***JOULUTÄHDET 2005*** KESÄKUU

Heippa vielä myöhäisesti :wave: Ei näin kesällä tule uni, kun meillä on vierähtänyt ihan uusille rytmeille, siis Ottokin nukkuu ysiin vähintään. Sopii mulle aamu-uniselle tod. hyvin :D

Juhannus meni rauhallisesti, vaikka seurapiiriä riitti. Otto alkoi la vähän räkäiseksi ja taas rähmi silmätkin heti, ihmekös tuo, kun pitää räkää joka paikkaan hieroa ja multaa lisäksi, kun jatkuvasti on tuol pihassa jotain tonkimassa. Nyt väittää pokkana kivistä, että "Tää o kaakki" ja pistää poskeensa. La oli kaveri ihan hädissään, kun pyysin hetkeks Oton perään kattoa, kun olin antamassa iltapuurotarpeita pikkuneitien äideille, niin Otto oli vetässy 4 kiveä suuhunsa =) Sanoin, että annas kaverille ne, niin sylki sen käteen saaliinsa. Aattona Otto jaksoi painella myöhäiseen, kun oltiin siel miehen serkun luona. 23 kotiuduttiin kävellen, ku asuvat tossa n.300m. päässä. Kivaa oli molempina päivinä, hyvää ruokaa (mikä tärkeintä!!) ja hyvää seuraa. Just Lotan kummitädin kanssa puhuttiin, että miten hyvän ruoan merkitys näin iän myötä vaan kasvaa ja kasvaa :D

Niiskuneiti; Onnea hurjasti :flower: :heart: Ihanaa! Ja tosi hieno päivä ja sopii tosiaan tuohon teidän kihlapäiväänkin erittäin hyvin!

Jemma: hui, kun kuulosti pahalta Amandan lento :( Onneksi ei käynyt kuinkaan! Tuo on totta, mitä Koivunkäpy sanoi, että tuollasessa tilanteessa tekis mieli ainakin sanoa pahasti pahantekijälle. Otto sai n. 1-veenä mun kaverin lapselta kans ekan väkivaltakokemuksensa, kun istui mahallaan olevan Oton selän päälle, eikä lähtenyt pois. Kyse 4-veestä, jolla ei kaikki ihan kohdallaan. Pelästyin kyl kans ihan kauheasti silloin ja sit mietti kaikkea, et mitä olis voinu käydä :| Muuten on pitänyt kans onnitella sua gradusta!! Ja sitten myös pikkuprinsessaisesta! Ihanaa, kun on sit siskokset!

Peppi; hurjan kuuloinen teidän mökkireissu, onneks oli sitten kivaakin! Tuosta muistamisesta, mun miehen äidin kuolemasta tuli keväällä 8 vuotta (kuollessaan oli 41v.) ja kyllä tosi usein vieläkin ajattelen häntä :'( oli aivan ihana ihminen, ei ollenkaan tyypillinen anoppi. Ja olis varmasti tykänny meidän lapsista yli kaiken. Että ei varmaan voi sanoa mitään aikaa tarkalleen, milloin ei enää joka päivä ajattele. Luulen, että mun mies ajattelee joka pvä, kun oli tosi tärkeä hänelle.

Hannamari; tuo kuulosti niin meidän avioliitolta (kirjoitin eka aivoliitolta
:LOL: no sellanen tää joskus on...), että mä kans luulen/tiedän jopa, et mies lukee mun ajatukset... ja mitvit, ei luekaan, ei sinnepäinkään :eek: Kyllä jussina yks pieni kärhämä saatiin kans aikaseks, kun meni vähän yli, et hän on pääosan vieraista kans koko ajan terassilla ja mä huolehdin kaikki Oton syömiset, vaipanvaihdot, vaatteiden vaihdot, nukuttamiset... Kyllä mies sit yritti korjata tilannetta, kun annoin ymmärtää, että aihetta olisi ;)

Voi olis ihana shoppailla, mut vilkaisu tilille, niin ei tarvi. Eikä oikeesti ole mitään tarpeita, sen verran tarttui vaatetta Jenkeistä mukaan.

Nyt nukkumaan, et jaksaa aamulla pirteänä, mun hyvä ystävä kotopuolessa käymässä ja tulee tyttönsä kanssa klo 10 maissa meille (eli laitan kellon soimaan ennen ysiä ;) )
 
Huomenta!

Miksi sitä ei saa nukkua edes joskus kunnolla, varsinkin, kun on univelkaa??? |O Se on taas mukava päivä tiedossa, ite oon ihan sairaan väsynyt, Joonatan kiukuttelee parhaillaankin, kun heräsi ihan liian aikaisin, mut ei sit voinu jatkaa unia kuitenkaan pidempään :kieh: Rytmit on mennyt taas sellasiks, että päiväunia nukutaan kolmekin tuntia, mutta aamulla sit noustaan liian aikaisin. Ei kiva. Ei ollenkaan.

Rasmus on taas aloittanut yöllä monen tunnin syömissessiot!! :headwall: Mä en vaan yöllä jaksais hakea lisämaitoa, mut pakko se on, jos tää tälläsenä jatkuu. Ajattelin, josko olisin aloittanut vellin annon iltaisin, jos se vaikuttais... En mä nimittäin jaksa syöttää yöllä miljoonaa kertaa ja aamuyöstä miljoonaa tuntia kerralla :kieh:

Tuolla toi isompi huutaa ja kiukuttelee iskänsä sylissä, ei voinut syödä aamupalakaan, on sit vieläkin huonommalla tuulella!

Valivalivali.

Tinttamooses: Kirjoittelehan aina kun ehdit, vaikka sitä omaa napaa vaan :)

Siru: Paranemisia Otolle! Hauska toi kivi-juttu :D Kiitos vastauksesta :hug:

No, nyt ei kelpaa pojalle muu, kuin äidin syli, mentävä siis :wave:
 
lähtee ihan kohta katsastaa auton, ei jaksas huvittaa, liekkö koko pulju viel ees auki.. jos samalla kävis ruokakaupassa..

Tylsä vaippa oli falskannu 7aikaa :kieh:

Pää tyhjeni, ei muista mitä muuta piti..
Pepille jaksamista kovasti, muistan viel mitä tuo on.. :hug:

Tinttakin kertoo vaan sitä omaa napaa, just tässä päivänä (yönä ) eräänä mietin mitäs teille...

Misseekä on jemijassu, kristiina, parpapapa ja muut jotka ei oo taas aikoihin kirjotellu? :wave:
 
Ääh. Mä olen väsynyt.

Käveltiin eilen täältä meiltä Hyökyvuoren leikkipuistoon syömään, sitten Lippulaivaan ja sieltä käsin kävin kotona ja sitten pikapikaa hakemaan tyttö kaverin luota leikkimästä ja viemään sinne uimakouluun ja sieltä vielä kotiin. Kyllä tosta tuli parin kilsan reissu. Ja kuka meni myöhään nukkumaan?

No mun pitäis sieltä alesta kattoo sukkia ja paitoja ja ehkä muutama housu. Sitten pitäis viel ostaa tossut, mahdollista toista mökkireissua varten.

Mitähän sitä tekis tänään? Tänään ois tarjolla lasagnea puitossa, mutta pennut ei näytä olevan menossakaan ulos...Ja eikä kyllä muakaan juur nyt kiinosta. Ois tossa noita kotihommia vähäsen.
 
Sadepäivää! Tätä luonto kaipaa (ja pienten lasten äidit ei..) :snotty:

Pitki niin kovastilähteä ulkoilemaan, Arttu jo mietti mitä kaikkea tarvitaan päälle, olisin pukenu kurikset ja sadetakit ja kumpparit niin ei olis tarvinnu yhtään miettiä kastumista.. Mutta kamoon, +10 lämmintä ja sataa! Niinpä kasasin sohvatyynyt lattialle kasaksi, mönkivät pahimmat höyrynsä niissä, sit tein niille majan, ja nyt istuvat tyynymajassa videoita kattomassa. Arttu kävi mulle kertomassa pomppimisen välillä menevänsä valettitunnille, heippa äiskä, ja sit hyökkäs kauhealla karjunnálla tyynyjen kimppuun. Modernia tanssia?!

Jemma: Olipa hurja juhannus, toivottavasti saat nyt levätä. Ja onneks ei amandalle käynyt kuinkaan! Arttu istuu usein Vilin päällä, tai makaa, pieni rähmällään lattialla ja isoveli selän päällä.. Näyttää usein hurjilta nuokin leikit, vaikka nämä eivät sentään toisiaan heittele!! (vielä.. ) Onneks Vili on ihan samanlainen, kiipeää Artun päälle aina kun on mahdollisuus. ..painijanalkuja?

Niiskis, ONNEA!!! ..jo valmiiks siis. Ihanaa, romantiikkaa.. :flower: :heart:

Siru: Kello soimaan ennen yhdeksää, mitä se on?! :eek: :LOL: Nimimerkillä 6.20 herätys.. Vilillä on myös suu täynnä kiviä lähes jokaisella ulkoilukerralla.. Se on löytäny uudestaan kaiken maistelemise, ja tekee sitä myös ihan kiusallaan, kun mä katon sinnepäin, se huitasee kourallisen soraa suuhun ja lähtee karkuun. Se on suloista 23 ekaa kertaa..

Jos olisin hyvä äiti ja kömpisin majaan poikien seuraks. Tai taidan mennä ruuanlaittoon jo. Kyllä tämä päivä tästä..

Pepille iso kasa jaksuja vielä, ja Käpäri: Mihis ne nyt siirty? Taisiis miks? :eek: Ja Tanskulle murkkuiloa. :kieh: Olen hyvin läheltä seurannut veljenpoikani umpimurkkuiän, ja :headwall: vaan, vaikka kiva poika onkin..
 
Joonatan sit nukahti aamulla, kun halus pinnasänkyynsä... Annoin varmaan puolisentuntia, jossei enemmänkin, nukkua, kun pikkuista kerta väsytti. Sit menin kyllä herättelemään, ettei päikkärit nyt ihan kamalan myöhäiseksi menisi!

Rasmus nukkui kans puoltuntia, en ymmärrä, että mikä sillä on, kun nukkumaanlaittaessa vääntelehtii kauheesti, hyvä, ettei konttaamaan nouse...

Ainiin!! Tänään ihan huvikseni koitin, mulle mahtui mun sellaset farkut, jotka on olleet päällä viimeksi silloin, kun Jonttua aloin odottaa (ja kun mahaa ei vielä ollut)!!! Sen jälkeen ei ole mahtunut, ei edes Jontun syntymän jälkeen koskaan!! Olihan ne niin tiukat, että käveleminen melkein oli hankalaa, eikä tää löllö taikinamaha (ISO sellainen) hyvältä niiden kanssa näyttänyt :LOL: :LOL: Mut mahtui kuitenkin :D

On varmaan toi ilmakin, joka pistää väsyttämään vieläkin enemmän, MITÄÄN en jaksais tehdä ja tietenkin olis paljon tekemistä :/ Siivoamista, siivoamista ja vielä kerran siivoamista, mut minkäs teet, kun ei YHTÄÄN huvita, eikä jaksa :eek:

Tänään meen salille, spinningiin, jospa se piristäis?
 

Morotus :wave:

Tänä aamuna kävin neuvolassa lääkärin kopeloitavana, kun minua alkoi niin häirimään tuo kohdunsuun tilanne... no paikat on auki 4-5 cm ja suurinpiirtein näki minkä väriset vauvan hiukset on :D Että jospa tää tästä alkais syntymään... ainakin suppailee vähän päästään ja alatoosaa vihleksii.

Käytiin Jullen ja miehen kanssa keskustassa shoppailemassa. Käytiin donitsi-kaffeellakin :p tai mähän en osaa kaffeeta juoda, mut grandit vedettiin Jullen kanssa. Iltapäivän suunnitelmat on ihan auki. Varmaan ainakin kävelemässä käydään.

Täälläkin väsy meinaa painaa, yöllä suppaili sen verran, etten ihan täydessä unessa saanut olla ja sit Julle alkoi itkeä tihrustelemaan puoli 5 aikaan. Vääntelehti jonkin verran, että liekö ihan koskenut johonkin. Aamun aikana ei ainakaan kipuilusta merkkiä ole ollut.

Nyt soffan pohjalle kera kirjan, Julle lähtee päikkäreille.

Jaksuja väsyneille!!
 
Hannari: ku joku taitaa vähä hannata.. oikeesti, kumpoi on isompi päätös: mennä naimisiin 7vuoden yhteiselon jälkeen vaiko jättää ehkäsy pois lähes heti kun alkaa seurustelee?? Ok, mullakaa mikää kiire oo, ainut mitä se muuttas ois mun sukunimi, meille kun tulee myöskin avioehto :whistle: mun vaatimuksesta...

Kävin tarjoomassa autoa leimalle, setä anto hylätyn mut säälistä anto mun ajaa sen kaupan kautta kotiin, sano ettei kannata ajella ennen ku on pari pikkuvikaa korjattu..

Rouva Gerbera siis pääsee lähiaikoina hommiin... toivottavasti ainakin.

Ruokaki on jo vaiheesa saksanhirvikäristys pihisee pannulla!

On muuten jännä ettei löydy kivoja MUSTIA kenkiä tunnu kokokaupungista, ostin sit ruskeet sandaalit ku oli nätit ja hyvät jalassa, yllättäen lastenpuolelta :LOL:
 
Täällä ollaan edelleen kasassa :headwall: kaikki S:t on käytetty: seksi, siivous, sauna, suklaa ja shoppailu :LOL:
GERBERA kyllä sinä varmaan ensin lähet. pidetään peukkuja toistemme puolesta :wave:
TANSKU puuhamaasta löytyy kyllä kaiken ikäisille jotain. Ite oon ollu siellä just 15-17-vuotiaiden poikien kanssa, uivat ihan intona ja sit siellä on formula autot joilla pääsee aika lujaa ja pelihalli. luulen että isommatkin vihtyy hyvin.
Ihan pienille on vain yks allas, mut kateltavaa riittää ja onhan siellä pomppulinnaa yms.
TINTTAMOOSES olipa kiva kuulla teidänkin kuulumisia! Soittele jos meette puuhikseen niin tulkaa kahvilla käymään! Sama kutsu on voimassa TANSKULLE ja muille jotka näille nurkille "eksyy"

JELLONA täällä on yks pupu Tupuna fani :wave: ja pekka töpöhäntäkin on oikein tuttu.

NIISKUNEITI ihania uutisia :heart: vielä en halua onnitella vasta oikeana päivänä!

nyt lähen juomaan päiväkahvit, illalla olis naapurissa kynttilä kutsut! se tietää naisten iltaa ja hyvää syömistä :D

palailen jälleen huomenna
 
Morotus :wave:

Huh, onpas kiirettä pitänyt :eek: Lähdettiin ysin maissa mun (ex-)työpaikalle, samalla yritin soittaa sinne unikoulun päivystykseen mutta arvatkaa vaan oliko varattu ihan kokoajan :headwall: Eli odotamme taas ensi viikkoon... Töissä oli tosi vaisu tunnelma, tämä eläkkeellelähtijä oli aika surullinen omasta lähdöstään sekä myös mun lähdöstä :( Juteltiin pitkään ja vähän itkettiinkin. Kävin tyhjentämässä samalla mun pukukaapin ja luovutin avaimen pois. Onpas haikea olo :'(

Tytöt jaksoivat reissun ihmeen hyvin. Okei, oli mulla suklaamuroja mukana, niillä saa hyvin lahjottua molemmat hiljaisiksi :whistle: Kotimatkalla Veera nukkui puolisen tuntia, ihme kyllä nukahti äsken vielä uudelleen.

Niiskuneiti: oih, ihanaa :heart: Minäkin onnittelen sitten vasta oikean päivän jälkeen -eli itseasiassa vasta heinäkuun lopulla kun tullaan taas nettiyhteyden pariin mökiltä. Viettäkäähän ihana päivä :heart:

Jemma: hui, onneksi Amandalle ei käynyt pahemmin! :hug:

Peppi: iso hali ja jaksuja :hug: Mäkin yritän tänään ehtiä salille kunhan mies kotiutuu töistä ja kauppareissulta. Mun saliohjelma päivitettiin eilen, sain pari uutta laitetta ohjelmaan. Heh, mm. jalkaprässi on uusi laite mulle -ohjaaja ehdotti että aloitan 30 kilolla ja sitten nostan omaa tahtia 40 tai 50 kiloon :eek: Jösses, mietin eka että kehtaanko edes kokeilla sitä 30 kiloa, muissa laitteissahan saan hikoilla jo 15-20 kilonkin kanssa... Noh, reippaasti yritin ja jes, onnistuin :D Voi sitä pienen (tai oikeastaan vähän isommankin) ihmisen iloa :LOL:

Tinttamooses: voi kun kiva kuulla teistäkin :hug:

Gerbera: hui kun sulla on paikat jo paljon auki :eek: Mulla meni 4-5 senttiin kahdessa vikassa synnytyksessä n. 8 tuntia kunnon suppareiden kera :eek: Tsemppiä edelleen :hug:

Tigru: kiitos Puuhis-infosta! Ja todella paljon kiitoksia kutsusta, mielellään tullaan käymään jos löytyy sopiva aika! Voisit vaikka laittaa yv:nä sun puhelinnumeron ja kertoa missäpäin asutte -kiitos ja kumarrus :flower:

Voi kökkö että nää sivut taas tökkii vai onkohan vika meidän koneessa... Kirjoitan ja teksti tulee näkyviin joskus ikuisuuden kuluttua, hohhoijaa |O :headwall:

Nyt kahvinkeittoon, se on moro :wave:
 
Iltoja!
Kohta kokeillaan jalkahierontaa jospa sillä sais lähdön :D oli toiminu parilla kaverilla!
Eli jos ei huomenna aamulla kuulu niin lähtö on tullu :D

Mites GERBERA mikä tilanne??

TANSKU en osaa käyttää näitä uusia sivuja joten en osaa laittaa yv:tä mut laita mulle sähköpostia niin siten saat multa numeros
 
Tigru, mää laitoin yytä tulee! :wave:

Täällä muut sängyssä, hetken rauha..

'Mun tekis nii mieli mennä läpsimään lääkäriä poskille, väitti et ristiliitos paranee sikäli kun lopetan imetyksen, on taas siinä kunnossa et hyvä ku kykenen kävelee...

Ja tigrulle toki myös lykkyä pyttyyn jos lähtö tulloo, mää tiän akupisteetki mistä pitäs käynnistyy ;)
 
moi :wave:

taas yksi hulina päivä takana..
Huomenna tartteis mennä vasta 10:een.. samalla oven avauksella lähtee mies ja pikkusisko käyttää Tatua neuvolassa.

Tatu oppi tänään uuden sanan: Pahhaa! sano kun rasvaa söi.. :LOL:

Jokos se Gerbera on mennyt?? Lähe nyt sitten ajoissa kun noin paljo kerta paikat on auki! Just kahvitauolla luin lehestä että iisalmeen oli synytny vauva kotia kun ei ollu amppari kerenny paikalle =)
Onko muuten paljo koko ennuste? Paljo tsemppiä!

Pepille jaksuja! Virkistikö salilla käynti?

Tinttamooses: Hyvä kun ei flunssa Oskarilla korviin mennyt!

Koivunkäpy: Harmin paikka kun auto ei menny läpi..
Meillä on varmaan saman suuntanen homma että naimisiin ei varmaan mennä vielä ens vuos kymmenelläkään..

Oon saanu tänään paljo aikaseks :D
Tulivat Tatun kans kauppaan ja tehtiin ruokaostokset kun töistä pääsin.. sitten tehtiin uuni jäätelöä :p , laitoin Tatulle huomisen ruuan uuniin kypsymään, keitin soppa pojalle ja kerkesinpä kukkapenkkejäkin vähä kitkee :D
Ja poikakin nukahti hienosti ilman kiukuttelua.. Mut viime yö meni taas alta penkin.. |O

öitä kaikille!
 
Huomenta!

Yö meni pikkuisen paremmin, kuin edelliset... Rasmus ei syönyt tuntikauseja kerralla ja Joonatan heräs vasta lähempänä kasia.

Kävin eilen salilla ja kyllä se vaan aina piristää, kiitos kysymästä Danjuska :) Sen jälkeen kävin kattomassa kaverin viikon ikäistä poikaa :heart: Ja olipa se pieni!! Voi vitsit, aivan ihana. Rasmus ei koskaan (paitsi mahassa) ole niin pieni ollut :D Vaikka ihan normaalinkokoinen tämäkin vauva oli, ettei mikään ihan rääpäle, vaikka rääpäleeltä se mun mielestä näyttikin :heart: Ja mun mielestä Rasmus ei oo kovinkaan paljoa kasvanut, mutta nyt huomas, että meillä ei enää vauvaa ole :'( :whistle: :D Kovin isolta ja kehittyneeltä Rasmus sitten näyttikin, kun kotiin tulin :D

Gerbera: Hui tota sun kohdunsuun tilannetta :) Jännää! Jaksamisia.

Koivunkäpy: Harmi, ettei auto mennyt katsastuksesta läpi :/

Tigru: Vitsit, kun pääsisit jo tositoimiin :hug: Mua vähän jännittää, että kumpi teille tulee, tyttö vai poika! Mulle pitää sit laittaa heti tekstiviestiä, kun pikkuinen on syntynyt, jooko? :)

Tansku: Harmi, että joudutte taas viikon odottamaan, kunnes pääsette unikouluun taas soittelemaan :/ Ootko käynyt sun uudessa työpaikassa jo käymässä, koska menet? Kiva, että onnistuit sen jalkaprässin kanssa :D Oliks se se laite, jossa pitää jaloilla työntää sitä painoa? :D

Danjuska: Ihana Tatu :D Koska sulla toi harjoittelu loppuu? Ootko jatkosta kysellyt, että voitko ja haluatko jatkaa tossa paikassa? Ootpa ollut reipas!

Äh, mikä ilma ulkona :(
 
Keskiviikkoa :)

Huh, yö meni meilläkin hitusen paremmin =) Unohdinkin eilen kertoa että Veera panttasi kakkaa muutaman päivän ja eilen sitten töräytti kunnon satsin työpaikallani :whistle: Illemmalla tuli vielä kaksi vaipallista. Kylvetin tytön ennen nukkumaanmenoa ja neiti simahtikin tosi nopeesti. Näillä oli varmaan vaikutusta hyvään yöhön :)

Onpas kurja ilma, sataa sataa sataa :( Olis ollut kiva mennä taas puistoon syömään mutta eipä tuonne huvita lähteä. Puoli 11 mennään kuitenkin terkkariasemalle, Saaralla on taas puheterapiakäynti, katsotaan onko tytön puhe kehittynyt viimeisten kolmen kuukauden aikana. Mun mielestä tytöltä tulee tosi paljon puhetta, pitkiä lauseitakin mutta sanat ovat tosi epäselviä. Mielenkiintoista kuulla mitä mieltä ammatti-ihminen on tytön puheesta.

Peppi: en ole vielä käynyt uudessa työpaikassani, menen vasta elokuussa. Juu, jalkaprässi on se missä työnnetään painoa jaloilla. Se 30kg meni niin kevyesti että yritän tänään ehkä 40 kiloa :D Eilen en ehtinyt salille kun mies tuli niin myöhään kotiin, tänään menen vaikka mikä olisi =) Tulipas muuten mieleen että onkos teillä ensi viikoksi suunnitelmia? Jos treffattais joku aamupäivä? Voisin samalla antaa ajo-ohjeita meidän mökille. Pääsetkö sä poikien kanssa autolla liikkeelle? Jos pääset, jaksaisitteko tulla meillä käymään? Meillä ei ole mitään suunnitelmia ensi viikolle, kaikki päivät ovat vapaita :D

Koivunkäpy: luin taas kerran väärin, luin et teit kypärästä murkkulöydön :LOL: Mietin pitkään et mikä ihmeen kypärä :whistle: Tarttee varmaan hommata silmälasit tai sitten uusi pää :LOL:

Tytöt katsovat Tiikerin omaa elokuvaa, onpas täällä ihanan rauhallista :) Jospa tämä mamma menis hakemaan toisen kupillisen kahvia :p Mites Tigru ja Gerbera?! Tigru, kiitti numerosta, laitan viestiä jos löytyisi sopiva vierailuhetki =)
Mukavaa päivää kaikille!
Tansku & tytöt
 
Meillä Onnille nousi eilen myöhään korkea kuume. Yöllä ja aamulla ollut 39 astetta kuumetta. Ekaa kertaa on kuumeessa, ennen on vain nuhia sairastellut ja aivan muutama kymmenys lämpöä ollut. Poika nukkui yön kuin tukki mutta minä en tietenkään osannut vaan meni vahdatessa ja aamuyöstä annoin lääkettä. MItä te olette antaneet kuumeen alennukseen? meillä on nestemäistä panadolia. Nyt on vähän nuupahtaneen oloinen, tosin jaksanut leikkiä ja jekkuillakin kyllä. Ollaan kirjoja kateltu ja nyt kattoo peukaloisen retkiä isukin kanssa :heart: . Pitäkää peukkuja että poika paranee viikonloppuun mennessä, mulla kun ois sinne viinijuhlille lähtö.

Mukavan kuuloisia juhannuksia ollut, vaikka toisilla aika raskaankin kuuloisia vahtimisineen jne!

Hannamari meillä on kanssa sadepäivän ilona "pomppurata" kuten meillä kutsutaan sohva ym tyynyistä tehtyä pomppimispaikkaa. Eilen Onni alkoi itse raahata tyynyjä olkkariin kun tahtoi pomppia.

Peppi hyvä että viime yö meni paremmin. Meillä menee muutes kanssa niin et joko Onni nukkuu aamulla pitempään ja sit päikyt on lyhyemmät ja jos taas nukkuu 3h päikkyjä niin klo 6 herätys. HUoks!

Gerbera huh, varo ettei se poikanen ihan mulskahda tippua sieltä, kun noin paljon paikat on auki! Täällä jännätään kovasti kaikkien teidän (Tigru ja Jemma myös) puolesta! Jokohan ootte menneet .. tulkaapas ilmoittautumaan tälle päivälle jos ette ole jo ähkimässä.

Käpäri teidän elämä ei ainakaan yksitoikkoista ole, toivottavasti murkut tajuaa pysyä poissa. Harmi ettei auto mennyt läpi.

Onko kukaan kuullut Kristiinasta? Edes muutama sananen kuulumisia olisi kiva kuulla!

Uneton mites lapset suhtautui kun kotiin tulivat, onko Peppi ollut koko ajan kiinni?

Nyt mentävä on!
 
Lillukalle vielä: me ollaan käytetty molemmille tytöille Panadol-suppoja. Molemmat sylkäisevät suunkautta annettavan lääkkeen ulos, suppo on siksi meille parempi. Periaatteessa kuumetta ei tarttis heti edes alkaa alentamaan (näin lääkärit on monesti sanoneet...) mutta kyllä mä olen heti antanut lääkettä jos lämpö nousee kovin korkealle. Onko Onni saanut rokotteen lähiaikoina? Veeralla oli just jussina pari päivää tosi korkea kuume, johtui varmaan rokotteesta jonka sai runsas viikko aikaisemmin, muita oireita kun ei ollut. Peukut on pystyssä että poika on kunnossa viikonloppuna, jaksuja teille :hug:
 
GErberasta tul mieleen että toivottavasti oikeesti kerkeet sairaalaan, mullhan sillo aukes loput 3,5cm kolmella supistuksella, siinä ajassa mihkää sairaalaan ehdin :whistle:

Lillukka: meillä A käyttää pamolia&pronaxenia, V käyttää pelkkää pamolia kuumeeseen/särkyyn. Onneks on tuota pronaxenia, Annan pää taitaa reagoida ukkoseen migreenin tapasella, pientä raukkaa. :/
 
Tansku: Olis kyllä tosi kiva vihdoin nähdä! Mulla on auto joka päivä (melkein ainakin) käytössä, mä vaan en enää muista et miten teille ajettiinkaan :LOL: Mut eiköhän mies osais neuvoa ja kertoa niin tarkasti, että perille löydettäis :D Täytyy vaan kattoa joku sellainen päivä, kun ei niin kauhean väsyneitä oltais, väsyneenä mä en jaksa välttämättä nimittäin lähteä :whistle: Meillä ei taida olla ensi viikolle myöskään mitään suunnitelmia. Tuuhan sit kertomaan, mitä puheterapeutilla sanottiin!

Lillukka: Voi, paranemisia Onnille :hug: Meillä on kuumetta kans hoidettu/laskettu supoilla, Joonatanhan oksentaa nestemäisen lääkkeen ulos, mut supot on auttaneet ja hienosti poika antaa niitä laittaakin. Muistaakseni apteekissa sanottiin, että toi nestemäinen Panadol laskisi kuumeen nopeammin, kuin suppo... Mä tykkäisin enemmän siitä vaihtoehdosta, että nukkuis aamulla pidempään ja päikkäreitä vähemmän aikaa :D Mut eihän noikaan asiat mene aina niin, kuin äiti tykkäis :whistle: :D Eiköhän se Onni viikonloppuun mennessä hyvänä ole! Peukut täälläkin pystyssä!

Meijän Viivi jäi mökille Samin porukoiden kanssa, Joonatanilla ei oo nyt sit leikkikaveri ollut, muttei oo mun mielestä sitä kauheesti ainakaan tajunnut/etsiskellyt. Mun mielestä ollut ihan mukavakin, kun ei ole ollut täällä jaloissa ja karvastamassa paikkoja :D

Tuli vielä tosta käpysen viestistä mieleen... Gerbera: Oikeesti, kannattaa lähteä ajoissa sinne sairaalaan, mun mielestä turhia käyntejä ei olekaan! Vaikka se kyllä turhauttavaa oliskin lähteä sieltä kokonaisena takaisin kotiin. Just eilen juttelin kaverin kanssa (hänellä ollut myös kolme todella nopeaa synnytystä), hän kertoi, että oli auki sairaalaan mentäessä vaan pari senttiä ja kohdunkaulaakin jäljellä, hitaasti aukesi siihen neljään senttii, muttei mennyt kuulemma montaakaan supistusta/minuuttia, kun oli 10cm auki ja alkoi ponnistuttaa! Ei ehtinyt mitään kipulääkkeitä saada, mutta pääasia, että oli sairaalaan ehtinyt! Edellisen kanssa olivat just ja just sairaalaan päässeet, kun poika oli jo maailmassa. Ja voihan se olla, että rupeisivat sun kohdalla synnytystä edistämään, kun noin hyvin jo auki olet!
 
Heips.

Mun on pitänyt jo monena päivänä kirjoittaa, mutta aina saan vaan yhden kaks riviä aikaiseksi ja sit katkee ajatus. Jos nyt vähän paremmalla tuulella.
Nyt muuten kun on hiukan tottunut tähän sivustoon, niin alkaa jo miellyttämään tää. Esimerkiksi tää vastailu on paljon helpompaa, kun näkee aiemmat kirjoitukset tuossa yllä.
Meille kuuluu ihan hyvää. Matias on tosin on ollu aika tukossa viimeiset pari viikkoa ja itse rupean nyt vähän epäilemään allergiaa. Täytyy seurailla vähän tarkemmin, koska ja kuinka paljon sitä tukkoisuutta on havaittavissa. Räkää on joka paikassa, jopa meidän sohvassa semmosina kuivuneina viivoina. Yöks. Pitää pistää se pesuun tässä lähipäivinä. Rapsuttelemalla ne ei lähde.
Juhannus meillä meni oikein hyvin. Matias oli hoidossa nauttinut oikein moninkertaisesta huomiosta, joka oli osoitettu vain ja ainoastaan hänelle. Me taas miehen kanssa vietettiin aikaa kavereiden kanssa, syötiin hyvin ja juotiin hiukan liikaa alkoholia. :LOL: Ja nukuttiin toooooosi pitkään. Jopa niin pitkään, ettei su-ma yöksi riittänyt enää unta ja maanantain arki oli taas ihan yhtä väsyttävä kuin normaalistikin. :kieh:
Niiskuneidille :flower: :hug: :heart: . Tämä varmaan riittää! :D
Ja Koivunkäpy; meilläkin asuu mies, joka ei ole vielä valmis sanomaan mua vaimokseen (edes 9n vuoden jälkeen), mutta lapsen kyllä halusi ja asuntolainaa tulee vuoden sisään toivottavasti otettua. Mä en ihan ymmärrä sitä logiikkaa, mutta mun ymmärtämättömyys johtuu varmaan osittain siitäkin, että mä haluaisin mennä naimisiin. :ashamed: ;)
Mekin muuten riideltiin kevyesti juhannuksena. Mutta meillä se riitä oli kyllä toisinpäin, kuin mitä muutamat muut teistä ovat kirjoittaneet. Eli mies suuttui, kun en viettänyt tarpeeksi aikaa hänen kanssaan! Tavallaan aika suloista, mut sit toisaalta ärsyttävää, kun näin monia sukulaisiani pitkästä pitkästä aikaa ja halusin tietenkin niiden kanssa jutella. Enkä ihan ymmärrä sitä, että ei silloin voinut tulla mun mukaan tai sanoa sitä kauniisti, että mä haluan olla sun kanssa enemmän, vaan piti murjottaa vielä koko lauantai päiväkin, ihan vaan mielenosoitukseksi. Voi pöllö sitä tilannetta. Mulla on vähän herkkä (avo!)mies. :heart:
Ootteko te muut huomanneet itsessänne jotain eroja sen jälkeen kuin saitte ensimmäiset lapsenne? Musta on tullut kauhea periaatteiden vuoksi puhuja ja poden kauheaa syyllisyyttä koko maailman (!) aikuisten vuoksi, mitä ne tekee lapsilleen. Esim. eko-asiat on aika päällimmäisenä, tupakointi, alkoholi ja kirjoilu lasten edessä. Toisaalta musta on tullut kauhean herkkä myös ihmisten kohtelun suhteen, en ymmärrä miksi pitää olla kettumainen. Ja kaikki tämmöset asenneasiat, esim. että pitää osata arvostaa perhettään. Pitää tehdä töitä vain riittävästi, mutta sen minkä tekee, pitää kerralla tehdä oikein. Jne jne jne. Mulla taitaa olla hormoonit vähän sekaisin. Kuulostaako keneltäkään tutulta? Please... :LOL:
Mulla on muuten vauvakuume. Varsinkin kun luen esim. pepin ja lumikarpalon toisista ja toisaalta kun lukee teidän jakautuvien fiiliksiä. Mäkin haluan nyytin syliin. Matiaksellakin on kauhea hoivavietti just nyt. Siitä tulis hyvä isoveli! Onko toi tarpeeks hyvä peruste?! :LOL: Mattella on pieni poikanukke jota se paijailee ja yrittää pukea, välillä pikku-joonas (joonas on mun veljen vanha nukke ja aina ollut joonas, mua välillä vähän huvittaa, kun tulee Niiskuneidin joonas mieleen!) on peiteltynä sohvalle ja välillä sitä pitää syöttää. Lelukaupassakin Matias huomasi vaan semmoset pinkit lasten leikkirattaat ja se piti väkisin irroittaa niistä, kun olis muuten tulleet mukaan. Aika suloista mun mielestä, vaikka pari miehen kaveria onkin vähän sitä naureskelleet.
Oho, taas venähti mun kahvitauko. Nyt pitää jatkaa töiden tekoa. Mulla on kauhea tehokkuusvietti päällä ja saan nykyään aika paljon aikaiseksi... outoa. Mut pitää nauttia siitä, nyt kun se on jostain syystä ajankohtaista.
Voikaa ihanaiset hyvin ja nauttikaa auringosta, mutta myös kesäsateista!
Gerberalle, Tigrulle, Jemmalle extrahalit! Ja Niiskuneidille voimia vatsan kasvattamiseen nyt kesähelteillä! Multa on varmaan muuten mennyt ohi, mutta onko joku kuullut epelistä jotain?
Haleja.

t. Kaisa ja touhu-matias

ps. Kaimaseni, kiitos yllätyksestä, oli ihana päivän piristys. Paluupostia tulossa!!
 
Huh, herranjestas minkälaisen raivokohtauksen toi poika sai :eek: Siis aivan käsittämättömän :ashamed:

Se lähti siitä, kun meillä oli telkkari päällä ja sieltä tuli se joku espanjalainen ohjelma, siinä kun ne miehet on vähän samannäköisiä, kun Jontun iskä, tummahiuksisia ja - silmäisiä, Joonatan katteli sitä ohjelmaa, osoitti niitä kahta nuorta miestä, meni telkkarin ihan eteen, taputti telkkaria ja koitti selvästi sanoa jotain, mä tajusin heti, että luuli siellä telkkarissa olevan iskä... Jontulla tuli suru, ei itkenyt, mut oli jotenkin hätääntynyt, kun osoitti niitä miehiä, sanoin sitten, että ei se ole iskä ja kun kuuli sanan iskä niin alkoi hymyilemään ja käveli eteisen ovelle, osoitti sitä... Mä koitin sanoa, että iskä on töissä, tulee sit iltapäivällä kotiin, Joonatan tais ymmärtää sen niin, että tulee kotiin, kun alkoi taas hymyilemään ja vähän nauramaan, juoksi takaisin ovelle, se pitäis avata... No, soitettiin sit iskälle ja Jonttu oli iloinen, kun kuuli iskän äänen, puhelun lopetettua näki taas telkkarissa ne iskän näköiset miehet ja alkoi itkemään, meni ovelle, vei mua sinne, eikä voinut ymmärtää, kun ei ove avattu, eikä iskä tullutkaan... Jossain välissä (iteltäkin meni ajantaju siinä...) vein Rasmuksen nukkumaan, kun tulin huoneesta, oli Joonatan ihan raivoissaan, huusi ja raivosi, meni eteisen ovelle, koitti viedä mua sinne, ovi olis pitänyt avata. Kun ei sitten avattu niin raivosi pää punaisena ja kurkkusuorana |O (ton näköisenä...). En oikein edes muista, että missä järjestyksessä kaikki tapahtui, mutta se raivo oli kyllä ennennäkemätöntä. Heittelehti lattialla niin, että pää kolahteli ja muksahteli, otin syliin, mutta aivan kamalalla voimalla (en voinut uskoa, että 1,5v:stä voisi niin suuret voimat löytyä) vääntelehti, koitti hakata ja potkia. Kun laitoin lattialle niin alkoi taas heitellä itseään, aivan kaaressa suoraan selkä edellä lattialle... Eteiseen päin oli koko ajan menossa. Puhe ei auttanut, pahensi vaan, aina, kun koitin jotain sanoa alkoi vaan kovemmin raivoamaan. Menin ite lattialle istumaan, poika heittäyty voimalla pää edellä syliin, pidin väkisin paikoillaan (joka muuten oli vaikeaa ja työlästä), suuttui vaan kahtakauheammin. Jossain vaiheessa sai purtua mua käteen, ihan täysiä, nyt se kohta on punainen ja koholla, tulee varmaan mustelma... En saanut poikaan kunnolla katsekontaktiakaan, tuntui, että oli ihan muissa maailmoissa :/ Koitin mielestäni kaikki keinot, jopa sen, että en hetkeen olisi huomaavinaankaan, mutta se ei kyllä ainakaan kannattanut, olisi muuten pian oikeesti sattunut, kun toinen ei kattonut kyllä yhtään, mihin heittäytyi sillä "apinanraivolla". Sylissä koitin sitten pitää, vaikka vaikeeta se olikin ja tuntui poikaa ärsyttävän ja raivostuttavan vielä lisää. Mut ettei olis satuttanut itseään pahemmin. Jossain vaiheessa oltiin kyllä lattialla ja pidin siinä väkisin paikoillaan. Koitin tyynnytellä rauhallisella äänensävyllä ja jopa hyräillä/laulaa, sanoin tiukalla äänensävyllä, että pitää rauhoittua, mikään ei tehonnut, ärsytti vaan lisää, ihan miten vaan ja mitä vaan koitin sanoa. Jossain välissä puri kaikkea, mikä vastaan tuli, vaippapakettia, matkalaukkua, kaapinkulmaa, omaa yöpukuansa, kättänsä :eek:

Lopulta sitten rauhottui, kun mun puhelin soi, olin aiemmin koittanut saada äitiä kiinni :D Siinä sitten mun sylissä tosiaan rauhottui, puhelun jälkeen oli, kuin mitään ei olisi tapahtunut... Nyt on tullut syliin ja halinut :heart:

Oon kyllä tiennyt, että temperamenttia tosta pojasta löytyy, mutta oli tää raivokohtaus kyllä järkytys...

Onko muilla ollut vastaavanlaista jonkun lapsen kanssa? Ei tossa tilanteessa kai voi muutakaan tehdä, kuin pitää vaikka väkisin sylissä, ettei pääse itseään satuttamaan? Kun tämänikäiselle ei se selittäminen niin hyvin onnistu ja kun ei kuitenkaan ihan kaikkea ymmärrä.
 
Peppi: meillä, yllättäen Annan kans oli tuomosta sillon kun tajus että hällä on oma tahto, tosin ei purru...

Onko se tigru ja gerbera molemmat laitoksella jo huhuu??

Kiva kuulla kaizastaki välillä jotain!

Onkohan mulla tylsää ku koko sivu opn lähes pelkkää mun tekstiä.. :ashamed:
Ja sain vihdoin kuvan mun uudesta päästä yhteisöön ;)
 

Yhteistyössä