Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

Meillä Aksu oli 5 vrk, kun käytiin Prismassa ja eka kärryttelyreissulla 7 vrkn iässä. =)

Me suunnitellaan ristiäisiä pidettäväksi joki 6.9. tai 13.9. Pitää huomenna soitta sille lastenvalvojalle ja varata aika isyyden tunustamiseen. Ajattelin soitella myös kirkkoherranvirastaoon ja kysyä Palokan kirkon varaustilannetta.

En pääse tapaamiseen 6.8., kun meille on tulossa vieraita.

Mandy ja Aksu 10 vrk
 
mä tulisin tapaamiseen 6.8 :wave:

Ööh, kyllä mekin käytiin mun siskon ja äitin luona jo 3vrk ikäsenä, mutta noin niinkun julkisille paikoille uskaltauduttiin vasta nyt :)

Lisäks sanoin että nimi on jo melkein päätetty...Tänään paino on sanalla MELKEIN...

Nepsunen: Heh, mä kuljen aina laput silmillä... :ashamed: Kiskase hihasta jos taas törmätään. :D
 
Mä olisin kans 6.8 tulossa :wave:

Me taidettiin käydä eka kerran kaupassa kun neiti oli 4vrk, muutenkin on kyllä liikuttu vauvan kans ihan normaalisti, aluks vaan en tykänny kaupungilla imettää niin piti aina suunnitella niin et toiselle ei tule nälkä ja sit imetin autossa :snotty: Nyt on kyllä kaikki estot kadonnu, kattokoon ketä kiinnostaa mun tissit :LOL:

Eihän täällä kukaan olis vaunuja vailla, mä meinasin nimittäin myydä meidän Brio joyt kun oon ihan rakastunu firkoneihin :heart:
 
Kukkaiskeiju tais ihmetellä kuin ehtii koneella olla. En minäkään alussa ehtinyt, mutta nyt 5kk myöhemmin ehtii jo :D Kaupoille ja vaunuilee me mentiin vasta kahden viikon iässä pikkuhiljaa totutellen kun oili talvi vielä ja kylmä. Ihanaa tää kesäaika kun vaan pipo päähän ja menoks :D Alkuun kun piti sisävaatteiden päälle silloin maaliskuulla pukea villavaatteet ja toppapuku (ja hukkus meinas koon 56 pukuun :) ) ja vielä vaunuihin makuupussi.... Ehti tyttö hermostua joka kerta ennen kuin ulkona oltiin.

To 6.8 me kans voitaisiin ängetä sinne tapaamiseen myös, vaikka toista väitin Miljalla viime viikolla. Ollaankin tulossa keskiviikkona takas Jyväskylään täältä Savosta. Lähettiin karkuun rallihulinaa :D

Omaa napaa: meillä kiukkua, kiukkua. Tavallisesti hyväntuulinen neiti onkin viime päivät ollut yhtä kiukkua, varsinkin nukkumaanmenot :kieh: Ja ei millään meinas maito kelvata, työntää vaan pulloa pois... Hampaita odotellessa. Aino täytti eilen sitten 5 kk jo :heart: Nopsaan tää aika menee.

Niin saa lisätä fb:ssä kaveriksi ken haluaa. s-postilla parhaiten löytää, sriikka@hotmail.com, laittakaa vaikka yv:tä et ootte kaveriksi kutsunut etten hylkää sitten kutsuja :ashamed:

Nessu ja Aino 5kk
 
Mulla todellakin on aikaa olla koneella! Varsinkin jos mies ei ole kotona. Tyttö jos nukkuu ni mitäpä muuta sitä tekis?! En oo mikään siivousintoilija niin voi vallan mainiosti istua koneella. Tietty jos iskee käsityö innostus ni sit ei jouda mut nytkin lopahti hetkeksi kiinnostus mun meneillään olevaan projektiin joten...! :LOL:
Täälläkin kaupataan vaunuja...! :headwall: Mua todellakin kiinnostais uudet vaunut (vaikka v...taa kun ei ole niihin varaa)! Vaikka saatiin noi päälle päin ainakin hyviltä näyttävät vaunut lahjaksi (käytettynä ostetut) niin hermo menee niitten kanssa! Toisen puolen renkaat hankaa niitä jousituksia kiinnipitäviin ruuveihin niin, että koko ajan tuntuu semmonen kitka. Ja sit saa pelätä et koska ne on hankaamisensa hanganneet ja renkaat lojahtaa! Ollaan kokeiltu säätää, mutta ne renkaat pitää jumittaa johonkin tiettyyn kohtaan et ylipäätään pysyy kiinni ja sit ne hankaa! :( Meillä on toisetkin vaunut, parvekevaunut, mutta mä oon jostain syystä tässä asiassa sen verran pinnallinen, että en kehtaa noiden vanhojen kanssa lähteä julkisille paikoille... :( Ei toi mun mies kyllä ole mikään tekniikan ihmelapsi ihan joka asiassa, että vois vaikka koittaa pyytää jotain muuta katsomaan niitä renkaita että voiko niille tehdä mitään... :D
Mutta nyt alan pikkuhiljaa raivailemaan paikkoja kun vieraita tulossa jo aamupäivän puolella ni ehtii saaha suht siistin näköseksi paikkoja. Eikä ole kumpikaan, isä eikä tytär, häiritsemässä mun pyhää toimitustani! ;)
 
Hii! Tänään pääsen shoppailemaan! Ja mieskin näytti vihreää valoa, että "saan" vähän uusia mun vaatekaapin sisältöä. Vaikka enhän mä oikeasti sen lupaa siihen tarvi, mutta onhan sillä miehekkäämpi olo kun edes esitän pyytäväni siltä lupaa käyttää meidän rahoja :LOL: :D :whistle: No joo... Kuitenkaan en löydä mitään kun oon näin piruisa...
 
lara79
mäkin voisin tulla tapaamiseen 6.8, jos ei nyt sitten vieraita tule kun täytän torstaina 30v! |O tarkotus kyllä vasta viikonloppuna vähän juhlistaa.

meillä ristiäispäivä varattu, 23.8, etunimi jo päätetty, muut nimet vielä harkinnassa. Me pidetään ristiäiset kotona ja vain lähimmät sukulaiset kutsuttu (mummot, vaarit, meidän siskot ja veljet jne)+ kummit tietty. Hermo meinannu mennä kun miehen sukulaisille tuo päivä tuntunut olevan niin huono et olis pitäny niiden takia varata uusi aikaa :headwall: ja kun syyt vielä ihan hölmöt. Päivä kumminkin valittu sen mukaan mikä meille ja kummeille sopii ja sitten olis pitäny niiltä kysellä et mikä heille sopii... ärsyttää!!! Ollaan vaan sit sanottu et ei oo pakko tulla jos ei käy, ei voida päivää jokaiselle sovittaa ja lapsi pitäs kumminkin kastaa 2kk sisään...
 
lara: Ei todellakaan pidä kuunnella sukulaisia! Mä vähän pelkäsin, että suuttumisia tulee kun kutsua ei saa kummien lisäksi kuin mun vanhemmat. Mutta jos joku kehtaa tulla urputtamaan niin se menee mulla sit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Ja on kyllä tolloa porukkaa jos teillekkin kehtaa "valittaa" asiasta. Pahoittelisivat vaan, etteivät pääse ja sillä hyvä! Se on niinkuin sanoit niin tosi kuin vesi, että jos on enempi porukkaa osallistumassa niin on melkein mahdoton sovittaa kaikille sopivaa päivää!
Serkkuni kun meni naimisiin niin hänen miehensä sukulaiset valittivat etteivät voi tietää ohjelmaansa parin kk:n päähän. Mietin, että ne ihmiset ei sitten vissiin ulkomaan matkojakaan varaile muutakuin äkkilähdöillä! Koska jos varaa matkan niin sille ajalle ei sitten varata mitään muuta ohjelmaa! Eikö tämmöisiä juhlia koske sama systeemi? Jos kutsu tulee ajoissa eikä VIELÄ ole tiedossa mitään muuta niin sitten sitä mitään muuta ei tulekkaan??
 
No niin. Ens viikolla mennään tunnustamaan isyyttä ja ristiäiset pidetään 13.9. Palokan kirkossa. Meillä ristiäisiin tulee kummit, meidän molempien sisarukset ja vauvan isovanhemmat. :) Yhteensä 14 hlöä. Etunimi on ollut selvillä jo maaliskuusta asti ja toinenkin nimi on jo aika varma.

Oliko kukkaiskeijulla tuloksekas shoppailureissu? :)
 
Mandy: Joo, metsästin itselleni kolme narutoppia ja yhden hupparin. Ja vauvalle puklurättejä :) Housut vielä jäi saamatta ja vähän toivoisin myös löytäväni jotain ihan perus t-paitoja, mutta ehtiihän niitä pikkuhiljaa ostella :D

Ostin tänään myös kankaat ristiäis mekkoon, mun sisko ompelee sen. Meillä on ristiäiset 6.9 lohikosken kirkossa ja siellä on myös kahvittelu...en vaan millään viitsi alkaa tätä kämppää puunaamaan ja miettimään riittääkö kahvikupit. Nimi...no...mietinnässä, mutta silti vähän niinkun päätetty, ottakaa siitä nyt sitten selvää. :LOL: Meille tulee kummit ja siskot, vanhemmat ja isovanhemmat. Siinä sitä porukkaa sitten riittääkin... :whistle:

Ah, mies tuli töistä, äkkiä suihkuun kun se kattoo vauvaa :) Kyllähän mäkin alan tässä näköjään koneelle jo ehtiä :LOL:

Kukkis ja neiti 19pv
 
Viime yönä ei kyllä ole juurikaan tullut nukuttua! |O Jäänyt ihan muutamaan tuntiin unet. :/ Noh, ehkä tämä on hyvää harjoittelua tulevaa vauva arkea varten! Täällä on niin ihania vauvajuttuja teillä, tahtoo päästä mukaan! :) Mut vielä ois aikaa, vaikka onhan nyt jo elokuu, ja sit viimein on mun hartaasti odottama syyskuu! :)


Mä en taida päästä tapaamiseen tuolloin torstaina, ainakin nyt näyttää siltä. Mut jos sitten seuraavan kerran. :) Laralle muuten synttäri onnitteluja! :flower:

Jokos kukkiksen raksaprojekti on käynnissä? Onko tonttia jo raivattu? :)

nessu86 mä voisin pyytää sua fb kaveriks, jos sopii?!? :)

Hensku rv33
 
huoh,vihdoinkin kotona..

kukkis,minäkään en paljon koneelle ehdi ennen kun mies tulee kotiin..tai en yksinkertaisesti malta tulla.. ;)

on se ihana käydä reissussa,mut vielä kivempaa on sit olla kotona vaan.käytiin siis asuntomessuilla,pari ihan kivaa ideaa tarttu hattuun,mut onneks ei sitä täydellistä talomallia löydetty.kuume kasvaa siis edelleen.Hämeenlinna on kaunis kesä kaupunki,ei siitä sen enempää.käytiin myös iittalan tehtaanmyymälässä ostamassa laseja ja ideaparkissa lasten vaatteisiin törsäämässä..että näin.loppukuu onkin hyvä elää pienellä liekillä,rahaa palo PALJON..niin,ja tänään kävin vielä sijoittamassa kestovaippoihin 130e..
Typyllä meni rytmit ihan sekaisin reissutessa,nukkui aina kun auto liikkui ja arvaatte varmaan miten tänään on menny kun ei olla paljon kotoa liikahdettu..(?)noo,nukkuu kun tarpeeks nukuttaa.
Meillä on torstaina neuvola,kyllä oikeesti pelottaa onko tarpeeks paino noussu..en millään halua alottaa vielä lisä ruokaa.. :(

me käytiin heti vuorokauden sisällä kotiin tulosta lenkillä iipan kanssa ja kaupassa taidettiin olla myös aika pian,en minä jaksa pelätä tollaisia asioita.ehkä joskus pitäis..

mites se on,tavataanko me,ja mihin aikaan,ja millä periaatteella..?
 
TAPAAMISESTA :wave:
Eli voisin järkätä sen tapaamisen torstaina 6.8, niin kuin oli jo sovittukin. Miehellä on silloin iltavuoro ja lupasi lähteä aamupäivästä pariksi tunniksi isomman pojan kanssa ulkoilemaan tai kaupungille, joten silloin saisin itsekkin keskittyä paremmin vieraisiin ilman esikoisen "pelleilyjä" =) Jos sovitaan ajaksi 10.30, silloin jäisi aikaa parisen tuntia ennen kuin esikoisella on ruoka aika ja päikkärit, niin ehditään hyvin jutustella ja ihastella pikkuisia. Allergisille tiedoksi: meillä on koira, mutta tällä hetkellä se on lomalla mummolassa. Ilmoitan yksärillä tarkempia tietoja. Mukaan olisi tulossa ainakin: nepsunen, mandor, nessu86, kukkaiskeiju, mira86 ja lara79.

Me oltiin taasen vähän reissaamassa. Mentiin sunnuntaina Särkänniemeen ja oltiin siellä koko päivä. Oli ihanaa päästä vähän huvittelemaan, esikoinenkin sai oman rannekkeen ja oli innoissaan laitteisiin menossa. Käytiin delfinaariossakin. Jäätiin sitten hotelliin yöksi ja eilen tultiin takaisin kotiin. Hyvin meni reissu koko perheen kanssa, tai oli meitä aikuisia enemmänkin mukana, mun sisarukset puolisoineen. Nähtiin muuten Antti Tuisku ja Matti ja Teppokin kun olivat siellä esiintymässä Pitkä kuuma kesä ohjelmassa.

Imetyksestä taisi olla myös juttua, mulla vähän sama homma kuin mandorilla, katsokoon ketä kiinnostaa :LOL: Eli täällä on imetystä harrastettu melkeinpä missä vain. Me liikutaan niin paljon vauvan kanssa, että olisi ihan mahdotonta suunnitella imetyshetket etukäteen ja imettää vain kotona tai autossa tms. Särkänniemessäkin imetin poikaa silloin kun hällä nälkä oli, etsin vain penkin ja eikun tissi suuhun. Kerran kesken kauppareissunkin poika alkoi huutamaan ja ei kelvannut kuin tissi, joten etsin tuolin prisman urheiluosastolta ja siinä sitten imetettiin, itseänikin vähän kyllä huvitti. :LOL: Kotona yleensä imetän sängyssä pitkälleen, vauvakin syö niin paremmin. Sitten kun ollaan yleisillä paikoilla, jossa imetän vauvaa sylissä, niin kyllä meidänkin poika välillä meinaa hermostua ja hyörii ja pyörii kun ei malttais syödä niin.

Mutta nyt laitan yksäriä tapaamiseen tulijoille....
 
Ärgh!! Hermot menee vuotaviin vaippoihin! Pikkumies on ilmeiseti kova pissaaja ja vaipat menaavat vuotaa milloin mistäkin kulmasta.. Olisikohan jollain tähän vinkkiä..? Kestovaippojakin ollaan yritetty käyttää mutta niillä vuotoja on tullut vielä helpommin ja jos joku osaisi kertoa millaista/ mitä merkkiä kannattaisi sovittaa niin voisi vielä yrittää.. :|

Meidän ristiäiset meinaavat jäädä vähän viimetippaan mutta saatiinpahan viimein varattua aika ja isyyden tunnustuskin on nyt tehty. Ristiäiset vietetään Itä-Suomessa mummolassa 30.8 niin ei tarvitse sieltä sukuulaisten ajaa tänne.

Kukkaiskeiju, täälläkin kärsitään aikaongelmasta! Tuntuu, että kaikki aika menee vauvan hoitoon ja ihailemiseen ja kotityötkin ovat ihan retuperällä, samoin tietokonehommat ovat jääneet aika vähälle! Mutta eiköhän sitä aikaa toivottavasti ala löytymään kun tähän kotonaoloon löytyy joku järkevä rytmi =)
 
Mymmeli: vuotavista vaipoista; meillä alkaa siinä vaiheessa tulla ylivuotoja reilusti kun pitää vaihtaa suurempaan kokoon. Nytkin täytyi vaihtaa liberon kolmoskoosta neloseen vaikka teipit on vielä siinä kohdin että olisi kolmonen vyötäröstä sopiva. Eli meillä pidetään nyt nelosta niin että teipit hujahtaa päällekkäin eli ylisuuri vaippa mutta minkäs teet kun pissamäärät kasvaa... Meillä on hoikka tyttö ja libero kaikista paras. Sekin kannattaa katsoa että kertisvaipoista jää ne vuotosuojat hyvin ettei oo huonosti, silloin myös vaippa falskaa.
 
tulenpa äkkiä ilmoittamaan että en pääsekään tapaamiseen :( Lähdetään sukuloimaan pohjanmaalle heti huomen aamulla. Vähän tällänen ekstempore reissu, mutta niin harvoin mahis sinne lähteä että pitää kyllä nyt käyttää hyväks kun pääsee. Seuraavalla kerralla kyllä ehdottomasti haluan mukaan ja nähdä kaikkien pikkuisia!

Hensku: Tonttia aletaan nyt raivaamaan, pikkurisukot on jo kaadettu. Rakennuslupaa odotellaan, vei kummasti enemmän aikaa kun oltiin suunniteltu... :whistle: Talopaketti tulee sitten viikolla 45, ennen sitä pitää olla pohjatyöt tehtynä, eli parissa kuussa pitäis tapahtua aika paljon!
 
Kiitos vinkistä Nessu! Eli kauppaan sitten vaan ostamaan suurempia Liberoita.. Vasta vähän aikaa sitten siirrytttiin siihen kakkoskokoon mutta kyllähän tuo pieni mies kasvaakin aika vauhdikkaasti. Tuntuu vaan hassulta vetää ne teipit ihan päällekkäin mutta ei tästä vaippa- ja vaaterallista näinkään oikein mitään tule :headwall:
 
Meille tosiaan syntyi pikkuinen poika kiireellisellä sektiolla lauantaina 1.8. klo 10.49.
Painoa oli 3140g ( vaikka luultiin että tulossa iso vaavi) ja pituutta 49cm. Päänympärys 36cm.
Eilen kotiuduttiin, olen palautunut sektiosta hyvin. Toki leikkaushaava on kipee. Tikit saan perjantaina pois.

Laitan nyt tännekin tuon meidän synnytyskertomuksen, joka on kyllä tosi epäselvää tekstiä.

Eli perjantaina 31.7 n. klo 19 mentiin äitiyspolille, kun olin huolissani siitä etten tuntenut kunnolla vauvan liikkeitä. Tunsin ihan satunnaisia sillon tällön, mutta en sitä vaadittavaa 10 per tunti.
Aluksihan epäröin kovastikin mennä tai edes soittaa sinne, mutta mies melkein pakotti mut sinne.
No, siellä sitten mut laitettiin sydän- ja supistuskäyrälle. Olin siinä puoli tuntia, jonka aikana tuli yksi pieni supistus. Tän supistuksen aikana vauvan syke laski vähän, mutta siitä ei sen kummemmin välitetty.
Menin sitten vielä lääkärille, joka ultrasi ja totesi kaiken olevan ok, lapsivettä normaalisti jne. ja samalla arvio vauvan sen hetken painoksi 3600g.
Lääkäri kuitenkin halusi vielä teettää mulla sellasen "nipple-testin" eli laitetaan mut uudestaan syke-ja supistuskäyrälle ja samalla sain sitten hieroa nännejä, jotta saadaan aikaan supistuksia.
Ja lääkäri sanoi, että tän testin jälkeen sitte voitas lähtee kotia.

No minähän siinä sitten hieroskelin nännejä jo jonkin aikaa, kun kätilö tuli tsekkaan tilanteen. Heti, kun se tuli niin sen ilmeestä näki, että nyt on jotain häikkää. Se soitti kiireesti lääkärille tilanteesta ja tuumas vaan mulle, että: " ei tuollasilla käyrillä kotiin lähdetä vaan synnytyssaliin."
Olin vähän että mitä häh..kun oltiin just puhuttu kotiin lähdöstä. Eikä mulla ollu mukana mitään muuta tavaroitakaan, kun kännykkä ja neuvolakortti.
No lääkäri tuli sitten paikalle ja totesi saman eli joka supistuksen aikana vauvan sydänäänet laskee huomattavan alas, jonnekin noin 60-80. Sitten ne vaan kiireesti toi mulle sairaalakamat ja sitten mentiin jo saliin.

Synnytyssalissa mulle laitettiin tippa ja katetri ja sanottiin että pitää olla syömättä, jos vaikka joudutaan tekemään sektio. Niin ja tokihan mut laitettiin taas sydän-ja supparikäyrille, kun niitä seurattiin siinä.
Me sitten miehen kanssa kuunneltiin ralliradiota siinä se yö. Mies nukkui säkkituolissa ja mä tosi epämukavassa synnytyspedissä. Sain nukuttua ehkä tunnin, mies paljon paremmin.
Kätilöt kävi aina välillä paikalla ja lääkäri antoi tiedon, että ei ruveta yötä vasten mitään tekemään, että sitten aamulla katotaan mikä tilanne.

Sen yön aikana mua rupes jo supistelemaan n. 10 min välein. Ei ollu vielä kauhean kipeitä.
Aamua kohden supistukset koveni ja alkoi olla jo tosi kipeitä. Miehen tuki oli tässä vaiheessa enempi ku tarpeen, ku sattu niin maan perkuleesti.
Ja mieskin näki jo niistä käyristä, että miten vauvan syke laskee aina kun mua supistaa.
Lääkäri kävi sitten kattomassa mun kohdunsuuta ja olin 3cm auki. Lääkäri tässä vaiheessa mietti, että puhkaseeko multa kalvot vai laitetaanko oksitosiini-tippa, jotta saatas oikeen voimakkaita supistuksia, jotta nähdään vauvan reaktiot.

Lääkäri oli jo puhkasemassa kalvoja, kun sitten päätykin oksitosiiniin. Sain sitten sen tipan ja annostusta nostetiin pikkuhiljaa vaan kovemmaksi ja kovemmaksi. Kovimpien suppareitten aikaan oli kyllä melkosta he*vettiä. Ja miehelle kirosin sitä, että kun ne supparit oli vielä ns. keinotekosesti tehty oikeen kovaksi :(

Vihdoin ja viimein kätilö tuli paikalle ja tuumas vaan, että kyllä nyt on jo ihan selvää mitä tehdään. Alateitse synnytys ois todellakin liian suuri rasite vauvan sydämelle ja päädyttiin kiireelliseen sektioon. Ei siis hätäsektioon. Tästä päätöksestä meni noin puoli tuntia, kun olin leikkaussalissa.

Kaikki tapahtui aivan mielettömän nopeesti, ihmisiä pyöri ympärillä ja mulle työnnettiin yhtä sun toista letkua ja laitetta ja happimaskia ja kaikkee. Olin ihan pää sekasin siinä.
Ja kaiken muun lisäksi mies ei saanut tulla saliin ees mukaan :(

Mua ei oo ikinä leikattu eikä oikeen puudutettukaan ja olin tosi peloissani siitä mitä tapahtuu. Tosi kivasti kyllä mulle kerrottiin asioiden kulusta ja näin, mutta silti olin ihan paniikissa.
Se puutuminen oli vaan jotenkin kauheeta :'( Se puudute nous mulla vielä melkein tisseihin asti!! Se oli vaan niin järkyttävää, kun en tuntenu itteeni alavartalosta ollenkaan.
Ja sitten kun kuitenkin kuuli kaiken mitä ne tekee mahalle.
Sain jonkunlaisen paniikkikohtauksenkin siellä.

No sitten vauva syntyi, kuulin vaan, että poika ja sitä nopeesti mulle näytettiin ja vietiin sitten isukin hoitoon.
Tästä alkoi niin pitkät minuutit! Se että kohtu aseteltiin paikoilleen ja putsattiin ja istukka irrotettiin ja maha laitettiin kiinni jne. Tosi inhottavaa :( Kyselin vaan kokoajan, että kestääkö vielä kauan. Sitten meinasin oksentaakin siellä, kun teki niin pahaa.

No tämän jälkeen mut vietiin heräämöön jossa olin reilun tunnin. Siellä olokin oli tosi tuskaista, kun mua tärisytti ihan kamalasti vaikka sain sellasen lämpöpeiton päälleni.
Ja sitten se puutumisen tunne oli edelleen kauhee. Odotin vaan kokoajan että alkaisin tuntemaan jotain muutakin kun oman pääni.
Jotenkin siinä sitten kuitenkin sinnittelin, vaikka olin varma kuolevani :D

Sitten se ihana hetki koitti ja kätilö haki mut osastolle, jossa näin vihdoin vauvan ja miehen :heart: Voi sitä onnen tunnetta. Mies oli hoivannut vauvaa, pessyt ja pukenut jne.

Osastolle mut tuotiin siis joskus n. klo 13.30 (kai) ja sen koko päivän jouduin viettämään sängyssä, kun maha ja haava oli niin kipeenä. Oli ikävää, kun ei voinut kantaa vauvaa tai imettää eikä mitään. Mies hoiti kaikki hommat erittäin upeesti =) Siis vaipaanvaihdot, pesut yms.

Seuraavana päivänä sitten jo päätin, että minähän en täällä sängyssä makaa ja aloin jo liikkumaan pikkuhiljaa, kävin suihkussa jne. Tämä varmasti edesauttoi mun pikaista toipumista, etten jäänyt sinne sängynpohjalle vaikka tekikin tosi kipeetä.
Särkylääkkeitä sain onneks paljon.
Imetin sillon myös ekaa kertaa ja maitoa tuli hyvin. Ja maito on maistunut pojalle hyvin onneksi =)

Osastolla olin siis lauantaista tiistaihin. Sain lähteä jo eilen pois, kun olin palautunut niin hyvin ja haava on kunnossa. Edelleenkin toi on kipee, mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa.
Kätilöt ihmettelivätkin sitä, miten nopeasti palauduin sektiosta. Niitten mielestä ois voinut luulla mun synnyttäneen alateitse :D

Kotona sujuu tosi hyvin, mies hoitaa poikaa tosi hyvin. Liekö se vaikuttaa, kun oli pojan kanssa ekat hetket ihan kaksin eikä ollu äiti mukana kuvioissa :D

Ai niin ja vielä piti lisätä, että sektiossa lääkäri oli huomannut että mulla ei ollut kohdussa lapsivettä ollenkaan :eek:
Lääkäri sitten kysyikin maanantaina(kun käytiin synnytystä läpi) että olinko huomannut jossain vaiheessa lapsivesien menneen, mutta en kyllä ollut huomannut. En pienintäkään merkkiä :/
Silloin edellispäivänä ultrassa lapsivettä oli normaalisti...en sitten tiiä. Mutta kuitenkin, tämä kai oli suurin syy siihen, miksi ne sykkeet laski supistusten aikana.

Tuossa oli nyt lyhykäisyydessään jotain. (Tai no siis yritin kirjottaa lyhyesti, mut aika pitkä teksti tuli) Ja vaikka se sektio ei mulle kauheen positiivinen kokemus ollutkaan, niin pääasia että lapsi oli terve!
Ja olen ikionnellinen siitä, että mies ( ja jotkut täällä 2+:lla) kehoittivat mua menemään perjantaina sinne äippäpolille. En tiiä miten ois käynyt jos ei oltas menty!
Pelottaa jo ajatellakin.


outiko ja pikkumies 4 päivää
 
:heart: onnea paljon outikolle kotiin pääsyn johdosta.:heart: on teilläkin melko kiirettä ollut.ei sitä koskaan turhaan kehoiteta käymään polilla jos liikkeet vähenee,näköjään..
paljon mukavia hetkiä koko poppoolle :hug:
 
Outiko paljon onnea suloisesta pikkumiehestä!! :flower: Onneksi lopuksi teillä meni kaikki hyvin!

Mandor Pampersit ei meillä toiminut senkään vertaa.. Nyt olen vaihdellut vaippaa vaan tosi tiheeseen tahtiin mutta pysyypähän vauvan pylly siistinä ja ihottumat poissa.

Mutta nyt taidan lähteä kärryttelemään etten koko päivää vaan täällä pyöri :wave:
 
Outikolle vielä kerran paljon onnea suloisesta poitsusta!

Vaipoista puheen ollen, mulla olis niitä pieniä Liberon 2 mini 3-6kg vaippoja noin parisen kymmentä kappaletta. Jos joku niitä tartteis niin voisin myydä ne muutomalla eurolla. Me siirryttiin tänään kokoa suurempiin vaippoihin, onhan tuo poika jo reippaasti yli 6kg. :heart:

Jospa sitä ryhtyis nyt leipomaan jotain huomista tapaamista varten :p
 
Onnea paljon Outikolle :flower: Pystyn hyvin kuvittelemaan kuinka itsekkin olisin ollut paniikissa, mutta onneksi kaikki meni hyvin! :)
Vaipoista: minä olen todennut Liberot paremmiksi kuin Pampersit. En tiiä mikä siin on, mut ne vaan on! Ei oo kummankaan kanssa ollu ylifalskaamista tms mut...suosin ennemmin siis Liberoa. Harmi vaan, että ainakaan tuossa meidän K-Kaupassa ei ole Liberolta sitä pienintä kokoa (meiän neiti häthätää 3 kiloa)!! :( Pitää tutkailla tuo S-Marketin tilanne kunhan tuloo rahaa. Ja sitten kun tullaan Jyväskylään ni kierrän vaikka koko kylän kaupat läpi, että löydän oikeita vaippoja! Vaikkakin mitä oon lukenu teiän ja muiden juttuja kuunnellu ni ei niitä paketti tolkulla kannata ostaa ettei mene sitten hukkaan...tuppaa kasvamaan lapset niin pian! :)
Nyt pitää mennä pelastamaan tyttö isiltä kun se ei meinaa uskoa, että Henni haluaa seurustella eikä nukkua! :D
 

Yhteistyössä