Jyväskylässä hoidoissa?

No ompas bauliella ollut lähetteen kanssa vaikeeta! :) Mä oon kans samalla kannalla, että polilta olisi pitänyt mennä lähete In-Tiimiin. Kyllähän se näytteen antaminen on paras tehdä siellä klinikalla, vaikka onnistuuhan se kotonakin. Kannattaa miehen kanssa jutella asiasta ja sanoa, että kyseessä on ihan luonnollinen juttu eikä sitä tarvitse hävetä! Eihän siellä ole kukaan katsomassa. Ehkä nuoremmat miehet ovat vähän epävarmempia tämän asian kanssa. Mun miehellä (40 vee) meni varttitunti siitä, kun meni klinikalle ja oli taas pihalla, kun kävi antamassa näytteen. :D

Minusta polilla se naislääkäri oli tosi mukava ja selitti hirveän hyvin kaikki asiat. Mieslääkärillä ulosanti ehkä vähän takkuinen, mutta muutoin ok. Meillä oli koko ajan sama hoitaja ja hän oli todella sympaattinen. Antoi onnenpotkun pepulle viimeisen ultran jälkeen ennen punktiota! :)

Tsemppiä kaikille hoitoihin. Täällä alkaa jo massu pullottamaan ja kävin just ostamassa isommat rintsikat. Aurinkoista kevättä!
 
baulie Meillä mies ei ole koskaan antanut näytettä paikanpäällä aikatauluongelmien vuoksi. Kolme kertaa olen inssissä käynyt ja joka kerta olen vienyt näytteen miehen puolesta. Näyte on ollut aina todella hyvä, vaikka se on ollut tunninkin vanha.
Sarzulle peukkuja ja miiralle myös..miten teidän pkl-käynti meni?
Meillä alkoi tänään piikittäminen ja ensi viikolla tiistaina ja perjantaina UÄt. Punktio suunnitelmissa viikolle 13.
 
Heipsan :)

Mun mies on käynyt aina antamassa näytteen In-Tiimissä. Mieluista homma ei hänelle ole ollut, mutta tehtävä on saatu suoritettua...

Käytiin tosiaan maanantaina polilla, saatiin opastusta piikittämiseen ja tarkastettiin aikataulu vielä. Torstaina jouduin tuikkaamaan ekan piikin, jännitti kyllä ihan älysti vaikka en mitenkään piikkikammoinen olekaan. Jotenkin se oli vain vaikeaa, tosin eilinen meni jo paremmin ja ihan ilman miehen henkistä tukea. Mitään tuntemuksia ei ole vielä tullut, mutta ei kai pitäisikään. Mulla on UÄt myös tiistaina ja perjantaina, joten hyvin ollaan aurinkoinen79:n kanssa samoissa aikatauluissa :D

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Muistanko väärin, vai oliko tuolla jossain aikaisemmassa viestissä maininta, että lapsettomuuspolilla on tällä hetkellä vain yksi lääkäri (mies), naislääkäri lähti pois? Soulmama kun tuolla aiemmin kertoi, että molemmat lääkärit on mukavia, siitä tuli mieleen.

Mites aurikoisen ja miiran ultrat, tulkaahan huomenna kertomaan! :) Eli tyhmä nyt vielä kysyy, että mitä siellä ultrassa teidän tapauksissa katsotaan - sitäkö minkälaisen vasteen/vaikutuksen nuo piikitykset on tehneet?

Mies soitti ja varasi tänään In-Tiimistä ajan sille sperma-analyysille. Torstaina pääsee sitten tositoimiin! ;) Oli hoitaja kuulemma kysynyt puhelimessa, että tuleeko lähetteellä vai ei. Eli kumpiakin vaihtoehtoja sitten näköjään löytyy, vaikka tästä näköjään monenlaista kokemusta...

Osaa tuo oma mies yllättää (vaikkakin aika "hölmössä" mittakaavassa...). Menee siis torstaina klinikalle antamaan sen näytteen ja ihan omasta tahdosta siis paikan päälle! ;) Joskus vuosia aiemmin, kun raskaustoiveita oli vähemmän aikaa takana, niin mies oli jotenkin kovin "nihkeä" tuon oman osuuden hoitamisen kanssa. Kai siinä on jokin nolouden tunne/pelko siitä että "tavara" todella heikkolaatuista? Mutta nyt sitten todenteolla "ryhdistynyt" ja tästä itselläkin sellainen tunne, että kiva kun toinen on tosissaan täysillä mukana. Sanoi eilen jopa, että harmittaa kun ei ole aiemmin saanut tätä hoidettua.

Miehellä muutenkin ehkä enemmän järki tässä asiassa mukana, kun vertaa taas omaan enemmän tunteilla ajatteluun. Meillä jokatapauksessa oli tarkoituksena, että tutkimuksiin hakeudutaan viim. silloin, kun 5 vuotta yritystä tulee täyteen (tulee siis nyt huhti-toukokuussa), mutta tuossa tammikuun lopulla aloite tuli miehen puolelta tälle liikkeellelähdölle. Taustalla varmasti se, että lähipiirissä kaksi raskautta ja mut vakinaistettiin töiden puolesta myös tammikuun lopulla. Ollaan asuttu nyt omakotitalossa viime vuoden syksystä ja tämä omakotitalo oli myös miehen haaveena toteuttaa ennen perheen perustamista. No, täytyy nyt toivoa että me se oma lapsi saadaan - talossa olisi paljon tilaa asua ja elellä muutamankin lapsosen kanssa (+ kahden koiran)! :)
 
Hei taas kaikille!
Onko muilla ollut ongelmia päästä läpi lapsettomuuspoliklinikan soittoajalla? Oon nyt kaksi aamua soittanut sinne klo 7.30-8.15 lähes jatkuvalla syötöllä, mut puhelin tuuttaa vaan varattua. Muutaman kerran oon päässy "jonoon", josta sitten olen tippunut jonkin äänen jälkeen. Pistää melko lailla ärsyttämään! Miten on mahdollista, että 2010-luvulla polilla ei ole kunnollista puhelinjonotussysteemiä?
 
Mulla on kanssa ollut joskus ongelmia päästä sinne puhelimella läpi, todella tuskastuttavaa kun on tärkeitä juttuja!

Mulla oli tänään seurantaultra ja ainakaan hyperin vaaraa ei mulla ole...oikealla ei ollut kuin kaksi munasolua :( Onneksi vasen puoli on ollut aktiivisempi, sieltä löytyi 6 tai 7 kpl. Kooltaan olivat 7mm-12mm. Toivottavasti nyt kypsyisivät kaikki. Nyt hieman arveluttaa puregonin riittäminen, yhteensä mulla on ollut puregonia 1200IU:ta (900+300) ja jäljellä on nyt 450IU:ta, joten periaatteessa multa puuttuu 300IU:ta ja kysyin tästä lekurilta. Hän sanoi, että yleensä ampulleissa on ylimääräistä, mutta voiko siihen luottaa? Ei hän uutta reseptiäkään kirjoittanut...Olipas sekava sepustus :/

Onneksi perjantaina on seuraava ultra, joten voin silloin vielä tarkastaa asian.
Kerrohan aurinkoinen79 kuinka sulla ultra meni...
 
Tänään kp 6 ensimmäinen uä ja saaliina 14 follikkelia. Oikealla 8 kpl ja vasemmalla 6 kpl. Kooltaan suurin 12 mm ja useita 10-11 mm. Lääkäri sanoi ,että voi olla, että tulee vielä muutamia lisää...ei kyllä tarvis tulla yhtään enää. Nyt tänään sitten alkaa Orgalutran Puregonin seuraksi ja perjantaina toinen uä.
miira Sulla oli hyvänoloinen määrä folleja kasvamassa, onnea :) Oliko puhetta vielä punktion aikataulusta? Mulla luultavammin joko ens ma tai ti.
 
Hienoa miira ja aurinkoinen että folleja molemmilla hyvä määrä. Toivotaan että kaikki menee hyvin. Mä olen kans ymmärtäny et noissa ampulleissa on ainetta enemmän kun se sanottu määrä, joten toivottavasti se miira riittää.

Tuo on ihan tyypillistä, että polille ei meinaa päästä läpi. Jos tärkeää asiaa eikä pääse puhelinaikana läpi mua neuvottiin soittaan naistentautien polin puolelle ja pyytää jättää soittopyyntö. Mut itse soitan ihan taukoamatta koko ajan ja aina olen jossain vaiheessa läpi päässyt, erittäin rasittavaa hommaa kyllä kun tärkeää asiaa ja ei meinaa saada ketään kiinni.

Baulie, kyllä on niin, että ainoastaan yks lääkäri hoitaa polia tällä hetkellä. Nainen lähtenyt muihin töihin.

Itsellä ei inseminaation jälkeen ole ollu sen ihmeempiä tuntemuksia. Päätä särkenyt jo useana päivänä, mutta tiedä sitten mistä johtuu. Mitään ei uskalla toivoa ja silti vähän toivoo :)
 
Ei näytä hyvltä. :( aamulla vessassa käydessäni näytti siltä, että menkat olisi alkamassa. Kylläkin vielä hyvin pieni rusehtava vuoto, mutta niin tyypillistä kun menkat alkaa. Ja viikko inseminaatiosta vasta. Ei nyt taida mennä ihan putkeen tämä homma. Limakalvon piti olla ok ja keltarauhasen toiminnassa ei ole ollut ongelmaa. Voiko tuo puregon tai pregnyl vaikuttaa tuohon keltarauhaseen jotenkin? onko kellään tietoa? Niitä kun nyt ensimmäisen kerran tässä kierrossa käytin...
Eilen jo ihmettelin miten valkovuotoa tulee niin paljon ja mietin tietysti toiveikkaana, että liittyisi mahdolliseen raskautumiseen, mutta tämä nyt ei käynyt kyllä mielessä. Ei tässä kai auta kun katsoa mihin etenee... Liian hyvältä ja toiveikkaalta kaikki tuntuikin alkukierrosta ja inseminaaton ajoituksen suhteen.
 
Sarzu ei kannata vielä panikoida. Nythän on suunnilleen se aika, että kiinnittyminen tapahtuu jos tapahtuu. Ja silloin saattaa kiinnittymisestä tulla jotain pieniä vuotoja. Eli niin kauan kun ei ala tulemaan kunnon veristä vuotoa, niin sulla ei pitäis olla mitään hätää. ;)
 
Toivottavasti Sarzu83 vuoto on vähintään vaaratonta ja olisi mahtavaa, jos se todellakin olisi kiinnittymisvuotoa :) Minulla tuli esikoista odottaessa juuri kuvailemasi kaltaista vuotoa noin viikko ovulaatiosta, itse olin silloin kanssa aivan varma, että eipä ole tärpännyt, mutta lopputulos olikin sitten jotain aivn muuta! Kerrohan miten tilanne edistyy...

Tämä lähtee tästä nyt toiseen ultraan, toivottavasti olisi follikkeleita tullut muutama lisää ja muut olisivat kasvaneet kivasti...
 
Tänään toinen uä ja follikkeleita kaiken kaikkiaan noin 17 kpl. Neljä kookkainta 18 ja 19 mm. Keskikoko 17 mm. Tänään viimeinen Orgalutran ja Puregon, huomenna illalla Pregnyl. Maanantaina sitten punktioon. Jännittää kyllä aika paljon tuo punktio ja varsinkin sen jälkeinen aika. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja selviäisi muutaman päivän sairauslomalla.
miira Miltä sinun tilanne näytti tänään ultrassa?
 
Hienon kokoinen saalis aurinkoinen. :) Pidetään peukkuja että punktio menee hyvin.
Mulla ei mitään muuta vuotoa ole tullut kun tuo eilen aamuinen, joten pitää nyt vaan odottaa luottavaisin mielin. Sitä kyllä huomaa tarkkailevansa itseään ihan koko ajan niin heti kun normaalista poikkeavaa tapahtuu iskee paniikki. Nyt tietysti nousee toivo siitä, että olikin jotain kiinnitys vuotoa. :) Vielä viikko pitäisi jaksaa.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Hienoa Sarzu83, että vuoto on nyt pysytellyt poissa :) Jaksamista seuraavaksi viikoksi ja toivotaan, että tulossa on positiivisia uutisia!

Mulla ultrassa tilanne oli määrällisesti pysynyt samana, ilmeisesti saalis jää hieman vähäiseksi, vain 8 kpl, mutta toivottavasti laatu on sit hyvää. Keskiviikoksi on varattuna punktio. Follikkelit oli nyt 11-17mm ja limis 10mm. Molemmilla on vielä muutama päivä aikaa kasvaa...

Sulla on aurinkoinen79 mukava määrä tulossa, kerrohan sitten miltä punktio tuntuu...Hieman kyllä kanssa punktio jännitää ja hermostuttaa jo valmiiksi, että hedelmöittyvätkö munasolut! Jotenkin olen tähän saakka ajatellut näitä hoitoja vain sarjana toimenpiteitä, mitkä pitää tehdä enkä ole liiemmin edes uskaltanut ajatella sitä mitä näistä saattaa seurata...nyt ajatukset harhailee jo aivan liikaa raskaus- ja vauva-asioissa. Samalla tietäen, että todennäköisempää on, että raskaus ei tule alkamaan, voi voi...
 
Punktio onnellisesti ohi :) Kaiken kaikkiaan punktio oli yllättävän helppo ja kivuton. Molemmilta puolita saaliina 10 kpl munarakkuloita, joista 18:sta oli munasolu. Sain hyvät lääkkeet ja lääkettä vielä lisättiin toimenpiteen aikana. Vähän pientä nippailua tunsin ja toimenpiteen jälkeen hiukan heikko olo. Nyt jännityksellä odotetaan huomista soittoa ja toivotaan että olisi paljon hedelmöittyneitä soluja. Siirto meillä vasta torstaina. Tsemppiä miira punktioon, se on yllättävän nopeasti sitten ohi!!
 
Mahtava "saalis" aurinkoinen79 :) Toivottavasti saatte huomenna klinikalta hyviä uutisia!
Ja mukava kuulla, että toimenpide oli suhteellisen helppo, antaa toivoa keskiviikolle...
Kohta pitäisi pistää Pregnyl ja onkin ihanaa, että huomenna ei tarvitse sitten ottaa mitään lääkkeitä!

Mites Sarzu83, onko vuoto pysynyt edelleen poissa?Millos aiot testata?
 
Me saatiin tänään hyviä uutisia. 17:sta kypsästä munasolusta oli peräti 16 hedelmöittynyt. Huomenna voin tiedustella miten ovat lähteneet jakautumaan. Tänään on kyllä selvästi kipeämpi olo kuin eilen. Maha pullottaa ja kyljet on kipeinä. Pitää vaan lepäillä ja juoda paljon.
Soulmama Monesko viikko sinulla on nyt menossa? Onko kaikki mennyt hyvin?
Sarzu83 Onko mitään uusia tuntemuksia??
 
Wautsi aurinkoinen. Hieno saalis. Toivotaan, että moni niistä jakautuukin kun alkuun on lähtenyt.

Täällä ei mitään uusia vuotoja eikä sen ihmeemmin suuria tuntemuksia. Pientä nippailua alavatsalla mutta sitä ollut ennenkin. Viime yönä kamala yöhikoilu ja se kyllä mietityttää kun jostain lukenut, että tarkoittaa sitä että estrogenitaso laskee ennen kun menkat tulee ja siks hikoiluttaa. Mut toisaalta nuo lääkkeetkin tekee mulle yöhikoilua. Yritän malttaa mieleni ja odotella ehkä lauantaille testausta. Siihen mennessä uskon, että menkat alkaa jos on alkaakseen ja pettymys helpompi kestää kun ei tarvi olla töissä. Mutta nyt vielä siis piinaillaan. :)
 
Huh, punktio on ohi! 8 kpl saatiin, olen ihan tyytyväinen vaikka olisihan tietysti enemmänkin voinut muniksia olla. Itse toimenpide ei minullakaan paljoa sattunut, mutta kotona on ollut hieman kipeä olo...Perjantaina olisi sitten alkion siirto, jos kaikki vielä silloin hyvin.
 
Siirto ohitse..niinhän siinä sitten kävi, että vaikka moni munasolu hedelmöittyi niin jakautumisen kanssa alkoi ongelmat. Yksi 6-soluinen alkio siirrettiin ja kolme 8-soluista ei ihan niin tasaisesti jakautunutta laitettiin pakkaseen. Kovin kivulias en enää ole ollut, mutta turvotus on jotain aivan valtavaa. Toivottavasti miira saatte huomenna hyviä uutisia :)
 
Hei! Meillä on nyt toisen lapsen yritystä takana 14kk ja tänään käytiin ihan tuossa tk-lääkärillä (Keuruulla) ja hän otti papa-kokeen ja hiivakokeen ja määräsi liudan verikokeita ja virtsakokeet. Kuulosti minusta erikoiselta mutta kai se on hyvä tarkistaa että kaikki on ok? Ajattelin vain että etenikö tämä nyt oikein ja lähdettiinkö oikeaa kautta kun lääkärille mentiin?
Vinkkejä otetaan vastaan ja jotenkin jäi vähän hölmö olo käynnin jälkeen, olisikohan fiksumpaa käydä esim. in-tiimissä...
Varsinkin kun en oikeasti itsekään ole oikein näistä asiosita perillä... Kiitos jo etukäteen :)
 

Yhteistyössä