Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Rillukka: Ihana poju teillä... Juu, ymmärrän tuon velli-jutun, mutta olen sitä itsekin harkinnut, kun tuo tyttö on niin kova syömään... Katsotaan nyt vielä muutama viikko miten tässä alkaa sujua. Vatsa luultavasti ja tuo takaisinvirtaus häntä enemmän häiritsee ja lohdukkeeksi kelpaa vain tissi...

Meillä muuten neiti käy mun kanssa suihkussa... Helpompaa kuin ainainen kylvettäminen, tosin joskus on kiva laittaa ihan kylpyynkin, mutta sitten on esikoinen kanssa ruinaamassa omaan ammeeseen ja aina ei jaksais kahta lasta kylvettää... :| Suihkussa pikkuinen viihtyy kivasti kanssa... Eilenkin oli ihan innoissaan ja huuti suoraa huutoa, kun joutui suihkusta pois... :D

Neiti on nukkunut 30 min putkeen... hmmm, kohta varmaan herää... Ei pidä enää sanoa mitään, kun kuitenkin herää... :LOL:
 
Katsoko kukaan muuten tänään neloselta 13:00 "meille tulee vauva" ohjelman...
Sanon minä, että olipas harvinaisen tyhmä mies siinä.. Halusi että vaimo synnyttää luonnonmukaisesti, eikä saisi ottaa epiduraalia ja vaimo halus ottaa sen..
Ja muutenkin huh huh..

 
Porche, Varmaan HelloKitty? Vaaleanpunaista kissalogollista tavaraa? Ostin H&Mlta HelloKitty unipussin tytölle, niin ei tarvitse raahata peittoa turvallisuuden tunteen vuoksi yökyläilyille.

Ostin muutaman purkin velliä varastoon, mutta koitetaan päästä sinne 4kk ikään ennen sen aloittamista. Rasittaahan se äiteetä valvoskella tissittelemässä aamuyöt, mutta koska ei ole muita huollettavia kuin vauva ja itsensä (+koirat) niin eiköhän tässä jaksa.

Syyllisyys ja huoli ovat nousseet aivan uusiin atmosfääreihin äitiyden myötä.

Rillukka: Kyllä otti se mies päähän suunnattomasti! 37v ja niin V*n tyhmä. Melkoinen morkkaamisen kulttuuri siinä perheessä.

 
Rillukka: Ihan vaan otan neidin siihen suihkuun sylii ja pesen häntä siinä samalla... Kasvot pesen sitten ensin ja kädet, sitten vartaloa ja lilluttelen häntä siinä suihkun alla, tosin en pää edellä laita suihkun alle, vaikka sanotaan, ett vauva pystyy pikkasen henkeään pidättämään, kun niskassa tai jossain siellä on joku kohta, ett vauva automaattisesti pidättää henkeä. Vauvauinnissahan sukelletaan niin, ett kaadetaa vauvan päälle kannulla vettä ja samalla laitetaa sukeltamaan, niin se hengitys pidättyy... Esikoinen kävi vauvauinnissa ja siellä tehtiin aina niin ennen sukeltamista... Enpä uskalla vielä kotona neidille koittaa... Joo, ja kyllä mies ne kivut kärsii niin hänenhän on hyvä päättää noista puudutuksista... Tosin mulle ei esikoisesta tuo epiduuraali sopinut. Puutu liian ylös ja tuntuu, ett henki salpaantuu. Kakkosesta en edes harkinnut enkä olis kyllä nopeen synnytyksen takia ehtinyt saamaankaan... ja kun kätilö silloin kysyi kakkosen kohdalla, ett haluanko epin ja vastasin, että en, niin hän vastasi siihen, ett hyvä... :eek: Joillain ilmeisesti on kielteinen asenne sitä puudutusta kohtaan... Tosin tää kätilö myöskin sanoi, ettei tee episiotomiaa, vaan ois antanut mun luonnollisesti revetä... Onneksi en revennyt.... Taas menin asiasta kukkalautaan,,, hohhoijaa... :ashamed:
 
Meidän viimeyön unien salaisuus: illalla tankattiin 120ml korviketta, jonka seassa oli 20 ml maissivelliä. Poju nukku reilun tunnin ja heräs syämään vielä semmoset 30ml korviketta jossa 10ml velliä... että ehkä se velli tosiaan kannattaa. Ja ite toivon, että avittais myös tuon vatsantoiminnan suhteen...

Joko teillä kaikilla on synnytyksen jälkeen ollu kuukautiset? :eek: Tässä pähkäilen, että koskakohan sitä uskaltais kokeilla tehä raskaustestiä, jos noita menkkoja ei näy... ;)

Isän osallisuudesta: Kyllä tuo hyvin mielellään poikaa näyttää hoitavan. Oikein patistelee välillä, että itsekseni lähtisin jonnekin kyläilemään tai minnevain, jotta saisin myös sitä omaa aikaa. En oo havainnu ongelmia ruokkimisessa, nukuttamisessa kuin vaipanvaihdossakaan (niin, ja meillä kuitenkin kestovaippaillaan, jonka suhteen mies oli raskausaikana vielä hyvin ennakkoluuloinen!). :)
Niin, ja jos minä tässä hyvällä tuurilla töihin pääsisin jo huhti- tai toukokuussa, niin mies kyllä ilomielin jää kotiin lasta hoitamaan. Tuumailee jo nyt, että kun poika kasvaa ihan silmissä, niin päivääkään ei haluaisi olla tuon pienen lähettyviltä poissa.
 
Minä se vaan nuokun täällä kun poika edelleen nukkuu :whistle: ..
Piti kysyä, että onko muilla tuo nännin väri alkanut muuttua.. Mulla ennen raskautta olleet vaaleenpunaset, mutta muuttuivat raskauden aikana vaaleen ruskeiksi.. No tänään huomasin, että vasemmasta nännistä oli "kulunut" tuota ruskeeta pois ja tullut taas vaaleenpunaiseksi.. Ei kokonaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Shamandalie: Meidän tytöt taitaapi olla samankokoiset... :D Täytyy varmaan tuota velliä itsekin alkaa koittaa, jos nää yöt jatkuu edelleen tällaisina levottomina ja tissittelyinä. musta tuntuu, ett imetin jatkuvasti viime yönä... Mulle kävis terffailut maaliskuun puolella paremmin ja kun ajoissa sovitaan päivä, niin vien esikoisen tarhaan ja tuun neidin kanssa kahden, kun muuten ei tule mitään, jos lähden ton ikiliikkujan kanssa. Mulle on periaatteessa sama missä treffataan... Parhaiten kävis keskusta tai länsikeskus... Myllyyn on niin vaikea tulla, kun ei ole autoa ja ne bussit on aina täynnä vaunuja, niin sitten ei pääsekään tiettyyn bussiin... :kieh: Kokemusta on, kun esikoisen kanssa matkustettiin hirveesti bussilla... Mutta maaliskuussa sopisi parhaiten... Ja en minä nyt mistään korvesta tule kuitenkaan... :LOL: Kyllä täältä bussit kulkee hyvin, mutta kun inhoan bussimatkustelua vaunujen kanssa...
Voidaanhan me maaliskuussakin treffata, vaikka ens viikollakin? Vai? :D Ja jossain vaiheessa ainaki vois mennä johonki niin, et vois vanhemmatkin lapset ottaa mukaan, siis sellaseen mis ois leikkipaikka vanhemmille? :) Mut mulla ei väliä missä treffataan, mut tosiaan se Mylly on autottomalla vähän hankala, varsinki kun on laiska surffailemaan bussilla.. :ashamed:

Tuitsu: mä olin kyllä ihan kauhuissani kun sanottiin ettei vielä sais mitään tehä. :eek: Voi kuulemma aiheuttaa normaalia pahempaa virtsankarkailua jo nuoremmalla iällä, jos liian aikaisin alkaa treenaamaan. Mut eihän tää nyt niin aikaisin oo... Vai... :whistle:

hapikko: keskusta käy mulle hyvin, pääsee sinnekin bussilla hyvin, vielä paremmin kuin länkkäriin... :) Nyt vielä kun saadaan päätettyä aika ja päivä niin on kaikki hyvin. :D Miten ois heti maanantaina 25.2? Mihin aikaan?

Riikkuli: Meillä on tänään päiväkin nukuttu paremmin pelkällä maidolla, illalla sai sitä velliä maidon joukossa. Aion tänäänkin illalla antaa vellisekoitusta, ja päivät mennään sit maidolla vaikka syötäiskin useammin... Vaikka harmittaa, kun just imettämisen helppuden takia oisin sitä halunnu jatkaa pidempään kokonaan, mut iltaisin kuitenki ollaan kotona niin onhan se helppoa kerran päivään lämmitelläkin ruokaa... :)

rillukalla ihanat kuvat. :heart:

enkuli: Täällä ei oo menkkoja ollut, eikä kyllä oo ikäväkään... ;

Nyt syömään...

:wave:
 
terve taas..
Ehin jo yhen tekstin kirjottaa mut se hävis..
Kyllä tätä tankkaamista on nyt ilmassa..kaikkien vauvat syö koko ajan?!?!? Mä en oo tänään paljoo muuta ehtiny ku työntää tuttipulloa tytölle kun syö ja syö vaan. Ei oo ku tunnin nukkunu aamu kasin jälkeen :/

Ja tosta syömisestä tulikin mieleen: oikeesti VELLIÄ vaan napaan jos menee ihan villeiks noi yöt. Tosi monet joutuu näihin aikoihin vellit alottaa,niin minäkin kahden ekan kanssa. Turha sitä on itteesä hajottaa lopullisesti,onhan se kummankin etu jos vauva nukkuu pidempiä jaksoja. Helposti yliväsyy ja tulee vatsavaivoja ja toi tiheä yösyöminenkin jää helpostitavaksi. Ja edelleen; voihan se olla että rintamaito ei vaan enää riitä pitämään nälkää pois?!?

Tyttö sai velliä 2,5 kuisena kun imetyksellä ei paino enää noussu ja söi koko ajan.
Poika taas kasvo pituutta ja muutenkin niin rajulla tahdilla että ei maito riittäny joten vellit alotettiin vajaa 3 kuisena,välillä perunasosetta myös.

Meillä ei vaan ole jostain syystä maissivelli sopinu kummallekkaan,saa nähä sopiiko tälle vauvalle. Sillä oli sellanen kummallinen efekti että ne söi entistä enemmän..ja pieri.

Jos mä imettäisin niin saattasin kyllä alottaa mieluummin tolla korvikkeella kun on vähän miedompi versio tosta lisäravinnosta. Mutta kukin tavallaan..
Me alotettiin vellin anto pikkuhiljaa maitoon sekotettuna,aluksi 20 milliä vaan.

Miehen auttamisesta: tää joka täällä pyörii auttaa onneks kykyjensä mukaan ;) vaihtaa vaipat ja vaatteet,syöttää yms. Leikkiä ei niinkään osaa,taitaa tuntea ittensä vähän hölmöks välillä mutta veikkaan että lepertelee ja hihkuu lapsille kun mä en ole paikalla. Oon tosi tyytyväinen että voin 100% luottaa siihen että mies klaaraa kaiken jos mä oon pois. Tosin kämppä saattaa olla pommin jäljiltä ja ukko vähän kireenä mutta anyway.
Mä kyllä tein sille seurustelun alkuvaiheessa selväks että kotiorjaks en rupee ja että en ole pullantuoksunen perinteinen kotiäiti. Ja kelpasin B)

Vesseli: toivottavasti mies siitä rohkaistuu ja alkaa hissukseen tottumaan vauvan käsittelyyn..
Neuvot vaan kärsivällisesti ja vaivihkaa annat sille vastuullisempia "tehtäviä" niin sekin huomaa että ei se ookkaan kauheen vaikeeta :hug:

Ja Shamis: tosta pukemisesta,kääk. En uskonu mikä rumba on pukee nää pikkaset,sitten ittensä ja kattoo että esikoinen (ja mies) on ees jotain vetäny niskaansa. Nää Suomen talvet :kieh: Eilenkin kahteen kertaan puettiin ja riisuttiin koko perhe ja meteli oli aikamoinen ku kumpikin pieni huus ja hanskat yms kaikki hukassa. Puuh...helpompi lähtee yksin ja onkin ihanaa ku se lähtö kestää VAAN muutaman minuutin.

Nyt kiekasu taas kuulu..nukku peräti 30 min. Pullon lämmitykseen!
 
MM- just se. Jotain kiinassa tehtyä roinaahan se on mutta vetoaa tyttölapsiin.
Kaupassa on vielä joku sellainen hajupatruuna joka "laukaisee" ostohimot.
Täytyyhän äidin opettaa lapset shoppaamaan. (Oikeesti ihan älytöntä.. :ashamed: )

Rillukalla komee poju.

Joko Shamis oot kokeillu teetä? ;)
 
moikka

Tuitsu ei käytetä jekovittejä.. vaan niitä öljypohjaisia, mitä saadaan neuvolasta. En nyt muista nimeä :whistle:

rillukka okei, olenkin ihmetellyt miksi terveydenhoitaja ei ole sanallakaan maininnut rokotteesta :eek:

Schätzchen eli kaikki oudot äänet yms. kuuluvat aina vauvan ikään :whistle: Välillä mietityttää nuo neuvoloiden ohjeet/kommentit :ashamed:

Shamandalie kuulosti hyvin tutulta tuo teidän nyrkkien syöminen :D Sitä itsekin olen miettinyt, että kuinka sitten isompana saa tuon nyrkin syömisen loppumaan :/

Meillä ei viime yönä ähisty enää niin paljon kun kahtena edellisenä :) Tai sitten äippä oli niin väsynyt, että ei herännyt kaikkeen ähinään :whistle: Tein kyllä eilen niin, että annoin relatipat vasta illalla, kun tähän saakka olen antanut jo ne aamulla :whistle: Liekkö ollut noiden vaikutus - viime yönä palattiin taas 2 syöttökertaakin edellisten öiden neljän sijaan :) jospa nuo muutama yö oli vain ohimeneviä juttuja :|

En muista onko täällä ennen ollut jo puhetta, mutta te joiden vauvat eivät suostu nukkumaan - kokeilkaa laittaa harso kasvoille. Meillä ainakin neiti yleensä rauhottuu heti, kun laitan harson kasvoille. Eihän se takaa pitkiä unia, mutta nukkuu yleensä edes hetken ja näin saadaan pahin kiukku alta pois :) Mies naurokin, että onkun papukaija :D

Mies osallistuu täällä kiitettävästä neidin hoitoon. On hoitanut neitiä yksin, minun ollessa kampaajalla, pikku asioilla yms.. :heart: Meillä mies hoitaa kylvetyksen - itse asiassa itse en ole kertaakaan neitiä vielä kylvettänyt :ashamed: :whistle:

nyt maksamaan kasa laskuja :/ :(

 
Kommentoin myöhemmin muita juttuja, mutta käykö teille koskaan niin, että vauva pulauttaa suoraan syötön jälkeen kaikki pari desiä, mitä on juuri syönyt? Siis ennen kun on edes alettu röyhtäyttämään ja ihan maitona ilman mitään kokkareita, että olisi ehtinyt edes mahaan asti |O :whistle: ?
 
Sätseen: just kävi toi! Siis tää likka on valvonu ja syöny koko päivän..Ja just äskenki veti 1,5 desii maitoo ja kun nostin syliin niin kaikki tuli ylös. Ei haissu pahalle eikä kokkareita eli ei ehtiny mahassa käymään. Selkeesti ylensyö mutta mitäs muutakaan annan/teen kun ei nuku ja vaan ährää. Saas nähä millanen yö on edessä,väsyttää jo valmiiiks :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Ja tosta syömisestä tulikin mieleen: oikeesti VELLIÄ vaan napaan jos menee ihan villeiks noi yöt. Tosi monet joutuu näihin aikoihin vellit alottaa,niin minäkin kahden ekan kanssa. Turha sitä on itteesä hajottaa lopullisesti,onhan se kummankin etu jos vauva nukkuu pidempiä jaksoja. Helposti yliväsyy ja tulee vatsavaivoja ja toi tiheä yösyöminenkin jää helpostitavaksi. Ja edelleen; voihan se olla että rintamaito ei vaan enää riitä pitämään nälkää pois?!?


Ja Shamis: tosta pukemisesta,kääk. En uskonu mikä rumba on pukee nää pikkaset,sitten ittensä ja kattoo että esikoinen (ja mies) on ees jotain vetäny niskaansa. Nää Suomen talvet :kieh: Eilenkin kahteen kertaan puettiin ja riisuttiin koko perhe ja meteli oli aikamoinen ku kumpikin pieni huus ja hanskat yms kaikki hukassa. Puuh...helpompi lähtee yksin ja onkin ihanaa ku se lähtö kestää VAAN muutaman minuutin.
Ja väsyy se vauvakin jos ei kunnolla nuku... :| Ja joo, välillä on sellanen olo et mieluummin jää sisälle kun kestää ikuisuuden saada kaikille vaatteet päälle. Meillä tosin se yleensä on niin että mä puen itseni ja lapset (tai siis esikko pukee melkein kokonaan ite, mut auttelen siinä) ja kun me ollaan tamineet päällä niin mies vielä miettii mitä laittais päällensä.. :LOL:

Porsche: En oo koko teetä muistanut... :ashamed: Jos ens viikolla pääsis ihan kaupunkiin saakka... :whistle: ;) Olitkos se sinä joka lupas ostaa jos en saa sitä kurkusta alas? :LOL:

Veeruska antoi rättivinkin... Meillä se toimii, rätti pitää olla kainalossa ja kasvojen vieressä, joskus laittaa ite rätin kasvojen päälle. Ja esikoisellakin on unirätti, jota ilman ei voi nukkua. :D

Täällä Noora nukahti jo tunti sitten. Joi maitovelli sekoitusta ja kakkas vaipan kukkuroilleen, vaihdettiin vaippa ja laitettiin sänkyyn, tutti suuhun ja rätti kainaloon, ja taju pois. Nukkuis vaan taas ainakin kolmeen... :) Tässähän tulee yhden yön jälkeen vaativaks. :LOL:

Mut nyt nukkumaan, tai katotaan keksiikö sitä jotain muuta kivaa isännän kanssa ensin... :saint: :D
 
Huomenta!

Täällä taas hyvin nukuttu yö takana. Nukkumaan mentiin klo 10, syötiin klo 4.45 ja edelleen poitsu nukkuu. Esikon kans herättiin jo :) Mutta päivisin tuo nukkuminen onkin sitten yhtä tuskaa, eilen ei nukuttu kuin 15min-puolen tunnin unia koko päivänä, sama on nyt toistunut muutamana päivänä. Ja olen kokeillut sängyssä, sitterissä, kaukalossa, sylissä, vaunuissa ja ei missään tule pitempiä unia :headwall: Toivottavasti tuo on ohi menevää kun ei viihdykkään muuta kuin sylissä ja ihan hetkittäin vain sitterissä. Tuntuu että mitään ei saa tehtyä koko päivänä kun yks vaan kukkuu.

Ihanaa kun olette sopinut tapaamisia =) Oltiin eilen mun pappan synttäreillä ja oli tosi mukavaa kun melkein "koko suku" paikalla ja lapsiakin nyt rupee suvussa oleen jo ihan kivasti ja lisää tulee :)

Joku kans kävi suihkussa vauvan kans. Meillä myös poitsu tykkää käydä suihkussa kun saa olla sylissä. Eikä edes huuda vaikka välillä roiskuu vettä kasvoille =) Isin kans kun yks päivä kävi niin kakkaskin suihkuun :D

Ollaan keksitty miten päästää koko perhe yhdessä saunaan. Poitsu pyyhkeitten päälle kaukaloon nakuna suihkun huoneeseen ja siinä se köllii kun me muut saunotaan. Esikko kyllä hyppää vähän väliä vilvoittelemassa joten seuraakin on välillä. Viihtyy hyvin siinä ja kylvetän poitsun sitten just ennen pois lähtöä.

Menkat mulla ei ole alkanut vielä enkä kyllä yhtään niitä kaipaakkaan. Esikon synnytyksen jälkeen meni 8kk ennen kuin alkoi :D

Nyt täytyy lähteä aamupalalle niin sais rauhassa syödä kun esikkokin katsoo Muumia :wave:
 
Huomenta..

Täällä herätty jo 8:00 aikaan.. Yö meni yhdellä syötällä ja poika koisaa jo päikkäreillä :D ..
Mamma saatu ylös nukkumasta, niin voi itse jatkaa unia :eek: ..

Illalla poika meinasi vetää kunnon raivarit. Koppasin peiton mutkaan ja pukkasin turvaistumeen, kun siinä se aina rauhottuu.. aikani keinuttelin sitä, niin alkoi nukkumaan. Nukkui sitten vain 20 min ja oli kuin uusi poika herättyään.. Isäntä tuli just silloin kotiin ja tuumasi, että "taitaa poika olla jäähyllä".. Tuo turvakaukalo on sitten maaginen kapistus meillä, siihen nukahtaa mennen tullen. No siinä ei kyllä muuten oleskele kuin autossa ja tosin eilen oli pakko kun meinasi alkaa kannattamaan taas.
Kyllä sitä niksit keksii kun aikansa värkkää tuon pienen ihmisen kanssa..

HUh.. Kävin tässä välissä siivoamassa keittiön isännän jäljiltä.. Että ottaa sitten päähän kun tehdään jotain saakelin leipiä aamulla, niin koko keittiö on sen näköinen, että siellä olis Ruotsin armeija käynyt syömässä :kieh: .. Ja joka ikinen aamu :headwall: ..

Meidän ehkä apu tähän huonolla päivällä nukkumiseen on, että olen alkanut nyt nukuttamaan vaunuissa sisällekin. Aikansa kyllä saa hytkytellä, mutta vaivansa näkee. Eilen ei niin kivuttomasti nukahtanut, kun sai melkein minuutin välein olla hytkyttämässä. Nyt riitti kun kymmenkunta kertaa veti kynnyksen oli vaunuja.. Lisäksi poika on äippäpakkauksen kevyt toppapuvussa ja sivuilla on lakanarullat, että on hieman ahtaampi olo, muuten poika heiluu niin paljon siellä vaunuissa jos ei ole noita lakanarullia ympärillä..

Olenkin tainut jättää sanomatta, mutta meidän pojasta tuli ristiäispäivänä Jussi Hermanni..
Aikamme tapeltiin nimestä ja sitten kun mutustelin tuota Jussia niin sehän kuitenkin passasi kielenpäälle.. Hermanni nimen minä halusin ennenkaikkea.. Ja tuota Jussia mietin jo raskaana ollessa, mutta kun poika synytyi niin hylkäsin sen.. Mies sitten kuitenkin halusi Jussin..

Tuo suihkussa käyminen vauvan kanssa kuulostaa jännältä.. Minä pelkäisin, että pudotan vauvan tai jotain.. Alussa mulla oli kamala pelko, että pudotan ton tai sen pää osuu johonkin ovenkarmiin kun kannan sitä.. Nyt neuroosi alkaa hieman laantua..

Rähmiikö muiden vauvoilla silmät paljon.. Pojalla lähes koko ajan ja kuurin on siihen saanut, mutta ei mitään vaikutusta. Aamulla saattaa olla niin paljon kökköä silmässä, että ei silmiään saa auki.. Neuvola lääkäri tuumasi, että ei haittaa niin kauan kun silmät ei punota. Kyynelkanavat vaan on niin ahtaat vielä.. Sitten silmät vesii aikalailla..

Jepes täytyy mennä itsensä siistimään, jos vaikka tänne joku kyläänkin tulisi..

Rillukka ja Jussi
 
Pakko tulla heti kertoon teille :D Meidän poitsu nukahti ihan itse sänkyynsä :D Kaivoin esiin meidän mobilen ja laitoin sen sänkyyn kiinni ja nukahti sitä kuunnellessa. Saa nähdä kyllä että onko nää unet 15min, puoli tuntia vai jopa enemmän.

Rillukka Meillä sama homma tuon keittiön suhteen kun isäntä tekee ruokaa. Joskus innostuu siivoamaankin mutta aina ne pöydät jää pyyhkimättä.

Nyt täytyy kyllä lähteä tekeen kotitöitä jos ne unet onkin vain 15min.
 
enkuli.. Täällä kuukautisia ei ole kuulunut vielä ja tuskin tuleekaan kun aloin syömään noita Cerazette-pillereitä..

Poitsu vetelee jo toisia päikkäreitä ja minä silittelen.. Mulla on joku helkkarin neuroosi silittää nuo harsotkin :headwall: .. Muuten kyllä olen laiskistunut tän kodinhoidon suhteen, kun tuo pojan hoito on aika päällimmäisenä :D .. Raskaana kun olin, niin vedin heti imuria esiin jos pienikin pölypalleri makas lattialla..

Tylsää.. Täytyis kehittää jotain muutakin tekemistä näihin arkiin kun kotona möllöttämistä ja puunausta, kun samat sotkut on aina edessä.. Harmi vaan kun auto on aina miehellä käytössä päivisin..
Siksi kait roikun täälläkin koko ajan :kieh: ..

Pakko mennä vaikka ruokaa laittamaan.. Ja p*askat kello on vasta kaksitoista..
 
kirjottelen yhel kädel, poju rinnalla täs samal ja sit mennää pihalle kävelee ja jami tietysti nukkuman...

laitoin profiiliin kuvan ku meinki poika keksi pään kannattelemisn jujun;)

mä imuroisin tänää oikei kunnol ja poika vaa leikki kaarellaan eikä ees huomannu mutsin touhuumista, ei ainakaa häirintyny:) hyvä ettei säiky tmv ni voi hääriäomiaankin...tuntuu päivä päivältä helpommalta tää lapsiperheen elämä..millonkaha pudotaa alas ja lujaa :LOL:

vois koittaa ottaa tu poju suihkuu joku kerta..ei o ollu vielä mut tuntuu vedest tykkäävän ni voisol kiva piriste =)

nyt toinen käsi väsyy mut illemmalla sit taas tänneku o molemmakädet vapaana..

mukavaa torstaita kaikille :wave:
 
Kiitos suzyco, Asrai ja Helkky jotka kommentoitte vauvan keltaisuutta. Emme nyt kuitenkaan menneet lääkäriin, kun neuvolasta vakuuteltiin ettei mitään hätää ole.

Meillä on vaihteeksi herätty jo puoli seitsemältä tänä aamuna. Mies yritti saada neitiä väsyneen äidin puolesta vielä hetkeksi nukkumaan ennen töihin lähtöään, mutta lopputulos oli se, että neiti vaan höpötti, kiljahteli ja hymyili aurinkoisesti isille :D
Meillä vauva selkeesti tarttee aamupäiväunet ennen pidempiä päiväunia. Olen kannellut liinassa, yrittänyt omaan sänkyyn jne. Uni on aina ollut vähän katkonaista.
Lopulta keksin, että laitan kypärämyssyn päähän, tutin suuhun ja sujautan makuupussissa vaunuihin eteiseen. Sinne on nyt muutamana aamuna hyvin nukahtanut noin 1/2-1 tunnin unille. Rillukkako se oli joka oli myös testannut saman.

Aamuyöt ovat meillä yhtä ähinää ja heräilyä. Illalla neitokainen on viime aikoina nukahtanut klo 20-21. Meillä on joka ilta samat rutiinit. Yövaipan vaihdon yhteydessä seurustellaan, hierotaan vauvaa ja vaihdetaan yöpuku. Sitten mennään hämärään makuuhuoneeseen syömään, rinnalta siirrän vauvan omaan sänkyyn. Käärin aina peittoa napakasti ympärille. Usein vauva herää, mutta en enää nosta häntä sängystä vaan hiljaa heijailen ja silittelen uneen, jos ei ala itkeä.
Mutta tosiaan nyt aamuyöt..! Kädet ja jalat vispaa, pierut paukkuu ja sit alkaa itku.
Peitto on ties missä ja tytsy hilannut itsensä sängyn päätyyn.

Päiväunet ulkonakin ovat olleet muutaman päivän levottomampia. Aiemmin nukkui 3-4 h putkeen sen enempiä heräilemättä. Nyt joudun käydä laittamassa tuttia suuhun ja heijaamassa vaunuja useaan kertaan.
Well, kait tää kaikki kuuluu parikuukautisen elämään.

Saparo79 Toivotaan, että teidän vauva ottais tuon tavaksi :) Täytyypä muuten itekin joskus kokeilla! Kaikki keinot ja vinkit on kyllä meille jokaiselle varmaan tervetulleita. Kaikkea kannattaa ilmeisesti kokeilla.

Vaikka oon väsyny niin en millään tälleen päivällä malta levätä, saati nukkua ;) Laitellaan parasta aikaa meidän prinsessalle omaa huonetta kuntoon. Seinät on saanu maalia ja uudet verhot on ikkunassa. Odottelen muutamia huonekaluja saapuvaksi ja sit huone alkaakin olla melko lailla valmis. Vaikka ite sanonkin niin siitä tulee aika suloinen kokonaisuus :D

Mua kiinnostais tietää, että mitä te muut teette vapaahetkinänne ? Siis tän netissä oleskelun lisäksi =)

Nyt mä lähden juomaan rauhankahvit, kun neiti toistaiseksi vielä nukkuu. Juon kylläkin teetä, mutta on vakiintunu sanonta meidän perheessä B)

Mukavaa päivän jatkoa! *Petra

ps. toivottavasti mun "mustaukset" tällä kertaa onnistuu. Jos ei, niin pahoittelut jo etukäteen :ashamed:
 

Yhteistyössä