Juha Turusen kidnappausjuttu...en ymmärrä alkuunkaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No ei se reiluu oo, mutta en mä sitä maailman pahimpana asiana pidä. Aika epätoivoinen yritelmä.

Näin ajattelisin itsekin. En ymmärrä sitä, että Turunen olisi nyt maailman julmin ihminen...olen itsekin kokenut uupumukset, epätoivot ja muut, tiedän, miltä se kaikki voi tuntua. Siksi ehkä tunnen myötätuntoa Turusta kohtaan.

Ei se Turunen varmaan maailman julmin olekaan, mutta teko on paha, olivat syyt mitkä tahansa. Ei uupumus ja epätoivo oikeuta ketään vahingoittamaan ketään. Kyllä Turusta voi ymmärtää, tai siis hänen tekoaan, mutta hyväksyä ei pidä/tarvitse!

Katsoin tuon haastattelun, mutta missä kohdassa siinä olisi pitänyt itkeä.

Hän aiheutti h:n moiset henkiset tuskat, fyysiset? viattomalle ihmiselle siksi että oli ottanut velkaa enemmän kuin pystyi maksamaan.

Ylivelkaantuneita ihmisiä on paljon, mutta sitten omaisuusmyyntiin, velkaneuvontaan ja aloitetaan alusta. Kyllä juristi olisi lailliset keinot tiennyt selvitä.

Mitä jos kaikki velkaantuneet alkaisivat kidnappailemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
No ei se reiluu oo, mutta en mä sitä maailman pahimpana asiana pidä. Aika epätoivoinen yritelmä.

Näin ajattelisin itsekin. En ymmärrä sitä, että Turunen olisi nyt maailman julmin ihminen...olen itsekin kokenut uupumukset, epätoivot ja muut, tiedän, miltä se kaikki voi tuntua. Siksi ehkä tunnen myötätuntoa Turusta kohtaan.

Ai, oliko sunkin pakko kidnapata joku, vai onko mahdollista kokea uupumusta ilman että ryhtyy vahingoittamaan toisia?

Saisko sua raahata pitkin kyliä lautalaatikossa sidottuna ja se ois sulle ihan jees, jos toinen on vähän uupunut?

Ja siellä kirjoittaa mrs. täydellisyys? Uupuneena, epätoivoisena ja masentuneena voi tehdä asioita vailla täyttä ymmärrystä, ehkä sinunkin pitäisi saada se kokea joskus...?

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:

Hän aiheutti h:n moiset henkiset tuskat, fyysiset? viattomalle ihmiselle siksi että oli ottanut velkaa enemmän kuin pystyi maksamaan.

Ylivelkaantuneita ihmisiä on paljon, mutta sitten omaisuusmyyntiin, velkaneuvontaan ja aloitetaan alusta. Kyllä juristi olisi lailliset keinot tiennyt selvitä.

Jep. Näinhän sitä ajattelee, kun kaikki on hyvin ja elämä luistaa.
ENKÄ hyväksy Turusen tekoa, mutta tunnen myötätuntoa häntä kohtaan kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei:

Ai, oliko sunkin pakko kidnapata joku, vai onko mahdollista kokea uupumusta ilman että ryhtyy vahingoittamaan toisia?

Saisko sua raahata pitkin kyliä lautalaatikossa sidottuna ja se ois sulle ihan jees, jos toinen on vähän uupunut?

Ja siellä kirjoittaa mrs. täydellisyys? Uupuneena, epätoivoisena ja masentuneena voi tehdä asioita vailla täyttä ymmärrystä, ehkä sinunkin pitäisi saada se kokea joskus...?

tarviiko niitä tekoja silti hyväksyä ja ymmärtää ? minusta ei.

Ei se tee kenestäkään mrs. täydellisyyttä jos ei hyväksy rikollista tekoa. Ei rikollisen teon tuomitseminen ole itsenä parempana pitämistä vaan yhteiskunnan kantava voima!

Sanotaan nyt vielä kerran, että EN PIDÄ TEKOA OIKEANA, ENKÄ HYVÄKSY SITÄ, mutta Turusen IHMISARVON näen yhä ja tiedän sellaisen asian kuin ANTEEKSIANTAMUS.
Ehkä joku teistä "kukkoilijoista" on joku päivä samantapaisessa kusessa ja on sitten varmaan kiva huomata, että siinä meni kaikki ihmisarvoa myöten...julmia olette.
Toki olisin toivonut, että Turunenkin olisi etsinyt apua ajoissa, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.

Siis jos menee huonosti niin pitää tuntea myötätuntoa rikollista kohtaan.
Siis sinun mielestäsi kaikki joilla menee huonosti ovat samalla tasolla tuon miehen kanssa.

Vaikka tämä rakas ap ei sinulle kuulukkaan, niin meillä on paljon velkaa. Otettu silloin kun oli varmat ajat.
nyt mieheni on lomautettuna, töissä ja taas lomautettuna, muutamat viikot kerrallaan ja omassa työpaikassani on yt-neuvottelut menossa.
Pelkään, että olen työtön kesän jälkeen.

Mutta vaikka tiedän taloudellisen tilanteemme romahtavan niin en harkitse kenenkään kidnappausta, enkä tekeväni pahaa toiselle ihmiselle tai eläimelle.
Ihan ajattelin yrittää pärjätä kuen muutkin ihmiset. Päivä kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Ei se tee kenestäkään mrs. täydellisyyttä jos ei hyväksy rikollista tekoa. Ei rikollisen teon tuomitseminen ole itsenä parempana pitämistä vaan yhteiskunnan kantava voima!

EN OLE MISSÄÄN KOHTAAN SANONUT, ETTÄ TEKO OLISI OLLUT OIKEIN. Opettele lukemaan vaikkapa, jookos...?

Mä en ehkä ymmärrä siinä teossa sitä, että miksi masennus on sille tekosyy... Olisiko muka ne lunnaat poistaneet masennuksen? Ja että miksi meni jäämään kiinni. Avunpyynnoksi ylimitoitettu.

Siis jos menee huonosti niin pitää tuntea myötätuntoa rikollista kohtaan.
Siis sinun mielestäsi kaikki joilla menee huonosti ovat samalla tasolla tuon miehen kanssa.

Vaikka tämä rakas ap ei sinulle kuulukkaan, niin meillä on paljon velkaa. Otettu silloin kun oli varmat ajat.
nyt mieheni on lomautettuna, töissä ja taas lomautettuna, muutamat viikot kerrallaan ja omassa työpaikassani on yt-neuvottelut menossa.
Pelkään, että olen työtön kesän jälkeen.

Mutta vaikka tiedän taloudellisen tilanteemme romahtavan niin en harkitse kenenkään kidnappausta, enkä tekeväni pahaa toiselle ihmiselle tai eläimelle.
Ihan ajattelin yrittää pärjätä kuen muutkin ihmiset. Päivä kerrallaan.

Jep. Taloudellinen ahdinko ei ole kuitenkaan yhtä kuin totaalinen epätoivo ja terveyden menettäminen, mutta nämä asiat voivat seurata herkästi tuota ensimmäistä asiaa. Tiedän kyllä oikein hyvin mistä puhun. En silti itsekään ole suunnitellut kidnappaavani ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

EN OLE MISSÄÄN KOHTAAN SANONUT, ETTÄ TEKO OLISI OLLUT OIKEIN. Opettele lukemaan vaikkapa, jookos...?

Osaan lukea, mutten lukea ajatuksiasi. Haukuit erästä kirjoittajaa mrs. täydelliseksi, koska hän ei hyväksynyt ja ymmärtänyt Turusen toimintaa.

Aloituksessakin puhuit koko ajan teon kaameudesta, et Turusen ihmisarvon ja tunteiden ymmärtämisestä.

En itsekään väitä, että Turunen olisi ihmisarvoltaan vähäisempi kuin me muut, mutta sen takia minun ei tarvitse hänen tekoaan hyväksyä.

Mene ap itse asumaan yli kahdeksi viikoksi 1,5 metriä korkeaan 6 neliön koppiin jossa et voi edes suihkussa käydä. Ja ennen kuin sinne koppiin pääset niin olet huumattuna yms.

niin just. ei kovin kivaa. mutta en käyttäs termejä IHAN JÄRKYTTÄVÄÄ. kyllä mulla on muutama muu rikos heti mielessä jotka olleet ihan järkyttäviä :/

7päivää lehti ei kuulu mun lukemistoon edes kampaajalla, mutta tämän kyseisen jutun halusin lukea, sillä itse en käsittänyt alkuunkaan miten ns. normaali ihminen päätyy tuollaiseen tekoon. Turusen "herkistä" ja pitkistä selityksistä tuli vain kiukkuiseksi. Jonkin asteinen narsismi taitaa olla osatekijä koko vyyhteen. Nyt sitten selitellään ja ollaan niin pahoillaan, vaikka toisaalta painotettiin sitä, miten hyvin uhria koko ajan kohdeltiin ja ihan kasvopyyhkeitäkin jonkun reiän kautta tarjottiin :kieh:

minun sympatiat loppuu siihen kun tuon varjolla aletaan tekemään muille ihmisille pahaa !

Tokihan sitä epätoivoinen ihminen tekee kaikenlaista hullua. En ymmärrä tuota laisinkaan. Ei se mitään auta, vaikkei fyysisesti tehnytkään mitään. Eristys on pahimmasta päästä rangaistuksia, tietämättömänä omasta kohtalostaan ja peloissaan se on aivan kamalaa.

Jos on tehnyt velkaa ja rötöstellyt sen peittääkseen ja sitten vielä vangitsee toisen ihmisen kiristääkseen rahaa muilta... Tsot tsot. Ei saa multa mitään sääliä.

Vapaudenriisto on mielestäni järkyttävää.Mietin, että jos omalle kohdallesi sattuisi vapaudenriisto, niin etkö olisi moksiskaan?Tai kenties silmäsi avautuisivat ja huomaisit, että se onkin järkyttävää.

Kyllä mäkin olen hiljaa itsekseni miettinyt, että ovatkohan rangaistukset ihan linjassa. Turunen voi kai saada maksimissaan 10 vuotta vankilaa. Ja samaan aikaan moni raiskaaja saa puolen vuoden keikkaa. Kyllä itse menisin mieluummin kahdeksi viikoksi koppiin kuin kokisin vaikkapa raiskauksen. En nyt yritä mitenkään puolustella Turusta, mietityttää vain...

Alkuperäinen kirjoittaja mietteliäs:
Kyllä mäkin olen hiljaa itsekseni miettinyt, että ovatkohan rangaistukset ihan linjassa. Turunen voi kai saada maksimissaan 10 vuotta vankilaa. Ja samaan aikaan moni raiskaaja saa puolen vuoden keikkaa. Kyllä itse menisin mieluummin kahdeksi viikoksi koppiin kuin kokisin vaikkapa raiskauksen. En nyt yritä mitenkään puolustella Turusta, mietityttää vain...

Oletko kokenut kumpaakaan tai tunnetko ketään, joka on kidnapattu/raiskattu?

Turunen alkaa keräämään sympatiapisteitä antamalla haastatteluja. Kyllä mun KAIKKI sympatiat on sen tytön puolella jota pidettiin kopissa yli 2 viikkoa, ei tuollaisen tapahtuman jälkeen enää entisensä ole ikinä :(