Jyväskylässä hoidoissa?

Hienoa miira, paljon onnea!

Nyt on käyty suunnittelussa. Tai no, suunnittelussa ja suunnittelussa, tulos oli lähinnä se, että lääkäri käski meidän odotella rauhassa syksyyn. Kummatkin määrättiin verikokeisiin, mut alkukierrosta ja loppukierron puolella. Simppatestihän meillä liian lyhyen varoitusajan takia puuttui, ja lääkäri kertoi heidän ilmoittelevan meille kirjeitse jatkosta testitulokset saatuaan.

Sisätutkimuksen perusteella lääkäri epäili, että mulla saattaisi olla endometrioosia, mikä mulla ei koskaan ole käynyt mielessäkään, sillä mitään kipuja ei ole ollut. Mun epäsäännöllisisten kiertojen ja tiputteluvuotojen ei kuulema pitäisi haitata raskautumista, eikä mitään lääkeapuja vaivaan tarjottu. Aukkarista ei ollut mitään puhetta. Lääkärille tuli yhtäkkiä kamala kiire ja hän teki seisaaltaan lähtöä huoneesta hoitajan vielä ohjeistaessa meitä, joten unohdin kysyä allergialääkkeiden vaikutuksesta mahdolliseen raskautumiseen.

Mulle jäi käynnistä ihan tyhjä olo. Tuntui, ettei lääkäri varsinaisesti keskustellut meidän kanssa, ja että olisimme pyrkineet polille turhaan. Odottelemme siis syksyyn.
 
tänttärä: Jos rahaa löytyy niin koita jos pääset vielä ensviikolla yksityiselle tekeen sen. Mulla meni pari kiertoa ohi kun ei aikataulut natsannu syksyllä niin käytiin intiimissä tekemässä aukilotutkimus. Musta ne oli tuolla polilla aika ehdottomia ton kp 12 kanssa vaikka mulla siis tosi pitkät kierrot ja ikinä ovis tullu kun joskus kp 19. Mut jos sulla normaalisti tuo n. 28 päivää niin en usko et tekee sitä enää kp 13. Mut ehkä kannattais vielä huomenna soittaa asiasta.

Tosi paljon Onnea Miira!!! :heart:
 
miiralle mahtavan paljon onnea - ihanaa! :D Varmasti ollut NIIN suuri ylläri, kun ensin testannut itse negan ja sitten saa puhelun, jossa kerrotaan että positiivista näyttää. Osasitko itse yhtään uumoilla, että on sittenkin tärpännyt, vai heititkö toivon jo sen negatestin jälkeen?

ja tänttärälle; en muistanutkaan että tuota sinun aukkaria sotkee pääsiäisen aika... Toivottavasti tekevät sen kiertopäivästä huolimatta!

Kesäsulkuhan alkaa 6.6.2011. Millon muulloin poli on kiinni, pääsiäisen lisäksi muistaakseni toukokuussakin oli joku tietty viikko?

Ylva - tosi harmi että teidän käynti ei mennytkään niin hyvin kuin olisi voinut mennä... :( Tuo olisi ollut omalle kohdalle juuri sellainen tilanne, mitä en olisi halunnut ja oikeastaan juuri tuollaista vastaanottoa omalle kohdalle pelkäsin. Siis se, että käsketään vielä odotella ja että jää tunne siitä, että polille on tullut turhan takia (tai ylipäätään tunne siitä, että ei olisi pitänyt tulla ollenkaan, vaan odottaa). Jaksamisia!
 
Olikohan teillä baulie sama lääkäri, T.K.? Tilannetta kuvaa aika hyvin se, että lääkäri totesi: "No tutkitaanpas nyt, kun olette kerta tänne asti tulleet", ja kehotti mua verhon taakse riisumaan. Mies ei kokenut lääkäriä yhtä kylmäksi kuin minä, mutta miehellehän lääkäri heittikin läppää tyyliin "Nämä naiset on nyt tällaisia, että kyllä ne kellistää miehen, kun on oikea aika kuusta".

Mulla oli varmaan liikaa odotuksia, ja varmasti odottelukäsky johtuu kesätauostakin, joten ei kai pitäisi olla pettynyt. Hoitaja (joka oli tosi mukava) muuten sanoi, että poli aukeaa 22.8. ellei remontti kestä odotettua pitempään. Toivotaan, että ei.
 
Heipsan ja kiitos onnitteluista :)

Plussa verikokeesta oli kyllä ihan tajuton ylläri, mitään oireita ei ole oikeastaan edes ollut ja negan jälkeen tuntui, että ne kaikki pienetkin katosi...olin siis täysin vakuuttunut siitä, että en ole raskaana. Edelleenkään ei oireita, joten tietysti huolettaa, että olenko sittenkään. HCG-arvo oli eilen noin 200 ja uutta testiä en ole uskaltanut tehdä. Odotan muutaman päivän, joten silloin testissä olisi jo pakko näkyä jotain.

Nuo puheet tuosta lääkäristä kuulostaa niin tutuilta, lekurin perus lausahdus taitaa olla, että "otahan vähän sitä pöksyä pois niin katsotaan..." Aluksi olin kanssa hieman ihmeissäni lääkäristä, mutta nyt kun siellä ramppasi useasti niin aloin oikeastaan jo pitää tyypistä, taisi se joskus jopa naureskella jollekin jutulle :D

Mukavaa viikonloppua kaikille, mä lähden nukkumaan. Vietin päivän anopin kanssa IKEAssa ja nyt olen ihan naatti...
 
Ylva; on se se sama lääkäri, T.K. Ilmeisesti siellä polilla ei muita olekaan. Lehdestä huomasin joku aika sitten, että pitää näköjään vastaanottoa myös Gyne-Praxiksessa.

Missä vaiheessa lennamieli on? Joku aika sitten tänne kirjoittelit ja taisitte harkita yksityiselle siirtymistä vai miten se nyt olikaan?

tänttärä - tulehan kertomaan, kun jotain uutta siellä aukiolotutkimuksen rintamalla tapahtuu! :)

Mä kävin viime viikolla otattamassa suuren läjän verikokeita tuossa paikallisessa tk:ssa (olikohan 7 putkiloa verta?). Täytyy vaan toivoa, että kaikki meni ohjeiden mukaan, en viitsinyt asioikseni lähteä kiertämään Näytteenottokeskuksen/sairaalan labran kautta. Hoitaja tuolla tk:ssa tuntui vähän jänskäävän niiden näytteiden ottamista, kertoi että he harvemmin ottavat hormoonikokeita. Otettiin nyt (kai/toivottavasti?) kaikki ne, mitkä ei olleet riippuvaisia kiertopäivistä)... Vielä kaksi eri kertaa joutuu käymään - seuraavan kerran alkukierrosta (en muista mitä kaikkea, osassa kiertopäivien ajoitus kp 4-7 ja osassa kp 3-5). Noiden jälkeen sitten vielä loppukiertoon kp 19-21 se progesterinin mittaus.

Ei siis mitään uutta tänne päin! Vähän nyt tuntuu jomottelevan tuolla munasarjoissa (?)... Ihan semmonen olo, että kohta alkaa tuhruttamaan. Nyt kp 22.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä elellään edelleen aika oireettomana, toki rinnat ovat hieman arat ja satunnaista ällötystä on havaittavissa, mutta olotila on kovin normaali. Niin oli tosin esikoistakin odottaessa, joten en siitä suuremmin stressaa...Uskalsin tehdä viimein uuden testin kotona ja kyllä siihenkin heti plussa tuli :)

Joko sinulla aurinkoinen79 on selvinnyt PAS aikataulu?
 
Jep, nyt on käyty aukkarissa. Auki olivat, eikä tutkimus tuntunut niin pahalta kuin pelkäsin :) Otin kyllä runsaasti särkylääkettä ennen tutkimusta.

Mitään selitystä lapsettomuudellemme ei löydy. Minulle määrättiin clomit, joita kokeilen seuraavassa kierrossa. Siihen kiertoon saan toivottavasti myös seurantaultran, jossa katsotaan, miten clomit vaikuttavat. Jos en saa aikaa, tulee clomeihin kesäsulun mittainen tauko ja syksyllä palataan asiaan. Tällä hetkellä jaksan taas olla edes hiukan toiveikas :)
 
Heippa kaikille!
Aamulla käyty ultrassa ja kaikki hyvin :)
Korttiin laittoi lasketuksi ajaksi 7.12 joten sen mukaan raskausviikkoja olisi nyt 8+1. Kuitenkin mittojen mukaan viikkoja vasta 7+1. Osaako joku sanoa minkä mukaan nyt siis itse lasken viikkoja? Tuo 8+1 sopii inssi aikaan kun nakutettu joten tuntuu hullulta, että viikkoja olisi vasta tuo 7+1. Itse mietin, että nuo viikot 7+1 tuli mitasta 11mm minkä lääkäri sai juniorista mitattua, joten itse mietin, että onko se mitta joka heittää sen verran, että viikkoja olisi vasta se 7+1.

No neuvola aika olisi ensiviikolla tiistaina, joten eiköhän asia sielläkin selviä. Ihana tunne kyllä kun sai varmuuden, että todella on raskaana ja kaikki hyvin. Nyt vaan peukut pystyssä, että loppuraskauskin sujuu hyvin. Mieskin pikkuhiljaa alkaa uskomaan, että siellä todella asustaa joku :)

Mukavaa tulevaa vappua kaikille!
 
Itsellä tänään kp 4, aukiolotutkimus ei harmi vaan tähän kiertoon onnistu kun poli on ensi viikon kiinni... :( Laskeskelin, että ensi kiertoon pitäisi onnistua se tehdä, menee ilmeisesti sille viimeiselle viikolle kun poli on auki ennen kesäsulkua.

Toiveissa kovasti olisi, että saataisiin clomiresepti kesän ajaksi (tietysti sillä edellytyksellä, että munatorvet ei ole tukossa tai löydy jotain sellaista, että lääkäri suosittelee suoraan järeämpiä hoitoja).

Osaako joku sanoa, että onko seurantaultrassa mahdollista käydä esim. In-Tiimissä? Itse täällä siis jo kovasti ennakoin; mietin sitä että jos saan clomireseptin aukkarin jälkeen, mutta niiden aloittaminen ei onnistu polin kesäsulun vuoksi (kun siis seurantaultraa ei siellä ole mahdollista tehdä)? Tämä tuli siis mieleen siitä, kun tänttärä 86 mainitsi että clomien aloittaminen riippuu siitä, että saako seurantaultraa ensi kiertoon.
 
Mulle näyttää tapahtuneen se klassinen "just ku me oltiin luovuttu toivosta". Testasin nimittäin plussan. Miehen oli tarkoitus mennä tällä viikolla antamaan spermanäytteensä ja mun alkukierron verikokeeseen, mutta menkkoja edeltävää tiputtelua ei alkanut kuulua, joten uskaltauduin testaamaan. Viivat testeissä on paljon vahvemmat kuin syksyn kemiallisessa, ja olo on ollut jatkuvasti etova, joten toivon, ettei kaikki tällä kertaa pääty jo alkumetreille. En uskalla vielä iloita, mutta onnentunne jyskyttää silti rinnassa.

Toivon niin, että päästäisiin yhdessä johonkin Jyväskylän odottaviin!
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Oon aina välillä käynyt kurkkimassa, mitä täällä tapahtuu. :)

Ja onnea Miiralle plussasta! :flower: Tuollainen ylläriplussa on aikas huisa juttu!

Ylvalle kans onnea luomuplussasta!! Mun yhdellä kaverilla kävi vähän samalla tavalla, että kun tutkimukset aloitettiin, niin plussa sitten pärähtikin ennen hoitoja.

Tsemppiä muille hoitoihin. Noi kesän sulkuajat on ihan per¤##stä...

Täällä voidaan paksusti. Viikolla 25 mennään ja olo alkaa olemaan aika paksu. :D Liikkeitä alkaa tuntumaan jo aika lailla, vilkas kaveri mahassa asustelee.

Mukavaa kesää kaikille!
 
Vautsi Ylva, suuret onnittelut:flower: Täällä pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin :)
Ja kylläpä aika menee nopsaan, kun Soulmamakin on jo noin pitkällä, vastahan sä plussasit!

Omaan eloon ei kuulu mitään uutta, maanantaina olisi varhaisulrta, tietty se hieman jännittää ja tulee olemaan kova kolaus, jos kaikki ei olekaan kunnossa...Oireina on nyt kipeät ja turvonneet rinnat, mahakin on aika turvoksissa ja etovaa oloa esiintyy päivittäin. Oksentaa ei ole tarvinnut eikä ole kyllä ollut edes lähellä. Koko ajan on nälkä, mutta ruokaa menee kuitenkin sitten alas vain tosi vähän. Mielitekona on kaikki raikas, nyt varsinkin kotimainen tomaatti maistuu erityisen hyvälle...
 
No vihdoin alkaa PAS-aikataulukin selkiintymään. 23.5 kp 12 UÄ ja siitä sitten ovista tikuttamaan ja toivomaan ettei viikonloppu tule sotkemaan suunnitelmia. Luultavasti siis siirto sitten seuraavalla viikolla, jos kaikki menee hyvin.
Plussanneet kirjoitelkaahan kuulumisia ja mukavaa kesän odotusta kaikille :)
 
Hienoa aurinkoinen79 että hommat alkaa taas mennä eteenpäin. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin eikä mitkään viikonloput pilaa suunnitelmia.

Täällä voidaan ihan hyvin :) Maanantaina oli varhaisultra ja siellä oli kaikki hyvin. Alkio vastasi viikkoja ja lasketuksi ajaksi varmistui 22.12. Todellinen joululahja tulossa :xmas: Oireina on edelleen kipeät rinnat ja järkky turvotus. Pahoinvointi ei ole yltynyt ja yleensä sitäkin esiintyy enää vain töissä, tosi kivaa! Johtuu varmaan siitä, että joudun seisomaan koko päivän ja syömään ei pääse ihan silloin, kuin huvittaisi...Iltaisin olen todella väsynyt ja mahdollisuuksien mukaan tulee otettua päikkäritkin.
 
Haaveilija 82 Niin se mielestäni on. Itse kävin pari ensimmäistä inseminaatiota yksityisellä hoidossa ollessa ja viimeisen sitten sairaalan kautta In-Tiimissä. Minäkin tässä jännitän ettei pas-siirto osu viikonloppuun, siirtohan tehdään siis 3-4 päivää ovulaatiosta.
baulie Voithan kysyä voitko käydä omaan laskuun In-Tiimissä UÄ:ssä. Itse aloitin Clomit yksityispuolella ja muistaakseni ensimmäinen UÄ oli toiseen Clomifen kiertoon. Joko olet saanut aukiolotutkimukseen aikaa?
 
Eipä menny meillä kaikki putkeen raskauden suhteen. Viikolla alkoi vuoto ja menkkamaiset kivut. Eilen päästiin naistentautien polille päivystys ajalle ja siellä todettiin, että sikiö on kuollut jo viikolla 8. Eli kesken meni se hienosti alkanut raskaus. :(
Mieli aika maassa. Onneksi vuoto alkoi itsestään, enkä tarvinut lääkitystä tyhjennykseen.
Ainut asia mikä nyt lohduttaa on se, että oikeiden lääkkeiden jäökeen raskaus alkoi heti, joten pakko vaan toivoa, että uusi lähtee yhtä helposti alkuun. Nyt väkisinkin taukoa hoidoissa, jotta elimistö rauhoittuu ja taitaa kesäsulutkin painaa päälle.
Tietääkö kukaan miten tuo tarkka sulkuaika polilla on? Jostain luin, että loppuisi 22.8?? mutta milloi alkaa?
Ja onko tietoa miten In-Tiimi on kesällä auki? Miehen kanssa jo puhuttiin, että voidaan elokuussa käydä In-Tiimissä ensimmäinen inseminaatio kokeilemassa ennen kun polille pääsee. Se kun voi venyä taas pitkälle. Onkohan kesäajalle mahdollista saada polilta maksusitoomusta? Täytyy molempiin soitella tietoja joka tapauksessa kunhan tässä jaksaa.
 
Sarzu83 :hug:Voi että, oon tosi pahoillani sun puolesta. Itse en osaa edes kuvitella miltä tilanteessasi tuntuu :( Toivottavasti pian pääsette uudelleen inseminaatioon, kun se teillä näyttää tuovan tulosta.
Sulkuaika polilla alkaa siis 6.6. In-Tiimi on luultavasti kiinni heinäkuun niin kuin viime vuonnakin. Kannattaa kysyä maksusitoumusta, tosin en tiedä saako In-Tiimissä käydä UÄ:ssä maksusitoumuksella vai vaan itse toimenpiteessä. Tuo polin sulku on kyllä ärsyttävän pitkä. Itsellä odotukset jo syksyssä ja uudessa IVF:ssä, PAS:iin ei oikein ole luottoa..
 
In-Tiimi menee juhannukselta kiinni. Eli elokuuun alussa sitten pääsee sinne ja 22.8 sairaalaan jos saavat remontin valmiiksi. Niinkuin tätä odottamista ei olisi tarpeeksi! Ajattelinkin, että tietääkö kukaan onko heinäkuussa missään mahdollisuutta näihin hoitoihin? Juuri kun vihdoin tuntuu, että asiat alkaa mennä eteenpäin tulee nämä sulut :headwall:

Pahoittelut Sarzu83!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikille!
Sairaslomaa täällä vietelty tämäviikko. Fyysisesti toipuminen menny hyvin henkinen puoli on mitä on. No sain tänään soiteltua polille ja In-Tiimiin. Polilta ei kirjoteta maksusitoomuksia kesäajalle. Sillon niitä on kirjoitettu kun on ollu pidemmät sulut. No antoivat kuitenkin sinne ajan elokuun loppuun kunhan sulku ohi.

In-Tiimissä sit sulku juhannuksesta 1.8 asti. Sovittiin, että soittelen sinne kunhan avaavat taas ovet ja sit katsotaan jos maksetaan yks inssi sinne, ennen kun pääsee polille.
Yhtenä vaihetoehtona mietin, että jos kävis jossain gynellä ensimmäisten menkkojen jälkeen ja pyytäis vaan pilleri & piikit ja seurantaultran ilman inssiä. Meillä kun ongelma on mun ovulaatio niin kai se kotikonsteinkin voi onnistua kunhan ovulaatio saadaan aikaiseksi. Mutta sitä mietin sit tarkemmin kunhan ne menkat sit jossainvaiheessa tulee tän vuodon jälkeen.

Rankkaa tää kyllä on siitä ei pääse mihinkään. Eniten vituttaa taas tämä odotus. Onnistu vielä osumaan näiden sulkujen aikaan.

mites muilla tilanne? En ole nyt paljon palstaa lukenu joten vähän ulkona ketä meitä täällä vielä on ja missä mennään?
 
Haaveilija 82. Mietin itse tota samaa ja yritinkin etsiä onko Jyväskylässä terveystalossa tai mehiläisessä mahdollisuus hoitoihin. Terveystalossa musta ei ollu Jyväskylässä, mutta mehiläisestä en tiedä. Mutta voi olla että täytyy ottaa asiasta tässä kesäkuun aikana selvää, mutta ilmoittele jos selvität asiaa. Tai jos on vielä joku paikka mitä en huomannut.
 
Täytyy itsekin nyt aktivoitua, kun jotain toimintaa on omalle kohtaa tiedossa...!

Ensiksikin Sarzulle lämpimiä ajatuksia ja jaksamisia <3 Epäreilulta tuntuu, että niitä koetellaan, joille se raskauden alkuun saattaminen on vaikeaa... :/

Hyvä tietää noista kesäajan maksusitoumuksista, eli että niitä on turha kysellä... Itse ajattelin (kun aukkari siis tulossa), että kysyn polilla clomireseptiä kesäksi --> jos vaan onnistuu, niin käyn sitten seurantaultrassa jollain yksityisellä gynellä/In-Tiimissä. Ajatellen (ja ennakoiden) siis sitä, että jos aukkarissa on kaikki ok + verikokeet ok, niin kysyn kesän ajaksi lääkitystä. Eihän tätä erkkikään jaksa (tai ainakaan minä!) kesän ajan vaan pyöritellä peukkuja... Ilmeisesti clomeja ei saa ilman seurantaa popsia, joten ajattelin tämän takia tätä yksityisellä seurantaultrassa käymistä.

Sarzu kun tuossa mietiskelit, että missähän Jkl:ssä muualla tehdään tutkimuksia/hoitoja. Gyne-Praxis tekee ainakin lapsettomuustutkimuksia ja siellä näyttää olevan töissä myös tämä samainen polin lääkäri T.K. Jotenkin itse kallistuisin Gyne-Praxiksen kannalle verraten esim. Mehiläiseen/Terveystaloon, kun näyttää olevan enemmän tähän alaan erikoistunut paikka.

Miltäs aurinkoisen tikuttelu näyttää, onko merkkejä siitä että ovulaatio osuisi viikonlopulle? Täytyy toivoa, että aikataulu ei mene mönkään tämän kierron osalta!

Ja tähän väliin onnea Ylvalle ! Yllätyksiä -onneksi- tapahtuu :)

Itsellä nyt siis kp 4. Aukkarin sain (onneksi!) varattua tähän kiertoon eli tulevana tiistaina (kp 9) sitten polille. Onneksi - viimeinen viikko siis kun poli auki! Toivottavasti selkiäisi jotain... En tietystikään toivo, että paikat olisi tukossa, mutta olisi kiva jotain syytä/ajatusta tähän lapsettomuuteen saada. Jos munatorvet nyt olisi tukossa, niin miten hoidetaan? Voidaanko ne avata laparoskopialla(?) vai tuleeko tällaisissa tilanteissa yleensä suoraan eteen suositus esim. IVFään?

Oon itse nyt käynyt kolme kertaa anopilla akupunktiossa. Ei kylläkään mitään odotuksia tms. että tällähän se raskaus alkaa... ;) Anoppi kertoi (on siis luontaishoitaja) että oli aikoinaan tehnyt akunpunktiohoitoja yhdelle naiselle ja tämä oli tullut raskaaksi. Ko. pariskunnalle lääkäri oli kertonut, että eivät voi lasta saada. Tarkempia taustatietoja en sitten tiedä, mikä oli ollut syynä tähän lääkärin diagnoosiin... Anoppi myös kuulemma antanut akupunktiohoitoja miehelle, jolla ei omaa siittiötuotantoa ilmeisesti ollenkaan ollut. Hoidot auttoivat ja tällä pariskunnalla nyt myös lapsi.

Mitään ihmeempiä vaikutuksia itseen en ole huomannut, menkkakivut olivat kyllä tässä kierrossa käytännössä tiessään vaikka vuoto oli alkuun sen verran runsasta, että kipuja olisin odottanut. Tiedäppä siis näistä vaikutuksista! ;)
 

Yhteistyössä