Jyvässeudun äidit vol. 2

Pikainen käynti..TAAS =) Mihin tää aika oikein menee?!?

Mangopapu ja Tii-na tervetuloa! :flower:

Jeeralle tulin toivottamaan onnea :heart: Teillähän tais olla synttärit 10.päivä..jos nyt oikein muistan =)

Meilläkin alkaa synttärivalmistelut, lauantaina juhlitaan. Meinaa vähän haikee olo olla kun tulee jo vuosi täyteen! :eek: Mihin se pikkuvauva hävis?!

Nyt käyttämään koiraa pihalla..Jospa joku päivä ehtis vähän enemmä nkin raapustella ja kommentoida muidenkin juttuja.

Onnea kaikille uusia taitoja oppineille!

Ippu ja Niklas, 4 päivän päästä 1 vee :heart:
 
hippu80: Juu tosiaan ollaan täällä Itä-Suomessa poikien kanssa tämä viikko, mutta ensi viikolla ollaan siellä Jyväskylässä taas. Lähdetään vaan joku päivä ulkoilemaan. Ilmoittelen sitten kunhan palaamme kotiin niin nähdään =)

Tervetuloa uudet mammat ja onnea vielä henskulle poitsusta!

Täällä on ollut karmea tuuli koko päivän ja iltapäivällä alkoi satamaan lunta/räntää. Sade tulee vaakatasossa kun tulee sen verran kovaa tuolta järveltä. Jonkun verran lunta on jäänyt maahan, mutta suurin osa on kuitenkin sulanut jo pois. Minä tyhmä lähdin reissuun vähän kevyemmillä vaatteilla, on joutunut pikkusen lainaamaan äitin vaatteita että tarkenee :LOL: Onneksi kuitenkin otin pojille paljon lämmintä vaatetta ja täällä mummolassakin on jemmassa paljon vaatteita pojille. Saas nähdä millainen sää on aamulla, ollaan lähdössä keskustaan kerhoon ja kauppaan poikien ja äitin kanssa, niin jos päästään, ei oo nastarenkaita vielä vaihdettu :|
 
Oikein suuret onnittelut henskulle pienestä! :heart: On tämä vaan niin merkillistä tämä ajan juoksu! Tuntuu, että ihan hetki sitten oli ite just synnyttäny ja alotteli elämää uuden tulokkan kanssa! Ja nyt siitä on jo vuosi aikaa :eek: Käsittämätöntä! Sori kun jauhan tästä samasta asiasta, mutta tää tuntuu vaan niin uskomattomalta =)

Nyt zumbaamaan kun poitsu meni päikyille! :D Joo, oon yks niistä hurahtaneista :LOL:
 
Heipat! Kiitos ippu onnitteluista! :) Nyt se olis yksi vuosi täynnä... Oli mukavat synttärijuhlat, tyttö kävi koko päivän ihan ylikierroksilla! Kaikki temput piti yrittää näyttää samaan aikaan kaikille, eli käytännössä pomppi polvillaan ja heilutti päätä ja taputti samaan aikaan ihan ihme virne naamalla... :D Hassua oli seurata,kun toinen niin kovasti yritti serkkujen (4 v ja 2x 6 v.) kanssa leikkiä,ei vaan ihan vielä perässä pysynyt ja tais lähinnä häiritä niitten leikkejä.. :p Haltioitunut ilme naamalla katto kun serkut juoksivat ohi ja hirveetä konttauskipitystä perään kiljumaan... Naapurit tulivat vielä illalla kahvilla käymään ja pitihän niillekin joku uus temppu keksiä; Eli synttäreitten kunniaks otti sit ekat askeleetkin!! :) :) :)

Tänään käytiin 1 v. neuvolassa, eipä siellä ihmeitä ollut. Ohjeita ihon rasvaukseen saatiin kun etenkin nyt ilmojen kylmettyä on alkanut iho kuivamaan aika paljon... Painoo ja pituutta tullu ihan sopivasti; 10,5 kg ja 77 cm. Pari rokotusta sai ja sehän meinas vähän itkettää.. Nopeesti se sit onneks unohtu. Toivotaan ettei nyt tuu mitään oireilua. Tosta toisesta voi kuulema n.viikon päästä kuume nousta.. Kattellaan kattellaan.

Hirveesti täällä uusia juttuja,nopeesti tuli läpi lukastua. Täytynee joskus ihan ajan kanssa lukee vähän tarkemmin.. Ipulle zemppiä synttärivalmisteluihin,meillä ainaki oli aika hulinaa kun toi neiti välttämättä ois halunnut toimia apulaisena.. Tulikin sit passitettua mies muutamaan otteeseen vaunukävelylle et sai ne pois jaloista.. :D

Jeera on ihan hullaantunu joihinki tiettyihin lastenohjelmiin. On otettu tavaks et saa kattoo noi ohjelmat mitkä tulee ennen pikkukakkosta,utelias vili on ihan lemppari! Viimeks kun se tuli ei huomannu mitään mitä ympärillä tapahtuu,tuijotti telkkaa ihan lamaantuneena ja nauraa käkätti vähän väliä. Oli aika hellyttävä näky,mut samalla vähän mietitytti et ei ehkä tarviis ihan noin paljoo telkkari kiinnostaa ton ikästä.... Tosin eipä tuo sitä paljoo tuijota,että ehkä sen ½ h voi ihan hyvällä omallatunnolla antaa kattoo kun kerran tykkää....

Ilma näyttäs siltä että kun mies tulee kohta kotiin,niin ei muuta ku tyttö rinkkaan ja mettään tarpomaan! _o/
 
Tervetuloa munkin puolesta Mangopapu ja Tii-na! :flower:

Onnea Jeeralle kävelemään oppimisesta!

Teillä tais olla aika mukava lauantai-ilta. Olis ollut kiva liittyä joukkoon, mutta jotenkin tuntui niin vaikealle vielä irtaantua. Voisin yrittää lähteä sit mukaan, kun/jos niitä pikkujouluja tulee. :) Huomiseen tapaamiseen en pääse, mut ehkä ens kerralla. Pitäkää kivaa! :)

Meidän kossi oppi eilen laittamaan nyrkin suuhun. Voi ei... Nyt se lipsuttaa sitä koko ajan. Yritän työntää tuttia väliin sen minkä ehdin.

Kysymys: Millaisia villahaalarei teidän vauvoilla on? Ruskovilla? Kivat? Greenhill? Joku muu?
 
Ippu ja Blackjoy myöhästyneet onnittelut yksivuotiaille! :flower: Ja Jeeralle kävelemään oppimisesta!

Mandy meillä on Ainolla pari itsetehtyä villapukua. Kaupasta jos ostaisin, niin mä kattelin aikaisemmin vähän tuota Kivat-merkin pukua, mutta päätinkin sitten itse tehdä. Mutta aikaa meni, kun mulla on tapana innostua ja sitten se innostus lopahtaa vähän puolivälissä :whistle:
 
Eeva83
Olipas taas kiva kahvitella ja nähdä teitä. Kiitos nepsunen vielä! :) Multa tais unohtua Emmin vaippa siihen johonkin olkkariin... Sorry! :ashamed: Mun piti viedä se pois, mutta niinpä se tais vaan jäädä... Tyttö nukkuu edelleen vaunuissa, joten mulla on ollut tässä aikaa tehdä vaikka mitä, huippua!
 
kiitos kahvitteluista munkin puolesta, oli mukavaa! vaikkei nyt kauaa ehditty ollakaan kun neiti väsähti :) Minea simahti heti vaunuihin ja nukkui myös tosi pitkät päikkärit :) meiltä tais unohtua semmonen raidallinen harso. aina on niin huonomuistinen äiti,joka paikkaan unohtuu aina joku tavara ;D
 
Kiitoksia seurasta mammat =) Ja nepsuselle kahveista :flower:

Mä kävin sitten ne silmälasit valkkaamassa. Harmittaa, kun Specsavers:llä oli, että olis kahdet lasit saanut yhden hinnalla (mä tosin olisin maksanut 200? lisää ohuempien linssien hionnasta) mutta, siellä kun se valikoima ei ole niin suuri, niin en löytänyt kuin yhdet mieleiset kehykset :ashamed: Mutta jäi ne yhdet lasit kaikkineen paljon halvemmaksi kuin yhdet lasit Silmäasemalta. Siellä pelkät linssit olis maksaneet työn sisältyen yli 400? ja siihen vielä ne kehykset :| Kallista touhua...
 
kiitos vaan seurasta kaikille.kaks rättiä näkyi olevan lattialla,oiskohan toinen mandorin..?tii-na,täältä löytyy =) hyvä syy tulla uudelleenkin kylään,tai lähteä kaffelle vaik kaupungille..

nyt kasseja pakkaamaan,perjantaina auton kokka kohti vantaata.toivottavasti rahat tulee ennen viikonloppua ;)

nessu86,ostin lasit specseiversiltä ja käytin niitä kolme kertaa korjattavana takuun piikkiin :( toivottavasti sulla on parempi tuuri. en kyllä uusia enää sieltä enkä tähtioptikolta ota,molemmat samaa ketjua...
 
Moikka kaikille!

Bongasin teidät googlettamalla, kun etsin muita äitejä Jyväskylän seudulta. Voinkohan liittyä seuraan? :) Kuulostaa kivalta teidän lenkkeilyt, kahvittelyt yms. tapaamiset. Itse oon alunperin Vaasasta kotoisin mutta nyt asuttu miehen työn takia täällä Jyväskylässä vuosi.
Meille syntyi meidän esikoinen 11.9, terhakka tyttö, 4450g ja 52cm. Tyttö kasvaa hullun lailla ja aika kuluu siivillä, ihan kauhistuttaa välillä! Itsellä ikää 24v. Mäki-Matissa asustellaan ja päivät täyttyy tällä hetkellä luonnollisesti vauvan kanssa eri tavoin. Kovin monta kaveria mulla ei oo samassa tilanteessa, joten senkin takia olisi kiva liittyä teidän mammojen joukkoon, ja jakaa kokemuksia ja niitä arjen tapahtumia :)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille! :wave:

Sara
 
tervetuloa sachwall! Mä oon käyny Minean kanssa aina torstaisin muskarissa mäki-matin perhepuistossa, tule sinäkin joku kerta sinne kunhan tyttö vähän kasvaa :) tai voin mielellään jatkaa muskarista suoraan vaunuilua esim. kaupunkiin jos jaksat torstaiaamuisin lähteä :)

Ja nepsunen, tulen mielellään uudestaan kylään ja meillekin saa tulla äidit ja lapset :) ja tietty kaupunkikahvittelut/shoppailut sopii myös hyvin :)
 
ippu: Onko kivaa tuo ZUMBA? Mäkin oon kattonu sitä mainosta ja vähän alkanu sitä himoamaan...

Oli tullut paljon tekstiä... Kuitenkin, tervetuloa uusille, oli muutamakin näköjään tullut! :)

Meidän neidillä on huomenna 3kk neuvola. Kiva nähdä paljonko on neiti kasvanut. Toivottavasti rokotukset menis ongelmitta, taitaa äiti jännittää enemmän kun tyttö. :ashamed: Huomiseen siis, pitää tulla sitten kertomaan kuulumiset :kieh:
 
Heh, pakko oli tulla kommentoimaan, Kukkaiskeiju yuotubesta löytyy zumba pätkiä, ni voit kokeilla :D

Meillä on kiukuteltu monta päivää, poskihampaita pukkaa. Sisi aloittaa hoidon maanantaina. Menee perhepäivähoitoon. Mulla alko yllättäen tässä opiskelut, kun sain peruutuspaikan, ravintolakokiksi opiskelen. Pikkasen meni tässä rahaa kun Sisille piti ostaa toppapuku, talvikengät, sadevaatteet ja kumpparit hoitoon.. Kallista tää hoitoon laittaminen :)
Syöminen on meillä kanssa vähän hankalaa, Sisi haluis syödä kaiken itse, mutta kun sen antaa syödä ite niin se usein alkaa vaan leikkiä ruualla. Kohta on siirrytty kokonaan tavalliseen maitoon meilläkin
Nyt pitää mennä kun kiukkupussi roikkuu housuissa ja puree :D
 
Tervetuloa munkin puolesta sachwall! :flower:

Tää mamma potee kipeää olkapäätä. Tuli ihan yhtäkkiä. Ei pysty nostamaan kättä olkapäätä ylemmäksi. Kävinkin sitten parin päivän vitkuttelun jälkeen eilen lääkärissä ja sain kortisonipiikin. Kipu johtuu jänteen hankaamisesta luuhun ja jänteen turpoamisesta... Lääkäri sanoi, että on saattanut hyvinkin tulla lapsen kantamisesta. Kiva...

Silmälaseista Mä ostin mun lasit 2,5 vuotta (vai 3,5 vuotta..) sitten Cazze optikoilta. Samoja Chanelin kehyksiä myytiin myös Silmäasemalla. En ole katunut ostostani. Kestävää laatua tuntuu olevan.

Tsemppiä Sisille hoitopaikka-taipaleelle! :)

Kuulin Mymmeliltä eilisesta tapaamisestanne ja alustavasta pikkujoulu-ajatuksesta. Mä oon ainakin mukana! :)
 
Heissan pitkästä aikaa kaikille! Aika tuntuu vierähtävän hirvittävää vauhtia. Välillä oon käyny lueskelemassa teidän juttuja, mutta ei oo kauheasti ollut kuitenkaan aikaa kirjoitella.
Joten nyt korkea korjata tilannetta. =)

Aluksi tervetuloa kaikille uusille palstailijoille ja onnea vauvautuneille! :flower:

Monilla onkin ollut 1-v synttäreitä, kuten meilläkin, syyskuun alussa tuli vuosi täyteen. Juhlaa riitti kolmelle päivälle, kun haluttiin, ettei kerralla tuu asunto ihan täyteen. Yksvuotis neuvola sattui syntämäpäivälle. Kovasti oli kasvanut: 3,5 senttiä tullut lisää pituutta (75,5) ja painoa melkein puoltoista kiloa (11 kg).

Täällä tainnut monien noin 1-vuotiaiden muksut ottaa jo ensiaskeleita tai peräti jo kävelevät....meillä neiti varovaista sorttia. Kävelee hienosti tuen varassa ja taaperokärrillä "puottelee" menemään kovaa kyytiä, mutta vielä ei uskalla ilman tukea kokeilla. Seisoo kylläkin jo ilman tukea. No eipä tässä kiirettä...ootellaa.

Kuten Jeerakin, meillä on neiti hurahtanut joihinkin lastenohjelmiin. Suosikki on Ystävämme Nalle Puh ja Tiikeri. Sen jaksaa katsoa alusta loppuun. Heti kun tunnusmusiikki alkaa, alkaa hihkuminen ja hytkyminen. Tapittaa sit ihan onnessaan sitä ja naureskelee välillä. :D

Tavalliseen maitoon siirrytty lähes kokonaan..tosin laktoosittoman ja "tavan" maidon sekoitukseen (suurin osa laktoositonta), kun ei vatsa tahdo kestää pelkästään tuota "tavan" maitoa. Näin neuvolassa kehoitettiin tekemään ainakin aluksi. Meidän oma ruoka ei tahdo vielä oikein maittaa mitenkään, joten syö omatekemiä soseita tai purkkiruokaa. Mut eiköhän tuokin pikku hiljaa tule, et tottuu meidän muoniin. Mites muilla vuosikkailla...joko kotiruoka maittaa?

Meinaatteko muuten ottaa lapsillenne tuon sikainfluenssarokotteen/tavan influenssarokotteen? Meillä mietinnässä....kun ei osaa oikein päättää. Kun ei ole varma, esim. miten kauan typykkä on kotihoidossa, jne.

Niin ja eiköhän mekin joku kerta päästä tapaamiseen...aina sattunut jotain just sille päivälle tai ei oo ollu autoo, jolla olis huristeltu.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille! :wave:
 
Heipä hei

Tervetuloa kaikki uudet mammat ja onnea kaikille synttärisankareille :flower:

Täällä ollaan edelleen mummolassa. Meikäläiselle on iskenyt nuha, kurkkukipu ja yskä :/
Onneks olotila on paranemaan päin, paitsi tämä aamu oli ihan kauhea kun ei ääntä lähtenyt ollenkaan. Lapset tais vähän ihmetellä kun äiti oli koko aamun ihan hiljaa :LOL: Nyt ääni on vähän palautunut, mutta on edelleen aika möreä. No jospa tämä tästä, onneks ei kuitenkaan kuumetta oo ollu.
Meillä pienemmän pojun peukalon syönnin vierottaminen/tutin syönnin opettelu on alkanut sujumaan suht hyvin. Tutti kelpaa välillä ihan hyvin ja päikkäreillekin on nukahtanut tutti suussa. Mutta edelleen peukku eksyy suuhun välillä ja heti yritän ottaa sen suusta pois. Tumppujen käyttäminen ei enää oikein onnistu kun pikkuinen heittää ne itse heti pois kun laitan ne käteen :LOL: No jotain sentäs on poju oppinut, harvoinpa sitä 4kk ikäisenä osataan heittää itse tumput kädestä. Yöllä kuitenkin laitan tumput poitsulle sitten kun hän on nukahtanut, mutta aamulla herätessään viskaa taas tumput pois kädestään. :) Aika huvittava äijä :) Löytyy muuten temperamenttiä pienemmästäkin pojasta, niin kuin isoveikastaan, yhtä helposti hermostuvat molemmat. Kun pikkuiselle antaa lelun käteen ja jos lelu putoaa niin hermostuu välittömästi. Keneltäköhän ovat perineet huonot hermot :kieh: Muuten kyllä pikkumies on hyväntuulinen ja nauravainen.

Nyt antamaan isommalle pojalle sapuskaa....
 
Heips!

Kukkaiskeiju: Zumba on ihan toooodella hauskaa,tykkään kyllä tosi paljo! Kyllä mua tosin välillä huvittaa yksinään täällä kotona hillua hullun lailla, koirakin kattelee kummissaan :LOL: Mut yhtään jos tykkää lattareista ja aerobicistä, niin kannattaa ihmeessä kokeilla! Ja tosiaan, niinku jenksu sano, youtubesta löytyy lyhyitä zumbapätkiä, että käy siellä kokeilee tykkäätkö =) Ja kyllä siinä hikikin lentää kun tosissaan tekee!

Sachwall: Tervetuloa! :wave:

Murmeli: Ei meilläkään Niklas vielä hirveesti syö samaa ruokaa meidän kanssa. Mä oon niin niuhottaja sen suhteen, mitä syötävää pojalle annan, niin enimmäkseen syö vielä ihan omia ruokiaan. Pitäshän sitä kuitenkin pikkuhiljaa jo alkaa antamaan samaa.. Tavalliseen maitoon ollaan kyllä siirrytty jo kokonaan.

Meillä tuli tosiaan tänään 1 v täyteen :heart: Ja tohinaa on riittäny synttärivalmistelujen kanssa. Huomenna mennään valokuvaamoon napsimaan kuvat pojasta..Vähä vaan epäilyttää, että mitenkähän poitsun saa pysymään paikallaan niin kauan, että kuvat saadaan otettua..Se kun on semmonen ikiliikkuja. No, kai se jotenki onnistuu.

Nyt taas jatkamaan. Hyvää viikonloppua kaikille! =)
 
mie kuuntelen parhaillaan joululauluja! :LOL: ei voinu vastustaa kiusausta ku sataa niin kauniisti lunta.. nyt on ihan joulufiilis!! :xmas:

yksvuotiaan syömisistä oli ollu puhetta: meillä Ilona syö jo ihan täysin samaa ruokaa kun me, mut usein vähän pienempänä palana. otan vaan aina erikseen Ilonalle oman annoksen ennen ku laitan suolaa. tietty jossain ruoissa on niin paljon pureskeltavaa et ei Ilona saa seitsemällä hampaallaan pureskeltua. sillon vähän sovelletaan.. :) tavalliseen rasvattomaan maitoon me siirryttiin jo 11kk, kun ilonalle ei tuntuneet korvikkeet sopivan ja mulle kerrottiin et voi jo 10kk alkaen antaa lehmän maitoo. eihän tuo oo tuohon tähän mennessä kuollut..

uusille tulokkaille tervetuloa joukkoon!! :flower:

nepsuselle kiitos kahvitteluista!
 
lara79
Mihin tää aika oikein menee... no pikaisesti kuulumisia... eli 3kk neuvolassa käyty alkuviikosta ja mitat oli tytöllä seuraavat: 5430g ja 60.2 cm, pipon koko olisi saanut olla isompi mut eiköhän se ensikerralla tasoitu. Rokotteista ei tullut mitään oireita (rota + yhdistelmä ) ja se oli ihan positiivinen yllätys :) . Tyttö oli oikein seurallinen neuvola käynnillä ja "jutteli" ja hymyili kovasti neuvola tädille mut semmoinenhan se on melkein koko ajan, oikea enkeli! No onneksi vauveli on helppo kun tuo 2v neiti on kyllä melkoinen äkäsäkki :headwall: . Menee kyllä pinna useamman kerran päivässä vaikka kuinka yrittää olla kärsivällinen :ashamed: . No toivotaan et sitten vaikka teini iässä on rauhallisempaa kun taistelut on taisteltu jo nyt... toivossa on hyvä elää :).

piti vielä lisätä et voishan tilanne toki olla pahempikin, 2v neiti on onneksi kiltti siskolleen. väillä laittaa peittoa ja tuttia sekä silittää vauvan päätä katsoen siskoaan rakastavasti =)
 
Soapiko tänne lyöttäytyvä mukkaa? Ee mulla kyllä alle vuosikasta vaovvoo oo :ashamed:

Kuun vaihteessa muutetaan tonne Kukkumäkkee tiältä Viitaniemestä. Lapsosia löytyy kolome - eskari, ekalainen ja sittä on neiti 1v 9kk. Itte oon vielä kotiäitinä, ja sittä tammikuusta lähen jatkamaa opintojani. Ite oon vuosmallija -84.
 
äkkiä tulen kertomaan 3kk nauvola kuulumiset. Eli tyttö oli hienosti kasvanut: 6730g ja 60cm! Tyttö sai kolme rokotetta, kaks piikkiä ja yhden suuhun. Piikeistä pääsi hienoinen parkaisu, mutta rauhoittu onneks sylissä. Eikä tullut mitään jälkijuttuja onneks, ei edes kuumetta. Nyt huikkiikin neiti tuolta, eli palaillaan...
 
Mummolasta kotiuduttu:) Pikkumies väsähti matkasti ja kävi jo nukkumaan. Pitäs varmaan purkaa vähän tavaroita ja sitten hipsiä itsekin nukkumaan. Huomenna alkaa taas arkinen aherrus:)

Etelä-Suomessa tulikin lunta aikas reippaasti päivällä, joten onneksi oli talvirenkaat alla:)

Tervetuloa uusille mammoille!

Hienosti on laran ja kukkaiskeijun vauvat kasvaneet. Pituuden ja painon seuraaminen onkin mielestäni neuvolan parasta antia, heh.

Murmeli pähkäili rokotusten kanssa. Olen miettinyt ihan samaa ja en todellakaan tiedä pitäisikö ottaa vai ei. Influenssa on ilmeisesti vähän erilainen joka vuosi, joten sen rokotteen joutuisi ottamaan vuosittain, joten siihen en taida ryhtyä. Mutta tuo sikainfluenssarokotus mietityttää, mitä muut asiasta meinaa?

Palataan:)
 

Yhteistyössä