JOULUTÄHDET -05 tammikuussa

Hei kaikille!

Ensiksi Lumikarpalolle oikein paljon onnea odotukseen! :heart:

Tänään käytiin Elinan kanssa vihdoinkin 1-vuotisneuvolassa. Elinan mitat olivat 77 cm ja 9,380 kg. Hoikka tyttö edelleen, mutta paino kulkee kuitenkin tasaisesti sitä -10 käyrää. Tämä olikin meidän eka käynti uudessa neuvolassa, meidän lähineuvola kun lopetti vuodenvaihteessa toimintansa. Ihan kivan oloinen vanhempi täti siellä oli, sellainen rauhallinen. Elina ei edes itkenyt rokotusta yhtään. Eli jos Niiskuneiti viitsit lisätä nuo mitat ja kuusi tähteä sinne listaan.

Oltiin Elinan kanssa ihan kahdestaan liikkeellä, mikä on aika harvinaista. Samalla käytiin ruokaostoksilla, tuotiin neljä kassillista ruokaa kotiin, jospa niillä vähän aikaa pärjäisi. Minun ostoskärryäni onkin joskus joku asiakas luullut kaupassa tarjousleipäkärryksi, kun siinä on ollut niin paljon leipää :LOL:

Viime viikolla meidän lähellä aloitti uusi perhekerho, meillä oli oikein kivaa siellä kolmen pienimmäisen kanssa. Mennään taas huomenna. Kiva saada jotain uutta mukavaa ohjelmaa viikkoon.

Toivottavasti Peppi saat apua uniongelmiisi! Minulla raskaus on monesti huonontanut yöunia, joskus olenkin sitä harmitellut, että vihdoin kun pienimmäinen nukkuisi kokonaisia öitä, heräilee sitten itse kuitenkin usein vessaan eikä välttämättä saa sitten unta uudestaan.

Unista puheenollen, Elina nukkuu vähän vaihtelevasti, mutta keskimäärin n. 10 tuntia yössä. Herää joskus vielä syömään tissiä ja aamulla usein nukkuu aamutissin avulla vielä vähän lisää. Päiväunia Elina nukkuu ulkona vaunuissa, yhdet noin kolmen tunnin unet. Nukkuisi kyllä vaikka viisi, mutta siinä vaiheessa kun pitkät päiväunet alkoivat syödä yöunia, on herätelty n. kolmen tunnin unien jälkeen.

Nyt tietokoneeelle pääsyä odotetaan jonossa, täytynee väistyä.

Petralle ja Kattinkalle vielä plussaonnea!

Ai niin, vielä täytyy kertoa, että viime yönä näin unta, jossa odotin seitsemättä vauvaa. Ensin olin vähän kauhuissani, mutta sitten kuitenkin onnellinen. :D
 
Iltoja!

nostanpa meitä hiukkasen..

täällä päivä mennyt ihan mukavasti. isäni kävi ulkoiluttamassa aleksia hiukan pihalla, kun miikan kanssa ei viittiny ulkoilla, että parantuis suht nopeaan. muuten oltiinkin kolmestaan, kun mies lähti töiden jälkeen veljensä kanssa vaateostoksille. mukava ilta kuitenkin. sujui kerrankin leppoisasti eikä hirveällä riitelyllä. =)

hannamari, unohdin aikaisemmin sujuvasti sun kysymykseesi vastata. laho mikä laho. mun pää siis. :whistle: miikalla on siis 6 hammasta 2 alhaalla ja 4 ylhäällä, ylös tekee varmaan seuraavia lisää, mut alhaalta taitaa jäädä hampaattomaksi, kun ei ole moneen kuukauteen mitään sinne tullu. :LOL:

kaiza, minkäkokoisena ne 1-vee kuvat sulle pitikään lähettää? Miikan kuva kyllä tulee kuhan ehtii ja saan sen mutkien kautta lähetettyy. ja pitikö se olla kasvokuva? niin ja muutkin jotka ton asian tietää/muistaa ni saa vastata, kun kaiza ei ehdi linjoille kovin useaan.

danjuska, mullakin tosiaan kesti hetken että ymmärsin mistä vaarista oli kyse ja muutaman kerran piti viesti tavata että ratkaisin pulman. :) onneksi lopulta kaikki hyvin.

ja niin ku huomaatte muutenkin vastaan viiveellä/kommentoin, kun oikeesti muisti palailee pätkittäin.. :whistle:
meen huomenna ihan mulle sopivaan paikkaan töihin siis dementiayksikköön. =)

jaahas :hug: kaikille ja makoisat unet! huomenna en ehkä ehdikkään kuin vasta illemmalla jos sittenkään jaksan enää jumpan jälkeen. :wave:
 
Huomenta!

Äkkiä koitan ehtiä pari riviä kirjoittaa, ennenkuin päivä imaisee mut mukaansa..pää on ihan pyörällä kun on kaiken kanssa kokoajan niin kiire :\| . Otin vastaan hiukan töitä, joiden parissa nyt puurran aina kun Amanda lepäilee, joten en oo ehtinyt kirjoitella.. :ashamed: . Mutta lukenut olen teidän kuulumiset silti! Joten asiaan:

Onnea Lumikarpalolle kovasti :flower: :flower:

Ja Kattinkalle täältä ekstra-halaus kaiken tämän jännän keskellä! Kohtakohan teillä pikkuveikan odotus alkaa...? :heart: :wave:
Ja nähdään mesessä kun vaan osutaan koneille samaan aikaan!

Gerbera: Mahtavalta kuulosti tuo 3d-ultra, sellaseen ois kyllä kiva joskus päästä. Tuuthan sitten kertomaan millaista oli ja mitä näkyi??? Näillä näkymin meille kuitenkin jää ainokaiseksi tuo viikon 18 ultra silloin 9.2., mutta onhan sekin ihanaa!! Se onkin eka kerta kn näämme pikkuisen nyytin!

Niiskuneidille piti todeta, että täälläkin suositeltiin neuvolassa tosiaan kahden Raskaus tabletin ottamista päivässä. Ihanaa kun säkin siellä odotat! Voitteko muuten kaikki odottajat lisäillä niitä viikkoja kirjoituksiinne silloin tällöin niin pysyn hiukan kärryillä? Täällä on just alkanut 16.viikko
=) =)

Jaaah, mitähän vielä piti...eiku nyt Amanda kaipailee, joten so long!

Halaus kaikille!

jemma :wave:
 
Keskiviikkohuomenia :heart:

Auts, taas sattuu joka paikkaan -eilen oli se tappojumppa :D Jännää miten sitä jaksoi tehdä paremmin ja pidempään kaikki liikkeet verrattuna viime viikkoon. Ei kai mun kunto parane pikkuhiljaa?! :D

Veera nukkui taas ihan suht hyvin, sai vain kaksi hysteeristä itkukohtausta yöllä. En tajua mikä tytölle aina tulee, alkaa itkemään ihan täysillä eikä meinaa millään rauhoittua. Nyt tyttö nukkuu joten en tiedä onko vielä näppylöitä. Tänään olis MLL:n perhekahvila joten jos näppyjä ei ole niin mennään sinne. Kiitos Smirgelainelle kysymästä, Veera voi ihan hyvin, ainakaan lämpöä ei ole enää :hug:

Mites Pepin yö meni? Entäs Melinan? Ja muiden yökukkujien?

Entä mites Gerberan kirjastoreissu meni? On se niin ihanaa olla välillä liikenteessä ilman lapsia. Noi jumppareissutkin ovat kivoja kun voi vaan lähteä ovesta ulos, ei tartte pukea kahta kirkuvaa lasta mukaansa :D

Neve, hienoa että Vera nukahti omaan sänkyynsä -siitä se lähtee :)

MM-70: tsemppiä dieettiin! Mä olen nyt muutaman vuoden sisällä saanut laihdutettua 20 kiloa ja noin 10 kiloa olis vielä uurastettavaa :ashamed: Miten ihmeessä ne kilot tulevat tosi nopeasti mutta ei niistä meinaa millään päästä eroon?! :whistle:

Danjuska, mikä on vointi? Toivotaan ettei tauti iske suhun :hug:

Maria: ihanaa kuulla teidän kuulumisia! :hug: Vai seitsemäs lapsi, huh *pyörtyi* :D

Ja nyt kahvinkeittoon :wave: Mukavaa päivää kaikille!
Tansku & tytöt
 
Huomenta.

Viime yö meni taas täysin päin prsettä! Joonatan heräili alkuyöstä aika monta kertaa, mut tyytyi nopeasti tuttiin. Minä pyörin taas sängyssä, enkä saanut unta millään. Menin sänkyyn 22, nousin vessaan joskus vähän ennen 01.30 (enkä ollut siis nukkunut hetkeäkään), otin unilääkkeen ja menin takaisin koittamaan saada unta... Tulihan se sitten jonkun ajan päästä. No, 04.30 heräsin siihen, että huoltomiehet on pihalla kolaamassa :kieh: Ja taas kauhea meteli. Joonatan heräsi 04.50, eikä rauhoittunut enää millään. Mies toi sen sit meidän viereen, siinä vaihtelevasti nukahti sekunniksi ja taas alkoi itku ja pyöriminen \|O Sit tulikin pian aura-auto tohon pihaan ja sama järkyttävä meteli, kuin toissayönäkin. Vähän aikaa näytti jo siltä, että Joonatan olis nukahtanut, mut ei se mitään nukahtanut, eikai siihen meteliin KUKAAN voi nukahtaa :headwall: No, siinä sit makoiltiin, noustiin ylös sit kokonaan joskus 06, ei oltu siis nukuttu hetkeäkään, minä sen 04.30 jälkeen, Joonatan ehkä pari minuuttia sen 04.50 jälkeen :( Mun mies on ihmenukkuja, nimittäin se pystyi kaikessa tässä metelissä, aura-auton piipityksessä ja kolinassa, sekä Joonatanin vähän väliä alkaneessa itkussa nukkua!! :eek:

Että sellainen pska yö taas meillä, olen nukkunut alle 3h :'( Kiitos kuitenkin kysymästä Tanskuliini :hug:

Gerbera: Voi, ihanaa, ei ole enää pitkä aika, kun näette oman nuppunne kunnolla :heart: Siinä ultrassa siis, aika menee niin äkkiä, ettei huomaakaan :) Muistahan sit heti kertoa ultrakuulumiset ja mitä ultrasta/Brunosta tykkäsit! Koitahan ottaa rauhassa, ettei niitä supistuksia enää tulisi!

Neve: Hyvinpä tosiaan Vera nukahti pinnikseensä! Wau!

MM70: Tsemppiä dieettiin!

Jellona: Paranemisia Miikalle!

Kattinka: Ehditkin jo lähteä eilen mesestä. Mä taas en ehtinyt sanoa, kun Joonatan kiukkusi niin, etten voinut koneella olla, oli väsynyt jne. Mut ehkä me vielä ehditään jutella...

Smirgelaine: Ihana idea! Siis se, että miehes laittais ohjelman koneelle ja saisit sen Katinkalle lähetettyä :)

Danjuska: Paranemisia!

Maria: Mukava kuulla teistäkin. Tanskua on näköjään aina hyvä peesata, seitsemäs lapsi *kops* (pyörtyi :LOL: ).

Jemma: Tosi kiva kuulla teistäkin :hug: Täällä on viikkoja tänään 32+5 :heart:

Huomenna on tosiaan se neuvola, voi kun sieltä sais jonkinäköistä apua, vaan epäilenpä hiukan... Mitä ne tälle mun ongelmalle voi tehdä? Mulle kun on määrätty noi unilääkkeetkin jo :( No, saa nähdä. Ehkä ne voi antaa joitain vinkkejä tohon Joonatanin aamujen aikaisuuteen, siis sen myöhentämiseen... Tai sitten ollaan taas sillä linjoilla, että "voivoi, onpa tylsää ja kurjaa, sellaista se on joskus pienten lasten kanssa"... Tottahan tuokin. No joo, sen näkee sit huomenna!

Me taidetaan mennä nyt päikkäreille, johan tässä on oltu hereillä 4h :eek: :wave: <br><br>
 
Melina
Huomenet täältäkin!
TANSKULIINI meidän yö meni huonommin mitä edellisyö :kieh: Poika heräsi jo 00 pyörimään ja huuto alkoi. Otin viereen ja taputtelin ja en tiedä koska on nukahtanut takaisin. Ja tätä sit oli koko yö.Heräsi vähän väliä. Aamulla heräsi 8.30 ihan virkeänä :eek: ja mä en olisi millään jaksanut nousta. Pakko mennä sit pojan kanssa päikkäreille et jaksan iltaan asti. Ja tää pyöriminen on ihan samaa mitä se teki pienempänäkin 4 kuukautta! Kysyin silloin tuosta neuvolassa ja sanoi että kuulemma jos on oppinut jotain niin menee uniin ja aiheuttaa levottomuutta. Mutta nyt ei kyllä mun mielestä oo opittu mitään joten aattelin että ne olisi nuo hampaat. Mutta mä en kyllä jaksaisi tätä enää :ashamed:
NIISKUNEITIÄ piti onnitella plussasta kun en eilen muistanut :flower:
PEPILLE myös jaksuja :heart:
Taas on pää tyhjä kun en laittanut lapulle mitään mutta tulen taas kirjottelee kun ehin :wave:
 

Morotus!

Peppi, meillä Aleksi oli tuollainen aikainen herääjä. Oppi nukkumaan aamusta pidempään vasta kun meni kouluun :D Tosin Aleksi nukkui muuten yöt tosi hyvin ja meni aikaseen illasta nukkumaan. Jaksuja sulle sinne! Juu, ja on tosiaan ihana päästä katsomaan oma pikkuinen :heart: Jänskättää jo etukäteen kovasti =)

Jemma, tulen sit heti (tai no myöhään illasta) kertomaan, että mitä siellä ultrassa näkyi =) Meillä se ultra on vasta klo 17.50 (joutuu piiiiiiitkän päivän odottamaan :D ) ja sen jälkeen tosiaan olis aikomus syömään mennä, mut ihan heti sit tulen kertomaan!

Kirjastossa käyminen oli erittäin rentouttavaa!! Taidan ottaa sen tavaksi aina kun on vaan mahdollista! Lainailin kerrankin kirjoja aaaaaaaaaaaivan rauhassa ja sit kävin vielä lehtisalissa lukemassa uusimmat lehdet!

Pitää nyt nauttia näistä hetkistä milloin yksinäni saan hetken viettää, on aika rankka 3 kk tulossa tässä keväällä, kun mies on töissä viikot ja viikonloput :\| *messukausi alkaa*...

Semmottia. Nyt jatkuupi kotihommat!

T. Gerbsukka & Taimi rv 16+2 :heart:
 
Tuli vielä semmonenkin mieleen Peppi, että sun pitää muuttaa omaa rytmiäsi enemmän Jontun mukaiseksi.

Jos teillä herätään jo viideltä, niin silloin lounas pitäisi olla jo 9 pintaan (täydellä vatsalla nukkuu pitempiä unia ;) ). Välipalaa viim. yhdeltä riippuen aamu-unien pituudesta. Päivällinen 4 aikaan, iltapúuro kuudelta ja sitten jos tarvis niin seitsemältä nukkumaan yöunia.

Tää ei ole yksi ainoa totuus, muuta ehdotus, että näinkin asian voi hoitaa.


Tunnen yhden tytön tästä naapurista joka heräs jo viim. 6 aamulla ja meni nukkumaan jo 7 aikaan illalla.

<br><br>
 
Keskiviikkoa!!

Meillä nukuttiin yö paremmin kuin pari edellistä. Pari kertaa heräsi mutta suht nopeasti nukahti.. Ite en vaan olis jaksanut nousta, mut Tatu oli päättäny että yhtään kahdeksaa pidempään ei makoilla :D

On ollutkin tosi hyvällä tuulella. Ja viihtyy edelleen teltassa riekkumassa :D

Tanskuliini kiitos kysymästä, ei tauti ainakaan kokonaan oo vielä kynsiään minuun iskenyt.. Palelee vaan ja on pientä lämpöä mut muuten ihan virkku olo. Mites Veera??

Pepille jaksu :hug:

Ite pitäs lähtee kohta työkkäriin \|O Kiinnostaa kamalasti... :whistle:
Kysyin tuosta yhdestä kaupasta töitä ja kauppias sanoi että kannattaa hakemus viedä, että vaikka just nyt ei oo tarvetta niin selailee hakemuskansiota ja ottaa yhteyttä kun tarvetta tulee.. Ja lisäsi vielä että ei haittaa oo vaikka ei alankoulutusta olisikaan..

Mut nyt kahville että kerkeen sinne työkkäriin.
 

Kun viime viikolla kerroin, että Julius on saanut maistaa kaikkea muuta hyväskää, mut ei karkkia ja suklaata, niin poitsu sitten tänä aamuna päätti maistella isoveikan suklaakätkön tarjontaa :D Oli aika muikeen näköinen kaveri, kun seisoi "karkkikaapilla" suklaapatukka tiukasti kädessä ja mussutteli suklaatia ja sanoi, että ",mam-mam" :D
 
Moi :wave:

Ihanaa kun on ihan hirveesti lunta!!!!

Ja ne siniset hetket on niin rauhoittavia alkuillalla. Tidättekö kun kaikki menee ihan siniseks, taivas jooka heijastaa sinisyyttä myös lumeen. ihanan näköistä!

Meillä huomenna se korvalekuri, saas nähä onko ne nyt kunnossa vai mitä neaikoo niille tehä.

Voi ei, täällä herätiin :kieh:

Piti kertoo kun täällä on Victoria alkanu räpäämään.. Räppi menee näin (useimmiten) Äiti, ä- ä -ä, ja äiti syyttää ipanoita ja äiti on ihan kauhuissaan, äiti ä- ä- ä.
Se kuullostaa niin hassulta ja toinen räppää ihan antaumuksella. Salassa ku kuuntelee niin sillon se kullostaa parhaimmalta, keskittyy oikeen...

nyt mentävä.. huuto!
 
Tere taas :wave: Tytöt nukkuvat ja äiti koneella -mites se onkaan niin tutun kuuloista... :whistle: ;)

Danjuska: Veeralla on edelleen näppylöitä mutta ei ole onneksi ollut lämpöä pariin päivään. Ehkä huomenna näppylät alkavat häviämään, ainakin toivottavasti, tyttö on aika hurjan näköinen näppylöineen :eek:

Voi Peppi, inhottavaa toi auraaminen :( Sinuna ottaisin yhteyttä isännöitsijään, ei noin aikaisin saisi alkaa meluamaan. Jaksuja päivään :hug:

Heh, vai pääsi Julle namikätkön kimppuun :D Voin vaan kuvitella pikkumiehen ilmettä kun sai maistaa herkkuja :heart:

Oltiin aamupäivällä ulkona, ihanaa oli päästä ulos pitkästä aikaa. Lunta tosin satoi enemmän kuin laki sallii mutta tytöt tykkäsivät peuhata lumikasoissa. Veera oli hauska kun se konttasi pitkin pihaa niin että se työnsi edessään isoa lumikasaa -oli naama ihan lumen peitossa mutta se ei menoa haitannut. Veera ei vielä osaa kävellä talvikenkien kanssa ulkona, ehkä keväämmällä kun vaatteet kevenee niin sitten opitaan sekin taito.

Tekee mieli kahvia joten menen taas kahvinkeittoon -minäkö kahviaddikti :whistle: :D
 
Heippa taas täältäkin! :wave:

Meidän piti lähteä nyt ulos Joonaksen kanssa, mutta tietenkin juuri äsken alkoi kamala lumipyry :eek: Ihanaa toisaalta kun sataa lunta! :) Toivottavasti se kuitenkin kohta hetkeksi taukoaisi, niin pääsisi vähän happea haukkaamaan :whistle:

Joonas nukkui jo aamupäivällä yhdet päikkärit, kuten minäkin, ihanaa! :D Väsymys hellitti vähäsen, mutta muuten on kyllä vähän heikko olo...olikos huimauskin raskausoire? :whistle:

Peppi, Melina ja muut keillä oli huono yö, ISO :hug:

Melina: Kiitoksia onnitteluista! :)

Smirgelaine ja Nevekin taisi olla menossa sitä jääshowta katsomaan... Mäkin olen menossa lauantaina mun vanhempien, siskon ja hänen miehen kanssa, mies jää Joonaksen kanssa kotiin. Meidän yksi tuttu on siellä luistelemassa ja hänen kauttaan saadaan liput halvemmalla. Aivan ihanaa päästä koko päiväksi pois kotoa! :D Enpä olekaan sitten Joonaksen syntymän jälkeen ollut missään koko päivää yksikseni, että kyllä onkin jo aikakin päästä vähän "tuulettumaan"! =)

Miksi nyt onkin niin vaikeaa muistaa mitä piti kommentoida, kyllä vaan näköjään aina pitäisi ottaa muistilappu avuksi... :whistle:

Gerbera: Vai oli Julius Aleksin karkkikätkön löytänyt :D :p

Mulla on nykyään koko ajan karkkinälkä...se on näitä raskausoireita, Joonastakin odottaessa oli ihan sama homma :p Muuten kun en karkkia syö oikein ollenkaan, niin nyt sitten aina kaupasta pitäisi olla karkkia ostamassa ;)

Eipä nyt muuta, kun ei kerran muuta muista :D Talvista päivää kaikille!!!

Laitetaanpa nyt vielä jemman pyydöstä raskausviikotkin, vaikka eipä niitä vielä hirveästi ole kertynytkään eli 5+5!!! :wave: :D

Lisäänpäs tähän samaan vielä yhden maitokysymyksen, nyt kun muistan ja kukaan ei ole vielä mun jälkeen kirjoittanut. Eli sehän on niin, että nyt kun Joonas juo rasvatonta maitoa niin öljyä/margariinia pitää esim. puuron/ruoan kanssa ja leivällä saada 2-3tl vuorokaudessa, eikös niin? Mutta mitäs jos antaisinkin esim. ykkösmaitoa, niin mikä se lisärasvan määrä silloin mahtaa olla? :whistle:

Täällä pyry vaan sakenee!!! Ulkona kyllä jo käytiin pikaisesti, Joonas sai taas lumessa peuhata :) harmi vaan kun se lumi tuppaa jostain syystä menemään suuhun :D <br><br>
 
Huhhuh, päiväunet nukuttu, helpotti itteäkin jonkun verran. Joonatan on tällä hetkellä jo toisilla unilla parvekkeella. Mua väsyttäis aikalailla \|O (=haukotus). Taidan jonkun ajan päästä mennä vähän makoilemaan... Tai en tiedä, että viittinkö, kun yleensä JUST sillon Jonttu herää melkein samantien :kieh:

Melina: Toivottavasti olet saanut/saat nukuttua päiväunet!

Smirgelaine: Kiitos vinkeistä! Joonatan vaan ei aamulla niin aikaisin halua puuroa, jos koittaa antaa niin sylkee pois suusta, meillä on siis pysynyt entiset rytmit aika hyvin, vaikka aamut onkin aikaistuneet. Sit ekat päiväunet Jonttu nukkuu ihan hirveen hyvin, nyttemmin tuntuu, että liiankin hyvin/pitkään, kun alkaa mennä 2h ja enemmänkin. Oon koittanut pitää ne siinä 1,5-2 tunnissa... Kun meillä nukutaan vielä kahdet päikkärit. Toiset on ollut nyt pituudeltaan "vaan" 45min-1h. Sit ite en osaa mennä illalla sänkyyn heti, kun Joonatankin on nukahtanut... On niin ihanaa, kun on hetki sitä omaa/kahdenkeskeistä aikaa ja sit telkkaristakin tulee usein ohjelmia... :ashamed:

Danjuska: Täällä on peukut pystyssä työpaikan suhteen :)

Ihana Julius, tuli niin selkeä mielikuva siitä, kun toinen on suklaapatukka kädessä ja pitää siitä tiukasti kiinni ja maistelee
:heart: :D

Jonna: Voi, mä tiedän ne siniset hetket :heart: Ihana Victoria :D

Tansku: Joo, mä olin kyllä niin sitä mieltä, että isännöitsijälle olis soitettava ja koitin miestä pistää siihen hommaan, mutta se vaan sanoi, että kyllä ne tiet on aurattava, ennen kuin ihmiset lähtee töihin, eikä suostunut soittaa :kieh: Joo, oon silleen samaa mieltä, mut jos sitä lunta ei ole paljoa niin onko niitä pakko joka yö käydä auraamassa?? Eiks riittäis et noi huoltomiehet ottaa noista rappusista ja jos jossain näyttäis olevan sitä lunta paljon niin sit sieltä... On se prkle, että pitää huoltomiehien eka kolata ja sit tulla sen saamarin aura-autonkin vielä :headwall: Ja kyse on nyt siis meidän talonyhtiön pihasta, ei siis mistään autoteistä tai muistakaan!!

Niiskuneiti: Huimaus, muistaakseni oon kuullut, että olis yksi oire, mulla sitä vaan ei ole ollut... Ja tosta karkkien syönnistä, vitsit, voisin syödä joka päivä ja koko ajan! Naapuri toi suklaalevyn ja ison karkkipussin, ajattelin et säästän ne viikonloppuun ja karkkipäivään, mut enhän mä pystynyt siihen :ashamed:

Uneton: Kiitos :'( :hug: :heart:

Onpas tässä taas vähän supistellut :/ Vaikken edes mitään ole tehnyt... Mut silti vähän väliä, onneksi suurimmaksi osaksi kivuttomia, mut silti ikävän tuntuista, kun koko tämä iiiso maha menee ihan kivikovaksi. Toivottavasti loppuis pian!<br><br>
 
Iltoja!

Peppi vielä sitä että entäpä jos antaisitkin nukkua ne ekat unet niin pitkään kuin haluaa ja lopettaisit ne toiset päikkärit?


Maito touhuihin- Meillä terkka sano että, jos juo rasvatonta sitä öljyä lisätään 2-3 tl per ruoka.
Jos juo ykköstä niin sitten EI joka ruokaan tarvii lisätä (varsinkin Samille ei lisätä joka ruokaan). Joten mä laitan Samille yleensä iltapuuroon sen pari tl öljyä.

Jos jollakulla on Katinkan osoite Norjaan niin. Niin pistäisitkö sen tulemaan yyveenä Kiitos!

 
heips

Meillä on mummo kylässä, mukavaa. On ehtinyt luonnollisesti tehdä enemmän kaikkea, mm. olen jatkanut suursiivousurakkaani.... Tänään ulkoiltiin tuolla harjuilla, metsässä siis pystyi hyvin kävelemään, Onni oli mulla selkärepussa. Illalla jumppa, jes =) ! Meillä onkin Jellonan kanssa samaan aikaan jumppa.

Peppi tosi ärsyttäviä tuollaiset lumen auraajat :kieh: !
Ja voi kun saisit uniasiaan apua!

Koivunkäpy mitä kuuluu?

Smirgelaine paljolle kuulosti öljymäärä!? Että per ruoka...Mitäs muille on sanottu asiasta?

Melina ja Maria mukava kuulla teidän kuulumisia!

Nyt pitää mennä kattoo, kamala kolina kuuluu et mikä hajoaa...


Lillukka

 
Ilmottautuu ku lillukkaki oli jo kyselly, olevinaa vaa niin kiirettä :LOL:

Rasvamäärästä: eli meille sanottiin et 9tl päivä satsi kun ei ole maitoa, samoin jos käyttää rasvatonta, kannattaa tietty kiinnittää huomioo rasvan laatuun ettei nyt ihan voitavoita laita, meillä käytetään sinistä keijua kun siinä on omega-3rasvoja mitä V ei muuten sais..

Kävin lääkärissä, käski lopettaa imetyksen jos se selkäki paranis ku ristiliitos edelleen löysä, tuon ikänen ei kuulemma enää tarvii tissiä :kieh:

Mitäs muuta... Annan kyläily oli menny loistavasti, pääsee kuulemma toistekki! B) Tosin voi jessus sitä kiukun määrää ku hain eli pois..

Pää lyö tyhjää...

Joo, Peppi, meil A teki tuota samaa pienenä tosin sitä aamutuimaan(yöllä) heräämistä ei kestäny ku vissii kk-pari.. Ja kaverin muksu teki kans tuota nykysin nukkuu ylesää lähemmäs 8 ku 6:ta..

Smirge, tottakai lähetetään katinkalle juttu!

no joo, ukon kaveri on kylässä kait se pitää sen kans mennä rupattelee, ukko on siis töissä.. kivoja nää iltavuorot, mulla on vieraita miehiä kahvilla :LOL: <br><br>
 
Lillukka: Juu kyllä se tosiaan taitaakin olla niin että 2-3 tl rasvaa per ruoka eli siis yhteensä n. 8 tl vuorokaudessa, siis jos rasvatonta maitoa juo. 1-3 -vuotiaille on tuo 8 tl/vrk suositus. Lunttasin tuollaisesta esitteestä, mikä neuvolasta saatiin. Siinä vaan ei puhuta mitään siitä, että mitkä ovat sitten määrät esim. ykkösmaidon kanssa.

Smirgelaine: Sinulle kovasti kiitoksia tuosta rasvainfosta! :)
 
piti tulla pikaseen kertoo yks juttu.. Victoria tossa piirsi tänään ja piirsi ensin tytön ja toisen tytön ja sit pienen pojan. Sanoi sit että pojalle vaan pitää pippeli vielä piirtää, pippeli puuttuu. Kohta sit jatkoi että ei mahu pippeli tänne. Eli poika oli niin pieni. Kohta kuului että piirsin isolle tytölle pippelin.... ja pienelle tytölle kans. Sanoin sit että ei tytöillä kyllä oo pippeliä niin neiti tokas että kyllä nyt isompi tyttö sai pippelin ja sit pienempikin sai!!!

ARVATKAA OLIKO NAURUSSA PITÄMISTÄ!! :LOL: :LOL:
 
Iltaa!

huh,huh. mua oikeesti kauhistuttaa aloittaa työt ihan kunnolla kolmen vkon päästä. kauhee oravanpyörä alkaa ja ei kyllä enää mitää ehdi kunnolla. :'( suru tulee heti puseroon, kun asiaa ajatteleekin. ei auta kuin toivoo että kaikki alkaa pyörii ihan hyvin ja sais annettuu noille lapsillekin viel aikaa riittävästi. sanoin jo miehelle, että kohta käydään tukusta hakeen ruokatarpeet viikoksi kerrallaan ja tehdään kerralla kunnon satsit, ettei tartte kummankaan heti töistä tultuaan alkaa miettii, että mitä ruoaksi. huomenna on pakko hiukan soitella ja kysellä lasten hoitopaikkojen perään, et ehtis käydä siellä tutustumassakin.

Pepille, kovasti jaksamista noiden öiden kanss. toivottavasti tää yö olisi taas hiukan parempi ja pidempi. :hug:

jonna, hauska victoria. :LOL: ja minäkin nautin niistä ihanista rauhallisen seesteisistä illoista. tämä on yksi niistä, kun kaikki muut nukkuu ja saa ihan itsekseen täällä touhuta. lunta vain taitaa tällä hetkellä pyryttää tolkuttomasti. =)

lillukka, minä jouduin tänään jättää jumpan väliin, kun oli niin tolkuttoman kiukkuista ja väsynyttä porukkaa täällä. mukava kun sinulla on siellä seuraa ja pääset itsekseen jonnekkin. =)

kaikille sairastaville ja väsyneille extraiso :hug:

neve, kuinkas nyt on mennyt päiväunille nukahtaminen, veralla siis?

melina toivottavasti teilläkin yökukkumiset rauhoittuisivat jossain vaiheessa. on se niin rankkaa, ku itseä nukuttais ja toinen vaan hilluu. :hug:

käpyselle muuten vaan terkkuja. :wave:

mitäs ametistille, naanulle ja naakalle???

jospa tekis pienen nettisurffailun ja kömpis itsekkin peiton alle. =) :xmas:
 
Iltaa!

Huh, huh että taas kesti Veran nukuttaminen 1,5h.Nukku jo vähän aikaa, sitten tais tulla pissa ja kun tuo pylly punoittaa varmaan antibiootista niin se sitten herätti.

Jellona kiitos kysymästä.Vera nukahti tänäänkin omaan sänkyyn muutamassa minuutissa ja nukkui 2h.Oli tänään miehen kans kotona.Iltaisin ei vielä omaan sänkyyn nukahda,mutta kohta siirretään sinne.

Niiskuneiti meillä keskimmäinen menee sinne jääshouhun tätinsä kanssa.Mä jään kotiin Veran kanssa ja mies on taas tapansa mukaan töissä viikonlopun:(

Nyt menen vielä syömään jotain iltapalaa :wave: Hyvää yötä kaikille ja toivottavasti ei satais lunta Pepin luona, että aurat pysyis tallissa =)
 
iltoja..

Poika ollut suhteellisen hyvällä tuulella koko päivän. Ja näky jo hammaskin puhjenneen ihan kunnolla.

Kävin iltamassa itekseen lenkillä ja jopa pätkän hölkkäsinkin :attn: :LOL: Tuntu sangen hyvälle näin jälkeenpäin. (mut kävin pimeellä niin ei kukaan nähny..)

Gerbera: Voin kuvitella Juliuksen ilmeen kun suklaata sai :D Tatukin jos joskus jotain oikein hyvää herkkua saa niin kyllä maiskutetaan.
Jonna: Ite kans ihailen noita sinisiä hetkiä.. aivan uskomattomia!

Jellonalle :hug: työasioitten tiimoilta! Toivottavasti kaikki lähtee sujumaan hyvin!

Mites Koivunkäpy teidän pihakissa asia on edennyt?

Pepille jaksuja!! Toivottavasti saat unta aikanaan että jaksat Jontun kans herätä aamulla edes suht virkeänä!

Missäs muuten esim. Kristiina on?

Nyt jos pyöris netissä ja yrittäs sitten vääntäytyä petiin... Hyviä öitä!
 
Heipä hei :wave:

Tätä ketjua voisi kuvailla yhdellä sanalla: muurahaiskeko :whistle: ;)
Luin kaikki sivut, joita oli taas paljon.
Anteeksi jälleen, että en muista kaikkia kommentoida.

Mitä Kristiinalle kuuluu?
Miten Saulin syömiset sujuu?

Minnille perheineen jälleen iso :hug:
Hienoa Tanskuliini, sä jumppaat ja laihdut munkin puolesta :flower: :D

Niiskuneiti, hyvin raskautesi menee ja hyvällä mallilla meet jo :heart: :heart:

Peppi85 komentaa vauvaa, ettei saa kiusata B) ;)
Tsemppiä huomiseen, muista olla rohkea :hug: :heart:

Jellonalle kannustus-tsemppiä, nopeasti on aika mennyt, vastahan sä puhuit pienestä mahdollisuudesta että keväällä ois töitä...
Ja nyt jo meetkin ihan pian :eek:

Vein muutes maanantaina paperit jonottamaan, tytöille anoin paikkoja syksyä varten
Ja kyllä tuli paha olo ja kuristava tunne sydämeen :'(

Gerbsuu, kerrooo :wave: =)


Danjuskalle, mä en vieläkään tajua sitä juttua vaik luin sen useasti :ashamed: :whistle:

Jonna79, hauskoja noi lasten letkautukset :LOL:

Taivaanvuohi, kuis hurisee, onks suksi luistanu?


Melina, Maria ja muut, heissuli :hug:

Kattinkaa yhä kaipaan....

Käpynen, jokos tänään? ;)

Joo, ei tätä kyl kukaan lue :whistle:

Ja viel uusiks, aikooko kukaan seurata kadotettu sarjaa, joka starttaa maikkarilla helmikuussa?
 
Enpä taida kauheesti jaksaa nyt kommentoida. Tuli niin kauheen paha mieli, kun yhtäkkiä tuli mieleen, että pitää neuvolakortista kattoa, että koska se seuraava aika onkaan ja ette usko, se oli jo tänään!! Mulla meinas itku päästä ja meinaa vieläkin :'( Siis ihan uskomatonta, miten tässä näin kävi?? Muistan kyllä, kun viime kerralla aikaa varattiin ja neuvolantäti kysyi, että kumpi päivä olis parempi 24. vai 25. ja mä sanoin vielä, että ihan sama ja kumpikin käy... No, sen takia sit vissiin muistin väärin, että aika olis huomenna ollut. Ja mä kun olin päättänyt ongelmistani ihan kunnolla puhua, kaikesta, mikä mieltä painaa jne. :( Ja nyt tosiaan kävi näin :headwall: Harmittaa ihan oikeesti ihan kauheesti. Seuraavan ajan saan ties milloin! Siellä kun ei vapaita aikoja koskaan ole! Pitää heti aamusta koittaa soittaa, vaikka soittoaika onkin vasta puolenpäivän aikaan...

No joo, ei tässä mitään muuta sit, taidan mennä tonne sänkyyn ja toivoa, että saisin unenpäästä kiinni!
 

Yhteistyössä