Jyvässeudun äidit vol. 2

kukkaiskeiju Hyvin on teidän tyttö kasvanut :) Meillä epäiltiin pojalla lonkkaluksaatiota, kun toinen lonkka napsui.. tosin jo heti synnärillä. Käytiin sitten röntgenissä ja kaikki olikin ok. Toivottavasti teilläkin. Ne tutkimukset teki ainakin mulle pahaa, kun kävi sääliksi pientä, kun jalkoja naksuteltiin :(

Niin ja minä oon vähän ajatellu, että osallistuttais rokotetutkimukseen :)

Mandy81 Mä varmaankin tulen yksin, jos kutsut alkaakin vasta klo 17. Mies pääsee töistä klo 16 joten se voi olla pojan kanssa. Tosin mullakin vähän toi kyytiongelma, kun ei ole autoa. Mutta kulkeehan bussit toki.

Äsken soitti pappi, tulee meille ens viikolla juttelemaan ristiäisistä. Pitää varmaan koittaa siivota ennen sitä, kun täällä ihan kauhee sotku :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Olikos porukassa innokkaita kestovaippailijoita? Mua aihe hieman kiinnostais ja tutkailin tuossa vähän all-in-one-vaippoja. Mitä suosittelette? Onko joku merkki erityisen hyvä?
Noi aio-vaipat kuivuu melko hitaasti. Nuo taskuvaipat on ainakin mun mielestä melkein yhtä helppoja, täyttee´t vaan sisään ja menoks. Noista taskuista suosittelisin Mumgeniuksen 3.0, ne on yhdenkoon vaipoija eli menee koko vaippaiän. Niissä on sisäpinnan kankaana polyestermokkaa niin niistä lähtee kakkakin irti helpommin kuin fleecestä. Jos taas sit niitä aio-vaippoja haluat niin mun mielestä ehdottomasti parhaita on made by riinan vuotosuojalliset aiot, nämä siis kuivuvatkin nopeesti.

 
Mandy81: Mulle käy myös hyvin jos vaatekutsut alkaa vasta kello 17. Mies jää esikoisen kanssa kotia, eli otan pienemmän miehen mukaan, kun hänen eväät kulkee vielä minun mukana, eli kun täysimetyksellä mennään. Tuttipulloa ei olla kokeiltu vieläkään, en usko että suostuis edes siitä juomaan maitoa kun tutin syöntikin on niin vaikeaa, pikkuinen saa siitä vain raivarit. Monta kertaa päivässä yritän tarjota tuttia, mutta omat peukalot on vaan sata kertaa paremmat. Muutoman kerran olen saanut pojan nukahtamaan vaunuihin ja kaukaloon kun olen tutin antanut.

Mies on ollut iltavuorossa koko viikon ja minä poikien kanssa kaksistaan illat, ihmeen nopeesti tää viikko vaan on mennyt. On tässä ollut muutenkin hulinaa. Meidän piti lähteä tänään hakemaan uutta autoa Hämeenlinnasta, mutta jäin kuitenkin poikien kanssa kotiin, kun en raaskinut heitä herättää aamu kuudelta. Mies kävi sitten yksin auton vaihdossa ja menikin sitten suoraan autolla töihin. Ja meillä jääkaapissa pilkottaa vain valo, ois pitäny prismaan päästä, mut kaipa se pitää käydä muksujen kanssa kävellen tuossa lähikaupassa kunhan heräävät päikkäreiltä.
Meillä ois viikonloppuna kavereiden häät Itä-Suomessa, sinne lähdetään lauantai aamuna ja ollaan siellä hotellissa yötä. Kivaa päästä vähän juhlimaan =)
 
mandy81,minäkin siis pääsen yksin jos kutsut alkaa 17 :)

kestovaippailusta innostuneet:kannattaa ainakin kokeilla :) itsellä ei ole kuivausrumpua,joten meilläkin käytettään taskuvaippoja ja harsoja.o-i-v:t kun kuivuu aikas hitaanlaisesti.iguleet on huippuja,kuori vaan päälle ni hyvä tulee..kestovaippakaupassa osaavat kertoa ja neuvoa hyvin,ja rehellisiä mielipiteitä olen heiltä saanut jos olen jotain kysynyt.

jalat ja vatsalihakset muusina eilisestä jumpasta,mutta kyllä siitä hyvä olo tulee kuhan saa lähdettyä.huomenna lenkkeilen,jos pystyn...
 
tämä äiti myös jumissa eilisillan jumpan jälkeen. Että sitä onkin huonossa kunnossa nuo lihakset :ashamed:

Lähdettiin VAIN katsomaan lastentarvikkeeseen turvaistuimia, lähinnä malleja ja hintoja, mikä menis meijän autoon. Noh, ostettiin sitte saman tien, aateltiin että eikö tuo ole jo ihan sama, missä istuu :D Sitä paitsi saa Ainolle heti tuon uuden istuimen käyttöön, kun kaukalossa ei meinaa enää viihtyä pitkillä matkoilla.
 
Halinalle Treffaaminen olis kyllä tosi kiva juttu...on vain niin hankalaa kun mekin ulos mennään niin se tulee ihan pienellä varotuksella. Pikkuisella ei vielä varsinaista rytmiä päivällä ole ja yleensä ulos päästään siinä 14-15. :/
Toinen juttu sitten tää koneelle tulo...nytki alkaa jo heti kuulua yninää. =)

Tännekkin hehkutan että mulla meni eilen kihlasormus sormeen! Mies kosas 18.4 ja siitä asti oottanu että sormeeni saisin tungettua sen vaan on niin turvonnut ollut ettei toivoakaan.

Kestovaippailua määki aatellu kokeilla kunhan ehtisi vähän perehtyä. Ne ä-pakkauksen vaipat ehti jäädä pieneks ennen kun ehdin edes kokeilla...
ei kyl nyt kuuluu vaativaa huutoa joten mentävä. Mieski meni Jypin peliä kattoo. Nooh, saa huomen illalla antaa mulle vapaa-aikaa että ehdin vaik läskejäni heilutella :whistle:
 
Meillä on kestoiltu vaihtelevasti alusta asti, nyt on taas uusi aktiivisemman kestoilun kausi päällä ja uusia vaippoja hankinnassa kun ekat jää pieneks. On muuten näin pitkään menny mainiosti äp:n Imse Vimset... Nyt pääsin hankkimaan ihanilla kuoseilla olevia taskuja ja pari aio-vaippaa, ostan käytettynä tai tsi-meininkejä kun ei kuitenkaan ihan niin kauheen reippaita kestoilijoita olla. Mulla on myös hervoton kasa Ruskovillan harsoja tuolla, aika isoja ja minusta jotenkin karkeita laittaa suoraan sisävaipaksi. No, juuri keksin että koska joihinkin taskuihin ei tahdo olla käypiä imuja niin minäpä vähän silputan osaa niistä harsoista et saan niistä taittoimuja taskuihin. Ne on siis nyt niin isoja et vaikka kuinka taittelet niin joko ne tursuu yli tai sit tulee niin muhkurainen ja iso paketti ettei sellasta voi kellekään pukee päälle. Yöllä on kertis, ja siihen tulee aamulla se päivän ainoa kakkakin, erityisesti tää pissavaippakestoilu tuntuu aika vaivattomalta touhulta.

Tänään näköjään päivän epistolan aiheena vaipat :D Ei kai täs sit muuta...
 
mekin ollaan kotiuduttu joensuun reissulta. hienosti Ilona jakso koko reissun kylätellä ja ihmetellä sukulaisia ja kavereita. eikä vierastanu ku aina vähän aluks, mut sit tottu ja oli niin kaveria kaikkien kanssa. :LOL:

meille käy kans ne me&i kutsut sillon 17 aikaan. en tiedä vielä tulenko yksin vai Ilonan kanssa, ku se riippuu ihan onko miehellä töitä vai ei. tiedän sit lähempänä..

kestovaippailusta: me ollaan kestovaippailtu ihan pienestä asti ja yhtään vaippaa en ole ostanu kaupasta tai muualta valmiina. kaikki olen ommellu itse, koska pääsee TODELLA paljon halvemmalla. kävin raskaana ollessani sellasessa kestovaippa ompelu iltamassa jossa neuvottiin miten ommellaan taskuvaippoja ja siitä innostuneena aloin tekemään niitä sitten kotona. ajan myötä olen himan parannellut mallia ja seuraavaks aion "yrittää" kestohousuvaippojen tekoa. saa nähdä mitä tulee.. :) ainut ongelma on ollu se, kun mitkään imut ei tunnu riittävän. sais vaihtaa vaippaa joka pissan jälkeen ja monesti samalla vaatteetkin ku pissa tulee läpi. ilona juo niin paljon et se tietenki pissaaki paljon. oon yrittäny eri materiaaleja ja lisänny paksuutta, mut aina se vaan tulee läpi. jos on vinkkejä tosi hyvästä imu materiaalista nii kertokaa ihmeessä.

kaikille uusille tulokkaille munkin puolesta tervetuloa!
:hug:

täällä tällä hetkellä väsy parku meneillään eikä mikään käy ja kaikki suututtaa.. :LOL:
 
lara79
Kuopion reissu sitten takana ja oli kyllä taas aika tuskainen reissu! Kumpikaan tytö ei oikein viihdy noilla pidemmillä automatkoilla joten huutoa riitti takapenkillä melkein puolet matkoista. Vauveli etenkin inhoaa istua pidempiä aikoja tuossa istuimessa. Pakko oli pysähdellä ja yrittää tyynnytellä mut huuto alko yleensä heti kun laitettiin takasin istuimeen. Esikoinen ei nukkunut päiväunia edes autossa vaikka joskus se on kyllä auttanut. Vierailtiin aika monessa paikassa ja vauveli kyllä huomasi et nyt ei olla tutuissa ympyröissä ja pysytteli kanssa hereillä melkein koko päivän (tosi lyhyitä torkkuja otti). viimesessä kyläpaikassa sitten olikin jo niin väsynyt että huuti melkein koko vierailun ja esikko taas väsymyksestä ihan vilillä päällä... siinä varmaan pariskunta, jolla ei ole lapsia, ajatteli et lapsia ei kyllä hankitakkaan... Vierailulta päästyä vauveli onneksi vihdoin rauhoittui ja nukahti ja nukkuikin aamuyölle asti ihan rauhassa. Esikko puolestaan kävi nukkumaan joskus klo 22 ja heräs juuri kun itse olimme pääsemässä uneen (klo 00) ja olikin sitten sitkeesti hereillä puoli viiteen :headwall: Välillä huusi ja itki, välillä tahto maitoa, välillä viereen nukkumaan (otimmekin mut ei siitäkään apua ollut), välillä vaan höpetteli muuten vaan pitäen meidätkin hereillä... no onneksi sentään ysiin asti saatiin nukkua aamulla. Kotimatka oli tulomatkaa kauheampi, huutoa taas takapenkillä... olipa ihana päästä kotiin! Ei kyllä ihan lähiaikoina lähdetä minnekkään pidemmälle

Muuten on kyllä menny ihan hyvin tyttöjen kanssa, varsinkin vauvelin. Nykyään syö vain kerran yössä joten ihan unelma tilanne :) .

Mäkin olisin voinut tulla Mandyn kutsuille mut taitaa olla jo tupa täynnä joten jättänen väliin.
 
Nessu, minkä istuimen ostitte? Meillä kans uus istuin ollu nyt käytössä vajaan kuukauden, Britaxin multi-tech ja ollaan oltu älyttömän tyytyväisiä! =) Miikakin tykkää.

Laran reissu kuulosta tosiaan aika hankalalta.. :hug: Itsekin lähdetään tänään Pieksämäelle..ja kuiskaan nyt ihan hiljaa: mennään huomenna katsoo yhtä rivitaloa :) mutta en usko että siitä mitään tulee...
 
Lara79: Harmi kuulla että teidän reissailut ei mennyt ihan putkeen, ihme ettei pikkuinenkaan viihdy autossa. Meillä taas vauva nukkuu oikeestaan koko matkan kun mennään mummolaan eli noin 230km ja yleensä ajetaan sillä tavoin että esikoinenkin nukkuu autossa päikkärit. Joskus pysähdytään matkalla, mutta jos tenavat nukkuu ja on muutenkin kaikki ok, niin ajetaan koko matka ilman taukoja. Nyt tietysti kun tässä kirjoitin että pikkuinen nukkuu yleensä automatkat, niin huomenna aamulla olisi lähtö kohti Itä-Suomea niin vauva tietysti päättää valvoa ja kitistä koko matkan, noh toivotaan parasta.

Plaah, täällä pitäis pakkailla kamoja huomista lähtöä varten, pitäis muistaa ottaa kaikki tarvittavat tavarat mukaan, noh häälahja ja juhlavaatteet ne on vissiin tärkeimmät :)
Esikoisellekkin pitäis pakata omat tavarat reppuun kun jää kummilleen hoitoon.

Milja-85: Toivottavasti asunto miellyttää teitä, me käytiin tänään katsomassa uutta asuntoa, mutta ei oikein iskenyt meikäläiseen :/

Mutta jospa tässä jatkais hommia, hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Meillä kans nessu tuo samanen istuin. Yks reissu vasta sillä ajettu kun oltiin lapissa kavereitten autolla. Hyvin viihty poika siinä vaikka matka kesti yli 8 tuntia. Omaan autoon ei olla vielä asennettu. Mut hyvältä vaikuttaa =)

Milja: Ai nyt on muuttoasia edenny jo noin pitkälle! No, toivottavasti asunto miellyttää ja muutenkin hommat menee putkeen..Kun oot kerran sinne kotiseuduille kaivannu =)

Meillä alkaa poitsu pikkuhiljaa parantua, jaksaa jo touhutakin! Pari yötäkin on jo nukkunu suht hyvin.

Halinallelle kivoja juhlia!

Ja Topille isot onnittelut 1 veen johdosta =) :flower:

Kivat viikonloput kaikille! =)
 
No niin, täällä koko sakki kipeenä. Minä ja mies räkätaudissa, Aino tuntuu yskivän ja vähän lämpöö nostaa. Jospa menis ohi, ennen kuin edes kovbasti tulis päälle. Toivottavasti Aino ei kovasti kipeäksi tulisi, mä muuten hermoilen, kun keväällä oli sen verta kipeä, että sairaalareissu tuli :ashamed: Ei pidä vielä maalailla piruja seinille.

Mutta on se niin väärin, kun itselläkin on veto ihan poissa ja kipeä olo, niin mun pitää silti kotihommat tehä ruuanlaitosta lähtien ja mies SAA sairastaa, eli makoilla sängyssä :kieh: |O Ei tuota ukkoo saa tuolta mihinkään.. Tylsää.

Nyt huilimaan.
 
Pika pikaa... Eli ne Me&I-kutsut on 8.10. klo 17.00! Mieluusti otan suurimman osan vastaan ilman lapsia. Jos jotkut eivät pääse itsekseen tulemaan, ovat lapset myös tervetulleita. Ja lara: Etköhän säkin mahdu sekaan. Tänne vaan! :)
 
olisko ketään lenkille lähtijöitä joku päivä keltinmäki-myllyjärvi alueelta? pitäis taas saada itsensä liikkeelle ku tuntuu et aina reissun jälkeen menee useampi päivä löhnöttäessä. :ashamed:

meillä oli sit Ilonalla taas tollanen vuorokauden mittanen flunssa. oli kuumetta, nenä vuosi ja yskitti ja oksenteli aina "syömisen"(ei syönyt paria lusikallista enempää) jälkeen puolet pois. oli jo kerran aikasemminki samanlainen 24h flunssa ja sillon kerkesin käyttää jo lääkärissäkin ku oli kuumetta 38,9. nyt en heti lähteny varaamaan lääkäri aikaa ku ei ollu ihan noin paljon kuumettakaan. jostain kumman syystä se aina kestää vaan sen yhden päivän.
on vaan tosi ikävä kattoo ku toinen on ihan surkeena ja itkee pahaa oloaan. onneks Ilona nukku suurimman osan päivästä ja seuraavana aamuna oli jo ihan terve. onko muilla vastaavasta kokemusta?
sain muuten viime viikolla kuulla et pääsin sit kuitenkin keltinmäen "lattarit" ryhmään mukaan joka on tossa keltinmäen koululla. onko täältä muita siinä ryhmässä? tänään olis eka kerta ku pääsen kokeilemaan onko tanssitaito hukassa. :LOL:
no mut pitää mennä vähän siivoilemaan, et miehellä on kiva tulla siistiin kotiin illalla.. ;)
 
Meillä pukkasi minulle ja miehelle räkätaudin viikonloppuna. Aino vähän lämpöili la-iltana, mutta ei se sitten kummemmaksi mennyt. Nyt tytöllä ei mitään. Mulla alkoi tähän samaan syssyyn viisuri hankaamaan poskea viikonloppuna ja aamulla päivistykseen ja hammas veks.... :$ Puol naamaa turvoksissa ja ei sais edes tyttöä nostella, mutta mites hoidat muuten kun mies töissä ja ei mistään saa hoitoapua.... Onneks mies ei tee pitkää päivää tänään.

Ankeli; mä voisin olla huomenna tai keskiviikkona lähdössä lenkille.. Tänään saan laiskotella ihan syystä ;)

Varasin itselle aamulla perhesuunnitteluneuvolaakin ajan. Nyt lähti e-pillerit pois, mä en kestä näitä mun mielialan vaihteluita enää, päänsärkyä ja yli viikon kestäviä menkkoja... :ashamed: Kai se on joku muu ehkäsy keksittävä :whistle:
 
Heippa jälleen

Täällä ollaan tultu kotiin hääjuhlista. Oikein kivat juhlat oli ja vauvelin kanssa juhliminen onnistui vallan mainiosti, osasi käyttäytyä hyvin ilman suurempia kitinöitä. Ainut huono puoli että meikäläisellä on ollut tajuton väsymys noiden juhlien jälkeen. Lauantaina heräsin aamu kuudelta ja valvottiin juhlissa yli kahteen yöllä ja seuraavana aamuna ylös kahdeksalta! En osannut autossakaan nukkua vaikka ois väsyttänytkin. Viime yön nukuinkin kuin tukki, mutta ilmeisesti vielä on univelkaa kun pää on jotenkin ihan jumissa. Pojat on nyt päikkäreillä, ajattelin ottaa pienet tirsat tässä ennen kuin mies tulee kotia töistä, sitten on kuitenkin lähdettävä ruokakauppaan.

Meillä pienempi on ollut nuhainen eilisestä saakka. Ei tunnu lämpöä olevan, eikä muutenkaan ole kärttyinen, nenä vaan vuotaa ja suusta kuola.

Kaikille nuhanenille paranemisia!
 
Eeva83
Heippa!

Huh, olipas tänne tullut kirjoituksia reilun viikon aikana! Me oltiin viikon verran Torniossa, enkä sit siellä viittinyt jumittaa koneella, kun pitkästä aikaa nähtiin kaukana asuvia ystäviä.

Mandy81 mulle toi klo 17 sopii hyvin ja pääsen tulemaan ilman tyttöä. Kiva päästä ihastelemaan vaatteita! :)

Mä toivottelen myös paranemisia kaikille nuhaisille!

Nyt täytyy kiitää ekavauvakerhoon!

 

Yhteistyössä