Jyvässeudun äidit vol. 2

hyvä että pääsitte sinne vauvauintiin vielä, nessu :) Illalla kun käytiin prismassa niin vaikutti siltä että moni on varmaan aloittamassa vauvauintia: moni nimittäin osteli pikkuisia uikkareita :)

Meinaatko muuten nessu uittaa tyttöä ilman vaippaa? Itse ajattelin hankkia niitä uimavaippoja...? Vai miten sitä yleensä toimitaan, käyttääkö kukaan niitä uimavaippoja? Niin, ja onko kellään hyviä vinkkejä, miten vauvan kanssa selviää uintireissusta...minne sen saa laitettu siks aikaa että saa pestyä ja puettua ittensä ym...?

Ite en oo uskaltunut juurikaan ostella vaatteita valmiiksi tytölle, vaikka alennuksista niitä löytyis, kun en yhtää osaa arvoida minkä kokoinen tuo tytsy sitten vaikka ens keväänä on...Menis ihan turhaan ne rahat, jos ostaisin alesta keväthaalarin, ja sitten keväällä taas normi hinnalla toisen haalarin....no ehkäpä tässä kun tyttö kasvaa vielä, niin oppii vähän hahmottamaan sitä kehitys vauhtia, niin vois sitten uskaltaa ostaakin vaatetta varastoon :)
Nyt tämä talvi olis tarkoitus yrittää pärjätä äitiyspakkauksen haalareilla, pitää kattoo sitten talven mittaan, miten tuo alkaa liikkua yms. että pitääkö sille hankkia jotain enemmän kulutusta kestävää haalaria...?

kun täällä on noista turvaistuimista ollut puhetta niin kai meidänkin on sitten pakko lähtee ainakin vähän vertailemaan niitä lastentarvikkeeseen :) ehkä ei ihan vielä osteta kuitenkaan, kun uskoisin tytsyn vielä jonkun aikaa kaukaloonsa mahtuvan...

Mäkin voisin lähtee keskiviikkona lenkille, jos ootte silloin 12 aikoihin menossa? Illalla en sitten taas pääsekään....

Jee jee, huomenna taas ekavauvakerhoon :) mitä muuten keltinmäen ekavauvakerhossa käyneet ootte tykänny siitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mira86:
Meinaatko muuten nessu uittaa tyttöä ilman vaippaa? Itse ajattelin hankkia niitä uimavaippoja...? Vai miten sitä yleensä toimitaan, käyttääkö kukaan niitä uimavaippoja? Niin, ja onko kellään hyviä vinkkejä, miten vauvan kanssa selviää uintireissusta...minne sen saa laitettu siks aikaa että saa pestyä ja puettua ittensä ym...?
Immeinen, joka ei ite ollu vauvauintiin menossa, huutelee väliin... En tiiä ohjeistivatko täällä jotenkin (?) mutta muilla vauvafoorumeilla tuntuvat puhelevan että ovat ihan hallista saaneet ohjeet että vauva viedään altaalle turvakaukalossa ja siinä sitten voipi muutenkin köllötellä ja möllötellä. Mutta huudelkaahan joku jotka paremminkin tietää, musta kuulosti järkevältä tämä.

Aino pärjännee onneksi syksyn ja talven noilla olemassa olevilla kamppeilla kun ei vielä ite liikkeelle pääse. Äp:n vanupukuja meil on peräti neljät (!) vasta kokeilin ja vois jo käyttää. Sit on eri kokoisia ohuempia ja paksumpia fleecehaalareita ja tietty se äp:n toppis. Nyt oon pitäny ulkona velourhaalaria tai velourhousut+kollarihuppari -yhdistelmää "sisävaatteiden" päällä ja hyvin on pärjätty niillä vielä. Etitään vahvempaa kolttua päälle komerosta kun kelit viilenee, äiti on innostuksissaan jo odotusaikana hamstrannut vaatetta enemmän ku tarpeeks......

 
Mä jumitan taas koneella, kun tyttö unilla :ashamed:

Mä myös voisin huomisiltana seuraan tuppautua jos sopii?
Huomenna päivällä lenkille klo 12, tuossa Keltinmäen sillalla jos nähdään?

Eeva luultavasti meidän tytöillä on sitten samanlaiset uikkarit, Finnwearin puku tais olla. Mitenkähän monella on samanlainen, kun ei oikein vaihtoehtoja ollut :whistle: Mun pitää vähän ompelukonetta vaan näyttää tolle puvulle, kun on lahkeensuut niin leveät..

Mira sellaista ohjeistusta saatiin infossa että uidaan lahkeellisessa uikkarissa ilman vaippaa. Että ei niitä uimavaippojakaan. Siksi uimapuvun lahkeista täytyy tehdä niin tiivis reiden ympärille, että jos kakka tulee, niin pysyy puvun sisällä, eikä tule lahkeesta ulos. Ja sitten sellainen vinkki että ensin riisuu lapsen vaipalle, sitten itsensä. Pesutilassa peseytyy itse huolellisesti, vauva odottelee sen aikaa sitterissä tai kaukalossa, jonka jälkeen huuhtaisee vauvan. Pyyhkeen sisässä altaalle sitten tai vaihtoehtoisesti kantaa kaukalossa. Altaalta pois tullessa vauva sitteriin, peseytyy itse ja sitten pikasauna, josta sitten pukeutumaan; ensin vauva puetaan ja sitten itse. Tämmönen ohje tuli, saa nähdä miten lauantaina sitten sujuu :LOL:

Ulkovaatetuksesta vielä mä pidän tällä hetkellä Ainolla ulkona sisävaatteiden päällä joko villapukua tai sitten esim. farkkuja ja hupparia jos "hienostellaan". Eilen juuri mietin että vois varmaan pukea sisävaatteiden päälle rattaisiin jo vanupukuakin, jos pisempää lenkkiä tekee. Jos on villapuvun kanssa rattaissa, niin olen vielä laittanut makuupusiin, tuskin on liikaa ollut kun on lämmin tyttö, mutta ei hikinen.

Meidän pikkuneiti on tänään 6 kk :heart:
 
lara79
Alkuperäinen kirjoittaja mira86:
Meinaatko muuten nessu uittaa tyttöä ilman vaippaa? Itse ajattelin hankkia niitä uimavaippoja...? Vai miten sitä yleensä toimitaan, käyttääkö kukaan niitä uimavaippoja? Niin, ja onko kellään hyviä vinkkejä, miten vauvan kanssa selviää uintireissusta...minne sen saa laitettu siks aikaa että saa pestyä ja puettua ittensä ym...?
Me käytiin uinnissa esikoisen kanssa eikä mielestäni kellään ollu uinti vaippaa, ei meilläkään. Ei kertaakaan kellekkään sattunu vahinkoa, kai vauvolilla on siinä muuta ihmeteltävää et ei ala kovin helposti kakkaamaan.

Meillä ja muillakin oli vauveli auton kopassa joka mukana suihkutilassa, laitoin aina semmosen ohuen hoitoalustan alle niin ei istuin kostunu niin paljon. Vähän isommille vauvoille oli äidit ottaneet vadin mukaan jossa saivat istuskella pesujen ajan.
 
lara79
Alkuperäinen kirjoittaja ankeli:
lara79: mäkin voisin ilmottautua siihen tapaamiseen niin tutustuisin vähän ihmisiin täällä päin. missä päin jyväskylää tämä tapaaminen tapahtuu? tiedän vaan et varaanko auton käyttööni vai pääseekö kävellen..
Täällä Palokassa päin, laitan viestinä tarkempaa tietoa tulijoille. Asutaan hiukan syrjemmässä joten tänne ei oikein nuo julkiset kulje, joten autoa suosittelisin jos ei halua n.3km kävellä.

 
Hei! Vieläkös yksi mahtuisi tapaamiseen...? Eikös se klo 13 ollut. Meiltä monet tapaamiset jäänyt väliin kun on ollu vähän turhan aikaseen meidän rytmille. Jeera kun herää vasta 10 jälkeen....

Ne Me&I-kutsut kiinnostais myös mua! :wave:

Mulla alkaa tänään työt! Ihan pimeetä... Ei oo todellista miten nopeeta toi viimenen vuos on hurahtanut... Ja miten iso tyttö meillä jo on! Saa nähä miten sitä työpaikalle sopeutuu tauon jälkeen. Toisaalta ihan kivaa kun tulee vaihtelua arkeen,mut veikkaan et ikävältä ja "mitä helvettiä mä täällä teen kun voisin olla kotona oman "vauvan" kanssa..." -tunteelta ei vältytä.... Tosin Jeera on illat isänsä kanssa,eikä oo mitään syytä epäillä etteikö ne pärjäis,mutta aika haikeeta on kyl tajuta että se varsinainen vauva-aika on nyt lopullisesti ohi. (tosin toivotaan että sen vauva-ajan vielä saa joskus uuden/uusien tulokkaiden kanssa elää...) Miestä jo pelottelin et valmistautuu siihen että kun yhen illan oon töissä kärvistelly ikävissäni,niin voi olla seurauksena et tuun kotiin ja heitän ehkäsyrenkaan pellolle; "Uusi vauva tilaukseen ja äkkiä!!!" :LOL:

Hirveesti oli juttua kirjoteltu,enkä nyt sen kummemmin kommentoi mitään,eli oma napa -vuodatuksella taas mennään.. :p Ei malta nyt koneella istua vaan pitää alkaa touhuaa tytön kanssa et kestää sit illan erossa.. *blackjoy & Jeera 10 ½ kk
 
lara79
blackjoy tervetuloa vaan tapaamiseen!

että mua ottaa pattiin! miehellä taas autonvaihto innostus päällä... Meillä pakko olla 2 autoa kun mies käy kaukana töissä eikä meille kulje julkiset. Jos autoja lähdetään vaihtelemaan silleen et olis kaikista edullisinta ajo ja järkevintä niin pitäs kumpikin auto sitten vaihtaa (pitkä tarina jos sepustaisin tilanteen kokonaan...). Tietty taas kalliimmat autot kiikarissa miehellä... Minusta kyllä selvittäisiin vielä noilla mitä on mut mies tahtois vielä edullisempaa ajoa ja enemmän tilaa. Tuntuu vaan et ei ainakaan kalliimpiin voida vaihtaa kun mulla ei ole mitään töitä tiedossa kunhan valmistun ja muutenkin kokoajan menot kasvaneet... Tiedän et tästä taas tulee riitaa kun jarruttelen ja olen auton vaihtoja vastaan... huoh :(

Uskaltaako muuten lastenistuinta pitää etupenkillä vaikka autossa on turvatyynyn poiskytkentä? Mä olen kuullu et ei silti suositeltas, et vois silti laueta kolarissa
 
Meillä pojjaat päikkäreille niin taas minä tänne "eksyin" :D

Vauvauinnista moni olikin jo kommentoinut, voisin minäkin jotain sanoa. Me ei siis käytetty esikoista vauva uinnissa vaan ihan omin päin käytiin polskimassa. Turvakaukalossa vein pojan suihkutiloihin, suojasin istuinta pyyhkeellä. Siinä poitsu nakotti sillä aikaa kun pesin itteni. Poitsulla oli pelkkä uikkari, ei mitään uimavaippaa.

lara: Oon myös kuullut että istuinta ei suositella pitämään etupenkillä, vaikka turvatyyny olisikin kytketty pois päältä. Itse en tiedä uskaltaisinko laittaa, pitäis ainakin kovasti harkita asiaa.

Mites se huominen iltalenkki :wave:
 
heips..lenkkiä siis koko sakilla,sopii :) oisko se 18 hyvä,vai mitä?tehdäänkö tärskyt siihen sillalle vai halinallen talon luo,jos siitä lähdetään kävelemään..?mulle käy kuinka vaan =)ja suuntakin on ihan vapaasti valittavissanne,sitä tosin ehtii miettiä sittenkin..

minä en ainakaan uskaltais laittaa lasta turvaistuimessa eteen jos ois siinä tyyny,en luota tollasiin estoihin yhtään..siinä ei oo kuitenkaan kun joku juuttaan muovi klipsi edessä ja tosi paikan tulle se laukee varmasti..mut tämä on sit vaan minun mielipide ;)
laralle tsemppiä taistoon miestä vastaan..

blackjoy,otan osaa töihin menon johdosta :hug: .uskon et on paha paikka,mut aika aikaansa kutakin,niin ne viisaammat ja isompien lasten vanhemmat sanoo..
kuinkas se eka ilta meni??
 
Keltinmäestä vois liittyä myös tuleva mami iltalenkkiin =)
Oon TODELLA kujalla kaikesta vauvoihin liittyvästä, mutta mukava kuulla ja oppia kaikenlaista! Jos lähtö on halinallen luota, niin mitkähän ois koordinaatit? :headwall:

 
Huomisen lenkeistä: varmistelen ensiksi päivälenkkiä, onhan vielä lähtijöitä? Jos klo 12 Keltinmäen sillalla?
Sitten iltalenkistä, käviskö millään vähän ennen klo 18, vaikka 17.30? Kun tuo tyty menee yöunille n. klo 20, niin ehtis vielä puurot antaa ennen kuin sammuu.... Ja lähetäänkö siitä Halinallen talon edestä vai sataman parkkiksen luota?

Täällä oli yksi kappale kiukkuisia neitejä ennen yöunia.. Ne hampaat... Toivottavasti sama ei toistu huomenna tai en viiti illasta tulla huutavan mukulan kanssa :ashamed:
 
Mandy81 Mä olisin myöskin kiinnostunut noista kutsuista, jos vielä mukaan mahtuu :)

Meillä oli pojalla tänään 1kk neuvola. Hyvin oli kasvua tullut.
Paino: 4720g ja pituus 56cm ( syntymäpaino 3140g ja pituus 49cm)

Neuvolantäti miettikin, että tuleekohan mun tisseistä kermaa :D :D

Minustakin ois kiva osallistua joskus tapaamisiin, mutta nyt vielä en malta. Varsinkin kun mies jäi eilen isyyslomalle, niin on kiva touhuta perheen kesken kaikkea :)

outiko & poju 1kk
 
mä ainakin olisin tulossa huomenna siihen päivälenkkiin, ellei sada ihan hirveesti....

Kiitoksia kaikille vauvauinti infoista, en sitten osta niitä uimavaippoja, kun kerta niitä ei suositella eikä tunnu muutkaan käyttävän :) sellainen lahkeellinen uikkari meillä jo onkin, ja varmaan yritän sen suihkussa selviämis ongelman ratkaista raahamalla sitterin mukanani sinne uimahallille :)
 
mä ainakin olisin lähdössä lenkille huomenna 12 aikaan. iltalenkille en viitti lähteä ku on kerranki mieski kotona eikä raksalla.
meidän pikkuneiti on ollu koko päivän tosi kiukkunen ja vahinko altis. vähän väliä jossain muksahtelee ja kaatuilee.
pitää mennä nukuttamaan tyttöä..
 
Eeva83
Meitähän on lähdössä kunnon sakki huomiselle iltalenkille. :) Mä ehdottaisin vielä aikaisempaa lähtöä, esim. klo 17. Ollaan valmisteltu Emmiä nukkumaan kasin, puoli ysin maissa ja jos se nukkuu vaunuissa vielä illalla, yöunet siirtyy myöhempään. Mitä mieltä toiset olette tuosta ajasta?

Onko huomenna aamulla ketään menossa Kuokkalan perhekahvilaan?

Palaillaan taas!
 
outiko: Hurjan hienosti on teidänkin poju kasvanut, niin kuin meidänkin herra :D Samaa epäili meidänkin neuvolan täti tuon tissimaidon suhteen, että kermaakos sieltä tulee :D

Juu, mukavasti näyttää porukkaa tulevan iltalenkille :)
Tervetuloa mukaan nonnukka!
Lähdetäänkö tuosta Lutakon sataman parkkialueelta, niin kuin nessu taisi sitä ehdotella? Käviskö kaikille siinä 17 aikoihin? Yritän antaa esikoiselle iltaruuan vähän aikaisemmin niin ehditään mukaan.

Eeva: taidan jättää huomisen perhekahvilan väliin kun mies on silloin aamusta kotona, käydään varmaan kaupoilla ennen kuin hän lähtee taas töihin. Pitää katella sitten ensi viikolla jos ehditään mukaan.



 
ah, ihana aamu! Aurinko paistaa ja varmaan linnutkin laulaa. Köllöteltiin neidin kanssa ihan rauhassa. No ollaan jo päästy ylös sängystä ja syöty aamupalaa. Tuossa hän sitterissä hihkuu innoissaan sille neuvolan naamalle :D :heart:

Tänään jälkitarkastus! Epparihaavan kanssa ollut vähän pulmaa...toivottavasti selviäis tuolla. Ja illalla tulee pappi vähän haastattamaan meitä sunnuntain ristiäisiä varten. Pitänee siivota... :D
 
Eeva83
Halinalle sorry, mä unohdin tota lenkkiaikaa ehdottaessani, et sä kerroit teidän pojan iltaruuan olevan just silloin viideltä. :( Ei sun tartte muuttaa ruoka-aikaa, jos teidän rytmi siitä sekoaa. Jos toi viis on huono, myöhästetään aikaa vähän ja me katellaan, mikä meidän tilanne sit on! :)

Kävin aamulla pyörähtämässä siellä perhekahvilan edustalla. Netissä oli alkamisaika 9.30, jolloin me oltiin paikalla, mut ketään muita ei näkynyt. Myöskin ovi oli lukossa, eikä ikkunoissa näkynyt mitään mainosta koko perhekahvilasta. Odoteltiin siinä edustalla jonkin aikaa, mutta kun mitään elämää ei näkynyt, lähdettiin kävelemään takas kotiin. En sit tiiä, meinkö sinne myöhemmin porukkaa, mut ei me jaksettu jäädä siihen pidemmäs aikaa oottelee. Turha reissu siis, mutta tulipahan taas vähän lenkkiä ja Emmi sai nukuttua siinä aamupäiväunet.

Nessu kyllä ne uikkarit sit varmasti on samanlaiset, Finnwearit meilläkin on. Mun pitää myös vähän käsitellä niitä lahkeita vielä. Aika jännää päästä kohta polskimaan koko perheen voimin!

Lara tsemppiä autokeskusteluun! Laitatko sit yv:llä osoitetietoja, ni osataan suunnistaa oikeaan paikkaan.

Taas kutsutaan...
 
Minua voi lisäillä Facebookiin, s-postilla löytää, sriikka@hotmail.com.

Lara, jos laittelet meillekin osoitetta ja ajo-ohjeita, niin löydetään perille sitten..

Lähetäänks sitte viideltä vai myöhemmin lenkille?
 
Eeva: Enpä usko että kovinkaan paljon meidän poikaa haittaa jos saa iltaruokansa aikaisemmin tai sitten annan tuhdimman välipalan ja vasta lenkin jälkeen iltaruuan. Eli nou problem! :)

Eli iltalenkille lähtijät; 17 aikoihin Lutakon sataman parkkialueella, nähdään pian :wave:
 

Yhteistyössä