***JOULUTONTUT -08, HUHTIKUUSSA 2009 ***

Kiitos Grynna ja Ac vastauksista! :) En sinänsä niitä allergiaoireita pelkää, ei olla kovin allergista sukua (en minä enkä mieheni) ja oon ajatellut et kokeilemallahan se selviää. =) Voipi olla et kokeilen sit kummiskin sitä porkkanaa eka, kun tuo perunakin tunnetusti voi vetää vatsan kovalle ja meillä just oli taas 3vrk kakkaväli (normaalisti toimii päivittäin, muutama pitempi väli ollut ennen kinteitä ). Eilen sit toimi kun luumua annoin, mut ei näyttänyt poika oikein luumusta välittävän :p Kaipa se on niin voimakkaan makuista. Ja jos se maissi saattaa vetää vielä lisää kovalle, niin ehkä se on vatsystävällisempää ottaa nyt ensin se porkkana... Tosin onhan se niinkin et vasta täl viikol alotettiin toi maistelu ja vatsan kovuus ja lievät vatsavaivat voi johtua siitäkin =) Mut jos sit vaika kokeilis tuota puuroa mistä AC puhu ni kuun vaihteessa (ku siin sitä maissia on) =)
 
Ihana aurinko!

Paljon olette naputelleet ja asiaa olen "laittanu korvantaakse" jemmaan... :)
Meillä nyt 5pv menny bataatti ja hyvin uppoo, maanantaina siirrymme perunaa kokeilemaan. Makeat hedelmät toistaiseksi ei kuulu meitin ruokavalioon, katotaan eka nää peruspöperöt =)

Hoitoonlaittamisesta No joo mä en haluais hoitoon ihan 9kk ikäisenä neitiä laittaa emmekä varmaan laita. Tilanne ku on mitä on nin todennäköisesti mies jää kotiin (lomautettu) ja minä palaan töihin syyskuunlopulla :x Ei yksinkertaisesti rahavarannot riitä jos mies ei saa kutsua takas töihin ja minä jäisin hoitovapaalle... Ja silloinkin mietittävä koska mulla kumminkin olis hiukkasen parempi palkka.
Mulla unelma työ mutta tämä neidin kasvun ja kehityksen seuraaminen on kuitenkin ainutkertaista niin eip mua kovasti töihin meno houkuttele...
Itse olen kasvanu yksinhuoltajan lapsena päiväkodin hellässä huomassa ja TYKÄNNYT olla tarhassa. Sitten kun neiti osaa ilmaista itseään ja kävellä niin olisin suosisollinen laittamaan hoitoon, mielellään perhepäivähoitajalle (jos HYVÄ sellainen löytyisi) ja sitten jossain vaiheessa tarharyhmään.
Toisaalta on alkanu mietityttää kun nyt näitä kaupungin säästökohteita on myös päiväkodit niin mitä se tarkoittaa? Ryhmät suurenee ja henkilökunta vähenee?! :|
Meillä tuo kuka hoitaa neitiä ja missä ja miten selviää kesän aikana...

Ihanaa meille tulee tänään muutama kaveri istumaan iltaa, hieman hyvää viiniä ja ruokaa :D

Neiti tänään tasan 4kk :flower:

Kat :wave:
 
Hiljaista on tänään.
AC Niin ajattelin et varmasti on enemmän tullut/tulossa hampaita siellä. Ne kun alkaa tulemaan, niin siitä ei oo sit loppua......... Onko siis ihan kivuttomasti tulleet? Täällä meiän esikoisen kans oli karmeeta huutoa, joten pelolla tuota ootan. :/

Grynna Kävin tossa katsoo sun profiilissa minkä ikäinen teiän esikko on ja hokasin et me ollaankin melkein saman ikäisiä. :kieh: :wave:
Tuli vaan mieleen et kannattaako sitä tuttia nyt vieroittaa jos on muutenkin rankkaa nuorimman ja kaiken muun kanssa? Ihan sen takia ajattelin kun meidän esikolle siitä tutista eroon pääseminen oli vaikeaa. Se oli tosi tärkee juttu nukkumaan mennessä.Mä yritin kaikkeni kunnes "vain vauvat imee tuttia"- juttu tehosi kun neiti oli 3v. Se sit sanoi sen kaverillensakin joka kans sen takia nakkas tuttinsa roskiin myös....
Eli voihan se olla liikaa kun on uusi vauva talossa (huomion saaminen muuttuu) ja sit joutuu tutista luopumaan? Ihan muutaman kuukauden päästä kun tutista eroon pääseminen voi olla paljon helpompaa. Ja jos ei ole helppoa, niin ainakin sulla on enemmän voimia sit panostaa siihen...
Ihan ajatuksena siis vaan. Voinhan olla väärässäkin ton suhteen. :ashamed:

NeitiKat Kyllä varmasti monessa talouksissa menee suunnitelmat uusiksi lomautusten ja irtisanomisten kanssa. Täällä päin irtisanomisia on ollut aivan hulluna. :( Lomautuksia ei ollenkaan. Miehenkin duunissa oli irtisanomisia ja mies sanoi et hän lähtee ainakin, kun meil oli muutenkin suunniteltuna et se jää kotiin. No sit on melkein joka taloudessa joku nyt työtön. Luulen et on paljon pahemmin kuin Suomessa tän asian kanssa. :headwall: Sit kuulin muutama päivä sit et meiän duunista on irtisanottu pari tyyppiä. :( Ajattelin et kenkää tulee mullekkin kun vasta viime keväänä aloitin... Onneks teen eri juttuja kuin noi kaksi kenkää saanutta. Sit sain puhelun torstaina et milloin palaan takaisin kun ne haluu alkaa suunnittelemaan mun työ määrää kesälle ja eteen päin. Eli onneks on mulla paikka minne mennä. Tällä menoa kun täällä alkaa olla duunit kiven alla....

vaimo toivottavasti masu alkaa toimia hienosti. Yleistä tuo taitaa olla et menee pikkasen sekaisin putkisto kun uusia ruokia saa... :/

Jaahas. Poju nukkuu ja itse menen takas lukee. :|
 
Joo NullPoints, keski-ikä se vaan lähenee |O :LOL:

Me ollaan nyt 5 päivää tota poikarukkaa tutittomuudella kiusattu :whistle: joten enää ei viitsisi kyllä ottaa tutteja takaisin käyttöön. Tää ajankohta valikoitui sillä perusteella, että mies on nyt isyyslomalla; en mä yksin jaksaisikaan taistella, meillä on kahdestaankin täällä vähän kestämistä huonojen öiden ja poitsun "varhaisuhmaiän" kanssa... Haluttiin päästä ennen 2 vuoden ikää tutista eroon kun meitä on kaiken maailman purentaongelmilla peloteltu :D. Se on kyllä totta, että pikkusiskon takia tässä on ollut muutenkin vähän muutosten aika pojalla. Vaikka onhan tuo systeri tässä jo 3 kk pyörinyt; toisaalta taas voi olla että nyt vasta jätkälle pasahtaakin aivoihin, että se vauva on tullut jäädäkseen :headwall: :D

Jep mutta kiitos ajatuksesta :hug: ! Mä täältä sitten raportoin jossain kurvissa, miten edistytään :)
 
Grynna minä en ainakaan osaa asennoitua et olisin keski-ikäinen pian. |O 24v ikuisesti mielessäni ainakin. Se on eri asia jos alkaa ulkopuoli rapistumaan. :headwall: :x Ei kiva. Jos nyt mieli pysyy nuorena, niin mukava. En haluu tulla mikskään kalkkeutuneeksi nauriiksi ainakaan. :snotty:
Teillä onkin jo pitemmällä toi tutista vierotus kuin käsitin. Ja hyvä kun on mies siellä juonessa mukana. Koska se voi olla yhtä tuskaa muuten... ;)

Taas on mentävä.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Hiljaista on tänään.
AC Niin ajattelin et varmasti on enemmän tullut/tulossa hampaita siellä. Ne kun alkaa tulemaan, niin siitä ei oo sit loppua......... Onko siis ihan kivuttomasti tulleet? Täällä meiän esikoisen kans oli karmeeta huutoa, joten pelolla tuota ootan. :/
Nii tuo näyttäs olevan :) Ihan kivuttomasti on tullu ainaki tähän asti. Helppo lapsi, kuten esikkokin. Esikko ei tienny hampaistaan tuon taivaallista. Hälle tuli rysäyksessä hampaat. Ensin 2 alas, sitte 2 ylös ja sitte 4 kerralla. Vai tulikohan noi 4 ekaa kerralla. En nyt just muista, mutta muistan, että tuli siinä 5kk:n kieppeillä, ku oltiin ulkomaan reissulla.
Helppo lapsi on ollu tuo esikkokin. Ihan tähän päivään asti. Reipas eskarilainen kehkeytymässä :) :heart:

Mä oon saanu tuohon hampaiden tekoon sellastakin vinkkiä, että kuivattua ruisleipää antaa jyystettäväksi? Enpä ole vielä ainakaan antanu, kun ei hirveemmin ole ollu tarvista.

Nii, mun piti kysyä, että mikä ihmeen keski-ikä??? :p Mä kun en taida sieltä nuorimmasta päästä olla kuitenkaan :D
 
No hyvää 21 vee synttäriä Grynnalle! :LOL:

Osa pääsiäisen pakollisesta rundista takana! Huomenna luvassa lisää sukulointia... MUTTA, illalla pääsee rentoutumaan! Mun sisko tulee meille yöksi. Ajattelin homman näin: laitetaan Lumi ihan normaalisti nukkumaan klo 21, sit mennään miehen kanssa taksilla ihan tohon lähelle, siis että jos tulee hätä, päästään nopeesti takas ja ollaankin takas kotona jo kun Lumi herää. Ovelaa! On vaan tää rutto naamassa, että täytyy laittaa paljon pakkelia, että kehtaa lähteä ihmisten ilmoille... Kilot on lähteny niin kivasti, että on jopa varaa valita mitä laittaa päälle. Jotain hyvääkin.

Meidän pikkuinen akrobaatti on oppinu uusia temppuja. Lumi koittaa kovasti jo nousta varpailleen ja tykkää hirveesti käsistä ja jaloista roikkumisesta. Olikos se nyt Kamomilla vai kuka, joka mainitsi tuon vauvan hekottelun. Se on meillä jokapäiväistä nykyään. Erityisesti Lumppari tykkää, kun siteeraan hälle mainosta, jossa sanotaan: "Ehkä sinulla on kuivat silmät". Myös tavaroiden kurottaminen on uutta meillä. Jos laitan lelun suht lähelle Lumia, koittaa hän sitä kurottaa ja usein onnistuukin siinä. Mun mielestä kaikenlainen lattialla ähiseminen on tosi mielenkiintoista seurattavaa... Mitäköhän noiden vauvojen mielissä liikkuu?

Huvittava toi kommentti: "oon kuullut että lammas maistuu villasukilta" :LOL: Mun mielestä asia on just niin! Oon maistanu hyvin tehtyä ja ei niin hyvin tehtyä lammasta, mm. opiskellessani ravitsemusalalla (joo mulla on tosi monta ammattia), mutta se vaan tökkii AINA. Lammas on vähän niinku aurajuusto; joko sitä rakastaa, tai sitten sitä ei voi sietää.

Soseista vielä: Oon kans samaa mieltä, että noi makeat jutut (hedelmät ja marjat) ei oo niin tärkeitä ku vihannekset ja kasvikset. Meillä syötiinkin ekat kaks viikkoa ainoastaan jälkimmäisiä ja vasta sitten makeat. Maissi vähän paukutti, muttei muuta hämminkiä sen kanssa ollut. Meillä ei oo miehen kanssa mitään allergioita, ni en oo hirveesti varonu mitään lajikkeita... Neuvolasta saatiin ohjeeksi, ettei kannata antaa ei makeita ja makeita samalla aterialla, ettei vauva ala hylkiä kasvissoseita, kun tietää että luvassa on makeaa. Mä oon siinä asiassa tehny poikkeuksen ja täytetään pikkuinen masu ensin kasvissoseella ja "jälkkäriksi" saa hedelmää tai marjaa ja maitoa päälle. Aterian aikana vesihörppyjä nokkamukista. Ei oo ollu mitään hylkimisreaktioita... Onkos jollain viisaammalla tähän jotain neuvoja/kommentteja? Kohta ne viljat kehiin, jaiks!

Neidillä on tosi kovalla vatsa ja usein autankin kakkaamisessa hieromalla mahaa ja jalkapohjia (akupisteet). Sieltä se pökäle sitten tulee! Outoa kylläkin, että vatsa toimii 2 kertaa päivässä, kun ennen kiinteitä se kakkaväli oli noin viikon. :eek: Luumua oon myös antanu lähes päivittäin. Pelottaa pikkasen se ylisyöttäminen, kun tuntuu että kokoajan on antamassa ruokaa ja määrätkin on mun mielestä suuria. Mut eihän imettäessä nähny sitä ruokamäärää, ni soseiden alottaminen tuntuu ehkä siks siltä, että ruokamäärät olis jotenkin suurempia.

Mukavaa illanviettoa NeitiKatille ja Pippariko se oli tänään lähdössä viihteelle? No anyway, KAIKILLE mukavaa iltaa ja yötä!

Ja munarikasta pääsiäistä! :LOL:

A&L
 
Mun piti eilen lähtee viihteelle, mut kaveri tuli kipeeksi :(
Joo siis ei siitä terapiasta varmasti mitää pahaa ole mut tuntuu et ne vouhottaa ihan pienistä...
Terapeutille liika syömisestä ja lääkärille liika kasvusta! Kaverin lapsi lisätutkimuksii ku liian lyhyt ja toisella pieni "ihottuma/kuivaiho" ni apteekin kalliimmat maidot käyttöön ja testeihin...ei ne 2vuotta sit noin vauhkoja ollu ku Kaapo oli vauva...nykyää tuntuu et jokaisesta asiasta eteenpäin,toiselle ammattilaiselle!ennen ne seurasi tilannetta jonkun aikaa, kaverille olikin lasten sairaalasta tullu palaute et lapsi on lyhyt ku vanhemmatkin ovat ja eivät tutki sitä vaikka neuvola pyytää!
meillä se maha kirurgi soittaa kuun vaihteessa ni kysyn siltä niistä soseista,se jos joku tietää voidaanko aloittaa! velliä ne syö 2x päivässä ja se on ihan lempparia, maiskuttaa hulluna =) ihana!
Kohta varmaa ulos lähtö kun Kaapo sai eilen pyörän ja ihan intona odottaa et pääse harjottelee! Mä en Nea vielä ylksi anna mut on päivällä ollu muutamia tunteja välillä et ollaa rauhassa päästy kauppaa ilman lapsia tai jotain vastaavaa!
Ens kuussa päästää koko päiväksi ukon kanssa kylpylää ja mun siskot tulee lapsien hoitajiksi eli lähetää aamul ja tullaa illalla, tekee varmasti hyvää :D

mut nyt aloittelemaan päivää!

sini ja nea
 
Sintzille: Melkoisen erilaisia nämä käytännöt eri puolella suomea. Mulla on poika nyt 4 kk 8835 g ja 67,7 cm. Lääkärineuvola oli vielä, ja lääkäri totesi vain, että iso poika ja sillä hyvä. Kiinteät aloitettiin jo 3 kk iässä ihan siksi, kun korviketta meni se melkein 2 l. Nyt kun syödään kahdesti päivään kiinteää, niin maitomääräkin tippui alle litraan. En olisi tämän ikäisen lapsen "ylipainosta" (mikähän senkin raja on??) kauhean huolissaan, kyllä sitä hoikistuu kun alkaa liikkua. Joku tuolla kirjoitti, että vauva ei saisi olla ylipainoinen, mutta mitenkäs ton rajan määrittelee? Onko vauvoille muka joku painoindeksi?

Luin kerralla neljä sivua kirjoituksia ja muutama asia jäi mietityttämään. Millaisia ohjeita teille on annettu lasten istuttamisesta? Minä kun en aio antaa pojan istua edes sylissä ennen 6 kk ikää vaikka kovasti yrittää puskea itseään pystyyn. Mitäs nyt-palstalta luin keskustelua sen bumbon (?) puolesta ja vastaan, enkä kyllä itse laittaisi lasta siihen ennen kuin istuu "oikeasti". Miten te olette tehneet?

Ja sitten neuvolan ohjeista... Minä ainakin niitä noudatan, ihan siksi että he ovat siellä ammattilaisia, enkä ala heidän ohjeitaan kyseenalaistamaan vaikka vauvalla olisi kuinka kova kiire tehdä juttuja kovin aikaisin. Maalaisjärkeä pitää toki käyttää, mutta ei lähteä sooloilemaan ja "vähät välittää" heidän ohjeistuksistaan, kertoohan jo nimikin "neuvola" mikä sen tarkoitus on.

Hyvää pääsiäisen loppua ja päivänjatkoa kaikille!

=)
 
AC oletpas onnekas kun ei oo huutoo niiden hampaiden kanssa. ;) Noi kaksi on erilaisia joten odottelen et ovatko tuonkin asian kanssa. Esikko oli muuten vaativa lapsi. Vaikea ei ollut, mutta vaativa. Tuo poju taas on helppo. Eli en nyt voi valittaa...... :ashamed:
Niin keski-ikä, ai siellä kans ihmetellään mikä se on.

sintzi on vissiin aika ripsaa touhua siellä lekureiden kanssa. On se kumma et joissakin paikkakunnilla saa rukoilla et katsovat asioita tarkemmin. Joissakin taasen tiiraavat suurennuslasin kans kaikkee. Siellä taitaa olla tota jälkimmäistä. :whistle:

Annukka
Minä seurailen täkäläisen neuvolan ohjeita. :wave: Eli aloitamme kiinteet vasta (ja ei vellejä) 20 vkon kohdalla. Niin ja en istuta tai seisottele. Ja istutuksella tarkoitan etten anna istua, mitä nyt noita jumppia tehdään...
**muoks** Luulen muutenkin et ongelma ei oo se etteikö ihmiset seuraa neuvoloiden ohjeita. Ongelma on se et ohjeita on niin monia.
Iso poju on siellä. :D En olekkaan seurannut teiän menoa lehdestä (kun se ei mulle tule), joten kiva kuulla miten menee. =)

:wave:
 
Noihin neuvolan ohje- asioihin (Suomen ohjeistuksiin)... Pakko kai se on myöntää et oon terveydenhoitaja ammatiltani :ashamed: , mut en oo neuvolassa töissä joten varsinkin nämä lastenneuvola-asiat on ollut jonkin verran vieraampia (ja kun on ekasta lapsesta vielä kysymys niin ei oo "opitut" asiat päässyt konkretisoitumaan vielä... mut nyt täs pikkuhiljaa ;) ). Joten älkää nyt luulko et alan kirjatiedoilla viisastelemaan :whistle: Tuntuu meinaan, että oon välillä ihan yhtä ymmällä kuin kuka tahansa tuore mamma näissä asioissa :LOL: Ootte varmaan huomannutkin ;)

Ohjeet vaihtelee toisaalta siksi kun terveydenhoitajat on erilaisia (onpahan tullut harjoitteluissa huomattua :LOL: ) ja toisaalta siksi, että neuvolatyöhön annetun ohjeistuksen (uusin 2007) mukaan monissa asioissa katsotaan tapauskohtaisesti asioita. Esimerkiksi imetyksen kohdalla suositus on se puolivuotiaaksi saakka täysimetys. Lisäruokien tarve kuitenkin arvioidaan aina yksilöllisesti ja siihen vaikuttaa sekä imetys että lapsen kasvu ja kehitys. Lisäruuat aloitetaan siis ohjeistuksen mukaan 4-6 kuukauden iässä tapauksesta riippuen. Ja ohjeistuksen mukaan imetyksen jatkuvuuden kannalta on yleensä parempi aloittaa kiinteä soseruoka kuin äidinmaidonkorvike tai velli pullosta (Neuvolatyön käsikirja 2007, sivu 218.). Tämä ei siis tarkoittanut et ne jotka vellin on aloittaneet ovat tehneet jotain väärin tms. vaan tällainen on nykyohjeistus... *muoks* Ja imetyksen jatkuvuuden lisäksi käsittääkseni myös siksi et joskus voi vellipullosta olla vaikea päästä eroon... :)

Ja en mäkään kyl istuta vielä syöttötuolissa tms. kun ei ole "lupaa" neuvolasta annettu ja tiedän ettei selkä kestä sitä vielä. Mut sylissä lyhyitä aikojan istutan pienessä takanojassa kun siihen se lupa kerta annettiin. Mut näin meidän kohdalla, kun kerta "hyvin selkää suorana pitävä" poika th:n mukaan. =)

Mut nyt pitää mennä syöttämään ---->
 
Sintzi: Voihan nuo käynnit tuntua vähän liioittelulta, mutta tutkitaanpahan nyt ainaskin :) Mieluummin liioittelua kun välinpitämättömyyttä ;) Mut noissa soseasioissa mä kyl kans oon sitä mieltä, mitä tääl monet onkin sanonut, et varmaan olis hyvä aloittaa ja vähän ihmettelen et on kielletty.... Mut kyl se ravitsemusterapeutti sit viimeistään antaa teille siihen "luvan" =) P.S. Olis se kyl mukavaa päästä kylpylään :p Toivottavasti teille tulee hyvä reissu! =)

Mussupussu: Meillä kans kurkotellaan tavaroita lattialla, on se niin hupaisan näköistä :D

Mut nyt kuuluu poika taas heränneen ja taas mennään syöttää---> :D
 
Nopsaan vaan täältä :wave:

Otto kääntyi vatsalleen tänään ekaa kertaa ihan tarkoituksella :heart: . Eilen aloitti yhtäkkiä sinnikkäät harjoitukset ja tänään sitten vihdoin siinä onnistui. Olipahan pojalla ilme kun tajusi mitä kävi! Nyt sitten kokoajan lattialla ollessa punkee ja änkee itsensä ihan väsyksiin. Saa nähdä aiheuttaako tämä nyt sen ettei niin kauaa jaksakaan enää olla lattialla, kun väsy iskee :whistle: Ja saa nähdä aiheuttaako levottomuutta öihin, jos vaikka haluaa treenata sängyssäkin kääntyilyä.

Jotenkin viime päivinä tullut muutenkin hirmuinen harppaus kaikessa osaamisessa, äskenhän tuo vielä vaan pötkötteli ja huitoi selällään. Nyt napataan aivan kaikkeen mikä vähänkään läheltä menee kiinni niin tiukasti, ja tosiaan lattialla olo on yhtä kiepumista puolelta toiselle. Sylissä pungetaan istumaan eikä enää yhtään malta olla pitkällään.

Syömiset jatkuu edelleen ihan rintamaidolla. Nyt taas malttaa vähän harvempaan syödä, mutta selvästi paljon pidempiä jaksoja kerrallaan kuin mitä välillä oli - helposti menee usein puolikin tuntia. Joskus sentään vielä pikahuikkiakin vaan ottaa. Yöllä varsinkin yli puolesta tunnista tuntiin kerralla syö.

Vatsa on Otolla myös alkanut toimia hitusen useammin kun välillä oli niitä monen päivän taukoja. Mutta hyvä niin, selvästi pojulla parempi olo kun ei niin panttaa kakkaa.

Aurinkoinen pakkaus edelleen, ainoat harmit tulee jos joku todella kova äkillinen ääni yllättää tai muuten pelästyy väsyneenä.

- Terhikki ja Otto 3,5kk -
 
Terhikki: Täällä poika harjoittelee kans kovasti mahalle kääntymistä,mut vielä ei ihan onnistu.

Oltiin monta päivää reissussa.Pojalla oli monta hoitajaa niin sai äiti ja isä levähtää.Todella itkuinen poika on ollut.Tiedä sitten tekeekö hampaita,kun sormet menee koko ajan suuhun ja rättiä pitää järsiä.Sylissä pitää kanniskella koko ajan...
Tunti sitten nukahti vaunuihin sisälle.
 
Meillä on pääsiäistä vietetty ihan kotosalla. Ulkoiltu on ja syöty =)
Mies lähteekin torstaina Ruotsiin kalareissuun ja olenkin 1,5vko keskenään pojan ja koirien kanssa.
Viime yö oli piiiitkästä aikaa rauhallinen ja poika nukkui aamukuuteen asti heräämättä, oikein olin äimisytnyt kun kelloa vilkaisin silloin :LOL:

Juuri ilmoitin koiran näyttelyyn kuukauden päähän ja pitäis ottaa poika mukaan reisuun :$ Oikein rupesi jännittämään ja päässä pyörimään mitä varusteita pitää olla, jotta päivästä selvitään. Näyttely on vielä vissiin ulkosalla, mutta lähellä on liikuntakeskus, jossa kahvio yms. Kertokaahan vinkkejä jos olette pienten kanssa reissanneet, että mitä kannattaisi ottaa. Kantoliinan meinasin ainakin ottaa!

Poika oli isänsä kanssa muutaman tunnin ja edellisestä kerrasta oli hieman aikaa. Oli pitkiltä uniltaan herättyään aloittanut hirmuisen huudon, eikä kelvannut maitopullot, hedelmäsoseesta puhumattakaan. Äippä kun tuli kotiin piti tissitellä pitkä tovi, ennekuin mieli oli taas hyvä :snotty: Lieneekö jo jotain eroahdituksia ilmassa, kun kuitenkin vähemmän isukin kanssa ollut kahden.

 
Ahh..O nukkuu! Ja esikoinenkin jo unten mailla. Nyt pari päivää on O ollut kyllä sellainen kitinä vikinä että! Tuntuu että kaipaa vain seuraa. Kaikki on hyvin jos joku vain jaksaa naurattaa ja seurustella mutta heti sen jälkeen hirveä kiukkuhuuto. :kieh: Kyllähän sen ymmärtää ettei yksin ole kiva olla mutta edes sen 5 min kun viihtyisi.

Yöt on alkaneet vähän jo rauhoittua. Enää syödään 2-4krt mutta mahtuu joukkoon niitäkin öitä että 5 herätyksen jälkeen menee jo laskuissa sekaisin. Sellaista jatkuvaa syömistä ja kähnäystä. Kiinteitä menee päivisin aika paljon jo ja ne on kyllä muuttaneet O:ta aika paljon. Nyt paljon tyytyväisempi ja iloisempi kuin ennen. Ja ruokahalu noita soseita kohtaan on sellainen että todella on nälkäinen pieni ollut. Purkillinen hedelmäsosetta menee ihan heittämällä. =)

Ronjaneiti: Heti näin koiraihmisenä bongasin sun kirjoituksen! :whistle:
Minä harrastan koiran kanssa agilityä. Ekoissa kisoissa olin jo O: ollessa 3 viikon ikäinen..! :whistle: :snotty: Kisat pidettiin maneesilla mutta periaatteessa ulkona oltiin tai kahviossa. Ja oikein hienosti meni! PArit kisat on sen jälkeenkin ollut ja nyt toukokuulle tiedossa oikein rypäs kisoja.
Meillä poika on nukkunut autossa kun mentiin kisapaikalle ja nukkui siellä ekan startin ajan. Sen jälkeen on ollut sylissä ja rattaissa. Kahviossa ja autossa onnistuuu syöttäminen hienosti.
Meillä on ollut mukana vaunut,kasa vaihto/lisävaatteita ja vaippoja&puhd.pyyhkeitä. Eipä sinne mitään sen kummempia tarvinut. Vaipat ja puhd.pyyhkeet pidän vaunuissa makuupussin sisällä että oli sitten lämpimiä kun vaihtoi. Mutta eiköhän kuukauden päästä ole jo aika lämmin.
Kannattaa muuten miettiä miten koira suhtautuu siihen että vauva paikalla!! :attn: Meillä koira tosi tarkka vauvasta ja ekat kisat meni sen takia vähän penkin alle että alkoi kesken radan etsimään vauvaa katseellaan. Nyt ollaan tehty niin että vauva ei ole radan lähistöllä kun oma koira radalla ettei turhaan häiriinny.

Kääntyilystä. O kääntyy jo tosi ketterästi masulleen mutta ei aina ymmärrä pyörähtää takaisin selälleen jos pää väsyy. Osaa sen kyllä mutta väsyneenä ei vain sitä muista. Muutenkin kääntyy selällään ollessaan 180 astetta toiseen suuntaan ja voi olla sängyssä ihan eripäin kun miten sen on sinne laittanut. Jalat "tyynyllä". Menohalut on muutenkin kovat mutta luojan kiitos ei vielä muuten pääse liikkumaan mihinkään. Kohta senkin aika tulee..!


Jaahas..Pitäis varmaan mennä nukkumaan. Väsyttää aikalailla...zzz...

*tuisku ja O 3kk3vko *
 
Otto on entistäkin ihastuneempi omaan ääneensä :D . Viime päivinä on jatkuvan höpötyksen määrä vain kasvanut, lattiallakin itsekseen ollessa 'kailottaa' niin ettei muiden puhe meinaa kuulua - oikein huomaa että sitä kovempaa juttelee mitä enemmän toiset koittaa saada ääntään kuuluville. No, hauskan kuuloistahan se - vaikuttaa oikein lupaavalta kun ei näiden kahden isomman papupadan läsnäollessakaan meinaa saada suunvuoroa :whistle:

Taas viime yönä syötiin vaan kaksi kertaa, toivottavasti ei nyt lisääntyisi ainakaan. Ei sillä että vielä haaveilisin kokonaisista öistä, mutta toivoisin että vähän vakiintuisi nuo rytmit. Nukkumaanmeno on sentään aina suhteellisen sama, klo21-22 suunnilleen ja toki pieniä heittoja siinäkin.
 
Heips!
nyt kerkee nopiasti jotain kirjottaa, kun tyttö meni päikkäreille..=)

Noista neuvolan ohjeistuksista...Meidän neuvola täti sanoi, että pitäisi alkaa istuttamaan tyttöä sylissä, kun punkee istuma asentoon ja hermostuu kun pidän makuulteen..Eli varmaan näissäkin jutuissa menee aika yksilöllisesti.

Meidän neidin yö heräilyt jatkuvat edelleen..olen antanut nyt aina iltapalaksi maissivelliä tai peruna-porkkana velliä...eipä ole auttanut. Mää olen ihan ihmeissäni mikä ihmeen vaihe tää on, enne nukku niin hyvin! Onko muilla ollut niin, että lapsi on nukkunut aina yöt hyvin, mutta sitten yhtäkkiä heräileekin jatkuvasti?
 
Jennae Meillä on ihan sama ehkä nyt muutaman yön poika heräilee useammin ja haluaa rintaa noin parin tunnin välein. Onko tämä nyt se tiheän imun kausi kenties?
Meillä on ollut pientä nuhaakin tässä en tiedä vaikuttaako se...

Oltiin rokotetutkimuksessa pari viikkoa sitten ja mitään oireita ei tullut rotasta eikä pneumokokkikonjugaattorista (tai hepatiitti-B kumpi nyt sitten onkin:)

Poika on kasvanut hurjaa vauhtia on jo 66 cm pitkä ja painoa lähes 8 kg (7,9 kg).

Meillä ei kovasti kääntyillä vielä mutta en ole lattialla pahemmin pitänytkään ehkä pitäisi. Istuu yleensä sitterissä ja niitä on kaksi erilaista. Toinen tavallinen ja toinen sellanen Fisher Pricen jossa lelukaari mukana. Kovasti ottaa leluista kiinni.
Nyrkit on suussa koko ajan ja kuolaa valuu josko hampaista alkaisi tekemään..

Voi poika heräsi mentävä...

 
Meidän poika nukkui yöt ennen kuin aloitin viikko sitten kiinteät, niin et kaksi kertaa heräs syömään. Nyt kun sitä pottua (ja eilisestä lähtien porkkanaa) on poika pieniä määriä syönyt, niin vissiin ihan tosissaan tajus et nyt on nälkä (mainitsinkin siitä aikasemmin) :p Nyt on kolmisen yötä mennyt niin et on 3-4 kertaa yössä herännyt syömään ja päivisinkin syö aikasempaa selkeästi useammin.... No ehkä se tasottuu kun nuo ruokamäärät vähän kasvaa (hope so), tällä hetkellä menee 1 jääpalallinen kaksi kertaa päivässä.

Tänään on ollut J:llä outo päivä päikkäreiden suhteen, kun nukahti kunnolla päiväunille vasta reilu yhdeltä! :eek: Normaalisti on siihen mennessä nukkunut jo yhdet 1,5-2 h unet... Mikä lie meininki nyt...??
 
Ei vitsit, ihan kun tuntuis jo hampaat Otolla alhaalla keskellä :eek: . Kokoajan joku kyllä meneekin suuhun, muttei ole mitään kiukunnut tms. Noh, täytyy seurata - mutta selvästi tuntui terävä ja kova hampaankärki kun kokeilin :whistle:
 
NullPoints Mulla kanssa varma duuni ja vakkaripaikka, onneksi! Riittää kun toisen työskentelystä saadaan jännätä...
Katottiin äsken MOL:in sivuilta nuita työpaikkoja ja koko suomessa oli 14 paikkaa ukon alalla...
:LOL: Lupaavalta näyttää...

Mussupussu Kiitos "mukavan illan toivotteluista" oli hauskaa ja myöhään meni :D

Meillä on ollu hauskaa ruokahetkillä kun neiti on päättäny että KIINTEÄT= puhu ruoka suussa, päristele ja kuolaa minkä kerkeät... ;) Eihän tuo muutenkaan mikään hiljainen neiti ole, mut menee mahottomaksi tuo syöminen ku ruoka valuu leualla ja sitä on nenänpielessä, ruokalapulla, sitterissä, äidin päällä ja ja ja MINÄ vaan nauran :LOL: No onneksi jotain tulee syötyäkin...

NAM marjapiirakka valmistumassa ja kerma vatkattuna! Painun herkuttelemaan!

Kat :wave:
 
Hei!

Täällä ei sen kummempaa. Oon käyny lukemassa kirjoitukset, mut en oo saanu kirjoiteltua. Jotenkin on vaan väsy, kiire ja pää tyhjä et en oo aanut aikaiseksi.
Hmmm.
Terhikki :flower: hampaista ja toivotaan et ne tulisivat huomaamatta tosiaankin.
Vaimo niin tietty vaikka alalla onkin ei voi tietää kaikkea. Niinhän se on. Oli kiva kuulla mitä kirjat sanoo. Eli kiitos tuosta valaistuksesta. :heart:
Sartsa taitaa olla joku ihme kausi nyt tosiaankin. Täällä toi poju imee rintaa niin et mulla korvissa kans soi... Eli tiheen imun kausi vissiin siis.

Laitoin pojun eilen lattialle selälleen ja menin muutaman metrin päähän juttelee esikon kanssa. Poika alkoikin sätkimään aivan hulluna. Ekan kerran oli yritystä mukana et kääntyisi. Lopussa se alkoi hermostumaan, joten oli pakko mennä pelastamaan tilanne. :ashamed: Voisin taas testata pian et alkaako kääntyy vai mitä.
Nyt loppu teksti joten toiseen kertaan siis. :wave:
 

Yhteistyössä