Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

Onnea Mazoon :flower:

Tapaaminen olis kiva, jaksatko Halinalle järkätä?

Me nukuttiin kymmeneen :D piristi niin paljon.. jospa sitä tänään jaksais alkaa pakkaamaan :p Kohta pitäis lähteä näytteeenottokeskukselle viemään neidiltä pissanäyte. Siellä menee tietty puolipäivää kun se ei suostu pissaamaan.. typerää hommaa, mut jospa tää olis vika kerta |O
 
Juu, voisinhan minä tuota tapaamista järjestää. Vaikka meillä tosiaan on pieni asunto, mutta yritetään sinne mahtua :)
Eli ei vielä ensi viikolla kun silloin on paljon muuta menoa, mutta sitten oikeestaan käy milloin vain, eli otetaan sopivia ajankohtia vastaan. Onko päivä vai ilta parempi? Meillä on mies päivät töissä ja silloin meillä on kotona minä, lapset ja koira. Koira on ylivilkas tapaus kun vieraita tulee :LOL: . Jos tapaaminen on illasta tai viikonloppuna niin sitten mies voisi ottaa koiran ja vaikka tuon esikoisenkin mukaansa ja lähteä vaikka ulkoilemaan, niin sitten ei olisi koira ja esikoinen hääräämässä ja vilisemässä joka paikassa. Saisin itsekkin keskittyä vieraisiin, siis teihin, paremmin.

Meillä meni viime yö tosi hyvin! Esikoinen nukahti noin klo 22, vauva vähän sen jälkeen pienten kitinöiden jälkeen. Vauva heräsi syömään kolmen aikoihin ja sitten puoli seittemän aikaan. Ja sen jälkeen nukuttiin koko poppoo puoli kymppiin! Yleensä nukutaan nykyisin puoli ysiin saakka, tosin vauva saattaa nukkua vähän pidempään.

Meidän pikku herra on kasvanut hirmuisesti, tuntuu että eihän se enää mikään pikkuvauva olekkaan. Poitsu jaksaa valvoa pitkiä aikoja ja päivän rytmitkin alkaa jo muodostua samanlaisiksi. Vauva seurailee paljon ympäristöä ja nauraa ja "juttelee" kovasti. Käsillä viuhtoo mahottomasti, sanoinkin miehelle että tuleekohan herrasta kapellimestari :LOL:
Mummon sohvallekkin juttelee kovasti kun sohvalla pötköttää ja minun puserolle kun imetän poikaa, välillä imetyshetket on vain yhtä hymyä, kun vaavia niin naurattaa. Naureskelee ja juttelee myös äippäpakkauksen kasvohelistimelle. :) Varsinainen veijari ja hymypoika, niin kuin veljensäkkin.
Mutta nyt jälleen lasten pariin....
 
Mazoonille paljon onnea!! :flower: :heart:
Tuo tapaaminen kuulostaa hyvälle, mutta meiän neiti vielä syö ja nukkuu...ei pahemmin seurustele niin en ihan vielä viitsi osallistua kemuihin. Menisi mun aika vain siihen kun neiti huutaa kun ei tule tavaraa tarpeeksi nopeasti tms. Joskus syksymmällä mielelläni tulen kyllä sitten mukaan tapaamaan teitä ja tuomaan pikkuneitiä näytille! :)
Pari viime yötä menny ihan penkin alle...viime yönä pääsi minultakin itku kun väsytti niin sairaasti. Onneksi meillä on opittu myös pullolle niin pystyi mies ottamaan ohjat käsiinsä ja minä takaisin sänkyyn! Tyttö kyllä syö kuin hevonen...ei voi kuin ihmetellä, että mihin mahaan se oikein syö?! :LOL: Tästä se alkaa meikäläisen hermojen venytys operaatio! :)
Nyt odotellaan ovikellon soittoa kun neuvolatätin pitäisi tulla kotikäynnille...jänskättää, että miten on Henni kasvanut! :)
 
minä ja eerika oltais myös innolla mukaan tulossa, jos halinalle järkkää tapaamista..
oisko torstai 6.8 hyvä?oma lehmä ojassa kun mies on vielä sen alku viikon lomalla, en usko et ma-ti ollaan vielä jyväskylässä..minulle sopii mikätahansa aika..
oisko taas nyyttis periaate?
nyt savoon, palataan viikonloppuna asiaan :)
 
Aika tuntuu menevän siivillä niin ei ole tullut juurikaan kirjoiteltua, mukava kyllä lukea teidän juttuja (taas!).

Tapaaminen olisi kyllä kiva mutta saa nähdä miten nuo reissut alkavat sujua pikkumiehen kanssa, "uskallanko" ihan vielä lähteä ja kestääkö omat hermot =) Ensiviikolla lähdetään ainakin harjoittelemaan perheen yhteistä matkustamista Itä-suomeen päin mummoloihin :/

Pusukalatar meillä sama homma noiden omien väsyitkujen kanssa, itse en oikein ymmärrä levätä silloin kun ennättäisi ja touhuan jotain ihan muuta. Meillä myös auttanut aika paljon, että mies syöttää pullosta joko aamulla tai sitten yöllä kerran niin minä saan nukkua.

Mutta nyt taas vauvanhuoltohommiin!
 
Mandy: Siitä se lähtee, pikkuhiljaa!

Mazoon:
Onnea sinullekin vauvasta, ja hyvinpä olet huomannut. Oli tosiaan mulla lähtöpäivänä ja välillä muutenkin ruskea jenkkihuivi päässä :)

Tapaamisesta: Mäkin voisin olla kiinnostunut neidin kanssa osallistua jos ajankohta sattuu meille sopimaan ja uskaltasin liikkeelle lähteä... :)

).( Tänään vaavi on viikon vanha ja aika autuaasti irrottanut mut tietokoneesta :p :D Ei tule edes joka päivä tässä käytyä. Imetys alkanut toisesta tissistä jo sujumaan, toisen kanssa vielä "tapellaan". Maito alkaa kans aika hyvin olla noussut, pari kertaa tarvinnut pullosta lisää. Yöt...no aika lailla valvoessa menee, ja mä oon vieläpä niin "itsekäs" että en malta antaa miehen hoitaa vauvaa...Siis öisin, älkääkä kysykö miks, senkun tietäs. Päivällä hoitaa kyllä kovastikin. Kyllä se sitten välillä on aamulla syötön jälkeen ottanu vauvan kanssa isi-tytär-hetkiä niin olen sitten nukkunut seuraavaan syöttöön asti :)
Ja tänään kylvetettiin eka kertaa kotona meidän neiti, joka nautti kovasti kylvystä! Eiköhän se kohta heräile, eli menenpä tästä itsekin hamppipesulle, että pääsen sitten nukkumaan heti syönnin jälkeen.
 
Tapaamisesta Voi olla että en ainakaan sillon 6.8 pääse osallistumaan, sillä toivon mukaan olen jo saanut oman nyyttini siihen mennessä :D

kukkaiskeiju Kiva kuulla teidän kuulumisia =) Bongasin teidän tytön kuvan tänään Jkl:n lehdestä..samoin kun pusukalattaren tytön :heart:

outiko 39+1
 
Oih! Se oli jo siellä lehdessä!! Pitääpä sanoa äitille, että ottaa lehden talteen!! Mä tosin mielestäni ruksitin vaihtoehdon, että haluan lehden kun en sitä muuten saa, mutta ei ole vielä näkynyt...tuliskohan tän päivän postin mukana?! Eilen ainakin sain sen kuvan s-postiin siltä kuvaajalta!
Outikolle ihan kamalan paljon tsemppiä tulevaan...ei ole enää paljon jäljellä!! :)
Meillä kävi eilen neuvolan täti kotikäynnillä ja Henni sai täydet pisteet (ja papukaijamerkin)!! :heart: Sairaalasta lähtöpaino oli 2775g ja nyt oli eilen 2930g eli on ruoka maistunut! Syönti menee varmaan aika lailla fifty-fifty tissin ja pullon kanssa. Ja olen ajatellut julkisyötön hoitaa pullosta...ainakin toistaiseksi. On vielä hapuilevaa tuo meidän rintaruokintatyyli niin kerää mulle turhia paineita alkaa sitä julkisesti harrastamaan. Ja 99,9% pitää kuitenkin ottaa se pullo esiin tissin jälkeen ni sama kai se sitten on hoitaa koko homma pullosta?!
Eilen tuli pieni himo saada maun vuoksi yksi siideri. Sallittuahan se olisi eikä mitään haittaa jos heti syötön jälkeen sen joisi kun ehtisi haihtua ennen seuraavaa syöttöä, mutta en sitten tullut hakeneeksi. Joku sanonut, että se voisi auttaa maidon nousuunkin, mutta tiedä sitten! Neuvoja on yhtä monta kuin on neuvojaakin!
Äiti tulee miesystävänsä kanssa perjantaina kylään ja äiti lupasi ommella Hennille keskosen myssyn. Kaikki nuo niin pieniltä näyttävät hatut kun on meiän neitille liian suuria! Vaunuissakin kun se kerran kääntää päätä ni jo on pipo silmillä!! :( Onneksi on ompelutaitoinen mamma!
Niin ja eilen isukki tuli käymään ni toi sitten terveisiä Hitonhaudalta eli oisko jonkun nelisen litraa mustikoita!!!!!! Sain jopa siivottua ne heti eli nyt meillä on sitten mustikkaa pakkasessa...aah saa mustikkamaitoa milloin haluaa ilman, että tarttee vierailla kaupan pakastealtaalla! :LOL: Ite ei kyllä ois tullu metsään lähdettyä...onneks on ihana iskä! :) :heart:
Mutta nyt vois lukee päivän nettilehdet ja kuulostella tuleeko se uni tuolle rintsessalle vai nou...
 
Tämä täällä supistelee 7-13 min välein. Heräsin yöllä pissalle ja paperiin jäi vähän limaista verta. Ensin ihmettelin ja kummastelin sitä verta, mutta taitaa olla ihan normaalia. Joskus puoli neljän aikaan alkoi nää supparit. Toivottavasti päästään tänään tositoimiin.

Mandy ja Aksu 38+3
 
Onkohan Mandy jo päässyt tositoimiin...kuulosti ainakin siltä, että mahdollista hyvinkin! :)
Huomasin tuossa lukea noita sairaala papereita ja olen sitten mennyt huijaamaan ihmisiä! Sairaalasta lähtöpaino oli 2975g eikä 2775g niinkuin sanoin aiemmin! Noh, en oo koskaan ollu hyvä numeroitten kanssa... :whistle:
Pakko purnata täälläkin. Mieheni lasten äiti ehdotti itse, että sopisiko jos lapset ei tule meille kahteen viikkoon niin saadaan se rauhottumisaika. Suurinpiirtein samaan hengenvetoon hän oli tyrkkäämässä isompaa lasta meille JOKA PÄIVÄ TÄLLÄ VIIKOLLA (ma-pe) siksi aikaa kun hän on töissä! Koska mieheni ei tarvitse sitä rauhottumisaikaa (eikä voi ymmärtää minun näkökantaa asiaan) ja tyttö olisi muuten joutunut olemaan koko päivän yksin niin suostui!! Eli ei mulla nyt sit ole minkäänlaista rauhottumisaikaa! Mulla on koko päivän minikyrpä otassa kun mua ärsyttää ihan suunnattomasti tuon likan paikalla olo! Helppohan 9-vuotiasta on hoitaa, mutta kun se nenä on koko ajan Hennissä kiinni!!! ARGH!!!! En haluaisi olla se ilkeä äitipuoli joka evää vauvan isosiskolta, mutta se RAUHOTTUMISAIKA!!!!! Ensi viikon pitäisi olla sitten ilman näitä mieheni lapsia, mutta paino sanalla PITÄISI koska kyllähän se akka jotain keksii millä saa hyväksikäytettyä mieheni hyväntahtoisuutta ja jompikumpi tulee ainakin jonain päivänä taas meille. Ja ensi viikon jälkeen lapset tulevat meille YÖKSI viikoksi...! Pitää ihan tosissaan purra kieleen, etten joko räjähdä tai ala itkemään joka kerta kun isosisko tunkee lähelle tai aukaisee suunsa...! Lapsellista minultakin I know, mutta minkäs ihminen ajatuksilleen ja tunteilleen mahtaa??
 
Mandylle tsemppiä,toivottavasti täälläkin päästään kohta tositoimiin..

Käytiin tänään neuvolassa.Verenpaineet ovat himpun verran korkealla ja rauta oli tippunut 125:sta 108:aan eli rautakuuria pukkaa :| Muuten kaikki oli ok;kädet kyllä edelleen puutuvat,jalat on turvokissa ja alaselkä jumissa,kävely on sellaista ankkamaista vaappumista puolelta toiselle ja tekee niin samperin kipeää |O Toivottavasti ei nyt tähän loppuun pamauta raskausmyrkytystä,kun muuten on mennyt kaikki niin hyvin :eek:

Ja pusukalattarelle:ymmärrän sua todella hyvin!
Mulla on ihan samanlainen pelko persiissä miehen lapsen suhteen,kunhan saadaan nyytti kotiin.Lapsen äiti ei voi kerta kaikkiaan ymmärtää,että me miehen kanssa tarvittaisiin rauhoittumis- ja tutustumisaikaa uuteen tulokkaaseen.Eiii,se on liikaa vaadittu..ja se on sitten mun syy,jos mies ei halua ottaa sitä lasta tähän jalkoihin pyörimään.Lapsi vaatii paljon huomiota ja on suhteellisen kovaääninen,joten tiedän jo ennakkoon etten tule jaksamaan semmoista heti ensimmäisinä päivinä.En tahdo jaksaa sitä normaalistikaan,saati sitten vastasynnyttäneenä :/ Saa nähdä,mitä se nainen keksii..on koko ajan tunkemassa lasta tänne.Itse hän ei ole koko kesänä (kuten ei viime kesänäkään) viettänyt lapsen kanssa aikaa kuin muutaman päivän,me....öööh,6 viikkoa ja koko ajan näyttää tulevan lisäpäiviä.Kai se lapsi on sitten synnytyssalissakin mukana tällä menolla,voisin hyvin kuvitella :( Ei oo helppoo ei!

Hemuli rv 38+1
 
Yritin nyt pikapikaa tutustua tähän palstaan ja muihin odottajiin/mammoihin, mutta olette olleet niin ahkeria kirjoittajia, että ihan kaikkea en jaksanut lukea. En siis olen ihan varma kuinka täällä yleensä toimitaan, mutta laitanpa nyt tähän alkuun ainakin itsestäni hieman tietoja.

Olen 28-vuotias ensiodottaja (la on 21.9.) ja miehen kanssa asustellaan Lohikoskella. Jäin tällä viikolla saikulle äippälomaan asti ja nyt havahduin karuun todellisuuteen, että pitäisi varmaan löytää uutta seuraa itselle (+ vauvalle) kun meinaa kotona tekemisen puute iskeä heti alkuunsa. Vanhoista kavereista ei kukaan ole raskaana ja pari, jotka ovat tähän saakka olleet päivisin kotona lasten kanssa, ovat nyt muuttaneet/muuttamassa pois Jkl:stä. Eli mökkihöperyys iskee varmasti pian ilman uusia (mamma)kavereita!

Tämä kuulostaa nyt hieman treffi-ilmoitukselta, mutta hakusessa siis mukavaa lenkki/kahvittelu/turinointi seuraa tältä puolelta kaupunkia (Lohikoski, Taulumäki, keskusta yms). Yksityisviestillä (kai?) ainakin tavoittaa. Ja minua ei tarvitse pelätä; olen (ainakin omasta mielestäni :D ) rento ja sosiaalinen savolainen, joka tulee juttuun kaikkien kanssa.

Mielelläni osallistun myös yhteistapaamisiin, mutta nyt ainakin elokuun kolme ekaa viikkoa hurahtaa miehen kanssa lomaillessa ympäri Suomen. Mutta syksymmällä tulen ilomielin mukaan! =)
 
Tulin tänne ilmoittamaan, että saimme viime perjantaina 17.7 ihanan tyttövauvan. En ole aikoihin kirjoitellutkaan palstalla, kun mulla loppuraskaus oli melko raskas ja tuntui, ettei olisi välillä ollut mitään hyvää kirjoitettavaa.. Mutta kaikki on unohdettu, kun on niin järjettömän ihana nyytti kainalossa :heart: Taustaillut olen useinkin ja seurannut teidän juttuja.

Vauva meni 12 päivää yli lasketun ajan ja voin sanoa että olivatpa pitkiä päiviä. Pelkäsin todella saavani jättivauvan, kun maha oli ihan valtava loppuajoista ja 2.6 tehdyssä painoarviossa vauvan sanottiin olevan jo kolmekiloinen. Vauva oli kuitenkin syntyessään juuri passelin kokoinen 51cm ja 3700g ja sai 9 apgarpistettä. Eilen oli neuvolasta jo eka kotikäyntikin ja vauvan paino oli noussut jo 4040g, siispä oikea ahmatti on kyseessä :)

Onnittelut kaikille vauvaantuneille: Halinalle81, Mymmeli, Pusukalatar, Mazoon, Kukkaiskeiju ja muut jos jonkun nyt unohdin! Mulla oli ilo olla Mazoonin kanssa samassa huoneessa sairaalassa. Mazoonilla on myös tosi söpö tyttö :heart: Vähän meinasi jännittää, millaiset ruuhkat sairaalassa on, mutta viikonloppuna oli oikein rauhallista. Kätilö kertoi synnytyksessä, että torstaina olivat kotiutttaneet osastolta 37 äitiä ja vauvaa.. Melkoiset ulosheittoviikot ollut :/
 
wiivi81 Minä asun aika lähellä Lohikoskea, Holstissa ja minusta ainakin saa seuraa :)

inkap Onnea paljon :flower:

Mandy tais lähteä synnyttämään tänään, jee jee =) Saa nähdä kumpi sieltä tulee, vahvastihan sieltä on poikaa luvattu.

outiko 39+1
 
hirmuiset onnittelut inkap :flower: ,aamulla muistelinkin amarillon tapaamista ja mietin että mitäköhän sulle kuuluu, kun ei oo mitään kuulunut...ihan ku olis ajatuksia luettu kun sitten täällä olikin kuulumisia :)

ja onnittlut tietenkin kaikille muillekkin vauvan saaneille! oon käynyt lukemassa pusukalattaren blogia, melkoista menoa on kyllä ollut sun synnytys, ihana lukea noin eläväistä tekstiä!

Täällä meillä muutto lähenee, viikon päästä on muutto apua tulossa kantamaan tavaraa, joten pakkaamista tiedossa. on jo jonkin aikaa eletty sellaisessa kaaoksessa muuttolaatikoiden keskellä,että toivois muuton olevan jo ohi.....Sitten kun vielä jaksais uudessakin kämpässä laittaa tavarat heti paikoilleen, ettei taas sielläkin joudu väistelemään laatikoita.

Tapaamiseen voisin minäkin yrittää, jos vaan aika passaa, esim. se 6.8. vois sopia,ei mielellään 5. päivä, kun silloin on muuta jo sovittuna.

Mut löytää facebookista, peppiina86@gmail.com, eli voi pyytää kaveriksi, tuolla facessa tulee ehkä enemmän pyörittyä kuin täällä palstalla

mira ja neiti S
 
Mira, meillä myös muutto nyt edessä jo tulevana lauantaina. Kämppä on kyllä täynnä laatikoita, saa väistellä ihan työkseen niitä. Mutta mä sain siivoukset loppuun tänään, jee =) On kyllä pari päivää ollut yhtä hulinaa, ja väsyttää kyllä. Ja siitä tapaamisesta vielä, kuten jo aiemmin mainitsin niin oltaisiin tulossa. Meille tuo ehdotettu 6.8 sopisi hyvin.

Tänään syötiin ekan kerran mustikkaa Ainon kanssa. ensi kerran syödään kyllä vaan vaipan kanssa :LOL: Äiskä on liotellut nyt illan tytön vaatteita kun sotkeentu syönnissä ja pulautellutkin pitkin iltaa sellaisia mustikan sekaisia pulautuksia :$

Mutta nopeesti tää vauva-aika menee. Ensi viikolla meillä ollaan jo 5kk :eek:
 
lara79
Täällä moni painii väsymyksen kanssa...en tiedä onko mulle jo kehittynyt "vastustuskyky" väsymykselle kun ei niin kauheasti vaivaa, esikoisen vauva ajasta kun vielä niin vähän aikaa. Tietysti univelkaa on ja iltaisin ja öisin tuntuu et ei jaksais millään, mut se ei ole semmoista ylitsepääsemättömän tuntuista (kuten esikoisen kanssa) ja jotenkin päivisin sitä piristyy niin et ei osaa silloin levätä. Esikoisella oli koliikki ja huutoa riitti itaisin ja öisin 3kk ajan, siihen verrattuna nyt on vauvelin kanssa ollut ihan super helppoa. Nukkuu aika hyvin yöt, välillä on pitänyt herätellä syömään kun maito pakottaa rintoja. Meillä ei vauva huuda öisin vaan esikoinen on alkanut huutaa öisin vauvan syntymän jälkeen :(...

Lara79 ja tytöt 2,5viikkoa ja 1v9kk
 
mira86 laitoin sulle kaveripyynnön facebookiin :) Minunkin tulee tuolla fb:ssä käytyä useammin, joten se ois hyvä tapa pitää kans yhteyttä, joten muutkin jos teillä on fb, niin vois sieltä ettiä toisemme! :) Mä voin yksärillä laittaa sähköposti osotetta/nimeä, en sitä tänne viitsi laittaa, kun siinä meiliosotteessakin paljastuu koko nimi :)

inkap paljon onnea nyytistä!! =) :flower: :heart:

Mikähän on Mandyn tilanne? Onkohan jo saanut nyytin kainaloon? :)

Wiiwi81 tervetuloa porukkaan! :) Meillä onkin peräkkäiset päivät laskettuina aikoina, mulla 22.9 :)

Kiva lukea teiän kaikkien vauvakuulumisia, on vaan niin malttamaton olo, että sais jo oman vauvan!:)

Hensku 31+3
 
Hellou

Mullekin tuo 6.8 kävisi tapaamisen suhteen hyvin. :wave:

Wiiwi: Minäkin asustelen lohikoskella :wave:

Outiko: Tsemppiä loppurutistuksiin, ei sulla enää kauaa mene :D

Pikainen ).( :Tänään lähdetään sukulaisten kanssa sellaselle "leirintäkeskukselle" viettämään viikonloppua! Mun porukat vuokras sellasen meille koko viikonlopuks, tosin me tullaan kyllä aina yöks kotiin. En uskalla vielä muualla tuon neidin kanssa nukkua. Mutta nyt on niin hyvä fiilis, imetys varmaan alkaa olla ei niin tuskaista ja neitikin alkanut nukkumaan JO 2-2½ tunnin unia :D Palaillaan viikonlopun jälkeen!

Kukkis ja Neiti 9 pv
 

Yhteistyössä