***JOULUTONTUT -08, MAALISKUUSSA 2009 !***

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa32:
Onko kellään todettu allergioita tai iho-ongelmia?
Meillähän oli noita hormooninäppyjä mutta ne on häipynyt mutta iho tullut pintakuivaksi ja muutamia punaisia karheita laikkuja joita olen kerran pari rasvaillut Lipolanilla ja suihkun päätteeksi öljynnyt. Rasvaaminen on onneksi tähän mennessä auttanut.
Aloitin pojulla suihkun on mielestäni helpompaa kun kylvettäminen.
Laitan suihkukaapin lattialle jakkaran ja poika on sylissä ja toisella kädellä suihkuttelen ja pesen häntä. Itsekin saa pikasuihkun siinä samalla. Hän tuntuu pitävän siitä!

Mekin mennään tuohon rokotetutkimukseen jossa saa hepatiitti B tai pneumokokkirokotteen.
Mun mielestä molemmat on hyödyllisiä.
Iho ongelmista :wave: täällä ilmoittautuu yksi. Meillä on justiisa samanlaista kun teillä, iho on pinta kuiva ja punaisia kuivia länttejä siellä täällä. Rasvoista meijän pojalle ei sovi kun valkovaseliini/tavallinen vaseliini. Kaikista "valkoisista" rasvoista iho lehahtaa nokkosihottumaa täyteen... Ceridal hoito öljy taas kirvelee(huutaa kun hyeena rasvatessa) oli välillä niin kuiva iho. Vaseliini on kyllä auttanut hyvin eikä poika huuda yhtään kun rasvaa =) Ja iho ei ole läheskään niin kuiva enää kun oli tossa taannoin. Käytiin neuvolassa tänään ja terkka sano että iho näyttäisi juuri siltä että olisi atooppista.

Pesukin meillä hoituu samalla tavalla kun teillä koska meillä on niin pieni pesuhuone että amme ei kunnolla mahdu sinne. Mä oon vaan miettiny että kuivattasko toi suihkuttaminen sitä ihoo enemmän kun kylpy?
Tietääkö kukaan onko ammeita pienempiä kun noi normi ammeet?

Rokotetutkimukseen mekin päästään mukaan. Saatiin kyllä kutsu oikeen Tampereelle mutta kuulin että melkein sama tutkimus alkaa meitin neuvolassa. On muuten sama mutta ei oteta verikokeita eikä saa sitä rota rokotetta. On paljon kivempaa käydä tossa omassa neuvolassa kun että tarvis aina lähtee ajaan tampereelle rokotuksiin ja verikokeisiin.

Mittoja:
Paino:5560g (2530g)
pituus:57cm (44cm)
Ikää on nyt pari päivää vajaa 3kk.

Kevät terveisiä kaikille Vanilijalta
 
Nimra
Ammeen kokoon kiinnittyi huomioni, meillä on normaalikokoinen amme, mutta kylpypäivänä amme kwittiön pöydällä ettei tarvii alhaalla kyykkiä joten ehkä tuo on ratkaisuna ammeen kokoon ? :whistle:
 
Nimra
Mistä kannatte/saatte veden keittiöön? Mä otan sangolla joko kylppäristä tai sit keittiöstä... Tuolla pöydällä on minutkin pienenä kylvetetty (tosin eri ammmeessa ;) ) Ei meilläkään tosiaan tuonne kylppäriin mahdu tai no mahtuu lattialle, mutta huonoselkäisenä en siellä juurikaan voi tyttöä kylvettää :ashamed: Sit jäätäis sinne :headwall:
 
Suosittelen kuivalle iholle Minidermiä (saattaa aiheuttaa ohimenevästi kirvelyä, mutta ei ole meillä tullu vastaan). Tai Ambilania, mitä voi myös laittaa kylpyveteen öljyn sijasta.
Noita perusvoiteita kannattee pyytää reseptille, saa halvemmalla :) Ja kannattee käyttää kuuriluonteisesti. Vaihtaa välillä merkkiä ettei iho totu yhteen ja samaan merkkiin.

http://img.orion.fi/liitteet/202530.pdf

http://www.voidevinkit.fi/
 
Käväistiin tänään 3kk-neuvolassa;
paino 5,545 kg (3,244 kg)
pituus 59,5 cm (50 cm)
Tuo kolme kuukauttahan meillä tuli täyteen viime perjantaina. Rokotteesta hieman loukkaantui, haikeaa ja harvatahtista väyväy-valitusta kuului vaunuista vielä kotimatkallakin. Mitään haittavaikutuksia ei ole vielä tänään ilmennyt, josko niiltä sitten vältyttiin. Kiinteitä ei ole mikään kiire aloittaa, vartutaan vielä kuukausi, Tuttelia menee nyt sellainen 600 ml vuorokaudessa ja Tuulian paino asettuu nätisti siihen 0-käyrälle. Vaatteissa meillä on käytössä 62cm.

Meillä on purulelut nyt kova sana, etenkin se äp:n hammasharja, kun siitä saa tyttö niin kivasti ja tukevasti kiinni. Kaikki tavarat käsissä löytävät tiensä suun seutuville alta aikayksikön ja omaa nyrkkiään kaluaisi jatkuvasti. Josko sillä sitten ikeniä jo kutittaa, vaikkei siellä mitään hampaita vielä tunnu läpi olevan tulossa.

Meikäläinen kävi viime viikonloppuna ekaa kertaa yli vuoteen baarissa! Jo oli hauskaa olla kännissä :D!
 
Olisi kiva jos viitsisitte lisätä mutkin, oli näemmä vallan unohtunut.. :eek:

Eli Pipparilla on poika, syntynyt 17.12.

Koitan joka päivä pitää hetken mahallaan, mutta ei se pojan suurta huvia kyllä ole..noh, kai se siitä ajan kanssa.

Ensi viikolla 3 kk neuvola ja rokotus, apuuuuuuva!! :| Mies ei töiltään pääse mukaan, joten yksin on selvittävä.

Täällä rytmit menee vähän miten sattuu, mutta yleensä;

Nukkumaan 21.30-22.30 (melekin aina kamalan huudon jälkeen.. :kieh: )

Syö TOSI vaihtelevasti yöllä, joskus 4, tänään vasta 7.--> nukkuu (tai kukkuu ensin tunnin) hetken, noustaan 9 maissa.

Jaksaa olla tunnin hereillä aamupvällä, sitten joko pikku-unet, tai vaunuihin suoraan. Vaunuissa on nyt alkanut nukkua 3h päikkärit.
Herää 13-14.
Uudestaan unille 15-16, nukkuu sisällä sen max 40min.

Sitten loppuiltana onkin aika väsynyttä ja kitiseväistä poikaa, saa todella viihdyttää!! Eilen laitoin vaunuihin vielä ilta-unille, nukkui 18-19.30, mutta SILTI kitisi väsymystä illan :( Tänään taidetaan koittaa poikaa jo 20 maissa yöunille. Pelkään vaan että sitten herää aamulla 6 kukkumaan, en itse kyllä jaksaisi siihen aikaan vielä nousta =)

Hampaista ei (onneksi) vielä tietoakaan.

Nyt aamupalalle kun poju tirsoo. :wave:

-Pippari ja K-
 
Mussupussu kiitokset etusivusta :heart: Nyt vasta huomasin sen. Meidänkin tiedot saa sinne lisätä :)
4.12. AnnaClaire....................poika..(LA 16.12.).......3277g......49cm

Tässäpä kuva Vauhtihirmun hampaista (äiti oli vähän kurja, ku venytti tuolleen alahuulta. Poitsu näyttää hiukan hämmentyneeltä, mutta naureskeli vain tuon jälkeen):




AC + T 3kk1vk
 
Moikka vaan pitkästä aikaa taas!

Poika nukkuu pihalla ja heti pitää käyttää aika hyödyksi ja surffata :LOL: . Meillä on alkanu tuleen pientä rutiinia ainakin yön suhteen ja pihapäikkäreiden kanssa. Illalla sänkyyn yhdeksän maissa jossa ähisee iteksiin jonkun aikaa mutta nukahtaa aika pian. Nyt on herännyt parina aamuna vasta puoli kahdeksan mutta aiemmin siinä kuuden jälkeen syömään ja sitte pienet torkut vielä sinne kahdeksaan asti. Kahdeksan jälkeen noustaan ja touhutaan hetki ja yleensä kaveri väsähtää ja ottaa pienet torkut ja sitten joskus yhdentoista/kahdentoista aikaan pihalle vaunuihin ja on saattanut nukkua nelisenkin tuntia! Sitten illan onkin virkeempi, ehkä vetää vielä yhet unet ennen yöunille menoa. Tuntuu että nukkuu pitkiä jaksoja mutta sitten kun on hereillä, onkin virkeä ja hänen kanssaan pitää touhuta ja hyppyyttää.

Niskaa ei tarvitse pidellä yhtään ja jos joskus erehdyt laittamaan hänet vähän enemmän vaaka-asentoon niin hän ottaa ja suuttuu :heart: . No eihän sitä iso poika enää vauvojen asennossa ole :LOL:

Meillä myös ens viikolla ekat rokotukset ja se jännittää. Seuraavana päivänä on sukulaishäät ja mietin just että jos rokotuksesta tulee jotain, niin pitää jättää väliin. Ilmeisesti kuitenkin rokotteista tulee ne oireilut jonkun ajan kuluttua, ei heti? Olin lukevinani jostain näin.

Eilen muuten ostin Pirkkalan Veskasta H&M:ltä ulkohaalarin kokoa 62/68 vitosella! Sinne jäi vielä kaksi tai kolme, ihan vaan vinkkinä Pirkkalan suunnalla asioiville. Koko tais olla kaikissa sama. Alaosan sai pussiks tai punteiks. Meillä se on jo tänään käytössä ja sopi ainakin meijän pojalle tosi hyvin. Huppu oli napeilla poistettavissa.

Onko kellään muulla "ongelmaa" vauvan päästä ja siitä lähtevästä karstasta? Meillä saisi öljytä melkein joka päivä ja harjailla.

Nyt kuorimaan perunoita ja syömään!
 
Moikka kaikille!
En osaa tonne tammikuussa syntyneiden ketjuun mennä, kun näihin joulutonttuihin totuin jo. :) Poika on nyt kaksi kuukautta ja viikon vanha ja tuntuu, että kasvaa ja kehittyy ihan silmissä. :heart: Meillekin tuli kutsu rokoretutkimukseen ja omassa neuvolassa alkaa melkeen sama tutkimus. Vähä harmittaa kyllä ylimääräset piikitykset, mutta kait sitä täytyy vaan hyvän asian puolesta yrittää kärvistellä.

Kiva kun on asialliset kelit, ni on päässy ulkoilemaan ja pystyy nukuttamaan ulos vaunuihin. Poika nukahtaa selvästi helpommin niin ku sisälle syliin. Sänkyyn ei ittekseen saa nukahtamaan ei sitte millään. Turvaistuimessaki ollaa nukutettu, se toimii hyvin. :D Kait se on toi pystyasento ilmavaivojen takia kivempi.

KeuKeu : Meidän poitsulla on lähes joka päivä päänahka karstassa, ei pahasti mutta kuitenki. Öljyllä/vaseliinila ja harjauksilla täälläki mennää.

Mukavaa illanjatkoa kaikille! Nyt ettimään suklaata. Hirveesti menee syötävää näin imetysaikana... :|
 
Heips!

Täältä palailen nyt maisemiin. Oli nettikatkos. Sit myös selvis mun murheet/surut parhain päin, joten nyt on taas parempi mieli....... :D

Ihania kuvia ootte laittaneet. Suloisia vauvoja kaikilla. Aivan vallaton oli Punahatun pojun ilme. ;)
Tervetuloa uusille ja vanhoille ja kaikille muille! :wave:
Mussupussu ton listan saa muokattua, kun menet "muokkaa" nappulalla viestiisi. Sit ota alusta ja lopusta ne ylimääräiset merkit pois (se sininen tausta lähtee pois siten) ja sit kirjoittele uudet mukaan listaan. Jos siis haluut. ;)
DDlle :hug: En siis nähny ohjelmaa, mut voin vain kuvitella tilanteen. Toivottavasti teil oli ihanat häät, muullahan (ja muiden mielipiteillä) ei oo väliä. :heart:
sintzi :hug:
Monilapsisille jaksuja. Täällä on helppoo noiden kahden kans. Esikko kun on iso (4,5v), joten on apuna enemmän kuin haittana. Ei oo mustis jne. Tietysti koettelee muuten aina mun hermoja, mutta niin kai kaikki lapset kokeilee missä rajat on.

"Tirri" aloitti siis nyt kasvu spurtit.... Oon sen verran tiuhaan tahtiin antanut rintaa ja pulloa, et paino kipus nyt 5,360g. Oli aikakin et alkoi kasvamaan....
On mentävä hommiin taas...

NP ja Tirri 10vkoa+6pvää
 
meijän masu ja suoli jutut ok, eli 2kk päästä lääkäri soittaa ja katsotaan sit uusiksi mut nyt vain levolacilla mennää kun se on auttanu ja määrää vaihdellaa nii et massu toimii..Ihanaa!
Nea kikatti tänää ekan kerran kunnolla,aivan ihana!
Neuvolassa oltii tänää ja
Paino: 7460g
pituus :63,6cm

Ison iso neiti :) mut ihana pulloposki ja ihan kiitettävät nuo reisi makkaratkin on...
nyt taas jatkamaan, kaikkea hulinaa koko ajan ja vielä ne isän hautajaisetkin tulossa, sit alkaa helpottaa!

sini ja nea 2kk
 
maarith
Höh teillä kaikilla tuntuu vauvoilla painotkin menevän melkosta vauhtia ylöspäin ja meillä saadaan aina neuvolasta nootti painosta,kun pituutta tulee melkosta vauhtia lisää ja painoa taas aina liian vähän,joten mennään siellä reippailla miinus käyrillä ja alaspäin :'( aina epäillään etten syötä lapsentahtisesti vaan silloin,kun mulle sopii. |O vaikka täällä imetellään aina vauvan halujen(ja haluttomuudenkin :D )tahtiin.Aina ei ihan just silloin ehdi/pysty antamaan,mutta heti,kun pystyn niin annan.Ja kaikilla edellisilläkin lapsilla ollu ihan sama juttu,joten tuntuu niin turhalta aina selitellä,että kaikilla noilla on näin ollu enkä mä niitä laihduta todellakaan vaan mun maito on ilmeisesti melkosta lirua ja noi on tullu isäänsä eli kakkia tulee melkosesti.
No tulihan purnattua :ashamed:
Ensviikolla on meilläkin 3kk lääkäri,joten saa nähdä tuleeko taaskin purnausta.No samapa tuo.

jaksuja kaikille :hug:
 
Pitkästä aikaa! Nyt on taas tuota syntyneet -listaa päivitetty. Sanokaa vaan, jos täytyy muuttaa jotain... Oon lisänny siis pari nimeä ja sitä mukaan lukumäärää -alkaa muuten tyttöjen ja poikien määrä tasoittua! Muistattekos, kun silloin joulukuussa tyttöjä oli hurjan paljon enemmän ja yht'äkkiä syntyikin vain poikia? Se oli jännää aikaa se! NullPoints oot niin hienon listan tehnyt, etten raaski ottaa siitä kokonaan kunniaa itselleni, niin annan sen sinisen taustan (lainauksen) olla, jookos kookos?

Hirveesti oltu menossa ja vieraita käyny. Tänään meidän luottoarkkitehti puolisoineen tulee illalliselle.
Menu:
Cocktail-kauranappeja päällystettynä tuorejuustolla, yrteillä, saunapalvikinkulla & kauden kasviksilla
~
Uuniperuna, kylmäsavulohitäyte & raastesalaatti
~
New York style Cheesecake & vadelmamelba

Pyöräytin ton jälkkärin tossa aamulla, kun tyttö ja mies vielä koisasivat. Juustokakkuhan tarjoillaan kylmänä ja melbankin pitää antaa vetäytyä. Mä tykkään ite nimenomaan tosta no crust -versiosta, kun niissä pohjallisissa se pohja on vaan digestive -keksiä. Kamalan tylsää! Kauranapit on helppo nopeesti kasata ja tarjoilen ne isolta vadilta ihan vaan fingerfoodina. Pääruoan tarjoan isolta lautaselta ja koristeeksi laitan pari Romaine -salaatin lehteä ja punamangoldia. Jälkkärin leikkaan valmiiksi paloiksi lautasille ja lirautan melbaa ja viimeistelen balsamico -siirapilla. Toivottavasti vieraat tykkää!

Meillä menee ihan kivasti Lumpparin kanssa, mitä nyt pientä iltakitinää joskus. Mies tekee töitä aamusta iltaan (paitsi tänään pakotin sen takas nukkumaan aamupalan jälkeen kun näytti niin väsyneeltä - toi on positiivista liukuvassa työajassa) ja mä oikestaan hoidan tytön kokonaan. Kohta noi miehen työt helpottaa ja saa sekin osallistua sit tytön viihdyttämiseen. :D Miehelle on tapahtunu jotain: sen piti järkätä joku pokeri-ryypiskelyilta ens lauantaina ja kaikki oli sovittu, että lähdetään Lumpparin kanssa evakkoon mummilaan yms. - PERUUTTI SEN! Ei jaksa, ei HUVITA! What!? Viime firman kemuihin meni AUTOLLA ja tuli aikasin kotiin. Huhhuh, jo on maailman kirjat sekasin kun mun miestä ei HUVITA lähteä ryyppäämään.

Vanilija on olemassa sellasia pyöreitä ammeita, joissa vauva on istuma-asennossa. Varmaan ihan "vauvan amme" -haulla löytyy joku nettikauppa, josta niitä saa. Meillä kun nykyään tyttö viihtyy pystyasennossa, niin tahtoo kylpeäkin istualtaan, niin toi amme olis itseasiassa tosi hyvä! Ei nyt kuitenkaan enää ton perusammeen lisäks raaski ostaa... Mekin käydään tytön kanssa välillä yhdessä suihkussa! Sitä kehotettiin tekemään ennen vauvauinnin alotusta. Musta se on tosi kivaa! Tytön mielestä se on melkein aina kivaa... Nimran vinkki oli myös tosi hyvä! Meillä on kylppärissä sellainen puinen penkki, jonka alla säilytetään ammetta ja kylpiessä penkki toimii ammeen alustana. Mut jos tilaa ei ole, niin eihän se sitte onnistu.

Kiva kuulla myös Kamomillasta pitkästä aikaa! Onkos teidän lastenhuoneprojekti jo valmis? Millanen siitä tuli? Kiva että pääsit ryypiskelemään! Tälleen voi sanoa, kun tietää, ettei sulla ole mitään alkoholiongelmaa. Voihan? :ashamed:

Ja maarith sympatiahalit sinne! Mä olin vauvana kauheen pieni ja äiti on kertonu mulle, että neuvolassa aina kyselivät noita samoja juttuja ku sulta! Äiti oli välillä ihan hiilenä niille neuvolatantoille! Sullakin toi on ilmiselvästi geneettinen juttu, ni painostaisivat hiukka vähemmän! Mulle eivät ole Lumin painosta kauheesti kehanneet huomautella, kun kasvaa niin kivasti: tuplannut nyt syntymäpainonsa, 2500g --> 5000g. Siis hoikkahan Lumppari on ikäisekseen, mutta ei kaikki voi olla pulleita! Meillä on kato maarith tollaset keski-EurooppaStylevauvat (ranskalaiset koot täsmää ihan nappiin)! Btw, kiva tietää, että sun mies on kova kakkaamaan. :LOL:

Nyt täytyy soitella miehelle ajo-ohjeita kun taas oon huudellu vaatteita huuto.netistä ja mies joutuu hakemaan ne ja unohti gepsin kotiin...

Aino & Lumi-Emilie 3,5 kk
 
Mussupussu saat ihan muokata sitä listaa kuten haluat. ;) Suoraan sanottuna ei oo ihan mun käsialaa koko lista, Kamomilla ja Grynna taisivat kans päivitellä. Eli siis minä en ainakaan suutu tms vaikka sitä muutetaan. =)
Viikon ongelmana on mitä laittaisin päälle kun on lauantaina häihin meno. :headwall: Sen verran on kiloja (läskiä) et ei mun mekot kivoilta näytä. :( Taidan joutua mekko ostoksille. |O
 
Korsi kekoon pitkästä (? no ainakin useampi päivä...) aikaa täältäkin!

Ekaksi kiitoksia listasta Mussupussulle! Ja minun puolestani myös tee siitä ihan omannäköisesi jos haluat tai pidä ennallaan! Hienon kuuloiset tarjottavat oli muuten vieraille.

Ristiäisonnitteluja Terhikin pojalle!

Tervetuloa mukaan RBB! Ja Äippä-75, ei kyllä tullut mullekaan mieleen vaihtaa porukkaa vaikka vauva tammikuussa syntyikin, kyllä vanhassa vara parempi :)!

Ihana kuulla NullPoints, että asiat ovat kunnossa ja mieli jo parempi!

Komeat on hampaat AC:n pienokaisella!

KeuKeu: minkä ikäisenä rupesit jättämään vauvaa yksin nukahtamaan sänkyyn (vai onko teillä aina nukahdettu niin?). Mua korpeaa kun meidän yöunet alkavat aina vasta puolenyön jälkeen ja hirveä tahkoaminen on yliväsyneen neidin kanssa. Vaunuissa teen jo sitä, että sinne vaan kun väsyneeltä näyttää ja itsekseen saa nukahtaa, toki jos huutaa käyn tuttia laittamassa ja heijaamassa. Sänkyä on vaan vähän paha heijata ;).

Maarith: jos kerran pituutta koko ajan tulee (ja painoakin, vaikka hitaammalla tahdilla) niin sehän kertoo että vauva kasvaa, en kyllä ymmärrä miksi siitä pitää urputtaa. Eiköhän pieni vauva syö ihan sen mitä tarvitsee, ja joillakin tässä vaiheessa se energia vaan menee enemmän pituuskasvuun.

Kiva, että Ronjaneidin vauvalle vyöhyketerapia on sopinut! Ja aivan ihanaa, että Sintzin pienen masu ok!

Pipparille jaksuja rokotuskeikalle, hyvin se menee! Yleensä ne huutavat enemmän sitä kiinni pitämistä kuin itse pistämistä =)

Kiva kuulla Kamomillasta, ja hienosti teillä jo tartutaan ja pureskellaan!

Vanilijalle ammeista: yksi tuttu käytti ihan tavallista ämpäriä vauvan kylpyammeena alkuun! Ajaa ihan saman asian kuin nämä lastentarvikeliikkeien kalliit kohtuammeet :)

Toivottavasti Sartsa on jo saanut helpotusta vauvan ihopulmiin. Meillä tytöllä ei onneksi ole mitään ollut, hiukan karstaa mutta ei pahasti. Esikoiselle (1 v 7 kk) on nyt ilmestynyt joku karhea punainen läikkä rintaan ja mietin, että milläköhän sitä yrittäisi voidella?

Meillä neiti punkee kovin itseään istuma-asentoon sylissä ollessaan, ja viikonloppuna rupesi kierähtelemään kyljelleen. Isoveljensäkin oli hyvin varhainen liikunnallisissa harrastuksissaan mutta tätä menoa tyty kyllä pesee hänet mennen tullen. Taitaa olla hyötyä siitä että paljon nukkuu :p . Ihanaa kyllä että nukkuu, tuon esikoisen kanssa olikin niin kova koulu ettei tosikaan, ja vieläkin heräilee öisin enemmän kuin tämä vauva...
 
Uusi äiti ilmoittautuu. Paljon on tullut juttuja luettua mutta nyt vasta sain aikaiseksi itsekin jotain raapustettua tänne.

Meillä on huomenna 3 kk neuvola. Kauhistuttaa kun neiti saa ne rokotukset. Tuleeko kuinka kärttyiseksi, kuumeileeko yms. Tai ehkäpä ei tule mitään jälkivaikutuksia. Ja meillekin varmaan tulee noottia painosta, täytyisi painaa enemmän. 2 kk tarkastuksessa painoi 4685g (3965g). osin syö neiti tuttelia. Ajattelin kyllä pitäisikö määrää lisätä, kun herää viimesiltä päikkäreiltä viiden aikaa, niin on semmosta pientä kitinää siihen asti kunnes yöunille. Eli noin puol kymppiin asti. Ei se ihan jatkuvaa ole, mutta tuntuu vaan kun ittekin alkaa olla jo illasta aika väsy.
 
Terve!

Muistaakseni lupasin tulla neuvolan jälkeen.. :wave:

Ukko on isyyslomalla nyt ollut koko viime viikon ja tämän viikon, perjantaina sitten palaa töihin ja siitä sit normaalirytmiin. Voi kun ootan jo tavallista arkee.. ei hirveenä naurata ylimääräinen ja yli-ikäinen lapsi jaloissa.. :headwall: Mutta sitähän se aina on.. viikonloppu on meille tarpeeksi pitkä aika yhdessä, ylimääräiset päivät on jo hankalia. No, mutta.. oon ite flunssassa, aika kova on vielä, kuume jyllää ja olo on kurja.. Ukko käytti minin neuvolassa ja mitat ovat:

58cm, 5275g ja pipo 39,3cm.

Rokotteen kuulemma sai ja ei päästänyt ääntäkään. Nyt illan päälle ootan jotain reaktioo ja supoilla olen jo varustautunut.

DD:lle :hug: Kyllä on uskomatonta ihmisten napina ja valitus ja arvostelu!!! Mutta eikös pääasia ole, että TE saitte toisenne ja sillä hyvä. Tsemppiä!

En vieläkään ole saanut muistia kuntoon... joten tsempit teille kaikille jotka kärsitte vauvojen mahavaivoista!!! Tsempit myös teille, joilla mieliala vaihtelee!!! Itseasiassa tsempit teille kaikille, jotka sitä tarviitte!!! :D :hug:

Meillä ei nyt kummoista uutta ole.. tavallista arkea vain. Riitaa tulee aika herkästi edelleen, tai no, miksikä se siitä muuttuu.. tyhmä olin kun luulin että ukkoni olisi muuttunut... Kyllähän se yrittää, joo, mutta kun ei se siitä muutu niin ei. Pitää nyt vaan kattoo ite peiliin ja miettiä missä vika, ei auta muu. Eihän se toinen muutu, ite on muututtava. Huoh...

Noh.. meillä on muuten sairastettu eka mahatautiaaltokin, ilmeisesti oli vielä Noro-virus. Minä ja mini säästyttiin siltä, kaikki muut ykäs ja pykäs sit ihan urakalla meidän puolestakin. Ukko oli pahimmassa kunnossa ja sen kyllä huomasi. Se piti hoitaa sohvalle ja sänkyyn, ainut mitä se pystyi tekemään oli sängystä vessaan ja takasi.. Noh, se on nyt ohi.

Päätä särkee sen verran ja olo on kurja niin taidan painua sohvalle ja hörpätä kuumaa mehua, jospa se auttaisi.

Uusille vaan tervetuloa ja vanhoille terveisiä!!! :flower:

Härkis
 
Moi piiiitkästä aikaa! :wave:

En oo käynyt täällä varmaan tammikuun jälkeen! Nyt kuitenkin tulin taas kurkkimaan miten täällä voidaan =)
Meidän Sisu on reipas poika! Tänään oli 3kk neuvola ja ei itkenyt ollenkaan, kun sai rokotuksen..
Pituus oli 59cm (48cm)
Paino 5980g (3190g)
Pää 40,5 (35)
Hyvin ja tasaisesti kasvaa omalla käyrällää! Vielä ei ole tarvinut turvautua lisäruokiin.
Myös Sisu on löytänyt nyrkit ja ne on koko ajan suussa ja kuola senkun valuu! :p
Mun pitää myös laittaa kuva Sisusta :)

Yritän paremmalla ajalla tulla uudelleen lukemaan teidän juttuja!

Findy ja Sisu :heart:
 
Voi KIITOS NullPoints, Härkänainen, Nimra ja Mussupussu (+ muut tietysti jos oli, anteeksi kun en muista nikkejä :ashamed: ) kivoista lohdutuksen sanoista meidän häihin liittyen :hug: :flower: Toki tuntuu pahalle, kun musta ja miehestä on luotu niin kertakaikkisen väärä kuva mediassa, mutta onneksi myös moni näkee asian meidänkin kannalta. En nyt rupea täällä asiasta avautumaan, mut sen verta kuitenkin vielä muistutan että mieheni kyllä itse päätti juomattomuudestaan enkä ikinä haluaisi kieltää mieheltäni mitään. Kuten sanoitte, pääasia joka tapauksessa on että itse tiedämme mistä meidän liittomme on tehty. Ja se perustuu tasavertaisuuteen, luottamukseen, mutta ennen kaikkea syvään rakkauteen ja molemminpuoleiseen kunnioitukseen :heart:

Meilläkin oli tänään 3kk neuvola, ja rokotekin annettiin =) Hyvin otti sen tyttö, vaikka jännitinkin sitä. Pari itkasua pääsi, mut heti loppui onneksi se. Vähän on nyt kitissyt ehkä normaalia enemmän, mut ei onneksi vielä mitään varsinaisia oireita. Suppoja ja nestemäistä panadolia ostettiin, kuumeen varalle ja sit hammaskipuiluun. Reilu tunti vaunuiltiinkin tuolla meren rannalla, oli ihanaa!

Mittoja (syntymä-):
5735g (3380g)
58.5cm (50cm)
Pää 39.3 (34.5cm)

Eli hurjasti oli kasvanut, eli täysimetys jatkuu ainakin se 6kk ikään. Neuvolatäti antoi kyllä laput mukaan, mut hyvin ymmärsi kun sanoin että allergiariskin vuoksi en todellakaan ala antamaan kiinteitä niin pienelle. Lelua seurasi komeasti 180 astetta, pää kuulemma pysyi "erinomaisesti" etenkin kun masullaan nosti koko yläkroppansa käsien varaan ja sätki menemään. Vastasi hymyihin hymyillä ja jutteli kaikenlaista eri äänenpainoilla.

Mä senkun kuihdun pois vaan, kuntosalin vaaka näytti viime perjantaina enää 50kg :( BMI nyt siis nippanappa 19. Kysyin neuvolatädiltä, ja neuvoi varaamaan ajan lääkärille jos rasvan lisäyksestä huolimatta tippuu. Hurjaa, kun kuukaudessa on paino tippunut 4kg, eikä tosissaan ollut alunperinkään oikeen varaa siihen.

Findyn Sisu onkin hyvin samankokoinen kun meidän tyttö! :D Onnea teille ja kaikille muillekin hyvistä neuvolakuulumisista :flower:

Maarith, elä stressaa turhaan muiden sanomisista. Kuten sanoit, jokainen vauva kasvaa omalla käyrällään ja niin kauan kun vauva itse voi hyvin (niinkun tuntuu voivan!) voitte antaa neuvolantätien marmatuksen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :hug:

Piti vielä erikseen sanoa Mussupussulle, että olipa kiva saada sinunkin kannustuksesi tuon ohjelman suhteen. Ollaan aika erilaisia ja erimieltä oltu monesta asiasta, mutta siitäkin suuremmalla syyllä tuntui tosi kivalle kun silti noin hyvää toivotit. Kukkapuska sinulle :flower: Ja muuten, on meillä muuten jotain yhteistäkin. Mäkin olen nimittäin ihan hurahtanut kaikkeen suloiseen "prinsessakamaan" :D Ei mitään tusina h&m mekkoja, vaan ihana ostaa erikoisempia ja sitäkin suloisempia hameita ja muuta söpöä.

Hurjan kokoiset vauvat sintzillä ja Sartsalla, kun jo 2kk iässä niin paljon meidän tyttöä isommat :D Mutta hyvähän se on kun kasvavat ja ovat terveitä. Onnittelut myös sintzille hyvistä uutisista lääkäriltä, kiva kuulla että Nea voi paremmin :hug:

Toivoisin kovasti että osaisin sanoa jotain lohduttavaa Härkikselle. Kuulostaa siltä että teillä on todella raskasta. Mun mielestä on ihanaa kuitenkin, että taistelette ja yritätte tehdä työtä liittonne eteen, vaikka se vaikeaa onkin. Yksin et tietenkään voi liittoa pelastaa, mut sitäkin suuremmalla syyllä jaksamisia siihen, että saat miehesi ymmärtämään että hänen täytyy tulla puolitiehen vastaan :hug:

DD ja potkurineiti TASAN 3kk :heart:
 
Tänää taas aivan hullu päivä esikoisen kanssa, sillä ottanu taas pikku sisko koville...odotan jo sitä kun ne leikkii joskus yhdessä :)
Sartsasuht samankokosia nää meidän "isot" vauvat...
DDjaksamisia sulle ton hääjutun kanssa, ihana kimppu sulla oli(itsellä viime kesänä suht samanlainen)
Joko täällä hampaita alkaa muille tulla, hui...
Meille lääkäri sano et kiinteet tulee pahentaa tota ummetusta, et yritän mahdollisimman pitkää ilman niitä, mut onhan sinne vielä aikaa!
mulla olisi kuun lopussa synttärit ja kauheesti olisi kiinnostusta lähtee ulos, mut raaskiiko sitä vielä ja sit miehelle jäis kaksi hoidettavaksi...hmm...onko kukaa ollu vielä viihteellä?
Nea kyllä nukkuu nykyää 21-7/8 ja syö 2-3kertaa yön aikana eli hyvin mun mielestä, mutta mietin nyt vielä...

sini ja nea
 
Grynna, me taidettiin alkaa jättää tuo poika yksin sänkyyn joku kuukausi sitten (poika ens viikolla 3kk). Tää oikeastaan tapahtu vähän vahingossa kun yksi yö odotettiin vauvan väsymistä sinne kahteen yöllä ja sitten totesin että nyt mennään maate tuli mitä tuli. Kaveri nukahti melkeen heti sänkyyn. Sitten alettiin kokeilemaan tuota samaa ja tuo klo yhdeksän on sattunu sopimaan pojan aikatauluun. Ja tosi hyvin on menny tähän saakka, yhtään kertaa ei oo sieltä alkanu huuteleen mielenosoituksena! Ollaan oltu tosi tyytyväisiä koska ollaan saatu ukon kanssa iltasin sitten vähän laatuaikaa ja myöskin niitä kotihommia on saanu tehtyä.

Yleensäkin me ei olla ihan hirveästi otettu perhepetiin, koska ollaan ukon kanssa molemmat semmosia sänkyhyrriä että oman mielenterveyden kannalta tää oma sänky-ratkaisu on tosi hyvä. |O . Poika nukkuu siinä meijän vieressä omassa sängyssään.

Äippä-75 , helpotti kuulla että jollain muullakin sama tilanne. Olin jo alkanu miettiä että missä vaiheessa asialle pitää alkaa tekemään jotain.

Nyt taidan lähteä nukkumaan. Pääsin pitkästä aikaa vesihölkkäämään ja olo on nyt vähintäänkin raukea :) Hyvää yötä!
 
sintzi lauantaina siis tulen menee ekan kerran "ulos". En ottanut tippaakaan odotusaikana, enkä sen jälkeenkään. Voi tulla aika halvaksi tää reissu siis. Ajatuksestakin humallun....
Niin ja lapsenlikkana on mun kamu, jolla on 4 omaa (ovat jo isompia) ja joka on toiminut lasten hoitajanakin.... Eli se asia on hanskassa. Ainut on vaan et mulla tulee varmasti ikävä kesken iltaa ja syyllisyyden tunteet jne... :headwall: Niin ja sit joudun jossakin vaiheessa menee vessaan pumppailemaan......... :/
Odotan innolla jo, mut siis sekavin tuntein...Täytyy vaan yrittää nauttia olosta.
Grynna kiitos. :wave: Oli läheisellä ihmisellä vakavan sairauden varoitus.... Luojan kiitos siis selvis ettei ollutkaan pahinta mahdollista. Kyllä pisti miettimään et miten jokainen hetki on arvokas. :'(
Jaahas. Taidan lopetella. :ashamed:
 
Nimra
Moi, nopea pyrähdys :wave:

Neuvolassa käyty tänään ja siellä seuraavaa :D

pituus: 62,5 (51 )
paino: 6440 (3780 )
päänymp: 39,8 (35 )

Ikää on mittauksissa ollut siis 3 kk ja 6 päivää :heart: Eka rokotus takana ja pienen kuumeen nosti, mutta siitä ollaan selviytymässä, muuten tyttö on kiltti oma itsensä =) Teillä muilla on jo siis hurjia nuo mitat..... :eek: Me tullaan näköjään hiljaa perässä :whistle:

Mä olen pyrkinyt nyt hiukan rajoittamaan netin käyttöä, joten en kamalasti ole täällä ollut ja mulla on nyt muuta puuhaa muutenkin niin en varmaan muutenkaan täällä nyt käy kirjoittelemassa pitkiä pätkiä :ashamed: Mä haluan vain nyt mahdollisimman paljon vietellä aikaa perheen kesken ja kotosalla ilman "häiriöitä", kun tuo isännän matka tulee kuitenkin NIIN nopsaan, että haluan olla yhdessä ennen kuin seuraa pitkä "tauko" :'(

Täällä on alettu jo antamaan velliä, kun ei tahdo tuo tyttö muuten rauhoittua ja sitä saakin sitten näköjään melkein joka ruoan sekaan laittaa (hiukan ), että ei tule nälkä 15 min päästä uudelleen :headwall: ja sitten puhuin tuolla neuvolassa tästä syömisestä niin tuumasi, että ei muuta kuin soseet kehiin eli täällä alkoi sitten maistelut :p

Ai niin, tyttö kasvaa niin nätisti keskikäyrällä, että ihan mallinukeksi käy :heart: Kävin kotipaikkakunnallani tänään hoitamassa omia asioita niin voi, että kun pikkuista kaikki ihailee...ja niitä onnitteluita satelee sitten ihan joka kerta... Pieni kylä mistä olen kotoisin niin tuntuu olevan koko kylän tyttö :heart: :LOL: Kaikkien kaveri :snotty:

Tulen kirjoittamaan kun ehdin niin pidemmästi ja kommentoimaan teidän muidenkin juttuja, kun jaksatte niin kivasti kirjoitella aina kaikille vastauksia :wave:

Mä olen saanut jonkun ihan ihmeellisen sisustusvimman niin täällä saa nyt koko koti kunnolla kyytiä, kun saan rahaa :saint: Kyllä tuleekin erinäköistä ja IHANA juttu, kun saa kotia uusittua ja laitettua enemmän muodikkaammaksi :p tai muodista tiedä, mutta sanotaanko, että näitä kahden eri asunnon tavarat saa vaihdettua yhden kodin tavaroiksi ja siitä tulee meidän näköinen eikä niin, että kaikki vanha on täällä vaan ahdettu :ashamed:

Mutta nyt täytyy mennä :wave:
 
DD, onpas ihana, kun jaksat siitä huolimatta tulla kirjottelemaan tänne :heart: :hug:

Hirveitä litanioita jaksatte kirjotella ja muistatte kaikkien nikit. Mä en muista juurikaan ketään ja olen ihan pihalla kaikesta ja tunnen hiukan itseni ulkopuoliseksi täällä :ashamed:

Meillä on maanantaina tuo pneumokokkikonjugaattirokote (karmee sanamonsteri). Samalla saadaan rotavirusrokote ilmatteeksi. Siinä oli siirretty sitä 3kk ikärajaa 4kk. Saas nähdä mitä siitä tulee.
Perjantaina lähdetään vkolopuksi reissuun. Tulee ajettua sitten reilu 1200km, että saas nähdä senkin suhteen miten Tirsake siihen reagoi. Hyvinhän hän tuntuu muuten viihtyvän autossa ja muuten liikenteessä ollessa, mutta kun nyt tulee autossa oltua sitten pitempi pätkä, kun käydään sukuloimassa :)
Meillä tuo poika yrittää kovasti ryömiä, kun laittaa mahalleen. Ihan hirmu kiire on kehittymään. Nyt hän on oppinu oman äänensä. Kiva kiljahdellan :D Muutenki hänestä on kiva olla äänessä koko aika. Tykkää myös "jutella", jos hänelle juttelee. Aina saa kyllä vastauksen :heart:
Tirsake on nyt pari kertaa kuunnellu isoveljensä ääntä puhelimesta ja ihmetelly, että missä isoveli mahtaa olla, ku ääni kuuluu (isoveli on ollu nyt parisen vkoa pohjosessa), mutta muuten isoveliä ei näy missään. Hirveesti on kuitenki "jutellu" takas isoveljelleen, kun isoveli on jotain sepostanu puhelimessa :D
Tirsa tykkää istumisesta, itse aina änkää istumaan. Jonku aikaa jaksaa istua ja katsella ympärilleen. Sitten mua alkaa hirvittämään ja pakko vaihtaa asentoa, vaikka neuvolasta sanovatki, että vauva kyllä vaihtaa itse asentoaan, jos tuntuu huonolta.
Helppo lapsi. Menee siinä 22.30 maissa nukkumaan. Laitetaan omaan sänkyyn ja tarvittaessa vain hierotaan selästä (mahalleen, ku laitetaan), nii Tirsa siihen nukahtaa. Herää kertaalleen yleensä syömään ja sitten aamulla syö seuraavan kerran.

Aletaan varmaankin käydä vanhempi-lapsi jumpassa :) Muskarikin varmaan olisi kiva asia. Pitäs vain jaksaa ottaa selville, missä niitä täällä Espoossa järjestetään. Tietääkö joku onko Olarissa miten muskareita?

Ja nyt jos nukkumaan :)

AC + T 3kk1vko
 

Yhteistyössä