## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

sHv kiitos.. :heart: Tsemppiä hirveesti synnytykseen! :)

Torey: Juu toi ripuli on sitte erittäin mukava raskausoire... :x

Pikkasen jännittää, meen suoraan töistä sinne varhaisultraan, se on kolmelta. Hui..toivottavasti kaikki on niinku pitääki vastaten näitä viikkoja ym.. :) *jännitys* :ashamed:
 
sintzi
toivottavasti kaikki on hyvin ... mutta ... pienet vuodot on usein harmittomia, vaikkakin ihan lääkäri suusta seuraava teksti ....
joillakin tulee keskenmeno vaikka tulisi vain pientä tuhrua ja toisilla taas on kunnon vuodot ja kaikki on hyvin .... itse pidän tärkeänä sitä että menee tarkastuttamaan tilanteen , ettei tule turhaa stressiä ja toisaalta että tietää tilanteen ...

neitim
 
Tsemppiä miina varhaisultraan!! Toivottavasti kaikki on kuten pitääkin =)!! Sintzi, toivottavasti sinulla on vain harmitonta vuotoa. Uskon, kuinka huolissasi olet. Onneksi raskausaikana on usein täysin harmitontakin vuotoa.
 
Jos joku osaa lisätä tuohon listaan, niin siihen voi laittaa, että meille on tulossa siis TOINEN lapsi ja sairaala on Keski-Suomen keskussairaala. Kiitos! =)

Väsymystä ja huonoa oloa. Ei tosin ole ihan niin huono olo kuin esikoista odottaessa oli. Olen syönyt HIRVEÄSTI, niin olen välttynyt oksentamisilta. NO, eilen illalla oksensin taas kolme kertaa. Se oli inhottavaa, mutta kevensi vähän oloa. On nimittäin tainnu tulla kiloja lisää tässä muutaman viikon aikana. Ihan silmissä lihonut. Yöh... Mut kai se on tää äitin osa sellainen, ettei voi aina ruumistaan hallita niin kuin haluaisi. Sopeutumista taas... :/

Esikko päiväunilla. Pitäisi kai tehdä ruokaa itelle, niin pysyis olo kohtuullisena.

Hyviä vointeja kaikille!!!! :wave:
 
DoB
Tottakai mukaan mahtuu, tervetuloa uudet :) Onpa meitä joulutonttujen odottajia paljon!

Mä kävin eilen neuvolassa ja siellä meni tosi hyvin. Neuvolan täti oli tosi ihana :heart: Ihme kyllä, mulla oli kaikki veriarvot ja verenpaineet paljon paremmat kun yleensä eli mulle taitaa sopia tämä raskaus :D Np-ultraan tulee kutsu postissa ja se on jo 3-4 viikon päästä. Lääkärintarkastuskin varattiin samalla ja se on sitten rv15. Lasketuksi ajaksi tarkentui nyt se 3.12, minkä sain itsekin noilla laskureilla.

Pahoinvointi on aaltoilevaa ja kestää ihan iltaan asti. Kaikki etoo vaikka ois ihan kamala nälkä. Ainut mikä ärsyttää on tää hurja närästys :kieh: Mutta oon kyllä päivä päivältä onnellisempi, ihanaa että meille tulee oma vauva :heart:

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille ja tule Sintzi kertomaan miten meni lääkärissä! Toivottavasti kaikki on ok!

DoB ja öttiäinen 8+0
 
Aurinkoista päivää kaikille!
Päivän lepohetki täs koneella. Lapset päikkäreillä.
Mun oloni on ollu hieman huonovointista. Aamulla on ihan kuin olis täys olo ja ruoka ei meinaa maittaa. Joskus tulee sellasia ökkö yskäsyjä. Mutta pöntön pohjia ei vielä ole tarvinnu katella. Väsyä meinaa piisata. Vuotoja onneksi ei ole enää ollu, mutta vielkään ei oikeen ole uskaltanu hehkuttaa tuota raskaana olemista. Josko tuokin asia tuosta joskus helpottaa.
Niin ja meille olis tulossa nyt siis kolmas lapsi. (toivottavasti)
 
No niin, varhaisultrassa kävin mutta mutta... Siellä jotain oli vaan eipä taida olla ihan mun viikkojen mukainen? Lääkäri sanoi että ehkä vasta rv 5-6 koska sydämen syke ei näkynyt vielä. Ihmettelin ääneen ennenkuin tajuttiin katsella mun viimeisimpiä menkkoja ja kiertojen kestoja, niissä aikamoisia eroja.. Joten varattiin nyt ens viikolle uusi aika ja katsotaan sitten onko tapahtunut mitään muutosta. Peukut pystyyn että kaikki olis hyvin!
 
olin tuolla aiemmin ilmoittanut sairaalan kirjaimet sekaisin eli paikka jonne olen menossa on K-HKS :)

täällä kaikki niinkuin ennenkin.töissä joudun joka aamu samaan aikaan oksentamaan,sen tietää jo etukäteen koska kannattaa alkaa hiipiä kohti vessaa :| muutoin ympärivuorokautista yököttävää oloa johon ei auta edes syöminen ja kaameaa väsymystä.voisin nukkua kokoajan läpi vuorokauden :headwall:

olen ollut pienimmän sairastelun takia tämän viikon saikulla ja olen vissiin nukkunut enemmän kuin tuo meitin sairasteleva poika |O
sain varattua ensimmäisen neuvola-ajankin tuonne ensikuulle silloin on rv 10 täynnä.sanoin että ei minulla ole kiire tulla kunhan ennen sitä niskapoimu ultraa koska siihen tarvitsee itse varata aika ja saan tuolla ekalla käynnillä tarvittavat tiedot.... =)

kaikilla muilla lapsillani on kuulunut sydänäänet mahan päältä ennen rv 9 joten silloin pitäisi jonkinlainen syke löytyä tuolloin ekalla käynnillä jos kaikki on kunnossa mitä tässä nyt sitten sinne saakka jännätään. :D

leppoisaa päivänjatkoa kaikille täällä kävijöille :wave: ja sintzille paljon onnea matkaan :hug:
 
Hei vaan kaikille! Vielä hyppään mukaan jos huolitte.
Oon tässä eläny jännityksessä muutamia viikkoja, luulin olleeni 7+3 (?), mutta tänään selvisikin varhaisultrassa että ei olla vielä siellä asti, 6 vkoa on lähempänä. Eli ultrassa ei vielä sykettä näkynyt, tosin kyllä siellä jotain oli =) Nyt vaan on vähän pettynyt olo vaikka itseäni tuohon kyllä valmistelinkin kun kierrosta ei ollut kovinkaan suurta varmuutta. Mutta katsotaan jos sitten seuraavalla kerralla.

Oireita mulla.. tajuton väsymys ja voimattomuus suorastaan, ei jaksaisi tehdä mitään. Iho on mennyt huonoksi, kasvoissa on näppyä näpyn vieressä. Vatsaa turvottaa ja housut kiristää. Istumatyö tuntuu tällä hetkellä tosi ikävältä ;) Lisäksi olen tosi pahalla tuulella :ashamed: onneksi vain "pääni sisällä", yritän kuitenkin töissä olla normaalisti.. kotona vaan tuntuu että ei jaksaisi millään olla positiivinen..

Mutta näillä mennään. Toivottavasti vaan kaikki menee hyvin (kaikilla meillä). Tämä kun on ensimmäinen meille miehen kanssa, niin on kyllä aikamoinen jännitys koko ajan..
 
kättärillä käyty ja arvatkaas mitää =) =) =)
SYKE LÖYTYI ja kaikki oli hyvin, viikkoja 6+3...siellä on hematooma joka tuhruttaa sitä verta mutta siitä ei kuulemma sikiölle ole haittaa vaan hematooma tipputaa verta/imeytyy itse pois ajan kanssa!
pientä vuotoa tulee jatkossakin, jos isoa vuotoa/kipuja niin sitten eri asia, mutta toi ei aiheuta keskenmenoa kun sikiö ihan itse kasvaa sielä =) =)
vitsi ku ihana olo ja nyt voin perua sen yksityisen ku olisi jo ens tiistaina ni sama tilanne sielä masussa silloinki on...

väsyttää vaa koko ajan, joten pakko lähtee ottaa torkut ku kaapokin nukkuu!
tissit tosi kipeet ja kovat,auts..
 
meitä on kyllä jo todella paljon, mutta onpahan ainakin tekstejä luettavana kun koneelle tulee ;)

Mulla on kyllä ollu ihanan helppo viikko tähän mennessä, kun olen voinut tosi hyvin. Tänä aamuna join jopa kahvia viikon tauon jälkeen ja hyvin maistui. Juoksulenkilläkin kävin koiran kanssa ja se piristi oloa entisestään =)

Ketäs kaikkia täällä on menossa Keski-Suomen keskussairaalaan synnyttämään?
 
Ihanaa sintzi! Onnea tosi paljon :heart:

Mie otin ton ekan ultran rv 8+3 et varmasti jotain kuuluis, mut kai ois aiemminkin... Malttaakohan sinne asti :/ ? Tosi huono olo tänään, niinkun täl viikol on ollut muutoinkin. Helkutti jos tää tästä pahenee :x

DD ja enkelimme 5+3 <3
 
Ihanaa Sintzi :heart: ! Caffee81, mä olen menossa Keski-Suomen keskussairaalaan synnyttämään =) . En ole kuullut tuosta paikasta minkäänlaisia kommentteja, jos jollain on kokemusta, olisi mukava kuulla. Nyt vasta alkaa iskeä tajuntaan, että olen todella raskaana. Ihana, liikuttunut tunne :heart: . Mies oli kirjoittanut aamulla ennen töihin lähtöä, että "hyvää huomenta rakkaalle tulevalle äidille" :heart: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja sintzi:
me mennää huomenna aamulla kättärille tarkastukseen, vitsi et voi pelottaa :|
vuoto ollu molemmilla kerroilla suht niukkaa ja loppunu aika nopee, nytkin on loppunyt sillee et vain pyyhittäessä tulee vähän ja tummaa on...eikö keskenmeno vaadi runsaampaa vuotoa,kipuja tai "klimppejä" vuotoon jota mulla ei oo...
Mulla on just tuota samaa. Vuoto on jatkunu varmaan reilu 5 päivää. Kävin maanantaina Jorvissa tilanteen seurannassa. Kaikki oli sikiön suhteen hyvin; sydämen syke näkyi ja kuului ultrassa :heart: Vuodolle en sen kummemmin saanu selitystä. Yksi epäilys oli, että olisi 2 raskautta, josta toinen kohdun ulkopuolinen :eek: Jäi tosiaan vähän epäselväksi, kun olin sen verran kipeä, että huomio kiinnittyi kipuun.
Kaipa tämä on sitten normaalia joillain?

Sintzi, onneksi kaikki on hyvin!

AC 6+2
 
Listaa taas päivitetty! =)

Kanella: Mikä sun laskettu aika on niin osaan laittaa oikeeseen kohtaan sinut listalle? =)

sintzi: Tosi ihana juttu!! :D :heart:

Nonna-79: Me ollaankin noitten 2006 lapsosten kanssa samoista "piireistä". :wave:

Täällä olo edelleen entisellään. Vähän väsyneempi olen näin päivisin ja mietinkin että pitäisikö sitä alkaa pienet päikkärit nukkumaan ettei olisi illalla sitten niin uupunut. Olen vain niiiin huono nukkumaan päivisin. En saa unta enkä meinaa malttaa mennä edes nukkumaan. :whistle:

*Tuisku ja Hippu 6+1 *

 
Heippa taas kaikille! Täälä sairaslomaa vietän.. Oli pakko käydä pyytämässä tämä viikko lepoa kun on niin kovin huono olo ja väsyttää niin että meinaa töissä koneen ääreen nukahtaa! Nyt sitten työnantaja tietää raskaudesta.. Mua on vaivannut näiden kaikkien fyysisten oireiden lisäksi melkoinen ärtymys... olo on ihmeen kiukkuinen ja ärtynyt melkolailla koko ajan! Miehen kanssa ei juuri jaksa keskustella ja tuntuu että kaikki mitä se tekee ärsyttää! Vähemmän rakastava ja mukava pikkuvaimo-olo! Muilla vastaavaa?
 

Yhteistyössä