***JOULUTÄHDET 2005*** KESÄKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Uneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Gerbera:
Uneton, minkä ikäisellä lapsella teillä on matkapahoinvointia? Pienimmällä?

Satunnaisesti pienimmällä ja keskimmäisellä, ei toistuvasti, mutta aika ajoin.


Oletteko kokeilleet apteekista saatavaa lääkettä matkapahoinvointiin? Entäs istuuko keskimmäinen mihin suuntaan autossa?

 
mä oon piemenä vetäny noita matkapahoinvointi nappeja ja ihan sama ku ois nalle karkkia syöny |O edelleenki meillä lähdetään aamulla reissuun koska mä en voi syödä ennen lähtöä mitään, siis jos syön enemmän ku palasen leipää ni se tulee ylös 100km jälkeen :ashamed:
 
Moikka kaikki ja kiitos taas kerran Pepille kaipailuista :D Lukemassa olen taas käyny, mutta ei muka ikinä ole aikaa kirjoittaa mitään... johtuu ehkä siitä, että sit kun alkaa, ni juttua on tapana tulla :whistle:

Peppi; ihanan kuuloisia nuo pikkumiehen hymyt :heart: ihanaa aikaa tuo :) aikaisessa vaiheessa keksikin Rasmus kääntymisen =)

Danjuska; ihania kuvia oli teistä :) ja tosiaankin kaunokainen olet :)

Uneton; meillä ei ole ollu matkapahoinvointia, itelläkin vasta nyt aikuisena ja sillain vaan, ettei pysty mitään lukemaan autossa. Hyvä kun edes tekstareita pystyy. Ihanaa kahdenkeskistä aikaa teille, nauttikaa :heart:

Gerbera; jaksuja viimeisiin raskauspäiviin :hug: koita nauttia niistä, ehkä helpommin sanottu kuin tehty. Hyvä oli, että kävit tarkistuttaa tilanteen synnärillä! Vielä kun olet tuollainen salamasynnyttäjä ollut! Sitä aina ihan turhaan pidetään nolona (en tiedä onko nyt niin kuvaava sana), jos on käyny synnärillä ennen varsinaista synnytystä. Hyvänen aika, sitä vartenhan siellä töissä ollaan! Nyt sitten tietää, että millaiset supistukset ei vielä kovasti aukaise k-suuta. Tietenkin ne pehmittää sitä, että sitten käy justiin niin, että lähteekin äkäisesti käyntiin. Onnea synnytykseen ja toivotaan, että ehdit sitten hyvin sairaalaan, mieluummin vaikka hiukan aikaisessa kuin pää jalkojen välissä.

Puheesta on ollut puhetta ja oli justiin tänään töissäkin yhden työkaverin kanssa, sillä on Ottoa muutaman kk:n vanhempi tyttö. Laitoin ylös Oton sanavarastoa syystä että olen siskonkin sanoja laittanut suurin piirtein saman ikäisenä ylös. Ja noin 60 sanaa sanoo enemmän ja vähemmän oikein ;) Lotalla oli samanikäisenä pikkasen enempi. Saman olen kuullut kuin oliko Lillukkakin-?- että 2-2.5vuotisneuvolaan odotellaan, että miten alkaa puhumaan. Täälläpäin mun mielestä 2.5v. neuvolaan. Meillä muuten on neuvola vasta 28.pvä, Ottohan on tänään 1.5vee :heart: Ja miten me ollaan juhlittu?? Lapset oli mummulassa hoidossa, kun itse olin aamuvuorossa. Mentiin taas jo eilen yökylään sinne ja YES; Otto jatkoi unia vaikka mä heräsin kuuden jälkeen. Oli heränny vasta vähän ennen ysiä. Toivoa on, että nukkus jotenkuten hyvin, kun menevät Jazzeilla sinne hoitoon yhdeksi yöksi. Silloin vedetään kyllä valoon asti miehen kanssa, se jos mikä on aivan varma :D

Juhannusaattona mennään sinne miehen serkun luo, sinne on muutakin porukkaa tulossa. Lauantaina ollaan pyydetty 4 perhettä meille. Otolle tulee pari tyttöystävää ja Lotalle pari poikaystävää :D Mua kyllä jo tiedusteltiin lauantaina yövuoroon alustavasti, mut kieltäydyin kunniasta =)

Nyt vielä pikaiseen lenkille, tääl on hieno ilma vieläkin B) Ihkua illan jatkoa kaikille!
 
On taas ollut menoa koko päivä.
Vastailen muistin varaisesti eli lyhyesti :LOL:

LILLUKKA, meillä on miehen veli juuri meillä ja miehen sisko tulee torstaina meille. He vahtivat Attea jos läthtö tulee. Naapuri on myös valmis auttelee jos pystyy. Oma äiti lähtee ajamaan tänne päin kun ilmoitellaan sairaalan menosta.

Tänään kävin sairaalassa kontrlli ultrassa, munuaisessa ei muutoksia eli ootellaan syntymistä. Lääkäri oli muuten savonlinnasta!

Tänään ollaan kyllästetty puutarhakalusteet ja pyykkiä pesty. koitan kovasti saada kämpän kuntoon ennen Jellonan vierailua :D
onneks on noita apureita. nyt on oma veli kylässä ja kyllä on käskyjä sadellu kaikille miehille. nyt pitää komentaa ne korjaamaan tavarat lattialta jotta huomenna pääsen heti aamusta imuroimaan.

piti kaikkea kommentoida mut ei nyt muista, taidanpa mennä saunan kautta pehkuihin.

öitä ja anteeks tää lahopää, niin kovasti ootan synnytystä että ei ole mielessä muuta kuin oma (.) :LOL:

tigru 38+2
 
iltoja!

Viimeyö meni vähän paremmin... sain nukuttua kahesta seitsemään.. jouduin jossain välissä rasvaamaan pojan ja antamaan zyrtekkiä.. tuntu painajaisiakin näkevän mutta nukku kahdeksaan asti siitä kehdesta kuitenkin heräämättä.

Haettiin sisko junalta ja on to aamuna vahtimassa Tatua että saa mies ees muutaman tunnin vielä kun töihin lähen.
Aamulla ois se hammaslääkäri.

Ja poika ei tunnu asettuvan millään nukkumaan vaikka ei oo taas kummosia päikkyjä nukkunu |O

Nyt ei tullu kun ihan tätä omaa.. ei jaksa.. saa tulla mies pojan nukuttamaan :ashamed: tai ainakin yrittämään.

:hug: kaikille yhteisesti.
 
Uneton jaksuja teillekin Pepin läpsyttelyjen kieltämisiin. Miten muuten te olette reagoineet niihin. Meillä Onnilla ei ole ollut matkapahoinvointia. Kivaa kahdenkeskistä aikaa miehen kaa!

Siru kiva kuulla teidän kuulumisia pitkästä aikaa! Teillehän on paljon vieraita tulossa, vipinää piisaa!

Tigru hyvä kun on apureita, jaa sie vaan neuvoja ja ohjeita ja ota itse rennosti ;).

Me käytiin Onnin kaa aamulla kaverin luona kylässä, siellä samanikäinen tyttönen. Iltapäivällä mä kävin kävelyllä kaverin kaa. Tein tänään raparperisimaata, en tiiä vaan ehtiikö jussiksi enää. Hilloakin keitin, meil on paaljon tota rapskua. Huomenna on kummilapsen 1v synttäreille meno, kivaa :). Ja sit torstaina tuleekin jo mun veli+tyttöystävä. Reilun viikon kuluttua alkaa muutes Kuopiossa viinijuhlat kutenpa Gerbera ainakin tietää :wave: olen sinne tyttökavereitten kanssa yhtenä iltana tulossa. Onni menee silloi isänsä kaa mummolaan ja mä meen sit perässä. Mukava nähdä taas noita ystäviä, tuolla samalla kokoonpanollahan oltiin Rauhalahdessakin aiemmin. Välillä tekee hyvää esim. päästä syömään ravintolaan ihan rauhasssa.

Illanjatkoja!
 
Uneton: Meillä ei Joonaksella onneksi ole mitään matkapahoinvointia ilmennyt.

Mä poistin nyt sitten sen Yahoon yhteisön, toivottavasti se oli kaikille jäsenille ok!? Turha niitä on niin montaa pystyssä pitää, ei millään riitä aika jokaiseen ja mustakin sitä oli aika hankala käyttää, kun en todellakaan ole kovinkaan haka noissa kielissä :whistle:

Nyt kauniita ja pitkiä unia kaikille! :)
 
V oi elämä että väsyttää, illalla pukkas migreenin, ja siihen lisäks tulvavuotomenkat ni eipä paljon nukuttanu, tai no nukuin mä jonku tovin mut kuitenki huonosti nukkunu.
pitäs jaksaa siivota, tais sit jätän sen huomiseen et saapi ukko männä pentujen kans ulos n siivoon systerin kans joka tulloo tännään jo tänne ku on raasu sairaslomalla, oli männy töissä roska silmään, eikä ollu inahtanukkaa huuhtelemalla, olivat joutunu puuduttamaan ja ronkkimaan :x ja suojalasit siis oli päässä :eek:

Hiusmalli löyty, kokeilen linkittää tänne jos osaan, viel vähä auki et kumpi vaiko niitten risteytys..

Täällä jännätään geberan, tigrun ja systerin ukon siskon puolesta, hää siis odottaa kaksosia, pääs nyt kotio mooooonen saikkuviikon jälkeen, pari viikkoo kuulemma jos pysysivät viel matkassa ni hyvä ois, mut ovat kuitenki jo liki 2kilosia et sikäli voitolla ovat!

http://hairstyles.hairboutique.com/details.php?ID=11716
Tai sitten
http://hairstyles.hairboutique.com/details.php?ID=17155

Tosin erivärisenä, väri kun on jo ostettu
:LOL:
 
Huomenta!

Yö meni ihan kivasti, pitkästä aikaa näinkin hyvin :)

Kävin eilen spinningissä, sieltä menin käymään äitillä, hain sieltä mm. potan ja vessan renkaan pienentäjän, mikä mahtaa sit nimeltään oikeasti olla :LOL: Meillä vois siis vihdoin alkaa harjoitukset :ashamed:

Mies lähti töihin, on nyt ollut siis jo ihan terveenä. Me lähdetään muuten juhannukseksi Jämsään, miehen äiti perheineen on vuokrannut sieltä mökin, lähdetään perjantaiaamuna ajamaan ja viimeistään sunnuntaina tullaan takas.

Uneton: Meillä ei ole matkapahoinvointia ollut, mä luulin silloin aiemmin, että tarkoitit isompia lapsia :ashamed:

Siru: Joo, lähinnä vitsillä laitoin sen kääntymishomman, kun tiesin, että täysin vahinko oli, eikä ole sen jälkeen kyllä kääntyillyt :D Mutta olihan se ihan hieno suoritus tuolta alle kolmikuiselta :) Tuleepa Otolta paljon sanoja! Kiva oli kuulla teistä :hug:

Tigru: Ihan vapaasti vaan sitä omaa (.) :hug: hyvä, että munuaisissa ei näkynyt mitään!

Danjuska: Miten teidän viimeyö meni?

Niiskuneiti: Joo, löysinkin sit siihen uuteen yhteisöön ja vanhan sai kyllä poistaa :D

Koivunkäpy: Jaksamisia :hug: Mun mielestä ehkä toi vaihtoehto 2 olis kivempi :)

Äh, nyt mentävä!!!
 
Seksiviikkoa :)

Huh, yö meni taas hieman paremmin -muutaman kerran Veera heräsi itkemään mutta rauhottui aika hyvin itsekseen. Toissayö menikin sit ihan vituralleen, tyttö heräili ihan kokoajan |O Eilen käytiin kaverin tytön 1v synttäreillä, olipas hulinaa. Heillä on myös vajaa 3v tyttö eli Saaralle löytyi myös oma leikkikamu :D Tai no, kaikki neljä touhusivat yhdessä. Kavereilla on koira ja kissa, ja niissäpä olikin meidän tytöillä ihmettelemistä =) Kissaparka, Veera ajoi sitä kokoajan takaa, käkätti vaan ja juoksi kisun perässä kädet ojossa :whistle: Mies oli ylitöissä illalla joten en ehtinytkään salille, höh... Tänään se taas menee kauppaan töiden jälkeen joten taidan ottaa tytöt päikkäreiden jälkeen mukaan salille lapsiparkkiin. Ai niin, mulla piti olla maanantaina salilla se ohjaajan tapaaminen. Noh, mulle oli annettu väärä aika, se onkin vasta ensi maanantaina... Eipä se mitään, tein maanantaina oman ohjelman läpi ja tytöt viihtyivät taas parkissa hyvin.

Uneton: aivan ihanaa Juhannusta teille, nauttikaahan toisistanne :heart:

Niiskuneiti: juu, sai yahoon yhteisön poistaa munkin puolesta! Harmi vaan, mun mielestä se on tosi helppokäyttöinen. Toi suomenkielinen taas ei oikein ole mun heiniä... Meidän neuvolassa on käytäntönä että 2-vuotiaana lapsen pitäisi sanoa kymmenisen selvää sanaa. Jos ei sano niin harkitaan lähetteen antamista puheterapeutin arviointiin. Näinhän meillä kävi Saaran kanssa :) Veera sanoo vain pari sanaa, isosisko taas ehkä n 20 selvää sanaa :D

Pirre, miten Erkko jakselee? Jaksuja teille kaikille :hug:

Gerbera: kiva kuulla että hammaslääkärikäynti meni noin hyvin! Ihana lääkäri =) Jaksuja sinulle :hug:

Danjuska: miten yö meni? Jaksuja :hug:

Koivunkävylle myös jaksuja :hug: Olen Pepin kanssa samaa mieltä, ehkä kakkosvaihtoehto on kivempi :)

Mitäs kuuluu Epelille, Kristiinalle, Nevelle, Marialle, Taivaanvuohelle, Metkulle, Naanulle, Tinttamoosekselle, Lumikarpalolle?! :attn: :attn: Ja tietenkin kaikki muutkin hiljaisemmat kirjoittelemaan :D

Tasalta soittelen sinne sairaalan unikouluun... Nyt kahvin kimppuun, se on moro :wave:
Tansku & tytöt
 
Ilmoitan taas kerran elaneeni kanssanne taalla taustalla. Juhannus tekee tosiaan tuloaan, mutta eihan sita taalla huomaa. Nama turskat kun ei osaa ees Jussia juhlia.

Gebsulle ja Tigrulle tsemppia loppuraskauteen (jos viela olette kasassa). Innolla vauvauutisia odottelen.

Uneton: meilla ei ole matkapahoinvointia, paitsi mulla alko raskausaikana ja vielakaan en pysty tekemaan autoassa muuta kuin tuijottamaan suoraan ulos.

Siru: ihan seurapiirielamalta kuulostaa. B)

Lillukka Ei sit liikaa viinia :saint: .

No joo. Mulla on ollu tøissa talla viikolla 3 paivaa kestava tyønnayttø. Tanaan jatan oman arvion ja saan tulokset. Sitten olen virallisesti omsårgsarbeider (vastaa suomen lahihoitajaa). Palkka hieman nousee, mutta tyønkuva on ollut sama jo vuosia.

Otto on ollut hoidossa yhdella meidan sairaanhoitaja opiskelijalla 3 paivaa ja on viela ensi viikon kun miehelle tuli pakollisia tyøjuttuja. Sitten jaakin lomalle. Mun loma on elokuussa ja syksylla meille tulee Jonnan pikkusisko Ottoa hoitamaan. Saatiin sitten jarkattya vaikka sita tarhapaikkaa ei saatukkaan. Otto on ihan lovena taman hetkiseen hoitajaansa ja seisoskeli tana aamuna laukku kadessa ovella menossa jo ennenkuin isi oli ehtinyt kahvia laittaa tippumaan. Itse lahden arvioni saamaan ja jattamaan vasta puolenpaivan aikoihin ja ajattelin kerrankin siivota kunnolla kun ei oo Otus jaloissa yørimassa, mutta saa nahda tuleeko siivottua...

...No taytynee ainakin aloittaa.

Hyvaa Juhannusta teille kaikille siskokullat ja pikkutæhtøset.

T: kati
 
Moi taas :D

Ulkona näyttäis olevan ihan kiva ilma, mut täällä me kotona kökitään... Rasmus nukkuu ja mä koitan taas siivoilla, pestä pyykkiä, et on sit juhannukseks puhtaita vaatteita otettavaksi mukaan. Toinen koneellinen pyörii, harmittaa, kun meillä on nyt vaan yks kuivausteline, toinen meni rikki, eikä sitä kuivaustilaakaan turhan paljoa ole :kieh: Haluaisin niin muuttaa isompaan kämppään :ashamed: Vaikka tykkään kyllä hirveesti tästä alueesta ja onhan se kiva, että nää on uusia ja tässä ei ole meitä ennen kukaan asunut, kun muutettiin tähän heti sillon ku nää valmistu.

Joonatan on ton reissun jälkeen ja kuulemma reissussakin, syönyt hirveen huonosti :/ Sille on jo pidemmän aikaa sitten puhjennut noi poskihampaat, mutta varsinkin vasemman puoleinen (ylhäällä) nousee kaaaamalan hitaasti :/ Yhteensä hampaita nyt tosiaan on 16, kulmahampaat tuli ennen ensimmäisiä poskihampaita.

Ainiin, oon ihan unohtanut kertoa, että ollaan nyt annettu Rasmukselle Nannia pidemmän aikaa (siis silloin, kun mä en oo paikalla tai kun tissi ei kelpaa), eikä ole mitään oireita tullut, jeeee!! :) Vähän on samanlainen vaihe Rasmuksella nyt, kun Joonatanilla oli, eli tissi ei aina kelpaa, ei vaan kertakaikkiaan siitä ota, vaikka nälkä oliskin. Välillä on rinnat kyllä niiiin tyhjän oloiset, että en tiedä, et tuleeko sieltä tarpeeksi/ollenkaan. Varsinkin aamuisin, jos Rasmus on aamuyöstä imennyt pidempiä aikoja ja sit illasta kans tuntuu, et on tyhjillään :( Jontun kanssa se imetys loppui sit tähän pikkuhiljaa :ashamed: Saa nähdä, miten tässä nyt Rasmuksen kanssa käy...

Kiva, että Tanskullakin mennyt yö paremmin, tai siis Veeralla :D

Kattinkalle hurjasti tsemppejä näyttöön! Tulehan sit kertomaan miten meni ja mitä teit! :attn: Kiva olis muutenkin useammin kuulla teidän kuulumisianne ;)

Tulinpahan ihan niitä näitä juttelemaan, kun on tauko kotitöissä :whistle: :D
 
Aurinkoista huomenta Länsirannikolta B)

Mä heti aina terästäydyn vastaamisessa, kun oma "nimi" näkyy teksteissä :D

Kattinka vähän nauroin tuota seurapiirielämä-vertausta :LOL: juu vilkasta on... Onnea työnnäyttöön! Oletko kuitenkin ollu ihan töissä koko ajan, siis oppisopimustyylisesti? Osaatko sanoa, missä suhteessa sun palkka on Suomen vastaavaan? Yksi entinen työkaveri oli muutama vuosi sitten Norjassa pari-kolme vuotta, sai heti kättelyssä viran ja palkka aikalailla parempi kuin täällä, mutta eläminenkin taisi olla kalliimpaa siellä. Kiva, että Otto tykkää hoidossa olla, helpottaa omaa oloakin huomattavasti.

Koivunkäpy; musta molemmat mallit oli hienoja! Ehkä se kakkosvaihtoehto parempi. Mitä väriä meinaat laittaa? Toivottavasti päänsärky helpottais!

Pirrelle piti jo eilen laittaa jaksamista :hug: onpas teillä hurja tautitilanne :( Toivottavasti alkais selkiämään! Se äiti-juttu on ihana :heart:

Tanskuliini: jaksamista teidän öihin :hug: toivottavasti se unikoulu helpottaa tilannetta!

Joko Gerbera tai Tigru on synnärillä? Jännittäviä hetkiä eletään =)

Lillukka; kivalta kuulostaa viinijuhlat :) Miten sitä raparperisimaa tehdään? Kuulostaa ihanalta :p On muuten pitäny laittaa, että Otolla on kans tota läpsimistä, kun hermostuu. Ja siskon kimpussa on usein, repii tukasta ja muuta vastaavaa. Tiukasti olen kieltänyt ja nostanut pois.

Pitäis tänään juhannussiivousta aloitella/jatkaa, hiljaa hyvä tulee ;) Meillä siivous on kokonaan mun harteilla, onneks Lotasta on kehkeytyny hyvä apulainen. Sunnuntaina kilahdinkin miehelle ihan täysin, ku oltiin mun autolla lähdössä johonkin ja sanoi, että hän ei kyl enää siivoa mun autoa, kun on heti tällasessa kunnossa... hän kulkee omalla autolla pääasiassa yksin, mulla aina pari seuralaista, n.80cm jätkänpätkä ja n.125cm daami... kai munkin auto pysyis siistinä, jos yksin ajelisin :eek: Ja jos hänen vastuulla on pelkästään autojen siivous, kun eihän sitä tarvi nyt edes joka vko tehdä... :headwall: miehet :kieh: tulee kyl tahti kotitöissä muuttumaan, kun hamassa tulevaisuudessa enempi alan työmaalla aikaa viettämään...

Nyt siis iloisesti kotitöihin ;)
 
se siitä juhannussiivouksesta, imuristä läks henki :'( pitäsköhän pitää monttubileet sille, haudata johki pellon nurkkaan, opispahan hamantulevan arkeoligilla ihmettelemistä :LOL: mikää nykysin kestä ostettu tuohi masiin 9/97, kaso sillo n.7000mk :eek: Rahaa ku ois ni ostasin semmosen imurin millä tulee takuulla puhdasta, mutku se maksaa paljon... liian paljon..

Siru tais kysyy väristä, ostin semmosen missä on se raita-aine mukana, väri oli joku kullan ruskee, saapi nähä mikä siit sit tullee..

JA kun ei riitä et imuri pihahti, meidän uudempi :LOL: ruohonleikkuriki pönksähti suunnilleen samaan aikaan imurin kans, n.10min ennemmin.. meillä on nähtävästi masinoiden joukkokuolema tänään.. ;) onneks leikkureita on kaks.

Ja auto meinas eile mennä pönks kauppareissulla tietyömaalta meinas setä jyräyttää keulaan semmosella millä ajetaan asvalttia tasaseks, kaikkitietää se missä on iiisot metallirenkaat.. |O Ja yks suhari meinas tellätä 100km/h keulaan kun ohittti skootteria :kieh: mammalla palo hihat, en näyttäny kansainvälisiä käsimerkkejä enkä huudattanu tööttiä :snotty:

Sirulle piti viel lisätä et meillä kans joskus ukko pohti et miks mun auto näyttää aina pommin kokeneelta, sit se joskus tajus minkätakia kun väänsin asian rautalangasta..
 
Siru: Miehet :headwall: Voisin kuvitella, et meidän mies sanois kans moista :kieh:

Koivunkäpy: No huh, olipas automatka teillä. Onneks ei pahemmin käynyt :hug:

Onkos teidän joulutähdillä lempiruokaa? Joonatanin on ehdottomasti nakkikastike ja perunamuussi :D

Nyt vaihtaa Rasmukselle kakkavaippaa! Jes se kakkas!! :D
 
pääsihän tänne nyt kirjoittamaan, äsken tökki. Miehet nukkuu ja mä roikun nyt tässä, aamupäivällä ahkeroin pestä ikkunat ulkoapäin ja terassin. Ja totta kai ruokaa tein jne. Iltapäivällä päikkyjen jälkeen mennään kaverin lapsen 1v synttäreille.

Koivunkäpy kivat hiusmallit! Mälsä teijän koneita.

Peppi hyvää juhannusta ja Jämsän matkaa teille! Onni on aika kaikkiruokainen mut lihapullat/jauhelihapihvit/mureke maistuu parhaiten. Ja makkaraa söisi kyllä vaikka joka päivä jos vaan annettas. Paprika, purjo ja banaani on sellaisia joista ei tykkää.

Siru rapskusimaa tehdään niin että 1l pilkottuja raparperejä keitetään 2litrassa vettä noin puolen tunnin ajan. Sit siivilöidään mehu (tein niistä raparperinpaloista vielä sit hilloa) ja laitetaan 1/2 kg fariinisokeria, 2 litraa vettä + 1/4tl veteen sotkettua hiivaa (mä tosin laitoin kuivahiivaa) + yhden sitruunan puristettu mehu lisää.Pidetään huoneenlämmössä ja seuraavana päivänä pullotetaan ja laitetaan jääkaappiin ja 4-5vrk kuluttua on valmista. Kerron sit mille maistuu ;).

Kattinka ihan sopivasti vaan sitä viiniä ;) :saint: totta kai, mitenkäs muuten... Kerrohan sitten miten näyttö on mennyt?

Nyt taidan lähteä ulos kävelylle!

 
Heipparallaa! :wave:

Täälläpä minä taas, vaikka siivota pitäisi... :whistle:

Koivunkäpy: :hug: No onpas teillä taas tapahtunut... :eek: Todella nättejä hiusmalleja olet valinnut vaihtoehdoiksi :) Mäkin haluan uuden pään! :D

Kattinka: Onnittelut tulevasta palkankorotuksesta! =)

Siru: Voi niitä miehiä... :kieh:

Peppi: Joonakselle kyllä maistuu moni ruoka todella hyvin, mut kaipa meilläkin muussi on ykkönen, tai kasvissosekeitto...tai oikeastaan mikä vaan helposti alasmenevä, mikä ei jää suuhun pyörimään :D Toivottavasti Joonatanille pian alkaisi ruoka paremmin maistumaan!

Tanskuliini: No mitäs sieltä sairaalan unikoulusta sanottiin? Toivottavasti sait edes jotain hyviä vinkkejä! :hug: Jaksamista!

Peppi ja Tanskuliini: No hyvä juttu, ettette ainakaan kovasti mulle suuttuneet, kun menin sen yhteisön poistamaan :D

Joonaksellekin on taas ainakin pari uutta hammasta tullut, oiskohan niitä nyt sitten 15... Mutta kyllä vähän ihmetellä täytyy, että Joonaksella ei hampaidentulo ole koskaan vaikuttanut uniin, syömiseen tai mihinkään muuhunkaan, vaan ovat aina tulleet aivan huomaamatta. Pitääpä koputtaa puuta, ettei tulevatkaan hampaat mitenkään mihinkään vaikuttaisi :headwall:

Lillukka: On munkin pitänyt jo aikaisemmin kirjoittaa, että kyllä meilläkin läpsiminen ja nipistely osataan...sitten vaan tiukasti kielletään ja selitetään, miksi niin ei saa tehdä.

Nyt pölyrätti heilumaan! :) :wave:
 
Joko Gerbera meni?

Se siitä kaksinkeskisestä lomasta. Isä rupesi jänistää ja perui koko homman.Toisaalta sen kyllä ymmärtää ei isä ole hoitanut pieniä lapsiaainakaan kymmeneen vuoteen. Pitää nyt sitten keksiä jotain muuta.

Käpyskä meil on anopin vanha imuri -70- luvun lopulta viel käytössä. Siihen o korjattu virtanappi. Vaihdettu imuletku ja nyt tänä keväänä suodattimet. Ja hyvin toimii.

Mun pitäis ihan oikeasti olla pakkaamassa, mut nyt ei oikein nappaa. Mieskin kiukuttelee kuin pikkukakara. Sitä taitaa vissiin jännittää huominen ajomatka.

Joka tapauksessa OIKEIN hyvää ja rauhallista juhannusta kaikille teille! Ja katinka huitasee yhtä turskaa juhannuskoivulla kaaliin :LOL: :LOL: !
 
Risa mamma mukaan vahvuuteen.. |O Hoih, taas on meillä kitisty, nähty unia, paleltu, pissitty ja ..no heräilty viime yönä. Pari parempaakin yötä oli välillä, mutta nämä kun Artun luona saa käydä 3 kertaa saman yön aikana (Vilin heräilyjen lisäks) ottaa pattiin. Minkä sille pieni voi että näkee pahoja unia, pelottaa tai pissittää, mutta kun vois edes sen pissimisen hoitaa itekseen. Jos en olis puhki, vois niitten riehuminen naurattaa, Arttu jouksee ympyrää ja huutaa "on musiikkituolin aika" uudestaan ja uudestaan ja V kipittää perässä kiljuen omiaan. Nyt tuntuu vaan että pää halkee.. Voi kun sais omaa aikaa, niin että pojat olis josssain muualla. Ihan vaikka pari päivää. :ashamed: Arttu menee kyllä ens yöks serkkulaan, mutta en jotenkin kehdannut edes kysyä ottasivatko Vilinkin ja vaikka mieluumin jussin aikaan, kun kerran Artunottotarjous tuli ihan yllättäen. Olinhan terassilla hetki sitten, mutta kun mukulat on kotona, ei aamunukkumisesta tule mitään, ja on koko ajan tietonen niistä.. Ihan kamalalta tuntuu kun omia rakkaita kekaroitaan ei jaksais yhtään sekuntia, ei yhtäkään kiljasua eikä vaatteissa roikkumista enää. Mutta kyllähän tämä tästä, illalla taas puntteja nostelemaan, tänäänä om yläkroppareenin vuoro, jostain syystä se on musta kivampi kuin jalkaprässit sun muut.

Smirge: Edelliseen viitaten, tosi kurja kun ette saanu olla kahdenkesken miehes kanssa. Hyvää matkaa joka tapauksessa!

Siru: :eek: miestäs! Toivottavasti kerroit sille että on tervetullut siivoamaan autos vaikka joka aamu jos se vaikuttaa likaiselta.. :kieh:

Äh, oli taas vaikka mitä muuta, mutta tämä isompi riiviö ei nyt anna hetken rauhaa. Ehkä jatkan, ehkä en.. :LOL:
 
Taas täällä :D

Pojat nukku mukavasti päiväunet samaan aikaan :) Ah sitä rauhaa :D Nyt on molemmat hereillä. Joonatan nukku vaan vähän reilu tunnin, kun yläkerran parvekkeella joku metelöi :kieh: Otin sit sisälle, mentiin sohvalle istumaan, Joonatan rupes mun sylissä makoilemaan ja siihen nukahti :heart: Heräsi hetken päästä, kun Viivi juoksi ovelle (kuuli taas rapusta jotain ääniä), nukahti sit kuitenkin vielä sylkkyyn, koitin jonkun ajan päästä viedä omaan sänkyyn, mut heräs sit siihen kokonaan. Oli kyllä suloinen, kun syliin tolleen nukahti :heart:

Lillukka: Kiitos :hug:

Niiskuneiti: Meillä vähän sama, mitä mössösempi ruoka, sitä paremmin maistuu ja menee alas :D

Smirgelaine: Tosi harmi juttu, ettette nyt voikaan viettää juhannusta kahdenkesken :(

Hannamari: Jaksamisia ja parempia öitä :hug:

Lähdetään just taas vähän kaupoille :D
 
nyut on mammalla uusi hieno pää! touli kylläkin se jälkimmäinen ja vähän lyhyempänä, niin se mieli muuttuu!

Onkos se gerbera menny?
Täällä odotetaan vuvakuulumisia, oli se kaksoten odottaja lähteny piipaa-autolla sairaalaan dektioon, la ois ollu tosin vasta elokuussa, mut hyvillä viikoilla jo on!
 
Pikainen iltamorotus täältä pakkaamisen keskeltä ( :whistle: )!

Ei meidän pitänyt nyt jussina kahdestaan olla Peppi. Vaan heinäkuussa, jolloin me ollaan siellä mun sukulaisten luona. Me lähdetään huomenna Ylistaroon Pohjanmaalle.

Hannamari
mulla oli tossa kans vähän aikaa sitten samanlainen fiilis kersoista. :hug: .

Mutta nyt jatkamaan hommia... :wave:
 
Hui joko seka Gerbera etta Tigru ovat tositoimissa? Kukas sita tassa jokin aika sano, et jannittaa enempi ku oma synnytys sillon aikoinaan, mutta niin se vaan on.

Kiitos kaikille kannustuksesista tyønnayttøøn. Hyvin oli kaikki mennyt tuli vain positiivista palautetta. Siina on muuten varmaan Suomalaisuuden ja Norjalaisuuden suurin ero. Taalla kehutaan aina ja kaikesta. Kaikki risut jatetaan antamatta, vaikka olis syyta. Kehuja kylla sataa vaikka ei olisi aihettakaan. Suomessa sentaan voi olla ylpea jos kehutaan, mutta taalla on toisin ja siks en oo kovin erikoisen onnellinen. Tietysti on kiva kun kaikki on ohi ja mulla vihdoinkin virallisesti ammatti, mutta...

Siru Taalla on tosiaan niin kova pula hoitohenkiløkunnasta, etta jopa sairaanhoitajien virkoja paikataan laitoksissa taysin koulutusta vailla olevilla sijaisilla. Kokemkemusta aloittaakseen ekstravuorojen tekeminen ei tarvita ollenkaan. Tyønkuvaan ei tietysti silloin kuulu laakkeiden eika muukaan sellainen ennekuin on kaynyt erityisen laakekurssin, jonka myøs alemman oppitason hoitohenkilø kunta tarvitsee. Tyøsuhteeni ei ole virallisesti ollut oppisopimusta vaan olen vain saanut vakituisen viran kun sijaisena oli ollut 2 vuotta. Palkka taalla on parempi kuin suomessa. Apulaisenkin peruspalkka yli 20000 kruunua (yli 2400 euroa). Elaminen tosin on kalliimpaa, mutta ei ainakaan ruuan hinta ole suomessa paljon alhaisempi.Luulen, etta Norjalainen keskiverto perhe kayttaa enemman rahaa mukavuuksiin kuin suomalainen, mutta osa tekee sita taallakin yli varojensa. Tarkoitan, etta taalla ei juuri huomisesta huolita rahan kaytøssa siis tørsataan turhaan ja sitten itketaan kun ei oo rahaa maksaa laskuja. Ja lapsethan ei saa sita lamminta ruokaa koulussa tai paivakodissa. ne vaa syø sita leipaa paivasta ja vuodesta toiseen. Kylla suomessa on moni asia paljon paremmin vaikka palkkatoso on huonompi.

Mies huutelee maistelemaan jotain erikoismakkaroita, joita oli tanaan ostanut libanonilaisesta kaupasta. en ole muuten grillimakkaran ystava, mutta nyt tulee ulkoa herkullinen tuoksu.

Masu murisee ja Kattinka :wave: kavereilleen
 

Yhteistyössä