Iho ongelmista :wave: täällä ilmoittautuu yksi. Meillä on justiisa samanlaista kun teillä, iho on pinta kuiva ja punaisia kuivia länttejä siellä täällä. Rasvoista meijän pojalle ei sovi kun valkovaseliini/tavallinen vaseliini. Kaikista "valkoisista" rasvoista iho lehahtaa nokkosihottumaa täyteen... Ceridal hoito öljy taas kirvelee(huutaa kun hyeena rasvatessa) oli välillä niin kuiva iho. Vaseliini on kyllä auttanut hyvin eikä poika huuda yhtään kun rasvaa =) Ja iho ei ole läheskään niin kuiva enää kun oli tossa taannoin. Käytiin neuvolassa tänään ja terkka sano että iho näyttäisi juuri siltä että olisi atooppista.Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa32:Onko kellään todettu allergioita tai iho-ongelmia?
Meillähän oli noita hormooninäppyjä mutta ne on häipynyt mutta iho tullut pintakuivaksi ja muutamia punaisia karheita laikkuja joita olen kerran pari rasvaillut Lipolanilla ja suihkun päätteeksi öljynnyt. Rasvaaminen on onneksi tähän mennessä auttanut.
Aloitin pojulla suihkun on mielestäni helpompaa kun kylvettäminen.
Laitan suihkukaapin lattialle jakkaran ja poika on sylissä ja toisella kädellä suihkuttelen ja pesen häntä. Itsekin saa pikasuihkun siinä samalla. Hän tuntuu pitävän siitä!
Mekin mennään tuohon rokotetutkimukseen jossa saa hepatiitti B tai pneumokokkirokotteen.
Mun mielestä molemmat on hyödyllisiä.
Pesukin meillä hoituu samalla tavalla kun teillä koska meillä on niin pieni pesuhuone että amme ei kunnolla mahdu sinne. Mä oon vaan miettiny että kuivattasko toi suihkuttaminen sitä ihoo enemmän kun kylpy?
Tietääkö kukaan onko ammeita pienempiä kun noi normi ammeet?
Rokotetutkimukseen mekin päästään mukaan. Saatiin kyllä kutsu oikeen Tampereelle mutta kuulin että melkein sama tutkimus alkaa meitin neuvolassa. On muuten sama mutta ei oteta verikokeita eikä saa sitä rota rokotetta. On paljon kivempaa käydä tossa omassa neuvolassa kun että tarvis aina lähtee ajaan tampereelle rokotuksiin ja verikokeisiin.
Mittoja:
Paino:5560g (2530g)
pituus:57cm (44cm)
Ikää on nyt pari päivää vajaa 3kk.
Kevät terveisiä kaikille Vanilijalta