**JOULUVAUVAT 2007** Tammikuussa

Moron taas kaikille, ja tervetuloa uudet!

Meillä hiukan helpottanut tää tilanne, muutama yö mennyt ihan ok taas. Poitsu syö n klo 23, sitten 02-03 ja aamulla 07-08 aikoihin. Lopullisesti heräilee kymmenen aikoihin ja mä syötän samalla kun katon Sydämen asialla ykköseltä :D . Viime yönä tosin ei taas millään meinannu rauhottuu, mä luulen kyllä että syynä oli hiukan häsläämiseks mennyt ilta niin raukka ei tiennyt mitä oikein tapahtuu.

Ähkimisestä meillä toi herra ainakin ähkii ja möyrii ja puhkuu niin julmetusti, sitte taas rauhottuu. Yöllä annan yleensä tissiä kun se rupeaa ähiseen ettei mies ehdi heräämään, ongelma vaan on ettei suostu edelleenkään syömään makuulla. Siis aina tepsuttelen olkkariin |O Kunhan ei huuda, se on pääasia. D-tipat alotin taas varovasti 1 tipalla, eikä se ainaka vielä oo tuntunu pahalta *koputtaa puuta* ja annan ne täyteen mahaan ettei ärsyttäis.

Neuvolan täti kävi meillä muutama päivä sitten, osu tietty pahimpaan saumaan kun oltiin valvottu koko yö, ja molemmat totaalisen hajalla. Mä siinä tihrustin itkua kun ei jaksanut ja se varmaan oli aivan varma että mulla on pahimmanlaatunen masennus päällä. No, sillon olisin kyllä myynyt ton pojun mustalaisille jos ne olis tullu oven taa kolkuttaan.

Jaha pitää mennä, iso mies haluaa koneelle ja pikkumies ruokaa! Jaksamisia kaikille, sori että kommentoinnit jäi tällä kertaa vähiin. :wave:
 
Moikka äidit!!

Nyt alkaa varmaan olemaan kaikilla joulukuisilla vauvat, tai ainakin viimeisetkin on jo ens viikolla jakautunut.

Koliikki ja muiden vaivojen väsyttämille :hug: .. itseä onnisti, vili on terveenä pysynyt eikä turhia huutele. Jaksamista teille!! Ei tässä ilkee omaa väsymystä ees rutista.. :ashamed:

Nyt tässä vaiheessa haluan kiittää teitä, oli mukava viettää odotusaika kanssanne. Mutta tässä vaiheessa palstailu saa jäädä, en yksinkertaisesti ehdi lukemaan ja kirjoittamaan enää niin aktiivisesti ja sekin on mielessä että kuinka tää jutustelu muuttuu pikku hiljaa sellaiseksi vertailuksi että kenen vauva hymyilee, kääntyy tms aikaisemmin ku jonkun muun. Joo ei kiitos sitä. Joten katoan taustalle ja nautin lapsestani.

Kuka tietää jos tässä viel törmätään tuolla odotuspuolella tulevaisuudessa :D

Nyt alan etsimään josko löytyis tietoa että saako elimistön puhdistuskuurin vetästä vaik imettää.. Oon aikas kyllästyny näihin hajuhaittoihin (maidon hajun lisäksi) ja ainaki aiemmin puhdistuskuuri on auttanut.

Jees, jaksamista ja onnen täyteisiä päiviä vauvojenne kanssa toivottelee Maukkis ja Vili :wave:

 
Ainiin, mun piti kommentoida, et miten tisupojalta onnistuu pullosta juonti! Mulla oli toissapäivänä parturi ja olin aivan satavarma, et ehdin imettää vauvan ennen sitä, mut tietysti poika sit vaan nukku ja nukku. Lypsin minkä irti sain, laitoin aventin koliikkipulloon ja jääkaappiin ja sanoin miehelle, et mitähän tästäkin nyt tulee, ei nimittäin ehditty sit harjoitella pullottelua lainkaan. Sairaalassa vauva joi vähän pullostakin. Täysillä sit kaahasin parturista kotiin. Kotona kaikki oli hyvin, poika oli imassut maidot pullosta ihan hetkessä. Ihana tietää, et toikin nyt sujuu. Meillä ei kaks ekaa huolineet pulloa lainkaan.

Mauahtavaa: heippa hei
:wave: ja ihanaa vauva-ajan jatkoa sinulle! Saa nähdä kuinka kauan itse vielä tulee kirjoiteltua.
 
Voimia teille, jotka mahavaivojen kanssa elätte... :hug:

Ja liinuli: Kiva että oot päässyt yksin rentoutumaan. :)

Tervetuloa Petra :hug: Meillä samanlainen ähisijä-murisija-puhisija. Nyt murisee parvekkeella. :D Tyttö tosiaan nukkuu yöt, harvemmin herää ees 2 kertaa syömään, tavallisimmin kerran tai ei ollenkaan, mutta ähinäämurinaapuhinaa riittää, ja itse olen hereillä. :headwall: (Ja jos on hiljaista, olen taas hereillä kun mitään ei kuulu :D ) Tehtiinkin parempiunisen isännän kanssa sopimus, että viikonlopun nukun olohuoneessa sohvalla ja hän tuo tytön syömään jos herää. ;) Ei sitten niin noi neidin unimurinat häirii unta. :) Meillä mies ei niihin ääniin herää, itkuun kylläkin. Kadehdittavaa valikoivaa kuuloa. :D Hereillä meillä neiti on aamupäivisin tunnin tai kaksi, päivällä puolesta tunnista tuntiin ja illalla saatta olla seurustelutuulella kolmekin tuntia. :) Ja välillä syö ja saattaa muutaman minuutin torkut ottaa.

Schätzchen: Meillä kans välillä tyttö myös huohottaa ja vikisee unissaan. Ja vääntelee naamaansa. :D Näkeekö näin pienet jo unia? :ashamed:

Veeruska: Me nukutetaan kyljellään joka paikassa muualla kuin sitterissä. Tai jos on silleen nukkumassa sängyssä tai sohvalla, että ite on siinä vieressä niin sitten selällään. Meillä nyt tyttö alkanut puklailla, niin lähinnä siksi kyljellä kun ei ite ole vieressä... Vaikka onhan tuolla usein pää kuitenkin sivulle kun selälläänkin on...

Jajepoolle erityisesti :hug: ja tsemppiä, hävettää ihan kun ite oon niin helpolla ja hyvillä nukkumisilla kuitenkin päässyt nytkin, ainakin toistaiseksi... :ashamed:

Hätähousu: Meillä annettiin tutti tytölle jo sairaalassa, kun muuten oli koko ajan tissillä vaikka ei syönyt. Tuli vaan rinnanpäät kipeiksi, niin tutti oli oli meillä hyvä ratkaisu. Juurikaan ei tuo tuttia syö, ainoastaan joskus nukkumaan mennessä, jos on massu täys mut jotain pitää imutella. :D

Maukkis: :wave: Oli kiva odottaa kanssasi. :D Ja ois kiva jos kuitenkin joskus eksyisit kuulumisia kertoilemaan... :whistle: :)

Terveiset 1 kk neuvolasta (oltiin muuten ihan tasan 1 kk päivänä :D):
Pituutta oli nyt 57cm ja painoa 5680g (kahdessa viikossa + 1,5cm ja +650g). Hetken oli ilman vaatteita ja vaippaa, mutta kaksien pissojen ja kolmien kakkojen jälkeen terkka pyysi laittamaan vaipan takaisin. :D Semmonen kakkaruutta meillä... :whistle: :D Hienosti kannatteli päätään mahalla ollessaan, ja käänteli päätä oikealta vasemmalle ja taas takaisin. Katseli seinällä olevia kuvia ja jutusteli terkan kanssa ja hymyilikin tuolle. Seuraavaks sitten 2kk neuvolaan... :) Juttelin ulkona nukuttamisesta, ja terkka sanoi et maalaisjärkeä käyttäen, paikasta ja varustuksesta riippuen voi ulkona nukkua yli -10 pakkasissakin, kunhan pukee hyvin ja suojaa vaunun ettei sinne tuule eikä hengitysilma jähdy. Näinhän sen ajattelinkin, mutta ompahan nyt varmistettu niin ei tarvii anopin kanssa tapella. :D Nyt sitten kun muistaa niin pitää ostaa radiopuhelimiin uudet patterit, niin saa sitten parvekkeen oven kiinni... (Ostettiin radiopuhelimet itkareiksi, kun oli paljon halvemmat ja niillä voi sitten leikkiäkin :D)

Nyt taas askartelemaan ristiäiskutsukortteja. Lorut niissä on valmiina, tulin koneelta etsimään neidin kuvaa joka siihen sitten laitetaan... :) Vielä kun sitten sais sen nimen päätettyä ettei tarvii ristiäisiä siirtää... ;)

Nyt kattamaan pöytää, kun on isäntä tulossa kotiin niin päästään sit syömään. :p Ihottuman uhallakin aion syödä lohikiusausta, kun on sitä niin kauan tehnyt mieli... :ashamed: :snotty:

Shamandalie ja tyttö tasan 1kk :heart:
 
Petra Mä teen ite niin että kun olen kirjoittanut sanan, lyön vielä välilyönnin ja sitten mustaan ensin hiirellä vain sen sanan minkä haluan lihavoida. Sitten painan tuota lihavointinappulaa ja tarkistan että sanan molemmin puolin on tullut tuo hakasulkeissa oleva b eli tällainen [ b] (ilman tuota välilyöntiä ) ja sanan jälkeen samanlainen mutta siinä on vielä / lisäksi eli [ /b]. Se näemmä mustaa kaiken mitä tuon ensimmäisen b;n jälkeen on mikäli tuota jälkimmäistä ei ole heti sen lihavoitavan sanan jälkeen...

Mauahtavaa Tsemppiä ja hyviä vointeja teille! Ymmärrän pointtisi tuohon vertailuhommaan ja täytyy sanoa että toivon todella ettei täällä kovasti siihen alettaisi. Mukavahan se on muuten vaan lörpötellä ja kysellä vinkkejä. Käyhän välillä kuitenkin kertomassa kuulumisia?

Meilläkin neiti nukahti nyt kantoliinaan... itkee välillä niin kuin olisi ruokaa vailla mutta sitten ei kuitenkaan tissi kelpaa vaan imee ja hosuu ja hötkyilee vuorotellen ja parkuu suoraa huutoa... Jos nyt nukkuu hetken niin ehkä sitten taas alkaa ruoka maistua...
 
joulumami: Toivon kanssa ettei mitään vertailuja ala tulemaan, vaikka toki kuitenkin toivon et kaikki kertoilee mitä kaikkea missäkin perheessä on opittu. :D Mutta tosiaan kaikki kehittyy ihan omaa tahtiaan kunhan kerkiää... :D :heart: Mut nyt sinne ruokapuuhiin... :whistle:
 
Heippa :wave:
Vihdoin sain koneen auki ja pääsen vähän päivittämään kuulumisia - täällä on sellainen "ongelma" että päivät hurahtaa ohi Pikku Pöllönpojan kanssa seurustellessa niin vikkelään että ennenkuin huomaan kello on aina 23 :heart:

Täällä ilmoittautuu kanssa yksi onnellinen tuore äiti. Pikku on maailman ihanin vauva (okei, myönnän että tämä mielipide ei ehkä ole täysin objektiivinen :D ), rakastaa varpaiden suukottelua ja isin olkapäällä köllimistä, ei juurikaan itke vaan keskittyy oleelliseen eli syö, tuhisee, söpöilee, kakkaa ja nukkuu vuoroperään. Niin ja kietoo äitiään pikkusormensa ympärille, mä olen ihan rakastunut :heart: :heart:

Isi on täällä myös ihan höpönä - jossain vaiheessa kun tultiin laitokselta kotiin mun piti oikein pyytää että "saanks mäkin hoitaa välillä", kun yhtään vaippaa en ollut vielä päässyt vaihtamaan :) Ja mulla on ihan sydän sykkyrällä kun tää 110 kiloinen isäntä lepertelee vauvalle suu mutrulla :heart: Vähän jännitti kun isyysloma loppui nyt maanantaina, mutta oikein hyvin on pärjätty. Mummi oli hoitoapuna eilen ja pääsin käymään hierojalla parantelemassa kantamisesta väsyneitä niskoja. Oli muuten ihanaa, ja meni niin hyvin että mummi lupautui tulemaan ensi viikolla uudestaan :)

:hug: Kaikille jotka taistelee koliikin tai unettomien öiden kanssa! Erityisesti Jajepoo - voi että, olisin niin toivonut että kaikki menisi hyvin kun odotusaika oli jo niin rankka...Tsemppiä ja jaksamista!

*muoks* Tracy ja Pikku 3vk 1pv
 
Moikka

Tervetuloa uusille!!!! :wave:

Joo<sätsyli: Täällä kans yksi vauva, joka ähisee, vikisee, ja hengittelee ihme tahtiin... :)

Jajepoo: Iso :hug: sulle... On varmasti todella rankkaa, kun on vielä muutkin lapset hoidettavana. Onneksi osaat kuitenkin olla tosi positiivinen. :heart:

mulla on pikku ruu kantoliina ja täytyy sanoa, ett kietaisuristi2-sidonta on meillä kovassa käytössä ja koko kantoliina on pelastus. =)

Eritteistä ollut puhetta... Täällä kans yks joka haisee ties mille. Ja maito kun nousee yöllä, niin sänky on hiestä märkä ja minä myös... :)

Itsekin toivon, ett täällä palstailu ei menis tommoseen vertailuun, mutta en siihen kyllä uskokaan. Täältä saa vertaistukea mieltä askarruttaviin kysymyksiin...

Ja se kaikkein paras päivän kohokohta: MEIDÄN NEITI KAKKASI TÄNÄÄN ITSE!! HIP HEI HURRAA!!!!!!!! :D Kiitos mallasuutteen, tais auttaa. Oli ihan löysä maitokakka. kauan hän sitä pusertikin. Helpotti, kun tietää, ett kyse on varmaan ummetuksesta, kun hän huutaa päivisin...

Hymykin tuli tänään kakan jälkeen, mammakin näki. Ei ollut mikään vatsanväänne ja sen jälkeen tuli semmoinen pieni ihana äännähdys. Miten vauva voikaan palkita ilolla ja onnella äitiään? Ja arvatkaa kuinka onnelliseksi yksi kakkaaminen sai mut? Oli kuin lottovoiton ois saanut. Niin kipeetä on tehnyt pikkuisen puolesta tuo kakkaamattomuus ja nyt tuli kakka... =)

Nyt toivottelen hyvä viikonloppua kaikille ja painun syömään kinkkukiusausta...

Riikkuli ja pikku-neiti 3 vkoa ja 2 päivää
 
Mauahtavaa :wave: tällä palstalaa pitää olla sellainen suodatin päällä
että jos ja kun alkaa muiden jutut ärsyttää täytyy vaan painaa siitä off napista..
Mutta sun juttujas on ollu aina kiva lukea (niin kuin monen muunkin)!
Edelleen muistan kun odotuspuolella vielä pähkäiltiin minä hetkenä kumpasenkin vauvat on saaneet alkunsa.... :D

Ihanaa kevättä teidän ma(uah)htavalle perheelle. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hätähousu:
Muutamia kysymyksiä muuten: ootteko antanu vauvallenne tuttia? Onko huolinut ja mistä lähtien ootte antanu? Meillä tyttö ei huoli tuttia vaikka oon välillä yrittäny.. en sit tiiä otanko sitä käyttöön ollenkaan vai mitä tekisin?
Tervetuloa takaisin mukaan Hätähousu =) . Me annetaan tuttia öisin syötön jälkeen. Säästytään heijaamiselta ja muulta :p . Ja vaikka neiti olis syönyt tissiä ähkyyn asti, jatkaa maiskuttamista, eli on aikas voimakas tuo imemisrefleksi. Tutti auttaa siis siinäkin =) . Joskus päikkäreilläkin sorrun tutin käyttöön :whistle: ...

Veeruska
: Meidän vauva nukkuu kyljellään. Päivisin saattaa nukkua selälläänkin, mutta kyljelleen ainakin yritetään nukuttaa.

Maukkikselle oikein hyvää jatkoa =) .

Jajepoolle
ihan hurjasti jaksamista :hug: :hug: !

Shamandalie: Mulle neuvolassa ainakin sanottiin, että vauvat näkee unia.

Nyt äkkiä seurustelemaan nukkuvan beben ja isukin kanssa :heart: :heart: .
 
Itse en koe noita hymyjen ym. pään kannattelujen kertomista "kilpailuksi".
Tosin ensin luulin, että meillä on "ihmevauva" kun se alusta asti niin hyvin kantoi päätään. Sitten näin televisiossa uutisissa Hyvinkään sairaalassa syntyneet 4 päivää vanhat kaksoset ja kyllä heillä oli jäntevyys ja pään kannattelu hurjan hyvää.

Jaajepo ja muut itkuvauvan kanssa elävät, saisitte varmasti neuvolan kautta apua päiviksi niin pystyisitte nukkumaan. Kyllä pienen lapsen äitikin tarvitsee unta!

Kantoliinasta, itse taas ihmettelin kun tein sidonnan liinalla, että miksi ihmeessä ostin niin kalliin liinan kun sidonta on kuitenkin sen verran helppoa ja varmasti olisi onnistunut puolet halvemmallakin roikottimella. No onneksi noissa Hug-a-Bub liinoissa on hyvä jälleenmyyntiarvo.

 
Moikka!

Enpäs ole vähän aikaan kirjoittanut (ainakaan pariin päivään) mutta lukenut kyllä olen aktiivisesti. Ja minusta on tosi kiva käydä täällä lukemassa mitä muille kuuluu ja kuinka arki sujuu ja mitä on opittu. Kiva kun on saatu uusia joukkoon niin luettavankin määrä lisääntyy.

Täällä ei ole palattu siihe hyvään rytmiin vaan öisin jatketaan kahden tunnin välein syömistä. Mietin kyllä että kun meillä kans tuota ääntelyä ja ähellystä on ihan mukavasti että heräänkö vain itse siihen ja tungen tissin suuhun. Että jos nukkuiskin omassa sängyssä niin olisko syöttöväli pitempi? Pitää varmaan kokeilla.

Sammakseen me saimme neuvolatätiltä ohjeeksi puolukan lisäksi sitruunamehun. Vettä olen itse antanut syötön päälle aina kun vain muistan niin se auttaa ehkäsevästi sammakseen.

Mun hermot ei riitä noitten kantoliinojen opetteluun vaikka kyllä tiedän että hyvä kantokeino olisi siksi meillä käytössä BabyBjörnin reppu. Onneks herra viihtyy hyvin siinä :)

Meillä nukutaan yöt kyljellään mutta päivällä myös selällään ja mahallaan.

Tutti meillä on ollut käytössä laitokselta asti. Tosin sitä ei enään suostuta syömään muuta kuin pipo päässä eli ulkovaatteet päällä. On varmaan ymmärtänyt että silloin ei voi tissiä saada. Unille sisälle saadessa kun tuttia työntää suuhun niin huuto on kahta kauheampaa vain. Pitäisköhän nukuttaa herraa pipo päässä :D

Ristiäistenkin suhteen edistyin tänään, päivä on nyt päätetty ja se on 9.2.

Saparo+Niko 14122007
 
Asrai : saatko yksin sidottua tuon kantoliinan tai siis laitettua pojan siihen? Kun mie olen yrittänyt, mut ei oikein onnistu! Täälläkin kaivattas kahta kättä!! Poika vaatii koko ajan hereillä ollessaan kantamista tai muuta aktiviteettiä... :whistle:

Jajepoolle voimia!!! Täällä tuntuu välillä ettei pärjää edes tuon yhden kanssa, joten hattua nostan sinulle kun muitakin pieniä hoidettavia!!

Hätähousu : tosi harvoin täällä poika tuttia huolii... ja yleensä kun imee sitä, niin täytyy itse pitää siitä kiinni, ettei lopsahda pois suusta! :LOL: Sammasta on myöskin tullut! Mikäs se neuvolan hoito-ohje siihen onkaan, kun meillä neuvola vasta ens viikolla...?

Täällä jätettin eilen d-tipat tauolle ja aloitettiin Relat. Toivottavasti helpottavat pienen oloa!!

Mauahtava :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekura:
Minä täälä vielä... Minkä ikäisenä vauvan saa laittaa kantoreppuun?? Ei ilmeisesti ihan pienenä, vai riippuuko kantorepusta?? :ashamed: :whistle: Oon vähän tietämätön näistä jutuista...
BabyBjörnin repussa ainakin on että vauvan pitää olla 53cm ja 3,5kg niin sitten saa aloittaa.

Huomenta vaan! Täällä valvotaan |O Herra nukkui kiltisti tähä asti, 3h välein syötiin mutta nyt ei enään nukuta |O
 
Heipähei! En oo kerenny palstaileen ollenkaan kun päivät menee tosi nopsaan! Aamulla kun herätään niin syödään ja sitten piakkoin yleensä mennäänkin jo ulos ja siinä valmisteluissa ja ulkona olemiseen menee parituntia ja sit taas syödään kun kotiin tullaan. :) Muutaman päivän toi ipana on ollu taas tosi helppo ja kiltti mutta nyt taas puklas kunnon kaaressa kaikki pihalle kahteen kertaan tossa toissapäivänä ja nyt on iltasin (tänään poikkeuksellisesti aamulla klo6.00 vaan huutanu,nyt ei enää kitise vaan huutaa oikeen kunnolla,ehkä vihasesti (ei mun mielestä ole kimeä ääni).Sillon haluaa ruokaa mutta ei sitä kuitenkaan suostu syömään,pyörittää vaan päätään raivokkaasti kun tarjoo pulloo ja huutaa,tutin kun antaa niin rauhottuu ja saattaa hetkenpäästä haluta taas syödä ja ehkä syökin,taikka sitten alkaa taas huutaan. Oon ihan pihalla että onko tä maitoallergiaa,koliikkia vai joku raivari muutenvaan jostain syystä? Joillakin on "rintaraivareita" en kyllä tie mistä ne johtuu mutta voiskohan tää sitten olla "pulloraivari"??? :LOL: :/ Onneks on lääkärineuvola keskiviikkona niin voi siä sitten kysellä kaikkee.

Mä kävin eilen kampaajalla ja tänään mee kaverin kanssa viihteelle!! Että mä olen kaivannu viihdeiltaa... :D Isi on vauvan kanssa kotona.

Sori nyt tuli vaan omaa napaa... :ashamed:

Tsemppiä kaikille joilla myös vaikeeta... :hug:
 
Kiitti Saparo ! Täytynee harkita rintareppua jos tuo liinailu ei ala onnistumaan.

Suzyco Täällä kanssa välillä ihmeissään kun pikkumies haluaa rintaa, ei halua, heiluttaa kaikkia raajojaan ja huutaa... ei vissiin oikeen osaa päättää, että söiskö vaiko eikö...

Täällä yö meni vähän huonosti... Poika nukahti vasta n. 01.30 pitkän kanniskelun jälkeen. Viiteen asti nukkui, söi ja vaihdettiin vaippaa. Sit heräsi ja kiukkuili... yritin taas viereen nukuttaa ja kantaa sänkyyn, mutta poika heräs aina... lopulta yritettiin nukkua sohvalla :whistle: Poika nukkuikin pätkiä, mutta itse ei unta kerenny saada. Onneks mies antoi nyt aamulla nukkua pari tuntia!!

 
Hei vaan..

Hätähousu meidän poitsulle ei kelpaa Ainun eikä Mam tutti. Ajattielin kokeilla Nuk-tuttia, koska moni on kehunut sitä.

Suzyco täällä kanssa poika kiekkuaa rinnalla mulle. Yleensä se alkaa kun on syönyt jo hyvän aikaa, hetken nukkuu ja sitten taas herää ja hamuaa tissiä. Yrittää itkeä ja potkii ilmaa. Joskus annan isän syliin ja Naps, poika nukkuu 10 min sisällä. Taitaa maidon haju pistää pään pikkuiselta sekaisin. :whistle: .. Koitan kovasti ymmärtää pienen vaikeuksia :D

Kaksi iltaa mennyt nyt ilman kamalaa huutoa. Olenkin alkanut todella tarkkaan katsomaan mitä suuhuni laitan, josko sillä olisi vaikutusta.
Illat on vaikeita. Poika kukkuu 3-4 h ja nukkuu tunnin jonka jälkeen sama kukkuminen.. Lopulta kitistään.. Alkaa minun raudan kovat hermotkin olla kohta koetuksella ;)

Jajepoo sinulle todella kovasti voimia sinne. Toivottavasti saat kaveria auttelemaan sinua. Uskon että on rankkaa, kun itsellä joskus usko loppuu tämän yhden kanssa. Nostan hattua kun jaksat pyörittää arkea neljän lapsen kanssa.

jaahah.. Rutina kuuluu makkarista..

Rillukka ja Pikkumies 3 viikkoa ja 5 päivää
 
Laitanpa saman jutun tänne kuin kolmikymppisiin... Jos ehtisi joku pv lukemaan teidän jutut ja kommentoimaankin.

Mutta nyt kysymyksiä: Ensinnäkin ihmetyttää tuo toinen rinta kun on melkein puolet isompi kuin toinen ja tosiaan työntää tavaraakin niin että sattuu ja pieni ihmisenalku meinaa joka kerta tukehtua kun siitä rinnasta saa maitoa. Onkos mitään keinoa tasoittaa noita puoliskoja vai tapahtuukohan se ajan kanssa itsestään?

Entä mitä kipulääkkeitä tikatut emot olette syöneet ja kuinka kauan? Mulle neuvoivat laitoksella ottamaan Burana 600mg + Panadol 500mg yhtäaikaisesti 8h välein + Panadolia vielä siinä välissä jos tarvis. Nyt pari päivää alakerta tosiaan pakottanut paljon enemmän kuin tuossa välissä, en sitten tiedä vaikuttaako kun otin pelkkää Buranaa (800mg kun ei vähempi tehonnut), kun P:t oli jo loppu. En osaa paikallistaa edes kipua, mielestäni haavat ei ole tulehtuneet mutta olisko sitten sitä tikkien kinnaamista? Mutta jomottaa kyllä muualtakin kuin tikkien kohdalta. Tuntuu että kävely jopa auttaisi, paitsi että kävelyn jälkeen kun istahtaa, ylösnousu onkin ihan hirveää.

En ole yhtään valmis vielä ajattelemaan että voisin joskus synnyttää uudelleenkin, ei ole häipynyt mielestä synnytyksen inhokohdat ja toisaalta ärsyttää kovin tämä kun vieläkin sattuu sekä alakertaan että rintoihin, äh ja öh. En kyllä haluaisi olla näin negatiivinenkaan, kuten kaikki sanoo, onhan palkinto jotain korvaamatonta, mutta juuri nyt en osaa ajatella että vauva ja vauva-arki olisi jotain niin ihanaa että tekisin synnytyksiä ihan vain huvikseni... Tylyn kuuloista varmaan, ei, ei täällä mielestäni masennuskaan jyllää, kai vain olen niin itsekäs ja kipuherkkä Ja kuitenkin mulla mennyt kaikki hyvin, ainakin muitten mielestä. Jaahas, ehkä tässä KUITENKIN on jotain ei-normaali-minää eli baby blues nostaa päätään? Tallotaas se samantein maanrakoon, lits, noin!

Positiivista esim se että viime yönä pikku söi vain 2x (jos ei oteta aamusyöttöä mukaan) eli hieman pidemmät unet saanut itsekin!

minimi + Unelma 1vko 4pv
 
heippa vaan pitkästä aikaa!
Päivät on niin täynnä nykyjään että netti jäänyt vähemmälle.

meijjän muijjalle ei myöskään tutti kelpaa, ellei oo valmiiksi jo taju melkeen pois. Huvittais vaan antaa tuttia kun tykkää maiskutella mua nukahtamiseen asti ja itteä ei kauheesti huvittais huvituttina makoilla sängyssä.

Joutuuko muut nukuttamaan vauvaa? Meijjän tyttö on kauheen huono nukahtamaan silleen "pysyvästi" ilman mua ja tissiä. Puoli tuntia joutuu aina makoilemaan sängyssä ennenkuin taju on pois...

meijjän rintaraivarit on helpottanu kun tajusin että aloitan aina samasta ttissistä ja se on semmonen suihkutissi, josta tulee oikeen vaudilla maitoa ja nälkänen lapsi vetää sitä henkeensä ja tukehtuu ja puklaa ja lopulta ei halua sitä tissiä vaan vaan vehkaa. Eli aloitetaan toisesta ja kun nälkä ei oo enään niin kova niin sitten mennään maltilla suihkutissille.

Onko muilla kovia eroja tissien välillä maidon tuotannossa, tuntuu että toi toinen onn isompikin...
ja katos vaan, minimiillä oli sama ongelma. oon nyt syöttäny toisesta, joka on se pienenpi tissi huomattavan paljon enemmän ja toisesta lypsäny pois vaan sen verran että ahistuskatoaa..

Yöt on meillä jo parempia. (kops, kops) ainut mikä häiritsee on aamuyön kakka tuhina, mihin tyttö ei ees herää mutta pitää semmosta ääntä etei kukaan nuku. Viime yönä mulla oli korvatulpat! :D (itkun kuulee läpi, tuhinat suodattuu)

Päikkärit meilläkin maistuu partsilla, äskön nukku kolme tuntia ja heräs syömään ja nyt nukkuu OMASSA sängyssä jo tunnin lisäaikaa.

Mä en vaarmaan koskaan saa tota nuppua nukkumaan omaan sänkyynsä, toisaalta oon niin laiskakin että en jaksa nousta yöllä imettään. mietittiin jo lastrenhuoneeseen kapeeta sänkyä jossa voisin öisin röhnöttää kunnes nukkuis taas.

Semppiä kaikille! Meillä on tosiaan kanssa d-tipat tauolla, aattelin ensi viikolla taassen yrittää kun tuntuu että tytön maha on rauhoittunut disflatylin ja rela-tippojen ansiosta, ei oo aikoihin mahaansa huutanu. pierua vaan tuhissut. (ja ne onkin miehekkäitä!)

Maukkikselle Moi! Oli oikeen kiva tavata!

Tuitsu ja Ella 3vkoa 5 pvää
 
joulumami: kiitos neuvoista, katsotaan onnistunko lihavoinnissa tällä kertaa vähän paremmin :) Teidän neidin tissillä käyttäytyminen kuulosti niin kovin tutulta, meillä aivan samanlaista. Mulla meinaa välillä pinna palaa, mutta pakotan itteni pysymään rauhallisena. Etenkin iltaisin tuo alkaa..

saparo79 Hyvän päivän olette ristiäisille valinneet, meillä sama päivä ;)

Rillukka onks sulla tietoa mistä noita nuk-tutteja saa? voitaisiin kokeilla myös. Meidän neitokainen lupsutteli tuttia muutamana iltana jonkin aikaa. Mutta nyt on mennyt pari päivää niin et saa hirveet raivarit kun edes erehdytään tarjoamaan hänelle tuota kammotusta :D

Onks kellä kokemusta luonnonkumituteista, voiskohan vauva huolia sen paremmin kuin silikonisen?

Meidän päivä on mennyt kivasti. Käytiin vauvan kanssa vaunuttelemassa pari tuntia (samalla reissulla äiti kävi vähän täydentämässä meikkivarastojaan) niin kun tässä nyt ehtis kauheesti peiliin aamuisin kattoa. Mut jos joskus käy sellainen ihme että aikaa jää niin ostin nopeakäyttöisiä meikkejä ;)

Tuitsu Onpa lohdullista kuulla, että teilläkin tarvitaan korvatulppia!Mä jo mietin et mikä tota pientä vaivaa.. Tosin viime yönä ei niistä ollu apua, kun neidin mekastus tuli tulppienkin läpi. Suunnittelin jo sohvalle lähtemistä, mut en sit jaksanu kuitenkaan nousta. Mä olen tulkinnut ton konsertin myös kakkatuhinaksi! Muuten tyttö nukkuu ihan kiitettävän kivoja pätkiä yöllä et äitikin saa vähän levättyä.

Kantoliinasta Miten pitkiä aikoja te kannatte vauvaanne siinä päivisin? viihtyykö muiden vauvat liinassa hereillä? Meillä nimittäin nukahdetaan saman tien ja herätään korvia huumavaan itkun kanssa(ei siis useinkaan mitään pikkutuhinoita varoitukseksi). Vaikka luulis et olis turvallista herätä äidin rinnan päältä.

Me jäädään odottelemaan iskää lauantai-illan viettoon.. Josko hän kohta kisoistaan kotiutuisi.

Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille tasapuolisesti! =)

Petra & tytsy 4vk+1pv
 

Yhteistyössä