Hei kaikille jyppiläisille! Ajattelin kertoa oman tarinani hoidoista Jkl:n julkisella puolella.
Hakeuduttiin hoitoihin tammikuussa 2009 Kuokkalan kautta. Terkkari pisti verikokeisiin ym tutkimuksiin kummatkin. Käytiin kuulemassa tuloksia maaliskuussa ja lääkäri pisti lähetteen keskussairaalalle. Sieltä tuli kotiin kutsukirje keskusteluun toukokuulle 2009. Lääkäriä ei vielä silloin nähty, vaan hoitaja kyseli jälleen vaan kymysyksiä... Kesä ja sulut oli tulossa, joten hoitaja sano et mun pitää itse varata aika sitten syksyllä. Otettiin kesä rennosti, ja elokuun lopulla soittelin aikaa. Saatiin keskusteluaika lääkärille 8.12. Tuolloin sitten tehtiin aukiolotutkimus saman tien, mutta kun yhteydet näytti olevan tukossa, lääkäri halusi kattoa lapraskopian kautta että kaikki on kunnossa. Toimenpiteen piti olla 3.2.2010. mutta kun saavuin päiväkirurgiaan, ilmeni että minulle on kyllä varattu aika ilmoittautumiseen, mutta salivarausta ei ollut tehty. Pitkän soittorumban jälkeen sain uuden ajan, 14.4.2010. Toimenpide tehtiin, ja kyselyistäni huolimatta en saanut itse varata seuraavaa aikaa, vaan se luvattiin postittaa minulle kotiin. Lappu tuli kotiin toukokuun alussa, aika oli varattu 27.9..
Kun vihdoin päästiin sitten tuolle vastaanotolle, lääkäri määräsi samantien clomit seuraavista menkoista. Nyt on clomit syöty, inssi tehty 21.10. ja plussa tehty pari viikkoa sitten. Olen nyt viikolla 7+0. Uskomatonta että tärppäsi ensimmäisellä inssillä.
Taustoista sen verran että olemme olleet ilman ehkäisyä vuodesta 2002, periaatteella saa tulla jos on tullakseen. Asiaa ajattelematta mentiin ehkä tuonne vuoteen 2006-2007. Silloin vaihdettiin periaatteeksi että saisi kyllä jo tulla...
Pitkän arpomisen ja pohdinnan jälkeen hoitoihin siis lähdettiin tammikuussa 2009.
Se, että päästiin tositoimiin, yrittämään ensimmäistä iui:ta, kesti siis 21 kuukautta.