JOULUTÄHDET -05 tammikuussa

Huomenia :D

Täällä taas...netti saatu kytkettyä uuteen paikkaan.
Saatiin muutettua viikonloppuna ja nyt viikolla sit viety loppuja tavaroita.
Eilen tehtiin kaupat vanhasta talosta ja saatiin maksettua tätä uutta lainaa pois jo pikkuisen,ihanaa.
Arvatkaas mikä Oskarilla on?No korvatulehdus tietty :/

tulin vaan pikaseen moikkaan teitä,pitää mennä ulos :wave:
 
Huomenta! :wave:

Joonatanille hyvää nimipäivää! :flower:

jemma: Voi pikkuista...pikaista paranemista Amandalle! :hug:

Tanskuliini: Meillä ei ole viikonlopuksi muita suunnitelmia kuin se, että minä olen tulossa huomenna Helsinkiin sitä jääshowta katsomaan, kivaa! :) Niin ja sunnuntaina muuten olis Tupperit! =)

Hampaita tekeville pikkuisille ja heidän äideille iso jaksu :hug:

Meillä olis tänään taas jumppapäivä Joonaksen kanssa, tai siis mulla, Joonashan siellä menee ihan omia menojaan :D Viimeksikin touhusi siellä n. 4-5 -vuotiaan tytön kanssa, joka asetteli Joonaksen päähän prinsessapantaa ja sanoi että "kyllä minä voin vahtia", kun menin ottamaan Joonasta pois tytön pikkuveljen (Joonaksen ikäinen) nokkamukin kimpusta :LOL: Joten eipä Joonaskaan kovin paljon muita ihmisiä vierasta, kun mua ei ollut siellä huomaavinaankaan ja olisi hyvin voinut alkaa vaikka jumppaa vetämään, kun istui siellä ohjaajan vieressä :D

Nyt ei muista muuta, pitääpä mennä katsomaan että millaista silppua Joonas on jo saanut aikaan, kun kamala paperin rapina vaan kuuluu... ;)

Hei vaan ystävät! :heart:
 
Hei ystävät!

täällä tulee lunta mukavasti. hiukan pistäydyttiin ulkona jopa äsken. eilen ei käyty ollenkaan, kun noista mukuloista ei ota selää onko ne kipeitä vai ei. :attn: varasin äsken ajan yksityiselle, kun on pakko saaha varmistus noista molempien korvista, kun taas varsinkin miikan yöt ovat menneet aamuyöstä hiukan rikkonaisiksi.

amandalle kovasti paranemis toivotuksia täältäkin. :hug:

Joonatanille nimpparionnittelut. :flower: :hug:

tanskuliini, viikonloppu suunnitelmia ei vielä suuremmin ole. sunnuntaina pitäis käydä pappia tapaamassa. ja aleksin luistelukoulu olis.
kiva että teidän yö on taas paremmin mennyt. =)

peppi, hyvä kun pääsitkin sinne neuvolaan. ja onneksiyö meni vaihteeksi teiltä molemmilta hyvin. kannattaa se tosiaan ehkä unilääke ottaa että saat levättyä ja jaksat joonatanin kanssa paremmin. :hug: =)

käpynen, kävitkö apteekissa eilen? löysitkö?sopiko villelle?

nyt iski niiiin kova nälkä, joten ruokaa pöytään ja palailen jossain vaiheessa.. :wave: ootte tärkeitä. :heart:
 
Mulla ei siis tosiaankaan varmaan ole muuta elämää, kuin te rakkaat kinkkusiskot :whistle: :D

Tuli jotenkin tosi raskas olo, kun päikkärit nukuttiin, en meinannut ensin saada unta ja sit heräsin keskenkaiken, päänsärky kuitenkin lähti!

Täällä on kivan näköinen myräkkä :eek: Hyi, ihan kamala ilma! Harmi, toivottavasti ei jatku pidempään!

Viikonlopunsuunnitelmista... Miehellä tuttuun tapaan töitä, me mennään tänään Jontun kanssa mummua moikkaamaan, huomenna mies puhui, että olis mennyt jonnekin levyjä soittamaan :( Sen takia harmittaa, kun se tietää sitä, että mä olen KOKO päivän yksin, mies lähtee aamulla töihin ja jatkais varmaan suoraa sinne jonnekin baariin ja tulis ties koska, eihän tää muuten niin haittais, mutta kun sitä vaan on ite niin väsynyt, enkä tunnetusti saa unta, jos mies ei ole kotona :headwall: No, saa nähdä... Sunnuntaista ei tietoa.

Hannamari: :hug: Jaksuja teillekin hampaidentuloon! Kiitos onnitteluista!

Tinttamooses: Eikö niitä Oskarin korvia putkiteta? Niitä tulehduksiahan on ollut ihan hirveesti! Onnea uuteen kotiin :flower:

Niiskuneiti: Ihana touhuaja-Joonas :heart: Mulle tuli tästäkin niin selkeä mielikuva, kun Joonas siellä viipeltää paikasta toiseen :D Kiitos onnitteluista!

Jellona: Kiitos onnitteluista! Toivottavasti pojilla olis korvat kunnossa tai ainakin saisitte ne pian kuntoon.

Joo, mut mä taidan mennä tästä suihkuun :wave: <br><br>
 

Moikkelis!

Meillä asuu täällä pikkuinen flirttailija :D Kaupassa tuossa aamulla käytiin ja toiselle kassan tädille Julius sitten flirttaili ihan estottomasti :D Sellaisia katseita loi ja hymyt päälle :D Juu, aikaseen se on aloitettava :D

Tänään käytiin tilaamassa Juliukselle jatkettava sänky ja se saadaan 3-4 viikon päästä. Päästään sit harjoittelemaan isojen poikien sängyssä nukkumista :heart:

Tanskuliini, meidän vkl-suunnitelmat on sellaiset, että huomenna lähdetään tekemään mummolakierros... edellisen kerran ollaan käyty siellä päin Jouluna, joten nyt on melkist pakko mennä! Sunnuntain ohjelmasta ei vielä ole tietoa, mut näin olen ajatellut, että ystäväpariskunnan luona kävisimme.

Jemma, toivottavasti oksutauti olisi nyt ohi!

Tiukuliini, samoja asioita minäkin olen täällä pyöritellyt. Onneksi töihin meno ei vielä ole ajankohtaista, mut siltihän näitä tulee mietittyä. Hoitoalalla ei hirveästi täällä päin ole tarjolla päivätyötä, joten siinäpä sitten yhdistän miehen reissutyön (viikot poissa) ja oman 3-vuorotyön, kaksi päiväkotihoitoa tarvitsevaa lasta ja yksi kouluikäinen, joka ei kuitenkaan öitä vielä yksin pärjää... Huoks! Täytyy toivoa, että päivätyö löytyisi tai mies vaihtaisi työpaikkaa...

Mut nyt on miehuus tulossa koneelle, joten täytynee siirtyä poies!
 
täälläpä taas! :whistle:

nakkikeitto nassussa ja pojat päikkäreillä. ah mikä onkaan rauhallisempaa. :D

hannanmarille, jaksuja kovasti. :hug: ärsyttäviä nuo hampaan tekemiset, kun eivät voi tulla ilman itkua. kait tuo miikka on ihan oikeesti oikeesti kipee, kun ei tuolta mitään hampaita näy eikä kuulu, vaik aikas kovana ien onkin.

tinttamooses, kiva kun palasit ruotuun. yks päivä viime vkolla mietin että mitenköhän teidän muutto edistyy. niin sitä vaan palstalaiset omalla tavalaan pyörii mielessä, vaik en sitä täällä niin kertoiskaan. harmi toi oskarin korvatulehdus. eikös ne korvat jo putkitettukin?

tiukuliini, juu tuo on aikas vaikee yhtälö, että molemmat vanhemmat vuorotyössä. meillä mies haaveilee rekkakuskin hommista, mut ei varmaan kyllä vähään aikaan vaihda siihen. ja hoitoalalla olevana minä pystyn käymään 3-vuorotyössä. josta itse kyllä tykkää hirveesti. enemmän siis kuin 8-16 hommista. eikö teidän paikkakunnalla olisi kodinhoitajille töitä/kotisairaanhoitoon? niitä pystyy kait pääosin tekee päivävuoros.vai mikä oot ammatiltasi?

niin ja tuosta työ jutusta päästiin kätevästi meidän poikien hoitojuttuihin...hoitopaikkaa ei siis ole mailla eikä halmeilla. vaikka mun tietääkseni kaupungilla on velvollisuus järjestää 2vkon aikana vähintään hoitopaikka, mut tyhjästä on paha nyhjästä. eilen noita asioita selvittelin niin huonolta näyttää. sitten kun me ei tarvittais kuin 10pvä/kk. niin harva perhepäivähoitaja ottaa sellaisia, kun tekee palkkaan aikas ison miinuksen. ryhmiksissä ei näytä olevan paikkoja. yksityisellä puolella perhepäivähoitajista yksi on kait aloittamassa tässä meidän alueellamme, että sinne varmaan saatais mut me maksettais monesta turhasta päivästä. äitini on nyt sitten jo valmistautunut hoitamaan näitä apinoita alkuun ainakin. tuntuu vaan aika kohtuuttomalta jättää hänellekin näitä päiväksi, kun ei enää ihan mikään nuori ole. että pulmaa kerrakseen.

Miikkasta tulee hevitähti tai hevin kuuntelija viel isona...isänsä on hyvin opettanut kuin päätä heilutetaan ja tukka lentää *jaa niin mikä tukka* ei sitä sillä raukalla viel ole, mut hyvin homman matkii. :heart: :D

eipä tässä tän kummempia taas tällä kertaa.. :whistle: :wave:
 
Kiitos kaikille onnitteluista:) Ja ihanaa kun Koivunkäpy ja Hannamari oikein herkisteli, jos se vauvakuume teillä vähän nostaa päätään ;) Niinkuin Gerberakin totesi, odotus menee nopeasti kun ei ehdi siihen keskittyä. Ja viikkoja niin..taitaa tulla nyt rv22 täyteen!

Niiskuneidille kiitos yhteisöön hyväksymisestä! Ja täälläkin tuli jatkuva karkkinälkä plääh..jouluun saakka pääsin karkitta, eikä tullu kilojakaan, mut nyt ei paljon neuvolan puntarille haluta mennä :\|

Lillukka76, Kiva kun pääset latinotanssikurssille! Kävin kans syksyllä hmm..kokonaista kolme kertaa sellasilla alkeistunneilla, kunnes raskausväsymyksen varjolla juttu jäi. Mut kivaa se oli. Ootko ennen harrastanut?

smirgelaine Vaateostoksilla käyn mieluiten yksin lauantaina (ja palaan yleensä mukanani vain vaatteita pojalle..) tai joskus "esikatselen" vaatteita pojan kans kaupungilla pyöriessä.

Petra Onnea yritykseen!

Neve05 Hienolta kuulosti et onnistu päikkärit omassa sängyssä.

MM-70 Tsemppiä dieettiin!

Maria Olikohan tuo enneuni?

Jonna79 Ihana räppi Victorialla, siinä tais vielä olla pätkä Joelin lempibiisistä, känkkäränkästä :D

Uneton Meetkö syksyllä töihin vai kouluun kun hoitopaikkaa haette?

Peppi Mulle tehtiin kiireellinen sektio. Nyt oon myös miettinyt että ehkä toivon/vaadin suunnitellun sektion, ettei päädytä
taas tohon, mut sitä täytyy pähkäillä vielä. Toki leikkaushaava on ensin kipeä ja liikkeellelähtö sattuu, mutta ainakin mulla toipuminen meni hyvin, viikossa jätin kipulääkkeetkin kokonaan. Mutta toivotaan että vauvasi vielä kääntyisi ja asia ratkeaisi sitä kautta :)
Nimpparionnittelut Joonatanille :flower:

Jemma Paranemisia Amandalle. Mukavaa tukholman matkaa, kuulostaa ihanalle!

Tiukuliini Ei kovin järkeviltä nuo työehdot kuulosta. Ja jos sinä oot ikäloppu ja Hannamari jo raajat muumioituina, niin täällä on kyllä täysmuumio taapero helmoissa ja vauva mahassa :LOL: Mutta yritä saada miehen pää kääntymään, kyllä nuorena aina paremmin jaksaa!

Danjuska Hienoa kun oot aloittanut lenkkeilyharrastuksen!

Tanskuliini Eipä oo ihmeitä viikonloppusuunnitelmia nyt, isä ja poika menevät taas luultavasti piiitkille parin tunnin vaunulenkeille
ja mä saan levätä rauhassa silläaikaa ;)

Tinttamooses7 Voi kurjuus noita korvatulehduksia..

jellona78 Toivottavasti teidän lasten korvat olisi kunnossa.

Monet tais kans mainita poskihampaiden tulosta, Joelilla tuntuu että on ollu jo montaa viikkoa tulossa ikenistä päätellen, kuinkahan kauan
se puhkeaminen voi kestää? Liittyykö muilla hampaiden tuloon pientä iltalämpöilyä? Pojalla on nykyään aika usein illalla (joskus päivälläkin) 37.2 - 37.8 astetta lämpöä. Tosin meillä saattaa liittyä allergiaankin, on kokeiltu 4 viikkoa rotaatiomenetelmällä kuutta uutta ruoka-ainetta ja on mennyt loppujen lopuksi niin hyvin, että jatketaan seuraavat neljä viikkoa noilla ja sitten lisätään taas pari, eli luksusta entisen neljän jälkeen B)

Poitsu heräs, taidanpa keittää kahvit, kaapissa odottaa Fazerin Runebergin torttu :p ja sit pitääkin tehdä makaronilaatikko uuniin.


Mukavaa perjantaita kaikille!

 

Lansirintama kuulee.

Taalla on aiti ollut kipeana (hirvea paansarky ja kuumetta) ja ihan vaan sangyssa eilisen paivan. Onneks mies otti Oton mukaan tyømatkalle lahikaupunkiin. Jørnilla oli mm. kokous poliisiasemalla ja siella oli naispuoleiset konstaapelit olleet aivan Oton lumoissa joten taalla on Jullelle flirttikilpailija. Olo on viela hieman vetamatøn, mutta tøihin menen illalla kun on tullut alkuviikosta luvattua.

Se siirto on sit ens viikolla jokin paiva. Siirto tehdaan luonnollisen kierron mukaan ilman laakkeita, joten testailen ovistikuilla ja 3 paivaa ovulaation jalkeen on siirto. Ei ainakaan maanantaina kun naytti negaa viela tanaan. Lahdetaan sit Oton kans kahestaan kun J on koko ens viikon Oslossa (oli muute siella sillonkin kun Ottoa tehtiin).

Meilla on kanssa yøt ollu sita sun tata ja aikaisiin aamu heraamisiin on palattu monen viikon tauon jalkeen. Siis koko joulukuun loppu ja tammikuu on nukuttu kahdeksaa, mutta talla viikolla taas heratty kello 6 ja useimmiten vaaralla jalalla.

No nyt kuuluu makkarista kitinaa, vaikka ois saanu viela nukkua vaikka tunnin....Pitaa menna.

Olette kaikki mielessani ja juttunne on luettu, vaikka kommentointi nyt jaikin.


:hug: teille kaikille: Kattinka
 
Hyvää perjantaita siskot!

Hyvää nimipäivää Joonatan!
PEPPI ihanaa että pääsit neuvolaan ja sait ajan lääkärille. oon samaa mieltä että kannattaa niitä lääkkeitä ottaa ajan kanssa helpottaa nuo päivätkin.

TINTTAMOOSES onnea uuteen kotiin! toivottavasti selvii miks oskarilla on niitä korvatulehduksia. luulis että pillit auttais.

Viikonloppuna meillä on kaveri pariskunta kylässä, ohjelmassa lautapelejä ja hyvää ruokaa :p

Koivunkäpy laitoitko mulle posti???

nyt päikkäreille
 
Mepä ollaan motissa! ja silleen...

Tigrulle: mä vien sen jahka pääsen täältä johki.. Oon siis motissa, tääl on lunta niin #&%?$!* et en saa autoo ees pois paikaltaan \|O Suunnittelin siis että kun mun tänää pitää (piti) käydä kyläl ja kaupungissa ni oisin samalla vieny, ne housut on siis jo autossa, mä laho pää kun en oo muistanu ottaa niitä mukaan.. :ashamed:

Niin siis meillä on oikeesti lunta, tuossa tiellä on puoleenpohkeeseen eikä siin ees oo paljon lunta.. eli ehkä viel jonain päivänä täält pääsee pois, romontielle meinasin jäädä jumiin jo aamulla ku tukkaputkella laukoin apteekkiin ostaa lisää sidetarpeita ku ukko on illas enkä saa poikaa yksin pakettiin.. Onneks kävin samal kaupas sillee et pärjää vaik maanantaihin jos tää motitus jatkuu.. *sotaa odotellessa* :LOL: Joo ei toimi auraus ei, viitikö peppi lähettää ne auraajat tänne ens kerralla??

Tänne ei uutta, muuta ku et mulla meni eilen lopullisesti usko tk:n ammatti taitoon, kait nyt sairaanhoitajan pitäs osata paketoida yks eto palovamma???? korjatkaa toki jos oon väärässä.. Puhumattakaan että siellä ei ollu niitäö oikeita lappuja, kivapa oli sit illala liottaa pojusta niitä pirun lappuja irti..

Kaisa: kunnan pitää järkätä hoitopaikka, varsinki ku ootte noin ajoissa hakenu ni hommatkoot vaik sit hoitajan kotio.. tosin positiivisena puolena nähkää se et jos mutsis hoitaa poikia ni ei mee hoitomaksua ja saapi kotihoidontuen :kieh: Minkä voip antoo vaikka mummolle sit palkaks..

Kiva kuulla katinkasta, jännitys nousee!

Ja ei, tänne ei enempää lapsia tehä, riitti tuo vilhon odotus ja nuo allergiat vaik meil onki asiat loistavasti taitaapi olla liki 20 eri ainetta mitä saa syödä!

Ihanaa kun ei voi poikaa oikein pestä eikä rasvata, tosin huomenna on pakko rasvata, on niin kuiva.. En tiä mikä on mut se ei näpellä noit haavoja vaik ottas happihyppelyä paikat paljaana..

Sit poikalapsista kyssä: Siis te jotka ootte alottanu pottailun, lapsi istuu potulla, ok, mut osuuko ne sinne pottuun muualla? Ku tääl herra istuu potulla, mut sit ku rupee tavaraa tulee ni ehkä 30ml on potussa ja se loppu on pitkin lattioita/jalkoja ku heppi osuu potun etulaitaan ja sehä sit on kunnon suihkulähde.. Et opnko meillä potussa vai lapsessa vika? Tämä ilmiö toistuu molempia pottuja käytäessä..

Tulipas taas plaaplaaplaata.. jos nukkus päikkärit tänää ku yö kuulosti samalta ku hannamarin(?) eli pompin 9kertaa pystyssä potkin sit aamul ukon lasten kans alas, jatkoin ite unia mikä lie vika ollu silmissä katoin et klo on 9 pomppasin alas et ehdin sinne apteekkiin jne, laitoin kahvin yms kun totesin et kello on 8 \|O Melki ehin jo ukolle huomautella et piruako se sillo vast on syöttääs pojulle aamupalaa... :snotty:
 
Moikka kaikille =)

Eipä ole tullut koneelle ehdittyä kuin vain aina pikaisesti lukemaan uusimpia kuulumisia :)

Tiukuliini; täällä myöskin kahden vuorotyöläisen perhe. Itse olen myös hoitoalalla, joten päivävuoroon ei mahdollisuutta. Mulla on kiertävä toimi, joten väliin olen aina poliklinikka-työssä, joka siis virka-aikaan tapahtuvaa, mutta pääasiassa ihan kolmivuoroa. Mä oikeastaan vielä en edes vaihtais pelkkään aamuun, ku ne on mulle jotenkin rankimpia vroja, minäkö aamu-uninen??Mies taas on tehtaassa, eikä siellä ole mahdollisuuksia vaihtaa päivävroon. Esikoisen kanssa meillä on silti vuoropäiväkoti ollut aina tosi ihana, ja hän on n. 8 pvää ollut kuukaudessa siellä, tämä aiheuttanut kyllä mulle jonkin verran toivomuksia työvuorolistoihin, kun miehellä ne on aina ne mitä ne on, eikä pahemmin voi edes vaihtaa vuoroja. Lisäksi mun vanhemmat ja sisko ja veljet sekä miehen veli ovat olleet ihan korvaamattomana apuna. Nyt tosiaan on sitten eri tilanne, kun esikoinen aloittaa koulun. Eipä enää ollakaan yökylässä mummulassa 20km päässä, tai jospa pappa sit heittäis kouluun... ehkä joskus onnistuis. Olen miettinyt tästä naapurustosta jonkun tytön palkkaamista iltaseuraksi tai ehkä joskus jopa yöksikin tänne tulemaan, jos me ollaan yövroissa samaan aikaan... en tiedä, stressaava on koko aihe. Syksyllä teen kuitenkin vasta puolikasta, että siinä kuitenkin on noin 6-7 vuoroa kolmessa vkossa, et ne varmaa saa jotenkin sumplittua...

Peppi; sielläpäin varmaan onkin vähän eri kanta noihin perätilasynnytyksiin, mutta tuskin uudelleensynnyttäjällä ihan mahdoton ajatus? Täälläpäin iso osa perätilavauvoista syntyy alakautta ja lääkärit ovat hyvin perehtyneitä asiaan. Toivotaan nyt, että saisivat pienen käännettyä, vaikka jos se peppu siellä jo kovin "istuu" tiukassa, ni voi olla vaikeaa. Mutta peukut on pystyssä!

Täällä on oikein pieni kiukuttelija! Mun mummu just eilen ihmetteli, että joko noin pienet osaa kiukutella ;) Varmaan aika vähän kullannut muistoja, hänellä kuitenkin on viisi lasta ja 21 lastenlasta ja 10 lastenlastenlasta =)

No nyt tuo Otto tuossa kiukkuaa, joten menen viihdytyshommiin.

Moikka kaikille!

-siru
 
pejantaita kaikille!

Jes, siivottu on :D

Oltiin aamulla ulkona Tatun kans tekee lumitöitä.. tai siis yritin tehä, mut poika on keksiny miten kiva on lumikolan kyydissä istua. Ois herraa vaan pitäny ees taas kuskata.

Huomenna ois tarkoitus lähtee kirpparit kiertämään. Siinäpä taitaa olla meidän viikonloppu suunnitelmat, ainakin tähän mennessä.

En ymmärrä mikä tuota poikaa vaivaa... Eilen illalla alotti kymmenen jälkeen hirveen huudon. En ollu kerenny onneks vielä ees nukkumaan. Ei meinannu asettua millään.. Annoin sitten särkylääkkeen ja pikku hiljaa rauhottu.. mutta vaan hetkeks, ja sama huuto alko. Otin sitten pojun kainaloon ja kesti tovin ennen kun siihenkään asettu.. Ja aamulla heräs yllättävän aikaseen.

Tanskuliini: Hyvä kun teillä taas ehjiä öitä =)

Koivunkäpy: Onpas siellä sitten lunta :eek:
Tuosta potta hommasta... Tulee meilläki joskus yli potanlaidan.. :whistle: Pitää poitsu asettaa oikein hyvin ja huolella potalle ettei ohivuotoja tule..
Tinttamooses: Harmi Oskarin korvia :\| :hug:

Gerbera: Tatu harrastaa ihan samaa kaupassa =) On myyjille yhtä hymyä ja myös muut asiakkaat kassa jonossa tulee poikaa aina jututtamaan kun virnuilee ja naureskelee :D

Mut nyt poistun ja lähdetään porukalla ruokaostoksille... Hyvää viikonloppu kaikille!! :wave:

Niin ja Jontulle nimppari onnittelut!! :flower:
 
Moi!

minä olen sit ihan oikeesti jellona vaik en olekkaan kirjautuneena, mut kun tää taas tökkii ja pahasti... :whistle:

lapset käytetty lääkärisedän luona ja miikalla hiukan korvat punoittivat, aleksilla ei mitään. ei siis otettu lääkkeitä, mut äipän mielenterveys koheni huimasti taas, kun ei tartte hetkeen arvaille, että ootteko lapset kipeinä vai ette. ei ole helppoo ei.
illalla lumihommia tehty ja lumessa muutenkin touhuttu. =)

käpynen, että minä taas repesin nota sun juttujas lueskellessa..sotaa odotellessa ja pepin kuvittelin aamuyöstä ravaamassa heidä pihaansa tulleen lumiauran luo sanomaan että pohjois-karjalaan siitä ja äkkiä. :LOL:

Miikka oli tänään illalla kiva ennen iltapesuja, kun olin ottanut siltä vaipan pois niin oli itsekseen tossa oman huoneensa kohdalla ja suihkutteli siihen pissat ja käsin vielä luuttusikin sitä hetken, kun sai ihan rauhassa touhuta. :heart: :whistle:
ja pojusta on hauskaa kiivetä kaikkiin lelulattikkoihin, ei väliä onko niissä tavaraa (kait parempi jos on). tänääkin istui aikas pienessä legolaatikossa onnellisena ja leikki hetken. en vaan tajuu et miten mahtu. :heart:

niin ja kunnan luulisi tosiaan olevan velvollinen hoitopaikka tarjoon, mut ei tunnu löytyvän. ei siis mistään. tänään soittelin muutaman yksityisen pk läpi, mut ei. onhan toi ihan kätevää jos äitini hoitelee noi apinat. saadaaan toki rahat helposti, mut äidilleni omalla tavallaan kuitenkin raskasta.

nyt lähen perjantai-illan viettoon ja toivon kaikille oikein hyviä unia. :hug:
 
Tulin hehkuttamaan, että viikossa lähti painosta pois reilut 2kg,
melki 3..! :eek: :D
Mulla mitään vippaskonsteja ole... :whistle:
Mut siis tosi hyvä mieli!
Oikeastaan ei mun tarvitsiskaan enää pudottaa painoa, mutten ihan vielä tähän lopeta..

KOIVUNKÄVYLLE piti sanoa, että onneksi ei Villelle pahemmin käynyt!
Paranemista! Varmaan toiselle koettelemus se lappujen ja kääreiden vaihto.. :(

TINTTAMOOSEKSELLE kauheasti onnea uuteen kotiin! Meillä koko ajan etsitään myös uutta kotia.. ;)

Mitäs vielä... Ai joo, Topin kävelytaito vaan kehittyy! En muistanutkaan enää miten suloinen on vasta kävelemään oppinut napero.. :heart:
Ja meillä lisäillään joka päivä noita kuminauhavirityksiä laatikoihin ja kaappeihin! Miten ne voikin kiinnostaa niin paljon! :D

Nyt iltawedelle ja unille..
Rauhallista yötä kaikille!
Ja JONTULLE nimipäiväonnittelut!! :hug:
 
tigru harmoona
KOIVUNKÄPY ei oo kiirettä niillä housuilla, ajattelin vain että eivät ole hukkuneet matkalla. toivottavasti pääsette liikenteeseen siellä.

sitä piti päivällä kertoa (puhelin soi AINA silloin kun alan kirjoittaa tänne :kieh: )että tänään tuo masuasukki alkoi oikein kunnolla jytäillä tai siis nyt tuntui ihan selvästi!!! olipa se ihanan tuntuista kohta sen tuntee jo masun päältä.

Kukas se kyseli niistä hampaantulosta? meillä on tehty 2kk yläkulmahampaita ja toinen on jo puoliksi läpi, jee!
Tänään sain jopa pestä ylähampaat :eek: on pari iltaa ollu itkua kun sinn eon osunu.

siinäpä taas omaa napaa

hyviä ja pitkiä öitä kaikille, moikkis
 
Huomenta!

Vitsit, meillä meni yö tosi hyvin!! Kerran kävi mies kattomassa, kun pojan huoneesta kuului kolinaa, siellä se vaan pyöri unissaan. Sit kuului ääniä 6.20, mutta jatkoi unia vielä 06.45 asti!!! :eek: :D :D

Itellä meinas olla vaikee saada unta, vaikka lääkettä olinkin ottanut ja ennen 4 kun heräsin niin en meinannut nukahtaa uudestaan. Mut oon kyl tosi tyytyväinen tohon yöhön :'( :whistle:

Katotaan, että monilla unilla tänään sit mennään...

Hitto, eilen oltiin illalla iltapuuron jälkeen lähdössä äitiltä kotiin, meijän auto oli täysin hautautunut lumeen :eek: No, siinä sit alotin lumityöt ja samalla meijän toinen pyyhin lähti taas irti... No, koitin sit ottaa sitä autoa sieltä kinoksesta vähän eteenpäin niin eihän se mihinkään liikkunut, suti vaan :headwall: Ja meillä on muutenkin huonot renkaat, en olis päässyt kotiin asti... Onneks siihen sit tuli yks ystävällinen naapuri ja se heitti mut ja Jontun kotiin! Nyt on vaan auto siellä pihalla ja mies koko päivän jossain, en tiiä, että miten aiotaan tää päivä viettää... :/

Tinttamooses: No niinhän se oli, kumma, että ne putketkaan ei auta :/

Jellona: Toivottavasti teidänkin hoitojärjestelyt järjestyy!

lumikarpalo: Kiitos tuosta sektiokokemuksesta!

Kattinka: Paranemisia! Ja onnea siihen siirtoon :heart:

Tigru: Kiitos onnitteluista!

Koivunkäpy: Toivottavasti teillä on jo auraajat käyny! Meilläkään ei muuten ton lumimyräkän jälkeen oo käyneet...

Siru: Kiitos :hug:

Danjuska: Kiitos onnitteluista!

Jellona: Hyvä, että pojilla oli kaikki hyvin :)

MM70: Wau, tosi hienosti ja nopeasti kiloja lähtenyt! :flower: Kiitos onnitteluista.

Tigru: Voi, ne ensimmäiset liikkeet on sit aina vaan yhtä ihania :heart: Mulla ei enää tällä hetkellä ole, sattuu, kun vauva tonne toiseen kylkeen potkii ja kylkiluiden alle, aiaiai! Ja sit, kun vauva on niiiin alhaalla niin voitte vaan kuvitella, millaiset kivut, kun vhän peppua keinuttaa, se se vasta sattuu/vihlookin, tuntuu oikein epämukavalta, sitä oikein hätkähtää sitä kipua :eek: Auts! Ja tää vauva muuten liikkuu! Varsinkin iltaisin ja silloin, kun mä olen paikoillani/makaan, ihan hurjaa menoa... Koko maha vaan heiluu ja niistä jaloista/käsistä tms. saa hyvin kiinnikin... Pystyn aika hyvin estämään noi kylkiluun potkut/lyönnit, kun estän sitä raajaa menemästä niitten lähelle, laitan siis käden siihen sen eteen ja vähän työnnän :D Kiinnostavaa :whistle:

Jopas on taas kirjoittaminen kestänyt! Myöhemmin ehkäpä lisää, voi olla, että meille on tulossa tylsääkin tylsempi päivä!
 
Heips, oon yrittänyt jo parina pnä kirjottaa mut aina on tökstöks nää sivut tökkineet.

Jee tänään on se lattarikurssi ja huomenna myös, ihanaaaaa =) ! Mummo on lapsenvahtina, iskäkin taitaa mennä johonkin omiin harrastuksiin. Kerrankin kun on lapsenvahti niin hyödynnetään! Just mummo tuli Onnin kaa ulkoa. Lumikarpalo olen aiemmin noin 15 tuntia "harrastanut" lattaria, eli aloittelija vasta olen...

Tinttamooses onnea uuteen kotiin ja nettiyhteydelle niin olet taas parissamme, parantumista Oskarille!

Jemma, toivottavasti teillä ollaan parannutttu jo?

Peppi kiva kuulla että hyvä yö takana. Meilläkin muutes Onni on aamukukkuja :eek: , eilen heräs klo5!!!! \|O ja alkoi hokea mummo mummo... Muutenkin herää aina kuuden pintaan, harvoin menee 7...

Jellona toivottavasti saatte hoitopaikan, tai siis ONHAN sen järjestyttävä!!

Hannamari AIVAN KUN MUN KIRJOITUS oli sulla viimeks. Nimittäin Onnikin SYÖ nykyään mitä vaan ja PALJON, suurin osa sormilla mutta nyt myös meillä on hoksattu alkaa käyttää lusikkaakin ja ihan siis "itsestään" noin vaan alkoi sillä lappaa ruokaa suuhun, mäkin uskon niihin herkkyyskausiin. Ja sama juttu, meilläkin pompittiin toissayönä noin 8 kertaa eli jokaisen kevyen unen vaiheessa....

Jostapa pääsen aiheeseen maito meidän perheessä ruokajuomana. Nyt kokeilin laktoosittoman maitojuoman, ei käy sekään. Meni vatsa sekaisin ja 3 yötä takaperin Onnilla oli 3tuntia yöllä selviä vatsakipuja, valvottiin se aika. Toissayö meni tuolla noin 8 heräämisellä, vielä oli vähän vatsavaivoja ja mä menin nyt viime yöx vierashuoneeseen kun mies lupas hoitaa Onnin ja nyt sit oli mennyt hyvin: vain kerran oli pyytänyt viereen, mies ottanut ja olivat hujottaneet nukkua koko yön muuten.
Jellona
luomumaito on kokeilematta vielä mut nyt oon niin rikki kattomaan tosien vatsakipuja etten niitä ihan heti tieten tahtoen Onskalle aiheuta, joten nyt mennään tutteli+vesi+ jogurtti yms linjalla ja tarpeen mukaan kalkkilisällä joku aika ja rauhotetaan tilanne kunnolla. Koivunkäpy, Kaiza tai jos joku muukin tietää, saako tän ikäselle antaa kaupan kaurajuomaa, esim. GoGreeniä, siinä ois sitä kalsiumia sama kun maidossa...Tiiättekö? Nyt en oo jaksant soittaa neuvolaan, koska en ole nyt saanut sieltä apua muuta kun terkkari on vaan myötäillyt mun omia ajatuksia että tee vaan niin, niin nyt en jotenkin vielä sinne jaksant soittaa kun haluaisin enempi vinkkejä sieltä suoraan.

MM onnea painonpudotuksen onnistumisesta *kade hiukka* nimittäin mulla ei oikeesti oo yhtään ylipainoa mut pari ekstrakiloa kuitenkin raskauden jäljiltä + se ihanakamala mahalöysä jonka tahtoosin pois mut kun ei lähe niin ei, ai missäkö syy no mun itsekurittomuudessa toki. Liikun ihan paljon, nyt olen ollut jopa KARKKIlakkossa kuukauden mut kun lakko ei sisältänyt muita herkkuja, niin....

Koivunkäpy tosi harmillinen homma se vaihnko mikä sattui, mutta lasten kanssa sattuu aina. Mitä Vilin palovammoille kuuluu nyt?

Ja Tiukuliini kiva kuulla teidänkin kuulumisia!

Se pitää vielä mainita että Onnille on tullut sanoja montä tällä viikolla: ota, anna, tyttö, vaak vaak (=lintu), mummo, ännäään (=tänään, ei varmaan tiedä mitä se tarkoittaa??) ja sit on alkanut ruokailun päätteeksi kiittää niin että nyökäyttää päätään ja katsoo, että se huomataan ja noteerataan...

Mut nyt on lähdettävä tekemään lihapullat loppuun ja iltapäivällä sitten lattaritanssimaan :)!!!!

Lillukka <br><br>
 
Lillukka: Mä voin luntata kaupassa jos sattuu gogreenin tölkki vastaan et mitä siin sanotaan. Alproahan ei suositella alle 3vuotiaille ku siin on vitamiineja, tosin me saadaan alottaa se viimeistään 1,5vuotiaana jos oma maito ei riitä..
Vammat ei tunnu poikaa haittaavan, viimeyönä heräs parikertaa vaan! B) Kyllähän ne paljon erittää, mut ei kait ne oo tulehtunu, ei ollu ainakaa eilen jä tänää ei viel oo lappui vaihettu kun ei oo niitä tarpeita, vaihdetaan jahka kotiudutaan kaupasta!

Tinttamooses, onnea uuteen kotiin!
MM :wave: muuten vaan kun hävis ajatus.. joo onnea painon hallintaan ja uuden kodin etsintään!

Mitäs muta.. joo nii auraaja on käyny kahesti eli illal kävi ja aamulla kävi kans, vaik ei tuota lunta yöllä ollu paljon tullu.. saas nähä onko meidän "päätie" aurattu, ei ollu ainakaa 22mennes illal aurattu, meinas ukko jäähä mersullaki jumiin.. :eek: Eli onneks en lähteny illal kauppaan.

Nyt suihkuun ni ei ihmiset pyörtyile ku ohi kävelen, kävin aamul kolailee osan lumista pihalla ja kuuma tuli! :LOL:
 
Koivunkäpy KIITOS! En muistant sanoo että näin tässä joku päivä päikkäreillä unta susta. Olin jotenkin horteessa ja sit mietin kun heräsin et nukuinko vai en ollenkaan ja sit muistin, et näin unta susta, et onhan mun sit täytynyt nukkuu....Sä olit tulossa meillä käymään et tervetuloa vaan nyt kun tietkin on aurattu
:D ! Kiva kun yö meni hyvin! nyt tanssimaan

lillukka :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2007 klo 11:33 Lillukka76 kirjoitti:
Koivunkäpy KIITOS! En muistant sanoo että näin tässä joku päivä päikkäreillä unta susta. Olin jotenkin horteessa ja sit mietin kun heräsin et nukuinko vai en ollenkaan ja sit muistin, et näin unta susta, et onhan mun sit täytynyt nukkuu....Sä olit tulossa meillä käymään et tervetuloa vaan nyt kun tietkin on aurattu
:D ! Kiva kun yö meni hyvin! nyt tanssimaan

lillukka :)
Mä unohinki mainita aikasemmin et mäki näin palstalaisista unta, tosin tän kertomisen jälkee kukaa ei tuu meille meillä oli jellona, oli jättäny Aleksin kotii sillä oli Miikka mukana ja VAUVA! ja sit oli joku muuki meillä, ei mitää hajua kuka.. no kuitenki oli tällee talvee ei paljo lunta mut lunta kuitenki, meille tuppas karhu sisään, se oli ihan ystävällinen, tyhjenti kaikki safka kaapit ja meni Annan leiluhuoneeseen nukkumaan :LOL:
Sit sitä yritettiin ajaa ulos, saatiin pihalle ni koht se tuli takas sisää.. :whistle:

Ja apitää se yrittää joskus käydä! Tai ainaki jos rehvataan kaupungissa!
 
Aurinkoista lauantaita!

Se jääshow oli tosi hieno. Ihan hintansa väärti. Onneksi tyttö ei ruvennut kamalasti kiljumaan sen krääsän perään mitä siellä myytiin.

Me kotiuduttiin eilen puolenpäivän aikaan ja totesin silloin että me ei kyllä lähdetä enään ulos. Mutta voi vide, miten oli valoista eilen illalla.

Arvaatkaas mitä? B) Meillä kävellään. Oikeastaan jo kohta pari viikkoa. Ja päiväpäivältä paremmin. Vaippapeppu kyllä painaa jonkin verran...

Tänään Sami suostui ekan kerran pulkan kyytiin. Aikaisemmilla kerroilla on vaan kiljunut kuin syötävä.

Poju vetäs viime yönä n. 13 tunnin unet. Tosin joi 5 aikaan maitoa. Joten voi olla että tänään ei nukuta päiväunia :/ . Tuossa poju nyt touhuaa isänsä ja siskonsa kanssa lattialla.

Kuinka monta kertaa teillä kakataan päivässä? Pahimpina päivinä poju tekee satsit neljästi.
Mä en jaksa enää nostaa Samia klavuaariin, vaan joudun huuhtelemaan suihkukopissa, niin sääret on menny aivan kuivaksi.

Mutta nyt sen pepun pesuun...


:wave:
 
morjensta!

vai että koivunkävyn luona sitä ollaan oltu oikeen karhun ja viel Vauvan kanssa. ihme unia sitä ihminen näkeekin. tuosta vauvasta tuli mieleeni, että kohta alan niitä tekeen jos ei ala hoitopaikkaa löytymään. saavatpahan seuraavaksi ettiä kolmelle lapselle jonkun paikan. :whistle: ei vaineskaan. mies on sanonu, et katotaan miten mun työtilanne edistyy.

täällä on rauhallista. Miikka nukkuu ja mies on aleksin kanssa kaupungilla hummailemassa. ilmoitti tunti sitten että käyvät ulkona syömässä. käytiin miikan kanssa ulkoilemassa hetki aamupäivällä. ihmeellistä on huomata, miten tuokin vaahtosammutin tajuaa asioita, et jos sanoo käy pulkkaan, tuo vaippa, laitetaan sukkahousut yms. niin hienosti tapahtu ainakin tänään. ja aina kun on mentävä peseen pyllyä veskiin niin rientää oitis, kun hiukankin vessasta puhuu. =) :heart:

niin smirgelaine, meilläkin miikka toisinaan kakkaa 4 kertaa tai siis useasti ja joskus kerran tai kaksi. riippuu kait hiukan miten syö yms. viime viikon perjantai oli varmaan ainut pvä ikuisuuksiin, kun ei tullu koko päivänä yhtään kakkaa, mut lauantaina sit senkin edestä. jos jotakuta nyt kiinnostaa. :LOL: kiva että oli mukava jääshow. ja tosiaan on noi illat alkanut hurjalla vauhdilla valoistumaan. =)

lillukka, ihmeellinen juttu tuo onnin maito asia. ja harmittavaa kun neuvolantäti ei auta/neuvo. luulisi hän pystyvän jotain kautta tietoa saamaan ja konsultoimaan immeisiä. onneksi olet nyt saanut nukuttua.

peppi, ihana kun teidänkin yö meni noin hyvin. =) toivottavasti keksitte jotain ohjelmaa tälle päivälle, ettette ihan tylsistyisi. :hug:

mm70, onnittelut painonpudotuksesta. ja talonetsintään myös. =)

me mennään minun mummini luo iltapäivällä, kun hänellä oli syntymäpäivät keskiviikkona. illalla tehdään sit varmaan pizzaa ja saunotaan. nyt lähen hetkeksi pitkäkseni, jos vaik uni tulis.

mukavaa lauantaipäivän jatkoa kaikille. :wave:
 
Lauantaita kinkkuset B)

Onpas ollut kiire aamupäivä. Nyt voin hengähtää kun tytöt nukkuvat. Olin siis aamulla poikien koululla avoimien ovien päivässä. Nyt on pakko valittaa... Mä en ymmärrä miksi vanhempia ei kiinnosta lainkaan lastensa koulunkäynti?!?! Mä olin ainoa vanhempi molempien poikien luokalla tänään!!! Syksyn vanhempainilloissa on mun lisäksi 1-2 vanhempaa, samoin joulu- ja kevätjuhlissa meitä on ehkä pari vanhempaa paikalla :eek: :eek: :eek: Viime viikolla yläasteen tiedoitustilaisuudessa ei ollut yhtään tuttua vanhempaa, monet kertoivatkin siellä että lapset ovat toisella ala-asteella kuin missä mun pojat. Molempien poikien nykyisillä luokilla on n 20 oppilasta joten mä luulin että tänäänkin olis ollut ainakin 10 vanhempaa paikalla, edes puolet, mutta ei. Tosi ihmeellistä, ei ihme että nykyajan nuoret voivat huonosti kun vanhempia ei kiinnosta pätkääkään heidän koulunkäyntinsä... Molemmat opettajat kehuivatkin että on hienoa kun olen aina kaikissa tilaisuuksissa vaikka mulla on kaksi pientäkin lasta :D Poitsut saivat ihan hyvät todistukset, Valtterilla oli vain kaseja ja ysejä, keskiarvo tais olla 8,3. Santerilla oli vähän huonompia numeroita kuten arvelinkin, ysejä, kaseja, kaksi seiskaa ja yksi vitonen (fysiikasta ja kemiasta pamahti toi vitonen :ashamed: ). Keskiarvo on 7,8 eli ihan ok. Olen huomannutkin että Santerilla alkaa murrosikä painamaan, samaa sanoi fysiikan ja kemian opettaja että pientä vastarintaa on pojassa havaittavissa :whistle: Silti poika sai kympin käytöksen numeroksi :D No, nyt on kevät aikaa petrata fysiikassa ja kemiassa sekä seiskan ruotsissa ja uskonnossa =)

Sori, meni hieman aiheen vierestä mutta ottaa tosi paljon aivoon ettei vanhemmat välitä... :( Ymmärrän toki että aina ei pääse paikalle työkiireiden yms takia mutta kun kuuden vuoden aikana ei koulun tilaisuuksissa ole ollut paria vanhempaa enempää per luokka niin jossain kyllä mättää...

Tinttamooses: ONNEA uuteen kotiin :flower:

Kattinka: miten jakselet? Paranemista :hug:

MM-70: wautsi, onpas huima painonpudotus, onnea siitä :flower: :hug:

Peppi: onnittelut hienosti menneestä yöstä! :hug:

Smirgelaine: Veera kakkaa yleensä kaksi kertaa päivässä, aamulla ja illalla. ONNEA Samille kävelytaidosta :flower: :heart:

Ai niin, jospa kertois meidän viime yöstä. Veera nukkui taas tosi hyvin, heräsi vain kerran kun etsi tutteja :D Mutta Saara itkeskeli jostain syystä monta kertaa, menin lopulta kolmen maissa sen huoneen lattialle patjalle nukkumaan. En tiedä mikä tyttöä vaivasi, ei ole kipeäkään.

Kolmen maissa saadaan vieraita, voisin tästä mennä laittamaan kahvipöydän kuntoon. Se on moro :wave:
Tansku & pesue
 
heips täätäkin, tuiskun keskeltä :wave:

Tultiin vähän aikaa sitten kirppari reissulta.. Tatulle löysin haalarin ja muutamia housuja.. Ja tossut jotka jalassa nyt polleena tepsuttelee.

Käytiinpä myös koko perhe syömässä ja vannoin jo että se oli viimenen kerta kun lähden pojan kans julkisellle paikalle syömään :kieh:
Onnistu nappaamaan puolen litran limu mukin ja kaato päällensä... onneks on aina vaihtovaatteet mukana. Pallomereen poika ihastu :D Sai sitten sieltä onkia pois.

Hyvä että Pepillä yö meni hyvin =)

Nyt en muuta muista.. lyö pää tyhjää.. :headwall:
 

Yhteistyössä