Jyvässeudun äidit vol. 2

mandy: mä joudun ottamaan Ilonan mukaan ku mies lähtee työmatkalle kuopioon, mut jos ei hirveesti muita lapsia oo tulossa niin eiköhän yks pikkutyttö sekaan sovi. =)
pitääpä ruveta vaihtamaan vaatteita lenkkiä varten. jos vaikka tänään Ilonakin jaksais istuu rattaissa eikä huutais koko matkaa niinku eilen.. :D
 
Lauantaista: olen tulossa jos ei tule mitään ihmeempää. Kiva nähdä teitä! Oliko muuten ajasta puhetta vai enkö vaan huomannut?

Lara, me ollaan oltu siinä MLL:n odottajien ja vauvojen kahvilassa Peukaloisessa, kerran kävin siellä Touhulan puolella ja totesin, että meille oli siellä vähän liikaa menoa ja meininkiä:) Mutta teidän vamnhemmalle tytölle siellä olisi ainakin hyvin seuraa :D
 
Eeva83
Heip!

Huh, oottepas ollu taas ahkeria... mä en oo käyny koneella neljään päivään ja uusia juttuja oli jo vaikka kuinka paljon. Me ollaan edelleenkin täällä mummolassa, mutta huomenna palataan taas takas kotiin. Oon lähdössä lauantaina tuulettumaan ja Amarillo kuulostaa oikein hyvältä. Ihanaa päästä vapaalle pitkästä aikaa! :)
 
Moi,
Oon tulossa lauantaina illanviettoon ja se amarillo sopii hyvin :) Oliko se lauriina vai kuka huuteli että vois päästä kyydissä myllyjärven suunnalta...? mulle vois kyyti kelvata jos vielä mahtuu...

No...taas joku yllättävä muistikatkos ja unohdin että mitäs mun pitikään kertoa...höh...
 
Mira: Juu, nepsunen ja mandor ovat varanneet autokyydin, joten yhdelle on vielä tilaa:) Missä päin asut? Mistä ottaisin kyytiin? Vaihdetaanko vaikka yv:nä puh. numeroita, niin voidaan olla vielä yhteyksissä lauantaina. Meijän on tarkotus lähteä liikkeelle vasta kun lapsien iltapuuhat on hoidettu eli n.klo 21. Taksinpäinkin pääsee kyydissä, mikäli on valmis lähtemään ruokailun jälkeen.
 
En pääse lauantaina.. :( Meillä on sunnuntaina työpaikan palaveri/ virkkari-ilta. En sit viiti kahtena iltana peräkkäin olla menossa... Ja noi M&I kutsut ,ilmotinkin jo aiemmin että olen sillon töissä,eli sinnekään en ole tulossa.. :( :(
 
siis lauantaina mennään =)

tarkoitus on siis,että 20.30-21.30 välillä porukka valuisi amarilloon,pöytävarausta ei voinut tehdä mut nessu86 ja ankeli lupasi mennä jonottamaan pöytää jo noin.20.30..minä tulen lauraliinan kyydillä,joten en varmaan ihan 21 ole paikalla,tullaan kun ehditään ;)

harmi ettei kaikki pääse,tosiaan niitä pikkujouluja sitten....

innolla odotan jo tapaamistanne :hug:
 
Menipäs tää päivä nopsaan. Kiitoksia vielä nepsuselle ja ankelille shoppailuseurasta :wave:

Neuvolassa käytiin aamulla. 7kk mitat oli 6550g ja 69,2cm =) Painoa oli tullut parisataa grammaa lisää ja pituutta himppua vaille 2cm, nyt oli sitten terkkakin tyytyväinen. Mutta ei sieltä saa vastausta oikein mihinkään. kun kysyin että täytyiskö miettiä jotain kalkki-lisää, kun korviketta menee 3-4dl/vrk. Vastaus oli, että yritä nyt jotenkin juottaa 5dl/vrk ja kysy kuukauden päästä lääkäriltä asiaa :headwall: :LOL: jepjep..

Mä ootan lauantaita jo innolla, kiva nähdä muita ja vesi kielellä mietin amarillon ruokalistaa :p

Kai se pitäs aerobiciin tänään raahautua vaikka shoppailu vei ihan voimat kyllä :eek:
 
Okei, ei mitään Lauraliina. Ja Miljakin ilmoitti, ettei pääse.

Elikkäs huomisille kutsuille ovat tulossa: nessu86, Eeva83, mandor, Halinalle81, Ippu83, blackjoy, outiko, ankeli, nepsunen ja lara79. Sekä Halinalle ja ankeli ottavat molemmat 1 kappaletta lapsia mukaan.

Huomenna nähdään! :)
 
laitoin Lauraliina sulle yv:tä, toivottavasti tuli perille...

Miten te lauantaina lähtijät ootte ajatellu, aiotteko jatkaa iltaa vielä vai meinaatteko lähteä kotiin syönnin jälkeen?

Oli tänään tarkoitus lähteä kaupungille vähän shoppailemaan, mutta sää ei sitten oikein houkutellutkaan aamulla lähtemään kävellen kaupunkiin. Tuli kulutettua päivä soseiden tekoon. Nyt on pakkasessa tyttöselle taas hetkeksi sapuskaa :) Ehkä sitten huomenna uus yritys kaupunkiin...Harmittaa niin etten pääse sinne Mandyn vaatekutsuille, olis niin ihania vaatteita!

Päivän kohokohta: Meidän pieni oppi konttaamaan :) Ihanaa :)
 
lara79
Alkuperäinen kirjoittaja mira86:
Päivän kohokohta: Meidän pieni oppi konttaamaan :) Ihanaa :)
onnea! :)

Sitä on sitten näköjään shoppailtu kovasti lauantaita varten :)... itse en kyllä ole pahemmin vaatteita shoppailu raskaudenkaan jälkeen, vielä tässä odottelen muotojen palautumista ja elän toivossa että vanhat vaattee joskus näyttäisivät taas hyvältä päällä.... En ole kyllä yhtään ehtinyt/jaksanut jumppailla jne joten roikkomaha ja 5 ylimääräistä kiloa edelleen riesana :headwall:. Olin kylä ajatellut lähteä jumppiiin mut nyt tuntuu kyllä et eihän tässä missän välissä ehdi :( . Silloin kun mies kotona niin meillä olis kaikenlaista remontti jne fixailu hommaa kotosalla joten suurimman osan ajasta olen silloinkin vastuussa lasten hoidosta, muonituksesta, siivoilusta jne... Kohta pitäis taas palailla viimeistelemään väikkärin kirjotus ennekuin kaikki unohtuu mielestä... plaah ja puuh... tuntuu ettei omaa aikaa kyllä ole nimeksikään... noh huomenna mandyn kutsuille sentään!

jopas on kirjotus virheitä..mut ei jaksa korjata.. ymmärrätte varmaan kumminkin..
 
Mulla oo nähtävästi aamuisin muuta hommaa kuin notkua täällä, kun Aino vetelee aamu-unia...

Mandor niin mä ajattelin kysyä :) Kun ei tuolta neuvolasta saa vastausta oikeen mihkään. Käydään siellä vaan punnituksessa ja mittauksessa :whistle:

Mira voi, teijän neiti jo konttaa! Onnea =)

Ja tuosta lauantaista, kyl mä ajattelin että voisin lähtee syömisen jälkeen jonnekin, jos porukkaa vaan olis lähdössä :whistle:

Mä näin unta viime yönä, että Aino lähti ryömimään ja sitten seuraavassa hetkessä nous jo sohvapöytää vasten pystyyn :eek: :D No, ei ehkä vielä.
 
mandy81,minun pitää varmaan jättää tänään tulematta,mies on ollu lapsen likkana jo kolmena iltana tällä viikolla ja sit vielä se la-su välinen yö (ja aamu),joten en raaski taas jättää..ois kyllä mukava nähdä ja tottakai ihastella kauniita vaatteita..

Eeerika söi tänään ekan kerran 30ml korviketta pullosta, HURRAA =) ostin luonnonkumi tuttiosan,se oli mieluisampi kun se silikoninen..

minulla ainakin on tarkoitus jatkaa iltaaa,en sit tiedä täydellä mahalla ja pari drinsua päässä meneekö silmät väkisin kiinni ;)

miralle onnea konttaajasta,nyt ne yöt alkaa sit olla toiminnan täyteisiä,kun typy konttaa unissaankin..voimia :)

ja laralle jaksamista,on varmasti vaikea valita mitä sitä teksi,tai no tytöt tulee tietty ekana,mut sit niistä muista hommista.ajattele positiivisesti,parin vuoden päästä kaikki tämä on vaan kaunis muisto,sinäm olet väitelly ja tytöt on jo isoja keskenään leikkiviä kaveruksia.ja talo projektikin on varmasti edennyt jo jonkun verran :hug:

 
Mira: Viesti tuli perille, laiton vielä sullekin viestiä:) Voi, että konttaava lapsi, miten ne kasvavatkin niin nopsaa.

Meijän poika oppi vihdoin kääntymään selältä masulleen, on sitä odotettukin! Lattialla lojuva kaukosäädin oli niin mielenkiintoinen, että sitä tavotelleessaan oppi kääntymään:)

Nessu: kiva, että tyttä on kasvanut:) Oli tosiaan hyviä neuvoja sillä ravitsemus-ihmisellä, varsinkin kun meidän syömälakko jatkuu.. plaah.

Ajattelin vielä kysyä jaksaisiko joku (keltinmäki-myyllyjärvi suunnalta) lenkkeillä huomenna vaikka klo. 13? Mikäli sää sallii. Meen varmaan tänään kaymää siellä mll:n kirppiksellä keltinmäen keitaalla, kun jää ne kutsut väliin. Muistaako kukaan alkoko kirppis klo17? Mun päässä ei kyllä pysy nykyään mikään tieto... :ashamed:

Ja launataina sitten herkutellaan:)
 
me taidetaan jättää kuitenkin nuo kutsut väliin tänään ku flunssa vaan pahenee enkä viittis tartuttaa ihan kaikkia läsnäolijoita. :/ olis kyllä ollu kiva nähdä kaikkia, mut haluan parantua että pääsen mukaan lauantaina! en halua jäädä kotiin potemaan ku muut menee juhlimaan.. :) itse olen ainakin lähdössä amarillon jälkeen jatkamaan jonnekkin.

miralle hirveesti onnee konttaamisen johdosta! siitä se lähtee! kohta se jo kävelee.. :D

lenkille lähdöstä en tiedä, mut voin vaikka soitella huomenna jos olo on parantunu.
 
hei lauraliina, mikä paikka tuo on missä se kirppis tänään on?Kiinnostais kans käydä kattomassa :)

Nepsunen, meidän yöt tai ainakin alkuyö ennen kuin malttaa kunnolla nukahtaa, on jo nyt pidempään ollu melko työläitä...tyttösen on pakko tosiaan harjoitella sitä konttausta ja ties mitä asentoja vielä viime hetkillä ennen kuin malttaa nukahtaa :) välillä näyttää että se melkein pääsee jo seisomaan pinnasängyn pinnoja vasten :)

Mäkin voisin huomenna koittaa lenkille, jos sää vaan on kohtuullinen :)

Tuli tänään sitten vetäistyä yli kahen tunnin päikkärit samalla kun tyttö nukkui...nyt on vähän ihme olo :) pitää varmaan lähtee lenkille, niin pääsis jotenkin vielä tälle päivää käyntiin...
 
Mira: Se on keltinmäen asukasyhdistyksen tila, jossa on kaikenmoista toimintaa; kirppiksiä, kahvila juttuja ja mitä milloinkin. Osoite on silokkaantie 11. Mll:n kirppis siis tänään klo 17-19. Ajattelin käydä pojan kanssa kurkkaamassa, mitä siellä on tarjolla.
 

Yhteistyössä