Heips kaikille, nyt ehkä ehdin hetken kirjoitttaa...,kun tyttö viimein nukkuu!! Johan tässä menikin eilisestä ilta kymmenestä melkein samoilla silmillä... |O |O |O Mä kun nyt aloitin tuon "Kuurin" mikä neuvolassa päätettiin niin sen sit saa kärsiä :headwall: Tyttö huutaa jokaisen syötön jälkeen... ja pitää hyssytellä, hieroa mahaa, vääntää kakkaa (todella hanlakan oloisesti, mutta ei ole kovaa )..joten yö meni sit aivan poskelleen :kieh: mutta nyt tyttö nukkuu :heart: Mahtavaa, onkin nukkunut jo kohta tunnin - Tää on siis jo hyvin
Kunpa tuo maha asettuisi Annilla noiden Idoformien annon jälkeen. Tosi rankkkaa, kun pitää huudattaa tyttöä :x mut niin tämä kuulemma tämän ikäisillä menee, että kun ei sitä oikein muuten pysty toteamaan (maitoallergiaa siis ) kuin kokeilemalla kaikki mahdolliset korvikkeet ja sit noita erikoiskorvikkeita ja sen jälkeen sit läääkärille, jos ja kun niistä on hyötyä niin pääsee "testeihin" ja saa sen reseptin. Tuon kehittymättömän suoliston takiahan tämä on näin hankalaa, kun tuo huuto voi tavallaa olla normaalia, VAIKKA mun tietääkseni lapsen pitäisi olla TYYTYVÄINEN kun on ruokansa saanut
ANteeksi, kun nyt "paasaan" tästä omasta asiasta, mutta ärsyttää tuo toisen huudattaminen ja nuo korvikkeiden hinnat |O Eihän tässä muutakaan voi :headwall: Alkaa vain itsellä välillä olla taisteutahto aika vähissä
ja ei tuo yksin valvominen ole kovin helppoa :ashamed: Meillä kun mies on työssä niin menee aikaisin nukkumaan (viimeistään klo 22 ) ja tulee työstä klo 17 niin ei siinä juurikaan ole miehestä apua, kun hänen pitää kuitenkin nukkua, että jaksaa työssä =) On tää esikoisen kanssa eläminen välillä vielä niin "opettelua"
tintta Mukava, että sielläkin on mennyt ainakin yksi yö ilman suurempaa kukkumista syömisten välissä
Se tuntuu AINA hyvälle ja tuntuu, että on kuin isompikin jättipotti lotossa, kun ei tarvii yöllä tuuditela kannella monia tunteja ennen kuin nukahtaa.
viivi Ihanaa, kun sielläkin on yö nukuttu hyvin ja toivottavasti seuraavatkin
Meillä tyttö viihtyy hyvin kylvyssä, tullut varmaan äitiinsä (voisin asua esim ammeessa
) ei voida tosin käyttää kuin kerran viikossa, kun on kylvyn jälkeen niiin kuiva iho
Ostettiin apteekista kyllä kylpyöljy ja myös öljysuihke sitten ihan iholle (muulloinkin käytettäväksi )
verokortista mä vaan soitin verotoimistoon ja tilasin uuden verokortin (muunnelluilla tuloilla ) ja se menee sähköisesti Kelalle, ainakin minulta oli otettu oikea prosenttimäärä viime äitiysrahasta (19 % )
Mussupussu Kiva kuitenkin että teillä on mies ollut viihteellä, meillä kun ei mies lähde ilman minua minnekään, yhdessä sitten täytyy joskus mennä, kun Anni on isompi :heart: Meillä on myös tuon nenä-fridan kanssa huutoa :snotty: mutta rauhoittuu kyllä heti, kun lopettaa imemisen. Eilen sanoin tuosta rohinasta, nuhasta ja yskästä niin täti tuumas neuvolassa että ellei haittaa syömistä/hengitystä niin ei kannata edes imeä räkää :| Nää on taas näitä..., että toinen sanoo toista ja toinen toista (siis neuvoloissa ja lääkäreissä ) Meinasin nyt aloittaa tuon suihkussa höyryhengittelyn, tiesinkin sen että ei passaa sitä aikuisten hengittelyä tehdä :wave: Kovasti jaksuja flunssaan
:hug: Lastentarvikebisnes on tosiaankin TODELLA LIIAN KALLIS ALA!
Ente Noista tipoista, että se todellakin ON säätämistä, että mikä käy ja mikä ei
Täällä on kyllä varmaan kohta kaikki purkit ja punukat mitä vaan voi kokeilla
Meilläkään ei aina onnistu röyhtäys ja siitä seuraakin sitten se, että maito oikein valuu ulos suupielistä
Pierua täällä kyllä tulee... ja ihan kauheesti
Meillä irtosi napatynkä joskus vajaan parin viikon iässä ja ihan se on siisti - Hiukan vieläkin tulee jotain ihan välillä jotain pientä eritettä, mutta neuvolassa eilen tarkistettu ja oli ihan normaali (tosin kuulemma aika syvä, mutta normaali :saint: )
jennae Toivottavasti et joudu kaavintaan, ei varmaan ole mikää mukava juttu (tosin ei ole omaa kokemusta ) Meillä ei ole koiraa, mutta kissa löytyy ja kyllä huomaa että ei ole oma itsensä, kun normaalisti ollaan leikitty pitkin päivää, mutta nyt neidin ollessa hiukka "vaativampi" niin ei ihan niin vaan ehdi eikä pysty ja turhautuminen on kissastakin nähtävissä :x kunpa pian ehtisi kunnolla Vilinkin kanssa mennä ja touhuta
Tosta nukkumisesta... meillä ainakin äiti sano, että mä nukuin jo Annin iässä (5-6 vko ) niin sellaista 10 h putkeen yöllä eikä mua herätetty enkä mä ole omaakaan tyttöni herättänyt, jos sattuu tyytyväisenä nukkumaan :heart: tiedä sitten taas näitä nykypäivän suosituksia :|
menninkäinen Joo, kyllä ne ekat päivät ja se viikkokin menee tosiaan hiukan ihmetellessä
mutta siitä se sitten lähtee. Hui, hurjaa kun vaihdatte kerran yössä vaipan - Sitä itse vaan ihmettelee, ku nkäytän kestoja niin noiden kertakäyttöisten imukykyä
Hyvähän se kai on, ett pääsee vähemmällä, kun ovat aika kalliita
Mä vaihdan vaipan yöllä varmaan 3 kertaa, mutta se onkin vähän eriasia tuon keston kanssa, kun ei sillai pidä yhtälailla "kuivana" =) Toivottavasti verenpaineet hellittää :hug:
punahattu On tosiaan aikalailla reilusti syönyt, mutta ihan normia varmaan, kun vaihteleehan se nälän määrä aikuisellakin
Kotipitsaa soseutettuna
se ois varmaan aikas jees B) Mä kysyin kanssa tuosta maissivellistä ja mulle sanottiin kanssa, että EI missään nimessä enne 3 kk ja mä siihen, että kun sitä maitoa tuntuu vaan menevän ja sit saa olla uudeelleen syöttämässä 1 h jälkeen (joskus ) ja menee uudelleen joku 100 ml niin eikö siinä saata jo olla merkki siitä, että maito EI vaan täytä mahaa... :snotty: ja kun kakkaakin tulee melkeinpä 10 kertaa päivässä
niin tulee nopsaa läpi suolistosta ja ei ehkä ehdi kaikki aineet kunnolla imeytyä niin sit tuumas täti neuvolassa, että: teidän on sitten vaan syötettävä sitä maitoa sen verran kun menee :headwall: että näin täällä :/ Mä nyt olen laskenut niin sitä maitoa menee joku päivä YLI litra ja eikös se ole raja ? Nytkö pitää sitten antaa vaan maitoa ?!? EN tajua |O
Sona ja jennae Kauniit kuvat olette pienokaisista laittaneet :heart:
sartsa Joo, tuota pissaamista tapahtuu kyllä vaipanvaihdon yhteydessä täälläkin, vaikka ei poikaa olekaan...täällä se vaan valuu äidin sukille ja vasta puunatulle lattialle
katherine Sielläkin on ollut loistava yö takana - Hieno homma :wave: Joo ei sitä välttämättä itsekään tajunnut heti, että nyt ollaan äiti ja isä.. Se tuli sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta :saint: Mulla oli myös sektion jälkeen maha ihan tukossa ja sain sen toimimaan peräpuikoilla (kauheita :snotty: ) ja sitten söin sellaista litkua, mutta nimeä en muista
Hyvin auttoi!
Olivia Toivotaan, että siellä pikkuisen flunssa helpottaa niillä tipoilla ja niistäjällä - täällä se vaan tuntuu kestävän ja kestävän :kieh: ja neuvolassa sanoivat vaan, että nyt on kovin sitkeitä flunssia liikkeessä :x niinpä niin...
pikku Kyllä se pikkuinen hommia teettää se on ihan selvä asia
Vai ollaan siellä sitten oltu peittoa heiluttelemassa ilman kortsua B) No, mullahan tuli jo (tai alkamassa parhaillaan ) niin ensimmäiset kuukautiset ja meillä ei ole mitään suojausta, mutta ei ole peito vielä heilunutkaan
On vaan ollut niin menoa ja meininkiä, että homma on ihan unohtunut
Kortua ei kyllä meidän isäntä suostuis edes käyttään ja mä en taas pillereitä halua, sillä mulla ne vei menkat mennessään.. eivät tulleet lopettamisen jälkeen muutamaan vuoteen ja sit oli ton raskautumisen kans vähä ongelmaa, joten en halua itse niitäkään..., joten ei kai sit käytetä mitään.. :ashamed:
nasu Toivottavasti siellä mahavaivat helpotta... meillä on myöskin aikalailla tuon kuuloista...
mut eivät vielä antaneet koliikki"diagnoosia" tuon maitohässäkän takia. Jostain luin, että nykyään allergia laitetaa usein koliikiksi..., mut tiedä sit siitäkään :x Toivottavasti saat levätä ja pikkuinen rauhoittuu :wave:
Milja: Tosiaan tuo rohina on ihan normia, meillä sitä on ihan kauheesti :headwall: Hyvä, että poika kasvaa hyvin !!!
Muuten täällä rullaa arki ihan normaalisti, mies töissä ja itse Annin kanssa kotosalla. Eilen käytiin tosiaan neuvolassa ja Anni tulokset oli seuraavat: (syntymä suluissa)
paino: 4670 (3780 )
pituus: 56 (51 )
py:35 (37,8 ) tuumasi, että tasaisesti kasvaa.. kaikki oli siis neuvolassa kunnossa. Me ollaan jo ihan kivasti liikuttu tuolla pihalla
onhan se itsellekin mieleistä
Kävin tekemässä omassa pankissani jo Annille ihan oman tilin mihin laitetaan rahat mitkö Anni saa ja yritetään myös säästellä noita lapsilisiä :heart: Onhan niissä sitten tulevaisuudessa pesämunaa, kun tarvii jotain ostella
ja aiemmikin.. onhan noita menoja pienen kanssa
Mä haluan PIAN parturiin, mä näytän ihan... :kieh: On tä vauva-arki kyllä muuttanut aikalailla itseäni, kun mä olen perfektionisti tuon siivoamisen kanssa (ja muutenkin ) niin on kyllä ihan ihmeellistä, kun nykyään siitä on ollut "pakko" luopua :snotty: Ei ehdi jkapäivä siivota ja häärätä samallalailla kotona kuin normaalisti.. :| mut eihän se elämän perustarve ole, että jokapäivä siivoaan asunnon :ashamed: Kaikkia vaivoja sitä ihmisellä onkin
Mulla on ollut kyllä ihan ihmeellinen päänsärky |O Siis se alkaa jossain veiheessa päivää ja kestää melkein koko päivän ja sit jossain vaiheessa loppuu ja alkaa taas uudelleen :kieh: Mulla on kyllä todettu migreeni, mutta ei ole sitä tämä..ehkä joku krooninen päänsärky |O
Nyt täytyy lopetella, kun tuntuu että tyttö alkaa heräillä ja se huuto alkaa taas