Jyväskylässä hoidoissa?

Soulmama Harmi sinällään ettei enempää ole kasvamassa, mutta toivottavasti nuo sitten olisi huippuyksilöitä. Eikös teidän hoito ole IVF lyhyellä kaavalla? Kuinka monta piikityspäivää sinulla on ja missä vaiheessa saat tietää tarkan punktiopäivän? Onko noista lääkkeistä tullut sinulle mitään sivuvaikutuksia?
Minulla on Clomifen taas käytössä ja ensi viiikon tiistaina UÄ ja luultavasti perjantaina sitten inssi, jos kaikki menee hyvin.
 
Joo, meillä on IVF lyhyellä kaavalla. Lääkkeitä löytyy 9 päivän piikistyksille, jarrut aloitan lauantaina. Tiistaina on seuraava ultra, silloin varmaan selviää myös punkteerauspäivä, jos siellä on jotain punkteerattavaa. Ei oo mitään sivuvaikutuksia ainakaan vielä. Ei ollu mulla ekassakaan IVF:ssä. Ja silloinkin saatiin vain 4 solua, joista 2 hedelmöittyi ja 1 oli siirtokelpoinen. Joten ei ainakaan Gonal ja Puregon stimuloi mulla mitään suuria määriä. Pitänee sit seuraavalle kerralle ehdottaa Menopuria.
 
Moi taas kaikille. Mukava lukea kun monella hoidot jo käynnissä. Täällä nyt vaan odottelua. Käytiin siellä yksityisellä tekemässä se aukiolotutkimus ja ajattelin, että saadaan nyt suht nopeesti aika hoidon suunnittelu/papereiden kirjoituskäynnille, mitkä piti tehdä samalla kerralla kun aukiolotutkimus, mutta eipä kuulu mitään. Tiistaina tulee kuitenkin jo 4vk tutkimuksesta. Luulin, että kun soitan asiasta antavat ajan suoraan mutta hoitaja sanoikin, että lääkäri ottaa yhteyttä miten jatko. Tiedän, että jonoa on, mutta näillä 40 päivän kierroilla tuntuu, että ennen kun mitään tapahtuu on kevät ja sit jo kesäsulut.
Osaatteko yhtään sanoa millaset jonot/ aikataulut siellä on? Lähdetään helmikuun alussa reissuun ja sitä ennen kaksi kiertoa ennättää tulla. Onko mitään saumaa näihin saada ensimmäistä inssiä, mistä meillä lääkärin mukaan nyt alotettaisiin?

Täytyy kai yrittää soittaa sinne. Tuntuu, että pää hajoaa kun taas viikon sisään 2 sukulaisen ja hyvän ystävän raskausuutista kuullut. :(

Tämä on nyt tämmöistä omaan napaan tuijottelua, mutta on vaikea vielä kommentoida noihin hoitoihin kun ei itse ole päässyt niihin mukaan. Paljon tsemppiä kuitenkin kaikille! =)
 
Ei ainakaan tämän vuoden puolelle ole mitään toiveta saada uusia hoitoja. Alkuvuoden tilanteesta en osaa sanoa. Valitettavasti se vaan tapahtuu hitaasti julkisella puolella noi asiat, kannattaa kyllä varautua ettei ennen helmikuuta tapahdu teillä mitään. Mutta toivotaan että saatte pian ajan!

Eilen pistin ekan orgalutran, se meinas vähän kirvellä. Mutta nyt sit jännätään tiistaihin, mitä tuolla alakerrassa tapahtuu! :)
 
Sarzu, hyvä että saitte ajan! Eiköhän teillä sitten ole toiveta että alkuvuodesta tapahtuu.

Mä kävin ultrassa tänään. Yhteensä 5 follia oli, hirmu erikokoisia. Mutta punkteeraus on kuitenkin perjantaina. Toivotaan että noissa ois kaikissa solut ja että päästäisi siirtoon.
 
Ja sitten soittivat perään, että meiltä on unohtunu ottaa kuppanäyte, ois pitäny kuulemma jo Lappeenrannassa ottaa, kun tutkimuksiin mentiin. Voi hevonperse, ois pitäny ja ois heillä pitäny tarkistaa meidän paperit, ennenkuin hoidot aloitettiin, että kaikki tutkimukset on tehty! :mad: Tänään sit kiireellä labraan antamaan verinäyte. Sanoivat että viitisen päivää menee, voi tulla nopeamminkin. Hoitsu sano puhelimessa, ettei kulemma InTiimi tee mitään ennen kuin tulokset ovat selvät.... Eihän ne nyt voi tässä vaiheessa enään perua koko hommaa!!!!!
 
Hei kaikille jyppiläisille! Ajattelin kertoa oman tarinani hoidoista Jkl:n julkisella puolella.

Hakeuduttiin hoitoihin tammikuussa 2009 Kuokkalan kautta. Terkkari pisti verikokeisiin ym tutkimuksiin kummatkin. Käytiin kuulemassa tuloksia maaliskuussa ja lääkäri pisti lähetteen keskussairaalalle. Sieltä tuli kotiin kutsukirje keskusteluun toukokuulle 2009. Lääkäriä ei vielä silloin nähty, vaan hoitaja kyseli jälleen vaan kymysyksiä... Kesä ja sulut oli tulossa, joten hoitaja sano et mun pitää itse varata aika sitten syksyllä. Otettiin kesä rennosti, ja elokuun lopulla soittelin aikaa. Saatiin keskusteluaika lääkärille 8.12. Tuolloin sitten tehtiin aukiolotutkimus saman tien, mutta kun yhteydet näytti olevan tukossa, lääkäri halusi kattoa lapraskopian kautta että kaikki on kunnossa. Toimenpiteen piti olla 3.2.2010. mutta kun saavuin päiväkirurgiaan, ilmeni että minulle on kyllä varattu aika ilmoittautumiseen, mutta salivarausta ei ollut tehty. Pitkän soittorumban jälkeen sain uuden ajan, 14.4.2010. Toimenpide tehtiin, ja kyselyistäni huolimatta en saanut itse varata seuraavaa aikaa, vaan se luvattiin postittaa minulle kotiin. Lappu tuli kotiin toukokuun alussa, aika oli varattu 27.9..
Kun vihdoin päästiin sitten tuolle vastaanotolle, lääkäri määräsi samantien clomit seuraavista menkoista. Nyt on clomit syöty, inssi tehty 21.10. ja plussa tehty pari viikkoa sitten. Olen nyt viikolla 7+0. Uskomatonta että tärppäsi ensimmäisellä inssillä.

Taustoista sen verran että olemme olleet ilman ehkäisyä vuodesta 2002, periaatteella saa tulla jos on tullakseen. Asiaa ajattelematta mentiin ehkä tuonne vuoteen 2006-2007. Silloin vaihdettiin periaatteeksi että saisi kyllä jo tulla... :) Pitkän arpomisen ja pohdinnan jälkeen hoitoihin siis lähdettiin tammikuussa 2009.

Se, että päästiin tositoimiin, yrittämään ensimmäistä iui:ta, kesti siis 21 kuukautta.
 
Heippa pitkästä aikaa! Mun tarina jäi viimeksi siihen, että olin menossa munatorvien aukiolotutkimukseen syyskuussa. Ne todettiin ihan normaaleiksi ja niinpä päätettiin luomuilla vielä vähän aikaa. Nyt alkaa kuitenkin raastamaan sen verran, että kohta voisi hankkiutua jatkotoimiin.

Tuttavapiiriin pienokaisia on syntymässä ihan liikaa, ja kun joulukin on perinteisesti lasten juhla, niin iik... Tiedän, että täällä ymmärtetään paremmin kuin hyvin mitä tarkoitan (kiitos siitä!), mutta kaipa tässä odotuksen odottamisessakin on puolensa ;)
 
Moro kaikki! Punkteeraus on ohi ja hienosti meni! Toimenpide pikkasen kirpasi, mutta oli helpompi, kuin odotin. Toimenpiteen jälkeen kun nousin istumaan, meinas iskeä oksu ja rupes huippaamaan. Sain lääkettä kanyylin kautta ja takas pötkölleen. Sit se alko helpottamaan. ;) Mut meillä oli sit oikeen kiva ylläri, alkuperäisen 4 follin lähtökohdasta siellä oli tullu loppukiri ja saatiin peräti 7 munasolua! Eli loistava saalis. Nyt jännätään sit huomiseen, että kuinka moni hedelmöittyy....
 
Soulmama Onnittelut lisääntyneistä folleista. Toivottavasti saatte viikonloppuna hyviä uutisia. Kuinka kauan toimenpide kaikkiaan kesti? Oliko sinulla mies siellä mukana?

Meillä nyt kolmas inssi ohi. Tiistaina ultrassa näkyi kaksi suurempaa follia. Eilen varasin inssiajan vaikka ovulaatiotestillä en saanut kuin haalean plussan. Viikonloppu kun on tulossa, niin Pregnylillä sitten lääkärin ohjeiden mukaan mentiin kuitenkin inssiin. Nyt taas mukavaa odotusta seuraavat kaksi viikkoa :)
 
Moikkelis! 5 solua hedelmöittyi ja 2 lähti jakautumaan. Toinen oli huippuluokan alkio ja toinen vähän huonompi. Tänään laitettiin molemmat kyytiin. Ollaan ihan tyytyväisiä tulokseen, onnex oli edes jotain siirrettävää. Pakkaseen ei tullu mitään. Nyt sitten vaan lugesteronien kanssa leikitään ja jännätään. Itse punkteerauksessa meni joku 20-30 minuuttia. Mies oli koko ajan mukana.

Tsemppiä aurinkoiselle piinailuun, toivotaan että molemmilla on hyviä uutisia parin viikon päästä!

sarzu mites teidän suunnittelut meni?
 
Nyt vaan peukut pystyyn Soulmama ja aurinkoinen. Olisi kyllä ihana kuulla hyviä uutisia täältä. :)

Meillä käynti meni oikestaan paremmin kun olisin uskonut. Jos nyt vaan menkat alkaisi lähipäivinä niin clomien kanssa kokeiltaisiin vielä joulukuussa ensimmäinen inssi. :) Jos venyy ja menee lähemmäs joulua eka tammikuussa kun tulee joulusulut vastaan.

Tammikuussa sit varmaan pistoksiin, mutta niistä ei vielä puhuttu tarkemmin kun katotaan nyt miten tää seuraava kierto tulee ja päästäänkö nyt joulukuussa jo tosi toimiin.

Tosi hyvä fiilis kun homma etenee nyt tosi nopeesti. Nyt tietysti vaan kierto venyy huippu pitkäks (ja tietysti paras olis jos ei tuliskaan) mutta katsotaan nyt.

Mukavaa joulunodotusta kaikille! :heart:
 
Soulmama Onko sulla vielä mitään tuntemuksia/ensioireita esiintynyt? Mulla ei taas muuta kuin turvotusta. Tuntuu vähän siltä, että ei tainnut tämä kolmaskaan kerta meillä onnistua. Toivottavasti sitten vuoden vaihteen jälkeen pääsisimme pian muita hoitoja kokeilemaan.

Mitenkäs Sarzu, joko teillä on tietoa, onnistuuko ensimmäinen inssi vielä tämän vuoden puolella?
 
Moro!

Täällä ei ole mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Toinen munasarja oli pitkään arkana punkteerauksesta, mutta nyt alkaa rauhoittumaan. Ens viikolla uskaltaa jo alkaa liikkumaankin normaalisti. Eihän se auta kuin odotella, mitä tuleman pitää. Torstaina meinasin pissiä tikkuun, perjantaina on sitten verikoe.

Aurinkoinen, onko sulla milloin testipäivä?
 
Moi =)
Viikonloppuna alkoi menkat vihdoinkin. Tänään sitten soitin polille ja päästään vielä nyt joulukuussa yrittämään inssiä. Tosi hyvä fiilis kun nyt homma on alkanu edetä. Nyt täytyy vaan pitää peukut pystyssä, että näistä insseistä olis meille apua ja muihin hoitoihin ei tarvitsisi mennä.

Helmikuun alussa ollaan lähdössä kahdeksi viikoksi reissuun ja toivotaan, että meillä olisi jo salamatkustaja silloin mukana.
 
Kiva Sarzu kuulla, että pääsitte vielä tämän vuoden puolella yrittämään. Toivotaan, että onnistutte!

Täällä jännätään perjantain verikoetta.... Eilen mittasin illalla vähän lämpöjä, 37,4. Toivottavasti tuo tarkoittaa hyvää! =)
 
Soulmama Suuret onnittelut teille!! Kyllä se aina luo uskoa, kun lukee näistä onnistumisista :)

Meille ei sitten kolmaskaan inssi tuonut toivottua tulosta. Tänään kävin jo polilla ilmoittamassa ja kysymässä jatkoista. Nyt sitten odotellaan tammikuulle aikaa..
 

Yhteistyössä