Joulutähdet 2005 helmikuussa

Heips täältäkin!

Käpy mä huomasin vasta nyt sun viimeisimmän yyn :ashamed: vastasin. Sun ruuat kuulostaa aina tosi ihanille, tuota viimeisintä kokeilen mäkin joku päivä.

Meillä syötiin tänään perunamuussia ja paistettuja muikkuja, Tintta :wave:.

Peppi ihana että pääset kummiksi!

Danjuska meillä Onni puhuu itsestään nimellä tai oikeastaan "Onnu" ja nykyään melkein aina "Onnu ite" kun kaikki pitäs saada tehdä ite. No, on siinä hyvääkin, Onni on oppinut nyt riisumaan ittensä vaatteet ulkovaatteita myöten, kengät vaan riisun aina pois niin sit kuuluukin "Onnu ite" ja mummolle oikein suuttui, kun mummo meinasi alkaa riisua ja tuli mulle selittämään tohkeissaan että mummos meinas alkaa riisua vaatteita
|O .

Viime päivinä meillä on ollut "tappelua" myös vaipasta, jota laitamme vielä päiväunille ja yöunille, ne menee fifty-fifty välillä märiksi, välillä taas kuiva. Mut nyt Onni sai serkkunsa (9kk) vierailun jälkeen päähänsä että vain vauvat käyttää vaippoja ja joka päivä huutoa/juoksentelua karkuun ennen unia ja selostusta ettei ole enää vauva ja vanhemmat saa puhua kuin runebergit että ISOKIN poika voi käyttää uniaikaan vaippoja. Muutenkin Onnille on tosi tärkeää että häntä ei missään nimessä sanota pikkupojaksi, vaan korjaa aina että "ito". Vielä omasta perheestä tuli mieleen, että onko muut joulutähdet mahdottomia jekkuilijoita? Meillä nimittäin tuntuu että joka toinen minuutti joku jekku poitsulla tekeillä ja siis sellaisia ihan hyväntahtoisia jekkuja yleensä. Tänään esim. sanoin Onnille, että äiti voi tulla leikkii sun kaa, mitäs tahot tehä. Halusi sitten tehdä palapeliä, jonka siis oikeasti osaa ylihypäten tehdä, mut sit alkoi ihan sikinsokin laitella paloja ja huijata mua ja osan paloista piilotteli selkänsä taa ja väitti niiden kadonneen... Ja siis tän tyyppistä meillä harva se hetki.

Meillä oli tänään kiva aamupäivä. Oltiin täällä sellaisessa talvitapahtumassa, jossa oli ilmaiseksi napakelkka, moottorikelkan ja paloauton kyydissä sai ajella, iso lumesta tehty liukumäki ja ongintaa, ja hevosen reessä sai olla myös kyydissä. Kaikissa käytiin, osassa moneen kertaan ja Onni kirmaili tosi mielissään joka paikkaan :). Miekkosella on nyt viikko hiihtolomaa. Mut nyt kuuluu huhuilua joten mentävä on!

iltoja

poika unilla.. olikin jo aika rauhallinen kaveri illasta. Majaa rakenneltiin ja traktoreilla leikittiin.. ja pestiin kissa ja koira :whistle:

Iltapalalla Tatu tuumas että äiti keitä soppaa. No kiehautin pojalle mustikka-mansikka sopan sitten vielä ja syödessään tuumas että äiti, en ikinä ole saanut näin hyvää soppaa :LOL: :LOL: miltei suora lainaus taas muumeista :whistle:

mietin vielä että perunko aamulla sen lääkäri ajan kun ei nuo poskiontelot enää niin pahalle tunnu.. no katon vielä aamulla olotilan.

Lillukka: Tatukin kyllä osaa jekkuilla aina halutessaan :D
Vai että on päättänyt Onni olla iso poika =) suloinen. Tekeekö sitten päikkäreitten aikaan yleensä vaippaan? Meillä Tatu on ilman vaippaa päikkärit ja sängyssä on lakanan alla semmoinen iso muovi vai mikä se onkaan.. samanlainen kun aitiyspakkauksessa tuli mut isompi.

Niiskuneidille lähettelen jaksuja väsymykseen! :hug:

nyt telkun ääreen ja sitten unille.

Palasin uudelleen, kun jäi vastaamatta pariin juttuun. Ainakin, mut sen mitä muistan kirjoitan *muisti katoaa vissiin kokonaan tässä tokassa raskaudessa*.

Niiskuneiti olit kirjoittanut samaan aikaan mun kanssa, jaksamista sulle kovasti!
Ja hyvä kun muistutit pyykkikoneesta, mullahan on siellä turvakaukalon pestävät osat odottamassa ottamista pois, ois saattanut muuten vaikka unohtua.

Tigru meillä Onni on saanut hampurilaista tasan kaksi kertaa, toisella kerralla maistui, toisella ei. Ranskiksia ei taida olla kotona laitettukaan, mut Hesessä ne maistui kyllä.

Metku me ollaan rakennettu v.2004 ja tiedän kyllä kokemuksesta, että tuokin suunnitteluvaihe on aikamoista. Muistan itsekin odottaneeni että pääsisi oikeasti rakennushommiin... Mut jos vaan jossain asiassa voin/osaan auttaa, niin mielelläni sen teen, laita vaikka yytä jos tulee mieleen jotakin. Aika paljon "hallinnollisia" hommia hoitelin minäkin siivoilun, maalailun yms lisäksi. Muistakaa suunnitella hyvin ja olla ajoissa liikkeellä kaikkien asioitten kanssa. Noilla ohjeilla jo pääsee pitkälle. Ja varautukaa jo etukätene henkisesti siihen, että suunnilleen joka asiaan tulee ainakin jonkinlainen muutos tms, eli esim. tavarat ei tule ajoissa, jos ne tulee ajoissa, ne ovat vääränlaisia tai niitä on ainakin väärä määrä ja sitten jos ne ovatkin oikeanlaisia, niin mulle kävi itselle monenkin jutun kanssa varsinkin sisustusvaiheessa (esim. listat yms) että kun näki ne oikeassa tilassa eli talossa eikä kaupassa niin tulikin olo, et voi ei, ei tää sovi tänne lainkaan ja eikun soittokierros että voiko vaihtaa. Pitkää pinnaa välillä tarvitaan mutta näin jälkikäteen ajatellen, voisin lähteä samaan rumbaan vaikka uudestaankin jos tarve jostain syystä olisi. Se meitä yllätti, miten paljon aikaa meni pihan laittoon, sitä kun siinä vaiheessa jo toivoi että saisi loppua jo nää hommat ja pääsisipä normaaliarkeen. Mä odotin silloin juuri Onnia ja muistan, kuinka juoksin puskaan tai sisälle vessaan oksentamaan ulkoa, ois vissiin viisainta ollut levätä enenpi, mut ei malttanut..

Danjuska riippuu päiväunien kestosta, tuleeko vaippaan pissiä vai ei. Jos nukkuu lyhyet unet, on monesti kuiva, jos päikkärit venyy niin sitten on tullut pissiä. Mieluusti ne vaipat vielä unilla pidän, monesti torkahtdan siinä itsekin niin en jaksa sitä et heräisin heti kohta et peti märkä... Yöunien jälkeen sama juttu, toisinaan Onni pyytää keskellä yötäkin pissalle ja saattaa olla kuivat vaipat aamulla. Mut eipähän noilla kiire oo jos vaan saa aina poitsun jalkaan ne vaipat :whistle:

Mut nyt unille!

Voi *piip*. jätkä muuttu pilkulliseks ihan noin vaan, tsup, ei oo ees mitää ihmeellistä syöny koko viikonloppuna |O näytti kutisevan, annoin zyrtekin, ei auttanu muuhun ku siihe et ei kutissu nii paljoo enää, silti näpyt ja läiskät vaan lisäänty :eek:

Mulla palaa hermo tän pään kanssa, siitä torstaista asti koskenu, välillä enemmän ja välillä vähemmän, nyt lykkäs kaveriks pahan olon, päivällä alko yhtäkkiä koskemaan, eikä toki napit auta..
Meen muualle valittaa...
:ashamed:

Moikka!

Ihanaa, vielä lomaa viikko jäljellä+3 vapaapäivää sen perään! On ollu tosi kiva viikko tää eka lomavko, ma oltiin siellä kylpylässä, Otto oli aivan innoissaan ja yllätyin, kuinka pitkän matkan pystyi uimaan sen kellukeuikkarinsa kanssa :D Auttaahan ei juuri saa, häntäkään. Lotallakin oli kivaa, kun mun sisko kävi sen kanssa liukumäessä ym. 3 tuntia siellä oltiin ja oli kyllä aivan riittävä aika Otolle ja äidillekin ;) Sitten mentiin mun siskolle yökylään ja ti-aamulla sisko toi meidät satamaan ja lähdettiin sinne laivalle kolmisin. Tosi kivaa oli sielläkin, aika paljon sain istua leikkihuoneessa ja pallomeren reunalla, mutta sehän oli tiedossa jo ennen matkaakin! Lotta sai noin 10 uutta kaveria -miten niin nopea ystävystymään...- ja Otto luuli omistavansa kaikki leikkihuoneen potkumopot ja junaradan :D Seisovassa pöydässä käytiin syömässä, ihanaa ruokaa oli. Me nähtiin Lotan kanssa siellä ensin sellainen vanhempi nainen, jolla oli ihanat röyhelövaatteet ja tukkakoristeet, Otto näki vähän meidän jälkeen ja alkoi HUUTAA innoissaan, että "Kattokaa kaikki pirsessaa!!" Ko. nainen ei onneksi kuullut, mutta naapuripöydissä kyllä ihmiset nauroivat... Ke-aamuna vietiin sisko töihin ja mentiin shoppailemaan Raision Myllyyn, mun äiti ajoi sinne kanssa. Löysin Otolle ensi talveksi alesta Remun puvun, ostin nyt sitten 98cm, kun näytti kyllä riittävän isolta. Jos ei nyt aivan mieletön kasvupyrähdys tule, niin tuo kyllä menee. Lisäksi löysin saappaat itselleni ja hameen nimpparilahjaksi meidän kummitytölle. Mummu osti Lotalle isosisko-paidan ja kevätlakin ja pitkiksiä ja kassin ja Otolle paidan. Aika todella mukava sattuma oli, kun näin Myllyssä mun opiskelukaverin, ei oltu nähty 10 vuoteen ja viime vkolla oltiin Facebookin kautta yhteydessä ja nyt nähtiin tuolla :heart: Ihanaa oli vielä sekin, että hänenkin poika on Otto :D Ei ollut kaveri 10 vuodessa muuttunut mitenkään =) Myllystä ajeltiin vielä Oripään sisustusliikkeeseen, missä oli loppuunmyynti. Ja olosuhteiden pakosta mentiin ke vielä mun siskon luokse yökylään, to kotiuduttiin. Kattoremppa ei ihan ollut mennyt aikataulun mukaan, mutta sitten oli listoja vaille valmis. Nyt eilen ja tänään ollaan maalattu seinät hiekan väriseksi (Arabian mukista on väri :D ). Yksi seinä pitää vielä maalata 3. kerran, kun oli ennen harmaa, niin saadaan se kunnolla peittoon. Katotaan, jos jaksaisin sen vielä tänään maalata, nyt kun olis rauhallista, kun lapset nukkuu. Juuri vähän aikaa sitten sain sen 2. kerran maalattua.

Lillukka ihania leikkejä Onnilla! Meillä Otolla olisi nyt kovana kiinnostuksen kohteena kynät ja mieluiten kuulakärkikynät... taidetta on löytynyt oman kehon lisäksi paidasta, lattiasta, lakanasta jne. Sanoo kyllä, että "paperille piirrän", mutta kun silmä hetkeksi välttää, niin ollaan piirtämässä muuallekin. Mieluiten piirtelisi omassa huoneessaan, rauhassa :LOL: Hyvin on Onni jo ilman vaippoja! Meillä ei ole Otto nukkunut kuin kerran päikkärit ilman ja silloin kyllä heräsi pissahätään. Usein nukkuu kuitenkin ulkona, niin en ole voinut sinne ilman vaippaa laittaa. Vaippakapinaa oli nyt meilläkin tuolla laivalla ollessa, kun pidin siellä vaippoja aina liikkeellä ollessa, ei varmaan olisi siellä innoissaan leikkiessä huomannut vessaan pyytää.

TigruMeillä kyllä tykätään hampurilaisista ja ranskalaisista, ehkä siskon mallinkin vaikutuksesta. Iloisena hihkuu, jos kuulee, että ollaan menossa Heseen tai Mäkkäriin. Ei kanssa kyllä usein käydä.

Tintta mäkin olen jakanut joskus mainoksia =) aika homma oli aina siinä lajittelussa, asuin silloin vielä alkukodissani, niin muistan, että sisko ja mummu ja mummun sisko usein lajitteli niitä mun kanssa. Meillä oli ruokana lihaa ja kermaperunoita, illalla tehtiin vielä uunilohta :p

Danjuska söpöt jutut Tatulla! Meillä Otto usein sanoo "mää" itsestään, välillä sanoo Otto. Jos puhutaan, että ollaan lähdössä johonkin, niin sanoo usein, että "Ottokin menee uimaan". Hauskaa oli, kun puhuttiin, että mennään Caribiaan uimaan, niin "Ottokin tulee karipihaan"

Peppi Ihanaa, kun pääset kummiksi :heart: Kummilapset on kivoja =) Hienoa, että teillä oli leppoisa risteily Samin kanssa!

Jos menis nyt katsomaan, että onko se edellinen maalikerros jo kuivunut...tai ehkä tonne miehen viereen :D

Keväistä ensi viikkoa kaikille!

Voi piip mikä yö |O

Siru, voi olla aika hintsua ens talvena sen remun puvun mahtuminen, meillä on nyt 98cm remu poijalla käytössä ja luojassaan että menee lopputalven tuolle..

Pää deletoitui taas, tuli totaali hukka mitä piti sanoo muille.. :headwall:

Aijoo, pitäs taas lähtee kaverille seuraks rättikauppaan, se ei yksin voi mennä esim. h&m:lle tms, mun seurassa kuulemma ei tuu niin -en kuulu joukkoon olo- on siis kyseessä se yks miespuoleinen joka toisinaan joutuu vahtii kersoja/toimimaan kuskina.. :LOL:
no tarvinnee lähtee ku tuota omaa ukkoo ei saa moisiin kauppoihin ilveelläkään vapaaehtoisesti.. :kieh:
Pääseepähän ihmiset miettimään et taasko tuo on vaihtanu ukkoo :saint:

Tervehdys! :wave:

Yksikätisenä kirjoittelen... :D

Koivunkäpy: Iso :hug:

Siru: Todella mukavalle kuulosti teidän reissunne! :) Olitte sitten vajaan parinkymmenen kilsan päässä meistä, kun Myllyssä kävitte ;)

Ihanat Onni ja Otto :heart:

Eipä nyt muuta, vois mennä vaikka Joonaksen kanssa Pikku traktoria katsomaan :D Illalla mennään mun mummin luokse kylään.

Mukavaa maanantaita kaikille! :wave:

Viikonalkua :x

Nyt en jaksanut huijailla teitä hauskoilla hymiönaamoilla,mä olen väsynyt,kiukkuinen ja kertakaikkiaan kypsä kaikkeen :'( |O :(
Kannattaa tulla tänne kiukkuaan purkaan eiks vaan? :D

No meillä on kiva tilanne,miehelle tullut nyt tosi pieniä tilejä ja rahat ihan loppu,olis laskuja maksettavaksi enemmän kuin laki sallii...
Tuskin selvitään kaikista laskuista tai siis tiedän hyvin ettei selvitä.
Meillä on yksi hiton osari josta maksetaan 100 euroa kuussa ja nyt en kertakaikkiaan ole pystynyt sitä hoitamaan ja nyt pitäis maksaa melkeistä 400 euroa |O |O
No katsotaan miten saadaan taas hommat hoitoon :whistle: ;)

Kiitos kaikille noista koirien sisäsiisteysasiasta ja sit niistä ruokavinkeistä :p

Tänään on tylsä ilmakin,meillä taas tosi liukas piha :/
Kaatusin pihalla aamulla kun koiraa vein ulos,pirskatti kun sattu ranteeseen :/
Mahto postinkantajaa naurattaa kun näki mut rähmällään maassa :D

Nyt jatkan hommia :wave:

Maanantaita! :wave: Muistatteko mua?! :LOL:

Anteeksi ystävät kun energiat tuntuu loppuvan juuri kun pitäis koneelle päästä.. Työajalla olen vähän opetellut facebookkia, mutta tätä en sieltä viitsi avata, kun heti on joku selän takana kurkkimassa.

En muista mitä olen kirjoitellut, mutta kävin siis allergiatestit, en ole onneksi allerginen millekään, mutta psoriasis mulla on, ja valohoidot aloitettiin heti. Mieli on huomattavasti parempi, johtuu varmaan tuosta aurinkoisesta B) Ens syksyksi ostan kirkasvalolampun.

No nyt onneton unohdin taas kaiken mitä piti kirjoitella.. Jotain lueskelinkin, mutta en ihan hirveän tarkasti lähes kymmentä sivua.. :ashamed: Vili on hirmuisen tarmokas poika, TAHTOO ja voimalla, ja syö itse, mutta jos ei niin koitan syöttää vähän. Rangaistukset ei vielä tehoa, karjaisen kyllä välillä, ja ihan viime aikoina tuntuu että sillä olis muutakin tehoa kuin mun kurkun kipeytyminen.. :whistle: Pukemistilanteessa lähtee AINA karkuun, ja saan laulella ja leikitellä että saan puettua ilman karmeaa kiukuttelua. Mun mielestä 2-vuotiaan ei vielä "kuulukaan" totella, ja meidän vaan pitää kärsivällisesti opettaa asioita. :saint: (<- toiveajattelua) Hermot menee välillä, mutta onhan se hyvä pienten huomata, että joskus ne menee, jos menee liian pitkälle!

Arttu taas oppi sanomaan ärrän ihan just, sano huomaamattaan TRampoliini. Jee jee! Suuressa osassa tulee silti vielä ihan ällänä. Olen huomannut että molempien poikien kanssa tulee parhaiten toimeen kun antaa niiden auttaa omissa hommissa mahdollisimman paljon. Arttu on tosi avulias, mutta usein tulee kiellettyä ihan turhaan vaan sen takia että saa ite homman tehtyä nopsemmin. :ashamed:

Olen muuten kotona tähän aikaan maanantaita siks, että noita prkele iski nuolensa niskaan, ja menen akupunktiosedälle iltapäivällä. Pojat on hoidossa, Artun kans olisin pärjännytkin, mutte Vilin kans en. Saa nähdä' kauanko menee että jumi aukeaa......... |O

Tämä meni ihan ON hommiks, mutta saatan poiketa myöhemmin tänään uudestaan! Tai huomenna, jos saikku jatkuu... :whistle: Olette kaikki mielessä. JA ilmoittaudun siihen "kirjoittelevat vielä kun lapset ovatr kouluikäisiä"-porukkaan, tosin mulle jäi hiukan epäselväksi miksi Peppi hilluu siellä alasti...?!

HAnnamari nyt ryhdistäytyy ja kirjottaa useemmin! Meillä siis saivat uraanikaivokselle koeporaus luvat, tulee ihan tuohon viereen, n.kilsan päähän.
Ukko oli sitä mieltä et jos ostaavat maata ja tarjoovat hyvän hinnan ni muutetaan, en mä taho |O :kieh: :headwall:

Tintta, tiedän tuon tunteen kun mikään ei tunnu riittävän mihinkään, no kerranki semmonen tilanne et KAIKKI laskut maksettu, jopa ens kuun ja tilille jäiki viel rahaa, johtuu tosin lomarahoista..

moroo

hyvää viikonalkua kaikille!

Ja ekaks Tintalle suuren suuri jaksu :hug: ja parempaa mieltä!

hannamarista
mukava kuulla! Onneksi ei allergioita löytynyt. Onko valohoidot autteneet?
Toivottavasti jumi niskasta laukeis pian. :hug:

Ite kävin siellä lääkärissä. löi kahden laista lääkettä ja kyselemättä 3 päivää saikkua suorilta.. tuntuu jotenkin lusmulta olo kun ei kovin paljoa edes lämpöä ja pitää kotona huilia :ashamed: tiedän, tyhmää ja eihän tämä tauti mee ikinä pois jos pakasterullakoita siellä riuhdon ym.. mut kuitenkin tuntuu että kai sitä ois nyt ees kassalla jaksanu istua... :whistle:
Väsyolo ja poskionteloiden tukkoisuus jatkuu.
Tatu onneksi viime yön nukkui vaikka tosi räkäinen on itsekkin. Huomenna saa olla kotona. kahtoo viedäänkö ke sitten hoitoon vai ei.

Käpy: Pitäiskö sinun jonnekki sitä aikaa soittaa??! :hug:

no mut nyt ei kummepia..

Moi taas!

Hannamarista oli tosi kiva kuulla! :) Onneksi ei mitään allergioita ollut! Niskalle pikaista toipumista! :hug:

Danjuska lepää nyt ihan rauhassa vaan kotona, eikä ajattelekaan töitä ;) :hug:

Tinttamooses: :hug: Toivottavasti saisitte jotenkin kaikki laskut maksuun!

Nyt yrittämään saada Joonas jotenkin päiväunille tuolta telkkarin äärestä... Jesse taitaa kohta herätä aamupäiväunilta...se siis siitä omasta ajasta :headwall:

Voi perkele. Anteeksi.
Ukko oli jättäny keksipaketin alas, en sit tajunnu et poju kävi ottaas keksin ja kappas, mitäpä muutakaan niissä ois ku maitoo :headwall: ei nyt onneks kerenny sitä täytettä paljon syödä, mut jonnii verran kuitenki.. plaah

Moi.

No nyt nukkuu molemmat pojat, vihdoin :) Töissä tuli oltua ja ihmeen pirteenä jaksoin touhuilla, vaikken ollut edes aamukahvia juonut ;)

Mun herkkumässäily loppu tähän päivään :attn: Oon nimittäin surutta vedellyt karkkeja, jätksejä ynnä muuta napaani JOKA PÄIVÄ :ashamed: Hyi mua. Mut nyt se loppu!

Kiitoksia kaikille onnitteluista, oon vieläkin ihan innoissani tulevasta kummiudestani :D

Niiskuneiti: Jaksamisia :hug: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa! Kohta se Jessekin on jo puolivuotta :eek: Ja Rasmus vuoden, aika menee niin äkkiä!

Lillukka: Meillä ei onneksi vielä oo tollasta "iso poika" meininkiä. Ainoa, että Joonatan hokee usein: "ite, ite", haluaa riisua yms. ITE :whistle: Ihanalta kuulosti toi talvitapahtuma! Kiva, kun kävit kirjoittelemassa :hug: Joko oot saanut uusia kuvia otettua mahasta? Onko se jo kovin iso? Isompi vai pienempi, mitä Onnista näihin aikoihin oli?

KK: Minkäs näköinen se Ville nyt on? Jaksamisia sulle päänsärkyyn ja muihin vaivoihin :hug:

Tintta: Jaksamisia myös sulle kovasti :hug:

Hannamari:
Mä kyllä muistan sut, sulla oli ne 2 poikaa ja asuitte siellä jossain Tampereen suunnilla :wave: Eikai :LOL: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa!! Lisääppä mut kaveriks facebookkiin! En mä taida vielä olla? Lahopää :ashamed: Mä en nimittäin muista sun sukunimeä :D Saattaisin kyllä salapoliisivainuillani sut sieltä löytääkin :whistle: Joo, ei meilläkään rangaistukset vielä tehoa, enkä sitä odotakaan... Niin, mä hillun siellä Koivunkävyn luona alasti :LOL: Tosta syystä, mitä Käpynen kirjoitteli.. Paranemisia niskalle :hug:

Danjuska tosiaan ottaa ihan rennosti ja parantelee itsensä kunnolla työkuntoon ;)

Jep, mut tää kirjottaminen on taas kestänyt IKUISUUDEN! Nyt lähetän :wave:

Lapset on nukkuneet jo 20 minsaa. Poju jätti päikkärit välistä taaskin.

Mä en sitten huoli lunta enää tänne. Pian on jo maaliskuu B)

peppi et oo ainut herkkujen syöjä. Mun on tullut kans syöpöteltyä kaikkea hyvää varsinkin iltaisin :ashamed: :p :ashamed: .

Mitä kuuluu nasuliino? Mä oon huolissani...

Öitä taas ystäväiset ihanaiset!

Niin olen taas yövuorossa...nyt olis kaksi yötä peräkkäin, mut mielummin minä nämäkin teen kuin niitä helekutin pätkäaamuja+yön siihen päälle. |O niitä on ensi listassa peräti kolme kpl siis eri kohdissa, jos ymmärrätte. tai ymmärrätte sitten kun minä taas yöllä kirjoitan. :whistle:

Kuulostaa kyllä monella samanlaiselta elämä, kuin meilläkin siis noiden pikku joulutähtien kanssa. Pepille kiitos uhman kanssa jaksamis toivotteluista. :hug: Mikkiksellä on taas viikonlopun ja eilisen illan aikana ilmennyt ihan hirveää uhmaa. sen huomasin ettei saisi olla liikaa valinnanvaraa monessakaan asiassa, kun poika menee ihan sekaisin ja huutaa vaan. haluaa kaikkia, mut ei sit haluakkaan. Käytiin iltapäivällä ostaa kaupasta kolmea eri leipää niin iltapalalla ei sit osannutkaan enää päättää/kelpuuttaa mitään leipää. tai ylipäätänsä mitään muutakaan. |O :| siinä tarvittiin ihan sika pitkäää pinnaa enkä tiedä oikein vieläkään mistä sitä löysin, mut ihan mielettömän hyvin omasta mielestäni pärjäsin. hampaiden pesusta ei tullut myöskään mitään, koska kaikki olisi pitänyt saada tehdä ite ja vettä laskea ties kuinka kauan. ja meillä niin ei vaan tehdä. nukkumaan päästiin suht mukavasti ja rauhallisin mielin. hetken poitsu oli vielä sängyssään kait mun lähdön jälkeen ollut levoton, mut onneksi nukahtanut lopulta. :heart: välillä aika rankkaa todella. mut onneksi kaikki pukemiset on menneet viel ihan mukavasti *koputtaa puuta*. :)

Tänään oli ihana ilma täällä päin. ulkoiltiin aamulla ja iltapäivällä. käytiin puistossa ja iltapäivällä käveltiin lähikaupalle. hyvin sujui onneksi ne reissut.

hannamari, täälläkin sinut muistetaan oikein hvyin. älä epäilekkään että sinut unohdettaisiin vaikket usein kirjoittasikaan. onneksi ei ollut allergioita. ja hyvä että psoriasistasikin on alettu hoitaa. toivotaan että hoidot tehoaa. Onnittelut Artulle R-kirjaimen oppimisesta. suht samanikäisinä Aleksin kanssa oppivat, kun A:kin oli hiukan päälle 4vee, kun viime syksynä oppi sen. Mikkis heti perään sitten.
tuuhan kirjoittelee. niin mulla on ensi yönäkin lukemista. =) paranemisia noidanpiikin kanssa. :hug: :hug:

tintta, toivottavasti saisitte raha-asiat järjestykseen. :hug:

kaiza, mitäs teille kuuluu? kuinka Matten kanssa menee?

danjuska, kovasti paranemisia ja kunnolla lepoa nyt. nää tän talven taudit on aika sitkeitä ja kannattaa oikeesti levätä kunnolla ettei tartte sit mitään jälkitauteja sietää/kestää. :hug:

siru, ihanalta kuulosti teidän lomareissu. =)

lillukka, kiva kun kävit meitä moikkaa. =) ihana isopoika Onni. :heart: Mukava kun sulla mies tän viikon auttelemassa niin saat levättyä tarvittaessa. :hug:

peppi, onnittelut sylikummiudesta. :hug:

missä uneton????kuka tietää yhtään mitään, ilmoittautukoon! :wave:

jaahas, jospa lähettäs ja surffailis hetken netissä...onhan mulla taas ensi yö aikaa kirjoitella kaikennäköistä. jos en nyt enää tänä yönä palaile langoille niin oikein aurinkoista tiistaita kaikille!!! :hug:

Tiistaita

Olipas eilen kamala päivä,riideltiin näiden raha-asioiden takia miehen kanssa koko päivä.
Ensin puhelimessa ja sitten loppupäivä kotona,vitsit kun olikin kivaa |O :/
No jospa se siitä...
Kiitos kaikille haleista :)

Tekeekö teidän lapset ja erityisesti tähtöset pahojaan?
Oskari touhuilee kokoajan jotain "kiellettyä" ja sit ihmettelee kun komennetaan :whistle:
Eilenkin oli keksinyt että kun hammasmukin laittaa väärinpäin vessan lavuaariin siihen kohtaan josta vesi laskee alas,eli siihen tulppa kohtaan (mikä se sana nyt onkaan,mikä se kohta on josta vesi laskee putkistoon :headwall: :headwall: )ja sitten avaa hanan täysille niin tuleepi kiva kaari siihen mukin ympärille :D
Itseasiassa se oli kyllä aika hauskannäköinen kaari,kävin illalla sitä itsekin vielä koittamassa :LOL:
Mutta jokatapauksessa Oskari touhuilee ihan kokoajan kaikkea mitä ei niin saisi :/

Pepille unohdin toivottaa onnea siitä kummiasiasta :heart:
Mä kanssa taas yhtäkkiä aloin mässäileen ja just eilen mietin et ei hitto,mitäs tää tuohu taas on :eek:
Joten karkkilakko alkoi täälläkin eilen ja visusti ;)
Siru:Ihana Otto :D Kaikki pitää sanoa suoraan niinkuin asiat on.
Kävitte sitten tuossa ihan naapurissa melkeinpä,asutaan ihan muutaman kilometrin päässä tuosta sisustustalosta ;)
Löytyikö mitään?Olen käynyt siellä pari kertaa ja ihania tavaroita on,tarttis vaan olla omaisuus mukana :)
Jellona:Mitä taas teitkään työksesi? :ashamed:
Hannamarille jaksuja niskan kanssa :hug:
Tiedän totisesti tunteen kun niska jumissa :x

Nyt tarttis mennä kahvin keittoon,se vaatii enemmän hommia tänään,kun huomasin että suodatinpussit on loppu :(
Jotenka täytyy laittaa pannu porisemaan ja keittää pannukahveet ;)
Hauskaa päivän jatkoa kaikille...

Tintta, meillä mies stressas ennen raha-asioista, oon saanu sille jo taottuu päähän et jos me pärjättiin sillo ku toinen opiskeli ja toinen oli työtön ni kait me ny jumankauta pärjätään nytki, sen ressaaminen itseasiassa asettu ku sanoin et semmosta tilannetta mä en päästä tulee et ruokaa ei ois, laskut ehtii ain maksaa myöhemmin kun vaan soittaa lähettäjälle, pääasia on että pöydässä on ruokaa.
Jioka ei käsitä mitään -pelkkä ruskeekastike ja perunat- linjaa.

Kohta soittaa tohtori, mä järsin kynsiäni.. Eli kohta lisää! ;)

huomenet

täällä olo aika syvältä, mut jospa se tästä.. lähtis takapihalle vähän katselemaan Tatun leikkejä.

Käpy: Hyvä kun asia etenee! :hug:

Tinttamooses: Toivottavasti teillä tilanne jo rauhoittunut! Meillä se olin ennen minä joka miltei itki kun tuntu että raha ei riitä kun kotona olin.. mut mies vaan sano että kyllä sitä pärjätään ja ruokaa nyt aina on pöydässä.. ja hyvin on pärjättiin. Ja nyt kun minäkin olen töissä niin ei ongelmia.
Tatu pysyy poissa pahanteosta jos vaan antaa auttaa päivän askareissa.. vaikka yllensä saan korjailla jälkiä ja hommat tulee tehtyä montakertaa hitaammin mut poika tykkää :D
Ja yksi suuri huvin on kaivaa multia (ennen oli vielä ahkerampi) kukkaruukuista.. taas toissapäivänä oli kukan juurella pikkutraktori ja multaa ympäriinsä :whistle: liekkö peltohommissa ollu :kieh:

mut nyt pikku hiljaa päivä käyntiin. sain aamupalankin sänkyyn kun pahamieli valvotti koko yön :ashamed: :heart:

huomenta! :wave:

taas yksikätisenä kirjoittelen, siksi ei isoja kirjaimia :)

kiitoksia kaikille jaksuja lähettäneille! :hug: nyt on taas pari yötä mennyt vähän paremmin, viime yönäkin jesse herätti vaan kaksi kertaa :)

danjuska: :hug:

koivunkäpy: hienoa että helpotusta on luvassa! :hug:

tinttamooses: jaksuja edelleen raha-asioiden suhteen! :hug:
joonas kyllä aika vähän pahojaan tekee ;)

mun pitäis kanssa joku herkkulakko aloittaa, kun joka päivä tulee kaikenlaisia herkkuja syötyä :whistle: kauhulla odotan sitä aikaa kun en enää imetä, jos sama meno jatkuu... nyt on imetys onneksi pitänyt painon samoissa lukemissa =)

meillä taas tylsä kotipäivä poikien kanssa... :/ kauppareissun teen varmaankin yksinäni sitten kun mies tulee töistä.

nyt jesse taitaa kaivata unille joten mentävä on.

mukavaa päivää kaikille! :wave:

moikka!

:snotty: räkätauti iski nyt meikäläiseen ja veetiin. Kuumetta ei onneksi ole.

Atte tänään hoidossa ja mulla on aikaa maksaa laskuja ja tehdä yhdistyksen hommia.

HANNAMARI kiva kuulla teistä, ihanaa kun muutkin karjuu lapsille ja menettää hermot. meillä on hiukan uhkailut auttanu. ollaan laitettu nurkkaan jos on ollu ihan mahdoton. nyt on oppinu sanomaan anteeksi. kun nurkkaan joutuu itkee puoli minuuttia ja sit kuuluu anteeksi :D

KÄPY piti sanoo jo aikaisemmin että meen ehkä ens kuussa uudestaan ikeaan, ostanko sulle pyyhkeitä? kurjaa kun tulevat porailee sinne, miekin tule viuhahtelee :D
Onneks pääset nyt neurolle jospa nuo saryt loppuis sit :hug:

mitäs piti vielä...päää täynnä räkää joka ei haluu tulla ulos :kieh:

noh nyt rupeen tekee muita hommia jotta saan rauhassa tehtyä, veeti herää kohta

palailen taas joskus

Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
Itseasiassa se oli kyllä aika hauskannäköinen kaari,kävin illalla sitä itsekin vielä koittamassa :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL:

Ihanaa, päivän naurut, kiitos Tintta! Vili tekee myös kaikkea kiellettyä, hakee pikkulusikoita laatikosta ja rummuttelee niillä seiniä ja jääkaapin ovia ja telkkaria jne, painelee astianpesukoneen nappeja (jotka on sen mukaan lähtövaloja autokisassa :D ), kiipeilee pöydille kaivelemaan tavaraa milloin mistäkin, heittelee pikkuautoja (ja lujaa heittääkin jo!) ja muutenkin on varsinainen hellantelttu etenkin väsyneenä ja nälkäisenä. Ja höpöttää mennessään koko ajan, suurimmasta osasta täytyis olla simultaanitulkkaus.. :whistle:

Jelulle :wave: sinne yöhön (jos et nyt satu olemaan koneella päivän aikana) ja jaksuja Mikkiksen kanssa. :hug:

Mä sain koko viikon saikkua! :eek: :D Olin aamusta heti kävelyllä, vein pojat ensin hoitoon (kun en todellakaan sais lepuutetta selkää Vilin kanssa, tai mitä mä teille selittelen, kyllähän te tiedätte..) ja jatkoin vajaan tunnin lenkin mummokäpyttelyä. Vaikka kuinka hiljaa menin, alkoi jo puolen matkan kohdalla niskaa jomottaa, ja nyt istunkin fleecehuivi olkapäillä ja liikun taas aika varovasti. :/ Piti tosin lääkitä oloa lähes puolella levyllä Fazerin pähkinäsuklaata... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Arttu oli taas superherttanen tänä aamuna. Se selaili kirjaa, ja keksi nimiä kuvassa oleville pilville. Ne oli letti, lotti ja monne, ja isommat oli hytti ja matti. :LOL: Ite se on joskun sanonut olevansa sirkustaiteilija Stotti Tonneli.. :D

Vili on innostunut lauluista. Laulelee ite tosi paljon, ja rakastaa Fröbelin Palikoita. Ei kattois telkusta mitään muuta, aina vaan "uutta fööpejin paakkaa." ja sit se on oppinut halaamaan kunnolla, ennen kun sanoin että ota äitiä kaulasta kiinni, se otti kuristusotteella! Nyt halaa jo kauniisti ja sanoo sitä rakastamiseksi. "Äätiä tulen lakastamaan.." :heart:

Danjuska: En vielä teidä valohoidon tehosta kun olen vasta 2 kertaa käynyt. Pitäis olla tehokasta, mut en tiedä voinko käydä ihan niin monta kertaa kun oli tarkoitus, kun mulle tuli pieniä palamisen oireita jo tokasta kerrasta.. :/ Onneks oikea aurinkokin alkaa jo vaikuttaa!

Onneksi saat Käpynen kunnon apua lääkäristä! Pitäähän sitä saada lääkitys kohdalleen.. :whistle: Munkin pitäis tilata aika kierukan vuosihuoltoon, mutta en nä'köjään saanut aikaiseksi tänäänkään. :ashamed:

Metkulle jaksuja taloasiassa, ja iso hatunnosto kaikille jotka moiseen urakkaan ryhtyy tai on siitä selvinneet. Meille tulis ero ennen perustuksen muuraamista, todettiin se jo silloin kun rempattiin yhdessä ed asuntoa myyntiin. Ja kyse oli ihan oikeasti vaan tapetoinnista. :ashamed: Se ei vaan toimi meillä, Tomi onkin sit kutsunut kaverinsa autteleen, ja me ollaan poikien kans lähdetty pois jaloista. Kaikki on pysyneet puheväleissä! :LOL:

Peppi, olipa ihanan kuuloinen laivamatka! :D Sun tilanteessa mäkin olisin nukkunut sen minkä pystyn, ja syönyt kaikessa rauhassa.. :whistle:

Mitähän Tanskulle kuuluu?

Nyt taidan taas vähän liikuskella, alkaa olkapää väsyä... Palaillaan!

Päiviä!

Pojat päiväunilla, mulla masu täynnä, nyt onkin sitten aika kirjoittaa tänne jotain hömpänpömppää :LOL:

Oltiin eilen mun äitin luona poikien kanssa koko iltapäivä ja alkuilta. Joonatan kävi mun pikkuveljen kanssa suihkussa :D Saunaan olis halunnut, mut ei jaksettu alkaa lämmittämään...

Yö.. No, se meni just niinku kaikki muutkin, perusmeiningillä, Rasmus herätteli muutamat kerrat, eikä meinannut nukahtaa millään takaisin :kieh: Joonatan on nyt nukkunut siitä lähtien levottomasti, kun olivat hoidossa, heräilee, pyörii, haluaa sylkkyyn, ettii unilelujaan, haluaa peittoa, tyynyä yms. :| Aamulla heräsi jo 6.20!! :eek: Nukahti illalla 21.30.. Rasmus heräsi samoihin aikoihin.

Koivunkäpy: Hienoa, ettei Villelle noussut näppylöitä! Ja hyvä, että sun asioita aletaan nyt viemään eteenpäin.. Kumpi kierukka, hormoni vai kupari?

Huh, olipa helpottavaa kuulla, etten oo ainoa herkuttelija :D Oon selvinnyt hengissä eilisen ja tämänkin päivän, ainakin tähän saakka. Muuten oon kyllä ihan normaalisti syönyt ruokaa jne.

Jellona: Mä oon huomannut, että etenkin Joonatanin kohdalla sellanen tarkka ja tietty rytmi, syömisajat ja paikat on aika tärkeitä.. Ruoka maistuu parhaiten kotona, kylässä ei onnistu ollenkaan, jossain kauppareissuilla menee välillä ihan hyvin, välillä ei ollenkaan. Päiväunet tarvii selvästi vielä katkasemaan päivän, vaikkei ite aina haluaiskaan nukkumaan mennä. Rasmus on joko vielä niin pieni, tai sitten muuten vaan ei ole niin väliksi, missä syö, missä nukkuu jne. Hyvin sä jaksat valvoa :D Unettoman kanssa juttelin aika lyhyesti mesessä yks päivä viime viikolla... Ja ton edellisen kirjotin siks, ku muistelisin, että teillä on Miikan kanssa myös näin?

Tintta: Jaksamisia edelleen noiden raha-asioiden kanssa :hug: Joonatan on kyllä usein pahanteossa, no, ei nyt ihan joka hetki :whistle: Kiipeilee tuolilla pöydille ja pöydiltä kaapeille (ollaan just siirretty lääkekaapin lääkkeet sen ulottumattomiin :eek: ), kiipeää sohvapöydälle, keittiönpöydälle jne. Vessaan jos pääsee niin "niistää" kaiken paperin ja heittää pönttöön, shamppoot puristaa tyhjiksi ja semmosta mukavaa :whistle: :LOL: Ja tosiaan ulkona ja sisääntultaessa karkailee.. Sanoo vaan kiinniottaessa: "Jonttu kaakaa"..

Joonatan on huvittava, kun sille ollaan Samin kanssa sanottu esim. aamulla, että kello on nyt sen verran, että on aamupuuron aika jne. Niin aina kotiinlähtiessä (kylästä, ulkoa yms.) rupeaa huutamaan "kello vasta kotiin", kun ei haluais kotiin lähteä :LOL: Tai sitten "kello vasta nukkumaan", eli kello on niin vähän vasta, ettei tarvis nukkumaan mennä :LOL:

Danjuska: :hug:

Niiskuneiti: Kiva, että ootte vähän paremmin nukkuneet :) Ootko tehny vatsalihastreeniä tunnollisesti? :D

Tigru: Paranemisia sulle ja Veetille!! :hug:

Hannamari: Olipa ihana lukea teidän poikien jutuista ja touhuista, sä osaat niistä niin ihanasti aina kertoa :heart: Ihana Arttu, hauskoja nimiä oli keksinyt :LOL: Hytti ja Matti :LOL: Ihana Vili rakastaja :heart: Mä sanoinkin Samille siinä yhdessä vaiheessa siellä laivalla, kun nauretiin ku vaan siellä hytissä makoiltiin, että tää on oikeesti just sitä, mitä me tarvitaan :) En mä olis jaksanu siellä hillua aamuun asti ja bilettää :/

Jospa sitä rupeais lukemaan tota "pysyvän painonpudotuksen salaisuudet" kirjaa :LOL: :whistle: :wave:

Yhteistyössä