JOULUTÄHDET -05 tammikuussa

Voi elämä että on #&%?$!* äiti fiilis.. :'( Pojun kans vast tulin saikulta, kaato just mikrosta otetut puurot päällesä (tosiasiassa ei kaatunu ku n.2ruokalusikallista) onneks ehin väliin ennen ku kaato koko kipollisen, nahkat rullalle sikäli.. Tuntu olevan tosi otettu ku joutu vaatteet päällä suihkuun, viileeseen sellaiseen, ja nyt se raukka on muumioitu, päässä on paketti ja ristisidos rintalastalla..
JA VIERAAT voi pitää turpasa kiinni, uskokaa pois, mä syyllistän itteeni ihan tarpeeks vaik meil on joka ikinen päivä tossa samassa kohtaa puuro jäähtymässä \|O

No onneks on vaan pinnallinen palo ja tunto on viel tallella..
Nyt tuli pelkkää omaa napaa, anteeks! :ashamed:

Pepille jaksamista kovasti, huomenna aamulla soitat nlaan ni etköhän sä saa uuden ajan pian!

Onneks meil on tuo Tomi, se sattu olee täs viel sillo ni jääpi yöks ku Annal on huomenna kerho et jos sattuu esim. 13 saamaan lääkäri ajan ni on joku annaa vastassa täällä.. :heart: Ja oli tääl sen aikaa ku mä olin saikulla, ei joutunu A mukaan sinne, se ei tykkää sairaaloista..
 
Kaisalle jaksamista hullunmyllyyn, mä ootan kauhulla jo nyt sitä ku jos meen takas töihin :hug:

Yö meni hyvin, annoin särkylääkkeen ku menin ite nukkumaan, ei tuota muuten tarvinnu antaa, paitsi nyt aamulla heti ku herätiin.. vikan tunnin nukku kainalossa, vois sanoo ettei ite oo tullu nukuttuu ku poika pyöri kamalasti ja sitä piti sit tietty kuulostella et onko sillä paha olla, siis muutenki ku et sillä on kypärämyssy päässä :whistle:
 
Koivunkäpy sie huono äiti oo, tekevälle sattuu :hug:
Onneks ei käyny pahemmin.


Peppi85 eikä :eek:
No onpas kurja juttu *pitää peukkuja, että saisit mahd. pian uuden ajan* :hug: :heart:

Yö meni TAAS ihan *#*#ffkggghk \|O \|O
 
No oli tosiaan tullut taas tekstiä! En muista kuka teki mitä, mutta kommentoin aiheita jotka jäi mieleen.
Tanskuliini, MM ja Danjuska, tuo kuntoilu/laihdutusprosessi ois täälläkin aluillaan taas... Mulla on painoa nyt 10 kiloa enemmän kuin ennen raskautta, mutta olen niin laiska etten jaksa mitään ruokavaliomuutosta aloittaa, yritän vain jättää herkut ym. Ensi kuussa pyrin käyään kuntosalilla, kun tuo löysyys on mulle suurempi ongelma kuin ylikilot :LOL:

Käpyselle, Pepille ja Unettomalle :hug: (IIIIIIIISO HAAAAALIIIII)

Ja sitten alkoikin jo lyödä tyhjää.

Koirat ovat löytäneet jostain auton alle jääneen jäniksen, eilen illalla Ama palasi iltapissireissultaan suu täynnä karvoja, ilmeisesti oli hännän saanu irti :$ Pitää kylälle ajaessa katsoa missä näkyy jälkiä, yököttävää kun retuuttaavat kaikensortin koipia ja sisälmyksiä pitkin pihaa jos ei vie sitä elukkaa muualla.

Flunssa vaan kovasti yrittää pukata päälle, ja reissu olis jo huomenna. Ahkerasti vaan auringonhattu- uutetta nauttimaan, jospa se taas sillä tokenee.

Pakkaspäivää kinkuille, täällä paukkas -20 jo rikki :wave:
 
Torstaita :heart:

JES, Veera nukkui KOKO yön :D :D :D Huoh, olipas ihanaa NUKKUA, trallallaa :D Inahdustakaan ei kuulunut koko yönä. Mä heräsin vain kerran puoli viiden maissa ja tarkistin että tyttö hengittää...

Ihana pakkassää ulkona, täytyy päästä taas ulos. Tosi kivaa että tänne eteläänkin tuli vihdoin ja viimein lunta, on paljon virkeempi olo kun on edes vähän valoisampaa.

Hih, hauskat piirustukset Victorialla :LOL: :D

Uneton, mun piti vastata sulle joskus aikaisemminkin siitä Kadotettu-sarjasta että jokin aikaa sitten päätin etten katso sitä mutta musta jotenkin tuntuu että kyllä sitä tulee kuitenkin seurattua :whistle: :D Mites sun laihis? Mä olen alkanut syömään puuroa aamiaiseksi, vitsit et on hyvää :p En ole vuosikausiin syönyt sitä mutta nyt innostuin taas uudestaan. Pojatkin tykkäävät, mutta tytöt eivät. Laitan puuron sekaan Valion vähänkalorista mehukeittoa, namskis :p Yllättävän pitkään puuro pitää nälän poissa.

Koivunkävylle ja Villelle ISO HALI :hug: :hug:

MammaRiia: löysyys, hih :LOL: Katsoitko muuten tässä joku ilta kun tuli dokumentti "Äidin muuttuneet muodot" (tai jotain sinnepäin)? Se oli aika hyvä, siinä kerrottiin just siitä mahaan kertyneestä löysyydestä :D Mä pahoin pelkään että vaikka kuinka laihdutan niin en koskaan pääse eroon mahahyytelöstä enkä jenkkakahvoista :ashamed:

Jaiks, taas toinen neideistä haisee :x Eiku pyllypesulle ja sitten ulkoilemaan, se on moro :wave:
Käykääs yhteisössä kertomassa mielipiteenne tapaamisen paikan/ajan vaihtamisesta!! :attn:
Tansku & tyttelit
 
Huomenta.

Täällä jo parempi yö takana, ei käynyt aura-autot eikä kolaajatkaan! Joonatan nukahti siinä 21 aikaan, kun nukkui toisetkin päiväunet niin hyvin, 2h nukuttua aloin jo herätellä, ettei sit menis liian pitkiksi ja vaikuta yöhön... Sit olivat miehen kanssa pulkkamäessä ja kävivät mummolla syömässä iltapuuron niin vähän venähti. Joonatan ei herännyt yöllä kertaakaan, mut 05.30 heräskin sit ihan pirteenä ja eikun ylös... Ite olin ottanut unilääkkeen heti sänkyyn mentäessä, enää en edes yrittänyt saada unta ilman sitä! Sit sainkin unen aika nopsaan :)

Koitin heti jo paria minuuttia vaille 8 soittaa neuvolaan, mutta menee suoraan johonkin vastaajaan, joka sanoo, että soittoaika on 12-13 :kieh: Koitin vielä just uudemman kerran, mut sama viesti... Voi kun mä vielä muistaisinkin silloin just 12-13 välillä soittaa! Saa muistuttaa ;)

Kohta mennäänkin jo taas päiväunille... Jeeee.

Smirgelaine: Ollaan mietitty niihin yksiin päiväuniin siirtymistä, mut se on vähän hankalaa nyt, kun Joonatan herää 5 aikaan niin on jo 9 ihan tosi väsynyt -ja kiukkuinen, eikä sit oikein riitä, että nukkuu sen 2h ja herää klo 11, ei jaksa siitä asti olla hereillä iltaan asti :/ Tässä nyt odotellaan, josko herra joskus sattuis vähän myöhempää heräämään niin toikin asia onnistuis. Ja sit huonoa siinä on vielä se, että mä en saa sit nukutuksi päiväunia :ashamed: Kun haluan, että Joonatan nukkuu ainakin yhdet unet parvekkeella ja silloin mä en osaa nukkua. Ja tällä hetkellä noi päiväunet on melko tärkeitä mulle itellenikin. Pakko saada huonon yön jälkeen nukuttua ja päivisin/aamuisin saan nopeasti unta, kun Jonttu on siinä vieressä :)

Jonna: Ihania piirustusjuttuja :whistle: :D

Jellona: :hug:

Uneton: Mikäs toi Kadotettu-sarja on? Mistä kertoo ja monelta tulee? :)

Koivunkäpy: Voi vitsit! Iso :hug: sulle ja Villelle!

Mammariia: Mihin olette lähdössä? Toivottavasti ette tulisi kipeiksi!

Meillä on Joonatanin kanssa yhteinen intohimo: jääpalat!! :eek: :whistle: :D Mä voisin rouskuttaa jääpaloja KOKO AJAN :p Joonatan pummi tulee aina kun kuulee, että mä niitä syön, mun pitää purasta sitä palaa niin, että se menee rikki ja antaa sit pieni pala Jontulle suuhun ja voi että ollaan tyytyväisiä :D Hassua.

Mut me tosiaan mennään just päikkäreille ja mä soittelen sinne neuvolaan heti 12, jos ja kun muistan!!

Kiitos kaikille taas haleista ja jaksuista :heart:
 
:ashamed: Meillä tehdään kulmahampaita ja kärtyä on riittänyt jo 3 yötä. Meillähän on jo 8 etuhammasta ja 4 poskihammasta, nyt tehdään alaskulmahampaita ja \|O äiti on vähän väsynyt!

Flunssaa sairastetaan vielä ja pakkaset on pakottaneet pysymään sisällä, 4 päivää on ollut 30 molemmin puolin pakkasta ja nyt on vain 15 astetta. Nyt sitten sitä lunta kiitos!

Että näin eteenpäin! :wave:
 
Talvinen tervehdys kaikille! :wave:

Aivan ihanaa kun nyt on kunnolla lunta! Pakkasta taitaa kyllä olla hieman liikaa ulkoilua ajatellen, kun muutenkin paleltaa :whistle:

Peppi: No voi hitsi sentään, että olit muistanut päivän väärin, toivottavasti saisit nyt pian uuden ajan! :\| Eikö sulla muuten ole seinä- tai pöytäkalenteria? Mä en muistaisi mitään menoa tai asiaa (ainakaan oikeana päivänä) ilman kalenteria! :D Tai laita vaikka kännykkään muistutus tärkeistä menoista! :wave: Hienoa että viime yö sujui jo paremmin! :hug:

Koivunkäpy: ISO :hug: sinulle ja Villelle pikaista toipumista!

Uneton: Mä kyllä varmaankin alan sitä Kadotettu -sarjaa katsomaan, ainakin mainosten perusteella vaikuttaa todella mielenkiintoiselta! On siis Peppi Maikkarin uusi sarja, alkaa tiistaina 27.2 klo 21! :) Niin ja käsittelee senaattorin vaimon katoamista.

MammaRiia: Toivottavasti flunssa pysyisi teistä loitolla!

Tanskuliini: Onnittelut mainiosti menneestä viime yöstä! :flower: :D

Jonna: :LOL: Hauska Victoria!

Nyt on kyllä pakko lopettaa, kun Joonas alkaa olemaan jo aikas kränä :whistle: Ihanaa talvista päivää kaikille!<br><br>
 
Huomenet! Pakkasta-20, sisäleikkipäivä siis, voi blääh. ..tai mitkä huomenet nämä muka enää on, Pepin perheessä on varmaan jo välipala-aika.. :whistle: ;) Vili huuteli tapansa mukaan kuuden maissa, mutta kun kumosin sen takas ja vitmasin peiton päälle, pieni haukotteli makeasti ja nukkui 7.40 asti!!! :eek: :heart: :D Jee! Terkkuja vaan Tanskulle!! :wave:

Käpäri, kurja juttu tuo puuro. :( Toivottavasti paranee Villen nahka pian, onneksi ei käyny pahemmin!

Mammariia: Yks löysä ilmottautaa vahvuuteen!! :LOL: Pitäs sinne salille mennä.. Tekis hyvää edes kerta viikkoon, kun ei se yks jumppa vielä ihmeitä tee (päitsi päälle).

No nyt en muista mitä muut meinas.. Uneton, en edes tiedä mikä se kadotetut on, mutta jos se tulee ysiltä, se on melkein varmasti ohjelmistossa.. :ashamed: Mamman omaa aikaa näet, ja telkkarin edessä sen vietän hävettävän usein.. :ashamed:

Jonna: Ihana Vici! :D Meillä Arttu käy isänsä kanssa saunassa yleensä, ja sillon kun on mun kanssa, on tosi kiinnostunu siitä mitä mulla ei ole jalkojen välissä. "Äiti, missä sun pippeli on?!" Ja kun kerron ettei mulla ole, kun on pimppi, niin se on ihan että missä muka? :LOL:

Kävin eilen vaateostoksilla ihan yksin, kun sain hoitajan pojille, ja arvatkaas mitä: Yhtään en taaskaan itelleni löytäny. :headwall: Ens viikolla menen uudestaan, enkä tule kotiin ennenkun mulla on housut ja pari paitaa. Onhan se nyt ihme jos en muka mitään osaa ostaa!!!

Ai muuten, ikä alkaa painaa päälle, ja sen huomaa muutkin.. :whistle: Maanantain reggaetontunnilla sain (ainoana!! :ashamed: :D ) kehuja opelta. Tunnin jälkeen sanoin että oli hauska kuulla tekevänsä jotain oikein kun ei yhtään tienny mnitä teki. Niin tämä sano että joo, sulla alko meneen tosi hienosti, paljon paremmin kun monella nuoremmalla!! :eek: :headwall: :kieh: :LOL: :LOL: Vanha olen, ei voi mitään.

Nyt täytyy mennä antamaan Artulle "värityskynät".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 11:07 Gerbera kirjoitti:
Uneton, nyt meni vähän ohi :D Mitä mun pitää kertoa? =) Ei tullut muuta mieleen kuin se ultra, mut se on vasta 19.2.
Niin sitähän mä juu :ashamed:
Ihmettelinkin että miten sä voit jo nyt tulla kertoon ku se helmikuussa on vasta, mut aattelin sit kuiteski kannustaa kertomaan :whistle: ;) :D :LOL: :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 11:11 Uneton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 11:07 Gerbera kirjoitti:
Uneton, nyt meni vähän ohi :D Mitä mun pitää kertoa? =) Ei tullut muuta mieleen kuin se ultra, mut se on vasta 19.2.
Niin sitähän mä juu :ashamed:
Ihmettelinkin että miten sä voit jo nyt tulla kertoon ku se helmikuussa on vasta, mut aattelin sit kuiteski kannustaa kertomaan :whistle: ;) :D :LOL: :ashamed:
No hyvä, että ajoissa kannustelet :D Tuun mä tottakai kertomaan sit mitä siellä näkyy, olen sellainen lörppä :D
 
Puoltuntia vielä, menis pian, että sais soitettua sitä aikaa! Päiväunilla en jotenkaan oikein meinannut saadakaan unta, kun oli varmaan mun elimistölle liikaa saada unta niin paljon viime yönä (6h :D ). Mut taisin mä kuitenkin puolisentuntia siinä torkahtaa.

Joonatan huijaa mua! Se tulee hakemaan tosta leivästä koko ajan paloja, mut viekin ne meidän koiralle! Aiaiai, mahtaa Viivi olla onneissaan :D

Taivaanvuohi: Jaksamisia teille, toivottavasti ne hampaat puhkeais pian ja yöt paranis!

Niiskuneiti: Ei mulla oo tällä hetkellä kalenteria, mies osti mulle sellaisen toissajouluna, mut en osannut alkaa sitä käyttää :ashamed: Yleensä mulla on hyvä muisti noiden neuvoloiden suhteen, siis sen ajan... Pitäis ehkä opetella sitä kalenteria käyttää! Ja mitä hittoa?? Jääkö PANO tauolle vai mitä?? :eek: Apua! Miten meidän sit käy?

Hannamari: Voi sitä Arttua :D Oli muuten hauska, kun oltiin kerran saunassa niin Joonatan katto iskän pippeliä kovin pitkään ja sit varovasti koitti mennä sitä vähän repimään :whistle: :LOL: Oli aika hassunnäköistä touhua ja kyllä meitä nauratti :D

Uneton: Kiitos, olipa ihana ylläri :hug:

Joo, mut eipä tässä taas tämän kummempia..

Eikun sitä mun piti kysyä, että mikä on se pakkasraja tämän ikäisen kanssa, milloin ei sais ulkoilla/laittaa ulos nukkumaan?
 
Noniin, nyt on neuvolasta palattu...

Ensin tavalliset kuulumiset... Painoa oli taas tullut ihan ok:sti, ei siis paljoa :) Verenpaine oli ok, hemoglobiini ei ole noussut :( Laskenut vaan, tällä kertaa se oli 104 :/ Mut eipä voi mitään. Jatkan noiden Multitabsien ottamista. Vauva on edelleen väärinpäin!! Eipä ole viitsinyt kääntyä :kieh: Pää on tässä ihan ylhäällä, sydänäänet kuuluivat aika ylhäältä ja keskeltä... Kun yleensä kuuluvat, jos vauva on siis pää alaspäin, tuolta alhaalta sivulta, niinkuin Joonatanin kanssa aina kuului! Peppu on tooodella alhaalla, näin sanoi viime kerrallakin... Mutta nyt oli vissiin sitten laskeutunut vieläkin alemmas :eek: Että on aika kiinnittynyt sinne sitten :/ Viimeisellä neuvolalääkärillä saan sitten (jos vauva ei ole kääntynyt oikein päin, mitä epäilen) niin lähetteen Naistenklinikalle kääntämisyrityksiin! Ja ion kyllä sinne mennä, sektio ei houkuttele, ei sitten yhtään! Koitin siinä vähän kysellä perätilasynnytyksestä, mutta meidän neuvolantäti sanoi heti, että ei siihen... Että niitä ei edes usein tehdä? En sitten tiedä, kun oon kuullut niin monelta, ettei se ole kauhea juttu, enkä tiennyt sen olevan niin harvinaista. Mutta nt sanoi, että ei ne nykyään siihen lähde.. :/ Että ei kuulemma missään tapauksessa? Jos kääntämisyrityksen eivät onnistu niin sit kuulemma varaillaan aikaa sektioon, joka on ennen viikkoja 40. Eiiii, en halua!! Onkos jollekin täällä tehty sektio? :attn:

Joo... ja sitten noihin muihin ongelmiin. Joonatanin unirytmistä sanoi just niinkuin olin ajatellutkin, että "sellaista se on välillä pienten lasten kanssa"... Että eipä siihen taida mikään auttaa. Ja oli myös sitä mieltä, että niihin yksiin uniin siirtyminen nyt on hankalaa, kun poika on jo 9 ihan väsynyt, mutta ehkä keväämmällä, kun ulkona alkaa olemaan valoisampaa niin on kivempi lähteä ulos ja näin sit venyttää sitä nukkumaanmenoa (aamusta siis).

Sit omiin uniongelmiin. Oli kyllä selvästi sitä mieltä, että tämä johtuu tästä raskaudesta ja helpottaa synnytyksen jälkeen (mut sillon on sit vauva, jolla on omat rytminsä). Ja kun sanoin, että mielikin on maassa ja oon huonolla tuulella ja ärtynyt niin oli sitä mieltä, että kukapa ei olis, kun nukkuu niin huonosti... Varattiin aika lääkärille, kun noita unilääkkeitä ei enää montaa ole, oli ehdottomasti sitä mieltä, että niitä täytyy nyt syödä ja ottaa heti illalla, ettei edes kannata yrittää saada unta ilman niitä. Puhuttiin me paljon muutakin ja kerroin kaikennäköistä, mä kyllä tykkään ihan hirveesti tosta neuvolantädistä :heart: Sille olikin yllättävän helppo puhua :) Mutta katotaan nyt, jos sais nämä uniongelmat helpottamaan sillä, että otan tosiaan nyt joka ilta sen unilääkkeen ja koitan mennä mahdollisimman aikaisin sänkyyn ja nukkumaan. Ehkäpä se piristää sit tätä mieltäkin, toivottavasti!

Joo, mut jospa säästäisin tätä palstatilaa muillekin :whistle: Joonatan nukkuu, mä taidan ottaa appelsiinia! Ensin mietin, että olisin ottanut vähän suklaata, mut enkai mä sentään... Onneks on noitä hetelmiä :p :D

Tänään muuten viikkoja tasan 33 :heart:
 
Iltaa hyvät äitylit!

Ensinnäkin hiukan kuulumisia täältä oksulasta:

Viime yönä herättiin n. 02 kamalaan oksennuskonserttiin - Amandan sänky sananmukaisesti lainehti oksennuksesta. :\| . Loppuyö meni risaisesti noin kuuteen asti. Sitten noustiin ja alkoikin ripulointi. Mies oli tietty koko päivän töissä, n. kuuteen asti, joten oltiin täällä kaksin ja koitin piristää Amandaa duplo-leikeillä (SUURI hitti, ihan uudet duplot) ynnä muulla show:lla...huh.

Tuntuu että joka paikassa haisee vieläkin oksennus sen öisen draaman jäljiltä, mutta ehkä vaan kuvittelen. Mun mielestä jopa Valion ihana vuodenaikajugurtti "Hunaja-karviaismarja" maistui oksennukselta. Blääh..

:LOL:

Mutta ei niin synkkää ettei jotain hyvääkin: Amanda ei ole koko päivänä oksentanut, juonut on ahkerasti ja jotain ruokaakin on mennyt alas. Joten kyllä tämä tästä. Ja jos ripuli jatkuu niin hankitaan Osmosaalia, jota muillekin ripulireiskoille suosittelen.

Itse lähden huomenna päivällä muutaman kuorokaverin kanssa Tukholmaan, jihuu! Tullaan sitten sunnuntai-iltana vasta. Miellyttävää seurustelua ja shoppailua tiedossa.. :p

No tulipas siinä tota omaa napaa! Hirvittää aivan ;)

Peppi: Hienoa että pääsit näin lyhyellä varoitusajalla neuvolaan! Ja ihan mahtavaa, että sulla on ihana neuvolantäti. Se on niiiiiin tärkeetä että neuvolantädit on ihania. Mulla nimittäin myös niin supermahtava neuvolantäti, että aina oikein ikävöin sinne :ashamed: :D .

Mites KAttinka Stavangerin nyheterit? Mitään uutta länsirintamalta?

Juu ja Kristiinaa huhuilen minäkin: Kriiistiiiinaaaaa! :wave:

Uneton: Voip olla että tuota Kadotettua tulee katottua joskus, mutta me ei varsinaisesti "seurata" muita sarjoja kuin ehkä "Doctor House":a ja "Nikolaj & Julie":ta. Ei vaan ehdi muita kattoo.

Hannamari: Oi autuutta jos kerran viikossa ehtis jumppaan tämäkin mamma! Tai siis sais aikaseks :) . Mutta aina oon niin lopussa sit kun mies tulee kotiin, että lösähdän lähimpään tuoliin ja tuijotan tyhjyyteen (lue: naistenlehti tai telkkari) seuraavat pari tuntia. Jos ei ole suuria kotitöitä tekemäti, siis. Aiotaankin ostaa kuntopyörä kotiin, kun rospuuttoaikaan ei niin mielellään ajele tuolla pimeillä maanteillä jonkun vaivasen jumpan takia. Ja jotta tulis tosiaan useemmin treenattua.

Huh, nyt sormet kramppaa ja ajatus katkeilee. Taidan etsiytyä pehmustettuun tuoliin ja nojata taaksepäin.

oikein hyvää yötä teille kaikille ja pysykää terveinä (paitsi sairaat: parantukaa!)

jemma ja nyyti 15 +2
 
Moikka taas piiiitkästä pitkästä aikaa!

Onnea kaikille plussanneille! kateellinen olen...

Tänne on niin paljon tullut tekstiä,etten millään jaksa käydä kaikkea läpi. Nykyäänhän mun ajan vie totaalisesti tuo poika. Koneelle ei muuta ehdi kuin työkkärin sivut vilkaista josko sinne jotain olis tullu. Tää on hankalaa tää työn etsintä. oikeesti! :$ Seuraavaksi tulee valitusta, joten hypätkää yli jos ei kiinnosta. ;)

Töitä todennäköisesti saisin, mutta kun tässä on sellanen este kuin vuorotyö. Mies on jo valmiiksi 2-vuorotyössä, joten mä en haluais ottaa vuorotyötä vastaan ihan tuon pojan takia. käytännössä tarkoittanee sitä, että joutuisimme laittamaan sen päiväkotiin perhepäivähoidon sijasta. Päivät/yöt tulis olemaan pitkiä niin meille aikuisille kuin pienelle miehelle. SUkulaisia ei oo täällä päin,joten ei apua niistäkään.

Päivätyöhön on sit vaikeempi päästä, mutta en sitäkään mahdottomana pidä. Täytyy vaan olla aktiivinen. TOivottavasti saan liiton päivärahaa niin kasvais hieman taas nuo tulot, jos tässä ei mitään löydy.

Kertokaa mielipiteenne kannattaako mun edes alkaa suunnittelemaan vuorotyötä. Mikä olis paras lapselle?

Nyt olis kiikarissa paikka 2kk ajaksi, töitä 4h/pvä, joskus jopa 8h, työmatkaa 35km/suuntaansa. Taitaa jäädä haluamatta. Keksin jotain syitä yön aikana. Eipä taida jäädä käteen kun työn tekemisen ilo ja hoitopaikkamaksu. Varsinkin kun laskin että jonain päivinä tarvisimme 1-2 tunniksi hoidon. Maksaa siitä lystistä sit osa-päivähoidon raha....

Oon yrittäny miestä lämmitellä vauva-ajatuksella, turhaan. Se vaan on sitä mieltä, että mun pitäis ehtiä töissä käymään ennen uutta äitiyslomaa. No hitto, se ei huomaa sitä, että mä oon kohta ikäloppu eli kello tikittää(toisin kuin se), eikä ne lapset taivaalta tipahda. Niissä on se toimitusaika. :kieh: Kertokaa miten saan sen huomaamaan nuo pienet seikat. \|O Ja ehdinhän mä töissä käydä vaikka raskaana olisinkin. HÖH!

Miehet on miehiä. :whistle:

Ja sit muuta...

Peppi Mulle tehtiin sektio. Kylläkin hätäinen sellainen, mutta ei mitään negatiivista sanottavaa. Paranin ilman vastoinkäymisiä ja ilmeisesti vielä nopeastikin. Joten älä pelkää sitä sektiota jos niin sattuu käymään. Ja mun mielestä suunniteltuun sektioon saa mieskin tulla mukaan sinne saliin asti. Normaalista synnytyksestä ei oo mulla kokemusta, mutta mä ajattelin haluavani seuraavankin sektiolla jos vaan on vähänkin epäselviä asioita. (joudun käymään synnytystapa-arviossa seur. raskauden loppuvaiheessa)
;)

Minni Toivottavasti teillä menee Peten kans jo paremmin. Olette ajatuksissani useinkin, vaikken ehdi kirjoitellakaan tänne enää niin usein.

Eetun 1-vee mitat oli 10 875g ja 77,5cm. Reipas ja iloinen poika. Kävelee ja keksii kaikenlaista. Ulkona viihtyy vähä liiankin hyvin, aina saa huudon kans tuoda sisään tai luvata jotain. Kuten esim. "lähdetään imuroimaan" plääh, usein tulee mieleen, et mitä tuli luvattua. Noh, pysyypähän koti siistinä. :LOL:

Sanoja tulee mun mielestä paljon. Ehdoton ykkönen on rekka. Soraärrällä. lisäksi että(vettä), enkä/ekkä (kenkä), poppa,lamppu jne jne.

Jees, eipä muuta länsirintamalla. Lähden nukkumaan jos yöstä tulee samanlainen kuin viime yöstä. Kahden aikaan halusi pikkumies meän väliin nukkumaan (siis huuti niin kauan kunnes pääsi), oli pudottaa muutaman kerran sängystä ja päätti herätä sit seittemän aikaan.

Sori tää valitus, huono päivä taas vissiin... yritän parantaa tapani ja kirjoitella vähän useemmin.

Hyvää yötä kaikille!

Tiukuliini
 
huh huijakkaa.. torstai takana ja huomenna perjantai =)

Pinna ollu tänään niiiin kireellä ettei tosikaan. Sain aikaseks käytyä ensin aamulla pojan kans kävelyllä ja sitten illalla kävin yksinään reippaalla lenkillä.
Voi kun sitä sais ihteesä niskasta kiinni ja uskaltautus johonki jumppaan tai salille. Kukas sitä just sanokaan että jos ei muuten niin päähän vaikuttaa :LOL:

Peppi: Toivotaan että tämä yökin parempi! Ja tosiaan yritä rueta ite aikanaan nukkumaan niin ehkä se helpottaa omaa jaksamista aikasten aamujen kans. (paraski puhuja minä aikasesta nukkumaanmenosta) :whistle: :ashamed:

Taivaanvuohi: Jaksuja hammaskiukun kans! Tatulla onneks jo hiukan helpottanu... Teki kolmannen hampaan alas. Ylhäällä on 4kpl

Amandalle +muille siaraille paranemis :hug: Meillä ei vielä oo oksennustauti käyny (*takoo puuta*) Mut kuitenki käy niin että viimestään sillon pääsiäisenä kun olis reissuun lähtö niin laatta lentää jokaiselta... ihan niin kun viime vuonna.

Juuh, mut käynpä vielä yhteisössä pyärähtämässä ja jos malttas sitten tämän koneen sammuttaa.. sain aikaseks alotettua taas lukemaan kirjaa. Sitä en pitkään aikaan ookkaan tehny..
 
Perjantaita :heart:

Ja taas me nukuttiin ihan KOKO yö :D Olipas vallan ihanaa :D Veeralla on vielä muutama näppylä siellä täällä mutta muuten tyttö on kunnossa.

Peppi: kiva kun neuvolassa meni hyvin, ja tosi hyvä että sait uuden ajan noin nopeasti. Voi kun pikkuherra ei nyt tajua kääntyä. Aika outoa että terkkari oli noin perätilasynnytystä vastaan :eek: No, pidetään peukut pystyssä että mahdollinen käännösyritys onnistuisi :) Hyvä että sait puhuttua nukahtamisongelmistasi :hug: Joonatanille nimpparionnea :heart: :flower:

Jemmalle jaksuja ja Amandalle paranemista :hug: Pojilla oli oksutaudit marras-joulukuun vaihteessa, meille muille se ei ole vielä tullut -ja toivottavasti ei tuliskaan...

Mitäs viikonloppusuunnitelmia kaikilla on? Pojilla on huomenna koulua klo 9-12, silloin on myös avoimet ovet joten mä menen käymään koululla. Poitsut saavat huomenna myös todistukset -joulunahan eivät saaneet. Jänskättää miten jätkien koulu sujuu... Iltapäivällä mun työkaveri tulee miehensä ja tyttärensä kanssa Veeran synttärikahville -hieman myöhään kun ollaan sairasteltu puolin sun toisin. Sunnuntaiaamuna menen jumppaan ja iltapäivällä taas mennään mun isän synttärikakulle kun viime sunnuntaina Veera oli kipeä eikä silloin päästy. Kiireinen viikonloppu siis tiedossa =)

Jaahas, nälkäinen 1-vuotias roikkuu lahkeessa...
Mukavaa päivää ja viikonloppua kaikille!
Tansku & tytöt<br><br>
 
Huomenta.

Yö meni ihan kivasti. Otin unilääkkeen hyvissä ajoin ja sain untakin suht nopeaan. Joonatan heräs yön aikana vaan kerran silleen pikaseen ja kokonaan heräs sit 5.40 vasta :whistle: Nyt tässä sit odotellaan päikkäreiden aikaa!

Käytiin eilen koko perheen voimin (siis koira mukaanlukien) pulkkailemassa, käveltiin tohon lähipuistoon, käytiin siellä keinumassa ja liukumäessä ja sitten tultiin kotiin ja olikin heti sauna :) Mikäs sen mukavampaa, kuin päästä lämpimään saunaan ulkoilun jälkeen!

Jemma: Voi ei, oksennustauti on niiiiin inhottava :x Toivottavasti meni nyt sit kokonaan ohi! Rentouttavaa matkaa!

Tiukuliini: Kiva kuulla teistäkin! Kiitos tuosta sektiokokemuksesta. Toivottavasti työpulmat selkenevät, neuvoja en oikein osaa antaa... Ja puhut sille miehelle "järkeä" ;) Selität asiat mahd. tarkkaan ja vaikka moneen kertaan :whistle: Mä oon siinä aika hyvä, selittämisessä jne. :D

Danjuska: :hug:

Uneton: Voi kiitos!! :hug: :heart:

Tanskuliini olikin ehtinyt kirjoitella :) Ihanaa, että teillä on taas nukuttu hyvin koko yö! Joo, mun mielestä oli myös vähän outoa, että neuvolassa oltiin niin kovasti sitä perätilarynnytystä vastaan, no, se sai mut vieläkin epäilevämmäksi sitä kohtaan, että varmaan jos olis valittava sektio tai se niin menisin sit kuitenkin siihen sektioon! Siinä perätilasynnytyksessä hirvittää se, kun lääkäri ei voi auttaa vauvaa tulemaan ulos, ennen kuin hartiat on ulkona, kun muuten vauva voi laittaa kädet pystyyn ja jäädä sit siihen jumiin :/ Apua! Kiitos onnitteluista :heart:

Voi ei, päätä tuntuis taas särkevän :/ Onneks kohta pääsee taas nukkumaan :) <br><br>
 
Yö syvältä, ei voi mitään.

Peppi, kaveri pyöräytti esikkosa perätilassa 3h15min kesti koko homma! Eikä kuulemma ollu kauheeta. tääl päin kylö vielki tehää perätilasynnytyksiä, mepä esutaanki tääl kaukana sivistyksestä ni johtunee siitä..
 
Huomenta! \|O Haukotushymiö.. Jontulle ihan ensin nimpparikukat! :flower: =)

Meillä tehdään poskihampaita urakalla. Näin ainakin kuvittelen kun ikenet on turvoksissa, sormet jatkuvasti rystystä myöten suussa ja yöt takkuaa.. Viime yönä olen ollut pystyssä 8 kertaa, heh heh. Pieni herää joka kerran kevyen unen vaiheessa, tosin nukahtaa takas kun peittelen ja käännän pitkittäin jos sattuu olemaan pää laitojen välissä.. Jos annan kitistä, se yltyy itkuksi ja viimein toinen seisoo ja karjuu pää punasena ja siitä rauhottuminen kestääkin jo hetken. :/

Onneksi ruoka on alkanut maistumaan! Lillukka, mennäänkö teillä edelleen sormiruualla? (Kaikki ruokahan voi olla sormiruokaa, huomasin tänä aamuna marjapuuron kanssa.. :whistle: ) Vilille kelpaa nykyään ihan kaikki!! :eek: :D Peruna muusattuna ja kastikkeen kanssa, aikasemmin ainoa tapa saada pottua alas oli lohkoina omasta kädestä. Riisit ja muut mössöt, jopa purkkiruuat!! Ja LUSIKALLA, ITE!!!!! Huomasin taas asian mikä pääsee unohtumaan - ei näitä pieniä aina tarvi "opettaa" ja "tutustuttaa" asioihin heti kun neuvola vähänkin vinkkaa, kyllä nämä ite näyttää monessa asiassa valmiutensa. Tai "herkkyyskautensa".. Vili nimittäin tätä ennen vaan visko lusikkaansa, nyt tempas sen mun kädestä ja alko pistelemään sapuskaa suuhun. Toki tarvii apua, mutta eilen kun oli sopivan tahmeeta ruokaa, taisin auttaa kahdessa luskallisessa!!! Uskomatonta. :heart:

Peppi, ihanaa kun olet nukkunut paremmin (ja Jonttu myös). Varmasti onkin viisainta nukkua lääkkeen kanssa niin saat (niiltä osin, hormonit ja Pikkuherra pitävät ne sopivasti "vinksallaan") kropan ja pään tasapainoon. Oli mukava lukea positiivisia kuulumisia! :hug:

Viikonloppusuunnitelmia ei ole, mitä nyt huomenna mennään vähän pidempi kauppareissu. Aika kylmää on luvattu, toivottavasti kuitenkin voidaan olla ulkona. Jos vaikka pääsis kunnon pulkkamäkeen! :D Nyt täytyy herätellä Arttu, puolen tunnin päästä pitäs lähteä tuonne tuiverrukseen kun on poikien touhutuntipäivä. Luistaskohan siellä pulkka..? Jos ottas toisen rattaisiin ja toisen pulkkaan.. :wave:

Ai niin Tiukuliini, jos sinä alat olla.. oliko se ikäloppu niin mulla alkaa uloimmat raajat jo muumioitua.. :whistle: :LOL: Onnea vaan miehenkäännytykseen! Meillä mies oli ennen sitä mieltä että ehdottomasti vaan 2 lasta, sit kyseli että et kai kolmatta halua, ei ainakaan ihan heti vielä, ja pari kk sitten kysäs että kuinkas pitkään se kierukka on ja saako sen pois jos haluaa.. :whistle: <br><br>
 

Yhteistyössä