***JOULUTONTUT -08, helmikuussa 2009 !***

Heips pitkästä aikaa! Meillä oli la ristiäiset.Kaikki meni hyvin ja vieraat viihtyivät.Poika parka vain valvoi lähes koko päivän ja yöllä uni sit maistui hyvin.Heräs vain kerran syömään.
Viime yönä herättiinkin sit tohottamaan kahden aikaan.

Tänään mennään ottamaan eka satsi rotavirusrokotetta ja saas nähä miten käy.Tuleeko jotain oireita vai ei.

Juli+poika 6 vkoa
 
Hei!

Grynna kyllä hurjalle kuulostaa noi oireet. :eek: Luojan kiitos saat apua. :heart: Kannattaa varmasti ottaa kaikki tabut mitä käskevät. Joku päivä tuo kaikki on sit vaan pahaa unta ja voit jatkaa elämää sit lääkkeittä.

Taapero Jäin sillo miettimään et miten teil menee. Hienoo et leikkaukset on menny hyvin. Kuten joskus silloin sanoinkin, niin kyl ne osaa nykyään kaikkee. Tutun vauva meni aikoinaan leikkauksia neljään erilaiseen sydänvikaan ja vahva & terve poju on nyt.

Hmmm... Mitäs muuta? Täällä pojun vatsa on ollut kovalla. Sain sit paikallisia tippoja et maha toimis. Nyt on herra niin hymyilevä, poissa on kiukkuisuus. Ihanaa katsottavaa. Isoja hymyjä. :heart:

NP ja Tirri 6vkoo+5pvää
 
Hepskukkuu!
Täällä oli myös eilen ristiäiset ja poika vähän inahteli aluksi mutta sitten rauhottui ja nukkui koko loppuajan. Ja kun aloitti rennosti olemisen, niin oli koko kahvittelun ajan myös unikeko. Minä olin tosi ylpeä koska olin varma että kaveri saa täydet hepulit seremonian aikana :heart:

Meillä on pientä tukkoisuutta, mutta ei kuitenkaan kokomittaista lenssua. Nyt on mennyt muutama yö ihan kokonaan nukkuessa (23-06.30) ja ite on tosi levänneen olonen. Lopputarkastuskin oli viime viikolla ja kuulemma ihan normaalilta näytti värkki :D . Olin jo pelänny että jotain kummallista se lekuri sieltä löytää mutta huh, koko toimitus ei edes sattunu. Toi varmuutta siihen että ehkä vielä joku päivä sitä seksiäkin vois harjottaa :LOL:

Viime viikolla neuvolassa meni kuusi kiloa ja 60cm rikki, iso poika tuo meijän vaavi jo!

Keukeu ja poika 7vkoa+ 5pv.
 
Heipsan!

kiitos viivi!! :hug:
Tänään tuli käytyä kampaajalla, kyllä piristi mieltä ja hieman ulkonäköäkin! ;) lyhyt polkka blondi on mun lemppari...josko sitä kesäks vähän kasvattelis tAAS...

ihanaa kaksi yötä nukuttu hyvin!! 3 tunnin välein syöttö ja nukahtaa nopeesti takas uneen, mulla ón turvakaukalo, joka keinuu kivasti sängyn vieressä ja siinä on tyttö nyt kaks viimestä yötä nukkunu ku tukki...kiva sikiöasento siinä ja vaan vähän kädellä keinuttaa jos parahtaa niin nukahtaa pian uudelleen :saint:
lisämaitoa tai omaa jos on keränny päivällä, ollaan annettu iltasin 40-50ml ja tuntuu toimivan ! muuten täysimetys tuntuu sujuvan....mutta niitä viiden tunnin ilta tisseilyä en enää jaksa...ainakaan joka ilta.

mun kommentit taas jää tällä erää... jokin on nyt hätänä!

kathe
 
Kipeänä täällä :/ - onneksi vain minä, ei vauva ja toivottavasti pysyykin terveenä.

Tänne ei oikeastaan mitään uutta kuulu, päivät menee erittäin lennokkaasti. Poika on sentään joinakin päivinä jo malttanut hetken pidempään nukkua päivälläkin, mutta useimpina päivinä ne päiväunet on sellaista edestaas kiikuttamista. Viihtyy hyvin jo hetkiä sitterissäkin, niin saadaan vähän paremmin touhuttua muutakin. Manduca-reppukin tuli postitse ja pikkuhiljaa sitäkin aletaan testailemaan - ajattelin näin ensialkuun hyödyntää lähinnä lasten kanssa kirjastossa käydessä jne.

Yöt meillä menee jotakuinkin vaihtelevasti. Eka unipätkä on edelleen sen 3-4h, sitten syö ja nukahtaa helposti takaisin. Siitä yleensä viimeistään 2h päästä taas syö, sitten loppuyö menee vaihtelevalla menestyksellä. On yleensä yöllä huono röyhtäisemään, joten vaikka nukahtaakin alkaa pian ähisemään ilmaa / pulauttaa tms, eli vähän pomppiessa menee loppuyökin yleensä. Viereen en ota koska pitää kuitenkin syönnin jälkeen nostaa pystyyn - ja aina ei syömistä kaipaakaan vaan nimenomaan olalla hytkyttelyä jotta ilmat pääsee ulos.

No mutta, meidän yöunet siis useimmiten alkaa noin klo 23-01, ja aika tarkalleen 7-8 aikaan alkaa olla yö 'ohi' eli syönnin jälkeen vaavi on pirteänä. Olen ihan semityytyväinen unimäärään, vaikka toki väsymystä on - jotenkin sitä on vaan tottunut. Vaikeimmat hetket mulle on heti aamusta "joko Nyt pitäis jaksaa herätä?" ja viimeisenä illasta niinä iltoina kun vauvan nukahtaminen venyy. Niiden yli kun jaksaa niin jaksan suht hyvin.

Vaavi on edelleen suloinen, jakelee hymyjä jo useammin ja nyt tosissaan on aloittanut juttelemisen. Välillä menee pidempään kun keksii miten saa äänensä ulos, mutta sitten taas aloittaa suloiset höpinät. :heart:

Isosiskot on edelleen rakastuneet pikkuveljeensä, ja minkäänlaisia mustasukkaisuuksia ei meillä ole näkynyt - vielä. Ei edes meitä vanhempia kohtaan ole tullut mitään kiukkupuuskia (siis normaalia enempää), mutta johtuu varmaan siitä että aikaa annetaan heille ihan kuten ennenkin.

Tuo keskimmäinen (3,5v) on vaan nyt näköjään suhteellisen uhmakkaassa iässä - vähän myöhempään tuo uhma alkoi kun isosiskollaan. Onneksi ei mitään jatkuvaa, mutta säännöllisesti päivittäin vääntöä turhista asioista jne.

Voi, nyt ei jaksa tämän enempää - sori kun tuli vaan omaa napaa taas tällä kertaa...

- Terhikki ja Poika 6 vkoa -
 
Kuulumisia täältäkin. Monella on jo ollut ristiäiset, olisi kiva tietää nimet :)
Meillä on ristiäiset ensi lauantaina ja nyt aika mennyt siivoamiseen :headwall:
Neiti nukkuu öisin semmoisia 3-4 tunnin unia ja päivät sitten vaihtelevasti välillä rytmissä välillä rytmittömästi. Riippuu paljon siitä, jos käymme kyläilemässä, vauvahieronnassa tms. miten neiti nukkuu. Tänään on nukkunut jo kolmet unet ulkona, on niin upea ilma ollut. Kylvyssä käydään edelleen joka ilta, kun iho on niin hyvä, ja se on hyvä keino viettää jokeltelu-aikaa ja sen jälkeen neiti nukahtaa tosi hyvin.
Meillä on tällä neitillä yksi silmiinpistävä tai oikeastaan korviinkuultava ero verrattuna muihin lapsiini. Neiti nimittäin pieree semmoisia paukkuja, että kuulen ne melkein helpommin kuin itkun :LOL: Ja mikä haju!! Yksi aamu nostin neitiä peiton alta, niin jestas mitkä hajut sieltä tuli. Kunnon prinsessa!
Nyt taidan lähteä nappaamaan pikkuisen tissille ja sitten kylpyyn!

Tintta ja Nipsu kohta 7 vkoa
 
Täällä nukuttu yö kans hyvin.Liekö ollut vaikutusta tuolla rotarokotteella.Uupunut oli pikku ukko.Kakka on haissut ihan kaameelta tuon rokotuksen jälkeen ja on aikamoista liejua.Hyh!

Pitkälle vaunulenkille pitäis päästä pikku ukon kanssa tänään.Jäi lenkki hieman lyhyeksi eilen.Huomenna mulla on jälkitarkastus ja mun isä tulee siksi ajaksi katsomaan poikaa.
 
Pikaisesti imoittamaan eilen saadut uudet mitat :wave:
Pituutta 57,5 cm ja paino 5030 g =) Hirmuisesti on tyttö kasvanut! Lääkärissä käyttäytyi hienosti, mutta korviin katsomisesta piti sanoa mielipiteensä :D

Viivi ja Emma 6 vkoa 2 pvää
 
:wave: Tervehdys

Lueskelin pitkältä ajalta jutut, kun en ole koneelle
ehtinyt.

Erityisesti iso halaus sinulle Grynna. Sinun kirjoituksiasi
on ollut ikävä - viimeisten viikkojen odotuksen aikana koin
kirjoittelusi lohduttavana ja oli mukavaa paeta sitä odottelua
(kun mitään ei tapahtunut ja laskettu meni jo...) nettiin.
Päivähän sitten tuli eroa meidän pojalle ja teidän neidille!

Meillä 6 viikon neuvolakäynti oli tänään ja mitat:
paino 5170g (4355g)
pituus 58,5cm (54,4co)
py 40cm (37cm)

Hyvin kasvaa ja rintamaidolla ollaan.
Ristiäiset juhlitaan 1½ viikon päästä.
Vatsavaivoja ei ole ja aika hyvin menee yötkin.
Kiitollinen olen tästä helposta pojasta!! :heart: :heart:

Iloa kaikkien vauva-arkeen ja voimia teille joilla vauvat
oireilee tai ovat saaneet ekat flunssat ym.

Vaapukka ja Toivo melkein 6 viikkoa
 
Tervehdys kaikille!

Mahtuukos yksi taustailija vielä joukkoon? Olen seurannut joulukuisten pinoa jo plussasta alkaen, mutta nyt vasta sain aikaseksi rekisteröityä tänne ja kirjoittaa muutaman sanasen :whistle: Meillä oli tytön laskettu aika 14.12.2008, mutta syntyi 3.11.2008 raskausmyrkytyksen takia. Esikoinen siis kyseessä ja luulenpa ettei meille enempää tulekaan. Hienosti on tyttö kasvanut ja viikko sitten 3kk neuvolassa painoa oli 4,5kg (1930g) ja pituutta 55,5cm (44cm).

Olen suuresti nauttinut teidän kirjoituksista ja niistä on tosiaan ollut apua kun on ihan newbie vauvan hoidossa. Ja oli niistä jelppiä myös raskausaikana. Tässä pinossa on hyvä fiilis :flower:
 
Tervehyds mammat,

mukavan lumista keskiviikkoaamua kaikille!
Täällä sujuu myös mukavasti, en valita. Vähän yrittää silmätulehdusta ja räkäisyyttä Neidille pukata päälle, mutta yritetään kotikonstein hoitaa pois. Ihmekös tuo, jos muutkin tässä ollaan enemmän tai vähemmän flunssassa oltu!

Alkuviikolla käytiin 1 ½ -kk (7vkoa) neuvolassa. Mitat oli huikeat 6300g (4030g lähtö ) ja 61cm (54cm); päänympärys tais olla 41cm (38,5cm). Ruokaa saa vaan tissiltä ja paljon saakin! :D Mitään vakinaista rytmiä meidän päivissä ei tosiaan vielä ole; viime viikolla nukahti kolmena iltana kymmenen maissa ja heräili 02-03 ekan kerran syömään, mutta nyt esim. eilen uni tuli vasta yhden maissa. Yö on onneksi selkeesti yö ja päivä on päivä..pisin ja se ensimmäinen yöunipätkä on nelisen tuntia ja sen jälkeen nukutaan tunnin-parin pätkissä. Joskus nukutaan päivisin kolmekin tuntia päikkäreitä (niinkuin eilen), mutta toisinaan ei kerry kun muutama hassu vartin pätkä. Suunnittele siinä sitten itte tekemisiä. :) Onneksi ei tartte tällä hetkellä miettiä muuta kuin vauvaa, niin on ne pienet tekemisetkin äkkiä hoidettu. En muista, koska olisin leipomisesta niin paljoa nauttinut kun eilen nautin! Mulla oli seuraa täällä kun mies oli töissä ja Neiti leikki seuralaisen kanssa sen aikana kun pyöräytin muffinsit ja pikkuleivät. Onpa sitten ystävänpäiväksi tarjottavaa. :heart:

Niin ihanaa seurata, kun Neidistä alkaa jo pienesti olla seuraa. Katsekontaktin saa helposti ja hymyjä ja pieniä jutteluita tulee jo kovasti. Vasemman kätensä on myös löytänyt ja sitä ihmettelee useasti, oikeasta ei tietoakaan. Aika sätkynukkena myös nukkuu, koska ei tasan ole pinniksessä samassa asennossa kuin mihin viimeksi olen hänet laskenut! Mennään joko ympäri siten että sängyssä ollaan melkein poikittain tai sitten on pää sängynpäässä kiinni. Eipä uskalla enää hoitopöydällä kölliessä kääntää edes selkäänsä.

Kovasti ootellaan, kun 2kk:n iässä pääsee vauvajumppaan! Jee, vertaistoimintaa. :D

Täällä kaivattaisiin myös kokemuksia ja kommentteja kantorepuista; anyone? Ergo? Manduca? Muita suosituksia?

Mukavaa päivää kaikille! :flower:

Ente ja Neiti, taas unten mailla.
 
Ente: mulla on tuo ergon kantoreppu,mutta niillä ei ollut silloin sitä baby inserttiä siihen niin en ole päässyt sitä vielä testailemaan.Meidän pikku ukko ei oikein innostunut tuosta kantoliinasta ja toivon että suostuisi tuohon kantoreppuun.Olis reissuissa niin paljon helpompaa.
 
Kiitos, Juli05 kommentista. Meillä on Hotslings-pussukka nyt ollut käytössä, mutta se alkaa ahdistaan jo vähän ja seuraavaa kantoasentoa sopii kokeilla vasta kun pää pysyy itekseen pystyssä. Reppua meinasin, että iskäkin pääsis kantamaan ja kun tässä on reissua jos jonkinmoista tulossa.
 
Terve!

Nuista tipoista sanon heti, kun nyt muistan.. että meillä niitä Rela-tippoja käytettiin VAIN sen lääkekuurin ajan eikä yhtään pitempään ja vaan siis sen takia, kun Amorion aiheuttaa lähes poikkeuksetta ripulia eikä sitten tehoa korvatulehukseen. D-vitamiinin annan kun muistan, olen TOSI surkee sen suhteen.. pitäis oikeesti muistaa se, mutta kun ei.. Noh, ei nuo isommatkaan ole vielä kupsahtaneet vaikka yhtä huonosti muistin silloinkin.

Jahas.. mitäs sitten.. vaatteista.. Minä käytän kirppisvaatetta ja saatuja vaatteita vauvalla. Muutama kampe on H&M:ltä, mutta ei tod. montaa. Minä en niistä merkeistä silleen välitä, kivoja ja persoonallisiahan ne on, mutta meidän pussille liian kallita, suhteessa niitten käyttöikään. En ymmärrä kuitenkaan sitä, että miten jotkut tosiaan "antaa" loppuunastikulutettuja ja kestotahraisia vaatteita.. sellaset minä laitan heti roskiin, ei niistä kenellekkään enää iloa ole.

Omista vaatteista: käytän sitä mitä huvittaa. Välillä laitan ihan kotonakin itteni ns. ylisiistiksi ja sit välillä pidän ihan perus kalsaripäiviä, riippuu vähän tilanteista, yleensä mulla on normikotivaatteet, rennot, mukavat ja käytännölliset eli verkkarit, colleget + peruspaita. En viiti paljoo kotona farkkuja käyttää, kun sit ne painaa vauvaa ne saumat (pahimmillaan) ja yleensä ne anna mulle itelleni tarpeeksi liikkumavaraa, kun ovat sen verran jäykkiä.

Kiitos sulle, kuka nyt olitkin.. muistamistuulista!!! Muisti on vähän parantunut, mutta ennallaan ei ole vielä.. kuten huomaa tästäkin.. (vai miten se nyt meni ja kuka se nyt oli)

Alan pikkuhiljaa päästä taas itseni kanssa sinuiksi.. Alkaa taas huumori kukkia ja perussarkasmi palaa myös kehiin.. :kieh:

Mussupussulle pitää sanomani, että en minäkään sitä yhtä viestiä oikein tajunnu, mut sit kun palasin myöhemmin lukemaan sen uudestaan niin tajusin.. eli asiaa selvensi hyvin se teidän jatkokeskustelu asiasta. Taitaa meillä kaikilla joulukuisilla pätkiä vielä jonkin aikaa aivoissa tyhjää niin ei kaikkee aina tajua. Eikä tässä porukassa aiemminkaan otettu nokkiin niin mitäpä sitä suotta nytkään vaikka ollaankin kaikki hieman väsyneitä (toiset enemmän, toiset vähemmän) ja hormoonit jyllää muutenkin.

Ite oon huomannu, että en ees tajua kaikkia normaalijuttuja kuten ennen raskautta ja raskauden aikana.. Minun pitää välillä ihan pysähtyä miettimään, että mitenkäs se meni ja mitäs se nyt tarkoitti.. otan nokkiini aika vähästä ja sekotan asioita.. Aiemmin minua ei hetkauttanut mikään! Mutta kyllä tästä vielä entiseen aivotukseen palataan!!! :LOL:

Jaa, niin niistä kantorepuista yms. Meillä on se rintareppu ja on se kyllä sit hyvä! Ihan perusjuttuhan se on, mutta minä en niistä uusista ja erikoisista oikein ees älyä mitään niin pysyn peruskamassa. En minä sitä paljoo käytä, silloin vaan kun tarviin 2 kättä tai muuten en kerkee lattialla vehtaamaan vauvan kanssa ja se ei viihy yksin siellä. Useinkin se itekseen viihtyy tai yleensä isompien kanssa, jos siis teen vaikka ruokaa tai leivon. Tai istun koneella.. ;) Eli minä käytän rintareppua.

Mallasuutteesta.. meillä kokeiltiin sitä isompien aikaan, mutta tehoja ei ollut. Sehän ei kaikille tehoo, kuten ei Cuplatonkaan tms.

Meillä edelleenkin yöt ja kaikki oikeestaan ihan hävyttömän helppoa. Neiti nukahtaa 22.30 kun sammutan valot makarista ja herää 07.00-07.30 syömään ja siitä sit alotetaan päivä. Neiti vetää pikkutirsat (n.20min) heti aamusyötön jälkeen ja sit seurustelee ja on valveillä 10.30 asti ja sit päikkärit. Jos on vielä nälkä jäänyt ennen unille menoo ni vetää tunnin unta, mut jos ei oo nälkä ni vetää 3-5 tuntia. Välillä ulkona ja välillä sisällä tupakeittiössä kehdossa. Pikkutirsat vetäsee sitterissä ja välillä sylissä. Sit ilta meneekin tissutellessa ja pikkutirsoilla. Kakkapäivät on jokatoinen päivä tai joka kolmas. Ei edelleenkään kitise eikä turhia huutele. Eilen karjui kyllä ihan kympillä, kun minä lähin kauppaan ja oli neiti herännyt nälkäisenä kesken kaiken.. Noh.. kyllä se siitä. Kova oli imu, kun äippä viimeinkin tuli kotiin. Onneksi on nuo tissit kestänyt sen ekan hajoomisen jälkeen ihan hyvin.

Vaan joo. Nyt pitää palata takasin arkipuuhiin. Kerettiin jo syödä ja kerkesin jo leipoo muffinsejakin. Eilen tein marjapuuroo ja soppaa, joten välipalat on helppo heittää kehiin, kunhan isot tulee koulusta. Kakkosen kaveri tulee kans koulun jälkeen meille leikkimään joksikin aikaa ja minun oma kaveri tulee noin kolmelta turisemaan. Ihanaa.. en oo sitä nähnytkään 3 kuukauteen!!!

Kuulkaas.. vaikka nyt jotenkin päivät vaan katoo kiireesti ohi niin kyl tää tästä vielä lutviutuu ja minäkin palailen pian omana itsenäni kehiin!

Härkis ja Prinsessalauma
 
Ai nii.. UUSILLE TERVETULOA!!! Hyvä että meistä on ollut apua mirjami76lle!!!

Ja tsempit ja peukut kaikille teille, jotka kärvistelette kipeinä!

Ihana myös se, että tän pinon sydänvauvakin on toipunut/toipumassa hyvin! :heart: Siitä tulikin mieleen, että meillä harrastetaan kans sitä vauvahierontaa ja loistavasti auttaa niihin vähiin kitinöihin mitä on ja yleensä meidän neiti oikein nauttii siitä "jumpasta" ja "hoidosta".
 
Nyt sitten on käyty jälkitarkastuksessa.Turha reissu oikeastaan,kun todistustakaan ei saanut.Niillä oli terkkarin koneet nimittäin jumissa.Noh lähettävät sen postissa.

Tuli kutsu häihin tänään,johon ei lapsia kutsuta niin saattaapi jäädä väliin häät.Ei millään viittis silloin 3 kk olevaa poikaa hoitoon laittaa.Reppana ei osaa ees pullosta juoda.
 
Hei!

Kiitoksia tuesta myös Viivi82, NullPoints, Mussupussu ja Vaapukka, ja Nimralle vielä uudestaan. :flower:

Jaksuja kaikkiin sairastupiin, ainakin Tintalle ja Terhikille, ja KeuKeullakin nuhaa ollut.

Mirjamille tervetuloa mukaan!

Hienosti kasvavat kaikkien pienokaiset! 1 kk mitat meidän neidistämme laitoinkin aikaisemmin, ja ensi viikolla saadaan 6 kk mitat. Esikoispoika oli 6-viikkoisena 61 cm ja 5,7 kg; tämä kakkonen ei taida ihan niihin mittoihin sentään venähtää. (Vaikka nyt 1,5-vuotiaana esikoinen ei enää ole missään korkeilla käyrillä, on jo tasaantunut kasvu kovasti.)

Ihanaa myös kuulla, että ainakin useimmilla nukutaan öisin, edes jotenkin. Muistan esikoisen ajalta miten haaveilin, että joskus saisi edes 2 tuntia putkeen nukkua... |O

Kantoliinaan ei ole meidänkään neitimme suostunut, muutaman kerran olen kokeillut ja pillastuu kuin syötävä. Pitäisi jotenkin saada sidottua pystyasentoon, enkä ole vielä keksinyt miten (olen aivan kädetön muutenkin sen liinan kanssa...). Sylissäkin haluaa aina olla pystyssä, useimmiten vietän illat kanniskellen neitiä olkapäällä hartiat aivan jumissa. Mutta mitä ihmeellisempiä asioita sitä oppiikin tekemään vauva olalla...

Kantoreppu mulla on, joku Baby Björnin karvalakkimalli, joka on kiertänyt xxx monella omistajalla ennen minua. Siinä ei saa niskalle (mun mielestä ) riittävän hyvää tukea joten en ole vielä kaivanut esiin, mutta pitänee kohta alkaa kokeilla. Typy jo nostaa (on nostanut alle pariviikkoisesta) päätä reippaasti mahallaan, ja pitääkin koholla siis, olalla pitää jo tosi hyvin pystyssä ja käsistä nostaessakin pää seuraa vähän aikaa mukana, joten eiköhän se niska kohta repussa kestä. Toivottavasti, jotta pääsis vähän tekemäänkin jotain. Anoppi on onneksi edelleen apuna osan päivästä, muuten ei tulisi kyllä juuri mistään mitään. Neiti nukkuu todella pätkäunia (jos nukkuu) päivällä, koko ajan pitäisi sylissä vain olla - ja jossain kurvissa kun pitäisi tuo 1,5 v esikoinenkin hoidella.

No, onneksi sentään yöllä nykyään nukutaan edes jotenkin. Ja eiköhän se päivärytmi joskus sieltä tule, esikoinenkin oli pätkänukkuja mutta yhtäkkiä reilun 2 kk iässä keksi päiväunien nukkumisen. (Yöt olivatkin sitten tuhkatiheää heräilyä yli vuoden ikään...)

Vilkutukset :wave: vielä kaikille muillekin, vaikka nyt en ehdi henk.koht. kommenttia jokaiselle - kaikkien kuulumiset on kuitenkin luettu :heart:

Palailen taas
Grynna ja pimu 5,5 vkoa
 
Piti vain käydä lukemassa mutta tähän oli pakko tarttua

Grynna:
Pitäisi jotenkin saada sidottua pystyasentoon, enkä ole vielä keksinyt miten (olen aivan kädetön muutenkin sen liinan kanssa...). Sylissäkin haluaa aina olla pystyssä, useimmiten vietän illat kanniskellen neitiä olkapäällä hartiat aivan jumissa. Mutta mitä ihmeellisempiä asioita sitä oppiikin tekemään vauva olalla...
Meillä meinaan aivan sama juttu! Tänään koitin öheltää liinan kanssa mutta oon tosi käsi sen kanssa. Jos löydät jonkun tavan jolla vauvan saa juurikin pystyyn ja mielellään olkapäälle niin kerro! Mulla on koko yläselkä ihan jumissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi82:
Piti vain käydä lukemassa mutta tähän oli pakko tarttua

Grynna:
Pitäisi jotenkin saada sidottua pystyasentoon, enkä ole vielä keksinyt miten (olen aivan kädetön muutenkin sen liinan kanssa...). Sylissäkin haluaa aina olla pystyssä, useimmiten vietän illat kanniskellen neitiä olkapäällä hartiat aivan jumissa. Mutta mitä ihmeellisempiä asioita sitä oppiikin tekemään vauva olalla...
Meillä meinaan aivan sama juttu! Tänään koitin öheltää liinan kanssa mutta oon tosi käsi sen kanssa. Jos löydät jonkun tavan jolla vauvan saa juurikin pystyyn ja mielellään olkapäälle niin kerro! Mulla on koko yläselkä ihan jumissa...
Mulla kans liina, ja netistä yritin löytää edes yhden ohjeen, jonka tämmöinenkin blondi osaisi tehdä ja tämän löysin
http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/materiaalipankki/nayta_sidontaohje.tmpl?pager_current=2;luokka=2;ryhma_id=103;navi_id=244;sort=nimi;aktiivinen=true
Mutta ei neiti siinä kovin hyvin viihdy, ajattelin kokeilla rintareppua. Tai sitten täytyy vaan vielä harjoitella.
Täällä selvitty vatsataudista ja ristiäisvalmistelut jatkuu...

Tintta ja Neiti tänään 7 viikkoa

 
Pikaisesti kantoliinailusta :

Tässä myös yksi sivu jossa sivun alhaalla aika hyvä sidontaohje:
http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/hugabub.html

Itse opin tämän sidonnan ja meidän poika tykkää olla liinassa tässä asennossa. Usein nukkuukin ja ton liinan etuosan saa hyvin tukemaan päätä.
Mulla on pitkä trikooliina.

Kirjoittelen lisää joku toinen kerta.

Sartsa ja poika 6 viikkoa 3 päivää
 
Voi hyvät naiset! IHOKONTAKTITOPPI! Siinä vauva tukevasti pystyasennossa pää tuettuna. Ei tartte säätää liinan kanssa. Mulla myös se liina hankittuna, mutta en oo kertaakaan käyttäny. :ashamed: Oli niin pakko ja kiire saada se sillon, mutta... KUN TOI IHOKONTAKTITOPPI on ihan paras! Voiko hehkuttaa liikaa? Rintareppu (Mamas&Papas) on myös hankittu, lähinnä miestä varten, että voi vauvaa kanniskella, mutta mies on sanonut sen olevan jotenkin hankala (?). Vauva kyllä viihtyy ihan miten päin vain, kunhan on lähellä äitiä tai isää.

Toinen asia. Tahdon nyt kovasti kiittää teitä, jotka kerroitte mallasuutteesta! Kiitos kiitos kiitos!

Lueskelin teidän juttuja ja rupesin itekki miettimään, että minkäs takia me ne RELA-tipat aloitettiin... Vatsanväänteiden joo... Auttaako ne? Jaa-a... Miksi syötämme niitä vauvalle? Öööö... Jätettiin tipat pois ja johan alkoi kakkaa tulla, mutta vääntelyt paheni ja aiheutti itkuisuutta. Kysyin neuvolantädiltä mallasuutteesta. Tuttuun tapaan ei oikein tiennyt siitä mitään, ei edes mistä sitä saa... Kysyin apteekista ja sieltä sitä sai! 6 euroa tötsä! Siis hullu maksoin mansikoita RELAsta ja tätä ihmesiirappia saa kuudella egellä! Annetaan pari teelusikallista päivässä maitoon sekoitettuna ja tyttö on ihan uusi ihminen! Nukkuu rauhallisemmin, pidempiä pätkiä kerralla, hymyilee jatkuvasti, jutteleekin enemmän, nauttii elämästä kuten äitinsäkin! Ihanaa ihanaa, kiitos kiitos!

Tänään sain taas omaa aikaa ja kyllä sitä kaikkea ehtiikin neljässä tunnissa; kampaaja, kosmetologi & pikashoppailut. Mies lähtikin sitten heti töihin, kun palasin kotiin. Hyvin noilla oli kahdestaan mennyt. Huomenna mennään pariks tunniks teatteriin (miehen vanhempien ylläri meille) ja mun äiti on vauvavahtina.

En ajatellut vaatekeskustelua käynnistäessäni sen menevän näille urille, mutta meni kuitenkin. Tottakai itse tehdyt olisivat kaikkein ihanimpia ja parhaita, mutta minkäs teet kun en osaa ommella. Yrittämisestä se ei oo kiinni, mutta ei oo vaan mun alaa. On varmaan sukuvika, kun äitin tekeleet on vähintäänkin kyseenalaisia (ei kerrota sille!). Se hirveesti yrittää näpertää kaikkea, mutta esim. meidän makkarin verhojen ompeleminen kesti jotain kaks kuukautta, vaikka se on vaan suoraa viivaa mitä pitää ommella! Ja alataitteiden ei kai kuuluis olla 30 cm... Yhet villasukat se on tehny vauvalle, jotka on meillä käytössä, mutten tiedä onko ne kauheen hyvät kun vauvalle pitäis käyttää erikoisvillalankaa... Kiitän kovasti, kun se meille jotain tekeleitä kiikuttaa, mutta eri asia käytänkö niitä koskaan. :whistle:

Oon nyt tilaillu jenkeistä vaatteita ja ostellu ihan täältä Suomestakin... Myös oman vaatekaapin päivitys käynnissä, kun miehenkin vaatekaappia kartutettiin mun raskausaikana viidellä puvulla, farkuilla ja kravaateilla. Pitäis varmaan vähän hillitä tätä ostelua... NOT!

Ilmoitettiin Snögeli jo Steiner -kouluun, mutta onhan tässä reilu 6 vuotta aikaa muuttaa mieltään. :whistle: Vauvajumppaan en oo vielä uskaltautunu, lähinnä ton vauvantahtisen, todella tiheän imettämisen ja vatsakitinöiden takia. Muskarista soitin kirkolle ja mietittiin sihteerin kanssa, että vauvalle varmaan parempi, että alotetaan se vasta syksyn ryhmässä. Oltais päästy maaliskuun vauvauintiryhmään, mutta en ottanu sitä paikkaa, kun en tiedä onko Lumppari vielä sillon ylittäny sitä 5 kg:n rajaa... Aloitetaan siis vasta huhtikuun ryhmässä.

Puuhaa riittää, mutta onneks yöllä saa nukkua ja itseasiassa yleensä päivälläkin sellaiset 30 min. - tunnin päikkärit. Alan jo pikkuhiljaa tuntea itseni itsekseni. Hyvät unet ryhmittää ajatuksia kummasti. Nyt nukkumaan, kun noi kaks (tai kolme koira mukaan laskettuna) on jo unimaailmassa.

Aino & Lumi-Emilie n.2,5kk
 

Yhteistyössä