¤¤¤ Juhannusviikon 25 testailijat ¤¤¤

heippa. tervetuloa eloveena. :)


tossa mietin sitä ovulointia ja testejä. ja tietty löysin tietoa, että vaikka saa ovis testiin plussan niin silti ei ehkä ovulaation tarvi tapahtua!! jösses. että sekin vielä ainoastaan se lämpöjen nousu todistaa sen tapahtuneen. + tietty veritesti. Eilen kysyinkin lääkäriltäni että voisko multa ottaa jotain testiä siitä ,että onko se ovis tapahtunut. no, lääkäri laittoi lähetteen. :) menen sitten _jos_/kun siis tietenkin JOS menkat alkaa! no, saanpahan ainakin siitä selvyyden, vaikka en raskaaksi tulis.
D78
 
pentu Niin mä eka suunittelinkin et olisin testannut nyt perjantaina, epäonnenpäivänä, mut ei oo yhtään raskausolo niin taidan jättää testaamatta. Viime kierrossa testasin negan ja parin tunnin päästä siitä alkoi menkat, niin meni aika lahjakkaasti testi hukkaan.
Viimeksi kun raskauduin niin oli rinnat tosi arat, eikä tullut muistaakseni mitään valkovuotoja, niin nyt ei sillä tavalla ole arat nännit ja valkkaria tulee aika lailla. Kuinka sulla on alkuraskausoireeet poikenneet toisistaan, vai ovatko edes poikenneet?
 
PalstaRotta
Mulla on aina ollut semmoinen kuvottava olo jo ennen kun mekkojen olis pitänyt alkaa- noin 3 pv ennen. Muuta ei oikeastaan. Nytkin on kuvottava olo ja kierto 23/27-28 mutta meillä on siis sitä oksennustautia, joten.., :'( Koitan kovasti hakea muita oireita: pissa haisee ja on tosi tummaa(olisiko oire?). Tosta valkovuotojutusta en ole kuullutkaan- oletko sen itse todennut vai onko ihan tutkittu juttu?
Mä en nyt todellakaan tiedä, pitäiskö ottaa Osmosalia ja jaffaa vai inkiväärimehua ja B-vitamiinia.
 
pentu Itse oon todennut. Sillon tosiaan kun esikoista aloin odottaan niin ei tullut valkkaria kun vasta sitten kun menkkojen piti alkaa. Sillon luulin et nyt ne menkat alkoi, mut ei kuitenkaan sit alkanut.. Mut sitä ennen oli tosiaan ihan kuivaa kautta. Nyt lorahtelee valkkaria melkolailla eikä menkkojen pitäis alkaa kuin aikasintaan torstaina...
 
Heips kaikki!

dreamer onnea avioitumisesta! :flower:

Tuskastuttavaa kyllä tämä piinailu ja pähkäily... En vielä tiedä milloin testaan, tarkoitus ois oottaa ensi viikkoon, mutta tod.näk. hätäilen kuitenkin jo viikonloppuna.

Joku kirjoitti, että plussa ovistestissä ei välttämättä tarkoita, että ovuloisi. Missä tämä on lukenut, jossakin ketjussako vai muualla? Minä kysyin gyneltä ,että jos tulee ovisplussa niin tuleeko oviskin, ja hän sanoi että tulee... Tiedä sitten.
 
KAT: luin FertilityFriendistä ja sit soittelin viä kaverilleni, joka on syöny clomeja ovuloidakseen nyt lähiaikoina, ja on raskaana onnellisesti.
mutta koitetaas osaanko linkittää... sori... en nyt tietty heti löytäny-, etsin sen vielä.
 
noniin: jos joku vaikka osais paremmin enkkua. tässä se teksti...

OPKs tell you that ovulation is likely imminent and you are most fertile. In most cases, ovulation soon follows after a positive OPK result. A positive OPK result, however, does not indicate ovulation with certainty, nor does it pinpoint your ovulation day to within a narrow timeframe. Only your temperature sign which reflects a rise of progesterone after ovulation, will confirm and pinpoint ovulation for you.

 
Tuli vielä mieleen, kun pentu sanoi et sillä alkanut kuvottava olo jo kolme päivää ennen menkkojen oletettua alkua, niin itselläni tuli vasta viikolla 6 sillon aikoinaan kun esikoista aloin odottaan. Sillon tein testin rv 5 loppupuolella ja melkein heti alkoi sit pahoinvointi. Mut rinnat oli tosiaan niin arat, et se oli niin selvä merkki siitä et raskaana oo, vaikka silloin olin jo melko epätoivoon vaipunut. Ja kun testin tein, niin samantien tuli kaksi viivaa.

Mut kuten Jouskarilla, niin itsellänikään ei ole hirmu kiirettä raskautumisen suhteen, et jaksan kyllä vielä odottaa. Syksyllä jos odottasin niin ois kiva, viimestään kuitenkin jouluna :xmas:
 
Tulen mukaan! =)

Yk 8 ja tänään kp19, vieläkään ei oo tuntunut ovista vaikka vuoden ajan on tullut suunilleen säännöllisesti kp11-15. Olen tätä tilittänyt jo parissa ketjussa niin en enää viitsi. :LOL:

Olen jo aika tottunut siihen, ettei sitä plussaa tule mulle tuosta vain, niin en varsinaisesti kuumeile niin että kuulostelisin oireita yms. kovin aktiivisesti. Mut toki tuo pistää miettimään, että ovista ei oo tuntunut. Se vauvakuume on muuttunut jo huoleksi, eli ei oo enää pääsääntöisesti positiivinen tunne niin kuin alussa. Mut ketjuista luen, ettäkö vuosikin ois ihan normaali aika - siinä mielessähän ei ole mitään syytä huoleen! =)

Kerättäiskö testipäivistä lista niille, jotka on ajatelleet testin tekemistä+ Sorry mulla ei toimi kysymysmerkki aina niin laitan + sen sijaan. :wave: Mä laitan vaikka oman mahdollisen testipäivän, vaikka oon silloin kyllä reissussa niin en pääse ikävä kyllä kertomaan saman tien! Testannut en ole moneen kuukauteen kun ei oo ollut tarvetta, mutta toki sitä aina mielen perukoillaan toivoisi että pääsisi siihen hommaan. :ashamed:

Tiistai 10.6.2008

Juhannusviikolla plussaavat:




Kat---------------kp 29/35-??--------yk 1---------ensimmäinen
Abu--------------kp 28/35--------yk 2----------toinen
Jouskari-82-----kp 26/28-35----yk 9----------ensimmäinen
PalstaRotta-----kp 26/29-31------yk 3-----------toinen
Sini74------------kp 24/28-32--------yk 2------------toinen
Aurora72--------kp 24/30-35-----yk 3-----------neljäs, 1.yht.
Citrus------------kp 24/28-33--------yk 4-----------ensimmäinen
tuulia85---------kp 23/28-33--------yk 6----------ensimmäinen
pentu------------kp 23/28-29---------yk1-----------neljäs
Dreamer78-----kp 21/33----------yk 3----------kolmas, 1. yht
Paris-------------kp 20/31---------yk 4----------toinen
Käärme----------kp 20/26-27-----yk 4----------kolmas
TinyAngel-------kp 19/29-30--------yk 3-----------ensimmäinen
Suunnistaja-----kp 18/26-31------yk 3---------ensimmäinen
HaLPe-----------kp 13/24-25---------yk 4---------ensimmäinen
anneke---------kp 19/27-28----------yk 8--------ensimmäinen


Testipäivät:

pe 20.6.
Anneke
 
Kat
minä testaan 19.6. Pakko malttaa odottaa sinne asti. Rinnat aristaa älyttömästi, väsyttää (äsken otin 2h unet), ihme mieli, vv -> taitaa olla siis täti tulossa ennen sitä. No, tietääpä sit taas kiertonsa varmasti eikä vaan laskentoja oviksesta (eka luomu) =)

Siinä enkun kielisessä jutussa oli, et ovista ei välttis tuu pos. testin jälkeen. Ainut varma juttu on ne lämmöt.. No, mä tikutin oviksen ja sit tuli seuraavana päivänä sairaan kipeet tissit, maha ja selkä (ei voinut istua paikoillaan).. Lämpöjä en oo kyl mittaillut. Eli kysymys: tuleeko sit noita oireita vaikka ei ovulois??
 
sitä oire asiaa minäkin oon miettinyt... ja kummastuttaa kyllä jos ne oireet tulee.
*menee taas lukemaan FF:ä*
palaan pian... ;) littaisin linkin, mut en taaskaan heti löydä sieltä sitä sivua missä ne asiat on selkeesti...
 
http://www.fertilityfriend.com/HelpCenter/FFBook/ff_fertility_signs.html#16

saakohan ton auki?

tässä kohta: Several patches of eggwhite fluid with no clear thermal shift probably means that you are having an anovulatory cycle. You can have fertile-like cervical fluid and still not ovulate
 
huh huh... ei noita kyl kannattais niiiiin paljoo lueskella. mut mielenkiintoista se silti on! ei sitä niin vaan raskaaksi tullakkaan, mut eipä toi tieto silti raskautumaan auta. Mut ehkä herättää kuitenkin jotain ajatuksia ja jos on ollu ongelmia. Jos ite olisin noita päässyt 9 vuotta sitten lukemaan niin ei oltais 1,5 vuotta yritetty raskautua IHAN TURHAAN.
 
Kat
mä oon jo ainakin jossain kertonutkin että meidän ei pitänyt kertoo kellekkään, mutta nyt sitten tietää mun sisko, ystävä ja yksi työkaveri. Ja on ollut helpottavaa kun on saanuut jakaa näitä tuntemuksia eri ihmisten kanssa...ei tarvii miestä kokoajan piinata asialla...
 
Mä päätin laittaa tän listan tänne uusiksi...kun mun tiedot väärät olleet jo aika kauan. Ei kai haittaa???

Tiistai 10.6.2008

Juhannusviikolla plussaavat:



Kat---------------kp 29/35-??--------yk 1---------ensimmäinen
Abu--------------kp 28/35--------yk 2----------toinen
Jouskari-82-----kp 26/28-35----yk 9----------ensimmäinen
PalstaRotta-----kp 26/29-31------yk 3-----------toinen
Sini74------------kp 24/28-32--------yk 2------------toinen
Aurora72--------kp 24/30-35-----yk 3-----------neljäs, 1.yht.
Citrus------------kp 24/28-33--------yk 4-----------ensimmäinen
tuulia85---------kp 23/28-33--------yk 6----------ensimmäinen
pentu------------kp 23/28-29---------yk1-----------neljäs
Dreamer78-----kp 21/33----------yk 3----------kolmas, 1. yht
Paris-------------kp 20/31---------yk 4----------toinen
Käärme----------kp 20/26-27-----yk 4----------kolmas
TinyAngel-------kp 20/29-30--------yk 3-----------ensimmäinen
Suunnistaja-----kp 18/26-31------yk 3---------ensimmäinen
HaLPe-----------kp 13/24-25---------yk 4---------ensimmäinen
anneke---------kp 19/27-28----------yk 8--------ensimmäinen


Testipäivät:


pe 20.6. Anneke
pe 20.6 TinyAngel

 
tinyangel:
hhmm... joillakin ei tuu selkeitä oireita. ja ootko varma että sun kierto on tuo? jos se on päivän tai kaks pidempi?
Mulle tuli ekat limat lauantaina eli kp18; sitä ennen EI MITÄÄN. Ainoastaan vähän sellaista maitomaista valkkaria. Ja vasta sunnuntaina tuntui hiukan jotain ihan pientä jomotusta.
Oireet tuli aika yllättäen sit kuitenkin eilen illalla.
Mutta siis ei kaikki tunne mitään ovis-oireita. Mulla nää on varmaan kivuliaat PCO:n takia? en tiä mut pakko olla...
 
Kat
Mulla mies jo sano, et nyt riittää nimien miettiminen. Meinas itku päästä, mut ajattelin sit, et no antaa olla.. Täällä onneksi saa olla hiukan höperö :ashamed:
TinyAngel, älä vertaa oireitas tai oireettomuuttas liiaksi muihin - jokainen meistä on erilainen! Sitä paitsi se, et mulla on nyt tuhat ja yksi oiretta, tarkoittaa sitä, et kohta tiputaan
 
dreamer78
joo kyllä mä aika varma oon että kierto on oikee...oonhan tässä 3kk jo menkat katsellut.. ennen sitä söin pillereitä ja kierto oli tietenkin silloin aina sen 28.

myönnän kyllä että oon todella huono huomaamaan mitään oireita itselläni. vasta täältä luettuani (ovis oireista) muistin että muakin on muuten joskus sattunut hetken vasemmalle alavatsaan..mutta ei kai mua yleensä satu tai sitten se on niin pientä etten huomioi millään lailla...mulla taitaa olla aika iso kipukynnys tai jotain kun en pieniä kolotuksii sillee huomioi ellen ala oikein muistelemalla muistelemaan että kolottikos mua äsken..heh! :LOL:

tai sitten mä en ovuloi ollenkaan?????!! :|
 

Yhteistyössä