Jyvässeudun äidit vol. 2

Hei,

Vieläkö mahtuisi mukaan? :wave:
Lutakon alueella asustelen ja ikää on 24vuotta. Esikoinen on syntynyt 05/04 ja kakkonen 07/09, poikia molemmat =) .

Tapaamiset kiinnostaisi mahdollisuuksien mukaan, meidän pienokaisella on sydämessä pienoista ongelmaa joka vähän rajoittaa menemisiä. Yksinäistähän tämä äityslomailu tuppaa välillä olemaan. :)

Mitä ehdin lukea niin jotkut käyvät aerobicissa? Käytte varmaan ihan normibicissä? Itte käyn step-aerobiccaamassa niin sillä ajattelin.
 
tervetuloa tuuliina84 mukaan :) aina mahtuu..

on aikas raskasta kun mies sairastaa ja on ihan avuton koko ajan..kaksi hoidettavaa,jeejee..noo,Miikka hoiti minua kun olin viimeisilläni raskaana ja alkuajan vauvankin kanssa,joten tämä hänelle suotakoon.taidan kuitenkin lähteä lenkille jyväsjärven ympäri,saa olla hetken tekemättä muuta kun liikutella jalkojaan =)saa tulla mukaan jos ehtii =) arvioitu starttaus aika satamasta 12.30 :wave:

keltinmäki-mykkyjärvi sakki:huomenna klo:14 lenkkiporukka lähtee sillallta.mukaan vaan..
 
Ankeli: pitää viestitellä lähempänä keskiviikkoa. En mä vaan mitään viestiä saanu :/

Tuuliina tervetuloo :flower:

Toivottavasti Kukkaiskeijulla on mukavat juhlat ollut =)

Täällä on väsynyt äippä eilisistä polttareista :p Mukavaa kyllä oli, mutta ei meinannut jaksaa polttareita juhlia kun neiti herätti aamulla jo ennen kuutta eilen. Tänäänkin ukon kutale soitti jo kahdeksalta... Noh, jospa tästä päivästä vaan selviää :D Onneks ei ihan heti moisia juhlia ole tiedossa uudelleen...

Mutta nyt, syöttötuolin kunnostusta seuraamaan
 
Onnittelut ankelin tytölle, kun oppi kävelemään! :) Ehkä pimu näki tarpeeksi pikkuvauvoja ja päätti lähteä kävelemään.

Tervetuloa mukaan Tuuliliina84 :flower:

Meidän poika sai nimen: Akseli Eemil :heart:
 
Ihana nimi pojalla Mandy :) Mekin mietittiin yhdeksi nimivaihtoehdoksi Akselia, mutta vaihdettiinkin se sitten. Ja meillähän noi ristiäiset on vasta 3.10 että ehtii vielä muuttua se tämänhetkinenkin nimi :D

Meillä mies palaa huomenna töihin isyyslomalta, plaah. Ei yhtään kivaa, mutta eiköhän me hyvin pärjätä. Oltiinhan me pojan kaa tuossa jo pari viikkoa kahdestaan sillon kun mies oli pienen pätkän töissä kesäloman ja isyysloman välissä.

Mustakin ois kiva lähtee vaunuilemaan yms. Onko muuten ketään Holsti-Lohikoski-Seppälä (Tourula-Taulunmäki) alueelta? Itse asun Holstissa ja ois kiva jos löytyis suht läheltä vaunuilemaan porukkaa.

outiko & poika 6vkoa
Tai sitten me aletaan tehdä kukkaiskeijun kaa kahestaan vaunulenkkejä ;)
 
Onnea mandyn poitsulle kivasta nimestä! :)

Täällä ollaan juhlittu koko viikonloppu esikon synttäreitä, herkkuja on tullut syötyä :p

Koko viikonloppu on menny tosi vähillä unilla, vaikka molemmat pojat on nukkunut tosi hyvin, mutta tämä mamma on saanut itsensä sänkyyn vasta puoli kahden aikaan yöllä. Viime yönä pikku isäntä teki ennätyksen, nukahti illalla puoli kympin aikoihin ja heräsi syömään vasta aamu seitsemän aikoihin (kun normaalisti herää 4-5aikaan) ja sitten herra oisikin jo halunnut herätä, mutta onneksi nukahti vielä ja nukuttiin sitten puoli ysiin saakka.

Meillä isukki on jälleen iltavuorossa koko viikon, joten jos joku haluaa lähteä iltalenkille tai tulla iltakaffeelle, niin seura on aina tervetullutta!!! :wave:

Tuuliina84 tervetuloa joukkoon, me asutaan myös Lutakossa, minulla myös kaksi poikaa 09/07 ja 05/09. :)

Mutta nyt nukkumaan....
 
Moi vaan!

Uusiakin on tullut palstalle..kovasti minäkin käyn lukemassa, mutta kirjoitteluun ei oikein enää jää aikaa. Hiljentyneet ovat nuo muutkin "vanhat"..

Meillä Miika on flunssassa..kuumeen nosti viime yönä ja tänään sit räkäisen ja kuumeisen pojan kanssa sinnitellään kotona. Koko ajan harjottelee ilman tukea seisomista ja hienosti se sujuukin jo :D

Onko Me&I-kutsuille tarkoitus tulla lapsien kanssa? Mun täytyy katsoa, saanko autoa sillon..olisin kyllä kiinnostunut.

No mutta, nyt lepäämään..
Milja & Miika 8,5kk
 
Halinalle81 no niin. Kiva olis joskus seuraa saada vaikka lenkille tai ihan muuten vaan.

outiko kyllä se vaan totuttelua kaipas kun mies töihin lähti. Meillä piti yhteen putkeen lomaa sen 1,5kk heti poitsun syntymästä niin oli tosi outoa kun lähti takas töihin. :(
Parempi olis ollu ku ois tollei jaksottanu niinku teillä kahteen osaan.

Tuuliina ja poitsu 2,5kk (nyt jo :eek: )
 
hellou!

Meillä oli tänään neuvola (2kk) ja hyvin oli neiti kasvanut! Painoi jo 5.8kg! harmiksemme saatiin lähete kirran polille kun toinen lonkka kuulemma napsuu :( Hitsi vie jos jotain lastahoitoja meinaavat... no toivottavasti olis oikeasti jalat paikallaan, kun sano tuo lääkäri että ei ole ihan varma. Yliliikkuvat nivelet siis tytöllä tiedossa (kuten mullakin)... hyvähän se tietty on tarkistaa, mutta kyllä mä niin toivon että olis turha käynti. Sai myös tänään sen rota rokotteen ekan annoksen. Oletteko muut muuten ajatelleet osallistua tuohon pneumokokki-rokote tutkimukseen? Me vähän on mietitty että varmaan siihen osallistuttas.

 
Tuuliina84: Ilmoittele vain jos haluat treffata vaikka vaunuilun parissa, tai sitten vaikka puistossa kun meidän esikoinen ainakin viihtyy hyvin leikkipuistossa. Tällä viikolla olen yksin lapsien kanssa illat kun mies iltavuorossa, joten illallakin meille passaa :)

Kukkaiskeiju: Hienosti on neiti kasvanut! Harmillista tuo lonkkajuttu, mutta hyvähän se on tarkastaa ja laittaa lastat jos vaatii hoitoa. Meillä esikoisella oli sama homma, silloin lääkäri oli kuulevinaan napsahduksen toisesta lonkasta jo synnärillä. Käytiin sitten röntgenkuvissa, mutta ei niissä mitään ollut, käytiin vielä parin kuukauden ikäisenä uudelleen tarkastuksessa, mutta lonkat oli ok silloinkin, eli ei tarvittu lastoja laittaa.
Rokotuksista kyselit, me ei otettu mitään ylimääräisiä rokotuksia, ei esikolle eikä pikkukakkosellekkaan. Eikä haluta pikkuista laittaa tuohon rokotetutkimukseenkaan.

Miljan poitsulle paranemisia!
 
Me&I-kutsuille voitte ottaa lapset mukaan, jos ette pääse muuten tulemaan. Toki meudän 79 neliöinen kolmio on aika rajallinen. Tällä hetkellä tulijoita olisi 10-15. Ja jos kaikilla on lapset mukana, niin voin taata, että meillä on kuuma. :)

 
lara79
eipä taas ole ehtinyt oikein kirjotella... Mekin käytiin 2kk neuvolassa viimeviikolla ja mitat oli 4930g ja 56,3cm, eli noin kilo tullu kuukaudessa ja pituutta 3cm, hyvin on siis kasvanut vaikka aika paljon jäljessä ollaankin montaa muuta täällä :) .

ankeli, onnea tytön kävelemään lähdöstä :flower:

Kukkis, harmi juttu tuo lonkka homma, toivotaan et oli väärä hälyytys. Me ei meinattu osallistua tuohon rokote tutkimukseen, vaikka tutkijana kyllä haluaisin/pitäisi tukea kaikkea tutkimusta :ashamed: ...

Tässä taas muutoksia elämään luvassa, mies vaihtanee työpaikkaa vuodenvaihteessa, vähän pakon edessä kun työpaikan kuviot ja palkkaukset muuttuvat. Ei enää kannata reissata niin kauas töihin. Itse kyllä tykkään jos ei tarvi olla enää lapsien kanssa keskenään niin kauan kerralla, mut saa nähdä mitä töitä ja mistä nyt sitten saa. Onneksi ei kuitenkaan taida olla pelkoa työttömyydestä kumminkaan, hoitoalalla kun on.

huh, taas rankat 2 päivää tyttöjen kanssa keskenään kotosalla, onneksi mies tulee huomenna kotiin... loppuviikko meneekin sitten varmaan Kuopion suunnalla jonne suunnistamme pika visiitille


 
mandy81, moneltako se kutsu olikaan?mies pääsee neljältä kotiin,eli pakko ottaa typy mukaan jos ennen sitä aloitatte.muuten mielellään yksin lähtisin =)

kukkaiskeiju,me osallistutaan tutkimukseen.ja on tyttö hyvällä ruualla teillä =)

lara79,hyvin on teidänkin tyttö kasvanut,ei kaikki voikkaan samalla käppyrällä kulkea :hug: minulle tulee aina hyvä mieli kun nään sinun fb kuvan,pikkusella on niin ihana se hiusmuoti ;)

Minä sain jopa osan ikkunoista pestyä eilen ja siivottua,hurraa.kuka viisas on keksinyt,että asunnossa pitää olla lattiasta kattoon ikkunat??!!on valoa,joo,mutta menee ikä ja terveys noita jynssätessä.odotan innolla sitä hetkeä,kun Eerika keksii mennä lärppimään laseja tahmatassuillaan...

meidän neidillä alkaa olla menohalut kovat.aamulla pyllytellessä liikkui 30cm eteenpäin ja kuinka ollakkaan kakka tuli sitten lattian puolelle.onneksi ei sentään valkealle matolla :LOL:

näin viime yönä unta et olin raskaana ja vauva potki mahassani niin että näin hänet jalat.aamulla olikin sit maha sekaisin pelkästä pelosta ja jännityksestä ettei näin olisi oikeasti,haluaisin viettää Eerikan kanssa vauva ajan aivan rauhassa ennen kun uutta edes haaveillaan.

ihana sää lähteä kävelylle,aurinkoista päivää kaikille =)
 
Heip! Täällä myös yksi äiti, jolla poika 01/07 ja toinen tulossa. LA oli jo, mutta masuasukki ei ole vielä halunnut syntyä kuitenkaan..Itse olen vm.80 ja ihan tässä keskustassa asustellaan...

Eli minä olisin enemmän kuin mielessäni vaunuiluseurasta, sitten kun tää meidän pikkuinen syntyy.. Samoin esikoinen varmasti tykkäisi puistoseurasta... :)
 
tervetuloa uusille munkin puolestani :)

mandy, mä en taidakaan päästä sinne meandi kutsuille, kun ei taas vaihteeksi ole autoa.....

Meillä tytsy oppi eilen kunnolla ryömimään :) nytpä se liikkuukin jo aika vauhdilla :) ja tänään maisteltiin ekan kerran kiinteitä, hyvin uppos peruna. Tuntui että olis mielellään syönyt enemmänkin, mutten uskaltanut antaa kuin pari pientä lusikallista, ettei sitten tulis kovasti masuvaivoja uudesta ruuasta.

Käytiin eilen lastentarvikkeessa vertailemassa turvaistuimia....taidetaan joutua vaan vaihtamaan autoa, kun mikään istuin ei oikein mahdu tuonne meidän takapenkille....tai mahtuu mutta sitten ei taas mahdu eteen istumaan.... millähän rahalla sen auton sitten ostais, kun edellisestäkin on vielä velkaa jäljellä... :(
 
Äh.. Monta riviä teksti katos. :kieh:

Tervetuloa Hippula! Tsemppiä ja jaksamista loppuraskauden hitaisiin hetkiin!

Tsemppiä myös laran perheelle miehen työrintamalla!

mira Hienoa, että tyttö ryömii. Kohta saat nostella tavaroita turvaan.

Siis, Mitä tuumaatte, jos pidetäänkin Me&I-kutsut klo 17.00? Nythän ne on sovittu klo 15.00. Pääsiskö moni silloin ilman lapsia paikalle? Kertokaa. Kuka on tulossa yksin ja kuka lapsen/lasten kans?

Mun tiedoissa on tällainen osallistujalista: Lauraliina85, nessu86, Eeva83, mandor, Halinalle81, Ippu83, Milja-85, blackjoy, outiko, ankeli, nepsunen. Oliko muita? Teidän lisäksi tulee vielä 2-4 mun kaveria ja saman verran lapsia..
 
Savosta viimein tänään kotiuduttu..

Laran ja Kukkiksen tytöt ovat hienosti kasvaneet, kohta teijänkin tytöt kasvaa hujahtaa meidän kirpusta ohi :whistle:

Hippulalle tervetuloo :flower:

Mira se kohta nostelee tavaroita ylös ja joutuu pitää kiirettä että pysyy perässä :LOL:

Nepsusen tyttö on myös aikasessa liikkeellä :)

Mandyn pojalla on hieno nimi :heart: Niin ja kutsuille minä ainakin pääsisin klo 17 ilman tyttöä tulemaan. Jos kutsut on klo 15 niin täytyisi ottaa tytteli mukaan.

Keltinmäki-Myllyjärvi-mammat, milloin lenkille?

Saatiin viimein syöttötuoli kuntoon Ainolle, pehmusteenkin ostin kauppareisulla :) Ja eilen ostettiin potta, tarkoitus ei ole vielä kuivaksi opettelua varsinaisesti aloittaa vaan totutella itse pottaan. Ettei sitten alkaisi pelkäämään sitä myöhemmin. Oli jotenkin hölmistyneen oloinen kun istutettiin hetki siinä :D

Aino nukahti jo klo 18 yöunilleen. Jäi puurot syömättä, velliä annoin äsken, katsotaan kuinka ensi yö menee. Varmaan on reissusta väsynyt. Meillä oli kotimatka vähän itkua ja ähellystä. Maha on taas toisella ummetuksella, milloinkahan se alkaisi toimia kuten pitää? :( Pysähdyttiin kotimatkalla huoltsikalla syöttämään Aino ja puolen tunnin päästä neiti pulautti kaiken hedelmäsoseen pois, hyvä ettei tukehtunut siihen :eek: Se tuli niin vauhdilla että oli ihan joka paikka siinä soseessa. Tuli iskälle kiire pysäyttää auto ja äitille kiire ottaa tyttö pois kaukalosta. Hui, säikäytti tilanne kyllä. Ei ikinä ole noin kamalasti kerralla oksentanut, Aino itsekin säikähti ja alkoi raasu huutaa sitten :(

 
Rokotetutkimuksesta, me ollaan siinä mukana. Mun mielestä hyvä asia, joten siksi lähdettiin.

Meillä oli aamulla syöttötuoli ekaa kertaa käytössä. Puurokin maistui normaalia paremmin pöydän päässä istuessa :D Aino vetäisi viime yönä sitten kunnon unet, meni nukkuu silloin klo 18 ja heräsi aamulla klo 7. Tosin söi pariin otteeseen yöllä, kun jäi puurot syömättä.
 
Heips!

Tervetuloa Hippula ja Tuuliina :wave:

Onnittelut Mandyn Akselille hienosta nimestä! Meilläkin oli Akseli yhtenä vaihtoehtona =)

Ankeli: Meidän ikiliikkujalla tuli eilen täyteen 11 kk. Onnittelut kävelemisen oppimisesta, meilläkin sitä pikkuhiljaa harjoitellaan!

Tosin nyt meidän elohiirellä on vauhti hyytyny..Reppanalla on keuhkoputkentulehdus. Toissa yönä käytiin päivystyksessän ku hengitys alko olla niin vaikeen olosta. Nyt sit antibioottikuurilla ja inhalaatiosumutteella sitä hoidellaan. Onneks vähä alkaa helpottaa ja saa jo nukuttuakin joten kuten. On se vaan kauheeta kun pieni sairastaa! Tuhat kertaa mieluummin ottas itelle noi taudit.
Pikaista paranemista myös Miikalle!

Rokotetutkimuksesta..Mekin ollaan otettu siihen osaa. Kun ei oo koskaan mitään oireita rokotuksista tullu ja pidän tärkeenä juttuna (joidenkin) tutkimuksien tukemista.

Ei jaksa nyt pitempään kirjottaa..Palaamisiin!

Ippu ja Niklas 11 kk
 
Moi kaikille uusille:)

Ei ole kerinny kirjoitella kun on elämä niin kiireistä ;) Varasin kirppispöydän ja sinne on pitänyt, etsiä ja hinnoitella tavaraa.. Toivottavasti ei tarvitse kantaa kaikkea takaisin kotiin.

Kutsuista Meijän isi on kokopäivän pois kotoa tuolloin, joten tulisin mielelläni pojan kanssa kutsuille, jos vaan passaa, mutta jos mandysta tuntuu, että tulee liikaa porukkaa niin jättäydytään pois.

Miran tyttö on ruvennut valloittamaan maailmaa, hienoa=) Minkäikäinen tytsy on?

Ei osallistuttu rokotetutkimukseen, koska asiasta olisi tullut päättää mielestäni liian nopeasti vauvan synnyttyä, enkä synnytyksen jälkeisissä huuruissa ymmärtänyt mistä koko tutkimuksessa on kyse :ashamed: Mutta hienoa, että siihen on löytynyt osallistujia.

Meillä aloitettiin puuron syönti viikonloppuna, on poika nukkunut paremmin yönsä, kun masu pysyy täytenä pitempään. Ollaan nukutettu poika myös omaan sänkyyn, joka voipi olla osasyy parempaan uneen. Tosin, ei vielä nukahda omineen sänkyyn, vaan mun viereen ja siitä sitten nostan pinnikseen. Jos jollakulla on hyviä vinkkejä nukuttamiseen, niin tänne vaan kaikki:)

Nessu Lenkki on suunnitteilla perjantaille klo 11.30.
 
Enpä minäkään ole pitkään aikaan joutanut kirjoittelemaan, aika harvakseltaa lukemaankaan. Sen verran eläväinen lapsi on meille tullut ettei tosiaan tarvitse tekemistä keksiä silloin kun jätkä on hereillä :LOL:

Tänään on meilläkin suuri päivä, Topi syntymäpäivä :heart: :D :flower: Mä jo itkeskelin viime yönä kun muistelin vuoden takaisia tunnelmia, mitä tähän aikaan tapahtui. Hirveän haikea mieli ja synnytystä kun muistelee näin vuoden takaa niin täytyy rehellisyyden nimissä sanoa ettei ihan kauhean ruusuinen kuva ole siitä jäänyt :/ Lapsi tottakai oli kaikista rakkainta ja ihaninta mitä mulle on ikinä tapahtunut, harmi vaan että sairaalassa olo ajasta ja itse synnytyksestä ei jäänyt kovinkaan mukavia muistoja.

Sukulaiset kahvitettiin ja kakutettiin jo viikonloppuna, tänään lähdemme ensimmäistä kertaa uimahalliin polskimaan. Laivalla käydessämme käväistiin porealtaassa ja aivan riemuissaan oli pikku herra joten toivon mukaan on sankarin mielestä mieluisat syntärit. Vanhempien ostamat lahjat sitten saa avata illalla.

Meidän kehitys on sillä tolalla että jätkä lähti 11kk kävellemään meidän hääpäivänä muutama viikko sitten ja sanoja sanoo, ihan en varma ole onko ne "oikeita", usein kuitenkin ihan järkevään asia yhteyteen liittyy. Sanoja löytyy hauva, vauva, mppu ( lamppu ), kisu, kuka, isi, kukka, kakka, sukka sekä vähän jotain äitiin liittyvää muttei selvää äiti tai ättä yms. Lisäksi matkii todella paljon, maiskuttaa kun äiti tai isi syö jne.

Neuvola meillä on viimeksi ollut toukokuussa ja 1v neuvolaankin päästään vasta lokakuun lopussa, että nämä meidän palvelut ei paljoa ole parantuneet sitten viime näkemän. Onneksi itsellä on jonkin sortin maalaisjärkeä mutta kyllä noita sais nyt HIEMAN useemmin olla kun kuitenkin kysymyksiäkin välillä on.

Nukkuminen on tällä hetkellä aikamoinen painajainen. Useamman kerran viikossa saa jätkää nukutella keskellä yötä monta tuntia. Viime yönä 3.15-5.35 ja nyt päiväunille laitettiin 1,5h :headwall: alkaa äiteen hermoparat olla aika riekaleina. Neuvolan mukaan sanoivat että kuuluu kehitysvaiheeseen, voi saateri sentään! Toivon mukaan kohta taas helpottas. Ollaan noin kk nukutettu jälleen omaan sänkyyn ja opeteltu pois siitä kainalopaikalta. Siine siirtyi kesäkuussa kun oppi seisomaan ja teloi vaan itseään sängyssä.

Hampaita meillä on nyt 8, neljä alhaalla ja samat ylhäällä. Kiukkuiltu on viikon verran siihen malliin että liekö tekee poskihampaita, kiva. Mä kävinkin jo ostamassa Herra Hakkainen hammastahnaa ja nopea katsastus tahnoihin paljasti että ainoastaan tässä tahnassa oli sekä fluoria että ksylitolia. Katsii siis olla tarkkoina!

Ruokapuuhissa ollaan siirrytty juomaan rasvatonta maitoa ja se uppoo kohtalaisesti, huomaa kyllä ettei ihan sama ole kuin Tutteli mutta juo nyt kuitenkin. Illalla/ yöllä vielä saatan antaa Tuttelia jos innostun ja kaapista löytyy. Muuten syö samaa ruokaa meidän kanssa, jos ei kauhean epäterveellistä ole tai mausteista.

Kovasti jaksamista kaikille ja ihanan kirpeitä syysilmoja toivottaa
Koiruus ja Topi 1v


Synttärisankari tepastelee


Kummien antaja lahja :D jokseekin mieluinen!
 
lauriina: meidän tyttönen täyttää puoli vuotta lauantaina :)

nyt alkaa tuntumaan että on tää kotona lapsen kanssa oleminen kuitenkin aika raskasta..mies on pari viikkoa ollut koulussa, sillä on aika pitkiä päiviä, yleensä viiden ja kuuden välillä kotona.. kun mullakin olis se opinnäytetyö vielä tehtävänä mielellään vuoden loppuun mennessä, niin meinaa olla energiat aika vähissä illalla tehdä sitä kun on päivän ensin viihdyttänyt neitiä :) tyttöhän on tosiaan alkanut nukkua pika päikkäreitä, eli kahdet maks puolen tunnin unet päivällä, joten eipä sitä ehdi päivälläkään mitään omia juttuja tekemään, eikä hengähtämään muutenkaan....voi kun nyt jaksais jollain keinolla sen opparin tehdä loppuun....

innostuin muuten taas kestovaipoista, menin tilaamaan satasella vaippoja....tiedä sitten oliko järkevää, kun just sain myytyä edelliset käyttämättä jääneet pois...no mutta katotaan miten käy noiden vaippojen kanssa, jos ei onnistu, niin sitten on kohta taas kasa vaippoja myynnissä :)
 

Yhteistyössä