Jyvässeudun äidit vol. 2

Meille ainakin käy tuo 8.10. (ellei mitään yllättävää tule) Kiva päästä kutsuille!

Ollaan vieläkin mammalassa, keskiviikkona tullaan takaisin jkl:ään. Kiva on reissata, mutta paikasta toiseen juoksentelu on melko rasittavaa niin äitistä kuin lapsestakin. Täytyisi kuitenkin tasapuolisesti vierailla molempien sukulaisilla...

Medän poitsu on ruvennut nukkumaan yöt tosi hyvin, nukkunut n. 22-06 välisen ajan heräämättä ja sitten aamulla syötyään torkkuu vielä noin klo9 asti. Toivottavasti ei ole ohi menevää. On tullut itekin nukuttua niin paljon, että olo on ihan TODELLA pirteä :)

Kulosti ihan kivalta tuo ekavauvaryhmä. Nessu: voi olla, että meidänkään isi ei kauheesti innostu :/ Ei ainakaan neuvolan perhevalmennuksesta kauheestti tykänny, tosin se olikin vähän outo valmennus :eek:

Mukavaa alkanutta viikkoa:)
 
Mandy: 8.10 käy meillekin, ei oo suunnitelmia vielä sinne asti :whistle:

Väsymystä ilmassa tänään. Meillä meni viime yö huonosti, päivä ei sen paremmin... Noh, kohta pääsee itse unille, kun mies tulee töistä.
 
Täällähän on käynyt vilkas keskustelu sitten viime lukemisen jälkeen..

Jos Laran tapaamiseen huomenna vielä mahtuu mukaan niin tulisin mielelläni? :D Himppupikkusen myöhäinen ilmottautuminen..

Tultiin tänään viimeisellä kotiin Savon reissulta. Pojalle tuli nimeksi Rasmus :heart: Nyt on lähes kaikki sukulaiset kyläilty läpi ja nyt pitäisikin aloittaa reissun jäljiltä hirveä pyykkirumba :headwall: Mutta mukavaa oli käydä sielläkin!

Mutta nyt nukkumaan!
 
lara79
mymmelille laitettu yv:tä. Harmi blackjoy kun et pääse, ensi kerralla sitten tai saa muutenkin vierailla. Tänään tulijat pääseekin koekaniineiksi ekaa kertaa tekemälleni kurpitsapiirakalle =)
 
Meillä pari päivää mennyt kitistessä ja huonosti nukkuessa ja syödessä :ashamed: Mikähän lie nyt oikein on, jospa ei montaa päivää enää kestäis. En sitten viittinyt kitisevän mukulan kanssa tänään tapaamiseen tulla. Huomenna en kyllä jaksa enää kotona homehtua, meinasin neuvolan jälkeen suunnistaa kaupunkiin aamupäivästä. Jospa tyttökin nukkuis vaunuissa pari tuntia :whistle: Torstaina me lähetäänkin sitten Ainon kanssa junalla Kuopioon vauvaryhmän jälkeen :)
 
Myökii ollaan hengissä vaikka en oo hetkeen taas itsestäni ilmoitellutkaan :wave: Viikonloppuna nähtiin sukulaisia kun meidän vanhemmat ja mun isovanhemmat kävi kyläilemässä täällä päin. Muutoin aika menee Ainon touhuja ihmetellessä, on se ihana velmuilija, ja kauhea kytö on päästä liikkeelle (ja vähän pääseekin jo!)

Tänään oli 4kk neuvola, kaikki oikein mallillaan, mitat 6530g ja 62,5cm. Nyt sitten vaan soseita syöttämään. Piti jo viikonloppuna antaa ekat maistiaiset mut noi kyläilyt vähän sotki systeemeitä.
 
Olipas kiva nähdä teitä kaikkia tänään laran luona. :) Muistin kotona, että tais unohtua meidän pojan kakkavaippa sinne laran pukuhuoneeseen. Sorry!

Nyt nukkumaan ja huomenna Mll:n perhekahvilaan heti aamusta klo 9.. Jos saan itteni ylös niin aikaisin.
 
hellou!
Kiitos Lara tapaamisesta, ja kurpitsapiirakka oli oikein herkkua :)

Nessulle jaksuja, kyllä kai se kitinä jossain vaiheessa lakkaa :hug:

Loorus, nopeastipa lähtee teillä neiti liikkeelle!

mulla on huomenna hammaslääkäri, gulp! ja torstaina naistentaudeille aika sen epparihaavan takia, käääks! huomenna ne poistaa viisaudenhampaan, auts. onneks sain tytön mun siskolle hoitoon ettei tarvi sinne hammaslääkäriin sitä viedä :)

Ja tänään alko vatsatanssi, oli jotenkin erityisen piristävää pitkästä aikaa tanssia, vaikka tuntu että olinkin ihan pihalla...
 
lara79
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Olipas kiva nähdä teitä kaikkia tänään laran luona. :) Muistin kotona, että tais unohtua meidän pojan kakkavaippa sinne laran pukuhuoneeseen. Sorry!

Nyt nukkumaan ja huomenna Mll:n perhekahvilaan heti aamusta klo 9.. Jos saan itteni ylös niin aikaisin.

Eipä haittaa mandy :D

Meillä huomenna neuvolalääkäri klo 9 ja jos ei mene kauan niin vois kanssa pyörähtää kahvilassa. Mut nyt nukkumaan, pitää herätä aamulla aikaseen et pääsee suihkuun ennenkuin tytöt herää...
 
Neuvolassa aamulla käyty ja sen jälkeen suunnistettiin kaupunkiin. Ja mitään ei pitänyt ostaa :whistle: Kitinä-narinakin unohtui, muistui vasta ruokakaupassa =) Neuvolasta ei nyt niin kauheen hyviä kuulumisia. Paino ja pituuskasvu meinaa meidän tytyllä ruokalakkoilun seurauksena hiipua :ashamed: Painoa oli 6305g ja pituutta 67,4cm. Kuukauden takaisen mitat oli 6140g ja 66cm. Meillä alkaa nyt sitten ruokaöljyn sekoittaminen ruokaan, mitä mä tähän asti olen ajatellut etten tee, mutta nyt kait ei oo vaihtoehtoja. Samoin mennään entistä säännöllisimpiin ruoka-aikoihin. Ja nyt on sitten tiedossa muutama tosi huono yö, koska meidän täytyy lopettaa yösyönnit, jotta söisi päivällä ruokaa :x Taidan kyllä vasta mennä tähän uuteen yöjärjestelyyn ensi viikolla, kun kotiin tullaan sukuloimasta. Niin ja sänky kantsis kuulemma tässä vaiheessa vaihtaa toiseen huoneeseen, kuulemma nämä muutokset ois hyvä tehdä yhtä aikaa. Että huutoa tiedossa ja unettomia öitä äidillä.
Muuten tyttö kehittyy oikein hyvin :) Syöttötuolinkin voi jo ottaa käyttöön, kun istuu jo melko hyvin sylissä.

 
Moi taas pitkästä aikaa :)

Mandy tuon päivän pitäis sopia ihan hyvin..täytyy vaan katsoa että miten pääsen tulemaan, kun autoa ei edellenkään ole.

Ja muutenkin tapaamisiin ois kiva osallistua nyt kun tuo poika ei oo enää niin pieni ja kun mies palaa ens viikolla takasin töihin niin aikaa on :)

Kävin eilen lääkärissä ja mulla on sitten kohtutulehdus ja sen lisäks rintatulehdus, oujee :(
No sain parit antibiootit, joten toivotaan että ne auttaa!

-outiko & poika 5vk&4pv-
 
laralle kiitoksia eilisestä! :)

outikolle
paljon paranemisia, toivottavasti lääkkeet tehoaa tulehduksiin.

nessulle tsemppiä! Pieni ja sirohan se teidän typykkä on, mutta kyllä se siitä kasvaa. Minä jätin esikoisella yösyönnin pois 6kk ikäisenä. Ja tottahan se on että puolivuotias ei enää tarvitse yösyöntejä, silloin pitäis pärjätä jo yön yli kun antaa iltapuuron ja lisäksi maitoa. Meillä yösyönnin lopettaminen sujui suht kivuttomasti. Annoin pullosta vain vettä kun heräsi ja kyllähän siinä muutoma yö meni itkiessä, mutta pian tajusi, että ei sitä maitoa anneta ja eipä sitä enää kaivannutkaan öisin. Päivisin alettiin silloin juottamaan tavallisesta mukista maito ja iltaisin sai sylissä maidon pullosta ja sitten vietiin sänkyyn. Esikoinen oli päälle 10kk kun itse jätti tuttipullon pois, ei enää huolinut siitä iltamaitoa. Niin ja meillä oli suht säännöllinen päivärytmi ja ruokailuajat, eli aamulla puuroa, ennen päikkäreitä kasvis/liha/kalasosetta, päikkäreiden jälkeen hedelmä/marjasosetta ja sit toiset päikkärit ja illalla puuroa. Ja tietysti lisäksi maidot päälle ja sitten vähitellen lisättiin toinen lämmin ateria. Esikoinen oli aika huono maidon juoja, korviketta meni noin 3-6dl päivässä. Meilläkin tuo painon nousu tyssäs tuossa 8kk korvilla, sen takia ravattiin painokontrolleissa, vaikka minun mielestä poika oli ihan normaali ja söi hyvin, poika vaan liikkui niin paljon että kulutti kaiken mitä söi. Vuoden iässä esikoinen painoi himpun verran alle 9kg. Mutta toivottavasti teillä alkaa kitinät helpottaa ja tytsy syömään kunnolla :)

Mekin käytiin poikien kanssa aamupäivällä kaupungilla, eipäs törmätty nessun kanssa. Etsin kangasta, josta oisin ommellut verhot meidän makuuhuoneeseen, mutta en löytänyt sopivaa.
Esikoiselle laitettiin eilen illalla uusi sänky ja hyvin siinä nukkui yönsä eikä edes tipahtanut lattialle. Päikkäreille meno olikin toinen juttu, poitsu tajuskin että jippii, täältähän voi lähteä vaikka lattialle lukemaan kirjoja :LOL:

 
nessulle tsemppiä huutoöihin :hug: Ehkä jos valmistaudut henkisesti pahimpaan niin saatatkin päästä vähemmällä mitä odotat - onks tää jotenkin savolainen näkökanta tai jotain... Pessimisti ei pety, niinhän ne sanoo :D

outikolle paranemista!

Pitää vielä laittaa linkki Ainon möyryämistyylistä. Tommosta se nyt siis tekee paaaaaljon, jopa unissaankin. Ekavauvakerhossa maanantaina mentiin lattiallakin tolla tyylillä reilu puol metriä, sängyllä on mennyt melkein metrin jo aiemmin. Että kiirus on neidillä juu... Monesti toinenkin polvi on ilmassa mut en vaan ehi kameran kans ottaan kuvaa oikein siitä "ääriasennosta".

Ja vielä 4kk-potretti
 
Nessulle tsempit tuleviin öihin.

Me käytiin tänään 4kk neuvolassa ja uudet mitat oli 7320g ja 64,5cm, ihan turhaan siis pelkäsin et joudutaan kiinteet alottaan. Rota rokotteen toista osaa ei saatu kun sitä rotarixia ei ole koko kaupungissa, eikä ilmeisesti oikein koko maassa, saa nähdä tuleeko sitä ennen kun neiti on sen 24vko vanha. Sitä ei vissiin valmisteta enään kun se rokote mikä tulee rokotusohjelmaan on eri merkkistä ja ne ei ollu lääketehtaalla tajunnu et näitä puoliväli vauvoja joilta toinen osa puuttuu niin on viel melkos paljon :kieh: Hitto mä kyllä perin sen 60? jostain jos ei sitä puolikasta saada....

Mut me päästiin sinne vauvauintiin, päästäänpähän ainakin nyt sunnuntaina sinne kun ei sitä rotaa laitettu :whistle:
 
Loorus: Teidän typykän tyyli näyte ryömimisestä näyttää kovin tutulta. Meillä tämä pienempi poika tekee samalla tavalla, eli naama on maassa ja jaloillaan nostaa itseään ylös ja samalla työntää itseään eteenpäin. Ainolla peppu taitaa nousta vähän korkeammalle mitä meidän pikku herralla. Mutta poitsu tekee sitä vain alasti tai pelkällä vaipalla ollessaan. Näytti viime kerralla "ryömimistään" myös neuvolan tädille ja hoitajaa kovin huvitti tuo hauska tyyli. Tässä odotellaan milloin poika hoksaa tehdä samoin vaatteet päällä :)

Mandor: Hyvinhän se teidänkin neitokainen on kasvanut :)
 
Kutsut ovat 8.10. klo 15.00. Vaatteiden esittely alkaa tuolloin kolmelta. Mun puolesta voitte tulla puol kolmelta tai kahdelta jo paikan päälle. Juodaan siinä vaikka kahvit ensin. Ja Halinalle saa kupposensa sit kun ehtii tulla. :) Kaikki halukkaat ovat tervetulleita! Laitan sit lähempänä yv:nä osoitetta.
 
Loorus: teijän Ainon tyyli näyttää aivan samalle kuin meijän Ainon :D

Meillä tosin tällä hetkellä keskitytään kierimiseen ja lentoon lähtöön :LOL: Mahallaan keikkuu lattialla raajat ilmassa.

Että kävi eilen taas mies vaihteeks hermoon. Kun eilen piti aloittaa aerobic illalla ja miestä ei näy, ei kuulu kotiin sali-reissultaan |O :kieh: Sai kyllä kuulla kunniansa. Kovasti pyyteli anteeksi, ei kulemma muistanut. Mutta silti, raivostutti.

Mä pakkailin tavaroitani kasaan, vähän vaikee saada tavaroita yhteen kassiin mahtumaan :whistle:
 
meidän tyttö oppi toissapäivänä kävelemään!!! samana iltana ku oli se tapaaminen, josta iso kiitos laralle! kivaa oli!
Ilona vaan ykskaks nousi keskellä lattiaa seisomaan( jota se ei myöskään ole ennen tehnyt) ja lähti kävelemään. oli sit niin innoissaan kävelemisestä, ettei meinannu mennä nukkumaan ollenkaan. nyt jo vähän rauhoittunu tuo kävely into ja välillä jopa konttaakin taas.

mandy: meille käy tuo päivä ja aika ihan hyvin, joten nähdään silloin!

me lähdetään huomenna joensuussa käymään, pitkästä aikaa. pääsee taas sukuloimaan ihan urakalla. sen jälkeen onkin sitten mukava palata kotiin :LOL:
 
Tää kävi vielä ennen lähtöönsä verkkopankissa ja eksyin ihan huomaamatta tänne...

Ankeli: voi ei, saa nähä pysynkö mä sitten ollenkaan perässä :LOL: Mutta missäs se siellä koululla on se aerobic? Tai sit jos ens viikolla mennään yhtä matkaa, kun mä tiiän just ja just sen koulun ? :whistle: Niin ja onnittelut neidin kävelyn oppimisesta!

 
nepsunen on palannut takaisin,terveisiä savon mualta =)

ankeli,tsemppiä kävelijän kanssa..on ehkä koko perhe onnesta soikeana :)

kukkaiskeiju,miten kipeenä on suu ollut leikkauksen jälkeen? mitäs siellä gynellä sanoivat,saitko lääkkeitä tms..?

me voitas varmaan kans tulla katsomaan lasten vaatteita sillon 8.10..
 
Huomenna kaverin häät, jossa häärään kaaso nro 2:na :) Hip hei, aamulla kampaajalle!
Pitää vielä siistiä kynnet joten pikainen oma napa vaan... Lekuri ei sitten poistanutkaan sitä hammasta, sano että oli niin vähän näkyvissä että saa se kirurgi poistaa sen samalla kun poistaa nuo kaks alaviisaudenhammasta....eli kolme hammasta kerralla!!! Iiks... Mutta nyt ei siis sitten suuhun satu. Ja gynellä... No se sitten sattukin. Sanoivat että siihen oli kasvanut granulosa kudosta, eli sitä mikä kasvaa normaalisti haavan pohjasta ja kuroo haavan kiinni, niin alko kasvaa niinkun ulospäin sieltä haavasta...jesh... Mutta paikallispuudutuksessa leikkasivat sen lärpäkkeen irti ja nyt on sitten taas yks tikki tuolla alapäässä. Eihän sillä enää tarvi ketään hurmata, mutta kiva silti että on inhimillisen oloinen (näköinen) :D Mutta eipä mitään, palaan taas kun häistä toivun :LOL:
 


Ankeli: voi ei, saa nähä pysynkö mä sitten ollenkaan perässä :LOL: Mutta missäs se siellä koululla on se aerobic? Tai sit jos ens viikolla mennään yhtä matkaa, kun mä tiiän just ja just sen koulun ? :whistle: Niin ja onnittelut neidin kävelyn oppimisesta!

joo menään vaan yhtämatkaa sit keskiviikkona sinne aerobiciin. mulle tuli tossa yks päivä joku viesti jossa luki et se tunti on siirtyny jonnekkin muuhun saliin, joten en tiedä minäkään mistä ovesta sinne pitää mennä. mut eiköhän se löydy.. :D jos mä laitan yv:nä mun puhelin numeron nii vodaan sopia tarkemmin missä ja millon nähdään. mä kun olen täällä joensuussa, enkä pääse koneelle kovin usein..

Ilonan kävely harjoitukset jatkuu ja vauhti vaan kovenee! :LOL: välillä jo pelottaa ku se lähtee viipotamaan jonnekkin alamäkeen eikä ite meinaa pysyä perässä..
 

Yhteistyössä