Enpä minäkään ole pitkään aikaan joutanut kirjoittelemaan, aika harvakseltaa lukemaankaan. Sen verran eläväinen lapsi on meille tullut ettei tosiaan tarvitse tekemistä keksiä silloin kun jätkä on hereillä
Tänään on meilläkin suuri päivä, Topi
syntymäpäivä :heart:
:flower: Mä jo itkeskelin viime yönä kun muistelin vuoden takaisia tunnelmia, mitä tähän aikaan tapahtui. Hirveän haikea mieli ja synnytystä kun muistelee näin vuoden takaa niin täytyy rehellisyyden nimissä sanoa ettei ihan kauhean ruusuinen kuva ole siitä jäänyt :/ Lapsi tottakai oli kaikista rakkainta ja ihaninta mitä mulle on ikinä tapahtunut, harmi vaan että sairaalassa olo ajasta ja itse synnytyksestä ei jäänyt kovinkaan mukavia muistoja.
Sukulaiset kahvitettiin ja kakutettiin jo viikonloppuna, tänään lähdemme ensimmäistä kertaa uimahalliin polskimaan. Laivalla käydessämme käväistiin porealtaassa ja aivan riemuissaan oli pikku herra joten toivon mukaan on sankarin mielestä mieluisat syntärit. Vanhempien ostamat lahjat sitten saa avata illalla.
Meidän kehitys on sillä tolalla että jätkä lähti 11kk
kävellemään meidän hääpäivänä muutama viikko sitten ja
sanoja sanoo, ihan en varma ole onko ne "oikeita", usein kuitenkin ihan järkevään asia yhteyteen liittyy. Sanoja löytyy hauva, vauva, mppu ( lamppu ), kisu, kuka, isi, kukka, kakka, sukka sekä vähän jotain äitiin liittyvää muttei selvää äiti tai ättä yms. Lisäksi matkii todella paljon, maiskuttaa kun äiti tai isi syö jne.
Neuvola meillä on viimeksi ollut toukokuussa ja 1v neuvolaankin päästään vasta lokakuun lopussa, että nämä meidän palvelut ei paljoa ole parantuneet sitten viime näkemän. Onneksi itsellä on jonkin sortin maalaisjärkeä mutta kyllä noita sais nyt HIEMAN useemmin olla kun kuitenkin kysymyksiäkin välillä on.
Nukkuminen on tällä hetkellä aikamoinen painajainen. Useamman kerran viikossa saa jätkää nukutella keskellä yötä monta tuntia. Viime yönä 3.15-5.35 ja nyt päiväunille laitettiin 1,5h :headwall: alkaa äiteen hermoparat olla aika riekaleina. Neuvolan mukaan sanoivat että kuuluu kehitysvaiheeseen, voi saateri sentään! Toivon mukaan kohta taas helpottas. Ollaan noin kk nukutettu jälleen omaan sänkyyn ja opeteltu pois siitä kainalopaikalta. Siine siirtyi kesäkuussa kun oppi seisomaan ja teloi vaan itseään sängyssä.
Hampaita meillä on nyt 8, neljä alhaalla ja samat ylhäällä. Kiukkuiltu on viikon verran siihen malliin että liekö tekee poskihampaita, kiva. Mä kävinkin jo ostamassa Herra Hakkainen hammastahnaa ja nopea katsastus tahnoihin paljasti että ainoastaan tässä tahnassa oli sekä fluoria että ksylitolia. Katsii siis olla tarkkoina!
Ruokapuuhissa ollaan siirrytty juomaan rasvatonta maitoa ja se uppoo kohtalaisesti, huomaa kyllä ettei ihan sama ole kuin Tutteli mutta juo nyt kuitenkin. Illalla/ yöllä vielä saatan antaa Tuttelia jos innostun ja kaapista löytyy. Muuten syö samaa ruokaa meidän kanssa, jos ei kauhean epäterveellistä ole tai mausteista.
Kovasti jaksamista kaikille ja ihanan kirpeitä syysilmoja toivottaa
Koiruus ja Topi 1v
Synttärisankari tepastelee
Kummien antaja lahja
jokseekin mieluinen!