Jyvässeudun äidit vol. 2

Ihan pikainen moi! Oli vaan pakko tulla kertoon kun oon niin innoissani!! Viime viikolla Niklas sano ensimmäiset (selvästi tarkoitukselliset) sanansa: kakka ja äiti! En sit tiiä yhdistikö sanat toisiinsa :LOL: Mut oli aivan mahtavaa! Ja nyt viikonloppuna mummolareissulla jätkä lähti köpöttelemään. Ihan muutamia askeleita aluks, mutta nyt treenailee alati ja koko ajan varmuus lisääntyy sekä matka pitenee :heart: Taas havahtu siihen et ei oo mulla pientä vauvaa enää!

Tapaamiseen mekin voitas tulla mikäli päädytte torstaihin. Keskiviikkona ei varmaan saada autoo..

Mut nyt taas mentävä, moro!
 
lara79
mandy 81taidan kumminkin jättää tapaamisen väliin kun mies töissä silloin ja pitäs ottaa lapset mukaan. Mutta eevan luokse voitais tulla vauvelin kanssa jos vielä sekaan mahtuu :) ja saan tätä pientä flunssaa paranneltua.

Tosiaan kiirettä riittää täälläkin, taas vähän viestejä rästissä luettavana... päivät hujahtaa hetkessä ohi.. Olen tässä innostunut käsitöistä niin siinä menee melkeinpä se loppu aika mikä lasten hoidolta jää, tosin eipä sitä kahden lapsen kanssa paljon ole. Yöt meillä onneksi menee aika hyvin, parhaimmillaan vauveli herää vain 1 kerran yössä ja esikoisenkin yöhuudot ovat loppuneet.
 
Nessu: Kiva kuulla että teilläkin yöt alkaa sujumaan hyvin :)

Onko kellään kokemusta vauvan peukalon imemisestä?
Meillä pikku mies ei ole syönyt tuttia juuri lainkaan, pikemminkin on saanut siitä vain raivarit. Eilen päätin että peukun imemiselle pitää tehdä loppu! On se vaan niin paljon helpompi vieroittaa sitten tutista kuin peukusta ja peukalon imemisestä taitaa olla enemmän haittaa hampaille. Minullehan on ollut helppoa kun ei ole tuttia tarvinnut antaa esim. keskellä yötä, mutta päätös on nyt tehty. Eilen laitoin poitsulle tumput käsiin, välillä oli ilmankin kuin pystyin vahtimaan ettei peukku vaan lipsahda suuhun. Kyllähän poitsu tumppujakin söi ja yritti peukkua löytää ja välillä meni siinä hommassa hermotkin, eli kiukkua ja itkua oli pitkin päivää, niin kuin arvasinkin. Yötä odotin kauhulla, yleensähän poika on syönyt kerran yössä ja muuten jos on herännyt niin on laittanut peukun suuhun ja jatkanut uniaan. Illalla tuuppasinkin tutin suuhun ja nukahti omaan sänkyynsä. Yöllä herralla oli siis tumput kädessä. Heräsi kahden aikaan kitisemään ja ähisemään, peukkuja kaipaili varmaan, ajattelin että on parempi tarjota heti tissiä eikä alkaa tuttia laittamaan, eipähän saa raivareita ja herätä isoveikkaa huudollaan. Poitsu nukahtikin heti kun sai tissin suuhun ja nostin takas omaan sänkyynsä. Sitten heräsikin normaaliin tapaan neljän maissa syömään ja nukkui tyytyväisenä aamu kahdeksaan, otti maitoa ja jatkoi unia yhdeksään. Tänäänkin olen pitänyt tumppuja poitsun käsissä. Sain jopa pojan päikkäreitä jatkettua kun hän heräsi peukkua etsimään ja annoin tutin, niin nukahti vielä. Jee, ehkäpä tämä onnistuu!

Miehellä on tällä viikolla iltavuoroa, joten jos joku haluaa iltalenkkiseuraa niin täällä olis!!



 
Ipulle ja Niklakselle onnittelut sanoista ja askelista =) Laitahan muuten sitä tilinumeroa..? :)

Meidän asunto on ollut myynnissä vajaan viikon ja katsojia on käynyt..toivottavasti saatais nyt myytyä niin päästäis sinne Pieksämäelle. Meillä olis jo siellä asunto, kun nyt vaan saatais äkkiä tästä tarjous. Noh..on tullut ainakin siivottua ahkeraan kun noita näyttöjä on ollu =)

joo..nyt tulikin taas lähtö..palaillaan.

me ei varmaan päästä sinne me&i-kutsuille nyt kuitenkaan :'(
 
Milja: Tsemppiä asunnon myyntiin! Meillä on ollut hakusessa isompi asunto, käytiin eilen kattomassa yhtä rivaria, joka olis aika kiva meidän perheelle. Saas nähdä jätetäänkö tarjousta vai ei...

Molemmat pojat nukkumassa ja ukko vielä töissä, nopeaan meni tämäkin ilta. Käytiin ulkoilemassa poikien kanssa, hirmuisen metakan isompi poju sai aikaan kun piti sisälle lähteä :attn: No onneksi loppu ilta ja iltapuuhat sujui sitten mallikkaasti ilman mitään kiukutteluja.

Eeva: Jokos tiedät "kahvitellaanko" keskiviikkona vai torstaina? :)

Aamulla mennään pikkuisen pojan 4kk:n lääkärineuvolaan, näinköhän vaaka näyttää jo yli 8kg :D
 
Eeva83
Heipähei!

Sorry, et musta ei oo taas kuulunu, mut mukamas on koko ajan jotain hommaa. Kahvit voisin teille keitellä torstaina ja oisko vaikka klo 10.30 ok? Emmillä on ollut tässä pientä flunssanpoikasta eilen ja tänään, mut toivon, ettei se äidy pahemmaksi. Nenä vuotaa välillä ja on hiukan tukkoinen. Ilmoittelen vielä myöhemmin, mikä on tilanne, että voitte sitten arvioida, uskallatteko tulla. Laitan tulijoille yv:llä osoitteen ja puhelinnumeron, et löydätte perille. :) Tulossa ovat mun laskujen mukaan: Mira86,ankeli, mandor, blackjoy (ehkä), Halinalle81, nepsunen, Ippu83 sekä Lara79. Jos joku on jäänyt huomaamatta, ilmoittelehan.

Meillä olis Emmin kanssa huomenna neuvola, käydään kontrolloimassa pituutta... Toivottavasti neiti on nyt kasvanut "riittävästi". Viimeksi ei ollut tullut kuin sentti lisää. Vähän kyllä meinaa jännittää, vaikka eihän tossa vielä mitään jännittämistä kyllä pitäis olla. Ruokaa menee ainakin mun mielestä tosi hienosti. Eron huomasi heti, kun yösyönnit jäivät pois. Nyt menee kiinteätä ruokaa paljon enemmän ja paremmalla ruokahalulla kuin aiemmin.

Nyt täytyy kyllä itse syödä jotain, kun neiti on päikkäreillä. Palaillaan taas!



 
Ipulle ja Niklakselle onnea ekoista sanoista :flower:

Täällä päivä ollut melkoisen raskas :( Tuli se päivä eteen mitä pelkäsin, nimittäin koirasta luopuminen :'( Ikävä on nyt kova, mutta minkäs teet kun toiselle tuli vanhuus. Näin oli koiran kannalta ajatellen parasta.

Mutta sitten ihan toiseen asiaan. Meillä unikoulu todellakin parantaa öitä toisensa perään =)
 
Meilläpä käännyttiin tänään ekaa kertaa masulta selälleen, jihuu!! Ja minä en nähnyt, kyllä harmittaa! :( Isä raportoi tapahtuneesta..

Ja muuten, täällä Palokassa MLL järjestää toimintaa vähän pienemmille touhuilijoille ja odottajille vauvakahvila Peukaloisessa ja isommille lapsille perhekahvila Touhulassa jos joku haluaa tulla mukaan :)
Lisätietoja Palokan sivuilta:http://palokka.fi/?action=juttu&ID=600
 
nessulle :hug: ikävä tuo koira juttu :(

Meillä viime yö meni normaalia huonommin, johtuen tumpuista! Pikku isäntä heräili pari kertaa alkuyöstä ja kaipaili peukkujaan, tarjosin vain tuttia. Jonkin verran itki, mutta onneksi isoveikka ei siihen herännyt. Lopulta kuitenkin nukahti sikeämpään uneen ja kolmen aikaan annoin tissiä kun alkoi taas kiukustua sängyssään. Loppu yö meni suht ok ja kahdeksan aikoihin pikku mies alkoi kiekumaan ja kiljumaan :LOL: Nykyään tuo kiljuminen on hauskaa meidän herran mielestä ja äidin hassuttelut ja isoveikan jutut saa poitsun nauramaan ääneen. Peili on myös kiva juttu, silloin naurattaa hurjan paljon :)

Niin, käytiin tänään 4kk:n lääkärineuvolassa, huomenna poitsu on tasan 4kk. Painoa oli tullut taas kilo lisää ja 8kiloa ylitettiin niin kuin arvelinkin, eli tarkka paino oli 8165g. Pituutta oli tullut lisää 3cm, eli nyt oli tasan 65cm. Aurinkoinen poika ja kasvaa hyvin rintamaidolla! Kaikki oli ok. Meidän esikoinen painoi 8kk ikäisenä tuon 8kg ja vielä 1-vuotiaanakin painoi alle 9kg, joten tässä jännityksellä odottelen mitä tämä herra mahtaa painaa 1-vuotiaana :D
 
Eeva83
Hei!
Nessu: Voimia teille! :hug:
Halinalle:Hienosti tuo teidän pikkumies kyllä kasvaa. Me mennään tänään Emmin kans neuvolaan ja vähän jännittää meidän neidin kasvu. Painoa oli viimeks himpan päälle seittemän kiloa, joten teidän mies on mennyt siinä jo hienosti ohi.

Haluaisiko joku lähteä pörräämään kaupungille tänään päivällä? Mä ajattelin Emmin kans mennä ihan muuten vaan kuluttamaan aikaa ihmisten ilmoille... Vois käydä vaikka kahvilla tai jotain. :)

Tytön flunssa alkaa jo helpottaa, vähän nenä vielä vuotaa, mutta ei juurikaan mitään muuta enää. Viime yökin meni oikein hienosti, joten eiköhän tämä tästä! :)
 
Halinalle ja Eeva kiitokset tsempeistä!

Halinallen poika on kasvanut kyllä hienosti =) Ja varmaan tuo painonnousu tasoittuu, kun alkaa venymään pituutta. Veljentyttö myös kasvatti ensin elopainoaan ja nyt alkaa enempi venymään pituutta, ikää hänellä nyt 7 kk.

Ja kiva että Eevan tytölläkin alkaa flunssa helpottaa =) Nuo pikkuisten sairastelut ei ole kivoja.

Saa nähdä miten meijän kirppu on painoaan kerännyt lisää. Ensi viikolla neuvola, sitten nähdään. Joka alkaisi olla lähellä 7 kiloa :D Tällä hetkellä ei puurot ja lihasoseet tee yhtään kauppaansa, peruna-porkkanalla ja peruna-kukkakaalilla tuo tyttö eläisi vain :D Ja huomenna tuo kirppu tulee jo 7 kk :heart:
 
Mandy81 Millä bussilla pääsee teidän lähelle? Ajattelin jo sitä ens viikkoa varten kysyä.
Ellei sitten oo ketään menossa omalla autolla tästä meidän ( Holsti/Lohikoski) ohi? Kyyti kelpaisi paremmin kun hyvin.
Alan pikkuhiljaa tuskastua tähän kun ei oo autoa. Rajottaa jonkun verran, mutta ei varmaankaan ainakaan ihan pian olla hankkimassa. Kun periaatteessa ei sitä niin kauheesti tarvita, mutta helpottashan se ainakin joissain tilanteissa.

Meillä huomenna poika 2kk ja myös neuvola/ lääkäri. Saa nähdä miten on poika kasvanut.
Niin ja tulevana lauantaina on ristiäisetkin..saa poika vihdoinkin nimen =)

-outiko&poju 2kk-
 
outiko: Minä oon menossa autolla mandyn vaatekutsuille, joten voisin nappasta sut matkalla kyytiin. Mietin vain että lähdetkö yksin vai otatko pikkuisen mukaan? Meillä on takapenkillä 2 turvaistuinta ja kolmatta ei sinne mahdu. Mulla lähtee tuo pienempi herra mukaan kutsuille. Eli jos lähdet yksin niin sitten ois etupenkki vapaana :)


Mulla jäi viime yönä unet vähiin, pikkuinen kiukutteli peukaloiden perään ja isompi itki kahdesti (normaalisti nukkuu heräämättä koko yön).

Me käytiin aamupäivästä kaupungilla, empäs eevan kanssa törmäillyt. Isäntä oli meillä mukana shoppailemassa ja lähti sitten iltavuoroon töihin. Isommalle katseltiin toppahaalareita ja pikkumiehelle ostin bodyn. Joten eipä paljoa rahaa kulunut.
 
Hei! Jeeralla on huomenna eka hammaslääkäri (tai hoitaja tai mikä se nyt onkaan...) just tuollon 10.30.. Ei kai siellä kauaa mene,mutta jos kävellen ollaan liikenteessä niin sit kyl oman aikansa ottais enneku paikalle keritään... Että.. Taitaa taas jäädä meiltä väliin kahvittelut. Harmi,olis ollut niin kiva nähdä pitkästä aikaa muita äitejä ja tyttökin olis varmasti tykännyt saada vähän vaihtelua kotona möllötykseen....
 
me ei nyt taideta päästä eevan luo kahvittelemaan, kun mä oo kipee... ei nyt vielä ainakaan oo yltynyt tämä tauti tukkoisuutta ja pientä yskää pidemmällä, mutta ehkä se on paras kuitenkin jättää väliin, etten tartuta ketään... :(

Harmi, kun olisin niiiiiin kaivannut seuraa, kun en vaunulenkeillekkään oo pitkiin aikoihin päässyt....
 
halinallen poitsu hurjasti kasvanut! Hienoa vaan :D

meillä neiti meni niin hienoasti tänään nukkumaan, että me päästiin miehen kanssa saunaan ihan rauhassa!!! =) Tuli kyllä niin tarpeeseen, ei sillä että nyt olis ollut jotenkin rankkaa, mutta en vaan oo ehtiny pitkään aikaan käydä rauhassa saunassa. Ja hyvällä mielellä maltoin olla kun itkuhälytin näky siihen saunalle kuitenkin. Meillä on Neiti alkanut jutella kovasti, selittää niinkun äitinsä jatkuvasti :D Ihanaa kuunneltavaa kun oikein keskittynyt ilme naamalla ja sitten : uuuuuuuu, eeeeeiiäääää. :heart:
 
Eeva83
Hip hei!

Näyttääpäs tuolla ulkona kylmältä, kun maakin on ihan kuurassa. Ihanaa, kun on syksy! Mä niin rakastan yli kaiken hämäriä iltoja ja kynttilöiden polttamista! Nyt vaan toi kynttilöiden polttelu on ollut aika vähäistä, kun ite oon aikaisin illalla jo ihan sippi ja oonkin mennyt melko aikaisin nukkumaan. Tyttö nukahtaa illalla 20-20.45 ja herää aamulla viiden pintaan. Sit täytyykin keitellä jo aamupuuro ja ensimmäiset päikkärit neiti nukkuu jo klo 7. Hmm... ei olis pari vuotta sitten uskonu, millanen aamuvirkku mustakin tulee! ;)
Meillä oli eilen se ylimääräinen neuvolakäynti ton pituuskasvun tarkkailun vuoksi. Uudet mitat on nyt 69cm ja 7170g. Pituutta oli tullut kuukaudessa 1,5cm ja terkkari oli tyytyväinen, ei siis syytä huoleen. :)

Tytön nenä on vielä hieman tukkoinen, mutta ei kuitenkaan vuoda samalla tavalla kuin aiemmin. MiraParanemisia sinne! Toivottavasti ei tule kunnon tautia.

Nähdään kohta!
 
Huomenta!

Ei mekään nyt sit päästäkään Eevalle kun ei osunu nuo aikataulut auton käytön kanssa yksiin miehen kanssa..Ja täältä korvesta kun ei muuten pääse :D Harmi, mäkin oisin kovasti halunnu nähä teitä pitkästä aikaa. NO, seuraavalla kerralla toivottavasti jo päästään.

Nyt aamupuuron syöttöön kun riippuu yks kirkuva mies jalassa kiinni! :wave:
 
lara79
sori Eeva kun ei päästy tulemaan eikä ilmoteltu mitään mutta meillä netti poikki toista päivää... just saatiin yhteys takaisin. En ehkä olisi muutenkaan lähtenyt kun flunssa tuntunut vain pahenevan, en halua ola tartuttamassa muita. Kohta viikon nollu pientä flunssaa ja tuntuu vaan et huonommaksi olo menee eikä paremmaksi :( sitkeitä tauteja. Onneksi ei ainakaan vielä ole muut kipeeksi tullu...
 
Halinalle81 Hieno juttu! Ja ihan yksin olen tulossa, mies jää pojan kaa kotiin.
Mä voin tulla johonkin mistä sun on sit helppo napata mut kyytiin. Mutta ompa hienoa ettei tarvi bussilla mennä :)
Vois vaikka yksärillä vaihtaa puh. numerot?

Meillä oli eilen 2kk neuvola/lääkäri. Painoa oli 5680g ja pituutta 60cm :) Poika sai myös sen ekan Rota-virus rokotteen =)

kukkaiskeiju Tuuhan sit kertomaan mitä ne siellä lääkärissä sanoi pojan lonkista...siis jos saatte samantien tietää. Meillä meni sillon muutama päivä ennenkun tuli tieto..

Huomenna on ristiäiset, onneks mun ei tarvi ite leipoa mitään, kun mummot hoitaa sen puolen. Näyttää vaan vähän siltä että mein poitsulla on silmätulehdus tms. toisessa silmässä, kun punottaa, vuotaa ja rähmii kovasti :(

outiko&poika 2kk
 
moikka kaikille =)

toisten kanssa ollaankin tällä viikolla treffattu usemminkin,toisia olis mukava nähdä,joten juonimme näin:
olisko innostusta lähteä ensiviikon perjantai9.10 tai lauantai10.10 iltana kaupunkiin?lauantai sai ainakin osalta kannatusta.mentäisiin vaik klo.21 syömään amarilloon/memphisiin/foodiin ja siitä sit sais lähteä kootiin jos ei iltaelämän katselu suuremmin kiinnosta tai voi lähteä eteenpäinkin =) mandor,nessu86,ankeli ja eeva83 olis ainakin menossa mukana..

nyt tytölle ruokaa,aamu ollaan oltu menossa ja huonolla syönnillä kun virikkeiden aikaan ei tietenkään voi keskittyä...

aurinkoa päiviinne =)
 
outiko: Laitan sulle yksäriä :)

nepsunen: Niin tuosta illanvietosta oli eilen puhetta, olisin mielelläni tulossa mukaan, mutta voi olla että just ensi viikonlopuksi lähdetään mummolaan, voi kökkö! :/
Jos nyt jostain syystä emme kuitenkaan lähde reissuun niin sitten olen ehdottomasti paikalla :D Ainut vaan että en varmaan ehdi ihan kello 21 paikan päälle, imetän siinä 21.30 aikoihin ja samalla poitsu nukahtaa yöunilleen, eli sen jälkeen vasta pääsisin. Mutta onneksi tästä on niin lyhyt matka kaupunkiin.

Jee, meidän herra on syönyt tänään tuttia ihan kunnolla, varmaan enemmän mitä koko tän neljän kuukauden aikana yhteensä! Jospa tuo tumppujen käyttö on vihdoinkin tuottanut tulosta :)
 

Yhteistyössä