***JOULUTÄHDET 2005*** KESÄKUU

voihan kanttura mikä yö |O ei tarvinnu mointaa tuntia nukkuu.. ottaskohan se koirankasvattaja tuon pojunki sinne :saint: :LOL:

Saas nähä päästäänkö esittelee ens vkl lapset mun kummitätille *jännittää*

Tänään tulloo lastenvaatteille noutaja ihanaa! saa lisää tilaa..

Jemma, tigru, gerbera
ilmottautumaan, hophop!

Pirre yhteisön ossa löytyy tuolta ekalta sivulta!

Ja toki laitan mekosta kuvaa jahka se nyt on joskus valmis..
 
Perstaita :)

Jes, me nukuttiin taas hyvin :D Olikohan tää nyt toka vai kolmas yö putkeen kun Veera nukkuu hyvin... Taitaa tyttö kerätä voimia viikonloppua varten että jaksaa riekkua sitten mökillä yötä päivää :whistle:

Käytiin äsken kaupassa tyttöjen kanssa ja mukaan tarttui yksi mansikkamunkki :ashamed: :ashamed: Näytti niiiiin hyvälle että oli ihan pakko ostaa :ashamed: Keitän iltapäivällä kahvit ja nautin herkun sitten ihan yksikseni :D

Niin se poikien leirikin päättyy jo tänään, kyllä aika rientää ihan karseeta vauhtia :eek: Mun äiti joutuu hammaslääkäriin ensi keskiviikkona joten se lähteekin poikien kanssa mökille vasta ensi torstaina. Eli eipä ne kauaa ehdikään olemaan siellä kolmistaan kun me loput rymysakista saavumme paikalle lauantaina...

Mitenköhän Lillukan Onni jakselee? Paranemista ja jaksuja :hug:

Pirrelle myöhästyneet synttärionnittelut :flower: :hug: Meinasin kysyä että paljonko oikeesti tuli täyteen mutta sitten tajusin että voinhan laskea sen itsekin sun nikistä :whistle: :D

Peppi: miten yö meni? Onko teillä ohjelmaa ensi tiistaille, jos tulisitte silloin? Mites teidän päivärytmi menee? Meillä tytöt syövät lounaan klo 12 ja nukkuvat päiväunet klo 13-15 joten vierailu sopii joko aamulla klo 9-10 maissa tai sitten kolmen jälkeen -osuuko yhtään yksiin teidän päivän kanssa? Muistanko oikein että olet hyla-ihmisiä ja kasvissyöjä? Syötkö kuitenkin esim. kanaa? Mietin tässä että mitä suolaista ja makeaa herkkua tekisin... :whistle: :p Hmmm, mites olis toi pätkiskakku... Ahmittais se kaksistaan ja sitten vaan molemmat salille rehkimään miljoonat kalorit pois :LOL:

Ja eiku pakkaamaan ja siivoamaan, plääh... Palailen vielä iltapäivällä katsomaan onko Gerberasta, Tigrusta tai Jemmasta kuulunut mitään :D
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tansku & pesue
 
Tigru ilmoittautuu :wave:
Nukuin ysiin asti kun mies nousi pojan kanssa. Oltiin ulkona kun aurinkopaistoi!!!!! nyt on viinimarjapensaat saanu tuet ja kitketty kukkia yms muuta pientä kivaa tehty ulkona.

Mulle on nyt tullu uudestaan tuo pahoinvointi :x ei oo yhtään kivaa kunkuvottaa ja oksettaa noh lounaan jälkeen otan nokoset ja sit lähetään uudestaan kaupungille shoppailee :D jospa raikas ulkoilma ja kauppakierros helpottais oloa :LOL:

nyt yrittämään saada jotain ruokaa alas
 
Taskuliini: :) Kiitos.

koivunkäpy: en kyllä löydä, tyhmä tai jotain. Auta. :ashamed:

Tigru: Löysitkö jotain kivaa??

Tänään onneksi ei ole satanut ja oltiin erkon kans ulkona, oli ihan riemuissaan kun pääsi ulos leikkiin, kaksi päivää ollaan vaan kyhnötetty sisällä.

hauskaa päivänjatkoa kaikille.
 
Pirre: siis tuo tähtien ekasivu klik, sit siinä ekassaviestissä missä on myös pituudet jne ni on se nettiosote sinne pitää liittyä, mä oon näissä asioissa ihan käsi..

Josta tulikin mieleen että eipäs käyny kellää mielessä et oisha me helpoiten saatu varmaan tuohon kerho osioon oma yhteisö :LOL:

Tanskulla lanttuleikkas, mä oon ihan pökkyrässä ku melki nukahdin ku jätkän vein unille... :snotty:
 
Äh, kirjotus sit hävis |O

En aamulla ehtinyt tänne kirjoitella, kun kutsuin mun mummun, serkun ja heidän tyttönsä meille kylään, piti heti alkaa vähän siivoilemaan ja tekemään sämpylöitä yms. :D

Yö meni samaan tyyliin, kuin edellisetkin, HUONOSTI |O Joonatan heräsi ennen seitsemää -kiukkuisena :kieh:

Kiukku sitten unohtui, kun tuli vieraita, Joonatan pääsi esiintymään, piti showta pystyssä :D Eikä ujostellut ollenkaan, vaikka yleensä jonkinaikaa ujosteleekin, mut yleensä me ollaan kyllä oltu vierailulla jossain, meillä harvemmin vieraita käy. Ehkä se ei kotona, tutussa paikassa, niin vierasta :)

Hassua, kun molemmat pojat alkoivan mallikelpoisesti päiväunille, ilman nukuttamisia kumpainenkin nukahti, no, Rasmukselle kävin tuttia antamassa, mut ei muuta :D Ihanaa, kun Joonatan nukahtaa nykyään päiväunillekin ilman nukutusta!! Helpottaa ihan hirveesti kyllä!!! =)

Gerbera: Ihan itsekseni pääsin eilen shoppailemaan ja syömään, oli kyllä ihanaa :) Joko oot menny??

Lillukan Onnille ihan hirmuisesti paranemisia!! Mitenhän poika voi? Joutuiko tiputukseen? Toivottavasti paranisia oikein pian ja pääsisi kotiinkin äkkiä :hug:

Jellona: No en tehnyt löytöjä, vaikka ihan hyviä aleja olikin. Ei toi vaatteiden sovittaminen vieläkään kivaa ole, vaikka jonkun verran olenkin lahtunut, mutten kyllä tarpeeksi!! :/

Pirre: Myöhästyneet onnittelut :flower:

Pepille nimpparionnea!! :hug: :heart:

Koivunkäpy: Kuka tää kummitäti sit on? Ettekö oo usein nähneet tms.? :)

Tansku: Ei taida tiistaille olla ohjelmaa! Voitais tullakin :) Joonatan menee nukkumaan siinä 12-13 välillä ja nukkuu 2-3h (riippuen miten yö on mennyt, jos hyvin niin nukkuu 1,5h...). Mun täytyy vähän miettiä ja suunnitella et kumpi olis parempi, aamu vai sit se iltapäivä, aamu olis toisaalta kyllä kivempi... :) Hyvin muistat, mä en voi "raakaa" maitoa juoda, mut muuten pystyn kyllä syömään kaikkea, missä sitä laktoosiakin on, et ei silleen tarvi hylaa välttämättä olla, kermoissa ja kermaviileissä yms. otan kans vähälaaktoosisia, mut eipä nekään pakollisia ole =) Kanaa ja kalaa syön. Mut ei meidän takia tarvi kauheita vaivoja nähdä :ashamed: Tosin, pätkiskakku kuulostais herrrrkulliselta :eek: :ashamed: :whistle:

Tigru: Useinhan sanotaan, että pahoinvointi loppuraskaudessa tietäis et synnytys olis ihan lähellä, mulla sitä kyllä tais kestää monta viikkoa :snotty:

Koivunkäpy: Mä en oo ollenkaan tutustunu noihin kerhoihin, toimiiks ne hyvin jne.?

Tää kirjoittaminen on kestäny taas ikuisuuden. Taidan nyt vihdoin tän lähettää :D

Mies tulikin jo kotiin. Pojat nukkuu edelleen, ihana rauha :D
 
Peppi, ainaki tuo missä mä oon toimii hyvin. Ja on samanlainen kun "vanhapalsta".. eli sinänsä ei toimis ehkä meill mut kuitenki.

Tais gerberan pullataikinassa olla tehoja? huhuu? toivottavasti kerkesit ees ne pullat paistaa..

Mun pitäs olla niinku jo autossa matkalla kaupunkiin, mutku jätkä nukkuu!!! |O
 
Nyt tulee omanassuinen viesti, sen vaan selasin nyt alkuun että gerbera tehnyt pullataikinan, mut menitkö kesken kaiken synnärille?

Tigru tosiaan välittikin eilen terkkuja meiltä. Onnillahan oli se korkea kuume vajaan vrk:n ja sit se kuume laski, mut eilen aamulla heräsi mahakipuun ja alkoi heti oksentaa. Oksensi eilen kaiken, siis kaikki nesteetkin (osmosal, vesi, mehu) mitä yritettiin tarjota aivan heti kun annettiin niitä. Yhden maita mentiin sit lääkäriin, kun onni muuttui jo aamupäivästä ihan nuupahtaneeksi, ei jaksanut leikkiä, jutella ja oli vaan hiljaa totisena ja vetelänä sylissä. LÄäkäri laittoi lastenpolille, sitä ennen just oltiin saatu juotettua 1dl osmosalia ja se pysyi sisällä siihen asti kun mentiin lastenpolin lääkärille. Lääkäri ehdotti ensin et tehdään niin et otetaan polilla verikokeita ja sen aikaa ollaan polilla, kun saadaan tulokset ja nähdään pysyykö se juottamamme osmosal vihdoin sisällä. Just kun lääkäri tuon oli sanonut, poika alkoi taas sellaisen massukramppi-huudon (tosi korkeelta ja kovaa, en ole ennen moista ääntä onnista kuullut) ja oksensi taas runsaasti. jo kotona oksensi sappinesteitä ja tyhjää lopulta yökki. Siinä vaiheessa lääkäri sanoi että meette osastolle ja kokeillaan siellä vielä osmosalilla alkuun ja jos se tulee vielä ulos, sit iv-nesteytys. Ekat annokset tuli ulos ja ilta kuuteen mennessä jo alkoi näyttää sille, et yöksi menee tippaan mutta sit tapahtui käänne ja se litku alkoikin pysyä sisällä ja tunti tuosta niin poika alkoi virota ihan kunnolla. ja iltakasin-ysin maita Onni pääsi kokeilemaan jo ihan oikeaa ruokaa. Yö meni multa miten meni, sairaalassa siis Onnin kaa olin, poika heräs sit 5.15 aamulla ja ilmoitti haluavansa RUOKAA! Hyvä merkki! Hieman löysää oli kaketsu myös tänään mut yleisvointi ollut hyvä ja kotiin päästiin sit puolen päivän maita. On syönyt ihan kunnolla, jaksanut leikkiä jne. Rankka vrk oli kyllä ja nyt taidan jotain oksennustaudista tietää. Onnihan on ollut terve kuin pukki tähän asti, vain pari olematonta nuhaa ja sit kun eka kerran sairastuu kunnolla niin oli aika rytinää.

Mullahan ois huomenna viinijuhlille meno illalla. Mun pitäis tähän iltaan mennessä päättää, menenkö vai en (liput ja hotellihuoneen voi vielä tänään perua). Matkaa siis parisataa ja päivällä pitäisi lähteä. Käyn täällä jaakobinpainia miten huono äiti olen, jos lähden. Mies on sitä mieltä, että lähtisin, hän on toki kotona Onnin kanssa ja Onni on nyt jo ihan ok.vointinen, on ollut ulkonakin jo käymässä, syönyt tänään paljon ja hyvin jne. Pienet paranee näköjään tosi nopeeta. Sunnuntaina nähtäis sit taas. Sinänsä luotan et mies täällä varmasti pärjää, mut osaanko ite olla huolehtimatta. Sanokaas asiaan jotain, rehellisiä mielipiteitä. Itse tässä puntaroin tosi paljon.

Luen teijän kuulumiset paremmalla ajalla, sain onneks nukuttua päikyt mut aikas rähjänen on olo.
 
Moikka!

pikaiseen töistä..

Lillukka, onpa teillä ollut sairaala reissu. onneksi kaikki lopulta hyvin. kaikesta ne lapset selviääkin. minä sinuna kyllä lähtisin niille viinijuhlille. Miehesi pärjää kyllä onnin kanssa. enkä usko, että toi oksutauti uusiutuisi onnilla. :) :hug:

gerbera, huhuuu???!!!

pirrelle myöhästyneet onnittelut! :flower:

nyt hommiin..
 

Tiällähän minnäi vielä kokonaisena olen :wave:
Eilen illalla tuli pari napakkaa supistusta, mut sitten ne lopahti. Tän päivän on koko ajan ollut puristava tunne masulla ja supistellut kivuttomasti. Nyt on tullut monta tosi napakkaa supparia, mut ei noista vielä osaa mitään päätellä. Aamupäivästä tuntui pari kertaa ponnistamisen tarvetta :eek: ja olin ihan ihmeissäni... Noh, eihän se auta kuin odotella.

Lillukka, kiva, että olette päässeet jo kotiin ja Onni on paremmassa kunnossa! Rankka tauti on ollunna! Tuohon sun viinijuhliin lähtemiseen en osaa sanoa juuta en jaata. Itse en varmaan lähtisi, kun en osaa muutoinkaan täältä mökistä itsekseni minnekään lähteä, mut onneksi kaikki ei ole samanlaisia nynneröitä kuin minä :D Onni varmasti pärjää isin kanssa hyvin ja voithan sä aina ajaa takaisin kotiin, jos tuntuu siltä, ettet voikaan olla poissa kotoa! Ja eri asia olisi, jos Onni olisi vieläkin huonossa kunnossa, silloin varmaan sanoisin, että jää kotiin. Vitsit, me ei olla koskaan käyty viinijuhlilla ja asutaan parin kilsan päässä. Monena kesänä on pitänyt mennä, mut aina sen on sitten jäänyt. Ehkä sit ensi kesänä :D

Nyt taidan mennä Jullen viekkuseen katsomaan lastenohjelmia!
 
moikka piiitkästä aikaa!

Tää töiden teko perheellisellä näyttää olevan niin aikaa vievää touhua, ettei enää nettiinkään ehdi. :x Nyt on miehet anoppilassa viikonloppureissussa, mulla töitä ja omaa aikaa. Tai siis työvuorot meni niin hassusti,että aamua on, mut minnekkään ei pääse. Joten miehet lähtivät sit aamulla kahdestaan.
Nyt on vaan sellanen olo,ettei viitsi mitään tehdä. Noh, pitänee reipastua ennen saunan lämmitystä. =)
Itseasiassa olin lähdössä lenkille, mut yllättäen vettä tulee taivaan täydeltä niin ei oikein nappaa lähtä tuonne.
Aikas paljon on meilläkin ehtinyt tapahtua tässä taas viime kirjoittelun jälkeen. Eetu kehittyy ja kasvaa. Onhan se kohta jo 1,5 vuotias. Sanoja on alkanu tulemaan ja etenkin se oma tahto on löytyny. :heart: Ihana pieni mies se on. Eetu saa todennäköisesti sisaruksen tammi-helmikuussa. Yks neuvola on ollu ja lääkäri viikon päästä. Nähdään onko siellä mitään tai ketään. =) Olotilasta päätellen on, 2viikkoa on ollu kuvottava olo koko ajan. Tänään sain sit jo yökkiä ihan tosissaan. Inhottavaa siinä suhteessa, et kun on fyysisesti raskas työ niin pitäis jaksaa monta tuntia töitä ennen ekaa taukoa. hankalaa se on jos ei pysy mikään sisällä. Mut toivotaan,että alkais pian helpottamaan, viikkoja nyt jotain 9+. Helpottamista kyl epäilen, sillä oon ihminen joka reagoi mahalla kaikkeen. Eetun odotuskin oli yhtä närästystä, pahoinvointi helpotti joskus 10 viikon jälkeen. SIkäli ei haittaa yhtään etten päässyt anoppilaan kylään, siellä ruoat on niin hyvin rasvassa paistettuja että närästys on taattu. Viimeksi käydessäni vasta epäilin raskautta ja sain kauhean närästyskohtauksen kotiin lähtiessäni. :LOL:

Mut tässäpä tärkeimmät. Ai niin, oletteko ostaneen lapsosillenne jo syyspukuja alennuksesta? Minkäs kokoisia? Oon tässä miettiny et 92 vai 98, joka menis mahdollisesti myös keväällä....

Tiukuliini
 
Heips!

Kävin sitten salilla, kun mies tuli kotiin :) Kävin ekaa kertaa siellä suihkussa ja saunassakin =)

Mies kysyi kotiin tullessa, että haluaisinko tehdä tänään jotain yksinäni, niinku lähteä käymään jossain, olihan sillä tietty taka-ajatuksena, että pääsisi itse huomenna! Ei se mua muuten ajatteliskaan :kieh: No, eihän kukaan näin lyhyellä varoitusajalla mihinkään lähde, paitsi yksi kavereistani, joka on sellanen takuuvarma lähtijä :whistle: Meen sitten niitten luokse tossa jonkun ajan päästä ja voi olla, että käväistään jossain, mutten aio kyllä koko yötä missään rillua. Ihan kiva päästä kuitenkin, edes käymään. Viime kerrasta onkin aikaa.

Lillukka:Voi että Onnia, kuulosti kyllä hurjalta tuo tauti :hug: Onneksi voi nyt hyvin ja ootte jo kotona! Mä kyllä sinuna lähtisin, kun Onni tosiaan on jo hyvänä, ruokakin maistuu jne. Eikä varmasti enää huonone/tauti palaa tms. Ihan hyvillä mielin voit jättää isin kanssa kotiin :)

Mut syömään käypi tieni :wave:

Tiukuliini; onnea ihan hurjasti!!! :hug: :heart: :flower: Ihana juttu :heart: Kiva oli teistä muutenkin kuulla pitkästä aikaa :) Meillä ei vielä syyspukua ole... Luulen et 92cm olis meille sopiva...
 

Tiukuliini, onnea kovasti!! Meillä ostettiin keväällä ulkohaalari kokoa 92 cm ja se menee tooooooosi hyvin vielä syksylläkin, Julle kun on tuollanen kirppuli :heart:

Mä täällä arvon oloni kanssa... supistelee napakasti, mut ei niin kovin säännöllisesti 7-15 min on välit. Ja alapäätä polttelee kummasti. Taidan kuitenkin lenkkisaunaan uskaltautua, jos en vallan tosi kipeäksi käy. Mutta kuten aikaisemminkin on käynyt, niin olen varma, että nää supparit taas tästä laantuu.

Aleksilla oli tänään ekat matsit ja kumpaisenkin olivat voittaneet :heart: Eka peli oli Liettuaa vastaan, voittivat 3-0 ja toka matsi Turkua vastaan 1-0!! Jeeeeeeeee :D Huomenna on kolme peliä, saas nähdä miten poikien käy!

Nyt pakkailemaan saunakamoja!
 
Gerbera ei mee mihinkääsaunaan, mulla alko kirvelee siinävaiheessa Villen kans ku nappula alko valuu pihalle!! Käy ihmeessä näytillä ja käske puhkasta kalvot ni kerkeet sairaalassa synnyttää! Ja mullahan saikulla ollessa suppaili tosi epäsäännöllisesti, kalvot ku puhkasivat ni tuli 15min tauko ja puudutusta llaitettaessa jouduttiin oottaa 8min ennen ku sai toiselle puolen laitettuu, tosin siitä ne taas sit kovenivat....

Voi halvatu, menin niin kauppaan että ostan imurin. pskat, kävin riosmalla, markantalossa ja mustapörssissä, viimesessä oli pussittomia imureita vaanku halvin oli 350?, ei ian moiseen riitä rahat näin autorempan yhteydessä |O huomenna etsintä jatkuu...

Gerbera, soita ees saikulle jooko?
 

Aika outoa, olen edelleen kirjautuneena, vaiks konekin oli välillä sammuksissa... :/

Koivunkäpy, juu, soitin tuossa ennen saunaa synnärille ja ei osannut sanoa tuosta alapään polttelusta mitään. Supparit ei edelleenkään ole muuttuneet säännöllisiksi, tulevat miten sattuu, 7-11 min on väliä. Ja ovat kyllä napakoita, mutta ei minusta vielä sellaisia, että ilkeisin näytille lähteä... Puhkaisiskohan ne oikeesti nuo kalvot... alkaa tympästyttämään ja väsyttämään tämä koko aikainen suppailu.
 
Gerbera, meet vaatimaan puhkasua, ja jos paikat ois auennu lissee edellis käynnistä ni kait ne jotai tekis.. ja jos noi tiheesti tulloo ni näytille kannattaa mennä, tääl on et uudelleen synnyttäjän pitää mennä siinävaiheessa ku supistelee suht säännöllisesti, 10min välein jos normaalisti on menny edellinen synnytys, 15min välein jos on ollu nopee :LOL: ja sulla on kuitenki jo viikkoja kivasti ni jos ois kiva tyyppi ni vois puhkastakki..
Ja onhan tuo väli kutistunu kuitenki.. onko jo pitkän supistellu säännöllisesti?
 
Gerbera ainaskin mun kaverilta jolla suppaili pitkän aikaa, puhkaisivat kalvot eli kysyhän asiaa. Tuokin ponnistuttamisolo on musta sellainen, että se vauvahan tulee ihan hirmu nopsaan sieltä kohta, et eikö ois viisainta jos puhkasisivat kalvot niin ei tartteis jännäillä sen pitempään.

Kiitos kommenteista, olen yllättämässä itsenikin ja lähdössä huomenna viinijuhlille. Onni on voinut edelleen hyvin, ulkoillut ja syönytkin ihan kohtuuhyvin, leikkinyt, näyttänyt tahtoaan jne ja komentaakin on pitänyt aikas lailla eli terveellehän tuo vaikuttaa. Pikkaisen kiukkuinen mutta on sitä välillä tieteenkin muutenkin.

Nyt meen kastelee vielä kasvihuonetta. Koko koti hujan hajan kun on yhden yön yli kotoo pois eikä edes Onni sotkemassa :D :/ .

 

Tulin vaan ilmoittelemaan, että synnärille käypi tiemme :wave: Kipeitä suppareita tulee nyt vajaan 10 min välein ja verensekaista vuotoakin tulee. Pitäkäähän peukut pystyssä, että kaikki menis mallikkaasti!

T. Jännittynyt Gerbera ja vielä jännittyneenpi isukki :D
 
Hirmuisesti onnea matkaan Gerbera, vaikka olettekin varmasti jo menneet! :hug: :) :wave:

Nyt ei ennätä muuta, pitää alkaa pakkaamaan! Lähdetään huomenna aamupäivällä mökille ja palataan varmaankin keskiviikkona, viimeistään torstaina. Mukavaa viikonloppua siis kaikille!

-Niiskuneiti ja Helmi rv tasan 28-
 

Yhteistyössä