No hyvää 21 vee synttäriä Grynnalle!
Osa pääsiäisen pakollisesta rundista takana! Huomenna luvassa lisää sukulointia... MUTTA, illalla pääsee rentoutumaan! Mun sisko tulee meille yöksi. Ajattelin homman näin: laitetaan Lumi ihan normaalisti nukkumaan klo 21, sit mennään miehen kanssa taksilla ihan tohon lähelle, siis että jos tulee hätä, päästään nopeesti takas ja ollaankin takas kotona jo kun Lumi herää. Ovelaa! On vaan tää rutto naamassa, että täytyy laittaa paljon pakkelia, että kehtaa lähteä ihmisten ilmoille... Kilot on lähteny niin kivasti, että on jopa varaa valita mitä laittaa päälle. Jotain hyvääkin.
Meidän pikkuinen akrobaatti on oppinu uusia temppuja. Lumi koittaa kovasti jo nousta varpailleen ja tykkää hirveesti käsistä ja jaloista roikkumisesta. Olikos se nyt Kamomilla vai kuka, joka mainitsi tuon vauvan hekottelun. Se on meillä jokapäiväistä nykyään. Erityisesti Lumppari tykkää, kun siteeraan hälle mainosta, jossa sanotaan: "Ehkä sinulla on kuivat silmät". Myös tavaroiden kurottaminen on uutta meillä. Jos laitan lelun suht lähelle Lumia, koittaa hän sitä kurottaa ja usein onnistuukin siinä. Mun mielestä kaikenlainen lattialla ähiseminen on tosi mielenkiintoista seurattavaa... Mitäköhän noiden vauvojen mielissä liikkuu?
Huvittava toi kommentti: "oon kuullut että lammas maistuu villasukilta"
Mun mielestä asia on just niin! Oon maistanu hyvin tehtyä ja ei niin hyvin tehtyä lammasta, mm. opiskellessani ravitsemusalalla (joo mulla on tosi monta ammattia), mutta se vaan tökkii AINA. Lammas on vähän niinku aurajuusto; joko sitä rakastaa, tai sitten sitä ei voi sietää.
Soseista vielä: Oon kans samaa mieltä, että noi makeat jutut (hedelmät ja marjat) ei oo niin tärkeitä ku vihannekset ja kasvikset. Meillä syötiinkin ekat kaks viikkoa ainoastaan jälkimmäisiä ja vasta sitten makeat.
Maissi vähän paukutti, muttei muuta hämminkiä sen kanssa ollut. Meillä ei oo miehen kanssa mitään allergioita, ni en oo hirveesti varonu mitään lajikkeita... Neuvolasta saatiin ohjeeksi, ettei kannata antaa ei makeita ja makeita samalla aterialla, ettei vauva ala hylkiä kasvissoseita, kun tietää että luvassa on makeaa. Mä oon siinä asiassa tehny poikkeuksen ja täytetään pikkuinen masu ensin kasvissoseella ja "jälkkäriksi" saa hedelmää tai marjaa ja maitoa päälle. Aterian aikana vesihörppyjä nokkamukista. Ei oo ollu mitään hylkimisreaktioita... Onkos jollain viisaammalla tähän jotain neuvoja/kommentteja? Kohta ne viljat kehiin, jaiks!
Neidillä on tosi kovalla vatsa ja usein autankin kakkaamisessa hieromalla mahaa ja jalkapohjia (akupisteet). Sieltä se pökäle sitten tulee! Outoa kylläkin, että vatsa toimii 2 kertaa päivässä, kun ennen kiinteitä se kakkaväli oli noin viikon.
Luumua oon myös antanu lähes päivittäin. Pelottaa pikkasen se ylisyöttäminen, kun tuntuu että kokoajan on antamassa ruokaa ja määrätkin on mun mielestä suuria. Mut eihän imettäessä nähny sitä ruokamäärää, ni soseiden alottaminen tuntuu ehkä siks siltä, että ruokamäärät olis jotenkin suurempia.
Mukavaa illanviettoa NeitiKatille ja Pippariko se oli tänään lähdössä viihteelle? No anyway, KAIKILLE mukavaa iltaa ja yötä!
Ja munarikasta pääsiäistä!
A&L