Jyvässeudun äidit vol. 2

Eilen mummolasta kotiuduttu :)

Tervetuloa uusille!

Tavan influenssarokotetta me ei taideta ottaa. Sais jotain vastustuskykyä tuo tyttö ihan itsestään. Kun niitä sairasteluja on joka tapauksessa. Mutta tuota sikainfluenssarokotetta mietin, että pitäisikö ottaa? Vähän mietityttää, että jos ei kumminkaan niin epidemiaksi leviä tauti ja entä jos käykin niin hyvä tuuri, että saa rokotteesta sen taudin? Minä ja veljeni ollaan aikoinaan sairastettu hinkuyskä ja aivokalvontulehdus, nimenomaan rokotteesta saatiin tauti. Siksi vähän mietityttää.

Aino oppi kyläilessä ryömimään =) Vähän hidasta velä ja tyyli on hakusessa, mutta ehtii kyllä joka paikkaan jo :D
 
olisko halukkaita lähtemään lenkille joku päivä?
mie oon ihan intona lumesta!! :D joka vuosi ku tulee kunnon ensilumi, nii mie saan jonku ihme energia latauksen ja haluaisin tehdä vaikka mitä!
taidetaan lähteä kohta Ilonan kanssa ulos peuhaamaan ku Ilonakaan ei varmaan muista lumesta paljon mitään ku oli aina vaunuissa eikä päässy kokeilemaan itse miltä lumi tuntuu. :)
olisko halukkaita mukaan lähtijöitä?
 
tervehdys kaikille,ja lumista viikon alkua =)

vantaalta kotiuduttu,mukavaa oli eikä rahaakaan menny 100e enempää vaikka koko lauantai kaupungilla ravattiinkin.ikeaan sain eniten uppoamaan,kaikenlaista tarpeellista tuli ostettua =)

minä nautin kun tulee lunta,jotenkin tuli heti sellainen olo et jouluvalo laatikko pitää kaivaa esiin,mut taidan kuitenkin hillitä mieleni vielä muutamaksi viikoksi..eipähän ehdi kyllästyä jouluun mennessä niihin =) mut kynttilöitä pitää poltta jo nyt,ja paljon..

rokotteista olitte puhuneet,me ei vissiin oteta sen tutkimus rokotteen lisäks enää muita ylimääräisiä,niitä flunssia tulee ja menee,en enää tietentahtoen halua mitään ylimääräistä.jospa sitä pahimmista selviäis käsien ahkeralla pesulla..

en ole vieläkään aloittanut eerikalle kiinteiden antoa,jotenkin se ei vaan tunnu vielä hyvälle.hyvinhän nuo posket pysyy pyöreänä rinnallakin,joten ehkä sit kun 5kk tulee mittariin ;)
eerika lähti taas eilen liikkeelle,alasti lattialla rillutteli ja ensin nousi polvien varaan ja siitä sit ponkaisi eteenpäin.minä olen nähtävästi ppitänyt lelut liian lähellä,sillä eppuli lähti laatikon luo kurkottelemaan.että siinä se äidin vaavi nähdään :'(

kuhan eerika herää aamu tirsoilta,pitää lähteä fiilistelemään ihan ulos asti tuota lunta..jes..

:xmas: liisa& eppuli 4kk3vk2pv :xmas:
 
Tervetuloa minunkin puolestani uudet =)

Muakin kiinnostais pikkujoulut, jos ootte sellasia järkkäämässä.

Meillä on poika oppinut kääntymään mahalta selälleen :eek: Ensin luultiin että oli vahinko, mutta tekee sitä nyt kokoajan. Nopeesti vauvat oppii ja kehittyy..ei meinaa perässä pysyä :D

Minäkin mielelläni liittyisin joskus mukaan vaunuilemaan, jos vaan sopii? Asutaan Holstissa, mutta voin täältä sitten jonnekkin tulla (saampahan vähän extra lenkkiä :D )
Tuntuu meinaan, että oon kohta ihan mökkihöperö, kun ollaan niin paljon pojan kaa kahestaan. Tänään onneks on eka-vauva kerho.

Mukavaa, kun on tullut vähän lunta! Tulis vaan lisää..

outiko & Sasu 2,5kk
 
mullekin tuli heti ihan joulufiilis kun oli aamulla lunta maassa :) Mineakin viihtyi näköjään vaunuissa ulkona kun jatkaa unia vielä sisälläkin :)

Ei mekään oteta ainakaan normi influenssarokotetta, oon terkkariopinnoissa kuullu jos jonkinlaista juttua "turhista" rokottamisista, etten uskalla ottaa mitään riskejä. Pitää nyt vähän katsoa minkälaisena tuo sikainfluenssa lähtee Suomessa kulkemaan, että ottaako sitten sen.

Onko teistä kukaan muuten lähdössä torstaina babybioon? En oo ikinä käyny ja ois ihan mielenkiintoista käydä kokeilemassa että miten neiti viihtyy elokuvissa :D

Ja minäkin mielellään tulisin sinne pikkujouluihin ainakin alkuillasta, kauan en varmaan ilman Mineaa voi olla kun ei neiti suostu juomaan pumpattua maitoa pullosta iskältä.. Ellei nyt sitten ihme tapahdu siihen mennessä ja "iskän maito" rupeekin maistumaan :D
 
Heip! ankeli Missä päin asut? Meille kelpais kyl lenkkiseura. Mielellään ottasin koiran mukaan jos ei haittaa... Itse asun täs rantaraitin varrella sulkurannassa, (eli mis on toi kuokkalan siirtolapuutarha...) Joka päivä tulee lenkillä käytyä,että miten ois vaik huomenna jos mentäs yhessä...? Ennen puoltapäivää ei ulos keretä,mut 12 jälkeen millon vaan... Ja viiden maita pitäs viim. kotona olla. (illaksi töihin...) Jos et sit ihan toisella puolella kaupunkia asu.....
 
blackjoy asun keltinmäessä eli jonkin verran välimatkaa kyllä on. :/ oon menossa lenkille huomenna mut oon lähdössä tuolta keltimäen sillalta klo 12. tule mukaan jos pääset! sinne päin en hirmu usein viitti lähtee ku ei oo autoa käytössä ja kävellen on jo jonkin verran matkaa. =)
tii-na lähtisin muuten tosi mielelläni babybioon, mut meidän "baby" ei jaksa varmaan olla kivasti paikallaan koko aikaa. harmi :/
 
Heipä hei

Eilen illalla tultiin takas kotia mummolasta, äkkiä se viikko siellä vierähti, oisin kyllä voinut vielä jäädä sinne. Noh mutta pitäähän sitä välillä tulla ukkokullankin luo kotiin :)

Jos joku kaipailee iltalenkki seuraa, niin voisin lähteä, meillä mies tällä viikolla iltavuorossa, joten meillä on poikien kanssa iltaisin aikaa....

hippu80 Mites teillä tämä viikko, nähtäiskö jossain kun näin lähekkäin asustellaan :)

 
Vauvakinosta on Finnkinon sivuilla kirjoitettu näin:
"Jokainen Vauvakino-lipun lunastanut saa lahjakassin, johon on kerätty yhteistyökumppaneiden tuotenäytteitä, tarjouskuponkeja ja esitteitä. Tapahtuma saattaa sisältää myös kilpailuja ja muita mukavia yllätyksiä. Liput normaaliin päivänäytöshintaan (6,80e). Vauvakino-näytöksen ajaksi on teatteriin järjestetty vaunuparkki lastenvaunuille. Salissa vauvaa voi pitää sylissä, voi liikuskella ympäriinsä, ja salista voi myös halutessaan välillä poistua. Salissa on hoitopöytä sekä mikroaaltouuni vauvanruokien ja maidon lämmittämistä varten.Vauvakino-elokuva esitetään aina puolivalossa ja normaalia pienemmällä äänenvoimakkuudella."

Tällä kertaa siellä on Me&I:n esittelyä jossain kohtaa. :)

Kirjoittelen lisää myöhemmin.
 
Tänään päivällä oli lenkillä puhetta, että ollaan Ainon kanssa huominen kahdelleen myöhempään iltaan asti, ja pyytelin mammoja kahveille päivällä =) Ajattelin, että jos täällä joku muukin haluaa tulla, niin tervetuloa :wave: asutaan tosin täällä Keltinmäessä, kulkuyhteydet ei ihan parhaat tänne päin ole.
 
Heips! Halinalle: KIva olisi joku päivä treffata.. En vaan oikein tiedä miten tällä viikolla ehtii, sisko kun on tulossa kyläilemään meille ja sitten loppuviikosta mennään varmaankin mummolaan pariksi päiväksi. Mihin aikaan sun on helpoin lähtee ulos poikien kanssa? Me käydään yleensä heti aamupäivällä ja sit joskus klo 17 jälkeen myös.. Mut jos ei tällä viikolla ehdi, niin vaikka seuraavalla sitten.. :) Palataan asiaan :)
 
Hippula80: Mekin ulkoillaan aamupäivästä, eli ollaan ulkona siinä kymmenen aikoihin ja ollaan tunti/pari pihalla. Pienempi poika nukkuu vaunuissa ja isompi herra temmeltää puistossa. Sitten ulkoillaan vielä joko heti välipalan jälkeen eli neljän maissa tai vasta ruuan jälkeen noin kuuden jälkeen. Mutta voidaan muuttaa aikatauluja niin että käy yksiin teidän ulkoilujen kanssa. Voin myös lähteä vaunulenkillekkin niin että molemmat pojat on tuplarattaissa.
Eli ihan miten vain sovitaan :)

Nessu86: Oisin mielelläni tullut pienemmän poitsun kanssa kahveelle huomenna, mut ehdin sopia muuta menoa. :/
 
Kirjoittelu multa vaan vähenee ja vähenee. Nyt aika mennyt asuntokaupoissa ja vähän jo muuttopuuhissakin. Neljän viikon päästä me sit asutaan taas Pieksämäellä! =) Sain siis sen, mitä halusin :p Kenenkäs mies se olikaan sieltä kotoisin, ankelin?? Kiinnostaa, kuka :D

Miika lähti sit kävelemään viime viikonloppuna!! Nyt päivittäin jo pitkiäkin matkoja heiluu eteenpäin :heart: Ja ens ikää siis 9,5kk..sillä on ollu hurja kiire koko ajan. Ja "puhua" pälpättää nykyään jatkuvasti..mämmäämmäämä ja tätäätätä ja on niin tosissaan että alkaa naurattaa kun toinen huulet törröllään selittää.

Blackjoylle ja Ipulle onnittelut vauvojen ensimmäisestä vuodesta..tai siis taaperoiden :) Ja ippu, laita se tilinumero!!

Vauvakino on ihan jees, kolme kertaa nyt itse käynyt. Kahden tunnin elokuva on liian pitkä, kaikki tähän mennessä olleet sen pituisia. Viimeksi Miika oli noin 7-8kk eikä pysynyt juuri paikoillaan ja aika menikin sen kanssa leikkiessä rappusissa yms. Mutta onhan se kiva tapahtuma, menkää ihmeessä pienten kanssa!

Palaan taas joku kerta..
 
Milja-85 Mun mies on sieltäpäin kotosin..tai no siis tarkemmin sanottuna Naarajärveltä, mut kuitenkin :)

Me ajateltiin huomenna mennä sinne vauvakinoon, toivotaan että poika nukkuis sen elokuvan ajan eikä sais mitään itkukohtausta :D
 
Pikkujoulut suunnitteilla 11.12 meillä Keltinmäessä. Mietittiin tuossa muutamien kanssa, että kiva olisi tällä kertaa kokoontua jonkun luona ensin ja vaikka nyyttäriperiaatteella syödään jotain? Ja ketkä haluaa, niin voi lähteä sitten kaupunkiin porukalla iltaa jatkamaan? Mä saan häädettyä avokin ja Ainon anoppilaan, joten tänne vain :wave: Ilmoittautumisia alan ottamaan vastaan. Ja ideoitä mitä syötäis, mietitään sitten lähempänä kun nähdään ketä tulee, että kuka tuo mitäkin.

Käytiin tuossa Keltinmäen perhekahvilassa aamupäivällä. Vilahtaa tuo aamupäivä nopeaan, kun on jotain muutakin tekemistä kuin kotona olemista. Ainolle ilmaantui eilen napatyrä, saapi painella vaan takaisin useamman kerran päivässä sitä pullistumaa :headwall: Onneks ei ole sentään kipeä se tyrä.

Mutta nyt tiskien kimppuun, kun neiti unilla
 
rauhallista viikonloppua aloittelemassa.on kyllä mukava olla ihan vaan kotona omalla sakilla,saa vähän laatu aikaa eerikan ja miehen kanssa =)

onnea kaikille 1-vuotiaille.millekkäs äideistä tuntuu,onko haikeaa?

pikkujouluihin ilmoittaudun :wave:

meillä kävi kaveri lapsensa kanssa kylässä ja tyttö vierasti kaveria kovasti.vasta tänä aamuna antoi syliin ottaa,tosin kovasti vakavaksi veti vieraassa sylissä olo. liikkumista kokeillaan koko ajan ja uutena eerika on ruennut nostelemaan itseään ylöspäin selällään ollessa.kova on hoppu istumaan :) vielä ainakin ollaan terveenä pysytty,kop kop. sunnuntaina mennään ekan kerran kokeilemaan uimista,toivottavasti tykkää yhtä paljon kun ammeessa lilluttelusta :)

hauskaa viikonloppua kaikille :hug:
 
Hei vaan ja tervetuloa uudet kirjoittelijat!

Pikkujouluihin ilmoittaudun minäkin!

Ajattelin keitellä täällä meillä Palokassa ensi viikon keskiviikkona 11 maissa kahvia ja jos oikein hyvin käy niin saattaapi olla mokkapalojakin tarjolla, seura on tervetullutta :) Voidaan vaikka samalla suunnitella niitä pikkujoulukemujakin!
 

Yhteistyössä