Jyväskylässä hoidoissa?

Hei,

In-Tiimissä ollaan hoidossa, emme ole julkiselle puolelle edes yrittänyt. Yksi ivf takana ja yksi pas, josta tänään pp16 nega. Maanantaina pitäisi ilmoittautua uuteen hoitoon, kaippa ne jo jotain uutta keksii. Tuosta lämmönnoususta; onko sinulla tulilääkitystä? Minulla Lugestronit ollut mukana näissä ja tälläkin hetkellä lämmöt vieläkin sen 37,3 astetta, vaikka raskaana en olekkaan. Laskee vasta kun vaikutus on hävinnyt elimistöstä.
Normaalikierrossahan tuo aamulämpö nousee sen 0,3-0,5 astetta ovulaation jälkeen ja jää ylös alkuraskauden ajaksi9, jos niin iloisesti käy että raskautuu :)
Teille pidän peukkuja :)
 
Ei ole mitää tukilääkitystä käytössä. Olen ymmärtänyt tuon lämpöasian myös samoin kun sinä sen kirjoitit. Mukava niitä silti mittailla vaikka se kuuluu normaalikiertoon että lämpö nousee.

Harmillista Over30 että teillä ei onnistanut viimeisinkään hoito:( Tsemppiä seuraavaan! Saanko olla utelias sen suhteen että onko teillä "vika" tiedossa joka raskautumisen estää?
 
Huomenta,

no hieman olin olimme eilen itsekkin maahanlyötyjä, mutta täältä noustaa; ei tässä itkut auta. Olemme ainakin toistaiseksi selittämättömiä. Kaikki on aina oikein pro..ennen kuin sitten tulee testipäivä ja alkio ei ole kiinnittynytkään. Tuo lugestron kuuluu aina aina ivf:n kylkiäisenä; mukavia nappuloitahan ne ei ole :/. Toivottavasti Teillä tärppää :)

 
Hei!

Negatesti tehty pp14, ja pp16 alkoi menkat, joten tänään otin ekan Clomin. Samalla kaavalla mennään kuin ensmmäinenkin eli Clomit ja tikutus ja siteen inssi. Nyt kävin ostamassa digitaalisen ovistesterin kun hermo ei kestä tihrustaa viivan vahvuuksia aamutuimaan;) ja nyt voin tehdä testin aamuvirtsasta jos haluan. Kallis oli kyllä mokoma vehje;((((( Parin viikon päästä siis olis taas inssi.

Mikäs teidän muiden tilanne on aikataulun ja hoitojen suhteen??
 
Kävin täällä kerran kirjoittelemassa aiemmin joskus ennen naistentautien polikäyntiä.
Polikäynti meni ihan hyvin, povas aikaa maaliskuulle tuonne lapsettomuuspolille. Määräs joukon labrakokeita mulle ja miehelle. Tällä viikolla olisin käynnyt otattamassa alkukierron verikokeet, mutta kerkesin viikonloppuna testaamaan plussan! :heart:
Eli joskus käy näin, kun luulee että on mahdotonta. =)
Miehellä siis diagnosoitiin oligoteratozoospermia, ja suositeltiin ivf-hoitoja intiimiltä.
 
Meillä kolmas ivf starttaa vuoden vaihteessa, punktio ja siirto kaavailtuna vko:lle 4. Ehditään tämä hoito tehdä In-Tiimissä, polin hoitaja kehotti soittelemaan sinne sitten maaliskuussa jos tässä(kään) ei onnistuta. Saadaan polin kustantama toinen hoito sitten siellä.
Että loppuvuotta odotellessa, siihen asti ei raportoitavaa ole.

peppiina77:lle kovasti peukkuja toiseen inssiin :) Toivottavasti viitsit käydä täällä raportoimatta tilanteestasi, vaikka hiljaista onkin. Minua ainakin kiinnostaa kuin teillä käy!
 
Kirma: sain ovisplussan vasta kp15, luulin jo että stressi siitä etä se tulee yövuorojn välillä pilas koko homman. Ei onneksi käynyt näin. Viime to siis tehtin IUI eli kp16 oli sillon. Nyt myös siemen oli parempaa kuin ekalla kerralla ;) Toivotaan siis että nyt onnistuisi, vaikka toisaalta yritän nyt unohtaa koko piinailun, onneksi on paljon kivaa tekemistä tiedossa. ja levätäkin silti ehtii. Pikkujoulut menee nyt vähän kuivin suin mutta ei voi mitään, pari lasia otan mutta en enempiä.
Meidän suunnitelmakin nyt vähän selkis kun kysyin että montako inssiä tehdään ennen järeämpiä konsteja, niin tammikuussa tehdään kolmas jos tarvii ja sitten olisi jo viisasta siirtyä eteenpäin. Joulukuu menee ohi kun inssiaika osuisi jouluviikolle. En siis taida popsia Clomejakaan joulukuussa, koska ovuloin normaalistikin.

Parasta tulosta toivoen Peppiina pp5
 
Heip jyväskylän hoitolaiset :wave:
Lupasin tulla raportoimaan ja nyt sitten on niin että tein suureksi ihmeeksi plussatestin tänään pp15, ei tätä usko todeksi...9vuotta perinteisellä tyylillä :headwall: (kuvainnollisesti) ja nyt tokasta inssistä plussa, elämä on ihmeelistä toisinaan. En vielä halua poistua täältä ketjusta koska nythän se pelko ja odotus alkoi että meneekö kaikki hyvin ja onko tämä tosiaan totta. Ultraa odotan kuin "lehmä kesää". Tekeeköhän In-Tiimi ultran siis polimaksulla vai miten tämä homma tästä jatkuu?? Onko Tietoa? Soitan sinne maanantaina, mutta kiva jos teillä olisi tietoa:)

Tsemppihalaus teille kaikille!

peppiina 4+2....
 
Voi..onnittelut sinulle peppiina :flower: Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja raskaus on sinulla onnellista ja ihanaa aikaa :heart:

Luulisin, että In-Tiimissä on oma hinnoittelu alkuraskauden ultralle, kyllä se kalliimmaksi tulee kuin pelkkä polimaksu. Kun tämä eka ultrahan ei ole ns.pakollinen. Mutta kukapa hoitolainen siinä ei kävisi, jaksamista odotteluun ;)
 
Kay
Moikka,

Minä plussasin In-Tiimin tekemän IVF:n jälkeen lokakuussa. Me oltiin kyllä ihan omalla rahalla hoidoissa, kun lueskelin teidän juttuja pitkästä sulkuajasta julkisen puolella. En sit ees yrittänyt lähtee sitä kautta asiaa hoitamaan ennen kevättä. Mut siis se varsinainen asia oli alkuraskauden ultra. Meillä ainakin sellaisen olisi saanut ihan ilmaiseksi neuvolasta. Mä kävin sit erinäisten syiden takia In-Tiimissä ja se makso jotakin päälle 80 e mistä saa kela korvauksen + se 10 e toimistomaksu jos ei saa mitään takaisin. En tiedä, onko niillä sit joku eri hinta julkisen puolen asiakkaille?
 
Onnea Kay!!
Soitin In-Tiimiin tänä aamuna ja ilmoitin plussasta, sieltä neuvottiin että seuranta jatkuu ksks naistentautien pkl joten soitin sinne. Varhaisraskauden uä on 4.1, pyhät hieman sotki aikataulua. Silloin olisi 7+5 joten ainakin kaiken tarvitavan pitäisi näkyä. Neuvolaan myös kehottivat soittamaan, sinne aika on 30.12. Olisin halunnut neuvolan uä:n jälkeen mutta terkkari on lomalla. Meillä ei täällä ole neuvolassa uä mahdollisuutta, en siis asu jyväskylässä. Ilmeissti hoitojen jäälkeen tehdään rutiinisti tämä uä, koska sitä ei tarvinnut anella. olen nin pihalla näistä plussan jälkeisistä asioista kun vaan koko ajan toivonut sitä enkä ole tullut aatelleeksi että mitäs sitten ja millä viikoilla.

Joko Kay olet käynyt uudessa Gravidassa? Onko siellä 3Duä? 4Duä? Sinne kai sitä sitten siirrytään jatkossa jos ekassa ultrassa kaikki hyvin. :heart:
 
Kay
Tajusin viime viestin laitettuani, että en edes muistanut onnitella mutta siis Onnea Peppiinalle plussasta! :)

Mekään emme asu Jyväskylässä mutta meidän neuvolassa on kerran viikossa ultrakone paikalla. Mun historia on sellainen, että ottivat mut sinne neuvolaan listoille jo heti ja samoin tekivät lähetteet sinne keskussairaalaan riskiraskautena. Meillä on jo yksi lapsi, joka on syntynyt rv 24 ja nyt olisi tarkoitus yrittää vähän pitemmälle :) Mulla on itseasiassa lääkärin ja np-ultran aika sinne Gravidaan ens ti. Sitten näkee paikan, millainen se on. Jos oikein ymmärsin niin tuleva vuodenvaihe on taitekohta, jonka jälkeen kaikille on tarjolla enemmän ultria yms seurantaa kuin tätä ennen. Mä en varmaan olisi muuten päässyt nuihin Gravidan ultriin ja käynneille ellei ois tuota pientä aikaisempaa sattumusta.

Peppiinalle kovasti onnea matkaan ja muille kovasti tsemppiä hoitoihin!
 
Pitkästä aikaa palaan tälle palstalle, toinen ivf tehtiin helmikuussa (10.02.2010), tästä plussasin jo maanantaina, vaikka virallinen testipäivä on on vasta ensi perjantai (26.02.201); että kyllä näillä hoidoilla onnistuu, kun jaksaa uskoa :)
Nyt vaan on sitten se suurin pelko että kaveri/kaverit pysyy matkassa.

Onnea Peppiinallekkin plussasta!

 
Onko tässä jonossa enään ketään? :)

Ajattelin, että ois kiva tietää, minkälainen meininki ks-ksk:ssa on? Meillä on suunnitteluaina 1.9. Takana on yksi IVF eri miehen kanssa, joka tehtiin Jyväskylässä -04. Sitten yriteltiin luomusti toisen miehen kanssa ilman tuloksia ja nykyisen miehen kanssa ollaan yritetty reilu vuosi. Tammikussaa käytiin Lappeenrannassa tutkimukset ja sitten tuli keväällä muutto tänne Jyväskylään. Paperit siirrettiin, mutta inssiin ei ehditty ennen kesäsulkua. Käytiin In-Tiimissä yksi inssi omakustannuksella, siitä ei tulosta. Toiveena olisi päästä suoraan IVFään, mulla alkaa ikää olemaan jo sen verran ja endo/adenomyoosi kiusaa.

 
Samaa olen miettinyt onko täällä enää ketään. Hiljaista ollut. Meillä ensimmäinen aika 30.9 Jyväskylään. Mitään aikaisempia tutkimuksia/hoitoja ei ole takana. Lapsettomuutta takana 1,5v. Olisi kiva kuulla enemmän kokemuksia hoidoista, henkilökunnasta jne.
 
Me ollaan kans hoidoissa Jyväskylässä. Lapsettomuutta takana 2,5v, eka aika naistentautien pkl:lle viime syksynä, sen jälkeen tuskaista odottamista koko talvi, että saadaan aika lapsettomuuspolille, joka sit oli lopulta huhtikuussa. Pkl oli ilmeisesti kiinni jostain syystä koko talven melkein eli oletan, että tänä talvena ei vastaavia jonotteluja ihmisten tarvii kärsiä.. Heti seuraavasta kierrosta sitten sen huhtikuun lääkäriajan jälkeen aloitin clomit ja nyt tänään toinen inseminaatio :) Eli meiän kokemusten perusteella hoidot on lähteneet mukavan ripeästi käyntiin sen ekan lapsettomuuspolin käynnin jälkeen, ja lääkäri ollut tosi mukava. Nyt tosin jännään, että mitenkähän pitkät on jonot sitten eteenpäin, kun meillä todennäköisesti insseillä ei jatketa tän pidemmälle. Tietääkö kukaan, onks IVF:ään ja/tai laparoskopiaan (joka mulla mahdollisesti eessä) millaset jonot? Mietin myös sitä, että pitäisköhän varmuuden vuoks jo varailla aikaa lapsettomuuspolille, eikä ootella seuraavia menkkoja (vaikka tietysti toivoo ihan järjettömän paljon, että ne ei koskaan alkaiskaan..).

Tän enempää en osaa tosiaan ite kertoa tässä vaiheessa..

Tsemppiä kaikille!!
 
Heippa,

Täällä kanssa yksi, joka odottelee hoitoja Jyväskylässä. Meillä myös pitkä odotus takana ja edelleen asiat tuntuvat etenevän tuskaisen hitaasti. Noin 1 1/2 vuotta sitten alettiin viemään tätä lapsi asiaa eteenpäin, kun yritystä oli takana jo suunnilleen kaksi vuotta. Ekana meidät määrättiin kaikkiin verikokeisiin ja mies spermatestiin. Muuten tulokset ok, mutta miehen sperma on todella heikkolaatuista ja Intiimin tuomio oli, että meidän kannattaa kokeilla suoraan Icsi-hoitoja...

Naistentautien poliklinikalla käytiin sitten ekan kerran viime syyskuussa. Tällöin kerrottiin se, että ainakaan puoleen vuoteen ei tule tapahtumaan yhtään mitään, koska hoitoja ei siellä sillä hetkellä tehdä. Kauhea määrä verikokeita kuitenkin vielä määrättiin, joissa ei ilmennyt mitään ihmeellistä...

Keväällä meihin otettiin seuraavan kerran yhteyttä ja kysyttiin halutaanko vielä hoitoihin. Tietysti halusimme ja sitten meidät määrättiin taas uusiin kokeisiin, miehlle uusi sperma-analyysi ja minulle munajohdinten aukiolotutkimus. Seuraavien menkkojen alkaessa soittelin aikaa tuohon tutkimukseen, mutta tietenkään se ei silloin enää onnistunut, koska poliklinikalla oli kesälomat alkaneet! Mies on nyt hoitanut oman osuutensa ja uudet tulokset puhuivat samaa karua kieltä kuin edellinenkin, suoraan Icsiin vaan...

Nyt vaan odottelen menkkojen alkua, että voisin varata ajan itselleni. Ärsyttää niin paljon tämä kaikki odottelu, tosin onneksi meillä lohdutuksena on se, että meillä on ennestään yksi luomulapsonen, käsittääkseni on aika ihme, että olemme lapsen saaneet ilman hoitoja.

Joo-o, tulipa melkoinen sepustus...Mielenkiinnolla lukisin myös lisää muiden kertomuksia siitä, kuinka hoidot on Jyväskylässä edenneet.
 
Tulihan tänne vähän elämää. Kiva juttu!

Joo, mä kuulin tosta viime talven sulusta, aika karsee tilanne oli. Toivotaan, että nyt hoidot alkaa rullaamaan, eikä ihmisiä odotuteta turhaan. Meikäläiselläkin kun tuota ikää alkaa olemaan, niin ei haluais enään tuhlata aikaa odotteluun.

Meillä oli kans InTiimissä tuon inssin jälkeen lekuri sitä mieltä, että IVF seuraavaksi. Saas nähdä mitä sitten keskussairaalalla sanovat. Itse aion olla kyllä tiukkana... :)
 
Soulmama: Mulle on kyllä kanssa turha alkaa keskussairaalalta ehdottelee jotain inssiä tai vastaavaa! Vaaditaan vaan kaikki kunnon palvelua ja hoitoa, niin ehkä Jyväskylässäkin alkaa tämä homma kunnolla toimimaan!
 
Hienoa että palsta heräsi henkiin :)
Huh mitä odottelua olette saanut kestää. Toivon todella, että homma etenisi nyt nopeammin. Jostain luin, että klinikka oli kiinni säästösyistä, en tiedä sitten oliko näin.
Minkälainen käynti tuo ensimmäinen naistentautien pkl:lle on? Kestääkö kauan, tehdäänkö tutkimuksia vai pelkästään jutellaan?
 
Meillä ensimmäinen pkl-käynti piti sisällään enimmäkseen juttelua, mutta käynnillä tarkistettiin myös molempien "alakerrat" sekä minulle tehtiin myös ultratutkimus.
Kaiketi sulku on johtunut enimmäkseen tosiaan säästösyistä, mutta osa syy on ilmeisesti ollut myös osaavan lääkärin puuttuminen. Kevät-talvella työt aloitti (kuulemma) tosi pätevä lapsettomuushoitoihin erikoistunut lääkäri. Ainakin Kielovanamo taisi edeltävissä viesteissä kehua lääkäriä =)
 
Kyllä vaikutti asiantuntevalta ja empaattiselta lääkäriltä, ja samoin in-tiimissä (jossa hoidot käytännössä toteutetaan) on ollut mun mielestä tosi hyvä ja ihana henkilökunta. :)
Sarzu, eillä myös eka käynti oli tuollanen vastaava, mitä miira kirjoitti. Sitten toka kerralla (jota siis viime talven sulun takia odoteltiin se yli puoli vuotta) tehtiin munajohdinten aukiolotutkimus ja suunnitelma hoidoista.

Meillä oli tosiaan tällä viikolla toinen inssi, mutta simppatulos sen verran huono, että jos ei ihmeitä tapahdu, siirrytään sitten kipinkapin seuraavaks järeämpiin hoitoihin, IVF tai ICSI. Samassa veneessä siis keikutaan soulmaman ja miiran kanssa..

Huomasin tuolta aiemmilta tän ketjun sivuilta, että joku lääkäri olis kommentoinu in-tiimin simppatuloksia, että niissä usein huonoja tuloksia..? Ootteko kuullu tällasesta, jotenkin kummalliselta kuulostaa..? Mutta asia jäi vaan mietityttämään, kun meillä miehen eka muualla tehty simppatestin tulos oli oikein hyvä, mutta kaks seuraavaa, jotka inssien yhteydessä tehty in-tiimissä on olleet huomattavasti huonompia.
 

Yhteistyössä