Jyväskylässä hoidoissa?

aurinkoinen79 : Vielä en ole soittanut aikaa kun odottelen, menkkojen alkamista. Tällä viikolla niiden pitäisi tulla (ja mikä ihanuus, jos ei tulisikaan) Tästä kierrosta tein "mullistavan" löydön kun ensimmäisen kerran koko vauva projektin aikana pongasin oviksen kp25. Useaan kertaan olen sitä tikuttanut, mutta koskaan en ole löytänyt. Tässä kierrossa ollu toiveet sen takia korkeemmalla kun aikaisemmin. Oliko sulla aurinkoinen jotain muuta syytä sille, että haluat lääkäreistä naislääkärin, kun vaan se, että tunnet molemmat??
 
Sarzu83 Molemmat lääkärit ovat varmasti päteviä ja osaavat asiansa. Tätä mieslääkäriä kuitenkin näen töissä huomattavasti useammin. En ole vielä kertonut hoidoista töissä kellekään ja jotenkin pelkään asian paljastuvan, jos näen hoitavaa lääkäriäni jatkuvasti töissä.
 
Noniin, tulihan se täti sieltä kylään niinkuin arvelinkin... Ei oikeen ole ollut uskoa näihin insseihin. Marraskuussa nyt sit IVF-suunnitteluun, toivottavasti päästään vielä tämän vuoden puolella hoitoihin, niin sais lääkeet tuon lääkekaton alle.

Mahan on vaan taas niin kipee, että saa kiskoa lääkkeitä kaksin käsin. Tietää mitä adenomyoosi tuo tullessaan... :(
 
Harmi Soulmama, että inssi ei teillä tuottanut toivottua tulosta :hug:
Onneksi marraskuu on kuitenkin pian täällä, niin pääsette suunnittelemaan järeämpiä hoitoja.
Meillä on myös marraskuussa seuraava aika, suuria en tosin odota tuolta käynniltä...miehelle pitää ilmeisesti tehdä vielä jotain lisäkokeita, vaikka en todellakaan usko, että niistä mitään ihmeitä selviää. Meillä miehen "vika" on ollut tiedossa oikeastaan aina ja myös lääkärit tietävät tästä, joten lisätutkimukset tuntuvat vain ajan haaskaukselta! Tosin eipä tällä hetkellä edes haittaa, vaikka mitään ei sillä rintamalla tapahdukaan, koska vauvakuume tuntuu toistaiseksi lähes kadonneen...liekö itsesuojelua tai jotain!
 
Tuli se täti kylään vaikka jo kerkesin oireiden perusteella kuvittelemaan, että ei tulisi. No ei auta. Soitin aamulla polille ja yritin varata munanjohtimien aukiolotutkimukseen aikaa, mutta mun tuuria ja sano, että ei löydy aikaa tähän kiertoon. PRKL! :mad: Ei kyllä naurattanu yhtään. Viime kiertokin oli 40 niin se olis sit seuraavan kerran ajankohtanen joskus joulukuussa. Miehelle asiaa itkin ja ehdotti jos kävisin yksityisellä tuon aukiolotutkimuksen tekemässä. Siitä puhtia saaneena soitin In-Tiimiin ja sain sinne ajan ensiviikolle :)
Jospa tämä nyt vähän avustettuna lähtisi pikkuhiljaa etenemään.
 
Miira minkäslaista "vikaa" mieheltä on löytynyt? Tiedätkö mitä nuo lisätutkimukset ovat? Tää lapsettomuus on kyllä sellaista tunteiden vuoristorataa, välillä ollaan innoissaan ja välillä sitten ihan pohjalla. Kyllä se siitä taas helpottaa, kun pääsette suunnitteluun.

Sartzu harmittelut tädistä, se harvemmin on mukava kaveri. Tuo yleisen puolen odottelu on kyllä todella turhauttavaa! Onneksi saitte In-Tiimiin ajan, jospas ne hoidotkin siitä sitten lähtisivät eteemään nopeammin. Onnexi tuo tutkimus on aika simppeli, toivotaan että tuubit on auki.
 
Soulmama mun miehellä on toinen kives ollut laskeutumaton ja se on leikkauksella siirretty "paikoilleen". Tämä siis tehty ihan pikkulapsena. Leikkaus ei kuitenkaan onnistunut täysin, koska se jouduttiin vielä uusimaankin. Ilmeisesti lääkärit ovat jo silloin miehen vanhemmille kertoneet, että suvunjatkaminen ei välttämättä onnistu ongelmitta :( Noh, yksi lapsi meillä siis on, joten aivan toivoton tilanteen ei pitäisi olla...Huimaa, että meillä tuo seuraava poliklinikka käynti on jo ensi tiistaina, aika on kyllä mennyt aivan uskomattoman nopeasti!

Pahoittelut Sartzu, että ei vielä plussaa tullut. Tuo on kyllä niin tyhmää, että aikaa aukiolotutkimukseen ei meinaa saada silloin, kun siihen tarvitsisi päästä. Onneksi teillä asia kuitenkin järjestyi In-Tiimissä. Mitenkäs tutkimus muuten meni...?
 
Tutkimus meni hyvin. Molemmat putket hyvin auki, eikä muutakaan ongelmaa ollut. Lääkäri epäili samaa kun itse, että ovulaatio on se ongelma. Se tulee joskus, mutta pitkillä kierroilla ei välttämättä joka kerta. Tulokset laitettiin keskussairaalan polille ja nyt vaan odotellaan millon sieltä otetaan yhteyttä. No nyt alkaa päivät, jolloin taas pongaillaan ovista ja toivottavasti myös se löytyy tässäkin kierrossa. =)
 
Kiva kuulla Sartzu83, että tutkimus meni hyvin. Nyt ei muuta, kuin onnea oviksen bongailuun ;)

Meillä oli tänään poliklinikkakäynti ja kai se meni ihan hyvin. Vastassa oli ehkä hieman tympääntyneen oloinen mieslääkäri, joka ei suotta tuhlannut aikaa meidän kuulumisiin...
Selitti nopsaan vain tulevat hoidot ja sovittiin, että tammikuussa palailen asiaan ja sitten aloitetaan hoidot, IVF tai ICSI pitkän kaavan mukaan. Olemme ihan tyytyväisiä tähän aikatauluun ja varsin tyytyväisiä siihen, että enää ei määrätty mihinkään uusiin testeihin. Loppuvuosi on siellä vissiin jo ylibuukattu, joten uusia hoitoja ei aleta tekemään ja onhan se lääkekaton kannaltakin ihan hyvä, että hoidot alkavat sitten vasta ensi vuonna.

Oli ihan kiva kuulla, että lääkäri uskoi meillä olevan hyvät mahdollisuudet saada lapsi näiden hoitojen avulla. Mikään ei tietenkään ole varmaa, mutta kannattaahan tätä toki kokeilla. Käynnin jälkeen on jopa kateissa ollut vauvakuume nostanut taas hieman päätään=)
 
Kiva kuulla Sarzu että putket oli auki. Onnea oviksen bongailuun. =)

Miira hyvä kun alkaa aikataulut olemaan konkreettisia. Eikä mitään turhia testailuja. Nyt sit vaan rentoudutte ja odottelette hoitojen alkamisia.

Meillä oli kans tänään IVF-suunnittelu. Samoinen mieslekuri oli meilläkin. Olisi halunnut pitkällä kaavalla aloittaa, mutta kun minun kierto niin loppuvaiheessa, niin sumut ei ehdi enään mukaan. Sain kuitenkin suostuteltua lyhyeen kaavaan, joten ensi viikolla kun menkat alkaa, aloitan puregon-piikitykset. Onnex saatiin hoito vielä tämän vuoden puolelle, niin saadaan lääkekatto hyödynnettyä. Katosta uupuu vain pari sataa, joten saadaan nämä lääkkeet suht. edullisesti.
 
Hei, olisi yksi kysymys.
Tänään tuli laskut poliklinikka käynnistä (ensikäynti) ja todella vähän kokemusta sairaanhoidosta ym. yleensäkkään ja mietimme siksi mieheni kanssa, että miksi molemmille tulee lasku käynnistä? Jotenkin ajattelin, että lasku tulee vaan toiselle, mutta näinkö tulevaisuudessakin asia menee, että jos yhdessä menemme käynnille lasku tulee molemmille?
Ei sillä, että lasku olisi kovin suuri summa, mutta ihmetytti meitä molempia tämä käytäntö.
 
Kyllä se lasku taitaa valitettavasti napsahtaa molemmille, ainakin tuosta ekasta käynnistä. Meidän tiistain käynnillä vastaanottohoitaja pohti, että ei tiedä tuleeko siitä käynnistä lasku molemmille. Asia varmaan selviää piakkoin. On jotenkin tympeää, jos molempien pitää maksaa, vaikka eihän tuo lasku niin suuri ole :(
 
Mä oon käsittäny niin, että niillä kerroilla, jolloin esim. hoitoja suunnitellaan, niin molempia laskutetaan, koska asia koskee molempia, mut esim seurantaultrat hoitojen aikana, niin vaikka mies niissä olis tukena mukana, niin niistä laskutetaan vaan naista. Ja insseistä tulee pkl-maksu maksettavaks molemmille.

Tsemppiä ihan hurjasti teille kaikille!!
Joskus alkusyksystä tännekin palstalle pariin otteeseen kirjoitin, mutta meille koittikin nopeammin kuin odotettiin suuri, iloinen yllätys, kun elokuun inssistä tulinkin raskaaksi. Edelleen tuntuu ihmeeltä. Sitä samaa toivon teille jokaiselle!!
 
Meillä kävi noitten laskujen kaa sillai, että yhestä inssistä tuli heti kaks laskua ja toisesta tuli vaan yks mun nimellä. No, ihmettelin sitä sitten, et mikäs tää juttu oikein on ja soitin poliklinikalle asiasta. Sanoivat, että toisestakin inssistä on kyllä tulossa lasku myös miehen nimellä, mut niillä oli vaan laskutukset vähän myöhässä tai jotain. Sanoi, että kun inssissä aina tehdään se siemennesteanalyysi, niin sen vuoks tulee laskun myös miehen nimellä.
 
Joo, kyllä tuosta inssistä näköjään olikin tullut miehelle lasku, tänään vasta huomasin sen.

Soittelin tänään Kelallekin lääkekatosta. Meillä meni raja yli, nyt pitää odotella, että tulee kirje kotiin. Toivottavasti ehtis, ennen kuin pitää hakea seuraava lääkesatsi, niin ei tarttis itse maksaa.
 
Meilläkin ensimmäinen käynti sairaalan pkl:lla oli tällä viikolla. Kuten arvasinkin, niin tämä mieslääkärihän meitä siellä odotti. IVF-hoitoa käytiin läpi ja saimme päättää haluammeko siihen suoraan vai kokeillaanko vielä kolmatta inseminaatiota. Minulla on ollut n. kymmenen vuotta sitten trombi ja nämä IVF-hoitolääkkeet ovat riski sen uusiutumiselle, niin päädyimme vielä koittamaan tässä kuussa viimeistä inseminaatiota ja sitten ensi vuoden alusta tarvittaessa IVF-hoitoon lyhyellä kaavalla. Käynnistä jäi mukava fiilis ja tunne, että asiat lähtee taas pikkuhiljaa etenemään..
Soulmama Kirjoittelehan sitten miten teidän IVF-hoito lähtee etenemään.
miira Me varmaan aloittelemme hoitoja yhtä aikaa, jos meillä ei tässä kuussa tärppää.
 
Moro aurinkoinen! Saanko kysyä, missä sulla oli se trombi? Mulla oli pohkeessa, tästä on n. 5 vuotta. Lekuri katsoi mun SPR:n veritestit ja sanoi, ettei pitäisi olla tuosta mitään ongelmaa.

Joo, täällä nyt sitten ens viikolla jännätään, että alkaako menkat ajallaan. Lekuri tosiaan sanoi, että viimeistään torstaina pitäisi alkaa, muuten aikataulut menee metsään ja hoito siirtyy ens vuoden puolelle. Ja tuosta kierrosta kun ei osaa sanoa, kun inssin lääkitys aina vähän sekoittaa kiertoa...
 
Soulmama Mulla oli trombi etureidessä, melkein nivustaipeessa asti. Mullekin tehtiin SPR:n hyytymistekijätutkimukset eikä niistä löytynyt mitään syytä. Kuitenkin lääkäri kovasti varoitteli minua hyperstimulaation mahdollisuudesta ja uudesta trombista. Voi olla, että jos IVF-hoitoon lähdetään, niin Klexanea pitää samalla pistää.
 
Aurinkoinen, aika jännä että sulle tuli tuosta ylimääräinen lääkitys ja mulle ei mitään. Se naislääkäri katsoi mun paperit ja sanoi ettei aiheuta mitään ylimääräisiä toimenpiteitä. Ei sillä, että oisin mitään halunnu =) mut silti vähän ihmetyttää.
 
Toivottavasti sun aurinkoinen79 ei tarvii aloitella hoitoja mun kans alkuvuodesta vaan onnistaa tuo viimeinen inssi :) Kyllähän nekin selvästi joillekin tuo sen kaivatun lapsen, onnea siis oikeen kovasti kielovanamo.

Täytyy tästä mennä hätyyttelemään miestä yöpuulle, taitaa olla ovisaika ja vaikka yrittäminen lienee turhaa, niin pitäähän se silti hyödyntää...eihän sitä koskaan tiedä ;)
 
jsl
Hei kaikille! Ollaan tällä hetkellä in-tiimin asiakkaita, kuten esikoisenkin kohdalla. Nyt kaksi inssiä takana ja toisesta saan testailla parin viikon päästä. Onnistumisprosentti on huonompi kuin normaalisti, tai näin sanottiin. Suosittelevat ICSI:tä. Itse ICSI pelottaa suurten hormoniannosten vuoksi, jo pienemmilläkin annoksilla saan ikäviä haittaoireita. Lisäksi on alkanut tämä taloudellinen puoli huolettaa. Kyselinkin tuossa toisessa ketjussa että paljonko julkisella ICSI:t maksaa ja nehän on in-tiimiin verrattuna ilmaisia vaikka ne käsitykseni mukaan in-tiimissä tehdään. Olenkin alkanut miettimään että onko mahdollista kesken kaiken hakeutua julkiselle puolelle jonoon ja miten se tapahtuu? Tarviiko yksityiseltä saada lähete ja onko pelkona, että kaikki tutkimukset julkisella aloitetaan alusta? Ja miten kauan sinne joutuu jonottelemaan. Toki odotellessahan voi kai yksityisellä puolella tehdä ICSI:tä, inssejä yms yrityksiä, vai voiko?
 
jsl Me hakeuduimme julkiselle puolelle hoitoon nyt tänä syksynä. Onnistuu helposti kun pyydät In-Tiimin lääkäriltä lähetteen sairaalaan. Jonoa ensikäynnille on vajaa 3 kk. Mitään samoja tutkimuksia julkisella puolella ei tehdä, vaan jatketaan hoitoja siitä mihin yksityisellä on jääty. Odottaessanne aikaa pkl:lle voitte toki tehdä vielä hoitoja yksityisellä puolella. Poliklinikkamaksu on tällä hetkellä 27,40e, joka menee jokaisesta käynnistä/hoidosta. Toivottavasti inssi tärppää, eikä hoitoja enää tarvita :)
 
No niin elisabethe, hyvä että teilläkin alkaa olemaan jo aikataulua. Siitä se lähtee! :)

jsl kannattaa tosiaan pyytää lähetettä tuonne yleiselle puolelle. Tuskin tarvitsee enään mitään tutkimuksia tehdä, jos teille on kaikki tarvittavat jo tehty. Jonotusaika yleensä on tuo 3 kuukautta ensikäynnille, mutta ei noista aina tiedä.

Mä sain tänään piikitysluvan. Eka UÄ on torstaina. Tiukille se veti, menkat alko eilen. Jos ois venyny vielä, niin ois voinut siirtyä hoidot ens vuodelle. :) Sit hoitsu vielä aiheutti ylimääräisiä sydämmen tykytyksiä, kun eka ultra ois pitäny olla perjantaina, mutta osasto on silloin kiinni. Mut oli saanu lekurin kans sovittua aikasemman ajan. Katsonaan nyt sitten miten follit kasvaa. Jos hyvin kasvavat, niin punktio on todennäköisesti perjantaina 26.11.
 

Yhteistyössä