Jyväskylässä hoidoissa?

Onnittelut elsa09 :flower:
Näitä ihmetarinoita tulee aina välillä täällä vastaa, koskaan sen ison onnen ei uskoisi kohdalle sattuvan..mutta eihän sitä koskaan tiedä!

En tiedä, miksi me päästäisiin pas:iin nyt kesäkuun puolella maksusitoumuksella..ehkä kun pakkaseen jäi vaan kaksi alkiota, kp:t passaisi..en tiedä. Mutta joka tapauksessa siitä ei tulekaan mitään, kävin kp12 ultrassa polilla ja ylläri, ylläri olinkin jo ovuloinut. Ehkä vielä toissakierron piikittelyt nopeuttivat follin kasvua, en tiedä. Onneksi limakalvokin oli hyvät 10.3mm, että aonahan tässä on se minimaalinen luomumahdollisuus..:ashamed:

Nyt olisi sitten megaodottelut ens vuoteen sitä ainokaista pas:ia, lääkäri koitti lohdutella, että meillä ei todellakaan ole vielä kiire: yksi muru ollaan luomusti aikaiseksi saatu (3-vuotias nyt) ja minä olen vielä nuori (hah, hah! 31v.) eikä mitään vikaa ole kummassakaan. Että odotelkaa rauhassa.
Mutta äskön soitin In-tiimiin, että päästävätkö siirtoon jos ollaan polin kirjoilla, ja onnistuuhan se, että me riivitään sitten jostakin ihmeestä ne pas-rahat ja käydään siirrossa siellä ens kuussa.

Lääkäri selitti sulkukäskyn tulleen ylemmältä taholta, he eivät olleet voineet siihen vaikuttaa. Kuulemma jossakin on säästettävä ja tämä lapsettomuusasia ei ole NIIN älyttömän tärkeä. Vetosi siihen, että etelä-Suomessa tämä jonotus on ihan normaalia. Mutta eihän missään nämä asiat näin mene, että ensin jonotetaan, sitten hoidetaan ja sitten taas jonotetaan vieläkin kauemmin!
Kaikesta huolimatta perseestä sanon minä, kukaan meistä ei ole tässä tilanteessa omasta vapaasta tahdostaan, jokainen meistä on jo kärsinyt ihan liikaa ja jokainen ylimääräinen kuukausi lisää tuskan määrää entisestään. Että rankaiskaa vaan meitä jo syvälle suohon pudonneita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piri:
Ihan täältä sivusta tuun kommentoimaan tuosta hoitotakuusta.

Ainakni Helsingin klinikoilla - siis julkisilla puolilla - on sanottu, että hoitotakuu 6kk katsotaan alkavaksi siitä, kun pariskunta ilmoittautuu hoitoihin ja täyttyneeksi sillä, että pääseen 6kk sisällä ENSIMMÄISELLE käynnille, eli ei edes vielä ekaan hoitoon, vaan sille suunnittelu käynnille. Sillä he katsovat, että sen jälkeen pariskunta on heillä jo HOIDOSSA, vaikka hoitoja ei joka kuukausi tehtäiskään.

Voimia odotuksiinne!
Juuri puhuin Jyväskylän lapsettomuuspolin omahoitajan kanssa asiasta, ja hän sanoi aivan samoin. Eli tällä hetkellä he käyvät potilaita läpi, ja maksusitoumuksen saavat vain ne joilla ensimmäinen hoito menee tuon 6 kk hoitotakuun sisään.

Eli hoitotakuuta ei ole enää ensimmäisen hoidon jälkeen, vaan potilaan katsotaan olevan hoidoissa koko ajan. Meilläkin siis seuraava IVF siirtyy tammikuulle. Toivottavasti tosiaan purkavat sitten meitä vanhoja potilaita pois jonosta alkuvuodesta, niin että odotusajat tasapuolistuvat uusien ja vanhojen kesken.

Jaksamista teille kaikille, on tämä vaan niin väärin!
 
Moi!

onko kukaan saanut maksusitoumusta keskussairaalalta In-Tiimiin syksyksi?

Mulle sanottiin, että seuraava IVF tammikuussa, mutta sanooko ne kaikille niin, ja sitten ollaan siellä kaikki hoidoissa tammikuussa ja ajat loppuu kesken?

Mua niin korpeaa toi niiden toiminta...

kokemuksia? vertaistukea? Mennäänkö osoittamaan mieltä sairaalan pihalle?
 
Sain 11.9. soiton keskussairaalasta, jossa luvattiin maksusitoumus In-Tiimiin, ja hoidot voisi aloittaa vaikka heti! Olen todella yllättynyt että sitoumus annettiin noin nopeasti ja "helpolla". Ensimmäinen (n. 2 vuotias) lapsemme sai alkunsa icsi:llä, ja toista ollaan yritetty "luomuna" ½ vuotta. Soitin keskussairaalan lapsettomuuspolin soittotunnilla hoitajalle 2.9., ja nyt tuli jo vastaus. Keskussairaalasta myös sanottiin, että keskussairaalan lapsettomuushoidot ovat tauolla maaliskuulle asti, eli siihen asti tehtävät lapsettomuushoidot tullaan tekemään ostopalveluna In-Tiimissä.
 
Näinhän siinä kävi...luomuplussa ylläri päättyi keskenmenoon rv10.
Itkut on itketty ja suunta otettu kohti uutta yritystä. Tosin usko on hiipunut entisestään...

Alkioita olisi pakkasessa, mutta vielä ei ole tietoa saanko maksusitoumusta In-tiimiin.
Sulkuaika on siis pidentynyt entisestään? ...aika hirveää, jos eivät ota sillä aikaa kaikkia halukkaita hoitoon..
 
Onnea Marille maksusitoumuksesta.

Mä en ymmärrä mitä ne siellä säätää. Minäkin soitin 2.9, ja silloin lupailivat maksusitoumusta, viikko sitten soitettiin, että hoito tammikuulle, vaikka minulla menee hoitotakuu umpeen marraskuussa. Hoitotakuu pätee siis sittenkin lapsettomuushoitoihin sairaalan potilasasiamiehen mukaan.
Minulle ei sanottu mitään, että maaliskuussa vasta aukeaa klinikka.

Pitää soittaa uudestaan sinne soittoajalla keskiviikkona, ja pistää kova kovaa vasten.

Pahoittelut elsalle km:stä. Tosi kurjaa. Toivottavasti saat pian ajan, ja maksusitoumuksen.
 
Itsekkin haluaisin jonkinlaisen linjauksen siihen, että millä perusteella tiputtavat osan pois jonosta. Eli maksusitoumusta ei tipu kaikille ja sitten jos lupaavat vähän sitä sun tätä niinkuin Dopeylle oli käynyt. Itse soittelen myös tällä viikolla saa nähdä miten käy...

Nyt tytöt sillä asenteella, että periksi ei anneta, vaan vaaditaan kaikille maksusitoumukset. Eihän kenenkään kukkaro kestä maksaa hoitoja itse noiden sulkujen ajan.

Onnea kaikille joiden hoidot jatkuvat suluista huolimatta.
Itse yritän vielä taistella sen maksusitoumuksen...
 
Meillä kävi näin: soitin polille elokuun lopussa ja kyselin tilanteesta, se täti joka vastaa aina puhelimeen kertoi sulun jatkuvan maaliskuulle. Kyseli meidän sen hetkisen tilanteen ja lupasi laittaa meidän paperit lääkärille katsottavaksi ja tuumailtavaksi. Ei kertonut mitään siitä ketkä otetaan maksusitoumuksella In-Tiimiin, vaan "tilanteen mukaan".

Minun pää ei tätä pitkää odottelemista kestänyt ja syyskuun alussa aloitettiin 2.ivf In-Tiimissä. Kun olin odottamassa toiseen ultraan pääsyä, hoitaja huikkasi juttusille ja kysyi, että olenko ollut poliin yhteydessä, koska meidän paperit olivat tulleet sieltä heille. Ja olivat hyväksyneet meidät maksusitoumuksella uuteen hoitokierrokseen. Sillä ei ollut merkitystä, että olimme jo aloittaneet hoidon.
Minä olin ihan monttu auki, ei ollut käynyt mielessäkään soitella enää polille ja kysellä meidän tilanteesta. Pidin automaattisesti selvänä, että koska meille on jo yksi hoito tehty, toiseen emme enää pääse. Mutta ihme ja kumma, joskus nämä asiat sujuvat paremmin kuin hyvin ja vielä ihan itsestään.

En sitten tiedä, että olisko niillä siellä niin, että eivät mielellään ota uusia asiakkaita vaan hoitavat ensin vanhat pois jonottamasta. Kannustan kuitenkin kaikki soittamaan ja painostamaan omat asian etenemisessä, kaikilla meillä tämä vauvan tuska ja turha odottelu on ihan hirveää ja nämä liian pitkät tauot kysyvät kyllä turhaa voimia.
 
Minäkin olen jo vanha potilas, keväällä tehy IVF ja PAS, joista molemmista negaa. Lisäksi minulla on vielä paha endo, joka ei tästä odottelusta tykkää vaan saattaa vaikeuttaa raskauden alkamista entisestään. Siksi olinkin niin kiukkuinen kun ensin lupailevat ja sitten ei kuitenkaan sitoumusta myönnetä. Meillä on esikoisen yritys kyseessä, paha endo, mutta silti en ole kiireellinen tapaus....ihme toimintaa.

Joka tapauksessa, minäkin sain kirjeen, että verikokeisiin mentävä uudestaan, ja sen jälkeen ajanvaraus in-tiimiin johon toimitetaan maksusitoumus. Eli ilmeisesti ovat taas pyörtäneet päätöksen. Toivottavasti tämä on se lopullinen päätös, ens viikolla on hoitsu taas paikalla, joten voin tarkistaa tilanteen.

Oikeasti rasittavaa odotella ja epäillä koko ajan. Nyt on onneksi edes mustaa valkoisella maksusitoumuksesta.

Onnea matkaan Kirmalle, toivottavasti hoito onnistuu ja kaikki menee hyvin.

Elsa taitaa olla samassa limbossa kanssani...jaksamista ja toivotaan, että pääsette hoitoon pian.

 
Kiitos kirma !
Jotenkin on vaan niin epäuskoinen, että joku asia voisi mennä hyvin. Ei meinaa millään luottaa, että nyt asiat lähtisikin rullaamaan. In-tiimiin ei ollut vielä maksusitoumusta tullut, ja hoitsu sairaalasta on poissa tämän viikon. Onneksi sain ajan verikokeisiin.
:wave:
 
Sain maksusitoumuksen sitten viimeinkin. Tosi hyvä näin kyllä kannatti taistella tästäkin asiasta. Tosin kun soitin ekan kerran oli eri hoitsu ja kertoi, että ei täällä ole mitään tietoa sun tilanteesta ja käsittely aika on 3-4 viikkoa! No minä sitten pyysin tarkistamaan miksi sairaskertomuksessani lukee maksusitoumus 31.12.09 asti. Lupasi tarkistaa ja palata viikon päästä asiaa. No kävikin niin, että soitti jo samana päivänä ja kertoi löytäneensä paperini "jostain pinosta" ja siellä oli maksusitoumus myönnetty. Taitaa sairaalan palvelut olla nyt kiirestä johtuen vähän heikkotasoisia...

Kirma olet siinä kyllä niin oikeassa, että odottelu ja hoitoon pääsystä taistelu vie todella voimia...Tsemppiä kaikille.
Dopey onnea maksusitoumuksesta!




 
Hei!
Olemme menossa ekaan inssiin syksyn aikana ja kävimme allekirjottamassa hoitosopimuksen polilla viime viikolla. Hoitaja sanoi että on lomalla tämän viikon ja sitten viikolla 39 laittaa papereita kuntoon ja voisin hakea polilta lääkereseptit ja viikolla 40 voisin soitella In-Timiin ja sopia inssi aikaa, suunnitelma kuulosti hyvältä.
Mutta tällä viikolla tuli kutsu ksks polille 27.10.09 eikä kutsussa syytä sanottu, ilmeisesti lääkärin suunnittelukäynti?? Ihmeellistä pompottelua, olis sanonu jo aiemmin että sellanen aika pitää varata. Tod näk yksi inssi ehditään tehdä ennen joulua..Soitan kyllä ensi viikolla keskiviikkona ja kyselen mikä on homman nimi. Maksusitoomuksen kanssa ei pitäisi olla ongelmia kun se jo kesällä luvattiin ja siitä maininta jo epikriisissä on. Onkohan asia niin että jos yksi inssi ehditään tehdä ennen joulua niin seuraavaa sitten odotetaan kevääseen jotta pkl aukeaa, toiv ei.

Mukava että tällainen pino täällä kun asiat kuitenkin hoituu hieman eri lailla eri kaupungeisa:)

Meidän taustasta sen verran että; olemme olleet ilman ehkäisyä jo 9vuotta joten luomua ei ole tulossa millään todennäkösyydellä. Vikaa ei silti juurikaan ole, mulla lievä pco, mutta kierto ok, mies myös ok. Söin Clomeja viime talvena 6kk ilman toivottua tulosta, follit kyllä kasvo ok ym. Mulla ikää 32v.

Päivitetään tietojamme kun saamme lisäinfoa hoitojen etenemisestä! Tsemiä kaikille!
 
peppiina77, onkohan vaan minusta jotenkin outoa, että teillä noin pitkän ajan jälkeen vielä kokeillaan insseillä? 9v luomuna+6kk clomeilla on tosi pitkä aika! Kyllä nostan hattua ja kumarran noin pitkäpinnaiselle :eek:
Toivottavasti eivät kuitenkaan meinaa kovin montaa inssiä, pidä pää kovana, pyydä edes vähän tuhdimpia troppeja follien kasvattamisen tueksi, että ei mene inssiaikakin ihan hukkaan.
Mutta toisaalta, se taitaa olla enemmän sääntönä, että ei ivf:ää ilman inssejä.

Minun hoitotiedot löytyy profiilista, ikää on vuosi vähemmän kuin sinulla, ja tällä taustalla päästiin suoraan ivf.ään. Inssejä ehdotettiin, mutta miehen kanssa ei suostuttu. Nyt sitten 2.ivf In-Tiimissä paljasti mahdolliseksi syyksi huonolaatuiset munasolut, mitään pakastettavaa kun ei jäänyt.
Että mahdollinen selittämättömyys voi paljastua vasta ivf:ssä.

Jaksamista odotteluun! :hug:
 
Eka lääkkeellinen pas olisi tähän kiertoon suunnitteilla. Laastarit käytössä ja luget tulee sit myöhemmin kuvioon mukaan...
Meillä ei ole kanssa varsinaista syytä löytynyt. Keskenmenon jälkeen olen ajatellut kaikenlaisia kromosomi-testauksia yms. Tosin nekin aika hinnakkaita...

Peppiina77: sullakin tosi pitkä taival takana. Toivotaan, että hoidoista löytyy teille apua.
 
Toinen IVF pyörähtää käyntiin parin viikon päästä, sain siis vahvistettua tuon maksusitoumuksen sairaalalta klinikalle.

Tsemppiä kaikille, toivottavasti pysyvät plussatuulet puhaltavat tähänkin pinoon maksusitoumusten myötä!
 
Hei!
Lupasin kirjotella kun saan lisätietoa meidän hoitojen aloituksesta. Eli hoitaja soitti minulle tänään ja kertoi että pkl-aika perutaan ja resepti tulee postissa kotiin ja maksusitoumus on myönnetty. Tosin käskettiin soittaa Intiimiin vasta parin viikon päästä, joka tarkoittaa sitä että eka inssi menisi joulukuulle, joten taidan soitella Intiimiin ja kysella asiasta josko voisin jo ensi kierron alkupäivinä Clomeja popsia. Ajattein ainakin yrittää koska kalenteri=kiertoni on nyt vastaan sitä että joka asian välllä pitää odottaa aina pari viikkoa että on päästy seuraavaan aiheeseen :headwall: ja sitten tulee joulunpyhät vastaan...
Et näin meillä.. mitäpä teille toisille kuuluu??
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppiina77:
Tosin käskettiin soittaa Intiimiin vasta parin viikon päästä,
Näin myös meillä. Eilen soittelin ja paperit kolmanteen (In-Tiimin tekemään toiseen) ivf:ään on matkalla klinikalle ja vasta parin vkn päästä käskivät soitella. En tajua, miten posti voi noin hitaasti kulkea, omat kiertopäivät kun ei odottele. Myös meillä hoito tulee luultavasti vasta sitten joulukuulle ja hirvittää kuin pyhien kanssa käy. Kolmas hoito olisi saatava tälle vuodelle, lääkekatto kun on jo täysi.
Tule peppiina77 ilmoittelemaan jos saat aikaistettua asioitasi!
 
Hei! Onnekseni huomasin täällä kaksplussan sivuilla tämmöisen ketjun!!
Ihanaa että tämmöinen löytyy!

Voisin esitellä hieman meidän historiaa. E-pillerit jätin pois 11/08 ja yritys alkoikin heti 12/08 tyhjennysvuodon jälkeen.
Mulla ollut epäsäännöllisiä ja pitkiäkin kiertoja väliltä 21-58.

Elokuussa varasin ajan Terveystalolta gynelle, joka totesi pco-tyyppiset munasarjat, ja laitto lähetteen lapsettomuustutkimuksiin Naistentautien poliklinikalle. Miehen sperma tutkittiin syyskuussa, ja tulos ei ollut hyvä (oligoteratozoospermia), ja In-tiimi suositteleekin ivf-hoitoja. Kummastuttaa kun minulle ei määrätty labrakokeita gynekäynniltä.. :/ kaipa ne ottaa sitten jossain vaiheessa määrää polilta..

Huomenna eli 16.10 on aika tuonne sairaalan poliklinikalle ja miehen kanssa menemme sinne yhdessä. Vähän jännittää, kun ei tietoa mitä tuolla tapahtuu!?
Onko kyse hoitojen suunnittelusta? Toivon että pääsisimme hoito-jonoon, ja juuri ivf-hoitojonoon.. Kuinkahan pitkät jonot on..?
Inssiä tuntuisi jotenkin turhalta edes kokeilla, ja ajan/rahan haaskaukselta. Ottaakohan poli huomioon In-tiimin hoitosuosituksen? Kun huomasin Kirman kommentin ettei ivf-hoitoja kokeilla ellei ole jo inssejä ensin yritetty..

Järkytyin, kun luin, että lapsettomuuspoli ois kiinni joulukuuhun asti! Aivan kamalaa! :'(

Peppiinalle
paljon tsemppiä, että hoitoaikataulu etenee! Miten sä ootkin ollu noin kärsivälinen?? Mulla ei tasan kestäny pokka vuottakaan ennenko menin gynelle!

Mitenkä dopeyn ivf on pyörähtänyt käyntiin?
 
Soitin pkl hoitajalle ke soittoajalla joka ystävällisesti lupasi postittaa paperit ja vielä varmisti soitolla että paperit lähti In-Tiimiin, joten eiköhän asiat nyt sit etene. Kirjoituksessa ruuhkaa kai? Tosin minä ne paperit sain jo viikko sitten...tiedä sitten.
Palvelu In-Tiimistä on puhelimitse ollut todella hyvää:) Clomit aloitin eilen ja ovistestit on hankittu, nyt vain toivotaan että ovisplussa ei osu lauantaille! Eli eka inssi olis ens vkl ennen tai jälkeen, jänskää.
 
Huomenna olis eka inssi, tänään testasin ovisplussan. Ostan kyllä jatkossa digitaalisen testerin jos ja kun niitä tarvitsen. Tulkitseminen on hankalaa aamulla unenpöpperössä:( Apteekissa ei vain silloin ollut digitestejä hyllyssä. Miten olette ajottaneet testit? Kun klinikalta sanottiin että klo8 maissa pitää soittaa, mutta testissä sanotaan että aamuvirtsaa ei saa käyttää...aikaset aamut on minunlaiselle aamuntorkulle hankalia. Minä toteutin sen niin että heräsin aamuyöllä vessaan ja tein klo8 testin. kellot oli herättämässä jotta homma onnistuu, tosin heräsin yöllä vessaan aivan itsekseni. Olenko tehnyt asian itselleni liian vaikeaksi vaikka en "blondi" olekaan;))))??? Kertokaa kokeneemmat :wave:
 
Hei!
Mites on asiat lähtenyt sujumaan?? Kukaan ei ole antanut hyviä vinkkejä mun testailuvaikeuteeni..? Ei anneta tän pinon kuivu kokoon! Paljon helpompi kirjotella kun olemme hoidoissa samassa paikassa, käytännöt kun tuntuu olevan erilaiset eri kaupungissa.

Meille tehtiin eka inssi viime viikolla, nyt on tuhat ja sata oiretta ainakin mielikuvituksesssa ...en ole silti kovin optimistinen, koitan suojata itseäni petymykseltä. Ja inssin onnistumisprosentit ei ole huimia. Toimitus sujui hyvin eikä pahasti sattunutkaan. Nyt kp21/27-30 menossa. Maha on turpea ja lämpö koholla 24h/vrk. Maha myös vas kipeä nivuseen asti. :p ota tästä ny sit selvää mikä johtuu mstäkin, sikorokotus, clomit, kierron normi tuntemukset vai raskaus oireiden takana?? Ei auta kuin odottaa. Tekis mieli testata isänpäivänä, mutta se voi olla liian aikasta. Mikä testimerkki on herkin?? Onko kellään tietoa?

Tsemppiä kakille, tulkaahan taajuuksille mahd pian!! :)
 
Minä kaipaisin myös oman paikkakunnan kirjoittajia:wave:
Kahden edellisen ivf aikanakin kuuluttelin Jyväskylässä hoidoissa olevia, mutta kukaan ei koskaan ole vastannut viesteihin. Ei kait me peppiinan kanssa ainoat In-Tiimin asiakkaat olla?

peppiina77, kovasti peukutuksia sinulle inssin viimeiselle piinaviikolle!
Luulisin, että ne clearbluen uusimmat digitestit ovat herkimpiä, ne mitkä sanoo, että 'raskaana'. Omia kokemuksia ei ole, olen tähän asti ollut vannoutunut Apteekin oman kannattaja. Ja isänpäivänä voisi kyllä jotakin jo näkyä, mutta täytyy muistaa, että se on NIIN yksilöllistä miten hcg lähtee nousemaan.

).( Minä olen ollut hiljaisena linjoilla, tässä hoitotauolla kun ei mitään raportoitavaa ole.
Meille ei poli maksa tämän tauon aikana enää toista ivf:ää. Nyt ollaan menossa parin viikon päästä In-Tiimiin suunnittelukäynnille (omalla rahalla siis ja 3.ivf tuloillaan) ja hoito olisi sitten joko joulukuussa, jos kiertopäivät passaa joulutauon takia tai sitten tammikuussa.
 
Jep jännät ajat on menossa, yritän olla ajattelematta asiaa koko ajan, mutta...mutta ajattelen kuitenkin aika paljon;) En taida testata vielä su koska olen yövuoroissa ja en tiedä mihin aikaan sen tekisin ettei virtsa ole liian laimeaa....ym testaan jos tarvetta niin tiistaina. Onko sulla tietoa tai muilla tuosta lämmönnousu asiasta? Eikös lämpö nouse kun ovulaatio on tapahtunut ja pysy koholla menkoihin asti tai ainakin lähes niiden alkuun? Olen mielenkiinnosta seuraillut ympärivrk lämpöjä ja merkkaillut ylöskin jotta tiedän vastaisuudessa miten kehoni lämpöilee kierron tässä vaiheessa. Aamulämpöjä en ole koskaan alkukierrosta mittaillut. Edelleen minulla on lämpöä 36,8-37,3 astetta. Nyt menossa kp25/noin 28, kohta jos 26/28 kun kello jo paljon.

Luultavasti emme ole ainoat In-Tiimin asiakkaat, tai ainakin maksusitoomuksia kirjoitti saaneensa aika moni, missä vaiheessa teillä hoidot menossa?? Olisi kiva piinailla yhdessä, kun kirmakin nyt odottaa seuraavaa hoitoa! Kiva jos kirma jaksat kuuitenkin olla aalloilla vaikka teillä tauko menossa!! Työt kutsuu! :wave:
 

Yhteistyössä