***JOULUTONTUT -08, MAALISKUUSSA 2009 !***

Nimra
Heippatirallaa
täältä kipeiden valtakunnasta...

Ihan ensimmäisenä etten unohda niin kiitos Mussupussu uudesta pinosta. Tuli tuosta uudesta pinosta mieleen, että olisi kiva jos etusivulla olisi vaikka kaikkien nimet ja vauvan nimi
tai jotain sen suuntaista, mutta en mä kyllä sitä mieltä ole, että se pakollinen on.

Sitten sellainen kuulutus: Missä on Tintta ? :eek: Musta tuntuu, että ei ole kuulunut pitkiin aikoihin.. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja elämä maittaa


Sitten seuraava ilmoitus asia Milja sitä teidän käyntiä on nyt siirrettävä ihan todenteolla..., kun meillä on nyt sitten kaikki kipeenä
EN halua tosiaan sairastuttaa teidän pikkuista, enkä aikuisiakaan


Nyt sitten tähän varsinaiseen kommentointiin.., kun tuntuu tyttö tuossa heräävän niin meneepä taas hetki, että pääsen jatkamaan
Annilla on aisti, että kun äiti istuu koneelle niin päikkäreiltä ylös


Kukapas se olikaan ensimmäisenä kirjoitellut... :snotty: Anteeksi muuten etukäteen, jos kirjoittelussani on virheitä tai en muista kaikkea kommentoida, kun sain illalla käyttäessäni tyttöä keskussairaalassa niin itsekin tämän niin paljon ihmisiä vavisuttaneen flunssan
Mutta pidemmittä puheitta asiaan!

Ensimmäisenä täytyy sanoa, että mä olen edelleen ihan "outo" hyypiö varmaan, kun en sillai kovin "syvästi" ole tuntenut ollenkaan mitään huono mutsi fiilistä. Mä olen kuitenkin sellainen ihminen, joka on kokenut paljon ja tehnyt elämässään itsekin virheitä *mitä enkö olekaan täydellinen
* ja tiedän, että täydellist ihmistä eikä äitiä ole olemassa vaan ihmisille sattuu virheitä, mutta KAIKKI varmasti yrittävät ja tekevät parhaansa ja kaikkihan me joskus tarvitaan apua ja neuvoja. Ei kukaan kaikkea tiedä, eikä se ole tarkoitus, ainakaan minun mielestäni. Tärkeintä on se, että olemme oma itsemme kaikkien asioiden edessä ja teemme ratkaisut sen perusteella minkä koemme hyväksi ja oikeaksi myös itselleen ja perheelleen sopivaksi. Hyvä äiti on rakastava ja perheestään huolehtiva ja pitää ne miehetkin ojennuksessa :LOL: Kun välittää, rakastaa ja antaa kaikkensa, että toisen (lapsen siis ) on hyvä olla niin sanoisin, että "tavoite" saavutettu.

NeitiKat hyvä juttu, että rauha on maassa...vaikka et toivomaasi sovintoa olekaan saanut, mutta sovintokin auttaa jo eteenpäin ja antaa hiukan virkeyttä omallekin mielelle. No tuohon muuttoon en oikein osaa sanoa mitään, mutta tuo on joskus iso asia, että mihin on tottunut elämässään.. siis iso vai pieni kaupunki. Mulla on kokemusta kummastakin ja itse viihdyn suunnilleen yhtä hyvin molemmissa, joten tätä samaa toivon sinne teillekin :wave:

Saparo joo täällä oli mainitsemasi kokemus
En osaa kyllä tuohon sanoa, että miltä se tuntuu, kun muthan leikattiin, mutta urkkijallekin tiedoksi, että teki hyvää
:LOL: No se siitä


Tuisku mukava, kun kirjoitit ja ihana nimi tullut teidän pikku-ukolle, Onni on ihana nimi
Onneksi teille ei tullut muuta kuin räkätauti pienelle...meillä onkin sitten jo vähän enemmän tullut tähän flunssaan (siitä myöhemmin ) Kiva kuitenkin kuulla, että siellä menee hyvin!

Babyseven sehän se siinä onkin tärkeintä, että kasvaa omalla käyrällään hyvin ja tasaisesti ja onhan tuossa jo mittaa ihan tarpeeksi
Niin, voihan se olla että ne isommat lapset vie sitä kehitystä eteenpäin enemmän...Musta tuntuu, että meillä ei tapahdu mitään...
mutta olenpa ollut itsekin hitaampi kehittyjä niin en osaa kovasti ottaa stressiä, mutta malttamaton olen


Punahattu meillä tosiaan tuo mun viherpeukalo ystäväni Vili-kissa on sen verran huolellinen "hoidoissaan", että olen luopunut siis senkin takia, kun ei mikään kasvi saa olla rauhassa oli ne sitten missä tahansa :eek: Harmittaa kovin, kun olen kuitenkin ihminen, joka tykkää kukista ja kasveista...Saas nähdä taas kesällä, että miten "hienosti" mun parvekekukat jaksaa...
Ne oli Vilille viime kesänä iso "hitti" :LOL: Kiva, jos saa ilmaiseksi noita rokotteita, kaippa niissäkin kannattaa olla hiukan varuillaan


Ente: hyvin kasvetaan teilläkin
Meillä otetaan sillai varovaisen rauhallisesti
Mulla on kanssa muutamia noita Pamperseja ja ne on tosiaan paljon ohuempia, mutta haisee mielestäni ihan kamalalta
jos vertaa Liberoihin, vaikka ei olis kuin pelkkä pissa, mutta meillähän kuitenkin käytetään pääsääntöisesti noita kestovaippoja, joten noista en sitten tiedä kovinkaan paljoa, mutta mies kun vaihtaa niin aina on kerttis päällä


Sintzi: toivottavasti sairaalassa selviää, että mikä siellä pienen masussa oikein on, tuo on niin harmillista


Vauvahaaveita: ihanan söpö neiti teillä


Mimmu: no kiva, että uskaltauduit tulla tähänkin pinoon jakamaan kuulumisia. Tuo on tosiaan ollut nopea synnytys! Mä meinasin, että mulla tulee pitkä ja raskas synnytys, mutta toisin kävi
kun tytön napanuora oli puristuksissa niin eipä siinä kauaa odoteltu, kun vietiin leikkaussaliin..ja sit se olikin jo ohi :LOL: että se siitä pitkästä ja raskaasta synnytyksestä....

Mussupussu: mä tosiaan olen sellainen, että yritän kaihtaa mahdollisimman paljon noita prinsessa-juttuja, mutta onhan se ihanaa, että joku haluaa ja jaksaa pukea niitä päälle ym..
Mulle äiti on yrittänyt pienenä laittaa mekkoja ja muita hienouksia, mutta ei ole tähän "neitiin" uponnut
vasta nyt aikuisiässä olen ostanut itselleni mekkoja ja hameita ja jopa korkokenkiä :eek: :eek: mutta käytän niitä VAIN juhlissa missä on "PAKKO". Kiva juttu ja varmasti helpottavakin, että Lumilla on rytmi.

Katherine: kiva juttu, että täältä tulee vinkkiä ihan pelkän lukemisen pohjalta. Itse olen ainakin huomannut että jos joku asia askarruttaa niin melkeinpä ensin etsin netistä jotain vinkkiä kun soittelen neuvolaan :eek: Kai se on sitten tätä nykyaikaa... Teilläkin jo hurjasti kasvetaan, se käy niin nopeaa. Eihän ne aviolliset ilot niin kovin mukavia ole, jos sattuu :headwall: Toivotaan, että piakkoin paranee ja muuttuu sitten taas nautinnoksi


Tuollaisesta Wii pelistä olette täällä puhelleet.. Mulla ei ole mitään tietoa, että mikä kyseinen laite edes on
ja nuo hinnat kuulosti olevan kyllä aikalailla hurjia
ainakin mun lompakolle, mutta varmasti ihan mukavaa viihdettä jne..

On kyllä hurja lukea, että jotkut täällä jo hampaita kasvattaa ja ikää on vajaa 3 kk
mutta kyllähän niitäkin tietenkin saa tulla, hurjalta vaan kuulostaa, kun ikääkin niin vähän, mutta yksilöitä, kun ollaan edelleen niin kaikki on mahdollista.

Rytmistä: on ollut kovasti puhetta ja täällä on ollut selkeä rytmi jo varmaan 1,5 kk (melkein ) ja yöt siis kokonaiset klo 21 nukkumaan pinnikseen ja ylös noin 7-8 aikaan. Sitten syödään ja joko jäädään samantien hereille tai nukutaan tunti (minä nousen tällöin ja teen kotitöitä ) ja sitten oikeastaa klo 10 viimeistään ollaan hereillä ilta kuuteen asti jolloin ottaa unet ennen varsinaisia yöunia, näiden unien kesto on päivästä riippuen tunti tai puolitoista. Sitten viimeinen tankkaus, hiukan valvomista ja leikkimistä ja iltatoimien kautta pinnikseen
Päivällä saattaa ottaa unia, lyhyitä noin 20 min tirsoja vähän miten sattuu..tai ei ollenkaan =) on niin suhteessa siihen, että paljon leikitään ja jutellaan.. Nyt kyllä on rytmi ihan jotain muuta kuin kunnossa, kun tää sairastelu laittoi sen ylösalaisin ihan kunnolla, mutta hiljalleen käännän sen sitten takaisin


Grynna: niinhän se on, että ei aina kuulu mitään ihmeellistä vaan se elämä on sellaista "selkeän" heleää ja sitten on taas niitä kausia, että joutuu oikein tekemään töitä, että kaikki sujuu ja menee mukavasti eteenpäin...on tosiaan nuo hampaantulot, flunssat, masuvaivat ym..kaikki ne vaatii melkein aina jotain itseltä, että se olo olisi kuitenkin mahdollisimman kiva kaikille perheessä.

Ai juu...sitä piti vielä sanoa Vauvahaaveelle , että jospa nukahtaa sen takia mielellään masulleen, kun saa tukea mahaansa ja ilmat poistuu myös paremmin ellei röyhtäyttäminen ole auttanut. Meillä jos tyttö ei röyhtäise ja näen, että jokin vaivaa niin ei muuta kuin masulleen lattialle ja siinä hetki ni Avot! Ilmat tulee pihalle ja rauha maassa
ja monestihan jos on masuvaivoja niin mahan "tukeminen" auttaa. Kannoinkin silloin alussa tyttöä käsivarrella mahalleen niin huomasi kyllä eron!

DD: kaunis on teidänkin neiti ja kieli pihalla kuten ikään kuuluu


Ronjaneiti: teillä taisi se hieronta auttaa masuvaivoihin ? Meilläkin tulee ensimmäinen rokotus seuraavalla neuvolakäynnillä.

Terhikkilläkin¨: tuntuu menevän seesteisissä tunnelmissa :wave: Alkaa selvästi jo tosi monella olla rytmit ok ja muutenkin elo tasaantunut ja mikäs sen parempi juttu olisikaan
Meilläkin on edelleen hiukan pulautuksia, mutta tosiaan masullaan olo ja kunnon kanniskelu olalla auttaa kummasti.

Babyseven: kivoja ohjeita annoit noista hammasasioista. Täytyy selvitellä tuota geeliasiaa tai jos joku tietää niin hihkaiskaa :attn: Tuohon lapsi juttuun.. Jokainen osaa mun mielestäni itse päättää/tietää, että haluaako vai ei ja onhan se kuitenkin tosi juttu, että ei se loppuaika kestä kauaa kuitenkaan
Tuosta "sidoksissa vauvaan" jutusta niin mä olen kyllä sillai mennyt ihan tosi reilusti pienen kanssa, joten itselle ei oikeastaa ole tuollaista tullut vastaan... Ei sillai rajoita omaa elämää, mutta meillä ei olekaan seitsemään lasta :ashamed: Tsemppiä päätöksen tekoon ja uskon, että tiesdät kyllä vastauksen kysymykseesi, kun hetken mietit


Olivia: hienoa, jos saat gradun loppuun, se on tosi työlästä, kun olen tuota isännänkin projektia seurannut mihin kuuluu se 6 kk työaika Saksassa, mutta se on tavallaan sille extra lisä tai kun tekee gradun sellaisesta aiheesta, että on oikeastaan omalla alallaan se "viisain" niin lähin mahdollinen työpaikka sitten Saksassa :eek:

Mukava kuulla myös Annukasta ja kiva, että sielläkin ollaan jo päästy maistelemaan uusia ulottuvuuksia, kun onhan tuo maito aikalailla yksitoikkosta ruokaa, vaikka ei nämä meidän pienet vielä muusta ymmärrä :LOL: ja onhan sitä itsekkin ensimmäiset kuukaudet menty pelkällä maidolla, että mitäpä sitä toisaalta vauvan ruokaa yksitoikkoiseksi sanomaan, kun on itsellekin maistunut :snotty: Mukavasti on sielläkin tullut lisää mittaan!

Sitten nopsaan tätä omaa napsua, joka ei kyllä ole millään ilolla pilattu :x

Eli to-pe yönä tytöllä alkoi kunnon oireet kovastu kuumeesta ja flunssasta. Perjantaina saatiin siis korvatulehdukseen lääke ja sanottiin, että ellei homma ala parantua niin ei muuta kuin päivystykseen
no ei alkanut sitten helpottaa ja käytin tyttöä keskussairaalassa sunnuntai iltana/yönä ja siellä sitten kuvattiin keuhkot ja otettiin verta ym. Tuloksena oli, että kuume on osittain ollut ja on vieläkin keuhkoissa ja siellä oikealla puolella näkyi sumea alua (keuhkokuume ) ja korva on edelleen punainen :headwall: Onneksi perjantaina saamani antibioottikuuri tepsii myös tuohon keuhkoihin niin homma ei ole niin paha miltä ensin näytti ja siksi kai tilanne onkin "hyvä", kun sai jo aiemmin tuota lääkettä
Tyttö on kai jo kuitenkin kokonaisuudessa menossa parempaan suuntaan, kun on tänään jo syönyt paremmin kuin parina aikaisempana päivänä ja oli lääkärissä "virkeä" tyttö ja verenhappiarvo ok niin ei tarvinnut jäädä onneksi osastolle


Mä tuumasin kotosalla vähän aikaa sitten, että ihanaa kun mä olen välttynyt tältä flunssa-aallolta niin kakat kanssa
Sairaalassa ollessa niin ei muuta kuin ihan tuhoton flunssa päälle ja nyt ollaan sitten tytön kanssa yhtä huonossa kunnossa ja just isäntä parantumassa.

Mun piti lähteä Saarijärvellekin käymään tytön kanssa ja kkäydä pankissa, mutta enpä viitsi kun kummallaan ei ole terve olo ja kotosalla on mukavampi olla kipeänä kuin jossain muualla...ja ehditäänhän me, kun äitiyslomalla olen


Vanhempani kävi täällä viikonloppuna ja ihan kiva oli nähdä taas täällä meilläkin, kun yleensä me ollaan aina liikuttu joka paikkaan. Porukat kyllä tulee, kun pyytää. Harvoin kukaan kuitenkaan pyytämättä tulee...eikä aina tule edes pyydettäessäkään, että tää on harvinaista herkkua aina, kun joku tulee ja silloin tykätään miehen kanssa laittaa aina pöytä koreaksi ja ollaan aika kovia grillaamaan niin yleensä jos on pitkän ajan vieras niin sit tehdään vielä kunnon sapuskat :p

Kävi meillä myös eräs rakkaimmista ystävistämme etelä-suomesta ja oli tosiaan kyllä melkeinpä viikonlopun kohokohta! Kun ei olla pitkiin aikoihin nähty niin se jotenkin piristi ihan valtavasti ja olishan uota juttua ollut vaikka kuinka, mutta ei viitsinyt sitoa kiinnikään, että pääsi kotiinsa takaisin :LOL: Oli kyllä ihana nähdä.

Nyt täytyy joutua kauppaan, kun isäntä oli aamusella halkaissut huomaamattaa kahvipannun ja mä siivosin sit kahvit pöydältä, kun oli valunut pohjan kautta pitkin pöytää


Ja ihan samaa minäkin olin vielä loppuun laittamassa kuin Grynnakin, että missä on Härkkis ja Aubrieta ?!? Olisi kiva kuulla taas teistäkin :wave:

Nimra ja Anni
 
Iltaa arvoisat naiset!

Nimra Espoosta muutetaan pienempään kaupunkiin "LAPPIIN" asti. Ainoa joka tulee itselle olee hankalaa on TOIMINTA! Eli täällä kävely seurassa joka pv ja sit käydään avoimessa päiväkodissa ja muissa tapaamisissa (välillä) niin ainakin mitä nopeasti kattelin KEMIN kaupungin sivustoja niin hmmm jaa no joo. :eek:

Jos jollain tietoa tai asuu siellä niin infotkaa jookkos kiitos!!! Ja uusia tuttavuuksia tehdä siellä asuvien kanssa. siis jos mitenkään kukaan sattumalta sieltä olisi :attn:

Nuista hampaiden tulosta niin mun neuvolatäti kommentoi ku asiasta juteltiin niin on lapselle helpompaa (kivuttomampaa, tai siis vähemmän kivuliasta) kun tekee hampaat pienena, Ikenet eivät ole ehtineet kovettua...

Näin eilen mun kaveria joka on raskaana 41+3, mahtava pallomasu! Tulee melkein ikävä omaa masua ja raskaana oloa... :D

Nyt iltapalalle! ADIOS suraavaan kertaan :wave:

Kat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
Sitten sellainen kuulutus: Missä on Tintta ? :eek: Musta tuntuu, että ei ole kuulunut pitkiin aikoihin.. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja elämä maittaa
Täällähän me. Huomaan aina, että käyn lukemassa sivut, mutta sitten ei ole aikaa kommentoida :-( Niin ja sitten kun on noi omat kotisivutkin, mitä täytyy päivitellä ja sitten vielä Facebook. En minä mikään nettiaddikti ole :LOL:

Kokeilempa minäkin laittaa neitistä kuvaa, katsotaan onnistuuko.


Hampaista on ollut puhe, meillä neitillä tulee ihan kamalasti kuolaa, ja tänään olen sitten hieronut ikeniä sormella ja tuntui nauttivan suunnattomasti. Tiedä sitten jos vaikka hampaita tekisi. Ihme kyllä, nimittäin esikoiseni teki ensimmäisen hampaan vast 14 kuukauden iässä :(

Meillä rytmit on jotakuinkin näin, illalla nukkumaan 20-22, ensimmäinen syöttö noin 1 maissa, toinen 4-5, sitten noin 7 ylös. Ensimmäiset aamu-unet 8-9, yleensä lähdetään jo silloin johonkin liikenteeseen. Nukkuu pari kolme tuntia. Sitten päivällä todella vaihtelevasti, nukkuu ja syö parin tunnin välein. Illalla nukkuu toiset pitkät unet siinä 17-18 maissa.

Meillä oli tosi vaikeita iltoja monta tuossa viime viikolla. Nia vaan kränäsi, ei ollut hyvä sylissä, ei sängyssä eikä vaunuissa. Sitten ajattelin kokeilla Cuplatonia, ja en tiedä onko se auttanut, vai mikä, mutta nyt menee illat hyvin.

Nyt taas toisiin hommiin, mukavaa viikkoa kaikille

Tintta ja Nia kohta 10 viikkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaClaire:
Miksi? Maissi on sellanen, mikä on harvoin allergisoiva tai ongelmia aiheuttava. Kaalit saattaa helposti kuulemma aiheuttaa vatsavaivoja.
Luulen että siinä on varmaan se kun maissi on kuitenkin vilja, eikä viljoja yleensä suositella aloitettavaksi ihan parin kk iässä kuitenkaan. Porkkanat ym. ovat helpommin sulavia (ite ainakin ajattelin sillä aloittaa, pottukin hyvin tärkkelyspitoisena aiheuttaa joillakin masuährää ). Kotimaisten viljojen aloitussuositushan on 5 kk, tosin tiedän että joissakin neuvoloissa suositellaan jopa vasta 7 kk, koska ovat aika ärtsyjä pienelle vatsalle.

Tosi ihania kuvia lapsukaisista! :heart:
 
Mun mielestä porkkana ei ole niitä ihan helpoimmin sulavia, mutta voin olla väärässä. Maissi on eksoottinen vilja kuitenkin. Hmm, mistäshän mä luinkaan, että kokeilla jotain eksoottidieettiä eli kokeilla eksoottisia tuotteita, sopiiko ne. Mutta tämä tais ollaki migreenin kohdalla.
Kotimaiset viljat on kyllä sellasia mitä ei suositella kovin aikasten alotettavaksi.
 
Kuulumisia pitkästa aikaa täältäkin kun Grynna meitä jo kaipaili. Taustalla olen kyllä juttuja ahkeraan lueskellu mutta ei ole tullut kirjoitettua itse mitään

Meillä tosiaan Emilia tyttö on jo 5 kk vanha ja kasvaa hurjaa vauhtia. Painoa oli viime viikon neuvolassa 6030g ja pituutta 61cm :) Nyt tuntuu että neiti on jo hurjan painava kun on aloitettu niin pienestä.

Meillä aloitettiin soseet 3 viikkoa sitten perunalla. Sitten lisättiin porkkanaa ja nyt loppuviikosta maistettiin maissia. Porkkanan sekoitin perunaan ja tuttelia sekaan. Maissin sekoitin myös perunaan. Nyt kokeiltiin niin että kaikkia kolmea oli samassa ja hyvin kelpasi =) Mä teen peruna ja porkkanasoseen vielä itse ja laitan jääpalamuottiin ja pakkaseen. Maissin ostin sen piltin purkin. Kokeilin kaupan peruna-porkkanaa mutta ei kelvannu.

Hedelmäsoseista ollaan maistettu päärynää ja persikkaa. Nyt meinataan maistaa puuroa. Lisäksi annan Emilialle rela-tippoja. Vielä tyttö on osittain rintamaidolla mutta saa jo melko paljon tuttelia.

Emilia ei vielä käänny. Kehitysiältään kun on vielä noin 2 kuukauden ikäinen. Päätä kannattelee jo hyvin ja juttua piisaa. Eilen huomattiin että alhaalta pilkottaa jo eka hammas. Ihan kiva mutta sattuu toi imetys ihan sikana :LOL: Tarttuu jo hieman esineisiin mutta ei vielä osaa pitää niitä pitempää aikaa kädessään. Tää on nyt just niin hankalaa kun ei tiedä yhtään missä vaiheessa tavallaan voi odottaa mitäkin tulevan kehityksessä.

Tuossa aikasemmassa ketjussa oli vaunu ym galluppi joten osallistutaan nyt siihenkin. Meillä käytössä Emmaljungan cerox-vaunut duoflit kantokopalla. Kaukalona on gracon logico s ja tyytyväisiä ollaan oltu molempiin. Ainoa huono puoli on että en tykkää kun kaukalo niin ahdas kun yrittää tunkea tytön siihen toppapuvussaan.

Unirytmi meillä on tällä hetkellä sellainen että nukahtaa n. klo 22-23 ja herää n. klo 8-9 syömään. Sit saattaa nukkua vielä tunnin puhdin ja sit vasta noustaan ylös.

 
Heips! Mäkin käyn täällä päivittäin lukemassa kuulumisia.Harvoin kerkeän kirjoitella.
Hampaista on ollut puhetta.Mulle serkku lähetti Italiasta jotakin rasvaa kipeisiin ikeniin.Dentinale on rasvan nimi.Sisältää hunajaa (hmm!) ja muita luonnontuotteita.

Pojalle ollaan soitettu lastenlauluja ja tykkää tosi paljon.Jalat ja kädet huiskii kovasti.

Söpöjä vauvoja teillä kaikilla! =)
 
Vihdoin jälkitarkastus käytynä!! :wave: :D ...Kaikki OK! :saint: ..Sain pillerireseptinki jo valmiiksi...nyt vaan muutama kk odotellaan, miten nuo menkat alkaa tulemaan.
(viime kertanen vuoto saatto olla ekat menkat)

Kävin hommaamassa rotarokotteenki valmiiksi jääkaappiin, ylihuomena on sit 2kk neuvola.
Disflatyliäkin ostin, ku terveydenhoitaja suositteli sitä... :saint:
 
Ihanaa käydä lukemassa teidän juttuja, minä kuulun niihin jotka ei kerkee itse kirjotteleen..
Mutta pikaisesti tässä ruuanlaiton lomassa tulin taas piipahtaan

Huomasin NeitiKat:n tiedustelevan kemiläisiä, itse olen täällä nyt reilu kaksi vuotta asunut, joten voin yrittää auttaa..Laita Yv:tä jos tuntuu siltä?

Meillä alkaa olla neitillä aika pysyvä päivärytmi, lueskelin näitä juttuja ja huomasin että Saparo-81 lapsella aikalailla samanlainen päivärytmi,aamulla herää juttelee 6-7 aikaan, sit nukkuu 8-9 aikaan puolisen tuntia, pisimmät päikyt 11-14 välillä ja sit ilta menee torkkuen sylissä ja tietysti seuraillen kaikkea ja 21 aikaan nukahtaa jopa itsekseen omaan sänkyynsä, josta herää kyllä 2-3 tunnin välein syömään, nukkuen sit jo mun kainalossa

Joko teillä kolmikuiset pitää päätä sujuvasti? Meillä vielä hakee paikkaansa, eikä olla vielä kovin uutterasti yritetty pyörähtää. Riina kasvaa hyvin pelkällä rintamaidolla, joka on nyt mun ylpeyden aihe, koska esikoisen kanssa siinä epäonnistuttiin, mutta en mä itseäni sillon kamalasti syyllistänyt, vaikka suku väliin tuppas loukkaamaan typerillä kommenteillaan..

Nyt alkaa olla ruoka valmis, ihan perusmättöö tulee tehtyä..uunilenkkiä kasvisten ja homejuuston kera :p Nopeeta ja helppoo sen olla pitää, haluun muun ajan omistaa esikoiselle kuopuksen nukkuessa..eli nyt moi :wave:

Syysusvis ja muksut
 
Ihania kuvia kaikilla:) pään kannattelusta meillä on tyttö kannatellu lähes alusta asti,laitoksella oli hoitajat ihmeissään, ja pari-kolme viikkosesta on myös mahallaan ollessa pitänyt päätä ylhäällä...ei siis mitään mahiksia lepuuttaa/antaa nukkua mahallaan kun pitää jämäkästi päätä ylhäällä ja jo kauan nojaillu käsivarsiin mahalla ollessa...
 
Mä muuten tungin itteni tänne joulutonttuihin,kun koko odotus ajan luin teijän juttuja, olin aivan koukussa teihin :LOL: :LOL: ,mutta sitten meijän tytöstä ei tullutkaan joulun vauva kun syntyi 15 päivää myöhässä,mutta te olette jo "tuttuja" verrattuna tammikuisiin :)
 
Nimra
Täällähän on ollut oikein kuvien harmoniaa, kun laitoin koneen kiinni eilen
Niin kauniita on kaikkien lapset


Mä tässä samalla leivoskelen pullaa ja sit tuo tyttökin jo totuuttuun tapaan heräilee unilta, kun koneella olen, että siinä asiassa EI muutosta, vaikka olis pää kainalossa :LOL:

Mutta siis tosiaan onnitelut kaikille suloisista vauvoista ja kiitos kuvista, niitä on aina mukava nähdä, kun kuvaamista harrastaa muutenkin niin kiva katsella ja onhans elämän jatkumisen näkeminen aina hellyyttävää


Vauvahaaveita hyvä, että pääsit sinne tarkastukseen vihdoinkin ja kaikki oli kunnossa. Hyvähän tuo ehkäisy on kuntoon laittaa... Me ollaan tässä hiukan mietitty ja otetaan ehkä kuitenkin ehkäisy tuon vuoden ajaksi, kun tuo sektio alla
Täytyy vain miettiä, että mikä on se "OIKEA" tapa, kun mulla tuppaa tuo oma hormonitoiminta mennä sekaisin eikä kuukautisia näy VIELÄKÄÄN
Lääkäri kyllä tuumasi, että saattaa olla vuodenkin poissa, vaikka ei imettäisi


Juli mukava kuulla teistäkin :wave: Kyllä sitä kehitystä vaan tapahtuu ja toivotaan, että lähetetystä tuotteesta on apua hampaiden kanssa


Nepsuskin ehti tänne kirjoitella kiva juttu! Kovin monella on kovasti puuhaa niin eihän tänne aina ehdi, se on ihan selvä asia
Mukava, että siellä on jo päästy kokeilemaan muutakin kuin maitoa ja kyllä se kehitys sitten siitä etenee
Ei täälläkään mitään ihmeitä satu, vaikkakin tyttö on torstaina tasan 3 kk .. kyllä se esineeseen tarttuu, mutta saa kylä kauan houkutella
mutta eiköhän se siitä! Mukavaa jatkoa vain teille ja käyhän aina välillä kuulumisia kirjoittamassa
:wave:

Onhan se Tinttakin vielä vahvuudessa mukana
Mukava lueskella kuulumisia sieltäkin päin. Niin, tuo hammasjuttuhan on sillain vaikea, kun ei koskaan oikein varmaksi tiedä ja saattaa tehdä niitä hampaita niin kauan..., että ensimmäiset merkit ei meinaa vielä mitään pitkiin aikoihin
ja ehtiihän ne myöhemminkin. Mulla on kanssa netissä monta paikkaa missä käyn, mutta kaikki suunnillen suurimmaksi osaksi täällä Kaksplussalla
ja onhan sitten noita kerhoja, Irc-galleria ja Facebook..., että tekemistähän on :LOL: Mukava rytmihän se sielläkin on ja toivottavasti tuo Cuplaton auttaa pitkään. Mä en ole käyttänyt sitä enää varmaan kohta 1,5 kuukauteen... Kertoilehan aina välistä kuuumiset.

NeitiKat no joo... Voihan tuossa Espoosta Lappiin muutossa jossain veiheessa tulla olo, että
mutta toivon kuitenkin kaiken menevän hyvin ja kaippa sieltäkin kun vaan touhuaa ja etsii niin löydä sitten itselle seuraa/ystäviä ja vauvankin kanssa vaan kaikkiin kerhoihin niin on sitä tohinaa ja tutustuu samalla .. En mä oikein muuta osaa sanoa, kovasti jaksamista


Mä en osaa kyllä noihin kiinteisiin sanoa, että muuta kuin, että tuon kotimaisen viljan olen minäkin tiennyt, että ei liian aikaisin....muista ei sitten ole mitään tietoa, joten pidän tässä asiassa suuni kiinni :ashamed: :LOL:

Meillä vaan jatkuu tämä sairatelu, mutta onneksi tyttö on alkanut nyt syödä oikein kunnolla niin ei tarvii siitä huolehtia....Itsellä olo on mitä huonoin, mutta tässä se menee.. Nytkin pullataikina kohoamassa tyttöä syöttäen ja yhdellä kädellä kirjoittaen


Tällä viikolla tulee meillekin joku vesitarvikkeiden toiminnan kartoitus ja niiden korjaaminen, joten täällä on sitten remonttimiehiä joku päivä ja hetki, saavat korjata tuota meidän vessan pönttöä, kun sen viimeksi korjaamisen yhteydessä rikkoivat entistäkin enemmän


Nyt tältä erää heippa :wave:
 
Kävin lukaisemassa uutta pinoa, kiitos aloittajalle!

Terhikin kirjoitus tuntui niin tutulta! Meillä muutama viimeinen ilta ollut aika tuskainen ja hikinen, kun tytsy ei rauhoitu millään iltasyömisille. Itkupotkuraivareita vain tarjoaa eikä ala imeä. Muutenkin syömiset ovat tosiaan muuttuneet rauhattomiksi; ehkä kerran päivässä syöminen onnistuu siten, että alkaa heti imeä eikä venkoile tai huuda. Kun on hetki syöty rauhassa (=suurimmat pois päältä), niin sitten alkaa pelaaminen..kaksi imua ja pään heitto taakse ja tätä jatkuu vaikka kuinka. Oon yrittänyt olla tarjoamatta tissiä niin useasti, koska päättelin, että ehkä ei pienellä ole nälkä kun ei syö..mutta iltaisin nyt varsinkin, niin kyllä kai jotain pitäs syyä, että jaksaa nukkua?! Eikä tosiaan siis enää ole uni niin syvää, jos lapsi päivällä nukahtaa tissille...

Nyt pitää mennä keräämään voimia tähän iltaan - toivottavasti tämä ei tästä enää pahene.

Ente ja plikka

 
Moi moi!

Hengissä ollaan... :wave:

Anteeksi kovasti, kanssamammat, kun en oo palstaillut, mutta on menny aika ihan muuhun. En oo ihan kärryillä mistä kaikesta ootte puhelleet, en pystynyt lukemaan helmikuun kaikkia juttuja, kun kone on niin hidas ettei vaan yksinkertaisesti aika riitä oottaa niitten sivujen aukeemista.. Nyt luin kaikki maaliskuun jutut ja yritän edes vähän pysyä kärryillä.

Jees.. No, mihin mun aika on menny? Hmm.. on käytetty ukon kanssa kaikki liikenevä aika (jokaikinen lapsivapaahetki) asioitten puimiseen ja käsittelyyn. Nyt alkaa olla onni matkassa jo tässäkin mökissä. Pitkään niitä asioita setvittiin ja selviteltiin. Puhuttiin ja puitiin. Ja nyt ollaan taas samalla aaltopituudella ja samaa mieltä lähes kaikesta. Nyt on molempien suunnitelmat, kuvitelmat, haaveet, unelmat ja todellisuus käsitelty ja voin sanoa, että on kuulkaas aika pirun paljon selkeempi olo! Uskallampa väittää, että on ukkokin paljon tyytyväisempi ja älyääkin asioita eritavalla kuin ennen.

No, se siitä. Meidän neiti kasvaa sen minkä kasvaa.. neuvola olisi ensiviikolla keskiviikkona ja silloin siis tasan 13 viikkoa, tai periaatteessa 12+6 ;) Heh heh... Meillä 2kk neuvola jäi väliin, kun ei ollu mitään syytä mennä sinne. Kerron sitten mitä siellä näkyi, kunhan käydään.

Ja sitten.. meillä on jyllännyt 2 viikkoo jo mahatauti kuumeella ja ripulilla höystettynä. Jee jee.. Nyt ollaan hiihtolomalla ja viimeset sairastanee loppuviikolla.. hitaasti iskee ja etenee.. ärsyttää. Minä ja Anna-vauva ollaan vielä säästytty siltä taudilta, mutta minähän se yöt olen valvonut lasten vieressä ja ukon vieressä, kun jokainen on omalla vuorollaan ollut sohvalla. Olo on vielä ihmeen hyvä, itselläni siis, vaikka oonkin valvonut yöt. :eek:

Anna nukahtaa yöunille 22.30 ja herää aamulla 06.30-07.00 ja siitä se meidän päivä sitten alkaa. Olen ottanut nyt Nan-jauhekorvikkeen kaveriksi, kun mekin liitytään siihen HAMPAAT AJOISSA -kerhoon.. Meillä on jo molemmat alaetuhampaat puhjenneet. Ja mulla on koulutus tulevana viikonloppuna niin yritän taktisesti vähentää maidontuloa, että selviän siitä koulutuksesta suht kivuitta, katsotaan saanko sit lisättyä maidon tulon takaisin...

Babysevenin kanssa samaa pohdin.. jotenkin on taas ihan törkee vauvakuume, mutta just sitä loppuaikaa en jaksais enkä haluis.. ja jotenkin se oman ajan kaipuu nostaa päätään aika paljon.. Tosi ristiriitaista... Mutta ootellaan nyt, hitaasti hyvä tulee.

Kävin jälkitarkastuksessakin ja sain minipillerit.. minä vaan nauroin, että nii jooo... eihän meillä tapahu mitään joten mitä mä näillä!!! Sit se neuvolantäti mulle sanoi: "Kuuleppas... sinun pitää ymmärtää että miehet haluaa seksia varsin pian synnytyksen jälkeen tai sitten ne lähtee hakemaan huvinsa muualta!" Mulla loksahti suu auki, että TÄH!!!!!! :eek: Sanoin sit suoraan, että kuuleppas täti, kun meillä ei oo koskaan kohdannut kysynnän ja tarjonnan lait, niin jos siitä ukosta joku huvia saa ni antaa mennä vaan. Sit loksahti tätin leuat.. :kieh: No, minä aloitin ne pillerit kuitenkin heti, että JOS vaikka jotain tapahtuiskin niin en ihan heti odota uutta vauvaa, vaikka ei se ei-toivottu olisi, mutta järki mukana.... :whistle: Ärsyttää vaan kun nyt sit tiputtaa.. tympeetä. Lääkäri siinä tarkistuksessaan kysäs "Ootko aktiiviurheilija, kun on niin hyvät lihakset ja kilot puuttuu?" Minä vaan siihen, että en ole edes penkkiurheilija, inhoan kaikkee sellasta.. mulla on vaan hieman kiire kotona pienten kanssa, joten täts it.

Jahas.. Anna heräsi, joten pitää kiitää taas. Mutta tässäpä tuli tämän hetken kuulumiset. Ei kait tässä muuta.. koetan edelleen päästä useemmin tänne, mutta katotaan kuinka käy.

Voimia teille kaikille kanssamammoille!!!! :hug:
 
Juli05, et kait ajatellu käyttää kuitenkaan tuota rasvaa vauvalle? Hunajaahan ei saa käyttää alta 1v. vauvoilla. Ja yrttien kans pitää muutenkin olla varovainen :)
mimmu84, meillä ollaan kans kannateltu päätä ihan syntymästä lähtien. Jäntevä muksu. 6vkosena vastasi jäntevyydeltään 4kk:n ikästä vauvaa :)
 
AnnaClaire juu täällä kans tosi jäntevä tapaus, on kyllä ollut helppo käsitellä syntymästä saakka kun on niin jämäkkä...meillä neuvolalääkärikin nauro että tyttö on olevinaan niin iso jo kun tekee sellasia juttuja mitä ei vielä pitäs tehä:)
 
Mä innostin latailee nuita kuvia jos minne :D

Jos nyt sit ehtisi jotain muutakin naputella...

Niskojen kannattelusta, meitin neit ei oikein viihdy masullaan ja vasta viimeviikolla (neiti siis nyt 12vko) alkoi kannattelee päätään. Aikaisemmin ollu vaan sellaista "nokkimista" ja itkua masullaan ollessa.

Meil on joku "kehityskausi" nyt menossa, siis viime pe alkoi tuo niskojen kannattelu, tänään aamulla tajusi et kädellä voi liikuttaa leikkikaaren lelua ja illalla viel riisuessa nauroi ääneen! No tietenkin riisuin neitiä sohvanpäällä (vaippa oli pois) ja innostuin tuosta naurusa niin et neiti onnistu pissii sohvalle ja mun päälle :whistle:

Syysusva05 laitoin sulle YV:n =)

Kat
 

Yhteistyössä