Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli-79:
Me käytiin rakenneultrassa Pertti Kairalla Ultramed Ky:ssä, toimii Puistoklinikan tiloissa.Maksoi 70? ja mukava setä on,suosittelen.Kertoo kyllä perusteellisesti kaikki jutut.
Miten ihmeessä se oli noin halpa?! Oliko siis 4d-ultra?
Mä veikkaan että kyse oli ihan perus rakenne-uä:stä josta Hemuli-79 puhu. =)

Jos haluaa nähdä sikiön kasvonpiiirteitä jne. niin sitten kannattaa valita 4D, jos taas kiinnostaa lähinnä ne rakenteet niin kuin ultran nimikin jo kertoo niin ihan perus rakenne-uä riittää. Kokenut lääkäri osaa sanoa jo siitä sen sukupuolen jos sitä haluaa sinne mennä kyseleen, 4D:ssä sen taas hyvällä mäihällä näkee ihan hyvin äiti & isä itsekin. =)
Niin, sukupuoli on aina arvio. (Paitsi tossa 4D:ssä jossa sen mitä useimmin näkee ihan selvästi ettei jää enää arvailuille varaa. Mutta ei kuitenkaan ihan aina, siis jos sikiö ei vaan suostu näyttämään kumpi on. :D )

Itse kävin esikoisesta tavan rakenne-uä:ssä Klinikka In-Tiimillä, makso KELA vähennyksen jälkeen n. 70-80e. Vuosi oli 06. Saatiin tietää arvio sukupuolesta ja piti paikkansa.

Nyt menen rakenne-uä:hän ä-polille (katotaan ihan tavan ultralla ja sit kans 4D:llä ), maksaa vaan polin käntimaksun verran eli himpun alle 26e. Ä-polille pääsee vain lähetteellä/jos raskauden kulussa häikkää/jos riskiraskaus jne.
 
Angi: Me käytiin alku raskauden aikana niskapoimu ultrassa sekä rakenne ultrassa joskus rv 20 paikkeilla Puistoklinikan Ultramedissa, Pertti Kairalla ja voin suositella lämpimästi. Kumpikin ultra maksoi 70e. Kaira selittää tosi hyvin kaikki rakenteet ja selvisi meille suokupuolikin. =)

Mandy81: Me saatettiin "törmäillä" uimahallilla torstaina. Minäkin olin siellä, mutta en ollut vesijumpassa vaan oman pikkuisen (1,6v) kanssa uimassa. Suihkutiloissa ja saunassa oli ainakin odottavia mammoja. Minäkin olen miettinyt tuota vesijumppaa, mutta ei vaan ole tullut mentyä, käydään vaan perheen kanssa uimassa muuten vaan yleensä just torstaisin. Aika monta odottavaa äitiä siellä jumpassa näyttää käyvän.

Uimakamppeista vielä: Minä en omista edes uimapukua, joten bikinit on käytössä, tosin ne alkaa olla jo aika ahtaat yläosasta, joten vesijumppaan varten olisi varmaan hankittava uudet tukevammat bikinit tai sitten koko uikkari.

Halinalle ja pikkukakkonen rv 29+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Mandy81: Me saatettiin "törmäillä" uimahallilla torstaina. Minäkin olin siellä, mutta en ollut vesijumpassa vaan oman pikkuisen (1,6v) kanssa uimassa. Suihkutiloissa ja saunassa oli ainakin odottavia mammoja.
Saatoin muuten nähdä sut. Onko sun pikkuinen tyttö? Olin suihkussa, kun raskaanaoleva mamma käveli pikkutytön kanssa ohi. =)
 
pinja79
moikka kaikille :) mää kävin siinä vesijumpassa ja tykkäsin tosi paljon :)

oltiin aksun kaa tipassa mahtaudin takin... sieltä löytyi uusi ystävä joka osottauti sit kukkaiskeijun siskoksi :)

pinja ja pojat
 
Täällä olis myynnissä yhdistelmävaunut.
Brion vaunut vuodelta -97. Tosi hyvässä kunnossa siihen nähden kuinka vanhat ovat.
Kuvia voin laittaa niitä pyytävälle kun yksityisviestillä laitat sähköpostia.

Runko on sininen, kangasverhoilu vihreä/sininen, jossa nallen kuvia.
Runkoon on liimattu heijastintarraa jotta näkyy pimeällä paremmin.
Uudet ilmakumirenkaat ostettu 2007 ja mukaan saa myös alkuperäiset vaaleat kenno renkaat.
Vaunun koppa ja istuinosa siis erikseen, ja molemmat saa käännettyä meno tai selkämeno suuntaan.
Lisävarustuksena ostettu sadesuoja ja verkkokassi (emma).
Tavara kori on saanut kolhuja ja sitä on pidetty nippusiteillä matkassa mukana. :D Hyvin on kuitenkin ostokset siinä tullut kotiin asti :)

Hinta pyyntö olis 30e, suurempia tarjouksia saa tehdä!
 
Halinalle81 Jaa-a. Nyt on paha mennä enää sanomaan, näinkö teitä. Ei kuitenkaan ihan hurjan vahva muistijälki ole enää tuolla päässä. =)

Tänään pitäisi tulla yksi huuto.netistä huutamani paketti vaatteita vauvelille ja huomenna mennään tilamaan Oz babystä vaunut. Loppuviikosta saan toisen huuto.netti-vaatepaketin... Taidan kohta hukkua vaatteisiin.. Mutta otan silti äitiyspakkauksen. =)

Mandy ja nappula 22+0 POKS!
 
Nostellaanpa tätä pinoa, oltiin tipahdettu jo kolmannelle sivulle....

Ihana ilma, aurinko paistaa kivasti, voi kun nuo lumet sulais nyt äkkiä pois.
Ois mukava jo päästä muksun kanssa hiekkalaatikkoleikkeihin ja ei tartteis enää sit pukeakkaan niin paljoa päälle. Mulla alkaa jo tämä massu ahdistamaan sen verran, että ulkovaatteet päällä on jo aika tukala olo.
Ensi viikolla olisi neuvola, saas nähdä miten paljon on tullut painoa ja miten sf-mitta on kasvanut. Pikku mies ainakin jumppailee ahkerasti masussa, välillä tuntuu että meinaa puskea jalan tai käden masusta pihalle :LOL:
Vielä muutoma viikko töitä ja sitten lomalle :)

Halinalle ja pikkukakkonen rv 29+5
 
Heips!

Outiko: Mennään kumpikin sinne, joissain kaks osasissa joudun minäkin kuitenkin menemään. Ja saat keräillä rohkeutta vaikkapa viikon, kun mä en huomenna pääse, mutta ens viikolla voisin kyllä tosi mielelläni lähteäkin sinne!

Halinalle: Voi kun sulla vaan viikot on hurjasti lisääntynyt! Vaikka niin kai meillä muillakin... Ihanaa silti!

Hei kesä/syksy odttajat, mites olis se tapaaminen joskus lähitulevaisuudessa? Onko joku sitä alkanu yhtään järkkäämään? Its en varmaan ehdi kauheasti järkätä kun on vähän tämmöstä suursiivous meininkiä ilmassa ja lisäks oon järjestämässä valmistujaisia 3 viikon päähän... Mutta jos muuten saadaan aikaan joku tapaaminen niin mielelläni kyllä osallistun!
 
Minä oon edelleen sen jonkun luona nyyttäri-idealla toteutetun tapaamisen kannalla! Aina mä varmaan jostain kyydin keksin kylille, mutta rafla keikat joudun jättämään välistä. Olis tosi kiva nähdä uudestaan "tuttuja" naamoja ja tietysti siinä sivussa myös ihan uusia tuttavuuksia! :)
 
Heips kaikille! :wave: Tuosta meidän kesä/syys mammojen tapaamisesta kyseltiin, niin minä oisin tulossa mukaan! Mutta jos jonkun luona järjestetään, niin mulla saattaa olla kyyti ongelmia,kun ei tällä hetkellä ole autoa...jos sitten ois jonkun kanssa kimppakyyti mahdollisuus? Vaikka tarvittaessa varmaan bussillakin pääsee.Mutta sitä pitää katsoa sitten lähemmin. Kenenkäs luona sitten tavattaisiin? :) Kuka olisi innokas emännöimään? :D Meilläkin voi tarvittaessa olla, mutta mieluummin vasta tuossa kesäaikaan, kun meillä on täällä pientä järjestelyä menossa, niin saadaan lisää tilaa.

Tänne ei ihmeempiä kuulu, ens maanantaina neuvola. Josko nyt kuuluis sydänäänet! :) Rakenneultra äitipolilla 6.5, sinnekään ei enää pitkä aika! :) nöttiäinen etkös sinäkin ole menossa äitipolille rakenneultraan? Tiiätkö tekeekö ne siellä tavallisen rakenneultran vai kattooko 4d:llä?kertooko ne sukupuolen jos haluaa tietää? Kun aateltiin että vois se olla ihan hauska tietää jos näkyy että kumpikohan siellä masussa majailee... :D

hensku rv15+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hensku00:
Rakenneultra äitipolilla 6.5, sinnekään ei enää pitkä aika! :) nöttiäinen etkös sinäkin ole menossa äitipolille rakenneultraan? Tiiätkö tekeekö ne siellä tavallisen rakenneultran vai kattooko 4d:llä?kertooko ne sukupuolen jos haluaa tietää? Kun aateltiin että vois se olla ihan hauska tietää jos näkyy että kumpikohan siellä masussa majailee... :D

hensku rv15+2
Juu, meen. Mulla aika 18.5. Tuntuu pitkältä ajalta vielä. =) No, tuota tuota.. Mun mielestä siellä on 2 tutkimushuonetta missä ottavat vastaan. Toisessa on sekä tavallinen että 4D, toisessa vaan tavallinen että riippuu siis siitä kumpaan huoneeseen meet eli kummassa huoneessa sut otetaan vastaan. 4D:llähän näkee paremmin, voithan pyytää että kattoisivat sillä. =) Mä luultavasti EHKÄ meen tohon missä toi 4D, nt-ultrakin tehtiin osin 4D:llä. Mutta sillä tavan rakenne-uä:lläkin näkee ne rakenteet ihan hyvin. =)

Sukupuolen kysymisestä en tiedä, esikoisen aikaa en vielä ollu ä-polin asiaskas. Ja nyt ei ees tiedetä kysytäänkö sukupuolta lainkaan. Mutta jos nyt sillä 4D:llä ultrataan niin voihan olla että hyvällä mäihällä sen näkee ihan ittekkin mikäli vauveli suostuu näyttämään. :D Mutta kysy/kysykää sitten kun meette. =)

Tapaamisesta: Muakin kiinnostas. =) Itte en nyt jaksa alkaa vielä emännöimään. Oon tässä leiponu viimestä pvää kun vkonloppuna on esikoisen 2v synttärit ja pääsiäinen ollaan poissa kaupungista ja muuten menee huhtikuu-toukokuu täysin häähumussa, mutta poikkeamaan varmaan ehin jossain välissä. Riippuu tietty millon ja missä. Vkolla pväsaikaan mulla ei oo autoa, illalla ja vkonloppuna sit taas on. =)
Mutta ideoita jne. =)


nöttis & kirppu rv 13+5
 
No niin...nyt meillä on jo vauvaperheen tuntua kotona kun on vaunut nököttämässä tossa olkkarin nurkassa...johon urheasti raivasin tilaa tulevaa hoitopöytää varten! Ruuvailin keittiön kiinteän pöydän irti ja raahasin olkkarista pirttikaluston keittiöön...huh...! Tänään käytiin hakemassa kerrossänky lapsipuolilleni ja huomenna on vuorossa sen kasaus! Jahka päästään hakemaan pinnis Konnevedeltä ni avot!! Pientä pesänrakennusviettiä ilmassa! :D
Toukan potkut alkaa jo pikkuhiljaa tuntua epämiellyttäviltä. Ei VIELÄ kipeiltä, mutta epämiellyttäviltä toisinaan. Kauhulla kylkiluitteni tulevaa kidutusta odottaen... ;)
 
Heipähei,
olen taas ollut superlaiska kirjoittamaan, aika vaan jotenkin karkaa käsistä! Nyt enää 3 kuukautta laskettuun aikaan, jokohan kohta käy hermostuttamaan? Itselleni ja masuun kuuluu onneksi hyvää.

Olisikin hauskaa nähdä miten teidän muitten masut on kasvaneet :D Eli tapaamisesta: minäkin olen innolla mukana ja jos ei muuta paikkaa ilmaannu niin tänne meidän kolmioon Palokkaan voidaan tehdä treffit. Yleisesti ottaen mulle kävisi illat tai sitten sunnuntait, nyt taitaa olla kaikkea viikonloppureissua tulossa mutta niistä ollaan yleensä sunnuntaina kotiuduttu suht hyvissä ajoin. Mutta tietysti tänne on vähän pidempi matka ainakin osalla kulkea.. Mutta eiköhän sitä jotain keksitä..

Mymmeli ja pikkumies 27+0
 
Minuakin kiinnostaisi kyllä kaikki tapaamiset, kun ei löydy juuri yhtään kaveria Jyväskylän suunnalta :( Oon asunut nyt täällä parisen vuotta ja tuntuu että vaikee löytää kavereita.
Tietty on työkaverit ja sillei, mutta ei kovin montaa sellasta kenen kaa ois vapaa-aikana.
Sitten, kun pikkunen syntyy nii ois kiva saada seuraa vaunuilemaan jne.

Outiko 23+2
 
lara79
Mua kanssa tapaaminen kiinnostas ja kuten monella muulla nyt en oikein itse pystyisi emännöimään. Meillä on remppaa taas menossa ja kaikki vähän sekasin mut ehkä ensi kuun puolella saatais kämppä semmoiseen kuntoon et kehtais ihmisiä kutsua. Lisäksi tässä varmaan pyörähdetään lomareissulla 21-25.4. Tässä menny aika ihan kauhean nopeasti kun on näitä remontti ja matka suunnitelmia, rahaa pitäs vaan jostain kans hommata... no pankistahan sitä ;).

Tämä raskaus on kyllä menny ihan hurjaa vauhtia... Mitään en ole vauvelille ostanut, äippäpakkauksen olen jo hakenut ja saanut. Jos tulokas samaa sukupuolta kuin esikko niin eipä paljon tarvikkaan mitään hommata. Tuntuu jopa vähän pahalta tämän vauvelin puolesta kun sitä ei niin hössötetä kuin esikoista... no eipä se taida siitä tietää.. Perjantain oli neuvola, reilu 6 kg tullu painoa, sf mitta 25. Kovasti vauveli potkii jo kylkiluihin jne mukeltaa välillä ikävästi. Hempat laskenu aika paljon mut en ole kyl huomannu väsymystä kun tuntuu kevään tulo sen verran piristävältä.

Laura rv 27
 
lara79
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Tietääkö kukaan käykö Aalto Alvariin liikuntasetelit? Mulla ois niitä varmaan 200 euron edestä ja voisin hyödyntää niitä nyt sitten, jos jaksaisin mennä jumppaan..

outiko 23+4
Kyllä kävi ainakin pari kuukautta sitten kun käytiin, tosin voi olla rajoituksia ettei käy tiettyyn uintiin. Vauvauintiin ei ainakaan saanut käyttää Vaajakosken uimahallissa viimevuonna vaikka muuten ne sielä käy.

 
Voi apua minkä hintanen tuo mammajumppa! Siis ei sillä että siks jättäsin käymättä, mutta oikeasti aika kallis kertamaksu mun makuun, oli sitten jumppa tai tavisuinti.

Mymmeli: Taisit olla nyt ainoa, jolla olis nyt mahis järkätä tapaamista. kyllä tosi kiva jos haluaisit emännöinnin ottaa tällä kertaa huoleksesi. kesän lähettyvillä tuntui muillakin olevan siihen mahiksia, niin ei jää aina yhden kontolle! Jos ajattelit jotain järkätä niin pistähän päivää kehiin niin ne ilmottautuu ketkä pääsis? Ja ilmota myös montako sinne mahtuu ettei tukita täysin teidän asuntoa :)

).( Me mennään tänään katsomaan vaunuja!!!

Kukkaiskeiju ja napero 26+0
 
Tällä viikolla EI ole odottavien äitien vesijumppaa Aalto Alvarissa. Pääsiäisen jälkeen sitten taas.

Huomenna pääsen neuvolaan täyttelemään kelan paperieta ja pistämään äitiyspakkauslomaketta eteenpäin. =)

Minä voisin myös tulla tapaamiseen!

Mandy ja nappula 23+0
 

Yhteistyössä