin itsekkin mielelläni, jos vaan unirytmi sallii :D meillä aikastunu parilla tunnilla nimittäin nää aamuherätykset, jostain kumman syystä!
 
me startataan huomenna taas 11.45 lenkille,josko on mukaan lähtijöitä,saa tulle seuraks. mukava viikonloppu on ollut,kavereiden kans hengailua ja hyvää ruokaa,mitäpä muuta sitä osais kaivatakkaan mamma elämäänsä =)
 
Reissusta palattu kotiin :) Veljen häissä siis oltiin, hyvin meni kekkerit. Jatkot päättyivät minun osaltani jo ennen puolta yötä, kun veli teki vähän vahvemman puoleisen drinkin siskolleen :LOL: Ainolla oli mennyt toisessa mummolassaan hyvin, oli ollut kovin väsynyt neiti :D

Huominen lenkki taitaa jäädä meiltä väliin, aamulla suunnistan neuvolaan jonottomaan rokotetta Ainolle. Varaudun pitkään odotukseen :/
 
pikkujouluihin aikaa vajaa kuukausi: nyt töpinää tytöt!!

nessu86 kirjoitti näin :
Pikkujoulut suunnitteilla 11.12 meillä Keltinmäessä. Mietittiin tuossa muutamien kanssa, että kiva olisi tällä kertaa kokoontua jonkun luona ensin ja vaikka nyyttäriperiaatteella syödään jotain? Ja ketkä haluaa, niin voi lähteä sitten kaupunkiin porukalla iltaa jatkamaan? Mä saan häädettyä avokin ja Ainon anoppilaan, joten tänne vain :wave: Ilmoittautumisia alan ottamaan vastaan...

ilmoitelkaa mitä haluatte tuoda, pannaa listaa pystyyn..ja toki kimpassa voi tuoda myös jotain..

jos haluaa pikkujoulu lahjan tuoda, arvo vois olla jotain1-3e.ja periaate se et vapaaehtoista on lahjan tuominen,se kuka tuo,hän myös saa ;)
 
Hei! Laralle vielä kiitokset kahviseurasta ja tarjoomisista! :)

Meillä ei onneksi possupiikistä tullut oireita. Perjantaina Jeera sen sai,joten luulis et olis jo jotain tullu jos on tullakseen... Nyt jos kuumeen nostaa niin vois kuvitella et se on sit ihan ite influenssaa.. Toivotaan että nyt terveenä olis ja kerkeis rokote alkaa vaikuttaa.. Ehkä yks hyvä vaihtoehto olis välttää ihmisjoukkoja yms,mutta ens yönä lähetään egyptiin,joten ehkä tätä taktiikkaa vois sit kutsuu siedätyshoidoks.. :p Lentokentällä niitä tauteja taitaa liikkua aika reippaasti... Ei nyt viittis kuitenkaan matkaa perua kun ei enää rahojakaan takas saa. Reippaalla mielellä reissuun ja toivotaan että terveinä pysytään.

Mulla vähän tukkoisuutta ollut havaittavissa,mutta jospa olis ihan perus flunssaa.. Tai sit on vaan matkakuumetta.. :LOL:

TERVETULOA Pirpana87 !! :) Missäs päin jkl:ää asustelette?

Hyvää joulun (ja etenkin pikkujoulujen.. ;) ) odotusta kaikille! Palaan asiaan reilun viikon päästä, toivon mukaan ruskettuneena ja rentoutuneena.. (jeah right... Veikkaan et hermoromahdus ei oo kaukana...) :wave: *Blackjoy ja Jeera 1 v 1 kk
 
heips!
tervetuloa uudet minunkin puolesta! :hug:
semmosta vaan tulin ilmottelemaan, et jos olette keltimäki-myllyjärvi porukka lähdössä lenkille tällä viikolla, niin jos viittisitte laittaa mulle vaikka tekstiviestiä. lähtisin mielelläni mukaan ja mulla ei ole pariin päivään nettiä käytössäni.
nyt jatkamaan leffan kattomista.. :D
 
Uusille tervetuloa! :wave:

Pikkujouluista Nepsusen kanssa eilen soiteltiin. Jos siinä klo 18 aloiteltais meillä? Laitan lähempänä tulijoille osoitteen. Sellainen pieni toive autoilijoille on, että jos mahdollisimman moni saisitte järkättyä kimppakyytejä, kun meidän pihassa on vain 3 vieraspaikkaa, enkä voi luvata onko ne vapaina silloin. Tuohon kadun varteen ei saa pysäköisä, tai omalla vastuulla jos haluaa sakkolapun. Tosin tässä lähellä on päiväkoti ja sen parkkista voi varmaan illasta käyttää... Illan eväistä nyt voitais alkaa tosiaan miettiä, mitä syötäis/naposteltais silloin... Ehdotuksia ja mietitään kuka tuo mitäkin :)

Kävin eilen hakemassa Ainolle kausi- ja sikainfluenssarokotteet. Nostivat vasta illalla kuumeen, huiteli lämpö yöllä 39 asteessa :( Oli aika levotonta, onneksi tyttö nyt nukkuu ja uni luultavasti auttaa. Jospa ei lämpöilisi enää kuin tänään.
 
heippa!

Pitkästä aikaa tänne kirjottelen, pikkuneidin kanssa menee aika kyllä siivillä :)
Minäkin voisin joku kerta lähtee teidän kanssa vaunuilemaan, jos mukaan mahtuu?
Asutaan kyllä ristonmaalla, mutta myllyjärvelle nyt ei kovin pitkä matka oo jos sielläpäin vaunuilette.

Ainiin, ja minut saa lisätä facebook- kaveriksi, siellä tulee nimittäin useammin pyörittyä :) sähköpostiosoitteella tiina.heiskanen@hotmail.com löytyy.. :)
 
Pirpana87 Tervetuloa minunkin puolesta. Meillä on sitten melkein samanikäiset pojat, kun meillä on kans n. 3,5kk ikäinen poika (synt. 1.8.). Ja me asutaan Holstissa elikäs aika lähellä teitä. Tai no riippuu toki missäpäin Lohikoskea asutte mut kuiteskin. Että jos vaunuiluseuraa kaipaat niin oon vapaaehtoinen :) Vaunuilen aika usein siellä Lohikosken suunnalla..ja aika usein yksin kun ei oo oikein vaunuiluseuraa täälläpäin.

Mä oon tulossa pikkujouluihin, ellei ihmeitä tapahdu. Ja voisin tuppautua jonkun kyytiin tai sitten tuun taksilla :)
Hei, ja olikos tarkotuksena että sinne tuodaan joku pieni pikkujoulupaketti myös?


 
outiko joo, pikkujouluihin voi tuoda halutessaan ihan muutaman euron lahjan. Lahjan tuoneet vaihtavat ne keskenään.

Lenkille lähtijöitä huomenna? Tää päivä on mennyt sisällä kuumeisen neidin kanssa ja huomenna on pakko päästä ulos!
 
Mä voin lähteä lenkille huomenna, jos vaan ei mee meidän unien jä syömisten kanssa päällekkäin...Meille paras aika olis suunnilleen yhdeltä, miten se sopii muiden päivärytmiin? Haluaisko muuten lenkkeilijät vaihtaa puh numeroita? Mulla ainakaan ei taida olla kenenkään numeroa...Tänne nettiin kun ei aina ehdi tulla kertomaan,ja kattomaan, että ollaanko tulossa lenkille...

Jos joku on menossa tästä ohi silloin sinne pikkujouluihi niin voin kyytiin hypätä, siis tässä myllyjärvellä asun...muuten sitten tuun kävellen.....Onko niistä sovittu jotain että kuka tuo sinnemitäkin syömisiä? Käviskö jos tuon vaikka pipareita ja jotain muita keksejä? Ja onko meillä joku teema siihen lahjaan, esim. tietyllä kirjaimella alkava juttu...?

Nyt on yksi stressin aihe helpottanut, sain nimittäin palautettua opinnäytetyöni eilen :) Vielä pitää esittää se ja tehdä kypsyys näyte, sitten toivottavasti olis koulu ohi...

Toivottavasti nessun neiti toipuu rokotuksen vaikutuksista nopsaan, onko muuten muille rokotuksen ottaneille tullut oireita?
 
hellou, pitkästä aikaa pikainen kirjautuminen.

Outiko ja pirpana, mäkin voisin joskus lähteä teidän kanssa lenkille :) Jos aika vaan hyvin käy.

Outiko, oliko siellä kerhoijutussa mitään puhetta, koska ne kuvat tulee? Mulla tosiaan eilen poistettiin hammas ja on kivasti taas naama turvonnu :(
 
Mira: ehtisitkö lenkille jo klo 12? Meille tuo klo 13 on vähän myöhäinen aika unien kannalta... Mä voin laittaa numeroni yv:llä, niin voit viestiä laitella :) Niin ja onnittelut tuosta opinnäytetyön loppuun tekemisestä :) Se on iso urakka ja voit nyt huokaista, se on ohite!

Pikkujoulusyömisistä Eikö jossain vaiheessa ollut jotain puhetta salaatista, patongista, joulutortuista yms.? Piparit kuulostaa minusta myös hyvältä :D Nyt vaan naiset ehdotuksia mitä syödään ja mitä tuotte niin saadaan sekin mietittyä alta pois! =) Ja keksitäänkö me jotain tekemistä, vai ihan vapaata seurustelua vain?
 
Millä mennään aamun päikkäreille 10 ja nukutaan yleensä n. puoli 12 asti, jonka jälkeen pitää vielä ehtiä syödä ennen lenkkiä, eli ei varmaan ehditä vielä 12 lenkille...mutta ei toki tarvi muiden sekoittaa päivärytmiä meidän aikataulujen mukaan, kun tuo klo 12 lenkki vissiin on useimmille parempi...me lenkkeillään sitten itekseen :)
 
kukkaiskeiju No muille kuulema on tullut kuvat n.2vkossa eli tod.näk. seuraavalla kerhokerralla saatas mahdollisesti jo kuvat. Ne äiti-lapsi/perhe-kuvat tulee suoraan kotia.
Voi että, jaksamista sen hampaan kanssa..tai no siis ei voi sanoo hampaan kanssa, kun sitä ei oo, mutta siis sen kivun kanssa.
Niin ja toki oot tervetullut myös lenkkeileen =)
 
Tervetuloa uudet mammat! :)

Me ollaan poikien kanssa edelleen mummolassa Itä-Suomessa. Mies lähti tänään kotiin ja me tullaan perässä ensi viikon maanantaina. Hyvin on aika täällä mennyt. Sukulaisten ja kavereiden luona ollaan käyty kyläilemässä. Sikainfluenssalta ollaan vältytty ainakin vielä, vaikka rokotteita ei olla otettu.

Pikkujoulut lähestyy ja niitä odotan innolla. Minä olen tulossa autolla, eli jos joku haluaa kyydin niin ilmoitelkaa :wave:

blackjoylle hyvää matkaa!
 
lara79
Tervetuloa uudet myös minunkin puolestani :wave:

Tänne ei sen kummempia kuulumisia, aika samaa rataa mennnään... tai no vauveli on alkanut nukkua tosi huonosti öisin (heräilyä 4-6 kertaa yössä ja monesti parin tunnin valvoskeluja), ja päivällä taas en joko osaa nukkua tai vanhempi tyttö ei anna... joten aika puhki tässä on. Huonovointisuuttakin on ollut, toivottavasti johtuu vain väsymyksestä... tässä jo käväissyt mielessä et mitä jos oliskin raskaana (ehkäsy kyllä on mut eihän ne 100% ole), ihan katastrofi tilanne, en kyllä varmaan jaksaisi kolmatta pientä samaan syssyyn... no tuskinpa sentään olen.

Vauvelin 4kk neuvolaa tässä odotellaan, pitäs vihdoin olla perjantaina... ovat vekslanneet tuota neuvolapäivää moneen kertaan noiden rokotusten takia.. ja tyttö on kyllä neuvola aikaan jo 4,5kk... toivottavasti eivät taas muuta, muuten jää koko 4kk neuvola välistä. Esikolle ei ole vielä saatu possurokotetta, kausi-influenssarokote käytiin hakemassa ja siitä ei ainakaan mitään reaktiota ole tullut. Nyt yritetään pitää lapset kotosalla et ei sais influenssaa, itse voi edes vähän käsihygienialla yrittää pysyä tautivapaana. Toivon myös että tytöt ovat perineet äitinsä vastustuskyvyn, olen aika harvoin kipeenä tai jos olen niin vain muutaman päivän.

Näillä näkymin pääsisin tulemaan pikkujouluihin :)

Lara ja tytöt
 
keltinmäki myllyjärvi porukalla jutskailtiin lenkillä pikkujouluista:nessu,nepsunen,ankeli,lauraliina ja mandor(?) vois väsätä salaattia ja lauraliina meinas tuoda patonkia.käykö salaatiksi makaroni-kurkku-tomaatti-salaatti hässäkkä..?

mira meinas tuoda pipareita..

eli vielä vois tuoda torttuja,glögiä,sipsejä(?), yms kivaa..
varailkaa ihmeessä tuotavia,päästään suunnittelussa eteenpäin. mukaan on tulossa ainakin 10 henkeä,eli vois jakaa niitä tuomisia....
 

Yhteistyössä