JOULUTÄHDET -05 tammikuussa

Hermo kireellä \|O ilmotin että tästä eteenpäin Ville on ainut jonka kelpuutan mukaan kauppaan, ukko kiukutteli ja A ei vaan taas uskonu mitään.. Kuulemma ukkoo väsytti, no #&%?$!*, mulle pamahti vaihteeks migreeni, eipä tuota silti saanu kiukutella :headwall:

Mutta Lillukalle kävin "metsästää" Maidon, eli gogreenin pöntössä siinä maustamattomassa (en lukenu muita B) Ei ollu lasit mukana) ei oo mainintaa että ei sais antaa lapsille, siinä kun ei oo ku vettä, soijaa ja kalkkia, toisin ku alprossa missä on vitamiiniä sokeria yms.. Eli sitä voip antaa ilmeisestikkin. Pitääpä vilhollekki kokeilla jahka se paranee, nyt ei jostain syystä kokeilla mitään uutta :whistle:

Mään kattoo joko mun pitsa ois kypsä ,muut nukkuu, Lupu pääti et mun ei tarvii nukkuu.. just ehin sammua ku alko mouruumaan ruokaa, kävinantaa evästä, meni hetki->nukahdin ja taas se pirulainen tääl mourus, oli seuraavailla joten nakkasin sen ulos ja aloin tekee ruokaa...
 
Iltoja!

Meillä mentiin päivä yksillä päikkäreillä, sain hienosti venytettyä nukkumaanmenoa 12 asti, Joonatan oli tosi hyvällä tuulella ja touhus kaikennäköistä... Mut päikkärit meni niinkuin arvasinkin, nukkui sen normaalin 1,5h (mitä aina kerralla nukkuu, eli yleensä päivässä 2x 1,5h), sain onneksi heijattua takaisin uneen ja nukkui vielä parikyt minuuttia, heräs vähän ennen 14.

Mentiin sit melkein heti mun mummulle ja papalle, siellä oli myös serkku perheineen, heillä on 5kk vanha tyttö, kauhean ison oloinen tyttö olikin, kooltaan ja muutenkin... Käyttää 74 vaatteita, jotka siis soivat vielä Jontullekin :D Viime neuvolassa painoi kk sitten 8,5kg, kun Joonatan painoi 1v. neuvolassa about 9,5kg :D Tyttö oli kauheen kiinnostunut Joonatanista ja oli kova flirttailemaan, aina kun mä katsoin tyttöä ja hymyilin niin sain kyllä takas niiiin ihanan muikean hymyn, tosi suloinen :heart:

Mies tuli töistä kotiin, söi ja laittoi Jontun nukkumaan, vähän aikaa sit lähti levyjään vinguttamaan, lupas tulla hyvissä ajoin takaisin :heart: Et ei aio koko yötä soitella, mä kun en sit kuitenkaan saa unta :/

Lillukka: Miten meni tanssikurssi? Muistankin, että myös Onni on aamuvirkku ja on monesti pitänyt kysyä, että monelta teillä yleensä herätään? Entä mennään illalla nukkumaan? Monet päiväunet? Harmi, ettei se laktoositon maito sopinut :/ Musta tuntuu, että Joonatanilla on kans tullut nyt aika paljon sanoja, mutten ota oikein selvää, että mitä ihan oikeasti tarkoittaa... Tai siis että tarkoittaako :D Sanoo mm. tätä (kun haluaa jostain, mihin itse ei yllä/saa jotain) ja anna... Mun mielestä sanoo kyllä aina, että anna, jos mä vaikka syön leipää niin se tulee viereen ja sanoo: anna ja sit pitää sitä leipää antaa... Ja sit, kun kysyy, että mitä sä haluat niin vastaa ja osoittaa tätä :D :heart: Sanoinkohan jo, että on oppinut sanomaan Viivi (meidän koiran nimi), sanoo sen silleen pitkänä iinä: iiiii, mut siinä on aina se tietty "sävel" :D

Smirgelaine: Meidän anoppi oli tyttöineen katsomassa kans sitä jääshowta, kehui sitä kovasti kans. Onnittelut Samille kävelytaidosta :flower: Joonatan kakkaa päivässä 1-2 kertaa, yleensä aina heti aamulla ja sit aika usein myös aamupäivällä/päivällä.

Koivunkäpy: Jaksu :hug:

Kaipa tässä pitäis sit jotain keksiä.. Ehkä vähän surffailen netissä :whistle: Oon kyllä aika poikki, vois mennä makoilemaan tohon sohvalle :)

Hyvää yötä (jos en enää tänään kirjoita :D ) :wave:
 
Melina
Iltaa kaikille!
On pitänyt jo kauan kysyä kaikilta että miten teillä menee miestenne kanssa? Kun tuntuu ettei tuo välitä yhtään mitään mistään. Meillä ensimmäinen lapsi ja mä oon 24h vuorokaudessa pojan kanssa ja mies ei melkein yhtään :kieh:
Toinen lapsi mulla vasta suunnittelu tasolla mutta jos toi on tommonen niin ei uskalla vähään aikaan mitään yrittää. Tuntuu nykyään ettei meillä oo mitään muuta yhteistä kuin toi poika. Kai tää on jotai parisuhdejuttuja.
Poika nukkuu jo ja itellä on vähän aikaa olla tässä koneella ennen kuin meen nukkuu.
Joo tulin vähän purkautumaan mutta kummasti helpotti oloa.
Hyvää yötä kaikille :hug:
 
Huomenta!

Viime yö meni ihan ok:sti, mut niinku yleensä, kun Joonatan on nukkunut päivällä liian vähän (meille ei riitä se 1x 1,5h) niin yö menee sit vähän levottomammin, eli heräili alkuyöstä, tai pyöriskeli sängyssä ja tutti oli kadoksissa :/ Onneks sit puolenyön jälkeen (01) rauhoittui ja heräs vaan kerran enää. Mies tuli ihan hyvissä ajoin kotiin, just silloin, kun Joonatan vikan kerran heräs, olin sen huoneessa sitä tuttia etsimässä ja asentoa vaihtamassa, kun toinen oli mennyt pinnasängyssä ihan poikittain. Harmitti vähän, kun olin just saanut unta, enkä tietenkään sit vähään aikaan taas saanut, kun oli pitänyt sängystä pomppia toiseen huoneeseen :kieh: Tämä on siis yks syy muiden joukossa, miks mies hoitaa meillä noi yölliset jutut, koska jos mä joudun sängystä nousemaan kesken unien niin en saa todellakaan heti taas unta :/ Meillä herättiin, tai Joonatan heräs siis vasta 6.15!! Wau!

Melina: Kyselit, että miten muilla menee noiden miesten kanssa... Meillä menee kyllä tällä hetkellä yllättävän hyvin :heart: Ollaan tässä ihan lähiaikoina juteltu aika paljon asioista ja tuntuu, että ymmärretään taas toinen toisiamme paremmin :) Mutta ei tää kyllä mitään ruusuilla tanssimista oo ollut... Nyt tuntuu, että pitkästä aikaa menee jo ihan kivasti... Aiemmin ollut aika kireä tunnelma ja viileä... Mut meillä kysyttiin 1v. neuvolassa (Joonatanin siis :LOL: ), että miten on parisuhteen laita, kun kuulemma yleensä, kun lapsi on 1v. niin parisuhde on "huonoimmillaan"... En sit enempää kysellyt, mutta näin kuulemma on tosi usein. Ei sit ollut puhetta, että näinkö vaan ensimmäisen lapsen kohdalla vai yleensäkin, jokaisen lapsen kohdalla... Mutta jaksamisia teille :hug: Koittakaa ottaa sitä omaa aikaa ja ennen kaikkea myös sitä kahdenkeskeistä aikaa! Ne aina piristää ja auttaa jaksamaan, kuunnelkaa toisianne ja jutelkaa, meillä nää ainakin auttaa (vaikka suurimmaksi osaksi se on mun yksinpuhelua, kun meillä toi mies ei ole niin hyvä puhumaan...).

Petra: Voi vitsit, Kreikkaan B) Pikkusen kade! Mä oon niiiiin taas haaveillut jostain etelänmatkasta, vähän aikaa sit mietin, että oltais lähdetty sit, kun tää toinen vauva syntyy, mut sehän olis aika hullu idea :eek: Pienen vastasyntyneen kanssa... No, on sitä muutkin menneet :D Mut ennenkaikkea meille kyllä tulee eteen se, että siihen tarvii rahaa ja sitä ei kyllä ole ylimääräistä... Miehen äiti on luvannut miehelle valmistujaislahjaksi matkan Brasiliaan, mutta saas nähdä, että koska sinne päästäis lähtemään, se lentokin on niin pitkä ja jos mies valmistuu nyt keväällä niin olis Joonatan alle 1,5v ja vauva pari kuukautta et ei ehkä :whistle: Ja täytyis siihenkin olla sit säästettynä mun matka jne. Mut joo, siihen kysymykseen :whistle: Eli, mä ottaisin kyllä varmaan noi meidän matkarattaat, menee suht pieneen kasaan, mut mikä tärkein, sen selkänojan saa alas, mä luulen, että Joonatan ainakin vielä nukahtais rattaisiin päiväunille, olis sit helpompi mennä paikasta toiseen, eikä aina miettiä niitä päikkäreitä, kun vois rattaissa nukkua. Meidän sateenvarjorattaissa (jossa ei edes sitä "sateenvarjoa" ole) ei saa selkänojaa alas, eikä niissä tosiaan ole sitä varjoa.

Huhhuh, johan on taas juttua tullut :eek: Vaikka ajattelin, että ei tulis, kun viimeks illalla kirjoittelin, mut suurinosahan meni noihin kysymyksiin, jotka vähän kyllä riistäyty käsistä :LOL:

Lisään vielä, kun tuli mieleen...

Unettomalle olis asiaa, jos jossain vaiheessa oot mesessä niin huhuilepa! Me mennään kyl 9 aikaan päikkäreille.<br><br>
 
Melina: meillä meneee ihan ok, Sillo ku A oli pieni ni meillä meni kaikkee muuta ku ok, monesti kävi ero mielessä.. Sit ku riittävästi möykkäsin että kun en JAKSA, ni rupes toinenki pikkuhiljaa tajuumaan.. Niinku peppi sanoki no keskustelua, keskustelua, keskustelua(mikä voi olla vaikeeta jos toinen on perinteinen Suomalainen jurpo :whistle: Silloin joutuu ehkä jopa karjumaan, karjumaan, karjumaan... :LOL: :snotty:

Jaha, sit omaanapaa, yö meni nastasti, tosin pääsin nukkuu vast 1aikaan :snotty: mut makasinki sitliki 10.30asti :eek: Yöllä oli pari (kolme) herätystä, ukon potkin sit lasten kans alas..

JA tänää Anna menee nukkumaan omaan sänkyyn! Eilen ei meinannu asettuu illal unille ku vinku vaa et sä lupasit et mä saan nukkuu omassa \|O Joojoo, sinne pitää saada se verho eka paikalleen ja vähä paikkoja järjestykseen ennen ku mihkää pääsee.. Siis omaan huoneeseen menee nukkumaan, ja toki siellä on myös uus oma sänky! Ei oo tähä mennes nukutetu lasta koiranpaikalla...

Petra, *ihan vähän kade*<br><br>
 
Heippatirallaa!

sunnuntai alkanut mukavasti. ulkoiltu yhdessä ja ukki käytti aleksia luistelukoulussa, että me päästiin käymään papin juttusilla ensi lauantaita varten. mummi katto miikkaa sit sillä aikaa.

melina, yhdyn noihin edellisiin vastauksiin, että puhumalla, puhumalla ja vielä vaan puhumalla asioista selviää. kannattaa vielä tässä vaiheessa, kun on jonkinlainen puheyhteys toiseen on. meillä menee suhtkoht hyvin, kun naimisiinkin pitäis ens lauantaina tosiaan tallustella. on noita vaikeitakin aikoja ollut, mut niistä vaan jotenkin selvitty. jaksuja sinulle kovasti. :hug:

peppi, mukava kun yö meni taas hyvin. ja sait itsekkin nukuttua. jaksat varmasti paremmin. :hug:

tanskuliini, piti tuohon eiliseen lapsi/vanhempi juttuun kommentoida, et ihmettelen kyllä kans kovasti että ei vanhemmat ole kiinnostuneita mitä lapsille/nuorille kuuluu ja kuinka koulu sujuu. oli aikas huolestuttavaa tekstiä mitä kirjoitit. kiva kun teidänkin yö sujui ongelmitta. =)

eipä tänne tän kummempia taas...palailen. :wave:
 
Heips

Tanssikurssi oli kiva B) mut arvatkaas: mulla oli tänään siellä melkein koko ajan ikävä Onnia! Eilen olin poissa kotoa jotain 4,5h kun oli matkatkin (noin 20km?) ja kävin kaupassa samalla ja tänään sit jotain vajaa 4h olin pois. Mummo ja ukki oli Onnin kaa, mies oli eilen myös kotona kun mä hummasin mut tänään mieski oli harrastuksissa. Onni oli eilen vähän ikävöinyt mua, tänään ei ainakaan sille näyttänyt. Oli ihan mummon ja ukin poika ja oli tullut taas mummon ja ukin aikaan kolme uutta sanaa, eilen välipalan yhteydessä leipä ja maito ja tänään kun traktori oli tullut auraamaan pihaa, oli pyytänyt ukin syliin ja sanonut pari kertaa "näytä". Kun kerroin tuota Onnin tätille eli mun siskolle puhelimessa, silloin Onni sanoi munkin kuullen "näytä" heti kun olin itse sen sanonut.

Peppi meillä Onni on herännyt tällä viikolla kahdesti 5.30, kerran 5.00 \|O ja sit muina aamuina kuuden ja puoliseiskan välissä. Yleensä herää noin kuudelta, nyt luulen että mummon kyläily aihetti noita vielä aiempia herätyksiä, ei vaan malttanut nukkua, sanoikin joku amu heti herättyään "mummo". Meillä mennään vaihtelevasti, välillä yksillä, välillä kaksilla unilla. Jos satutaan joskus heräämään lähellä 7 sit yksillä, mut pakko nyt on ollut nukkua kahdet, jos herää 5/5.30.... Päikkyjen kesto yhteensä on meilläkin varmaan 2,5-3h, olipa ne yhdessä tai kahdessa "erässä". Ja illalla nukkumaan klo 20. Oot saattanut kertoakin,... ootteko te kokeillut venyttää nukkumaan menoa myöhemmäksi et vaikuttaako se aamun heräämisiin... Oliko niin että ei, vaan nukkuu pitemmät päikyt, muistelenko että sä vai joku muu kertoi tätä. Me ollaan pari krt yritetty, mut meillä käy sit vaan niin et nukkuu pitemmät unet päivällä. Mä ootan kovasti kellonsiirtoja maaliskuun lopussa, jospa sit Onni nukkuis aamulla 7 ja illalla menis nukkuu klo21...

Melina samaa sanon minäkin kun muut eli puhumista. Meillä menee nyt ihan hyvin , mut on meilläkin ollut lapsen syntymän jälkeen aikoja et ei oo niin hyvin mennyt.

Petra ihanaa *hiukka kade*, minne päin Kreikkaa olette menossa? Me ollaan miehen kanssa käyty Kreetalla, ihana paikka, v.98 siellä käytiin. Ihastuin siellä siihen, että oli kaunista, siistiä, ihmiset ystävällisiä ja jo silloin ajattelin, että Kreikka lienee "lapsiystävällinen" paikka lomailla: on perussiistiä jne.

Koivunkäpy
kiitos kun otit kaupassa selvää, pitää huomenna soittaa neuvolaankin asiassa ja jokunen muukin juttu (esim. Onnilta ei oo otettu hb:ta vaikka kuulema pitäs olla jo otettu...).

Onko kukaan kuullut KRISTIINASTA
:attn: :attn: ?

Uneton mitä teille?

Lillukka


 
Kylläpä meni viikonloppu nopeasti :eek: :eek:
Seuraavan kerran miehellä on vkl-vapaat helmi-maaliskuun vaihteessa :whistle:

Liillukka76 kiitos kysymästä, ihan ok voidaan.
Masua on koskenut koko viikonlopun, sellasta kohdun kasvamis-kipua/menkkamaista jomotusta :/
Kumpaakaan se ei oikein vaa vois olla, etenkään ekaa.
Noo, huomenna kun meen sinne "yritämme kääntää pääsi tästä asiasta"- vastaanotolle, ni siellähän se sit voi selvitäkin.

Melina voisin kanssasi ( jos haluat syvemmi ruotia) laittaa asiasta sähköpostia...


Rohkaistuin alkuviikosta ja tilasin ajan kryo-hoitoon
:whistle:
Se onkin jo keskiviikkona, pelottaa aika paljon.
Mutta nyt toi keloidi-möykky on alkanut vaivaamaan todella.

Tanskuliini laihdutus sujuu yhä huonosti, kiitos kuitenkin kun kysyit.
Kirjeeseen taisin laittaa sen helmikuulle olevan sopimuksen.
Siitä ehkä saan kimmokkeen, kiire tulee muuten....


Mulla ei oo suonikohjuja, mutta sain esikon odotusajasta rajut arvet, ja ne ei tosiaan oo mitään pieniä tahi vaaleita.

Joten
jos jollakulla tehokkaita testattuja vinkkejä raskausarpien vaalentamiseen niin saa huhuilla :wave:

Yli tunnin kestäny jo tää ja paljon taas jää kirjottamatta, kun en muista


:whistle: :/


Halit kaikille :hug:
 
Voi kuinka sitä taas väsyttää \|O Nukuttiin kyllä Jontun kanssa päikkärit, mut silti. Ei riitä 5h yöunet näköjään... Johtuu kyl varmaan tää väsymys myös siitä, että hemppa on niin alhainen. Nyt on taas kivasti supistellutkin taas, vähän väliä on maha ihan kivikovana, ei ole kuitenkaan säännöllisesti JA kipeästi. Sit alakertaa vihloo tooosi epämukavasti kun vähänkin kävelee :kieh: Tuli muuten ihan Minja mieleen eilen, kun olin kaupassa, kävely oli mitä oli, menin pari askelta eteenpäin ja sit piti pysähtyä, kun supisti ja vihlo ja sattu, hyvä, etten siinä ihmisten keskellä itkua alkanu tuhertaa :eek: Niin, sen takia tuli Minja mieleen, kun muistu mieleen odotusajoilta se, kun Weeti tais olla "pikkusen" alhaalla ja Minjan olo kovin tukala. Et ei mulla nyt ihan sentään varmaan sellaista ole, mutta loppuaikoina voi hyvinkin olla \|O Kun vauva on jo nyt niin alhaalla, eikä varmaan ainakaan ylöspäin ole tulossa enää :whistle: Tai ei sitä tiedä, mihin asentoon ne sen kääntää... Jos kääntää jne.

Jotain tekemistä olis kuitenkin pakko keksiä, me ollaan oltu koko päivä kotona. Oliskohan sitä voimia lähteä pienelle kävelylle vaikka tohon lähipuistoon... Toisaalta, jo pelkkä sana kävely kauhistuttaa ja rupee melkein ajatuskin supistaa ja vihloa :/

Valivali taas! :\|

Petra: Meillä on Oran matkarattaat, mun mielestä ne menee kyl suht pieneen tilaan...

Lillukka: Joo, meillä on siis ihan sama, että monelta Joonatan menee nukkumaan illalla, herää aamulla kuitenkin samaan aikaan. Joten ollaan ihan suosiolla laitettu nukkumaan 20-21, eikä venytelty, koska sit on aamulla kiukkuisempi... Jaksamisia teillekin aikaisiin aamuihin! Mä odotan tosiaan myös sitä kellojen siirtoa...

Mulla on KOKO AJAN jano! Onko ihan normaalia? Vai voiko olla merkki jostain, siis tätä raskautta ajatellen... Oon tänäänkin juonut vähän väliä (ja käyny pissalla sitäkin useammin).
 
Menkkahiiviö ilmottautuu jälleen :kieh: Puol mökkiä siivottu ja tehty paljon muutaki siin sivussa B)

Peppi, mullaha oli kans poika toooosi alhalla jo vk 31-32 et alemmas ei kuulemma pääse ilman syntymistä oli se kyl kamalaa.. tosin ehkä se pää on kuitenki kivempi ku pylly... Ja eihä sulla oo sokereissa häikkää?

Voi perskeles, mulla on päivän hyppiny elohiiri silmäluomessa tai ei sille perinteisesti oo vaan vetää yläluomee sisänurkkaan päin, tuntuu tajuttoman epäkivalta \|O

Takaisin villakoirien häätöön :LOL:
 
Koivunkäpy: Juu, kyl kaikki on ollu ihan kunnossa, ainakaan neuvolantäti ei oo koskaan pissasta tai muustakaan mitään sanonut. Joo, meillä tosiaan viime käynnillä ihmeteltiin sitä, että miten voikin olla se peppu niin alhaalla \|O En mä kyllä tajua, että miten ne sitä saa sieltä mihinkään käännytettyä, sehän on jo ihan porautunut melkein ulos, kun pitää tässä vielä monta viikkoa odotella :eek:

Uneton: Jaa mikä hoito? Ja mikä möykky? *ihan pihalla*.
 
heips!

Just tultiin pihalta.. on ruennu pakkanen kiristymään. Käytiin kävellen kaupassa ja ostettiin jätskiä :p

Melina: Meillä menee tällä hetkellä ihan hyvin. On välillä hermot kireellä mut ei mitään vakavaa oo ainakaan toistaseks tullut mitä ei vois puhumalla selvittää ja toivon että ei tulekkaan. Toivottavasti saisitte asiat selväks :hug:

Petra: Vau, ulkomaille! (*en yhtään kade* :whistle: ) Ihana ois päästä jonnekki lämpimään...

Uneton: Mulla kans ihan valtavat arvet odotus ajalta :/ Voi kun sias jollain pois tai edes vaalenemaan..

Meillä tuli taas uusi sana =) Oltiin ruokailua lopettelemassa ja sanoin Tatulle että nyt ne makaroonitkin loppu.. Poika kahto vähän aikaa ja sano että kiitti :D Pikkusen oli polleeta miestä kun ruvettiin nauramaan ja kehumaan. suloinen :heart:
Koivunkäpy:Kuis poitsu jaksaa?

Mut eipä enää kummempia.. jäätelön syönttin pikku hiljaa :p
 
Sunnuntai-iltaa :heart:

Huoh, nyt on taas herkuteltu :ashamed: Tultiin just mun isältä, tarjolla oli jätskiä, kakkua, pullaa, keksiä jne -enkä tietenkään osannut sanoa ei :ashamed: Onneksi kävin aamulla jumpassa, vähän helpottaa huonoa omatuntoa :whistle:

Veera nukkui taas hyvin viime yön, ja niin nukkui Saarakin :D Kohta voisin yrittää siirtää Veeran kokonaan tyttöjen huoneeseen -nythän Veera nukkuu siellä vain päikkärit.

Melina: jaa, miehen kanssa on vuoristorataa... Välillä tuntuu ettei ole yhtään kahdenkeskistä aikaa tai yleensäkään ei välillä ehditä kuin nähdä pikaisesti. Mun miehellä on oma firma joten tekee pitkää päivää siellä. Mä hoidan aina kodin ja lapset yksin. Pelottaa ensi syksy että miten sitten ehtii/jaksaa tehdä kaiken ja miten sitten meidän parisuhteen käy :eek:

Peppi: kiva että teidän yö meni taas kivasti, toivottavasti menee jatkossakin :hug:

Uneton: mäkin olen ihan pihalla :whistle:

Huomiseen kinkkuset :wave:
Tansku & pesue
 
Danjuska: kiitos kysymästä poika rupee näyttää ihmismäiseltä pikkuhiljaa, eivät onneks lähteny tulehtuu.. Ihme ettei oo kiukutellu, ite oisin varma persiille ammuttu marjakarhu jos noi ois meikäläisessä nuo jälet :snotty: :LOL:
 
Peppi, Käpyskä ja Tanskuliini: sairastin 18- vuotiaana vesirokon ( ja se todella pitää paikkaansa, että mitä vanhempi sen rajumpana se tulee...)
ja tohon toisen tissin yläpuolelle tuli sellanen pieni pieni näppylä.

Noo, sepä sitten vesirokon loputtua ( vaikken siitä ees repiny) oli kasvanu peukalon kokoseks ja siitä muodostui iso keloidi-möykky (arpikudosta) :headwall: :'(

Nyt se on alkanut vaivaamaan päivittäin, kutittaa ja kaikki paidat hankaa siihen + se on alkanut kasvaa.
Lapset myös näprää sitä ja se sattuu + ärsyttää ihoa lisää :/

Multa poistettiin yli 10 vuotta sitten 3 luomea, jotka olisi aiheuttaneet syöpäriskin, no niistäkin jäi isommat arvet kuin ite ne luomet oli :eek:

En siis koskaan voi ottaa tatuointia tai muuta vastaavaa, tosi helposti jää arpeumia pienistäkin haavoista.
Siksi kai ne raskausarvetkin tuli niin rajuina, tosin ei se +20 kg varmaan auttanut asiaa (sen verran esikosta kerrytin kiloja....) :whistle: ;)

Joo, oli kiva hetki Peppi85 mesessä :heart:

Danjuska, jotaki rasvaa apteekki kuulemma myy, mutta on kai megakallista + ei tehoa kaikilla :wave:

Ootte mielessä :hug:

Kattinka, ois kiva kuulla susta... Mesessä siiis...
 
Maanantaita :heart:

Pikaisesti nostan meidät uuteen viikkoon... Pitäisi käydä suihkussa ja parin tunnin kuluttua lähdetään muskariin. Saara odottaa sitä jo ihan innolla, toivottavasti on kiva muskarihetki :)

Veera heräili muutaman kerran yöllä, muuten yö meni ihan kivasti.

Uneton: ISO HALI :hug: :hug: :hug:

Nyt ei ehdi muuta... MISSÄ KRISTIINA?! :attn:

Mukavaa ja pirtsakkaa viikonalkua!
Tansku & tytöt
 
Huomenta!

Onpas hiljaista, nythän on jo maanantai ;)

Me käytiin sit eilen ulkoilemassa vähän, oli kyllä niin pirun kylmä, ettei pystytty olla tuntiakaan, mut ehdittiin kuitenkin puistossa käydä ja laskea vähän mäkeä. Piristi kummasti, niin miestä, kuin muakin.

Yö meni kivasti, Joonatan heräs 2 kertaa ihan itkemään, näki ehkä pahaa unta... Mut tyytyi kyllä heti tuttiin. Kokonaan heräs taas vasta 6.15!! Jospa noi viiden aamut oli joku ihan hetkellinen juttu :whistle: Saahan sitä ainakin toivoa...

Uneton: Voi vitsit :/ :hug: :hug:

Tanskuliini: Luin eka, että lähdetään parin viikon päästä muskariin ja ihmettelin vähän, että mikä hoppu teillä sit on :whistle: :D

Me ollaan siivoiltu tää aamu, eilen ei jaksettu... Meille tulee kaveriperhe käymään tossa päivällä, kiva niin on Jontullekin seuraa ja vieläpä tyttöseuraa kaksinkappalein ;)

Mut ihan just päikkäreille! :wave:
 
Huomenta kaikki!! Pakkasta taas -17, blääh. Ei pitäs valittaa kun tuli se talvi vihdoinkin, mutta uloskin pitäs päästä.. Vili nukkui ruhtinaallisesti seiskaan, joten jaksais olla pihalla ehkä jopa sinne 11 asti. Jospa kohta pukis kaikki michelin-ukoiks, ja uhmais pakkasta.. Meidän puistossa paras aika on vaan 10.30-12, joten me joudutaan yleensä lähtemään just kun leikit olis noilla isommilla parhaimmillaan.. :/ Oltiin eilen iltapäivällä kans pulkkamäessä, oli ihan taivaallisen ihana ilma, -10, aurinko paisto ja hanki kimalsi.. Mies ihastu stigaan, laski Artun kanssa pelkästään sillä, ja minä ja Vili painettiin pulkalla perässä. :D

Jellona, hyvää viimeistä neitimaanantaita!! :LOL: :wave:

Oho, onpa kello rientäny.. Kiireen vilkkaa pukeutumishommiin!! :wave:
 
Heipparallaa! :wave:

Enpä taida muistaa oikein mitään kommentoitavaa, mut tulinpa vaan viikonlopun jälkeen taas ilmoittautumaan, että täällä ollaan!

Kaikki tekstit kyllä olen lukenut, joten yritetäänpä nyt kuitenkin...

Tanskuliinin Valtterille hyvää nimipäivää! :flower:

Uneton: :hug:

Petrako se oli Kreikkaan lähdössä keväällä, vähänkö olen kade! :D Mä en saa mun miestä varmaan koskaan lähtemään mihinkään ulkomaille, kun ei ole koskaan edes lentokoneessa ollut. Enpä mäkään kyllä Englantia ja Ranskaa etelämpänä ole ollut. Viimeistään häämatkalle olisi kyllä päästävä johonkin aurinkorannoille, juuri esim. Kreikkaan :) Siitä vaan ei ole mitään tietoa, että milloin sen häämatkan pystyisi järjestämään, kun nyt on pikkuinen tulossa. Ollaan muuten nyt päätymässä siihen vaihtoehtoon, että mennään naimisiin sitten samalla kun seuraava lapsi kastetaan eli jos kaikki vaan hyvin menee, niin täällä avioidutaan myös vielä tämän vuoden puolella! =)

Me ei kyllä taideta uhmata pakkasta tänään ollenkaan, vaan annetaan sen paukkua ihan rauhassa tuolla ulkona ja pysytään itse sisällä :) Sisälläkin kun on pidettävä kaksia housuja, villasukkia ja fleecetakkia päällä, vaikka lämpöä on sentään n. 21 astetta, niin miten sitä ulkona tarkenisi :D

Taidanpa nyt lopettaa tämän turhan jaarittelun ja mennä vaikka jotain hyödyllistä tekemään. Joonas on jo ekoilla päikkäreillä, kun oli niin väsynyt, aamulla heräsi ennen puolta kahdeksaa. Minä sain kyllä pötkötellä sängyssä vielä vähän yli kahdeksaan, kun mies hoiti Joonaksen aamutoimet ennenkuin lähti töihin :heart: On se kyllä oikein ihana mies eli meillä menee Melina kyllä oikein hyvin nykyään tai on oikestaan aina mennyt ilman mitään suurempia ongelmia. Toivottavasti tekin saisitte puhuttua asiat selviksi! :hug:

:wave:
 
:wave: A nukkuin omassa huoneessaan koko yön, heräski vast 8aikaan! Yöllä v nukku huonosti heräs 6aikaan eikä meinannu enää nukahtaa, tuinnin verran valvottiin ja sit nukuttiin tunti, liekkö pienellä kylmä ollu.. mulla ainaki oli :whistle:

Jellona joko jännittää? :D

Täällä on kylmä, sekä sisällä että ulkona, tai sisällä nyt sentää jo kohta alkaa tareta ku hellaa tohuutan, alas ku tultii ni oli huimat 17astetta lämmintä :eek: ei ku kiireellä puita hakee..

Kakkajuttuja, ville onnistu puottelee osan vaippasa sisällöstä pitkin lattioita, vaikka oli yöpuku päällä :kieh: miten se onnistu siinä'????? :LOL:
 
Täällä herätys puoli kuusi \|O tosin meijän perheessä ei ennen klo6 sängystä nousta, Onni myllää siinä välissä. Peppi, meillä on normaalia et Onni herää siinä 6 maita tosiaan, nää vielä aikaisemmat herätykset tais tulla nyt sieltä teijän Jontulta tänne. KUKA HALUAA SEURAAVAKSI???? Hiukka muuten hymyilyttää, kun kirjoitat aina herätys VASTA klo 6.15 ihanaa, tai jotain vastaavaa. Tosi monet äiteet on kauhistellut meidän kuuden herätyksiä, kun monessa kodissa tosiaan seiskakin on "aikaista", mut tosiaan kun herää 5-5.30 niin jos päästään yli kuuteen, se on ihanaa ja herätys muuttuu "sopivan myöhäiseksi".

Muuten meni yö hyvin, kerran Onni pienen hetken hereillä samaan aikaan kun keskeen halus tulla.

Onnilla on nyt joku puhumiskausi: 1-2 uutta sanaa per päivä on jo noin viikon ajan tullut. Tänään vaippa ja kurkku ("kuukku"). Ihanaa seurattavaa :heart: .

Me ei olla vielä uhmattu pakkasta, Onni nukkui sisällä aamupäiväunet just samaan aikaan kun Peppi Jonttukin meni unille, yritin nukkuu itekin mut en asanut unta kun nyt viime yö meni kuiteskin noinkin hyvin ja vkl:na nukuin vierashuoneessa yön ja eilen mies hoiti aamun eli hujotin 8.30 asti. Tämähän on ruhtinaallista ollut!

Jellona mihis kellonaikaan teijät vihitään niin tiietään kaikki jännittää täällä sun/teidän puolesta :) . Nauti siitä päivästä oikein kunnolla! :heart:

Jos kukaan tietää tosiaan KRISTIINASTA niin kertokaa jotain, Kristiina toivottavasti toki itse tulet kertomaan kuulumiset, toivottavasti kaikki on ok? Kun pitkäääään aikaan ei ole mitään kuulunut.

Pitäs vissiin lähtee pukemaan ja ulos, ei siellä -16 asteessa vaan pitkään voi olla. Ai niin, Onnilta otetaan laktoosi- ja maitoallergiaverikokeet, soitin aamulla neuvolaan. Katotaan nyt sit seuraavaksi, mitä niissä näkyy, toivottavasti ei tietysti kumpaakaan. Onkohan nuo miten varmoja?

Lillukka

 
Lillukka, pienten allergia testit ei aina oo ihan luotettavia, esim, meillään poika läpäs kaikki testit(eli äiti vaan kuvittelee allergiat :LOL: ) mut kuulemma jos on yhtään koholla vaikka vaan raja-arvojen sisällä ni on allergiaa! Toivottavasti ei löydy mitään, tosin jos löytyy ni eipähä sit tarvii arpoo..
Mä just soitelin isse saikulle et mitä mä teen ku maito on vähenemässä et jatkanko vesi/mehulinjalla vai kokeillaanko soijaa jo nyt.. Nythän poika saa lisä nesteenä laimennettuu omena-rypäletuoremehuu, ainut mitä suostuu juomaan..
Ja miks tuo ei juo nokkamukista ei tuttipullosta, lasista juottamalla vetää henkeen mut pillillä osaa juoda?? :whistle: Onneks meil on semmonen pillipullo, pitäs pienempi käydä jostai ostamassa, liekköhän viel lastentarvikkeessa myynnissä moisia..

Nyt soittamaan gragon maahantuojalle :kieh:

Jellona joko oot käyny teijän penkistä valittamassa?
 

Morotus :wave:

On niin kiireistä tää kotiäidin elämä, ettei koneella kerkiä kuin kääntymään :D
Kaikki jutut kyllä luin, mut taitaa olla niin, etten kaikkea muista kommentoida mitä piti...

Melina, minäkin suosittelen sitä puhumista ja välillä vähän sit sitä äänen korottamistakin :D Meillä on ikään nähden pitkä parisuhde takana (reilut 13 vuotta) ja siihen on mahtunut ala-, ja ylämäkiä. Niinkuin varmasti kaikissa pitkissä suhteissa! Mut niin se rakkaus vaan kantaa eteenpäin ja voin kyllä hyvillä mielin sanoa, että mulla on ihana mies :heart: Toivottavasti tekin saatte asianne kuntoon!! :hug:

Smirgelaine taisi kysellä mooooonta sivua sitten, että miten useasti meitin taaperot kakkailee; Juliuksella tulee kakka tyyliin joka toinen päivä, poikkeuksiakin toki on =)

Muutakin piti kommentoida, mut pää lyö tyhjää...

Me otettiin eilen Juliuksen pinniksestä pinnasängynsuoja pois ja kaksi pinnaa (on siis sellainen sänky, että siitä saa kaksi pinnaa irti; lapsi pääsee siitä sit yksinään kulkemaan)... Noooh, siitä tuli aikas katastrofaalista :D Piti sit laittaa pinnat takaisin ja siltikin vaan kovasti itkustutti ja syy oli sitten se puuttuva suojus... pienellä on vissiin vähän turvaton olo... Onneksi siis aloiteltiin tää isojen poikien sänkyyn harjoitteleminen jo nyt tässä pinnis vaiheessa! Muutama päivä mennään nyt näin, että pinnat on paikoillaan ja sit otetaan taas pinnat pois...

Säälittää toinen, mut toisaalta ei huvita siirtääkään tätä harjoittelua, kun tietää, että toisen on pakko luopua pinniksestä hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa. Ja ihan periaatteesta en vauvalle toista pinnistä hommaa!

No nythän tuo Julius sänkyynsä nukahti päikkäreille, joten taitaa olla yksi mörkö selätetty :D

Perjantaina olis neukkari, onneksi! Tää 8 viikon tauko on meinannut välillä tehdä mut hulluksi!! Vauva kyllä liikkuu selvästi, mut jos on päivä, ettei mitään kuulu niin hätä ja huoli iskee! Siispä nautinnolla kuuntelen pienoiseni sydänääniä perjantaina :heart:

Nyt hyppäilen jatkamaan kotihommia!

Palailemisiin!

T. Gerbsukka & Taimi rv 17+0 :heart:
 

Yhteistyössä