liinulille iso :hug: En osaa edes kuvitella sun tilannetta, sun on kuitenkin eri olla yksin lasten kanssa kuin jollain toisella... En siis meinaa että syystä riippuen olisi helpompaa tai vaikeampaa olla yksin lasten kanssa, vaan et sulla se tilanne nyt vaan on niin erilainen... Paljon voimia. Ja sitä varten tämä palsta on että täällä saa valittaakin jos siltä tuntuu. :hug:
Päänsärky täällä ei onneks ole vaivannut, pitää koputtaa puuta heti. *kopkop*
Tuitsu: En nyt muista ootko kirjoittanut, mut onko teillä vauvan sängyn liki jotain soivaa härveliä?
Siis meillä lähes joka ilta tuo virtahepo lauleskelee tuolla tytön sängyn päällä ja tuo nukahtaa itsekseen sinne.
Välillä käydään kolme kertaa tai usemammin laittamassa musiikit päälle, joskus ei tarvi laittaa ollenkaan. Mut se rauhoittaa, jos ei muuten nukkumaan jäis vaikka on väsy, masu täys ja vaippa tyhjä...
Mutta eipä tollanenkaan tietty kaikilla toimi...
Oiskulla onkin ollu TYKSin reissu.
Onneks sit olikin vaan laiska kaveri.
Hyvä jos ei muita toimenpiteitä aiheuttanut kuin lisämaitoa...
Ei se sitten toimis jos pumppaisit omaa maitoa lisäks ja antais pullosta?
Jatkuis oma maidontuotanto, jos niin tykkää?
Ihanaa,
Asrai oli ollut miehensä kanssa muistelemassa taipaleen alkua.
Pitäiskö mun ehdottaa miehelle samaa?
Se tosin varmaan naurais et ootpa sä romanttinen.
(Tavattiin ekan kerran siis jalkapallokentällä kun tuppauduin poikien kans pelaamaan
)
Helkyn tytölle onnea nimestä. :heart:
rillukka: Meillä menee neidillä herneet pieneen nenuun kun jotain vedetään pään läpi.
Eli kamalin on kyllä ehdottomasti kypärämyssy, jonka ilkeä äiti ihan sata varmasti aina laittaa kun ulos lähdetään. :saint: Muita vaatteita ei kypärämyssyä ja villapaitaa lukuunottamatta kommentoi...
Sätsis mietti et kuin kamalalta tuntuu kun lapsi on ekan kerran kunnolla kipeenä... Voin sanoo et kamalalta.
Meillä esikko tosin ollut terve, eikä kuumeilu ole huonoa omaatuntoa mulle aikaan saanut kun aina kuitenkin ollut pirteä. Mut nyt joku aika sitten kun tyttö oksensi, niin mietin monta päivää et mitä mä oon sille syöttänyt ja mitä mä oon tehny et pikkuinen joutu oksentaan.
Ihan niinku se musta ois kiinni ollu...
Tuitsu oli ihanan kuvan laittanut. :heart: Tosiaan komeasti pää näyttää nousevan tutkimaan maailmaa. :heart:
polka: Meillä on lattialla vauvan alla tollanen täkki, vanha peitto, ja joskus se on taiteltu nelinkerroin joskus vaan kaksin kerroin (riippuu haluaako esikoinenkin täkille makoilemaan.
) Mutta en oo vielä pitäny pelkällä lattialla/matolla kun meillä lattiat aika kylmät. Sitten kun lähtee liikkeelle, saa olla pelkällä lattialla...
Herkistelystä ollu puhetta... Sitä on liikkeellä täälläkin. :wave: Viimeks eilen tuli kyyneleet silmiin ku sain lehtileikkeen mis oli kirkolliset ja siellä meidän neidin nimi. :headwall: Ja toinen tirautus tuli illalla kun esikoinen oli yökylässä enkä päässy peitteleen... :headwall:
:heart:
Riikkuli: Mät tuossa joku päivä sitten kans mietin, et jos edellinen raskaus ei ois päättyny keskenmenoon, niin meillä ois toinen jo vuoden.
Kamalaa miten nopeeta se aika menee... :snotty:
misru: Mä otin kans noi pillerit esikoisen jälkeen, ja mulla ei menkat olleet alkaneet kun pillerit aloitin, mut silti alkoi vuodot. :headwall: Vuosin viikon, viikko taukoa, viikon vuoto... Päätös et uus raskaus sais alkaa kypsy melko nopeesti.
Kotona olemista... Olen miettinyt, että jos saadaan tytöt samalle hoitajalle missä esikoinen nyt on, menisin kun vauva on n. 1,5v. Jos ei saada samalle, niin sit myöhemmin.
Kun mulla on koulua enää harjoittelun verran (8vk) jäljellä, niin sitten pääsis töihin suoraan... Nyt valmistuneesta ryhmästä yli 50% sai viimeisestä harjoittelupaikasta joko vakityön tai ainakin väh. vuoden sijaisuuden.
hapikko ja muut Turun treffeistä innostuneet: Eli nyt on pois 27.2, ja mulle ei käy 29.2.
Onko muita joilla tiedossa päivä joka ei käy? Entä millanen aika teille olisi hyvä, oisko joskus 12 maissa huono aika? Entä paikka, keskusta? Mylly vois olla muuten kiva, mut se on vähän hankalan matkan päässä... :| Tai oisko länsikeskuksessa jotain hyvää paikkaa?
Onnea kaikille nimen saaneille. :flower:
Iästä ollu juttua, täällä sitä on 26v.
Eiku siis 20, mun vanheneminen loppu sillon. :saint:
Vesirokkorokotteesta... Me ei ainakaan vielä sitä oteta... Olin jo "innoissani", et esikoinen sen nyt sairastais kun hoitopaikassa oli yks lapsi vesirokossa. Mut sanonko mitkä marjat, siihen likkaan mikään rokko tarttunut. :kieh: Juttelin neuvolassa kerran siitä, ja se th sanoi et hänen mielestään voi odotella rokkoa, mut jos varsinkaan tyttölapset ei kouluikään mennessä ole sairastanut, niin sit kannattais rokote ottaa. Siihen meillä vielä onneks aikaa, kouluikään siis.
Rotarokotettakaan ei oteta.
Veeruska: Täälläkin nyrkit löytää tiensä tytön suuhun, ja jos oikean ottaa sieltä pois, kannattaa kuitenkin koittaa josko sitä vasenta sitten sais lupsutella...
Siitäkin olen saanut kommenttia, et ilkee äiti kun ei anna sormia syödä. :kieh: Siis joo, pitäähän niitä maistella, mutta jos imututtaa niin sitten on tutti. Tutista aikoinaan sit helpompi päästä eroon kuin peukun imemisestä...
MM-: Mä oon kanssa miettiny tota istumista, kun meillä jos tyttö on sylissä makuulla käsivarrella vähän pystyasennossa, niin punkee sieltä istumaan. Ja huuto tulee jos uskaltaa takaisin makuulle laittaa.
Meillä pidetty periaatteessa istumisasennossa, mut ei oman painon päällä ja tuettu selkää. Tai sitten mahalleen laitettu käsien/jalkojen päälle, niin siinä on tyytyväinen. Oliko nyt tarpeeks sekava selitys?
Riikkuli: Mistä korvesta olet tulossa?
liinuli: Meille tuli lappu synnäriltä, et riskiä ei diabetekseen ole... Joten mihinkään koeryhmään ei kutsua tullut, enkä kyllä tiedä oisinko jaksanut mennäkään vaikka oiskin riski löytynyt... :ashamed:
No niin, vihdoin kaikki luettu.
Tulee taas sellanen tekstipätkä et jaksaakohan kukaan lukea... :ashamed:
Meillä yö nukuttu, velli teki siis taikoja.
Eli Noora söi siinä 21 jälkeen, heräsi vähän vaille 3 yöllä; annoin tutin ja vaihdoin asentoa. Sitten unet jatkui reilu puol tuntia ja söi 3.30, ja sitten heräsi 6.30. Se pelkkä maito ei siis vaan riittänyt... :'( Hyvä olo että neitikin sai nukuttua, oli aamulla herätessään iloinen ja naureskeli ja höpötteli eikä heti ollut edes nälkä. Mutta kuitenkin on huono mieli, kun ei täysimetyksellä tän kauempaa voitu mennä... :ashamed: Mutta onhan se niin kuin th sanoi kun neuvolaan soitin, että väsyy se vauvakin jos ei kahta tuntia pidempiä unia saa päivän aikana... Mutta silti... :'( Koitan itteeni lohduttaa sillä, että velli kuitenkin sekoitetaan omaan maitoon ja päivät mennään maidon voimalla, kun sitä riittää, ei johdu nälkä siitä ettei maitoa tulis... Samalla tavalla suihkuaa kuin ennenkin... Ja sit vielä esikoinen meni sinne mun siskon luo yöksi, niin on vanhempikin lapsi "ajettu" pois kotoa... Millanen äiti täällä oikein on... |O :'( :/
:ashamed:
Shamandalie ja Noora 2kk1vk :heart: