Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Tuitsu ihmetteli et täällä kaikkien vauvat nukkuu jotain sata tuntia putkeen.. no joo hei haloo, ei todellakaan! Meillä oli eilen ihmeellinen päivä, tyttö nukkui jopa vaunuissa parit päikkärit vaikka ne ei liikkuneetkaan. Mikä lienee ollut sillä jo tänään palattiin meidän "normaaliin rytmiin" eli ei päikkäreitä ainakaan tähän mennessä, ainoastaan parit torkut max 3min. ja viime yönä 2 tunnin välein heräsi. Että ei tosiaan täällä ainakaan nukuta putkeen kun ihan maximissaan 3-4h joka sekin on harvinaista. :| No, varmaan sit joku tekee jotain kun äiti on niin sekaisin ettei enää tajua mistään mitään. Ei oo kuulkaa kaukana. Mulla alkaa jo tulla miestäkin kohtaan raivo, kun se vaan kuorsaa ja kääntää kylkeä kun vauva kitisee yöllä - niinpä mä tietty sit nousen koko ajan laittaan tuttia tai tissiä suuhun. Äidin rooli joo, ja mies menee aina aamulla töihin mut on se musta hiukka väärin et mä valvon sekä yöt että päivät. Kai sitä jaksais jos tyttö nukkuis edes päivällä niin voi itekin ottaa päikkäreitä mut hiljaista on sen suhteen. Ihan paskaa, anteeks vaan. Ja anteeks ruikutus, mulla on tosi paha päivä ja oon KUOLEMAN VÄSYNYT! Lisäks anoppi tulee huomenna meille ja on sunnuntaihin asti, voi jestas että kiinnostaa tässä vielä katsella vieraita... AAARRGH. En jaksa. :ashamed: :'(
 
Porsche kirjoitteli, et kätkytkuolemat yleisimpiä 3kk iässä... mä jo aattelin et se pelko alkaa olla takana päin, mutta ilmeisesti siis vasta edessä :ashamed: :/ Meitsiei varmaan enää uskallla nukkuu ollenkaan vaan valvoo haukkana sängyn vierellä |O Ei toki siis Porschen vika, vaan tieto lisää tuskaa!

MM-: Mikä se kätkythälytin on? Meikä taitaa olla ihan pihalla.. :whistle:

enkuli: ei oo kuukautisista ollu tietoakaan, poika synty reilut 9vko sitten.

Annille jaksuja anopin kanssa! Ja miehen! :hug:

Nyt vähän kämpän siistintään ennen ku poju nostaa mekkalan vaunuissa!!
 
Oho, keksipäs Vesselin vauva tuon pään kannattelun nuorena ja noin tomerasti! Tässä kuva omasta 3kk vanhasta murusta:


Kiekura: Hälytin hälyttää jos vauva lopettaa hengittämästä. Uudemmat Baby Sense versiot ilmoittavat 20 sekuntia liikkeen loppumisen jälkeen tai jos vauva hengittää olle 10 kertaa minuutissa.

Meillä otettiin vasta tänään eka rota- rokote. Pituutta oli kertynyt nyt 62cm ja painoa 5,9kg. Paino menee melkein +20 käyrällä, mitä se sitten ikinä tarkoittaakin.

Ei ole kuukautisia kuulunut täällä, ei ole ikävä!

*muokattu*

 
Alkuperäinen kirjoittaja rillukka:
HUh.. Kävin tässä välissä siivoamassa keittiön isännän jäljiltä.. Että ottaa sitten päähän kun tehdään jotain saakelin leipiä aamulla, niin koko keittiö on sen näköinen, että siellä olis Ruotsin armeija käynyt syömässä :kieh: .. Ja joka ikinen aamu :headwall: ..
Häh, onko meitin ukko käyny teillä aamupalalla? :eek: Tosin se on täällä kyllä samassa kunnossa minkä tahansa aterioinnin jälkeen jos mä en siivoo... :D Ei voi ees leivänmurusia pöydältä korjata... :kieh: Ja ihana nimi teidän pojalla, isäntä oli innoissaan et onnea kaimalle hienosta nimestä. ;) :heart: saparolla oli samoja havaintoja. :D Meillä kyllä mies toisinaan laittaa astiat koneeseen (kauhee homma ku ei joudu ees tiskaamaan. :headwall: ) mut koskaan tuo ei kato onko siellä puhtaita vai likaisia astioita... :kieh:

Mulla jotenkin hermo kireenä, ja kaikki pikkuasiat ärsyttää... |O :| Voisko nyt jo johtua kierukan vaikutuksesta kun se vasta tiistaina laitettiin... Ei jaksais kiukkuilla. :D

En muista enää mitä piti kirjoittaa kun nuorempi neiti tossa heräs ja syötiin ja silleen... Tuun sit uusiks jos tulee mieleen, tuskin se kuitenkaan mitään tärkeää oli... :whistle:
 
Olikin tossa välissä tullu tekstiä ni pitää heti... :D

Petra: Vapaahetkinä (eli kun lapset nukkuu) mä olen koneella, tai sitten oleskelen ja katselen elokuvia tai jotain. Silloin kun esikoinen ei ole päivällä kotona, niin yritän siivoilla ja sellasta, mut nyt kun hän on kotona en viiti alkaa kolistelemaan. Vaikka tuskin tuo heräis mut hyvä tekosyy. :LOL:

Annille voimia. :hug: Mä uskon miten tuo miehen nukkuminen ärsyttää kun ite valvoo, mua on kaikkina kahtena yönä ihan kiukuttanut mitäs sulla sitten kun se on joka yö... :whistle:

Ihanat kuvat vesselillä ja MM-llä

Ai niin, nyt muistan... Mulla on nyt vaunukuume, kun mulla menee hermo noiden rutkujen kanssa (joojoo, tiedän kehuneeni niitä odotusaikana |O ). Mut mitäpä niitä uusia ees kattelee kun ei isäntä koskaan vaunuilla mihkään mee! |O Mä jo suunnittelin et linnoittaudun kotiin, ja sit kun tuo alkaa ihmetellä ni sanon etten neitiä kovin paljon jaksa rintarepussa kantaa... :saint: B)
 
Sopisiko Turun treffit maanantaina 25pvä vaikka klo 13? Forumin Ricon kahvilaan pääsi ainakin kätevästi vaunuilla kun siellä aiemmin treffailtiin. Sopiiko muille?
Täällä ei ole kuukautiset kanssa alkaneet.. Eilen iski sellainen hirveä väsymys kun alkuraskaudessa ja aamulla oli paha olokin. No ihan varmasti sattumaa. Muuten olisi vaarallista kun sektiosta on niin vähän aikaa...
Kestovaipoista ei ole kukaan kertoillut vähään aikaan. Mites muilla on sujunut? Meillä ei ole kertiksiä käytetty muuta kuin sairaalassa ja tosi tyytyväisiä ollaan edelleen. Bummin kuoret ja Bambino mion prefoldit on meidän suosikkeja.
 
Moikka!

Kuulostaa tutulta tuo leivänmurut pöydällä.. Miten se on niin kamalan vaikea ottaa ja pyyhkästä ne pois? :kieh: Muuten täytyy kyllä kovasti olla ylpeä tuosta miehestä, hoitaa lapset ja kodin siinä missä minäkin! :heart: Alusta asti hän on ollut mukana hommassa ja on jopa aktiivisempi aloittamaan siivousta.. :D Pyykit kyllä melkein on mun hommat, ei kuulemma osaa laittaa oikeeseen lämpötilaan ja ei kestä kuunnella jos jotain vaatteita kutistuu! :LOL: Mutta muuten olen löytänyt oikein ihanan miehen! :heart: Oletteko muuten kauan olleet yhdessä miehenne kanssa?

Anni76 Jaksamista! :hug: Muistathan että avun pyytäminen on ihan hyväksi jos omat voimat eivät riitä!

MM- Hienosti hän on pää pystyssä ja hymyilee kovasti! =) ei meillä pää pysy vielä läheskään yhtä hyvin pystyssä.

Kukas kyseli niistä vapaahetkistä? Meillä menee lasten rytmit nyt aika ristiin, esikoinen kun lähtee nukkumaan niin toinen herää, mutta onpahan aikaa kummallekin erikseen :) mutta oma aika päivällä on aika vähissä. Silloin kun omaa aikaa niin (netissä surffailun lisäksi ) tykkään lukea. Ja sitten mulla on se hevoshomma. Tosin aika usein lapset on tallilla mukana, mutta se on jotenkin kun olis "vapaalla" :D

Nyt täytyy mennä, ulkona on "lumiukko ilma", esikoisen ilmaus :LOL:

:wave: Helkky
 
Hei jouluvauvojen äidit! Olen pyörinyt näillä sivuilla jo useamman viikon mutta vasta nyt "uskaltauduin" rekisteröityä ja tulla mukaan keskusteluihin. Eli vähän taustatietoja: meillä 7.12.2007 (rv. 38+5, 3880g ja 52 cm) syntynyt poika eli ikää 2,5 kk. Meillä on myös tyttö, joka on nyt 1v9kk.Vipinää siis riittää, ei tule aika pitkäksi! Tuosta pojasta sen verran, että on kyllä ihanan rauhallinen ja tyytyväinen vauva!Syö hyvin, nukkuu hyvin ja on oikein aurinkoinen. Rytmikin on tuntunut löytyneen (koputtaa puuta). Yöt mennään 1-2 syötöllä (toistaiseksi pärjätty pelkällä rintamaidolla),yöpuulle siis siinä klo 21 ja herää n. klo 7. Aamupäikkäreille klo 9 ja nukkuu 3-4 h,syödään ja seurustellaan ja lyhyemmät unet tässä iltapäivällä n. 0,5-1h (nyt nukahti syliin).Illalla saattaa vielä hetkeksi torkahtaa. Ainoa "huono" asia on tuo tavaton puklauttelu!Mutta kai sinne mahaan jotain menee kun painoakin on tullut hyvin lisää, 2kk nla:ssa jo päälle 6kg! Tässä nyt jotain alkua tälle keskustelulle.Katsotaan kuinka usein ehdin mukaan.Mukavaa loppupäivää kaikille!
 
Aries tervetuloa mukaan =)

Kestovaippoja meillä käytetään lähinnä päivisin, minun toimestani. Mies jos vaihtaa niin yleensä laittaa kertsin ja sitten yöksi on vielä ollut kertsi käytössä kun on niin pitkä vaihtoväli. Raahasin jopa reissulle mukaan kassillisen kestoja :D Nyt sain juuri hankittua läjän tarrallisia sisävaippoja ja niitä lähinnä käytän kotona villahousujen kanssa, tosi näppäriä. Sitten on muutama PUL-tasku (Fuzzi) ja niitä ollu kyläillessä kun noiden sisävaippojen ja villisten päälle saa laittaa niin isot vaatteet, kyläillessä mukavampi kun vaatteet sopivan kokoiset päällä :) Vielä ainakaan ei ole käynyt mielessä noista luopuminen kun ei se peseminenkään vielä hermoille käy :) Villahousut työn alla, pitkälahkeiset kotikäyttöön niin ei tarttis kotona kiskoa aina muita housuja siihen päälle. Ei ole lasten vaatteita suunniteltu kestopyllyille, kaikki housut liian kireitä, hyvä kun saa siitä vaipan yli kiskottua...

Mielenkiinnolla seurailen että mihin aikaan ja minne te Turkulaiset saatte treffit sovittua, tiedä jos itsekin lähtisin kuokkimaan kun täällä Turkkuses ollaan neidin kanssa lomailemassa. Maanantaina ois kyllä tarkotus lähteä Tampereelle veljen luo pariksi päiväksi joten saattaa nuo teidän rehvit olla liian myöhään jotta sinne ehtisin... Mutta te teette treffit sen mukaan miten teille sopii ja mä katon sitten jos ehdin tai en... :)

Seurusteltu on kolme vuotta josta pari vuotta asuttu yhdessä...

Pitää oikeen miettiä että mitä sitä tulee vapaahetkinä tehtyä.. No netissä roikuttua, ruokaa laitettua, pyykättyä, siivottua jne. Nyt kun on noi villahousut työn alla niin yritän ehtiä kutomaan aina sillon tällön.. Telkkaa tulee iltasella tuijotettua.. siinähän ne vapaat tulikin sitten käytettyä :D

Cerazette täälläkin käytössä ja viikon verran oli sellaiset niukat kuukautiset.. saa nähdä tuleeko vielä vai jääkö pois. Sama se vaikka tulisikin mutta sellaista kokoaikaista tiputtelua en kyllä kaipaa...

Meidän neiti on kanssa tosi kauan terhakasti kannatellut päätään, joskaan ei varsinaisesti mahallaan esim. lattialla viihdy mutta sylissä sitäkin hanakammin pitää päästä pystyyn. Kyllä sitten jos laittaa vaikka tuolle imetystyynylle neidin niin siinä töröttää pää pystyssä :)

Yöt on meillä alkaneet mennä kivasti. Neiti nukahtaa yöunille siinä 21-23 ja nukkunut jo monena yönä kolmeen tai jopa neljään ennen kuin on syönyt ensimmäisen kerran. Loppuyöstä sitten syökin vaihtelevasti 2-4 tunnin välein. Itse nukun niin hyvin ja nukahdan aina helposti uudelleen että yösyötöt eivät rasita tai väsytä mitenkään erityisesti... Toki aina aamulla väsyttää kun neiti on päättänyt että meillä aamu alkaa siinä klo 7-8 ja minä olen aina tykännyt nukkua aamulla pitkään :D Ja voi sitä riemua kun toinen huomaa että jee jee, täällähän on joku muukin hereillä :D

Jeps, jos taas tarttuisi niihin puikkoihin kun neiti nukkuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Alkuperäinen kirjoittaja rillukka:
HUh.. Kävin tässä välissä siivoamassa keittiön isännän jäljiltä.. Että ottaa sitten päähän kun tehdään jotain saakelin leipiä aamulla, niin koko keittiö on sen näköinen, että siellä olis Ruotsin armeija käynyt syömässä :kieh: .. Ja joka ikinen aamu :headwall: ..
Häh, onko meitin ukko käyny teillä aamupalalla? :eek: Tosin se on täällä kyllä samassa kunnossa minkä tahansa aterioinnin jälkeen jos mä en siivoo... :D Ei voi ees leivänmurusia pöydältä korjata... :kieh: Ja ihana nimi teidän pojalla, isäntä oli innoissaan et onnea kaimalle hienosta nimestä. ;) :heart: saparolla oli samoja havaintoja. :D Meillä kyllä mies toisinaan laittaa astiat koneeseen (kauhee homma ku ei joudu ees tiskaamaan. :headwall: ) mut koskaan tuo ei kato onko siellä puhtaita vai likaisia astioita... :kieh:

Mulla jotenkin hermo kireenä, ja kaikki pikkuasiat ärsyttää... |O :| Voisko nyt jo johtua kierukan vaikutuksesta kun se vasta tiistaina laitettiin... Ei jaksais kiukkuilla. :D

En muista enää mitä piti kirjoittaa kun nuorempi neiti tossa heräs ja syötiin ja silleen... Tuun sit uusiks jos tulee mieleen, tuskin se kuitenkaan mitään tärkeää oli... :whistle:
Mun mies ei ei syö aamupalaa oikeestaan koskaan..mutta iltasin/yöllä kyllä mussuttaa kun lapset on nukahtanu. Tuolla hämärässä keittiössä kaivelee jääkaappia ja sotkee :kieh: Aamulla kun valot iskee päälle niin raaka totuus paljastuu..tyhjät pakkaukset pöydillä,veitset yms vehkeet levällään ja murusia kattoon asti pöydillä. Ihan "muutaman" kerran oon joutunu avautuu sille tosta kun ekaks saa siivota keittiön ennen saa puuron ja aamupalaa lapsille tehtyy :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Alkuperäinen kirjoittaja rillukka:
HUh.. Kävin tässä välissä siivoamassa keittiön isännän jäljiltä.. Että ottaa sitten päähän kun tehdään jotain saakelin leipiä aamulla, niin koko keittiö on sen näköinen, että siellä olis Ruotsin armeija käynyt syömässä :kieh: .. Ja joka ikinen aamu :headwall: ..
Häh, onko meitin ukko käyny teillä aamupalalla? :eek: Tosin se on täällä kyllä samassa kunnossa minkä tahansa aterioinnin jälkeen jos mä en siivoo... :D Ei voi ees leivänmurusia pöydältä korjata... :kieh: Ja ihana nimi teidän pojalla, isäntä oli innoissaan et onnea kaimalle hienosta nimestä. ;) :heart: saparolla oli samoja havaintoja. :D Meillä kyllä mies toisinaan laittaa astiat koneeseen (kauhee homma ku ei joudu ees tiskaamaan. :headwall: ) mut koskaan tuo ei kato onko siellä puhtaita vai likaisia astioita... :kieh:

Mulla jotenkin hermo kireenä, ja kaikki pikkuasiat ärsyttää... |O :| Voisko nyt jo johtua kierukan vaikutuksesta kun se vasta tiistaina laitettiin... Ei jaksais kiukkuilla. :D

En muista enää mitä piti kirjoittaa kun nuorempi neiti tossa heräs ja syötiin ja silleen... Tuun sit uusiks jos tulee mieleen, tuskin se kuitenkaan mitään tärkeää oli... :whistle:
Mun mies ei ei syö aamupalaa oikeestaan koskaan..mutta iltasin/yöllä kyllä mussuttaa kun lapset on nukahtanu. Tuolla hämärässä keittiössä kaivelee jääkaappia ja sotkee :kieh: Aamulla kun valot iskee päälle niin raaka totuus paljastuu..tyhjät pakkaukset pöydillä,veitset yms vehkeet levällään ja murusia kattoon asti pöydillä. Ihan "muutaman" kerran oon joutunu avautuu sille tosta kun ekaks saa siivota keittiön ennen saa puuron ja aamupalaa lapsille tehtyy :(
Mä nostelen toisinaan maidot sun muut jääkaappiin aamuisin kun nousen ylös.... :whistle:
 
Ai teilläkin on meijjän mies. :headwall:
Joku sukupuolisidonnainen valuvika vissiin. :LOL:

Kiva porshe kun otat mun kammot huomioon, gafe giovanni on ok!

Shama
: Oli miten oli, ensi kuussa alkaa pikiinikuntoon-kampanja. mä en kestä tätä lyllyä tässä mahassa ja kahvaa ja pylsää, vaikkakin MÄ OLEN LÄHTÖPAINOSSA! (kakki vaan, että maha on kuin seepralla, että se siitä pikiinistä...)

viimeyön välit oli nyt pidempiä, jopa 3,5 h kun punppasin tohon maitoa, eli pidin väkisin hereillä tökkimällä että ei heti sammaha ja sit röyhytin ja tissi uudesti suuhun. Eli ongelma on vissiin se että maitoa ei tuu tarpeeksi joutusaan että mielenkiinto säilyy imemiseen. ja kun hiljaa lussuttaa niin uniha siinä tulee.
Pitää varmaan ruveta taas nostattaan maitoa pumppaamalla kun tuntuu että tyttö on syöny niin laiskasti että rukkas-efekti rupeaa ilmaantumaan.

Mä en uskalla vielä mitään vellejä. En mä niitä osaa ees käyttää, miten sitä tissittelyn kansssa annetaan. pullost aja tissiä perään vai tissistä pulloon, vellit sekaan ja sit syötetään?

Vapaahetkinä mä teen kotihommat (ne mitkä ei voi oottaa huomiseen) pikana, sit mä lojun, luen lehden ja nettaan. Kutakuin siinä ne on. Harvemmin tulee nukuttua, mä oon huono päivä nukkuja.

Anni, sympatiat sinne... Eikös se anoppi voisi hoidella päivällä muksua ja sit saisit lepäillä? Tiiän miltä tosiaan toi 2 h heräämis kierre tuntuu, mulla on vaan niin hyvät tropit että menee silleen "mukavasti" puolihorteessa. Eilen tosin olin puolitoista tuntia hereillä kun ootin että heräis 2 h kohdalla ja ei herännykkään. Meillä kyllä nukutaan onneksi päikkäriä ihan pitkällä kaavallakin ja yöt ei onneksi oo ollu kun muutamana yönä tommosta tissitystä.

Rillukka: Ellalla rähmi niin paljon että kuurille joutui. Lisäksi oli tainnut repästä silmäänsä kun niin kovasti punotti. Ny o jo hyvänä. Tosiaan ei silmä auennut ollenkaan kun oli ihan räkä-silmä.

Repiikö teijjän lapset naamaansa?
Varsinkin kun nukahtaa niin pakko nykiä nenäänsä ja sit kun raapasee tulee raivari. Sukat käsissä nyt kun en uskalla enään lyhemmäksi kynsiä leikata..

Me käydään suihkussa kanssa, jaksa puljata ammeen kanssa. mä vaan istun muovijakkaralla ja tyttö sylissä. Vielä ei oo naatiskellut, enemmänki on "paskajäykkä".

Ei oo kuukautisia vielä, 12 vko synnytyksestä laitetaan kierukka. sika kallis mut niin o pilleritki ja mulle on hormoonit aina sopinut.

Yhdessä ollaan oltu kymmenen vuotta josta yhdeksän naimisissa ja kyllä, olen ollut 18v. morsian. :D Ja en ees ollut raskaana, vaikka kaikki epäili! :LOL:

Sööttejä päänkannattelijoita taas kuvattu, mm ja vesselikös se oli!

Ja voi Rillukka tulla meillekkin silittää, saat silittää ne harsotki! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

palaillaan,

Tuitsu ja Ella 9vkoa ja 4 pvää
 
Tervepä terve kaikille!

Ihan kiva ulkoilupäivä ollut tänään, nimittäin voitteko kuvitella, meidän vaunukammoinen poitsu on vedellyt unta tuolla vaunuissa jo reilusti päälle 3 tuntia! (Ja olen käynyt jo 3 kertaa kurkkimassa, mutta rauhallisesti siellä tuhistaan). Olisipa ihanaa, kun ukkeli alkaisi nyt hyväksyä nuo vaunut. Eilen hän nukkui vaunuissa tunnin ja sitä ennen vaunuttelusta ei ole tosiaan tullut yhtään mitään. Pitäkää peukkuja, että poika oppii nukkumaan vaunuissa, helpottaisi tätä 3-lapsisen perheen arkipyöritystä aikas paljon!

Onko kenelläkään muulla tunne, että on koko ajan vain entistä väsyneempi? Mua on väsyttänyt taas koko päivän ihan kamalasti, vaikka mielestäni saan nyt yöt nukuttua paremmin kuin ihan alussa. Voikohan se olla, että vasta nyt antaisi itselleen "luvan olla väsynyt". Alkuaika tulee vaan puskettua sinnillä läpi ja ehkä hyväksyy, että siihen kuuluu se väsymys, tiedä sitten..

Hirmu hyvin teidän monien vauvat jo kannattelee päätään. Meillä ollaan vielä aika alkutekijöissään. Meidän heppu vaan yleensä tyytyy kääntämään päänsä sivulle ja makoilee sitten vaan siinä lattialla sen näköisenä, että miksi ihmeessä hänet nyt näin päin käännettiin :D

Eipä oo kuukautisia näkynyt, en oo kyllä odottanutkaan. Kahden ekan lapsen jälkeen meni vuosi ennenkuin ne alkoivat. Ehkäisyasiassa en ole päässyt puusta pitkään, että mitä valitsisi. Millaisia kokemuksia teilla on niistä cerazzeteistä? Kierukka ei mua oikein houkuttaisi. Toisaalta en tiedä sopiiko mulle hyvin mikään hormonivalmiste (niin, eihän kuparikierukka tietty sisällä hormoneja, mutta en halua sitäkään).

Niin ja hei, pidättekö tällaisella nollakelillä vauvaa ulkona niin kauan kuin se haluaa siellä nukkua? Meillä on nyt nukuttu ulkona 3,5 tuntia. Nyt taisi kyllä just jotain äännellä.

Polka + pikkumies
 
Polka, meillä pään kannattelun niksi keksittiin eilen, eiliseen asti pään nostaminen oli melko tutisevaa eikä pidellyt päätään ylhäällä kovin pitkään. Lähinnä tuskastui kun laittoi mahalleen, mutta tosiaan eilen kesken pyllyntuuletushetken jaksoikin kannattaa nuppiaan hyvin ja väläytti vielä hymyt kun kameran hain.

Shamandalie, jospa se kierukka ei kovin suuria mielialaan vaikuttaisi. Jos huomaa, että on pahalla päällä koko ajan, niin onhan se selvä merkki, ettei ehkäisy sovi. Meillä mennään (tai mentäisiin jos...) kortsulla kun ei minulle sovi nuo hormoniehkäisyt. Kierukan ottaisin, mutta en halua kokea mitään toimenpidettä, tuli pientä kauhua sektion jälkeen.

Nyt seurustelemaan vauvan kanssa.
 
Ihanaa kuulla, että muillakin maha roikkuu. Mäkin lähes lähtöpainossa, mutta maha vaan roikkuu. Ei tarvi kyllä mitään bikinejä käytellä jos ei halua inhottaa koko muuta rantaa läsnäolollaan :)

Mäkin haluaisin kierukan, mutta mulle ei gyne sanonut koska sen voi ottaa.. Mutta täytyy nyt kattoo miten noi minipillerit sopii mulle. Joku muukin oli alottanut syömään cerazettee? Mulle ei oo vielä tullu mitään muuta kun pari finniä.

Meidän poika kannattelee päätään, mutta ei jaksa olla mahallaan kun muutaman minuutin, sit alkaa kitistä.

Alko naurattaan toi miesten keittiön sotkemis vimma. Meillä ei mies syö mitään aamupalaa, onneks.. Muutenkin saa aina vauvan aamulla hereille kun lähtee töihin. Mutta viimeks tänä aamuna siivosin sen iltapala jälkiä. Onneks se on sentään oma-alotteisesti alottanut tyhjentään tiskikonetta ja täyttään sitä. wow. Vauvan hoitoon osallistuu, mutta on arka vaihtaan vaippaan. Mä en ikinä saa olla kattomassa. Oon kyllä koittanut kannustaa koko ajan. Muuten kyllä heijailee ja viihdyttää, mutta itkun suhteen ei pinna oo kovin pitkä :D

Mä vapaa hetkinäni nettailen, luen ja teen kotitöitä. Miten niitä voikaan aina vaan riittää?? Pyykinpesua ois vaikka kuinka ja aina ois jotain siivottavaakin, okei oon vähän siivousfriikki :D

Polka: Kyllä mä annan nukkua ulkona säällä kun säällä niin kauan kun nukkuu. Viime viikolla nukku 5h putkeen. Tällä viikolla ei niin pitkään. Vein vielä 10 asteen pakkaseenkin, laitoin vaan lampaantaljaa yms. Ja kyllähän tuo aina melken lauhtuu päiväks, ja sit poika parka ihan kuumissaan :)
 
Kyllä täällä ollaan aktiivisia, ei voi muuta snaoa=)
Lenkki tuli tehtyä ja poju nukku 13-15.30....sitte tuli mummi veljenpoikien kanssa käymään ja poju oli pystyssä ja äsken syötin ja vein sänkyyn ja nukkuu :eek: :eek:
Siis teki saman aamupäikkäreillä että kun vein sänkyyn, nukahti itekseen!!!!! Siis Wau!

Ihanaa ku noi veljenpojatkin, 13 ja 8 v ni hoitelee ja pelaa tän pikkusen serkkupojan kanssa :heart:

Me ollaan oltu yhdessä miehen kanssa öööh...11,5 vuotta ja naimisissa 2,5v. ja yhdessä asuttu jotai 18 v asti...kylläpä se aika rientää hyvässä seurassa :D

Vai että mitä vapaahetkinä tehää...no mä joko jumppaan, katon telkkuu, teen jotain kotitöitä, luen sähköpostit ja palstat tietty :p
Eli ihan normimeininki!

Ja tähä asti tosiaan imuroisin vasta ku poika nukku mut kuten aiemmin kerroin, aloinki imuroimaan ku hän oli hereillä eikä ollut siitäkään mitään haittaa!

Sympatiat teille joiden pinokaiset ei nuku yöllä kunnolla ja sitten päivälläkin vaan pienissä pätkissä...
Joku voisi sanoa että nuku sitte se tunti ku vavaki nukkuu mut ei siin niin vaa mennä..eka pitää varmistaa että toinen nukkuu, sitte laittaa ittes "nukkumisvalmiiks" ja sitte se vauva jo herääkin jos vaan 30min-1h nukkuu.....

Omasta vartalosta...mulla on neljä kiloa lähtöpainoon..masussa on istuessa tollanen ihofliitti mut kyllä se siitä kesäksi lähtee..ku seisoo ni ei huomaa mitää :D
Mutta siinä on varmaan kaksi noista kiloista ja toiset kaksi on tisseissä :LOL:

Kuukautiset ei o täälläkään näyttäytyny mutta oonkos ny ymmärtäny okein vai väärin että ei ne oikein alakaan ennen ku lopettaa täysimetyksen..?

Polka ja MM: meilläkin päänkannatus tuli yhtäkkiä...kyllä tämäkin on sylissä kannatellut päätä jo varmaan parisen viikkoa ja tosi holtiton ollu mutta nyt sitte edellispäivänä keksi että täähän nousee tästäki asennosta....että yhtäkkiä ku laitat masullee ni se pää nousee, dota vaan=)

Nollakelillä ja muillakin keleiellä mä kyllä annan nukkua vauvan ulkona niin pitkään ku haluaa..no meillä länsirannikolla ei juuri pakkasia, kovia, ole ollutkaan..aina on vaatetta sen verran että pärjää ja herä kyllä sitten jos tulee epämukava olo(kylmä/kuuma/nälkä)

Mä jopa luotin eilen itkuhälyyn niin plajon et vauva nukku pihalla ni usklaisn käydä suihkussa!!!!!!
Eikä tuo siis ees herännykään sillo..mutta oli eka kerta ku luotin noin.

Ja tutun kuulosta tuo miesten murut keittiössä(onneksi nyt kyse vaan leivänmuruista...)
Meilläkin mies tekee kyllä ruokaa ja iteasiassa aina mein aamupalan ja iltasin monesti tekee leivät ja tuo mulle sohvalle ja muuta, mutta kyllä siellä sitte ne murut oottaa mua...
Mutta oon ottanu sen niin että siivoan sen kyllä kun on niin hyvin "palvellu" mua..
Ja päiväruoan jälkeen meil menee automaattisetsi nii et mies laittaa ruoat jääkaappiin ja mä hoidan tiskit ja pöydän sitte ja se on hyvä järjestely=)
Mutta siis ne aamuset murut... :D

Joo, jos vilkaisisi seiskaa vaikka ku tuo poju vetelee hirsiä tuohon kuuteen asti noin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM-:
Shamandalie, jospa se kierukka ei kovin suuria mielialaan vaikuttaisi. Jos huomaa, että on pahalla päällä koko ajan, niin onhan se selvä merkki, ettei ehkäisy sovi. Meillä mennään (tai mentäisiin jos...) kortsulla kun ei minulle sovi nuo hormoniehkäisyt. Kierukan ottaisin, mutta en halua kokea mitään toimenpidettä, tuli pientä kauhua sektion jälkeen.
Mä kanssa juttelin etten uskalla kokeilla, on vähän kallis kokeilu (160e) jos ei sovikaan, mut sain sit ilmaseks kun oli hb kuukausi sitten 118. Jotain hyöytä siitäkin... ;) Mut tietty tää paha pää voi johtua muustakin... ;) Et jos en ihan vielä ryntää tätä poistaan, katotaan jos ei muutamassa päivässä helpota. :LOL: Ja toimenpiteestä, mä ajattelin et ois kauhee homma, mutta ei. Inhottavammalta se itse jälkitarkastus tuntu... Ja ne vehkeet mitkä oli kylmät mitä se lääkäri tonne tunki. |O Mut ite kierukan laitto ei tuntunut mulla ainakaan ollenkaan... :)

mirsu: Mulla oli vähän yli 2kk synnytyksestä kun laitettiin kierukka, oisko se sanonut et ei ennen kuin ainakin 6vk menny. En muista...

Mulla mennyt gallupit ihan ohi, mut vastailen ku muutki. :D Yhdessä ollaan miehen kanssa oltu vähän reilu 8v, naimisissa vähän reilu vuosi.

Ulkona nukuttamisesta: Annan säällä kuin säällä nukkua ulkona niin kauan kun nukkuu. Tosin meillä menee niin, että alkaa parvekkeella ähkiä, ja kun saan sisälle ja makuupussia avattua, niin neiti taas nukkuu tyytyväisenä. Ja jatkaa sit sisällä vielä unia hyvässä lykyssä parikin tuntia. :)

Vauva nukkuu, mies nukkuu ja esikoinen katselee lastenohjelmia, jospa minä kiusaisin vielä itteeni ja netissä niitä vaunuja katselisin... :headwall: (Miten tyhmä ihminen oikein onkaan... Ainakin tämä yksilö täällä...)
 
Juu.. Ja kun tuo jäiskin keittiön sotkemiseksi, vaan kun herralla on tapana jättää vaatteitaan pitkin kämppää.. Meikä sitten kerää täällä noita rääsyjä pitkin päivää.. Argh.. ja kun ei auta vaikka polvillaan itkis ja raivoais sille.. :kieh:

Vapaa-aikana täällä siivoillaan, nettaillaan, oleskellaan ja puhutaan puhelimessa..

Tuitsu joo poika kanssa raapii naamaansa kun on väsynyt ja ärtynyt.. Naama naarmuilla ja kerran on verikin tirskahtannut poskesta..

Cerazetteja olen syönyt nyt viikon ja en kyllä huomaa mitään eroa olotilassa.. Ei ole ollut mitään vuotojakaan..

Tuolle hyytelö öklötys mahalle kyllä täytyy alkaa tosiaan tekemään jotain.. Paino ihan samassa kun ennen tuota poikaa, mutta makkarat ei anna periksi, että vanhat farkut menis jalkaan :kieh: :kieh: ..

Juu meillä tosiaan pitää olla nuo lakanapitkot pojan kylkien vieressä kun nukutan vaunuissa, muuten homma ei onnistu ollenkaan..

Muuten mistä te huomaatte että vauva on väsynyt??
 

Yhteistyössä