Joulutähdet 2005 helmikuussa

Iltoja!

Meillä nukkuu jo kaikki muut. =) mua nyt ei viel hirveesti väsytä, mut aion kyllä kohta kammeta sänkyyn, kun huomenna on työpäivä niin jaksaa.

me käytiin illalla puistossa laskee mäkeä ja touhuamassa muuten. mukavaa oli pitkästä aikaa, kun oli niin ihana ilmakin. siis leutoo eikä tuullu. :) illalla pelailtiin ja leikittiin. mies meni jo 7 aikaan nukkuu.

lillukka, meillä oli juu eilen se perheneuvola käynti. ihan hyvin siel meni. toinen kerta oli. Ollaan tultu siihen tulokseen että Mikkis on vaativaakin vaativampi poika joka koettelee meitä kunnolla ja moneen kertaan. minä annan sille tästäkin eteenpäin sen hakemansa läheisyyden ja mies pikkuhiljaa touhuaa mikkiksen kanssa parempaa suhdetta toisiinsa. paljon paremmin niillä nykyään meneekin kuin sillon viime syksynä. mennään pääsiäisen lopulla viel käymään siel, et katotaan miten menee jne.
toivotaan että supparit jättäis sut rauhaan ihan tyystin vähitellen. jaksuja. :hug:

käpynen, mie tuun kans teidän vilauttelu porukkaan mukaan. huspois kaivos räjäyttäjä miehet. :kieh:

mitähän peppi on tänään touhuillut, kun ei ole koneelle ehtinyt. huomennahan se on jo risteilylle lähtö edessä??eikö niin??

Miikka on ihan hirmu kohtelias..siis kiittää ihan joka kohdassa. mut ole hyvää se ei viel ymmärrä sanoo. taitaa sanoo antaessakin jotain että kiitos. ja välillä osaa siivota tosi hienosti lelut pois, jos pyydetään ja yhdessä tehdään.
sit on aina antamassa halit kaikille lähtijöille ja vilkutamassa heiheit viel ikkunastakin.
Mikkis laski tänään et kaa, koo, nee, vii, kuu, seittemä. siis kuunnellu aleksia ja minua varmaan hirmu tarkkaan, kun lasketaan kaikkea. kun viel sanoo noi numerot juuri tuollain eikä niinkuin ne iha oikeasti sanottais. kuulostaa hirmu hassulle. ja ekan kerran kun kuulin niin ihmettelin, et miten se jätkä tuollaisia luettelee...mut ihan kuulopuheesta opetellu. ja muisti on hyvä. :heart: =)

nyt mie taidan lähtee nukkuuu, et jaksaa taas huomenna. toivotaan ettei meillä kahteen seuraavaan yöhön oksennettais.

kaikille oikein hyvää yötä. on ihanaa kun olette olemassa. :hug:
 
KÄPY! Kattohan taas, laitoin sulle yhteensä kolme viestiä, eka ja toka näytti jotenkin ettei ne lähtis sulle, mut kolmas kenties lähtikin... Jos ei tullut edelleen, laitan sulle huomenna tekstaria, palaan huomenna kattoo plussan sivut, nyt nukkumaan!
 
Myöhäisiltoja! Mulle ainakin on jo ihan myöhä :LOL: Kun aamulla herätys ollut ennen kuutta |O Siinä viiden jälkeen. Rasmus heräsi, eikä vaan suostunut nukahtaa. Ihme hysteerisenä itki, kelpas vaan äitin sylkky :/ Menin sitten aika aikaisin töihin, pojat oli kiukuitelleet koko sen ajan ja jatkoivat päiväunilta herättyään |O Koko ilta ollu yhtä kiukkuamista, molemmat olleet tosi väsyneitä ja minä myös ja Samikin :|

Oltiin kuitenkin mun opiskeluaikaisella kaverilla käymässä poikien kanssa, ovat kummatkin vähän liian tuttavallisia kaikkien koirien suhteen, meinas tykätä kaverin koira huonoa, kun Joonatan oli koko ajan rutistamassa sitä syliinsä ("pikku koijja kykkyyn, haliiii" :heart: ) ja Rasmus veti karvoista ja pomppi päälle :whistle: :ashamed:

Jellona: Ai oli Mikkikselläkin peppu punainen niihin aikoihin :D Jatkan kohta sulle kommentoimista..

Danjuska: Jaksamisia ihan hirveesti!! Toivottavasti et enää olisi kipeänä, ÄLÄKÄ hyvä ihminen mene sinne töihin kipeenä, kestää toipuminen sit vaan kauemmin!! Mulla on niiden parin kerran jälkeen tullu vähän samat fiilikset, kun oon jossain ollut, väsymys on niin hirveä ja mulla sitä kestää sen viikon verran, eipä oo tehny kovin usein mieli lähteä :|

Kaiza:
Voin vaan kuvitella tuon tilanteen, kun jättää pikkuisen vieraalle hoitoon :hug: Mut varmasti oli Matiaksella sen puoltuntia mennyt hyvin? Äitille se yleensä ottaa kovemmin :) Hyvä, että saitte korvatulehdukseen lääkkeet! Mua sillon harmitti ihan hirveesti, kun en ollut tajunnut sitä Rasmuksen virtsatulehdusta, joka sit yllättäen löydettiin :ashamed: Harmi sitä työpaikkajuttuakin :(

Jatkan kohta..

KK: Juu juu, me seurataan niiden jalanjälkiä!! :D Mä tuun sinne hihhuloimaan kans alasti!! |O

Jellona: Sitä mun piti vielä, kun toi sun kirjoitus Miikasta kuulosti niin tismalleen samalta, kuin millainen Joonatan on!!! Olisin ihan hyvin voinut ite sen kirjoittaa!! :eek: Siis että on hirmu kohtelias, kiittää kans koko ajan, aina jotain saadessaan ja usein, kun vaan lähdetään kylästä pois niin huutaa "tiitoo, heihei", tuota siivoamista ei kylläkään harrasta :/ , tosi pitkän aikaa on käynyt antamassa lähtöhalit ja jopa suukotkin KAIKILLE, mistä nyt lähdetäänkin, mummulle, papalle, kaverille yms. yms. siis ihan jokaiselle, mun miespuoleiset kaverit on aina olleet vähän hämillään, varsinkin siitä pussaamisesta, kun suullehan se pitää tietty antaa :LOL: ja postiluukusta huutaa vielä heipat ja sen jälkeen juoksee ikkunaan huiskuttamaan :D , sit toi laskeminen, mä aina lasken mm. Joonatanin yöpuvun nappeja, Joonatan osaa kans: "ykshhi, kakshhi, koome, neejä, kuusi, seittemän" :D Aina ei mee ihan oikeessa järjestyksessä, mut suurinpiirtein :) Mun oli vaan pakko kertoa nää, kun kuulosti tosiaan toi sun kirjoitus niiiiin tutulle!! Ja sit vielä se, että Joonatan koettelee meitä ihan hirveesti :| Tosi uhmakas, kun sille päälle rupeaa, ei tottele, ei niin mitään :ashamed: Kiipeää keittiön tasoille, keittiön pöydälle, sohvapöydälle, lavuaariin!!! ja ihan minne vaan :/ Sit kun kieltää niin saattaa joko kiljua takaisin tai ei ainakaan tottele :ashamed: Kunnes sitten mä saan kunnolla nostaa pois ja siitä tulee sit kauhee parku :eek: Karkuun lähtee aina, kun mahdollista, toisinsanoen niinä hetkinä, kun mä laitan Rasmusta istuimeen, sillä aikaa juoksee ties minne. Miten mä saan ton 2-vuotiaan tottelemaan?? :attn: :eek: :ashamed: :ashamed: On ollut niitä hyviä päiviä, itseasiassa nyt tosi paljonkin, mut tää päivä on taas ollut ihan järkyttävä :|

Niin, siitä laivareissusta, kaikki meinas mennä ihan päin mönkiä, sen enempää sitä selittämättä, mut nyt on niin, että minä ja Sami lähdetään sinne huomenna kahdestaan :) Sain huomisen vapaaksi töistä, työnantaja oli sitä mieltä, että mun täytyy levätä ennen reissua hyvin :LOL: :D

Tulis jo se Sami kotiin niin pääsis nukkumaan...
 
Yö meni paremmin ku edellinen, onneks, silti tuntuu ettei käynnisty millään. Isompi on lykätty taksiin ja pienempi kattoo tomi traktoria et mä saisin juoda kahvia rauhassa :kieh:

Käsi ei tykkää vielkää elämästään, mut jos se tästä pikkuhiljaa..

Viljami puhu eilen pitkän pätkän, illalla oottelin et se nukahtas ja samalla höpötin ukolle ni alko käskyttämään meitä olemaan hiljaa.. :LOL: sai ihan selvää mitä se tarkottaa, eli osaa se puhua jos sillä on oikeeta asiaa..
 
No onpa hiljaista :attn:

Meillä meni yö taas huonosti :( Käytettiin Rasmus lääkärillä ja sillä on se korva edelleen tulehtunut!! Nyt syö sitten viikon kestävän antibioottikuurin siihen, TOIVON, että helpottais pikkuhiljaa :ashamed:

Molemmat pojat on jo hereillä, viedään ne ihan just mummolaan.. Kai ne siellä pärjää?? Ja mummo kans? Euköhän... Toivottavasti...

No mut, nyt laitan koneen kiinni, palailen linjoille lauantaina :whistle: :D
 
moi!

viime yö oli sitten syvältä, ei ole toista tuollaista yötä ollu :kieh:
menin 23 aikaan nukkuu ja samaan aikaan Veeti aloitti kitinät, laitoin tuttia ja vaihdoin asentoa, en varmaan nukku silmäystäkään ennen yhtä, sitten noustiin ylös kun huuto oli kovaa, mikään ei kelvannu :headwall: :kieh: sit kun annoin kylmää sosetta sekään ei auttanu, annoin sitten tuttipullon että sai sitä purra, siellä oli hiukan maitoa kun kallistin pulloa poika rupes juomaan :attn: se hiukan auttoi jaksamaan. välillä piti kyllä käydä pomppimasa tasajalkaa muualla kun meinas hermo mennä :ashamed:
siten nukuttiin pari reilun tunnin pätkää mut välissä sitten taas huudettiin, lopulta kelpas tissikin ja mun kainalossa nukku

kyllä oli aamulla pöhkö olo kun herättiin kasin jälkeen, nukuttiin kyllä sitten 2h päikyt
nyt tuollalattialla taas huutelee pitää siis mennä, palaanmyöhemmin kommentoimaan

 
Torstaita!

Enpä ole ehtinyt yhtään koneelle,kokoajan hommaa tuon koiran kanssa.
Sunnuntaista alkaen yhtä hulinaa ollut.
Tänään mies lähti metsästämään mökille vielä kun on jänestystä jälellä ;)
Mä sit jäin näitten kanssa kotiin :D

Enpä muista mitä piti kommentoida :ashamed:
Yritän laittaa kuvia koirasta tänne tahi yhteisöön vielä tänään.
 
täh... mitä tämä kone nyt sekoilee.. tuo vierailija olen varmaan minä.. vaikka olin kyllä kirjautunut sisään kun kirjoitin päivällä :headwall:

Lyhyesti;

Tigrulle jaksuja kovasti! :hug: toivottavasti ensi yö olisi parempi.

Tintta: Ihana peeni :D

tämä päivä ollut ihan syvältä.. aamulla olo ok. päivällä muuttu suht kurjaks. tulin töistä kotia lämpöä 37.3..
mies oli onneksi siivonnut :heart: =)

Tatu natissut KOKO AJAN.. kuuluu vaan HALUAA HALUAA HALUAA!!
Kaupassa jatkui sama ralli.. sen lisäks (onneks "omassa" kaupassa käytiin) ilmotti kassalla että ei katetta :headwall: polen kohta tuon electronin suohon kun takkuilee koko ajan. Onneksi mies oli kuitenkin mukana ja sitten maksoi.

Pinna on ihan katkeemis pisteessä ja tuntuu että kun vaan olla ja levätä ilman että yks kiukkuaa koko ajan. Onneks ovat nyt ulkona jos vähä joklaisen pinna löyhenis.. Ja sitten aateltiin Tatun kans askarrella jotain höyhenistä :whistle:

No, ei tainnukkaan ihan lyhyesti tulla..
 
Tigru, kuis Veetin alapää? Meillä sillon ku oli pahana alakerta pojulla ni yöt oli ihan perseestä ku toki se pissa kirveli siellä jne.. :/

Danjuska, liityn -pinnakireellä- kerhoon..

Uneton, tuus kirjottelee kui on arki alkanu sujumaan!

Tintta: ihana pentu!
 
Iltoja!

tai tiiä mitä tää nyt mulle olis, kun tekee tälläistä hirmuista työputkea...olin siis iltavuoron töissä ja jatkan viel yövuoron tähän päälle. :whistle: huvinsa kullakin. Aamulla meen päästää miehen töihin ja heitän pojat hoitoon sit viim. 8. ja sit otan ja nukun kun tukki. :D
meillä on vähän porukkaa poissa töistä. niin paikkailempa nyt sit tässä.

Miikka oli kovasti kaipaillut äitiä hoidossa. ei ollu kait meinannu käydä päikkäreille ollenkaan sun muuta. kotonakin oli viel ikävöinyt ja tohon hommaan ei isi paljon auta meillä siis. oli onneksi rauhoittunut lopulta ja ilta oli sujunut onneksi ihan mukavasti. huomenna pitää koittaa jaksaa antaa vähän syliä ennen kuin vie hoitoon. :heart: meidän mammanpoika. :)
ja sit se ei ole kakannut kun viimeeksi sunnuntaina, huomenna on pakko ostaa luumusosetta ja saada se sille jollain ilveellä menee tai sit ihan maha lääkettä. sanonu monta kertaa että kakka tullut mut mitään ei kuitenkaan ole tullut. sunnuntaina siis viel tuli ruikulia, mut sit on loppunu tyystin. ja yleensä tolla pojalla on toiminu vatsa joka pvä ja monta kertaa. :attn: :ashamed: varmaan toikin tekee sen ettei ruoka oikein maistu entisenlaisesti.

peppi, ihanaa kun pääsitte Samin kanssa yhdessä laivalle. nauttikaahan. :hug:

tigrulle, jaksuja kovasti. :hug: toivottavasti nukkuisitte tänä yönä munkin puolesta. mites se Veetin peppu??

tulkaa kirjoittelee mulle jotain yölukemista, niin mie pysyn hereillä..kiitos. nyt käyn kattoo että kaikki okei täällä..kauniita unia kaikille. :hug:
 
Tulinpa vielä käväsee.. on sitten Jellonallekkin lukemista ;)

Täällä ilta meni ihan ok... Poikakin oli paremmalla tuulella. oli ulkona sanonu että tahtoo teboilille :LOL: :LOL: joten kävivät sitten kävellen tb:llä mehut juomassa ihan huvikseen :D
huvittavia touhuja välillä miehellä ja Tatulla keskenään.

Hoitotäti sanoi tuossa kun päivällä Tatua hain, että mielikuvitusta ainakin pojalta löytyy.. ei paljon leluja tartte kun jo keksii.. millon on pikku kisu jota äitin pitää pestä, välillä on metsuri ja välillä työmies ( :D niin kuin itse asian ilmaisee) ja ajaa traktorillaan töihin.. laittaa takin päälle, kengät jalkaan, lipiksen päähän, pyytää avaimet ja sanoo että Tatu tulee ihan kohta töistä =)

Miten muuten muilla.. käyttääkö tähtöset itsestään sanaa minä vai sanoovatko nimellä???
Tatu sanoo usein että Tatu haluaa, Tatu menee jne.. mutta taas tänään illasta käytti paljon sanaa minä.

Juu ja meidän askartelu... :whistle: tehtiinkin vaan sitten kissan leikkikalu.. kepin nenään höyheniä ja silleen.. :ashamed: :LOL: Mut hauskaa oli kun kissa ramusi perässä.

Mikäs Kävyn olo?? :hug:

Jellonalle paljolti jaksuka ja energiaa lähettelen! :hug: Minusta ei varmaan ois tuohon ehkä.. :ashamed: Mut tosiaan nuku sitten huomenna kun tukki ja yritän täältä lähetellä loput unihiekat sinne kun aamulla herään :D

ja omasta olosta vielä sen verran että vuoroin mittari näyttää lämpöö, vuoroin ihan ok lämpö, palelee ihan tolkuttomasti ja pukannu aivan tajuttoman ihottuman :eek:

mut nyt öitä!
 
Tulinpa vielä käväsee.. on sitten Jellonallekkin lukemista ;)

Täällä ilta meni ihan ok... Poikakin oli paremmalla tuulella. oli ulkona sanonu että tahtoo teboilille :LOL: :LOL: joten kävivät sitten kävellen tb:llä mehut juomassa ihan huvikseen :D
huvittavia touhuja välillä miehellä ja Tatulla keskenään.

Hoitotäti sanoi tuossa kun päivällä Tatua hain, että mielikuvitusta ainakin pojalta löytyy.. ei paljon leluja tartte kun jo keksii.. millon on pikku kisu jota äitin pitää pestä, välillä on metsuri ja välillä työmies ( :D niin kuin itse asian ilmaisee) ja ajaa traktorillaan töihin.. laittaa takin päälle, kengät jalkaan, lipiksen päähän, pyytää avaimet ja sanoo että Tatu tulee ihan kohta töistä =)

Miten muuten muilla.. käyttääkö tähtöset itsestään sanaa minä vai sanoovatko nimellä???
Tatu sanoo usein että Tatu haluaa, Tatu menee jne.. mutta taas tänään illasta käytti paljon sanaa minä.

Juu ja meidän askartelu... :whistle: tehtiinkin vaan sitten kissan leikkikalu.. kepin nenään höyheniä ja silleen.. :ashamed: :LOL: Mut hauskaa oli kun kissa ramusi perässä.

Mikäs Kävyn olo?? :hug:

Jellonalle paljolti jaksuka ja energiaa lähettelen! :hug: Minusta ei varmaan ois tuohon ehkä.. :ashamed: Mut tosiaan nuku sitten huomenna kun tukki ja yritän täältä lähetellä loput unihiekat sinne kun aamulla herään :D

ja omasta olosta vielä sen verran että vuoroin mittari näyttää lämpöö, vuoroin ihan ok lämpö, palelee ihan tolkuttomasti ja pukannu aivan tajuttoman ihottuman :eek:

mut nyt öitä!
 
Toiovttavasti käpy selvisi lääkekohtauksesta. :hug:

danjuska, kiva kun kävit kirjoittelee. kyllä tää vielä tähän mennessä on ihan mukavasti mennyt, ei olis enää kuin 6 tuntia jäljellä. ei tätä nyt joka päivä harrastais, mut tällein vaihtelun vuoksi pitää kaikkea kokeilla. älä sie mee töihin, jos tuntuu yhtään kipeeltä, jatkuu oikeesti vaan pitempään. jaksuja :hug:
niin ja oikein kun mietin niin Mikkis taitaa puhua vähän sekaisin omalla nimellä ja minä. Mut useasti sanoo jos joku puhuu jonnekin lähtemisestä että 'Miikka mukaan'. täytyypä oikein muutama päivä seurata kuin se höpöttää. =)

Meillä olis huomenna kauppa reissu iltapäivällä ja sit vaan ihanaa kotona oloa perheen kesken. lauantaina mies menee aamuksi muutamaksi tunniksi töihin ja sit lähtee ralleihin järkkäriksi. minä poikien kanssa ehkä käyn la aamupäivllä hippohiihdoissa ja illan ohjelmasta en viel tiedä. toivottavasti jotain kivaa ja rentoa olemista. sunnuntaina onkin iltavuoro. :)

juups, mut nyt hiukan nettisurffailua ja sit välillä töitäkin... :wave:
 
Heipä hei!

Jellonalle mukavaa yötä sinne töihin :wave: Aika hurjan pitkä työputki, sen jälkeen varmaan uni maistuu! Meidän lapsillakin on monesti ollut ripulin jälkeen, että kakkaamisessa on normaalia pidempi tauko, mutta sunnuntaista on kyllä jo tosi pitkä aika.. Olitte menossa hippohiihtoihin, joko Mikkiskin hiihtää? Meille hippohiihdot ovat myös olleet jokavuotinen perinne, kokeillaan varmaan tänä vuonna, miten Elinalta hiihto sujuu. Kotipihalla on kyllä suuttunut suksiin aika pian, kun ne eivät kulje, mutta jospa se siitä. Täällä hippohiihdot on yleensä vasta maaliskuussa, saa nähdä miten tänä vuonna. Esikoinenkin saa osallistua tänä vuonna vielä viimeisen kerran.

Koivunkäpy: Olipa hurjaa, joko olosi on palannut normaaliksi?

Viime viikonloppuna vihdoinkin alkoivat ne odotetut raskausoireet, nyt on tuntunut aika normaalilta alkuraskauden olotilalta lievine pahoinvointeineen ja väsymyksineen. Hieno juttu, vaikka vielä kuitenkin olo on jotenkin epäuskoinen. Ei olla vielä kerrottu edes lapsille, kun tämä alku tuntui niin poikkeavalta. Lapset kun kuitenkin kertovat kaikille, niin tuntui, etten jaksaisi nyt taas puhua kaikille mahdollisesta keskenmenosta. Mutta pian varmaan kerrotaan, kuusivuotiaamme jo saunan jälkeen kyseli äidin pulleasta masusta, että onkohan siellä vauva. Vielä sanoin jotain ympäripyöreää, jos nyt odotettaisiin esikoisen synttärit ensin, ne on viikonloppuna, eikä minulla olisi oikein fiilistä jutella vauvauutisesta kaikkien vieraiden kanssa :) Saa nähdä, milloin oikein kunnolla uskaltaudun nauttimaan raskaudesta, toivottavasti sekin hetki joskus tulee.

Tänä iltana oltiin koko perheellä kuutamohiihdossa, tai siis oikeastaan isommat lapset hiihti mummun kanssa ja me miehen kanssa laskettiin mäkeä kahden pienimmäisen kanssa. Ihan hauska tapahtuma, sääkin oli mukavan lämmin, mutta kuitenkin pikkuisen pakkasta. Taivas oli tosin pilvessä, kuusivuotiaamme oli pettynyt kun sitä odotettua kuutamoa ei näkynytkään.

Viime viikonloppuna käytiin kiertelemässä huonekaluliikkeitä katsellen parvisänkyjä, vanhimmat pojat eivät enää oikein pidä kerrossängyssä nukkumisesta. Käytiin Haaparannan Ikeassakin, esikoinen ihastui 140 cm leveään parvisänkyyn, kotona sitten mitattiin, että kaksi sellaista täyttäisi koko huoneen. Ei siis löydetty oikein mieluista, täytyy vielä katsella. Lapset ehtivät jo jälkipuoliskolla Ikeakierrosta pitkästyä, ja kyllä se aika pitkä kierros onkin. Toiseksi nuorimmainen nukahtikin kärryyn, Elina pysyi hereillä kun nukkui jo aikaisemmin päiväunia.

Tinttamooses: Lähikauppamme remontti valmistuu arviolta huhtikuussa, joten vielä melko pitkään täytyy pärjätä ilman. Hyödynnetään sitten kaikenlaiset partio- ja kerhoreissut samalla kauppaostosreissuina, niin ei tarvitse kalliilla bensalla yhtenään ajaa. Ostoskärry on melko täynnä, kun viikoksikin pyrkii tälle porukalle ostamaan ruokaa :)

Uneton: Olisi kiva kuulla, mitä teidän uudenlaiseen elämään kuuluu?

Tigru kyseli kerran kahdenkeskisestä ajasta, meidän kahdenkeskistä laatuaikaa on tainnut lähinnä olla se, kun ollaan oltu synnyttämässä vauvoja :ashamed: Tietty lapset joskus nukkuu yhtäaikaa, joten silloin voi olla kahdenkesken, mutta sellaista ei juuri tapahdu, että kaikki lapset olisivat pois kotoa yhtäaikaa. Epäilemättä se olisi hyväksi parisuhteelle, jos kahdenkeskistä aikaa olisi enemmän, tässä yhtenä iltana oli kyllä mukava pitkästä aikaa jutella ihan rauhassa, kun isoimmat olivat luistelemassa ja pienimmät nukkuivat vähän myöhäisiä päiväunia.

Kaiza: :hug: Varmasti ikävää, kun on suuria erimielisyyksiä kasvatuksesta miehen kanssa. Meillä Elina syö aika hyvällä ruokahalulla ja mielellään itse, mutta en odota täydellistä omatoimisuutta, syötän kyllä, jos haluaa, pieniähän nämä meidän kaksivuotiaat vielä ovat. Sitten jos sotkee ruualla tahallaan, nostetaan kyllä pois pöydästä, jos ei kieltäminen tehoa. Ulospukemisessa en oikeastaan odota välttämättä yhteistyötä, siis hienoa toki, jos tulee iloisesti pukemaan, ja useimmiten näin onkin, mutta jos ei, niin sitten nappaan kiinni ja puen vaikka väkisin, kyllä se ulkoilu kuitenkin on mukavaa, vaikkei pukeminen olisikaan. Itsessäni huomaan selvästi sen, kun on ikää tullut lisää ja perhe kasvanut, että näiltä nuorimmilta en odota niin paljon niin varhain, varsinkin esikoiselta tuli näin jälkikäteen ajateltuna odotettua turhankin varhain ison lapsen käytöstä, vasta myöhemmin on tajunnut, kuinka pieniä esim. kaksivuotiaat vielä ovat. Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen tai ainakin lähemmäksi sitä, tietysti vanhemmat ovat yksilöitä ja kyllä meilläkin huomaan, että toinen on tiukempi toisissa asioissa ja toinen toisissa. Itse ärsyynnyn just tuosta kovasti, kun mies kieltää jotain ja lapset tulevat sitä sitten minulle kiukkuamaan, ja isä pääsee kuin koira veräjästä. Silloin tulee joskus ärähdettyä, vaikka totuuden nimessä mies olisikin ollut ihan oikeassa :ashamed:

Nyt äkkiä nukkumaan, hyviä öitä kaikille ja Jellonalle virkeää työyötä!
 
Täällä taas ja vielä virkeänä.... :D

ihanaa kuusikonäiti, kun kävit kirjoittelee. piristi kummasti. =) pitkään sinä kyllä jaksat valvoa.
Ei Mikkis ole vielä suksille ennättänyt. luistelua on käyny kokeilee. mut ei liikaa liikkuvaiselle pojalle uutta. ensi talvena vaikka sitten. Aleksi pääsee ekaa kertaa hippohiihtoihin tai olis viime vuonnakin päässy, mut ei muuten tullu mentyä. katsotaan josko nyt saisin aikaiseksi tosiaan lähteä. itse tykkäsin pienenä kovasti niistä. yksin poikien kanssa on vaan hiukka vaikeaa, kun Mikkis tarvii niin paljon valvovaa silmää ja sit ei jää Aleksille yhtään aikaa. täytyy katsoa jos siskoni ehtisi apuriksi. :)
juu ja meni toi Miikan kakkahomma vähän ohi tällä viikolla, ennenkuin tajusin kuin kauan siitä kakkaammattomuudesta oikeesti olikaan. illalla puhuin siitä miehellekin, niin sovittiin et tänään katotaan miten saatais se toimimaan. :ashamed:

muuten ei mitään uutta..on tullu tälle yölle jo aika paljon kirjoiteltua vaihteeksi...eikä mulla ole enää tätä yötä montaa tuntia jäljellä jiiihaa.. :D palailen taas..ehkä sitten päivemmällä astialle. :wave:
 
Jatkoa seuraa, hyi hitto mikä yö, sen mitä nukuin ni näin hirveitä painajaisia ja minkä valvoin ni meinas laatta lentää.
Kädet on vielki "puuduksiisa" olevat ja nuppi on täynnä kaurapuuroa ja vähän juilii..

Piti lähtee kauppaan, no mähä en lähe mihinkään kun täältä ei pääse pois, lievä talvimyrsky nous aamuyöllä, tuolla on tullu yli 10cm lunta ja tuulee ja lunta tulee lisää, tietää sitä että mäellä on semmonen lumivalli et pitäs eka lapioida tie auki et täältä pääsis mihkää, siis jos ees sinne mäen päälle pääsis ja mahtaa tuo meijän päätieki olla auraamati ku on tämmönen keli..

Danjuska, eihän teillä oo töissä/kotona hometta????
 
> (Mies ) - Ostin sulle kukkasia.
> (Vaimo ) - Jaa. Miksi?
> - No ostin kun ajattelin että kaipaat kukkia.
> - Onko tapahtunut jotain?
> - Ei. Miten niin?
> - No kun ostit kukkia.
> - Siis mä ostin kukkia ihan vaan ostamisen ilosta.
> - Et siis mua varten. Ostamisen ilosta. Luulekko saavas sillä perusteella?
> - No en. Ostin kukkia, kun olet sanonut etten mä koskaan osta kukkia ja kun ne sattui eteen ja oli halpoja.
> - Nii just! Halpoja. Et voi yhtään niinkuin sijoitaa meidän suhteeseen.
> - No voi hitto. Nytkö sä suutuit?
> - EN!
> - Oikeasti. Hankala tässä on tuoda kukkia kun sä suutut niistä.
> - En mä kukista suutu. Ne on ihania, mutta miksi sä ostit niitä nyt?
> - Voi luoja. Anteeksi että mä ostin kukkia. Voin viedä ne pois.
> - Älä vie. Ne on ihania. Ihmetyttää vaan miksi sä ostit nyt.
> - Ok. Selvä. Mä en osta enää kukkia sitten jos niistä nousee poru.
> - Sä et siis halua ostaa mulle kukkia?
> - Täh? No haluan ostaa!
> - Älä huuda! No miksi ihmeessä sä sitten et yleensä osta mulle kukkia!
Ainoastaan silloin kun tekee seksiä mieli tai on tapahtunut jotain.
> - No just! Niinpä. Vain silloin kun tekee mieli. Ei mun tee aina mieli. Ja
just nyt ei tosiaan tee mieli. Ostin vaan kukkia. En mä nyt halua seksiä.
> - Sä et siis halua mua?
> - Uskaltaakohan tähän vastata?
> - Tulee vaan sellainen olo nyt että sä et halua mua.
> - No haluan. Herran jestas. Tottakai mä haluan sua!
> - Huomaa että sä olet mies. Huudat koko ajan ja ajattelet vaan seksiä.
> - Kuule. Mä tulin just kotiin. Väsyttää ja on ollut pitkä päivä. Ja mä ostin vaan kukkia.
> - Ei kukat ole vaan kukkia. Ne on romanttinen ele ja normaalisti mies haluaa
huomioida naisen tarpeet ostamalla kukkia.
> - Niin just! Sitä mä yritin selvitää!
> - Miksi sä taas huudat? Niin, mut kun sä et osta kukkia ilman että on joku juju.
> - Oikeesti. Lopeta nyt. Annetaan noiden kukkien olla nyt. Onko jotain ruokaa?
> - SIKA! Ensin sä tuut ovesta sisään kukka puskan kanssa ja sitten kysyt onko jotain ruokaa.
Luuletko että mä olen täällä sua varten palvelemassa ja pyllistelemässä heti jos sä tuot kukkia.
> - En mä tuonut kukkia sen takia. Ja ainahan sä teet ruokaa. Äläkä sä huuda koko aikaa.
> - AI! Mäkö en saa ilmaista tunteitani koskaan!! Ja kauanko meni, että tuon huomasit, että mä teen aina ruokaa?
> - Mä en sano nyt mitään.
> - Niinkuin yleensä. Sä et puhu koskaan mistään mitään.
> - No uskaltaako tässä puhua kun aina asia kääntyy väärin päin.
> - Ei ne mitään väärin päin käänny. Itsehän alotit!
> - Jaa tuomalla kukkia?
> - Niin!
> - No nyt on selvä että mä en tosiaan enää tuo kukkia.
> - Sä et siis välitä musta, kun et halua tuoda edes kukkia.

> Seuraa viiden minuutin hiljaisuus. Keittiöstä kuuluu ääni, johon vaimo
aloittaa:

> - Miksi ihmeessä sun pitää heti kotiin tullessa avata kaljapullo. Mitä nyt
on tapahtunut kun toit kukkia ja heti alat ryypätä!?!
 
Pitkästä aikaa taas... :ashamed: . Lukenut olen kyllä ahkeraan!

Omia kuulumisia. Aleksillakin on joku allergia. Voi hemmetin hemmetti! Olen nyt ollut maidottomalla ruualla n. viikon, mutta iho ei ole vielä parantunut. Ens viikolla on 3kk lääkärineuvola, pitää pyytää lähetettä jonnekin päin. Aloitin siis ihan itsekseni tuon dieetin, kun iho-oireet on samanlaiset kuin Laurilla vauva-aikana! Täytynee jättää kananmunakin pois, ehkäpä se aiheuttaa noita oireita....

Ilon aihe: Lauri voi syödä ainakin kolme kananmunaa sisältävää keksiä, eikä tule iho-oireita!!!! Vielä en ole uskaltanut laittaa ruokiin kananmunaa tai leipoa itse esim. pullaa, jossa on munaa. Mutta tuokin on jo paljon, että ei ole niin vaarallista, jos sattuu saamaan esi. kylässä vähän kananmunaa!

Mukava (?) kuusikon äiti, että raskausoireet ovat alkaneet! Nyt on varmaan jo luottavaisempi olo raskauden suhteen! Jaksamisia myös muille odottaville ja pahoinvoiville!

...Josta tulikin mieleeni Kaiza. Meilläkin noita kasvatus erimielisyyksiä on. Minä olen se joka neuvottelee, houkuttelee ja yrittää kaikin keinoin välttää itkua ja pahaa mieltä. Mies on se lyhyt pinnaisempi, joka huutaa ja saa Laurin itkemään. Joskus asiat tapahtuvat karjaisusta ja joskus ei. Yritän itse sulkea korvani miehen komenteluhetkinä ja sitten myöhemmin jutella sekä Laurin että miehen kanssa. Ja tuo "rangaistus"-käytännön mieskin on vähitellen oppinut ymmärtämään. Eli jos asiasta on jo puhuttu ja joskus annettu jokin rangaistuskin (esim. joku lelu pois), niin sitten ei enää pilata loppuiltaa mököttömällä. Meilläkin autetaan tarvittaessa (väsyneenä tai muutenkin) esim. syömisessä, mutta pyritään kyllä siihen, että itse syö. Jos ei syö, voi poistua pöydästä. Ja jos Lauri lähtee pois, nostan myös hänen lautasen pois eli takaisin pöytään ei voi tulla syömään. Tämän jutun Lauri on jo oppinut, eikä yleensä enää pyri takaisin, vaikka minä ja isänsä vielä syötäisiinkin. Tietenkin sitten parin tunnin päästä on taas nälkä ja kiukuttaa, mutta yritän sen kestää ;) . Ruoka-ajoista minäkin olen aika tiukka pipoinen, mutta vauvan kanssa niistäkin olen vähän joutunut joustamaan.

Olette tärkeitä kaikki :hug: ! Mitenkähän Unettoman arki tosiaan sujuu. Taitaa olla melkoista kiirettä ainakin aluksi!

Nyt heiluu vaunut parvekkeella. Mukavaa viikonloppua!

t:Epeli ja poijat
 
Pikaisesti kertoilen taas kuulumisia. Tosi vähäistä on nykyään tää mun koneella istuminen. En siis ole unohtanut tähtösiä!
Meille syntyi viime viikon maanantaina tyttövauva. Kaikki meni hyvin ja nyt ollaan harjoiteltu kaksi lapsisen perheen arkea. Eetu ei ole pahemmin ollut mustasukkainen, paremminkin täynnä hoitointoa! :heart:
Vauvalla on vaan rytmi vielä vähän hakusessa. Päivällä nukkuu hirmu sikeästi, yöllä sitten kattelee eikä oikein malta nukkua. Tississä kiinni jatkuvasti eikä tuttia halua. Terveydenhoitaja kävi eilen punnittemassa tytön. 630g oli viikossa noussu paino! Hui! Ja pelkällä rintamaidolla.... :LOL:

Eetu on ihanan reipas isoveli. Puhuu jo paljon ja oivaltaa asiayhteyksiä toisinaan hieman yllättäviltä kuulostavissa asioissa. Ai niin, 2-vuotisneuvolan paino/pituuskuulumiset 14.1kg painava ja 91cm pitkä. JOs niitä nyt joku tuonne vielä päivittelee....

Mutta nyt mä lähen vähäksi aikaa pitkälleen itsekkin.

Mukavaa kevättä kaikille tähtösille ja tähtösten äideille!

Tiukuliini
 
Perjantaita :)

Toi hymiö oli huijausta :whistle:
Mulla on kamala päänsärky |O |O |O
Alkoi jo eilen illalla nukkumaan mennessä.
No onneksi on noi migreenilääkkeetkin mukavasti päässeet loppumaan niin ei sit helpotustakaan saa :'(

Käpy:Olipas kamalan kuuloinen tuo sun olotilas siitä lääkkeestä,mitenkäs nyt voit?

Kuusikonäidistä ja Epelistä kiva kuulla kuulumisia :)

Ruokaa aloin tekemään,kokopäivä mennyt ihan oleillessa,pihalla olis nätti ilma mutta koko piha ihan jäinen ja vesi siinä jäänpäällä,täytyy yrittää ruuan päälle mennä tuonne takapihalle,korjaan samalla Jipon kakkarat sieltä ;)
Toi koiruus on kyllä ollut mukava,kaksi kertaa pissinyt lattialle,öisin nukkuu aamuun saakka ja yhdet kakat tehnyt lattialle(sekin vahinko kun tyttö vei sitä ulos ja toi liian nopsaan takas) :)
Kova se on kuitenkin riehumaan noin pieneksi koiraksi :D :D

Mulla ei ole taas mitään tekemistä,kaikki tutut kipeinä,ei voi kyläänkään mennä,ja siks toiseksi mullei ole autoa,mies ei saanut katsastettua noita kotteroita,joten saan pirssin vasta sit kun appiukko saa kuntoon :kieh:
Onneksi sentään kauppa tuossa vieressä niin sinne uskaltaapi ajella kuitenkin :/

Tänään tulee taas ne mainokset mulle,on alkaneet nekin tympiä,kun joka viikonloppu menee niiden parissa,ensin lajittelua ja sitten jako :/
Ja näillä bensanhinnoilla tulee aika vähän rahaa tilille niistä :whistle: :|
Tarttis miettiä jokin muu lisätienesti homma,jota vois tehdä viikolla,vaikka iltaisin:)

Nyt täytyy mennä syömään,makaronit ja jauhelihakastike odottaa :p
Palaillaan ja hauskaa viikonvaihdetta kaikille ;)

Lisäilen tänne vielä onnittelut Tiukuliinille :heart:
Ihanaa varmasti arki pienen vauvan kanssa,ja vielä reipas isoveli auttamassa ;)
Kiva kuulla kuulumisia teiltäkin,ja tosi kivasti tyttönen kasvanut :)
Tule taas kertoilemaan uusia terveisiä kunhan ehdit :hug:
 
Tiukuliinin perheelle onnea rinsessasta!

Tintta, kyllä tää tästä, pikkuhiljaa, kuha nyt ukko tulis niitten buranoitten kans kotiin :kieh:
Melkei tekis mieli varata yksityiselle aikaa illaks, vielki vähä epäkesko olo.. ja päätä särkee joo.
Syötkö sä mitä nappeja migreeniin? Pistä vaiks yynä jooko?


Mä varmaan toistan itteeni, mut soitin aamulla apteekkiin, käskivät olla syömättä enää ikinä (no ehkä sairaalassa ) noit nappeja ja laitettiin lääkelaitokselle semmonen tiedotelappu.. käski soittaa lääkäriin et tsekkaisivat et ei ois jääny mitää juttuja? noista napeista, no soitin ni tuumi vaan et sulla on ens viikolla puhelin aika, kerro sit lääkärille.. |O
Eilen lueskelin netistä migreeneistä juttua ja totesin et mulla taitaa olla se pahin muoto, ainaki n.80% oireista viittais siihen, eli sillon mulla on lääkitys persiillään, ens sais syödä missään nimessä noita nappeja.
Jos en saa lähetettä neuron polille ni matkustan yksityiselle.

Olen pahoillani jos olen tuon jo kirjottanu, mut ku mä nyt en muutenkaan tällä hetkellä oikein toimi, piti tuossa miettiä onko lapset saanu tänää mitään ruokaa, onneks isompi osas kertoa et on ne saanu lounaan :ashamed:
 

Yhteistyössä